Şimdi Ara

Şarjlı Piller Hakkında Her Şey (351. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17.725
Cevap
369
Favori
1.964.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 349350351352353
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brev

    Arkadaşlar Aşağıdaki linkte verilen şarj cihazı hakkında bilgisi olan var mı?



    Arkadaşlar yukaridaki linkte verilen şarj cihazı hakkında bilgisi olan var mı?


    "Bir adet Alkali pil 20 kez şarj edilebilir" Diyerek, iddalı bir ürün olduğunu belli ediyor, ama... 57 TL yi bu özellik için vermek mantıksız; Ortalama 40 TL ye, 4 adet yeni nesil pil ve yanında şarj cihazı alarak, Alkalin pilin 20 defaya kadar şarj olma İHTİMAL inden çok daha fazla bir sayıya güvenli şekilde ulaşmak mümkün ve ürünü satarken çevreci olduğunu iddaa edenler kendi söylediklerine yenilmiş oluyor... (-20 defe alkalin pilinizi şarj edin, çünki bir pil 600 bin ton suyu kirletebilir) derken şarjlı pillerin sayısına ulaşamayacak kadar komik bir rakam olan 20 ŞArj... neysa yzamakdan sıkıldım..Komik buldum sadece...

    Nerden bakarsak bakalım, Uzak durulması gereken bir ürün. Benim acizane görüşüm bu yöndedir, saygılarımla.
  • Bu şarj cihazı diğer şarj işlemlerinide gerçekleştiriyor.Buna ek olarak alkali pilleride 20 defa şarj edebildiğini iddia ediyor.Fiyatı bencede yüksek.Sadece alkali pilleri şarj edebiliyor diye bu para verilmez.Fiyatı daha normal olsaydı bence güzel bir ürün...Zaten bu ürünün amacı alkali pilleri şarj etmek değil.Normal şarj işlemine ekstra olarak alkali pilleri 20 defa şarj edebiliyormuş...Birincil görevi normal şarj işlemini gerçekleştirmek.İkincil görevi ise alkali pilleri şarj edebilmek(tabi şarj edilebiliyorsa.Veya ne kadar sağlıklı şarj edebiliyor.?).
    Fiyat olarak kaybediyor...
  • Her hangibir "kullan at" pili tekrar şarj edebilirsiniz. Tabi buna şarj etmek denirse. Biz bu işlemi 55 yıl kadar önce (İlk okul 5. sınıfta ') deneysel olarak yapıyorduk hemi de 2 ayrı şekilde ve daha güvenilir olarak. Kullan at piller şarj edilebilir pillerin aksine tamamen kapalı ve sızdırmaz olarak yapılır. Hava alarak içindeki elektrolit kurumaması amacıyla. Alkalinlerde ise 2. bir kılıf daha geçirilir pilin üzerine İçindeki Anod eriyerek kullanılan cihazı berbat etmesin diye. Bu nedenle şarj edilmeye kalkılan "kullan at" pillerin daima PATLAMA riski vardır.
    Çinko-Karbon pillerin deşarj sonunda Katod(+) (Karbon) üzerinde hidrojen gazı birikir ve bu birikim kimyasal reaksiyonu durdurur. Yani PİL bitmiştir denir. Bu arada Çinko (-) kutupta iç kısımdan Çinko Oksit haline dönüşmüştür bu da kimyasal reaksiyonu yavaşlatır. Şarj denilen işlem aslında - ve + ktupları eski haline getirme işlemidir.
    Kısa bilgi: Kuru pillerde sıvı elektrolit bulunmaz. Bunun yerine nemli bir elektrolit pasta içerirler. Leclanché pilleri buna iyi bir örnektir. Bu tür hücrelerde anot, ince bir mangan dioksit tabakası ile çevrili bir bakır yada Çinko kaptır. Mangan dioksit tabakası ile beraber bakırı çevreleyen amonyum klorür, çinko klorür ve nişasta karışımı da bulunur. Bu karışım pilin sabit durmasını ve sızıntı yapmamasını sağlar. Katot genellikle ortada yer alan, karbon bir çubuğun bu elektrolit çözeltisine daldırılmasıyla oluşan kısımdır.
