Şimdi Ara

Şanzımana Yük Bindirme Muhabbeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
1
Favori
2.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu şanzımana yük bindirme önce el freni çek sonra p ye al muhabbeti doğru mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Şanzımanı kitleyen kastanyola dilinin rahatlamasından başka bir şeye yaramaz bu işlem.. yükü el frenine verirseniz arabaya binip vitese attığınız an eğimde küt diye ses ve sarsıntı duymazsınız o kadar..


    şanzımanın ömrü ile kavrama ile dişli ile hiç bir alakası yok.. tam bir şanzıman ömrü uzatma hurafesidir. isterseniz yokuşta P'de bırakıp tüm yükü P kilidine -kastanyola dili- de bindirin, el freni bile çekmeyin yük şanzımana değil, basit bir kilit diline biner.

    DSG şanzımandaki tasarım ve üretim hatalarından dolayı sürekli arızalar verip yolda bırakınca, suçu tüketiciye atmak için bulunan bahane bu. Otomatik şanzımanlar 70 senedir kullanılıyor, bu hurafe DSG ile çıktı.

    Artık modern şanzımanlarda araç vitesteyken kontağı kapatınca kendisi park konumuna alıp el frenini çekip 4 lastiği ve şanzımanı kilitliyor
    İşte bu zihniyet yüzünden elin Çinlisi aynı araca 10 yıl garanti ile binerken siz bozulduğunda iyi niyet garantisi adı altında hatalı tasarlanan ve üretilen bu ürünün tamirini üstleniyorsunuz

    Sanayide DSG ustaları var ve bu sorunlu tasarım ürünü doğru parçalarla upgrade ediyorlar, kırılan yerlerini onarıyorlar

    Bildiğiniz tek teknik kelime debriyaj iken insanlara akıl vermeyin lütfen.
    Hocam bu olay aslında tüm kastanyola dişlisi olan şanzımanlarda yani tam otomatik, dsg/dct vs şanzımanlar için geçerli. P modu varsa geçerlidir.

    Şöyleki normalde yokuşta fln manuel vites arabalar viteste park edilir, manuel vites arabalarda kastanyola dişlisi yok gerek te yok. Vites 1 e veya geriye takıp park edilir. Tüm dişliler aracı tutar. Bu durumda yükün şanzımanda olmasında problem olmaz, debriyaja manuel bastığınız anda sistemdeki yük biter.

    Dsg ve otomatik vitesli yani P modu olan tüm araçlarda debriyaja manuel basamadığınız için, vitesin 1 e veya R ye alınmaması gerektiği için ekstra ufak bir park kastanyola dişlisi vardır. P ye aldığın zaman bütün yük bu ufak dile biniyor. Bu dil kasılınca da ilk harekette yeründen çıkarken küt diye öalum sesi yapıyor.

    P dişli çok kuvvetli bir dişli değil. Yamulma riski var. Yamulursa değiştirmek için mecbur şanzımanın inmesi açılması gerek. O sebeple riskli bir durum yoksa önce N ye alıp yükü el frenine bindirmek daha sağlıklı.

    Araç P de iken yük manuel vitesteki gibi tüm şanzımana değil, sadece bu ufak kastanyola dişlisine biner. O yüzden önce el frenine bindirmek daha sağlıklı olduğu düşünülür.
    Yputube da o dişlinin söküldüğü tamir videosu vardı ancak bulamadım. DSG tamir videolarından o dişliyi zaman zaman görebilirsiniz.

    Ek Düzeltme:
    Arkadaşlar aşağıda paylaştığım DQ200 manuelinden görüleceği üzere DQ200 kastanyola dişisi(park pawl) geri vites şaftı üzerinden tüm şanzımana yük bindirmekte fakat motor tarafında kavrama boşta durmaktadır. Yani manueş vitesteki gibi güç tüm mptor aksamınada bindirilmemektedir. DQ200 üzerinde örnek bu şekilde olup diğer şanzımanlarda(ZF, Getrag, 7-9matic vs) bu tasarıma bağlı farklılık gösterebilir. Diğerlerini paylaşan olursa bilgileniriz.

    Bu el freni törenini kim uydurdu ise baya karışıklık yarattı otomotiv endüstrisinde yav  Sanırsın otomobil son 1 yıldır kullanılıyor, bunlar yeni keşfetti el freni ve otomatik nasıl kullanılır diye...


    Şanzımana yük binmiyor, 50 kere açıklandı, el freni için başka bir "kilit" görevi gören dişli benzeri bir yapı var, yük ona biniyor.


