Şimdi Ara

Şanzıman yağ değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
3
Favori
110.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.
    merhaba arabamın 2 ay önce şanzuman yağını değiştirdim.daha doğrusu rutin kışlık bakımlarını yaparken ustama şanzuman yağını bır kontrol edermısın viteslerim zor gecıyor dedım.motorun alt kısmında bır vıda soktu. vidanın cıktığı yere bır cubuk soktu ve abı sanzumanında gram yağ yok dedı:) oranın bılmıyorum ama mavi renkli kalın özel bir yağı var. birmakinanın içine yağı doldurdu. makınanın hortumunu vidanın çıktığı yere soktu ve yaklaşık makınanın kolunu 3,5 tur cevırdıkten sonra (turu 5 tl) kontrol ettı ve tamamdır dedı. şimdi viteslere yağ gibi geçiyor. :) saygılar....arabam 97 tempra sx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.




    teşşekür ederim.. tabii ki şaşmayacağım, bir süredir Viyanadayım.. buradaki sürücüleri ve yayaları gördükten sonra bizim ülkenin adam olmayacağını bir kez daha anladım.. gavur diye eleştirdiğimiz tu kaka ettiğimiz Ab ülkelerinden biri olan Avusturyanın Viyana şehrinde insanlara,yayalara gösterilen saygıyı görünce, sürücülerin ve yayaların kurallara harfiyen uyduğunu görünce ülkem için üzülüyorum... sanırım bir 100 sene daha lazım bizim ülkeye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.




    teşşekür ederim.. tabii ki şaşmayacağım, bir süredir Viyanadayım.. buradaki sürücüleri ve yayaları gördükten sonra bizim ülkenin adam olmayacağını bir kez daha anladım.. gavur diye eleştirdiğimiz tu kaka ettiğimiz Ab ülkelerinden biri olan Avusturyanın Viyana şehrinde insanlara,yayalara gösterilen saygıyı görünce, sürücülerin ve yayaların kurallara harfiyen uyduğunu görünce ülkem için üzülüyorum... sanırım bir 100 sene daha lazım bizim ülkeye..

    Alıntıları Göster
    Maalesef o bilince erişmek için insan yetiştirmenin yetişmiş insanı eğitmekten daha kolay olduğunu düşününce yeni doğmuş bir bebeğin en az 15-20 yıl sonra o seviyeye gelmesi demek bizim bugün başlansa meyvelerini 20 yıldan önce göremeyeceğimiz anlamına gelir. Bırakın yaya yada sürücü olarak kurallara uymayı doğru düzgün konuşmak yerine ağzı bozuk sokak ağzı tarzı konuşmayı düzeltmemiz bile çok zor. İnsan kendisini insan yerine koyacak önceki diğerlerini de insan olarak görsün. Eğitim ahh o bile yetmez artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Maalesef o bilince erişmek için insan yetiştirmenin yetişmiş insanı eğitmekten daha kolay olduğunu düşününce yeni doğmuş bir bebeğin en az 15-20 yıl sonra o seviyeye gelmesi demek bizim bugün başlansa meyvelerini 20 yıldan önce göremeyeceğimiz anlamına gelir. Bırakın yaya yada sürücü olarak kurallara uymayı doğru düzgün konuşmak yerine ağzı bozuk sokak ağzı tarzı konuşmayı düzeltmemiz bile çok zor. İnsan kendisini insan yerine koyacak önceki diğerlerini de insan olarak görsün. Eğitim ahh o bile yetmez artık.

    Alıntıları Göster
    Egitimle is bitse keske, Avrupa ulkelerinde bile eger ellerine firsat gecerse kurallara uymayanlar var - genelde yabancilar.
    Ciddi bir kontrol sart, senin trafik kanunun var, herseyi guzel anlatmis cezalari koymus ama uygulayici olmayinca bos.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    fena değil sağlığım bir süredir yurdışındayım.. tamir işlerini bıraktım mecburi olarak... keyfi olursa yapıyorum.. ama bir daha bu forumda otomatik şanzıman konusu açmak mı? tövbe..

    Hocam kırgınlık,bir daha mı demek bence yanlış bir düşünce.Forumda bundan dolayı giden veya konulardan uzaklaşan kişiler oldu ki bence doğru değil.Benim bildiğim kadarı ile bu şanzuman yağının belli sürelerde değişimine forumda ilk değinendiniz, haliyle kemikleşmiş fikirlerle ilk karşılaşan da siz oldunuz.Sanayide aynı şekilde kemikleşmiş fikirler var ve bunları değiştirmek,insanları ikna etmek zaman alıyor.Otomatik şanzuman yağını daha düne kadar değiştirmeyen sanayi artık kendisi teklif etmeye,kendisi abi değiştirelim demeye başladığını birçok yerde görmeye başladım.Ciddi bir ilerleme var sanayide de.Geçenlerde manuel vitesli aracın baskı balatasını değiştirirken şanzuman yağını da değiştirelim dedim ustaya "iyi olur abi dediler".Bundan 4-5 sene önce hayatta ikna edemezdiniz manuel şanzuman aracın yağını değiştirtmeyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    fena değil sağlığım bir süredir yurdışındayım.. tamir işlerini bıraktım mecburi olarak... keyfi olursa yapıyorum.. ama bir daha bu forumda otomatik şanzıman konusu açmak mı? tövbe..