    Pili geriye kazanma yolu tektir. Yardımcı bir işlem yani katalizör bir madde yada işlem yapılarak hidrojen ive çinko oksitin elektrotlar üzerinden uzaklaştırılmasıdır. Anod eleman üzerinde biriken hidrojeni uzaklaştırmak kısa süreli bir ısı uygulamasıyla uzaklaştırmak mümkündür Çinko Oksidin çinko üzerinden uzaklaştırılması ise uzun süreli ısıl işleme tabidir. Biz bunu pili kaynar suya atıp 2-3 saat pili kaynatmakla yapardık ama pili (+) ucun hemen yanından kalın bir yorgan iğnesi ile delerdik ki pil içinde biriken hidrojen ısıl işlem sırasında genleşerek patlama yada negatif elektot çinko kabin yarılmasın diye. Çünkü çinkoya yapışan oksitin geriye dönüşü yoktur, ısı işlemi sırasında elektrolite karışarak çinkodan uzaklaşır ve her şarj sonunda uzaklaştırılan çinko oksit nedeni ile çinko gittikçe incelir, sonunda delinir ve akıtır. Bu nedenle ister çinko karbon ister alkalin piller olsun şarj adedinin 5-20 arası sınırlandırılması bu nedenledir. Eğer pilleri az akım çeken cihazlarda kullanıyorsanız deşarj süresi uzun olacak ama pil içinde oluşan kimyasal reaksiyonda yavaş ama daha derin olacak ve negatif elektrot daha fazla yıpranacak şarj adedi daha az ama daha da önemlisi şarj verimi de bir hayli düşük olacaktır.
    Alkalin pillere gelince bu pillerin yapısı Alkali pillerin anodunda yüksek yüzey alanlı çinko tozu, katodunda ise yüksek kaliteli mangan dioksit (MnO2) bulunmaktadır. Elektroliti pelteleştirmek için bir selüloz türevi kullanılır. Elektrolit, potasyum hidroksittir. Alkalin piller, aktif katot maddesi olarak civa oksit (HgO) veya gümüş oksit (Ag2O) gibi maddeleri de kullanılır. Sonuçta Alkalin pillerde de deşarj sonunda Katod üzerin biriken hidrojenin uzaklaştırılması gerekir.
    Sonuç olarak bazı uyanık firmalar bu ısı işlemini şarj cihazı ile pilin içinden elektrik akımını geçirmek suretiyle yapmakta ve pili bu yolla ısıtmaktadırlar. Burada önemli olan genleşen hidrojen gazının ortamdan uzaklaştırlmasıdır. Ancak bunun nasıl olacağı kullanım klavuzlarında açıklanmamakta sadece risk olduğu konu edilmektedir. Bunu yapmayı deneyeceklere tek tavsiyem pili, (+) katod yanından bir kalın yorgan iğnesi veya bir mini matkapla (Teyp motoru bu iş için uygundur) 0.5 mm delme ucu ile pili delmektir.
    Dünyada bu amaçla satılan şarj cihazlarından bir kaç örneği aşağıda verdim. Benim kişisel düşüncem eğer bu özelliği olduğu ileri sürülen cihazlar 5-6 misli fiyata sahipseler( 50-60 TL gibi) uzak durun. Kazıklanmaktan başka bir şey değildir.
    Eğer isteyen olursa bu işlemi yapacak basit ve maliyeti 10 TL' yi geçmeyen bir şarj devresi verebilirim. Burada çok önemli olan nokta şarj akımının 50-80 mA arasında tutulması ile şarj voltajının pillerin anma voltajı olan hücre başına 1.5 Voltun %10' fazlasını yani 1.65 V. değerini aşmamasıdır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 21 Ağustos 2011; 12:11:19 >
  • @bipekkan
    üstteki mesajınızda şarj edilemeyen pilleri şarj etmek için pilleri + ucundan delmemiz gerektiğini yazmışsınız.iğneyi ne kadar batıracağız?ayrıca bu tehlikeli bir işlem midir?
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KartalKaanKoz