    Bazıları manuel gibi düşünüyor galiba, anca onda yük şanzımana binebilir. Kaldı ki binsin ne olacak? O şanzıman bilmem kaç beygir gücüne, çekişe dayanıyor, arabayı yokuşta mı tutamayacak? Yapmayın allah aşkına.


    Yeni nesil araçlarda zaten el freni de yok, P'ye attığınız anda elektronik el freni o zaman çekiyor, hiç size diyor mu efendim önce N'ye al, el frenini çek, 3 kere ağzına su çek, sonra arabanın etrafında 3 kere dön diye. Ayak frende olduğu sürece el frenini çekip sonra freni bıraktığınızda zaten yine aynı şeyi yapıyor oluyorsunuz.


    Ve tek işe yarayan o şanzıman kilidini yenmeye çalışmamak oluyor. Küt sesini duymamak oluyor, başka bir şey değil.


    Hiç duyup gördünüz mü, kardeşim el frenini önce çekmeyip bilmemne yapmışsın o yüzden şanzımanın bitmiş diye bi problem?

    evet, pratik olan bu veya hiç ses duymayım, yokuşta vites kaymak gibi P'den D'ye geçsin diyorsan, frene bas, el freni çek, freni bırak yük el frenine binsin, sonra P'ye al falan..


    şanzımanın dayanması ile zorlanması ile ilgisi olan bir konu değil onu belirtmek istedim..


    düz yolda P'de bırak in istersen amerikalı gibi ama önünü kaldırıp çekip götürüverirler aracını :)

    Ek olarak aşağıda paylaştığım DQ200 kitapçığı 24. Sayfada Dsg park mekanizması ve kastanyola(parking pawl) gözüküyor. Kastanyola motordan bağımsız, geri vites şaftı üzerinde.

    Bkz.
    https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2012/MC-10156073-9999.pdf

    Yani bu durumda ön tekerleklerin tutması için geri vites şaftının tekerlere bağlı olması gerekiyor. Buda demek oluyorki araç motordan bağımsız ancak tekerler geri vites şaftı üzerinden kastanyola dişlisine bağlı. Bir nevi geri vites simülasyonu denedebilir. Tekerlekteki gücü geri vites şaftı üzeründen kastanyolaya aktarıyor. Ancak motor tarafında kavrama boşta.

    tamamen sallamışsın. debriyajlı her sistemde sıralama takip edilmelidir. manuelde de aynı. dsgde otomatik değil yarı otomatiktir.


    debriyajı olan tüm araçlarda arabayı durdurmanın sırası aynıdır. yarı otomatiği de aynı manueli de. NEP yani; boşa al(N)>el freni çek(E)>ayağını frenden çek yeniden bas>pye al(P) sıralaması budur. bayırda zaten hissedersin.

  • DSG şanzımandaki tasarım ve üretim hatalarından dolayı sürekli arızalar verip yolda bırakınca, suçu tüketiciye atmak için bulunan bahane bu. Otomatik şanzımanlar 70 senedir kullanılıyor, bu hurafe DSG ile çıktı.

    Artık modern şanzımanlarda araç vitesteyken kontağı kapatınca kendisi park konumuna alıp el frenini çekip 4 lastiği ve şanzımanı kilitliyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • S@N@Ne!!! kullanıcısına yanıt

    tamamen sallamışsın. debriyajlı her sistemde sıralama takip edilmelidir. manuelde de aynı. dsgde otomatik değil yarı otomatiktir.


    debriyajı olan tüm araçlarda arabayı durdurmanın sırası aynıdır. yarı otomatiği de aynı manueli de. NEP yani; boşa al(N)>el freni çek(E)>ayağını frenden çek yeniden bas>pye al(P) sıralaması budur. bayırda zaten hissedersin.

  • İşte bu zihniyet yüzünden elin Çinlisi aynı araca 10 yıl garanti ile binerken siz bozulduğunda iyi niyet garantisi adı altında hatalı tasarlanan ve üretilen bu ürünün tamirini üstleniyorsunuz

    Sanayide DSG ustaları var ve bu sorunlu tasarım ürünü doğru parçalarla upgrade ediyorlar, kırılan yerlerini onarıyorlar

    Bildiğiniz tek teknik kelime debriyaj iken insanlara akıl vermeyin lütfen.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şanzımanı kitleyen kastanyola dilinin rahatlamasından başka bir şeye yaramaz bu işlem.. yükü el frenine verirseniz arabaya binip vitese attığınız an eğimde küt diye ses ve sarsıntı duymazsınız o kadar..


