Şimdi Ara

Sanmar, Danimarka’nın ilk tam elektrikli römorkörünü inşa etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sanmar, Danimarka’nın ilk tam elektrikli römorkörünü inşa etti
    Danimarka’nın başkenti Kopenhag’da düzenlenen törende, ülkenin ilk tam elektrikli römorkörü SVITZER INGRID, Kraliçe Mary tarafından resmen adlandırıldı. Denizcilik sektöründen 100’den fazla davetlinin katıldığı etkinlikte römorkörün yapımını üstlenen Türk Sanmar Tersaneleri de yer aldı.



    Sanmar, sıfır emisyonlu ve tam elektrikli römorkör üretiminde dünya lideri konumunda. Şirket, uzun yıllardır iş birliği yaptığı SVITZER için inşa ettiği bu yeni römorkörle sektördeki öncülüğünü bir kez daha pekiştirmiş oldu.



    Hem performanslı hem de emisyonsuz



    Sanmar, Danimarka’nın ilk tam elektrikli römorkörünü inşa etti
    SVITZER INGRID, Kanadalı denizcilik mühendislik firması Robert Allan Ltd’nin Sanmar’a özel olarak geliştirdiği ElectRA 2500SX tasarımına dayanıyor. Römorkör, 25,4 metre uzunluğa, 12,86 metre genişliğe ve 5,40 metre su çekimine sahip. 1.808 kWh batarya sistemi, FFV1 yangın söndürme donanımı ve 70 tonluk çekme gücüyle donatılan gemi, operasyonlarının yüzde 90’ını yalnızca batarya gücüyle gerçekleştirebiliyor.



    Ayrıca Bkz.Türk Sanmar’dan dünyada ilk: Metanol yakıtlı römorkör suya indirildi



    Bu teknoloji sayesinde SVITZER INGRID’in her yıl Oresund bölgesindeki karbon salımını 600–900 ton azaltması bekleniyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarıyla sağlanan kıyı elektriğiyle sadece bir saatlik şarj süresi günlük operasyonlar için yeterli oluyor.



    SVITZER INGRID, Sanmar’ın SVITZER’e teslim ettiği 30. römorkör olma özelliğini taşıyor. Ayrıca şirketin ürettiği dokuzuncu tam elektrikli römorkör ve SVITZER’in küresel filosundaki ilk elektrikli gemi olarak dikkat çekiyor. Sanmar’ın geliştirdiği tamamen elektrikli ElectRA römorkörleri Avrupa, Kuzey Amerika ve Latin Amerika’da hizmet veriyor.



    Sanmar, bugüne kadar dünyadaki tam elektrikli römorkörlerin yarısından fazlasını Türkiye’deki çevre dostu tersanelerinde ürettiğini belirtiyor. Kanada, Şili, Norveç ve Türkiye’nin ardından şimdi de Danimarka’ya teslim edilen bu gemiyle şirket, sürdürülebilir denizcilikte küresel ölçekte standart belirlemeye devam ediyor. Öte yandan halihazırda altı yeni elektrikli römorkörün inşası sürüyor. Bunlar arasında, Türkiye’nin kamuya ait enerji şirketi BOTAŞ için yapımı devam eden dört birim de bulunuyor.




    Kaynak:https://www.sanmar.com.tr/en/news-media-dl/news/sanmar-builds-denmark-s-first-fully-electric-tug-named-by-her-majesty-queen-mary







  • Aslında baktığın zaman suyun içerisinde dönen bir pervane 70 tonluk çekme kuvveti uygulayabiliyor... İlginç değil mi?

  • quote:

    Türkiye’deki çevre dostu tersanelerinde ürettiğini belirtiyor.


    Çevre dostu mu? :) Raspa tozu nereye gidiyor? Raspa tozu denizi ve çevreyi kirletiyor. Sulu raspaya maaliyetten dolayı kimse geçmiyor. Hala grit tozu..
    Gemiler geliyor başka ülkeden aldığı suyu senin denize boşaltıyor balans yapıyor. Normalde filtre sisteminden geçip senin denizine boşaltması lazım. Gelen gemilerin balans tanklarında bu var mı? Çoğu eski gemilerde bu yok.

    Daha bir sürü şey var. Fazla zamanınızı almak istemem ama çevre dostu tamamen yalan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Faniyim, fani olanı istemem.
    Acizim, aciz olanı istemem.
    Ruhumu Rahman’a teslim eyledim, başka istemem.
    İsterim, fakat bir ölümsüz dost isterim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.