    @bipekkan
    üstteki mesajınızda şarj edilemeyen pilleri şarj etmek için pilleri + ucundan delmemiz gerektiğini yazmışsınız.iğneyi ne kadar batıracağız?ayrıca bu tehlikeli bir işlem midir?
    teşekkürler


    @KartalKaanKoz,
    "pilleri + ucundan delmemiz" demiş ve yanlış anlamışsınız. (+) uçtan delmeye kalkarsanız karbon çubuğa zarar verirsiniz. (+) uç silindirinin hemen hemen 1 mm kadar açığından delin. Bizim zamanımızda bu tip pillerde sızdırmazlık olarak zift kullanılır altında bir yağlı kağıt bulunur ve hemen altında elektrolite ulaşılırdık.. Şimdi ise en ucuz pillde bile bir saç veya pirinç kapak bulunuyor ve bunun tamamı (+) kutup (Katod) u oluşturuyor. Bu nedenle matkap ucu ile delmekte yarar var. İğne ile neredeyse mümkün değil. Mesafe olarak 3-4 mm delmek elektrolite ulaşmak için yeterli. Kapak delinince uç kolaylıkla ilerler. Hatta kapağı deldikten sonra iğne ile devam etmek bence daha mantıklı. Risk veya tehlikeli bir tarafı olmayan çok basit işlem. Zaten şarlı pillerde bu delikler 2-4 adet arası vardır. Gaz çıkışı için. Şarj sonrası piller soğuduktan sonra bu deliği bir yara bantı ile kapatmanız olası bir akıntıyı önleyecektir. Ben bu işi yaptığım dönemlerde mum ile veya zifti havya ucu ile eritir deliği kapatırdım. 2. ve sonraki işlemlerde iğne ile delmek daha kolay oluyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: KartalKaanKoz

    @bipekkan
    üstteki mesajınızda şarj edilemeyen pilleri şarj etmek için pilleri + ucundan delmemiz gerektiğini yazmışsınız.iğneyi ne kadar batıracağız?ayrıca bu tehlikeli bir işlem midir?
    teşekkürler


    @KartalKaanKoz,
    "pilleri + ucundan delmemiz" demiş ve yanlış anlamışsınız. (+) uçtan delmeye kalkarsanız karbon çubuğa zarar verirsiniz. (+) uç silindirinin hemen hemen 1 mm kadar açığından delin. Bizim zamanımızda bu tip pillerde sızdırmazlık olarak zift kullanılır altında bir yağlı kağıt bulunur ve hemen altında elektrolite ulaşılırdık.. Şimdi ise en ucuz pillde bile bir saç veya pirinç kapak bulunuyor ve bunun tamamı (+) kutup (Katod) u oluşturuyor. Bu nedenle matkap ucu ile delmekte yarar var. İğne ile neredeyse mümkün değil. Mesafe olarak 3-4 mm delmek elektrolite ulaşmak için yeterli. Kapak delinince uç kolaylıkla ilerler. Hatta kapağı deldikten sonra iğne ile devam etmek bence daha mantıklı. Risk veya tehlikeli bir tarafı olmayan çok basit işlem. Zaten şarlı pillerde bu delikler 2-4 adet arası vardır. Gaz çıkışı için. Şarj sonrası piller soğuduktan sonra bu deliği bir yara bantı ile kapatmanız olası bir akıntıyı önleyecektir. Ben bu işi yaptığım dönemlerde mum ile veya zifti havya ucu ile eritir deliği kapatırdım. 2. ve sonraki işlemlerde iğne ile delmek daha kolay oluyordu.


    teşekkürler.ayrıca şarj edilemeyen pillerde delik olmadığı için bu resimlerini verdiğiniz alkalin şarj cihazlarında patlama tehlikesi var mıdır?bir de pili 3-4 saat yerine 40-50 dk. kaynatsak nasıl bir etki elde ederiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KartalKaanKoz -- 21 Ağustos 2011; 13:31:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KartalKaanKoz

    teşekkürler.ayrıca şarj edilemeyen pillerde delik olmadığı için bu resimlerini verdiğiniz alkalin şarj cihazlarında patlama tehlikesi var mıdır?


