Şimdi Ara

SAKIN LPG KULLANMAYIN (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
1
Favori
9.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 8-9 yıldır lpg kullanıyorum, hiçbir sıkıntısını görmedim. Araba halen canavar gibi. Hele patlama çatlama olayına ömrümde tanık olmadım. Yakın zamanda yeni bir araba alacağım ve ona da lpg taktırmayı düşünüyorum. Doldurduğumuz lpg'nin bile cebimizi yaktığı bi dönemdeyiz. Ne diye benzine para verelim ki?
  • Tüm dünya elektrikli araçlara yöneliyor bizdeki muhabbet benzin mi dizel mi, benzinse LPG olsun mu olmasın mı. Geri kalmışlığımızın göstergesi bu olsa gerek.
    Kimse keyfi için takmıyor LPG'yi. Benim aracımda da var LPG Kia Rio 1.4 109Hp. Benzinle binmek tuzlu geliyor diye takıyoruz yoksa kim ister bagajının küçülmesini veya stepnesinin ortada kalmasını, az da olsa hem benzin hem LPG almayı, soğuk günlerde araç ısınsın LPG'ye geçsin diye beklemeyi. Benzindeyken gaza basmaya korkuyorsun LPG'de hiç değilse ucuz deyip gezebiliyorsun. Yoksa biz de isteriz 2.0 3.0lt motorlu benzinli araçlara binmeyi ama yaşadığımız ülke bizi buna yönlendiriyor. Yapacak bir şey yok yani.

    LPG taktıralı 50.000km oldu. Kârım LPG kitini amorti ettikten sonra en az 5000TL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 5 Ekim 2017; 15:8:36 >
  • LPG'li araç kullanmış ve LPG ile ilgili bayağı tecrübesi olan ve dizele geçmiş biri olarak LPG'yi tavsiye etmem kesinlikle , dizele geçtikten çok büyük bir ohh çektim ... Kimse kimseyi kandırmasın LPG'li araçla uğraşmak zordur .

    1 -Fazla devir çeviremezsiniz

    2- LPG ayarı hava şartlarına göre devamlı kontrol edilmelidir ve yol ayarı yapılmalıdır , LPG'li aracı fakir karışımda kullanmak motor ömründen yer ... ( ki Türkiye'deki LPG'li araçların %98'inin lpg ayarı tam değildir ustaların hepsi rölantide ayar yapar gönderir )

    3- Her ne kadar mükemmel bir lpg ayarınız olsa bile ( kimseninki mükemmel değil ) zamanla yüksek ısıdan subaplarda aşınmaya neden oluyor bunu çelik subaplı 1.6 hitler motor kullanan biri olarak söylüyorum

    4- Bujileri daha erken değiştirmelisiniz gibi gibi bir çok etmen sayılabilir ..

    Şahsen ben bundan sonra kesinlikle bir daha LPG'li araca binmem ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Uzumaki Naruto-

    Aynen beyler dizel araçlar alın benzinli+lpg ve benzinli araclar coptur.Premium benzinli araclar bize kalsin.

    Dizel performans canavaridir.Benzin araclar ya hitler motordur veya sütcü beygiridir.

    Degil mi tsycigim.

    araba dediğin dizel otomatiktir. zaten mtv ler yükselecek. bir sürü değişim kalemlerede vergi artışı geldi. iki tane bakımla uğraşmasınlar diyoruz. bu aralar lpg li arabalar patlayıp duruyor zaten.


    canını düşünen dizel otomatik tercih etsin. kimseye benzinli lpgli araba gelmez.





  • Öncelikle video'yu hazırlayan arkadaşlar çok açıklayıcı, konuyu bilmeyenlere detayları çok güzel vermişler. Tebrik ederim. Ancak eksikleri var.

    1) Sıralı sistem LPG'li araçlardaki performans düşüklüğü hayal meyal hissedilir şekilde oluyor. Burada bahsettikleri gibi ciddi bir azalma olmuyor. Ciddi bir azalma kötü kit, kötü montaj veya kötü ayara delalettir.