    şanzımanın ömrü ile kavrama ile dişli ile hiç bir alakası yok.. tam bir şanzıman ömrü uzatma hurafesidir. isterseniz yokuşta P'de bırakıp tüm yükü P kilidine -kastanyola dili- de bindirin, el freni bile çekmeyin yük şanzımana değil, basit bir kilit diline biner.

  • p dediği boş olmadığına göre şanzımanı viteste bırakan bir konum. p konumu ile n aynı konum olamaz. n boş ise p kesinlikle aracın herhangi bir vitesidir. Araçtaki en güçlü vites geri ile 1. vites olduğuna göre ikisinden biridir. boş vites konumu harici hertürlü şanzımana yük biner. bendeki passatta p ye aldığımda hafif araç kendini salıyordu. aynı vitesteki aracı stop edip el frenini çekmemek gibi.


    yeni araçlarda otomatik el freni var bendeki araçta yoktu.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    O zaman hocam eğimde frene basılı şekilde el freni çekip P ye almak daha faydalı düz yolda ne yaparsan yap ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • f0rester kullanıcısına yanıt

    evet, pratik olan bu veya hiç ses duymayım, yokuşta vites kaymak gibi P'den D'ye geçsin diyorsan, frene bas, el freni çek, freni bırak yük el frenine binsin, sonra P'ye al falan..


    şanzımanın dayanması ile zorlanması ile ilgisi olan bir konu değil onu belirtmek istedim..


    düz yolda P'de bırak in istersen amerikalı gibi ama önünü kaldırıp çekip götürüverirler aracını :)

  • Araç yukluyken rampada şanzımana 100 birim yük biniyosa, park halinde boş araçta 5 birim yük anca biniyodur. Bu da hiç bişey bozmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S@N@Ne!!! kullanıcısına yanıt
    Hurafe mi :) bu ülkede neden ikinci el alınmaz pırlanta gibi ispatı...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Boş muhabbet hala da devam ediyor. Manuellerde sadece bire takıp bırakırdı bir çok kişi. Şanzıman hareket halindeyken yıpranır. Stop etmiş bir motor şanzımanı yıpratamaz. Yük binmiş bilmemne saçmalık. Böyle saçma ritüellerle işim olmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Banada öyle geldi oyle olsa araç kılavuzunda yazardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • f0rester kullanıcısına yanıt
    Hocam bu olay aslında tüm kastanyola dişlisi olan şanzımanlarda yani tam otomatik, dsg/dct vs şanzımanlar için geçerli. P modu varsa geçerlidir.

    Şöyleki normalde yokuşta fln manuel vites arabalar viteste park edilir, manuel vites arabalarda kastanyola dişlisi yok gerek te yok. Vites 1 e veya geriye takıp park edilir. Tüm dişliler aracı tutar. Bu durumda yükün şanzımanda olmasında problem olmaz, debriyaja manuel bastığınız anda sistemdeki yük biter.

    Dsg ve otomatik vitesli yani P modu olan tüm araçlarda debriyaja manuel basamadığınız için, vitesin 1 e veya R ye alınmaması gerektiği için ekstra ufak bir park kastanyola dişlisi vardır. P ye aldığın zaman bütün yük bu ufak dile biniyor. Bu dil kasılınca da ilk harekette yeründen çıkarken küt diye öalum sesi yapıyor.

    P dişli çok kuvvetli bir dişli değil. Yamulma riski var. Yamulursa değiştirmek için mecbur şanzımanın inmesi açılması gerek. O sebeple riskli bir durum yoksa önce N ye alıp yükü el frenine bindirmek daha sağlıklı.

    Araç P de iken yük manuel vitesteki gibi tüm şanzımana değil, sadece bu ufak kastanyola dişlisine biner. O yüzden önce el frenine bindirmek daha sağlıklı olduğu düşünülür.
    Yputube da o dişlinin söküldüğü tamir videosu vardı ancak bulamadım. DSG tamir videolarından o dişliyi zaman zaman görebilirsiniz.