    @KartalKaanKoz,
    Daha evvelki mesajımda da belirttiğim gibi, bu cihazlarda 50-80 mA arası şarj akımı sınırlandırılmış ve şarj voltajıda 1.65 V aşmayacak şekilde sınırlandırılmıştır. Zaten 1.65 V seviyesi hızlı şarj yapabilen Ni-Mhd şarjlı pillerde de son sınır voltajıdır. Bu nedenle akım sınırlaması bu işi halleder. Bu nedenle hiçbir fevkaledeliği olmayan sıradan şarj cihazlarıdır. Fotografını verdiğim PureEnergi RAMCELL çok farklı bir cihazdır ve fiyatıda 70-80 $ civarındadır. Diğer sıradan cihazlarla karıştırmamak gerekir.
    Elbette bu cihazlarda da patlama riski, dikkat edilmez ve pilin ısısı elle de olsa konrol edilmez ise özellikle takriben 5-6 defadan fazla şarj edilmiş pillerde çinko kabin iyice eriyeceğinden bu risk daha fazladır. Yine tekrarlayacağım ben olsam bu günkü bilgilerimle böyle cihazlara itibar etmem. Çevre-Mevre bu işin satış Cilası Kısacası ajitasyon. Siz yeterki bitmiş pilleri duyarlılık gösterek bu iş ayrılmış toplama yerlerine bırakın. Bu piller zaten bir yolla tekrar geri kazandırılıyor.
    Sorunuza eklediğiniz kısımı şimdi gördüm. 2-3 saat zaten hatırladığım bir süre. Suyu kaynatıp pilleri koyduktan sonra 20 dk. kadar aralıklarla suyu kaynama noktasına getirmek ve sonra kendi haline bırakarak bu işi 2-3 saat aralıklarla sürdürmekte mümkün. Genellike bulunduğunuz yerin rakımı kaynama derecesini değiştirdiği için (Yükselti (Rakım): Deniz seviyesinden yükseklere çıkıldıkça sıvının kaynama noktası düşer.) etkisinin pek fazla önemi yoktur.
    Not: Her 1000 mt yükseklik artışı için suyun kaynama sıcaklığı yaklaşık 3.5°C (38.3 °F) düşmektedir. Ankara' da bu değer yaklaşık 97.02 °C(206.6 °F) dir - (285 metre için 1°C )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 21 Ağustos 2011; 15:25:30 >
  • varta 2700 mah pillerim var.fotograf makinam bozuldugundan beri (2 yıl) mause da kullanıyorum.tam şarjda mause u 3-4 hafta götürüyor.bu süreçte diğer pil bekliyor..
    2.pilide bitirdikten sonra nereden baksanız 2 ayda bir şarj ediyorum pilleri bi sorun çıkarır mı ? çıkarır gibi sanki
    dolu pili tekrar şarj etsem sıkıntı çıkar mı ? ne yapmamı önerirsiniz..
    birde pilin boş şarjsız durması sıkıntı yaratırmı uzun süre ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    varta 2700 mah pillerim var.fotograf makinam bozuldugundan beri (2 yıl) mause da kullanıyorum.tam şarjda mause u 3-4 hafta götürüyor.bu süreçte diğer pil bekliyor..
    2.pilide bitirdikten sonra nereden baksanız 2 ayda bir şarj ediyorum pilleri bi sorun çıkarır mı ? çıkarır gibi sanki
    dolu pili tekrar şarj etsem sıkıntı çıkar mı ? ne yapmamı önerirsiniz..
    birde pilin boş şarjsız durması sıkıntı yaratırmı uzun süre ?