    2) LPG'de tüketim %30 değil, %15 civarında artıyor. Sebebi de basittir. Yanma odasına giren LPG'nin tamamı yanıyor . Yanma verimi de daha yüksek. Verdiği enerji ise daha düşük. O yüzden daha çok tüketiyor zaten. Çok net bir şeydir bu. %13-17 aralığında olur tüketim artışı. %30 olmaz.

    3) LPG'nin motora zarar verme sebebini çok güzel anlatmışlar. Çok doğrudur. Yanma odasına püskürtülen benzinin bir kısmı yolda buharlaşır. Sübapları soğutur. Yanma gerçekleştikten sonra çok küçük miktar yarı yanmış benzin kalır. Bu da buharlaşır. Bu da yanma odasının sıcaklığını düşürür. LPG'de bu durum yoktur. O yüzden ne sübaplar soğur, ne yanma odasının ısısını benzindeki gibi tutacak bir buharlaşma vardır. Oda sıcaklığı yükselince sübapların ömrü kısalır. LPG'nin verdiği bu hasarı ertelemek için bazı kitlerde yağlama sistemi mevcuttur. Bu yağın amacı yanma odasına girip, yanmadan sonra buharlaşarak yanma odasını soğutmaktır. Yani amaç araç benzinde çalışırken yaşananı taklit etmektir. Çok da başarılıdır.

    Şimdi gelelim sana TSY kardeşim. Araçların baş düşmanı... Neye dayanarak dedin? Benim 2011 model Subaru Legacy 2.0i aracım var. Araç 1 yaşında, 32.000km'de iken araca LPG taktırdım. Araç şu anda 188.000km'de. Sübap ayarları yeni bozulmaya başladı. Bir ara sübap ayarına sokacağım. O beni bir 30.000km daha götürür. Sonra sanırım sübaplar su koyar. Sübap yaptırmam gerekir. Subaru'nun parçası çok pahalı olduğu için bana 5000TL kaçacak. Ama güzel kardeşim, sana hayatın bir gerçeği:

    156.000km boyunca ben kabaca 36000TL ekonomi yaptım. 3300TL LPG montajı, 5000TL sübap yaptırmayı düş, 27.700TL ekonomi yaptım. Üstelik sübap yaptırdığımda aracım 218.000km'de ve üst kapak içi komple sıfırlanmış olacak. Bir Subaru motoru zaten motorun alt yarısında 600-650.000km'den önce su koymaz bebeğim. Yani, istersem bir bu kadar daha binerim. Araca olan zararı tak diye telafi edilebilir gördüğün gibi. Sübap işi lan altı üstü. Gören de şanzımanı indirdik de selenoid topluyoruz sanacak. Eşimin 13 yaşında bir Kalos'u var. Sıfır alınmıştı. Şu an 46.000km'de. Geçen yıl iticilerinden biri arızalandı, komple sübap yapıldı o arabaya da. LPG yüzü görmemiş araba. 1000TL'ye yapıldı. Bu mu lan aracın baş düşmanı? Bir sikko sübap takımı ve yatağı mı?

    Benim aracın şu anda yakıt maliyeti kabaca bir 1.6 dizel focus ile aynı. Ama ben 4 çeker, 2 litre, eğlenceli ve karakterli bir arabaya biniyorum. Beyaz-krem deri koltuklar, kıç ısıtmalar, çift bölgeli klimalar falan da yanıma kar kalıyor. 190 ile ıslık çalarak viraja giriyorum istersem. Virajda BMW'lere "çekil la ben geldim" diyorum istersem. Ve bunu dizel focus kadar yakıt yakan bir araçla yapıyorum. Eğlenceli oluyor. Kar yağıyor. Siz ölümlüler kaçacak delik arıyorsunuz. Ben bir sevinç dışarı çıkıp arabaya biniyorum. Yağmur yağıyor, yokuşta kalkarken pati çeken araçlar bana anlamsız geliyor. Niye ki? Bir araç niye pati çeker yahu!? Sonra A3'e biniyorum bir gün. Ben de tadıyorum tekrar onu... "Haaa" diyorum, "bu yüzdendi..."