    Hocam kırgınlık,bir daha mı demek bence yanlış bir düşünce.Forumda bundan dolayı giden veya konulardan uzaklaşan kişiler oldu ki bence doğru değil.Benim bildiğim kadarı ile bu şanzuman yağının belli sürelerde değişimine forumda ilk değinendiniz, haliyle kemikleşmiş fikirlerle ilk karşılaşan da siz oldunuz.Sanayide aynı şekilde kemikleşmiş fikirler var ve bunları değiştirmek,insanları ikna etmek zaman alıyor.Otomatik şanzuman yağını daha düne kadar değiştirmeyen sanayi artık kendisi teklif etmeye,kendisi abi değiştirelim demeye başladığını birçok yerde görmeye başladım.Ciddi bir ilerleme var sanayide de.Geçenlerde manuel vitesli aracın baskı balatasını değiştirirken şanzuman yağını da değiştirelim dedim ustaya "iyi olur abi dediler".Bundan 4-5 sene önce hayatta ikna edemezdiniz manuel şanzuman aracın yağını değiştirtmeyi.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
    Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

    Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
    şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
    Gelelim sorularıma:
    1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
    (vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
    2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
    (benim bildiğim 2-3 litre)
    3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
    (kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
    3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
    (öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

    Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem883

    arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
    Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

    Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
    şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
    Gelelim sorularıma:
    1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
    (vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
    2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
    (benim bildiğim 2-3 litre)
    3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
    (kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
    3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
    (öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

    Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.

    Alıntıları Göster
    manuellerde baskı balata değişiminde değiştirmek lazım. otomatiklerdeyse daha erken. 40bin civarı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem883

    arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
    Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

    Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
    şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
    Gelelim sorularıma:
    1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
    (vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
    2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
    (benim bildiğim 2-3 litre)
    3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
    (kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
    3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
    (öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

    Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.




    ilk önce hocam servise yani aracın yetkili servisine gidin, kullanılacak malzemeleri sorun, fiyat isteyin. firmaların bazen çok aşırı kaçmamak kaydı ile bu işlemi sorunsuca yapabiliyorlar.

    İlk önce tork konvektörü ise; 6lt dextron3g olması gerekiyor. ama alttan karter tıpası açılıp yağ aktıktan sonra karter sökülüp karterdeki yağ ve karter içindeki filtre sökülüyor. Böylelikle 3lt yağ gitmiş oluyor. Yeni filtre kartere takılıp, yırtılması durumunda karter contası da değişiyor ki uzun süre kalması, lastik olması sebebiyle eskiyor ve yırtılıyor karter sökülürken.

    kartere ekleniyor mu bilmiyorum ama karterden takıldıktan sonra üstten ekleme yapılıyor şanzımana. 3lt yağ ekleniyor. Şanzımanın tork konvektöründe yağ kalıyor. Bu yüzden bu işlemi bin KM sonra tekrar yapmanız tavsiye ediliyor böylelikle büyük oranda yeni yağ oluyor aracın sanzımanında. şanzıman açan usta bilgisizdir.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem883

    arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
    Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

    Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
    şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
    Gelelim sorularıma:
    1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
    (vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
    2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
    (benim bildiğim 2-3 litre)
    3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
    (kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
    3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
    (öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

    Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.




    ilk önce hocam servise yani aracın yetkili servisine gidin, kullanılacak malzemeleri sorun, fiyat isteyin. firmaların bazen çok aşırı kaçmamak kaydı ile bu işlemi sorunsuca yapabiliyorlar.

    İlk önce tork konvektörü ise; 6lt dextron3g olması gerekiyor. ama alttan karter tıpası açılıp yağ aktıktan sonra karter sökülüp karterdeki yağ ve karter içindeki filtre sökülüyor. Böylelikle 3lt yağ gitmiş oluyor. Yeni filtre kartere takılıp, yırtılması durumunda karter contası da değişiyor ki uzun süre kalması, lastik olması sebebiyle eskiyor ve yırtılıyor karter sökülürken.

    kartere ekleniyor mu bilmiyorum ama karterden takıldıktan sonra üstten ekleme yapılıyor şanzımana. 3lt yağ ekleniyor. Şanzımanın tork konvektöründe yağ kalıyor. Bu yüzden bu işlemi bin KM sonra tekrar yapmanız tavsiye ediliyor böylelikle büyük oranda yeni yağ oluyor aracın sanzımanında. şanzıman açan usta bilgisizdir.