    @speedman,
    Pillerinizi ayda bir şarj etmek sorun çıkarmaz. Ancak 1 ay bekleyen Std. Ni-MHd pillerde Varta da olsa şarjının en az %30' unu kaybeder. Bu tip piller kullanılmaya başladıktan sonra 5-6 aydan uzun süre şarjsız kalırlarsa sıklıkla olmasada bazen geri getirilemeyek şekilde pil kaybedilebiliyor. Bu nedenlede yeni nesil Alkalin pil özellikliğ pilleri özellikle mause gibi cihazlarda kullanmanızda yarar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    varta 2700 mah pillerim var.fotograf makinam bozuldugundan beri (2 yıl) mause da kullanıyorum.tam şarjda mause u 3-4 hafta götürüyor.bu süreçte diğer pil bekliyor..
    2.pilide bitirdikten sonra nereden baksanız 2 ayda bir şarj ediyorum pilleri bi sorun çıkarır mı ? çıkarır gibi sanki
    dolu pili tekrar şarj etsem sıkıntı çıkar mı ? ne yapmamı önerirsiniz..
    birde pilin boş şarjsız durması sıkıntı yaratırmı uzun süre ?


    @speedman,
    Pillerinizi ayda bir şarj etmek sorun çıkarmaz. Ancak 1 ay bekleyen Std. Ni-MHd pillerde Varta da olsa şarjının en az %30' unu kaybeder. Bu tip piller kullanılmaya başladıktan sonra 5-6 aydan uzun süre şarjsız kalırlarsa sıklıkla olmasada bazen geri getirilemeyek şekilde pil kaybedilebiliyor. Bu nedenlede yeni nesil Alkalin pil özellikliğ pilleri özellikle mause gibi cihazlarda kullanmanızda yarar var.


    öldüler artık zaten..tam şarj edip arkadaşım fotograf makinasına taktık..çok az idare ettiler.şaşırdım.demek öldü artık bu piller dedim..
    mause için kullanıyorum artık..
    alkaline piller çok çabuk bitiyor benim mause da..mause kırmızı ışıklı değil..mavi ışıklı..microsoft bluetrack technology dedikleri...
    alkaline piller 1 hafta zor dayanıyor..elimde bu şarjlı piller var.şarj cihazımda çok şükür.idare ediyoruz.böyle idare ederlerse çok iyi olur benim için..
    ayda 1 pil değiştirmek mause için müthiş bi duygumause u hiç kapatmıyorum bu arada.7/24 açık
  • Bu alkaline kullan at tarzı pilleri şarj ettiğimize değmeyecek anlaşılan.Boşu boşuna uğraşmaya gerek yok.En güzeli alalım şarj edilebilir pillerimizi.Keyfimize bakalım...Getirisi götürüsünden çok.Taşıdığı riskler de cabası.
  • Bende yeni şarj cihazı almayı düşünüyorum cihaz hızlı şarj ve pil durumu ölçer gibi bir özelliği varmış tavsiye edermisiniz,



    www.dealextreme.com
    DealeXtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide
    http://www.dealextreme.com/p/soshine-hi-tech-lcd-nimh-nicd-super-quick-charger-6152



    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=Qjq_0fVnCyE&feature=player_embedded#!]


    Daha önce aynı marka şarjlı aa 2500 pili kullandım performasını çok beğendim



    www.dealextreme.com
    DealeXtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide
    http://www.dealextreme.com/p/soshine-aa-2500mah-batteries-4-pack-487



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Optech -- 22 Ağustos 2011; 9:25:43 >
  • benim bir sorum daha olacak.
    @bipekkan bir mesajınızda tavsiye edilmeyen şarj cibazı olarak varta 57062 'yi yazmışsınız.Ben de bu cihazı 4 tane aa 2700 mah pillerle almıştım.Şarj akımı aa için yetersiz yazmışsınız.Bunun pillere olumsuz bir etkisi olur mu?Yoksa sadece şarj süresini mi uzatır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KartalKaanKoz -- 22 Ağustos 2011; 15:39:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KartalKaanKoz

    benim bir sorum daha olacak.
    @bipekkan bir mesajınızda tavsiye edilmeyen şarj cibazı olarak varta 57062 'yi yazmışsınız.Ben de bu cihazı 4 tane aa 2700 mah pillerle almıştım.Şarj akımı aa için yetersiz yazmışsınız.Bunun pillere olumsuz bir etkisi olur mu?Yoksa sadece şarj süresini mi uzatır?