    Benim LPG'ye yaklaşımım bu. 1.6 Dizel'e bineceğime, 2.0 benzinliye bindiriyor. Bir sonra seçeceğim araç Turbolu olacak ama. Çok fena alışmışım turboya yıllardır. Bu araç hantal geldi bana. 1.6 araçlardan iyi de, öyle ahım şahım bir performansı yok. İyi gitmesi için bağırtmak gerekiyor. 2.0 turbo bakacağım bundan sonra. LPG de saplarım gene... 1.6 dizele biner gibi binerim.

    Devlete benzin üzerinden vergi vereceğime, sanayi esnafına dağıtırım, hiç olmazsa bir işe yaradığını bilirim. İşin bir de bu boyutu var.

    -------------

    Ama bir basit sübap işini büyütme bu kadar. Sanayiye götürüyorsun. Ustanın işi yoksa, sabah bıraksan akşam alırsın. O kadar. Büyütülecek bir şey değil.

    Ancak aracı sadece bir yerden bir yere gitmek için kullanan adama ben de LPG tavsiye etmem. Gitsin dizel alsın. Kafası rahat olsun. O konuda hemfikirim. Ancak pistonkafa arkadaşlar, performans arayanlar; ama boş yere çok benzin parası veresi olmayanlar tabii ki LPG kullanacak. Bundan doğal bir şey yok. Ne yapacak adam? Dizel araba alıp tırtırtır küfrederek mi binecek? (not: bir dönem focus 2.5 1.6 tdci kullandım. Sınıfında çok güzel araçtı. 2.0tdci S-max da kullandım. O da çok güzeldi de, benzinli araç gibi keyifli değiller şimdi, kabul etmek lazım.)




  • bence de binmeyin de lpg fiyatları düşsün 3 lira oldu
  • benim anlamadığım şu, lpg kullanıcısı adam neden çıkar da orada burada lpg yi över, övme işte, kötüle kullanımının elinden geldiğince azalmasını sağla, zaten memlekette en çok kullanılan şu an lpg, daha ne diye şöyle iyi böyle güzel diye uzun uzun yazarsınız, burası Türkiye, bunun kullanımı artmaya devam ettikçe fiyatı da artacak, burada az olan ucuz olur, bir yerde kaymak büyükse onu yerler, şimdi lpg aldı yürüdü, biraz daha çıkarırlarsa zaten lpg yerine benzin almaya başlayacak insanlar, az biraz susun Allah rızası için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha

    LPG'li araç kullanmış ve LPG ile ilgili bayağı tecrübesi olan ve dizele geçmiş biri olarak LPG'yi tavsiye etmem kesinlikle , dizele geçtikten çok büyük bir ohh çektim ... Kimse kimseyi kandırmasın LPG'li araçla uğraşmak zordur .

    1 -Fazla devir çeviremezsiniz

    2- LPG ayarı hava şartlarına göre devamlı kontrol edilmelidir ve yol ayarı yapılmalıdır , LPG'li aracı fakir karışımda kullanmak motor ömründen yer ... ( ki Türkiye'deki LPG'li araçların %98'inin lpg ayarı tam değildir ustaların hepsi rölantide ayar yapar gönderir )

    3- Her ne kadar mükemmel bir lpg ayarınız olsa bile ( kimseninki mükemmel değil ) zamanla yüksek ısıdan subaplarda aşınmaya neden oluyor bunu çelik subaplı 1.6 hitler motor kullanan biri olarak söylüyorum

    4- Bujileri daha erken değiştirmelisiniz gibi gibi bir çok etmen sayılabilir ..

    Şahsen ben bundan sonra kesinlikle bir daha LPG'li araca binmem ...