    Alıntıları Göster
    1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

    şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

    multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
    alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
    işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın





  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

    şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

    multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
    alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
    işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın



    Alıntıları Göster
    1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

    şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

    multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
    alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
    işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın




  • Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
    Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
    Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?

    Bende bu soruyu sormaya gelmiştim . Baskı balata değişirken şanzıman yağı acaba boşaltılıyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
    Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?

    Bende bu soruyu sormaya gelmiştim . Baskı balata değişirken şanzıman yağı acaba boşaltılıyor mu ?

    Alıntıları Göster
    Hayır, manuel şanzımanlı araçlarda yağı eğer siz istemezseniz değiştirmezler. Bir ihtimal değiştirmişlerse eğer size verdikleri faturaya veya iş emrine bakın orada yazar. Bir de sanayide ustalar genelde değiştirmezler manuel şanzımanın yağını ömrü boyunca dayanır derler. Belli periyotlarda değiştirilmesi lazım akılda kalması,unutulmaması için genel itibari ile baskı balata değişiminde değiştirmek gerekir ki ortalama bir kullanıcı 10 sene de 150-200 bin km yapar ve genelde de baskı balatayı bu kmlerde veya ona yakın değiştirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
    Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?

    Bende bu soruyu sormaya gelmiştim . Baskı balata değişirken şanzıman yağı acaba boşaltılıyor mu ?

    Evet bosaltiliyor fakat ustalar siz değiştir edemezseniz ayni yagi koyar genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Biraz hortlatmış olacağım ama bir sorum var; 2 yıl önce baskı balatası değişen aracımın şanzıman yağı da değişmiş mi bilmiyorum. Bazı yerlerde okuduğum kadarıyla; "Baskı balata değişrken zaten şanzıman yağı da değiştiriliyor. Bu dopru mu?
    Aracın kitapçığında 10 yıl/200.000 km. Değişim aralığı yazıyor. Ve benim araç 10 yaşını doldurdu. Ne yapmam lazım?

    Bende bu soruyu sormaya gelmiştim . Baskı balata değişirken şanzıman yağı acaba boşaltılıyor mu ?

    Evet bosaltiliyor fakat ustalar siz değiştir edemezseniz ayni yagi koyar genelde.

    Anladım sağolun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Hayır, manuel şanzımanlı araçlarda yağı eğer siz istemezseniz değiştirmezler. Bir ihtimal değiştirmişlerse eğer size verdikleri faturaya veya iş emrine bakın orada yazar. Bir de sanayide ustalar genelde değiştirmezler manuel şanzımanın yağını ömrü boyunca dayanır derler. Belli periyotlarda değiştirilmesi lazım akılda kalması,unutulmaması için genel itibari ile baskı balata değişiminde değiştirmek gerekir ki ortalama bir kullanıcı 10 sene de 150-200 bin km yapar ve genelde de baskı balatayı bu kmlerde veya ona yakın değiştirir.

    Vites geçişleri sertleşti. Bazen 1'e dahi zor giriyor, özellikle motor soğukken. Ne kadara mal olur acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Hayır, manuel şanzımanlı araçlarda yağı eğer siz istemezseniz değiştirmezler. Bir ihtimal değiştirmişlerse eğer size verdikleri faturaya veya iş emrine bakın orada yazar. Bir de sanayide ustalar genelde değiştirmezler manuel şanzımanın yağını ömrü boyunca dayanır derler. Belli periyotlarda değiştirilmesi lazım akılda kalması,unutulmaması için genel itibari ile baskı balata değişiminde değiştirmek gerekir ki ortalama bir kullanıcı 10 sene de 150-200 bin km yapar ve genelde de baskı balatayı bu kmlerde veya ona yakın değiştirir.

    Vites geçişleri sertleşti. Bazen 1'e dahi zor giriyor, özellikle motor soğukken. Ne kadara mal olur acaba?

    Alıntıları Göster
    Maliyeti birşey değil yağ parası sadece, işçilik de aynı yağ değiştirme işçiliği. Son fiyatları bilmiyorum ama 200 TL gibi birşey olursa olur.




  • Otomatik Şanzıman.tlf servis bakım listesinde 80 bin diyor özel servise gittim 100 bin olsun öyle değiştirelim acil değil dedi.bekliyorum 100 bini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadrainman

    Otomatik Şanzıman.tlf servis bakım listesinde 80 bin diyor özel servise gittim 100 bin olsun öyle değiştirelim acil değil dedi.bekliyorum 100 bini

    Bir an önce değiştirin. Özel servisler bu tur işlerle uğraşmaktan kaçındıkları için erteler.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.