    @Bipekkan hocam uzunca yazmış (117.sayfada) sorunun cevabını 2500-2700 lük pilleri tam şarj edemediğini belirtmiş... Pillerin zamanla tembelleşir ve daha az süre gitmeye başlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackducati -- 22 Ağustos 2011; 19:26:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackducati


    quote:

    Orijinalden alıntı: KartalKaanKoz

    benim bir sorum daha olacak.
    @bipekkan bir mesajınızda tavsiye edilmeyen şarj cibazı olarak varta 57062 'yi yazmışsınız.Ben de bu cihazı 4 tane aa 2700 mah pillerle almıştım.Şarj akımı aa için yetersiz yazmışsınız.Bunun pillere olumsuz bir etkisi olur mu?Yoksa sadece şarj süresini mi uzatır?


    @Bipekkan hocam uzunca yazmış (117.sayfada) sorunun cevabını 2500-2700 lük pilleri tam şarj edemediğini belirtmiş... Pillerin zamanla tembelleşir ve daha az süre gitmeye başlar...


    peki tembelliği yok etmek için (oluştuktan sonra) ne yapmalıyız?
  • Arkadaşlar elimde 6 x GP2700NiMh var. Şarj aleti olarakta GP Power Bank Universal var. Tam model numarası GPPB19. Ben bu alette piller şarj oluyormu olmuyormu anlayamıyorum. Pilin üstünde standart şarj 250 mAh 16 saat diyor. Şarj aletimi değiştirmelimiyim? 24 saatlik bir şarj sonrası ölçtüğümde 1.36V gerilim alıyorum pillerden. Boşkende 1.22V. Sürekli flaşlı fotograf çekiminde kullanılıyor. Alalı 6 ay kadar oldu. Genelde 2 haftada 1 bazen haftada 1 kere hepsi şarj ediliyor. Power Bank'ın altında yazan giriş değeri 12V 800mA çıkış değerleri şöyle AA için;

    AA - 2 x (2.8V ... 260 mA 0.728VA) Benim burdan anlamam gereken 4 pil şarj için taktığımda pil başına 130 mA'mı alıyor. O zaman pillerin 32 saat'mi şarj olması gerekiyor. Bu durumda Ataba AT-908 almalımıyım? Bu arada Sanyonun Eneloop Black Power XX modelini gördünüz mü? Tavsiyelerinizi bekliyorum.
  • Arkadaşlar aslında burası yeri değil ama.Bu aralar bir avometre(multimetre) almayı düşünüyorum.Pilleri milleri ölçen fiyatı makul bir tane önerebilir misiniz?Ben bir tane buldum.Bu nasıl?



    Şimdiden tşk...
  • usb çıkışından faremi nasıl şarj edebilirim bilgisi olan var mı??? farede iki tane 1000 mah şarjlı pil var.. bu piller seri şekilde bağlanmış pil yuvasında duruyor... ben çıkarmadan şarj etmek istiyorum.. usb den gelen 5 voltu 2-5 yada 3 volta nasıl düşürebilirim sizce ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ec38

    usb çıkışından faremi nasıl şarj edebilirim bilgisi olan var mı??? farede iki tane 1000 mah şarjlı pil var.. bu piller seri şekilde bağlanmış pil yuvasında duruyor... ben çıkarmadan şarj etmek istiyorum.. usb den gelen 5 voltu 2-5 yada 3 volta nasıl düşürebilirim sizce ???