    şu eski video tam sizin dediğinize cevap niteliğinde




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    sende hüseyin böyle diye diye lpg olacak bu kış 4 lira. arabamız devir çeviremez hale gelecek. bırakta 5000 rpm de vites atmaya devam edelim. denilecek söz belli lpg patlar yanar çatlar çoook tehlikelidir kullanmayın.
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Keske zararlarından bahserderken sıvı lpg kitlerininde olduğunu pistonların kuru yakıta değilde direkt sıvı lpg ile soğutulduğundan da bahsetseydiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prinz Eugen

    Ülkemizde maddi durum avrupa da çevreyi korumak için kullanılıyor bizim insanımız düz mantık olduğu için bunu göremez lastiklerin daha çabuk aşınması ne alaka bakımlara daha erken girmek ne alaka lpg ile 300-400 bini devirmiş motorlar var en basitinden motor yağını örnek göstereyim lpg motor yağını daha az kirletir daha uzun ömürlü olmasını sağlar.

    siz ne anlatmaya çalıştığımı anlamamışsınız ,lpg. kullananlar nasıl olsa ucuz diye gereksiz, aşırı araç kullanım yapıyor ,bu da diğer parçaların aşınma ve bakımlarında olumsuzluk yapıyor diyorum (böylece benzinliden fazla ödemek durumunda ama haberi yok) "tek avantajı fazladan gereksiz gezmiş oluyor"

    işi gereği ve mecbur olanlar için zaten söze gerek yok

    bakıma daha erken giriyor derken aşırı kullanım nedeniyle dedim
    lütfen mesajları tam okuyup cevap verin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prinz Eugen

    Keske zararlarından bahserderken sıvı lpg kitlerininde olduğunu pistonların kuru yakıta değilde direkt sıvı lpg ile soğutulduğundan da bahsetseydiniz.

    Sıvı LPG kitlerinde ömür açısından belirsizliğini koruyan bazı meseleler var. Sıvı LPG kitleri de "sıfır zararlı" değil. Özellikle aracın orjinal enjektörleri kullanıldığı için, enjektörlerin ömrü konusunda bir belirsizlik var.

    Benim aracımla aynı motora sahip başka bir Legacy'i yakinen izliyorum. Bizim LPG montajcısının sahip olduğu araç. Doğrudan enjeksiyonlu kite sahip. Bende de yağlamalı Prins var. LPG montajcısı araçtan çok memnun değil. Araca has bir durum olabilir. Kit daha yeni olduğu için, Subaru üzerinde optimize edilmemiş olabilir. Birkaç değişken var. Ancak tam oturmuş bir düzen yok. Sıvı LPG kitlerinde LPG tankının içinde pompa oluyor. Bu pompanın ömrü bir sorundu. Yüksek basınç altında çalıştığı için de gayet pahalı bir parça. Bozulanlar oldu. 2000TL gibi fiyatı var. Bu sorunu çözdüler sanırım. Ancak henüz tam oturmuş bir sistem değil.

    Yani, sıvı LPG kitleri de sorunsuz değil. Ancak oturunca eminim, yağlamalı sıralı sistem kitlerden daha iyi olacaklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: Prinz Eugen

    Keske zararlarından bahserderken sıvı lpg kitlerininde olduğunu pistonların kuru yakıta değilde direkt sıvı lpg ile soğutulduğundan da bahsetseydiniz.

    Sıvı LPG kitlerinde ömür açısından belirsizliğini koruyan bazı meseleler var. Sıvı LPG kitleri de "sıfır zararlı" değil. Özellikle aracın orjinal enjektörleri kullanıldığı için, enjektörlerin ömrü konusunda bir belirsizlik var.

    Benim aracımla aynı motora sahip başka bir Legacy'i yakinen izliyorum. Bizim LPG montajcısının sahip olduğu araç. Doğrudan enjeksiyonlu kite sahip. Bende de yağlamalı Prins var. LPG montajcısı araçtan çok memnun değil. Araca has bir durum olabilir. Kit daha yeni olduğu için, Subaru üzerinde optimize edilmemiş olabilir. Birkaç değişken var. Ancak tam oturmuş bir düzen yok. Sıvı LPG kitlerinde LPG tankının içinde pompa oluyor. Bu pompanın ömrü bir sorundu. Yüksek basınç altında çalıştığı için de gayet pahalı bir parça. Bozulanlar oldu. 2000TL gibi fiyatı var. Bu sorunu çözdüler sanırım. Ancak henüz tam oturmuş bir sistem değil.