    Ek Düzeltme:
    Arkadaşlar aşağıda paylaştığım DQ200 manuelinden görüleceği üzere DQ200 kastanyola dişisi(park pawl) geri vites şaftı üzerinden tüm şanzımana yük bindirmekte fakat motor tarafında kavrama boşta durmaktadır. Yani manueş vitesteki gibi güç tüm mptor aksamınada bindirilmemektedir. DQ200 üzerinde örnek bu şekilde olup diğer şanzımanlarda(ZF, Getrag, 7-9matic vs) bu tasarıma bağlı farklılık gösterebilir. Diğerlerini paylaşan olursa bilgileniriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 7 Aralık 2023; 19:45:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    su mesajin uzerine hala sacma sapan seyler yaziyorsunuz ya tebrik ederim gercekten.

  • f0rester kullanıcısına yanıt
    Hocam buldum kastanyola dişlisi videoları. Bahsettiğimiz ve aracın tüm yükünü üstlenen dişli budur arkadaşlar bkz
    1
    Steven B2youtube
    How Does Parking Gear Work - with dramatic sound effects
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=cExdl5ZX_sU

    2
    Pete's Garageyoutube
    What Keeps Your Car From Rolling In Park
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=i1gTXnkxhHE

    3
    MR.J Autosyoutube
    How the park gear works
    https://www.youtube.com/shorts/OneSjI_ap80?feature=shared

    4
    MattsMotorzyoutube
    PARK in an Automatic Transmission
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=uh0Cbv4fmFA


    Dsg özelinde video bulamadım ancak tamir viseolarında var.
    Gördüğünüz bu metal parça P kastanyola dişlisi. Bu parçaya bakıp kararı siz verin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 7 Aralık 2023; 1:4:30 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Ek olarak aşağıda paylaştığım DQ200 kitapçığı 24. Sayfada Dsg park mekanizması ve kastanyola(parking pawl) gözüküyor. Kastanyola motordan bağımsız, geri vites şaftı üzerinde.

    Bkz.
    https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2012/MC-10156073-9999.pdf

    Yani bu durumda ön tekerleklerin tutması için geri vites şaftının tekerlere bağlı olması gerekiyor. Buda demek oluyorki araç motordan bağımsız ancak tekerler geri vites şaftı üzerinden kastanyola dişlisine bağlı. Bir nevi geri vites simülasyonu denedebilir. Tekerlekteki gücü geri vites şaftı üzeründen kastanyolaya aktarıyor. Ancak motor tarafında kavrama boşta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 7 Aralık 2023; 2:4:17 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Ülkede ışıkta 2 dakika bekleyince otomatik vitesi N konumuna alan bilgili sürücüler bile var...

  • Bu el freni törenini kim uydurdu ise baya karışıklık yarattı otomotiv endüstrisinde yav  Sanırsın otomobil son 1 yıldır kullanılıyor, bunlar yeni keşfetti el freni ve otomatik nasıl kullanılır diye...


    Şanzımana yük binmiyor, 50 kere açıklandı, el freni için başka bir "kilit" görevi gören dişli benzeri bir yapı var, yük ona biniyor.


    Bazıları manuel gibi düşünüyor galiba, anca onda yük şanzımana binebilir. Kaldı ki binsin ne olacak? O şanzıman bilmem kaç beygir gücüne, çekişe dayanıyor, arabayı yokuşta mı tutamayacak? Yapmayın allah aşkına.


    Yeni nesil araçlarda zaten el freni de yok, P'ye attığınız anda elektronik el freni o zaman çekiyor, hiç size diyor mu efendim önce N'ye al, el frenini çek, 3 kere ağzına su çek, sonra arabanın etrafında 3 kere dön diye. Ayak frende olduğu sürece el frenini çekip sonra freni bıraktığınızda zaten yine aynı şeyi yapıyor oluyorsunuz.


    Ve tek işe yarayan o şanzıman kilidini yenmeye çalışmamak oluyor. Küt sesini duymamak oluyor, başka bir şey değil.


    Hiç duyup gördünüz mü, kardeşim el frenini önce çekmeyip bilmemne yapmışsın o yüzden şanzımanın bitmiş diye bi problem?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 7 Aralık 2023; 9:30:52 >




  • Hurafe mi, işe yarar bir işlem mi bilmiyorum ama her zaman uyguluyorum.


    Araç dur, Fren + N, Fren + El freni, Ayağı frenden çek, el frenine binsin yük, Fren + P ve bitti. Yazarken karmaşık gibi duruyor ama bir yerden sonra otomatikleşiyor insan.

  • Sadece aracı yokuşta bıraktığımda vuruntu sesi gelmesin diye yükü el frenine bindiriyorum. Diğer türlü arabayı her park ettiğimde Tekken kombosu yapmakla uğraşamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.