    Böyle birşeyin olabileceğini düşünmüyorum.Faren özellikle böyle bir özellik sunmuyorsa böyle birşey mümkün değildir.Ya harici bir şarj cihazı yada usb destekleyen bir şarj cihazı kullanmalısın.Yada elektronik hobi sitelerinden fare'ne şarj etme özelliği eklemenin yolunu öğrenip kendin modifikasyon yapıcaksın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    @prokizya,
    Temelli ! Belki ! Genellikle 5-6 ayımı Burhaniye' de geçiriyorum ve kafamda da yerleşmek için İzmir var. Ankara bir Beş sene daha kesinlikle İ.M.G. ile çekilmez ! AltınPark' ta iyice çekilmez oldu, elimde makinayı gören G.G.' si "Yok izin aldınmı? Yasak !, Onun bunun Kı. Ka.' nı çekiyormuşsun, Şikayet var vb vb.. Mahallemizde birde V.I.P var, en nefis manzara onundur, fotograf motograf çekmek bir yana geçen gün birini durdurmuşlar üstünü başını arıyorlardı. O VIP yüzünden geldiği sene aracımın camı kırılarak soyulmuştu, artık iyice tırsıdım Ankara' dan. Bu diyarı ilelebet payidat (!) olarak onlara terk edeceğim.
    Pillerle ilgili sorunuza cevap verdim ama DH' nın server'ına kurban gitti.
    Bu pillerle daha evvelcede yazmıştım, Geçen sene Haziran başında evde ne kadar saat klavye, fare gibi az akım çeken cihazlara bağlamıştım ve Bu sene Şubat ortalarında bir-kaç gün arayla boşaldılar. Tekrar şarj edip aynı pilleri yine bağladım. Fotograf makinelerinde hiç deneme fırsatım olmadı. Deneyecektim Ocak-Şubat ayları içinde 2 acil seyahat ve sonrası DH fotograf topiklerindeki o anlamsız tartışmalar bir markanın FAN KLÜBÜ haline getirme çabaları vb. gereksizliklerde beni forumlardan iyice soğuttu. Dikkat ettiyseniz 15-20 gündür sadece zaman zaman takip ediyorum ve birşeyler yazılması gerekiyorsa PM' le ulaşıyorum.
    Ayrıca bu pillerin fotograf makinelerinde kullanılmasının bir sıkıntı yaratmayacağı düşüncesindeyim. Bu yaz boyunca elime iki ay önce geçen ve Almanya' dan alınmış 20 ad. Varta' nın Ready2Use pilleri var. Bu yaz onları S6000FD ve A-620' de sürekli, kullanacağım. Sonuçlarını bu topikte yazarım.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: prokizya
    ............
    Temelli mi ayrılıyorsunuz ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: prokizya

    Bülent abi iyi akşamlar yarın yada Cumartesi günü Tunelsan a uğrama niyetim var.

    Bir konuda görüşünüzü almak isterim; şimdi yeni çıkan şarjlı olarak tabir edilen Ready2use veya İnfinium almanın kullanım açısından (durduğu yerde boşalmıyor gibi söylemler) avantajlı mı ? Yoksa normal Ni_MH alıp çıkalım mı.

    Normal al dersen de yukarıda 3 marka saymışsın GP nin hüneri suya mı düştü diyorsun : )




    Sayın bipekkan kardeş, senin duygularını çok iyi anlıyorum.Benzeri bir olay beimde başıma gelmişti.Sivil polis olduğunu söyleyen bir arkadaş kimliğinide göstererek benim nişanlısının fotoğraflarını çektiğimi iddia etmişti.Hatta makinemi almaya çalıştı.Ben ısrarlı bir biçimde makinemi veremiyeceğimi ve içini açamıyacağımı belirtmiştim kendisine o da ısrarla makineyi isteyince filimleri tab ettirdiğim fotoğraf stüdyosunun ismini söylemek zorunda kaldım.Yoksa makineyi açıp filmlerimi yakıcaktı.Bu sivil polis fotoğraf stüdyosuna gidip fotoğraflarımı kontrol etmiş.(aslında böyle bir hakkı yok,benim de kişilik ve gizlilik haklarım var.).Fotoğraf stüdyosuna gittiğimde buranın sahibi biraz endişeli bir biçimde fotoğraflarımı bir şahsın görmek istediğini,onlarında mecburen fotoğrafları gösterdiklerinden bahsetti.Bende olayı anlattım benim bir suçum olmadığı fotoğraflardan da net bir şekilde görülüyordu zaten.Çektiğim fotolarda dişi sinek bile yoktu...

    Bu arada şu an Ankarada mısınız?Burhaniye ye geldiğinizde görüşelim...Ben de altınoluktayım.
  • 
Sayfa: önceki 349350351352353
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.