    Yani, sıvı LPG kitleri de sorunsuz değil. Ancak oturunca eminim, yağlamalı sıralı sistem kitlerden daha iyi olacaklar.

    Prins in sıvı sisteminde pompa depoda mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • vvhopper V kullanıcısına yanıt
    Prinste değil. İlk Vialle'lerde öyle idi.

    http://www.prins.com.tr/images/direct-sema-b.jpg
  • Kartal-Soğanlık Oto Ekspertiz
    0 532 654 05 79
    http://aracekspertiz.net/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Prinste değil. İlk Vialle'lerde öyle idi.

    http://www.prins.com.tr/images/direct-sema-b.jpg

    Prins araca özel sistem yapıyor. Valle üniversal birşey üretiyor direkt enh. Olmayana bile takıyorlar manifoldun içind e buharlastirip çok saçma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Hocam Legacy ile nasıl 1.6 dizel focus gibi yakıyorsunuz 3 hafta önce SH5 Forester aldım 2008. LPG'de 50krş yakıyor. ne yapmam lazım tavsiyeniz nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    Hocam Legacy ile nasıl 1.6 dizel focus gibi yakıyorsunuz 3 hafta önce SH5 Forester aldım 2008. LPG'de 50krş yakıyor. ne yapmam lazım tavsiyeniz nedir?

    Lafın gelişi söylemiş olmalı. Lpg ile gerçektende standart bir c sınıfı yakıt sarfiyatına koskoca 2 tonluk 4 çeker araçlar sürmek mümkün. Ama 100 km sabit hızla giden bir yeni nesil dizel arac kadar tüketmenin imkanı yok tabiki.



    4 çeker sistem

    Ekstra ağırlık

    Yükseklik



    Bunlar her biri yarımşar litre fazla tüketmek demem.



    Böyle bir arac şehirdışı dahi 9.5 ila 11 litre arası lpg harcar.



    Şehir ici ise tam bir muamma. kullanım tarzı ve trafik yoğunluğu çok büyük etken. Çok zor ihtimal 12 olur ama 14 ila 15 litre ortalama lpg tüketir şehir içinde. Gerisi ya yalana girer yada şehir içinde kavga etme derecesinde frenlere dokunmadan kullanma tarzına girer.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vvhopper


    quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    Hocam Legacy ile nasıl 1.6 dizel focus gibi yakıyorsunuz 3 hafta önce SH5 Forester aldım 2008. LPG'de 50krş yakıyor. ne yapmam lazım tavsiyeniz nedir?

    Lafın gelişi söylemiş olmalı. Lpg ile gerçektende standart bir c sınıfı yakıt sarfiyatına koskoca 2 tonluk 4 çeker araçlar sürmek mümkün. Ama 100 km sabit hızla giden bir yeni nesil dizel arac kadar tüketmenin imkanı yok tabiki.



    4 çeker sistem

    Ekstra ağırlık

    Yükseklik



    Bunlar her biri yarımşar litre fazla tüketmek demem.



    Böyle bir arac şehirdışı dahi 9.5 ila 11 litre arası lpg harcar.



    Şehir ici ise tam bir muamma. kullanım tarzı ve trafik yoğunluğu çok büyük etken. Çok zor ihtimal 12 olur ama 14 ila 15 litre ortalama lpg tüketir şehir içinde. Gerisi ya yalana girer yada şehir içinde kavga etme derecesinde frenlere dokunmadan kullanma tarzına girer.

    Legacy öyle çok büyük ve yüksek bir araç değil ama benim aracım Forester 2.0 Atmosferik, 150 beygi,r 4 ileri T.Konv. şanzıman, Sürekli 4 çeker, yerden yüksek, boş ağırlığı 1500 kg Full İstanbul şehir içi 16-17 litre lpg yakıyor 100km'de




  • video ile başlığın ne alakası var Allah aşkına..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.