Şimdi Ara

SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S (650. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.858
Cevap
94
Favori
762.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 648649650651652
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRummer


    quote:

    Orijinalden alıntı: iskorpitx_19

    Arkadaşlar düşük vitesde ve özellikle gazı bıraktığım zaman şanzumandan bir hırıltı geliyor , önceden de geliyordu bu sıralar daha da arttı. Rahatsız etmeye başladı bu ses beni. Yetkili serviste şansuman bilye dağıtmış bu şekilde de kullanılabilir aslında dediler ama ilerde başka sıkıntı da yaratabilir belki dediler. Bilgisi olan , benzer bi sıkıntı yaşayan var mı acaba ? (i-shift)

    Benimde vites geçişlerinde özellikle 1.vitesten 2 ye geçerken çok rahatsız edici bir ses geliyor manuelde yanlış vitese takarsıda ses gelir ya cazırdama aynı o şekil.

    ben servise bıraktım hocam aracı şanzumanın içindeki bilyalar değişecek , sizinde benzer olabilir problem




  • Exitus112 kullanıcısına yanıt
    Güzel görünüyor. Kaç tl ye yapıyorlar bu işlemi?
  • Xenon Far kullanan arkadaşlar tavsiyeniz var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exitus112

    İşlerin yüzünden uzun süredir yoktum
    Şimdi tekrar bi boya koruma teklifi geldi. Seramik kaplama olayı. Showcase araç olarak yapılacak gayet cüzzi bir miktara. Zaten üzerinde hali hazırda bir koruma var. Şu anda ortadayım görüşlerinize ihtiyacım var. İşin videolarını atayım.





    Biraz geç oldu ancak Matrix isimli ürünü ilk defa duydum. Seramik ve kristal kaplamaların üretim merkezi olan Kore veya Japonya'da isimsiz ürettirip kendi markalarını basmış olabilirler. Bu nedenle net yorum yapamıyorum. Bu ürünlerin genel uygulama yönteminden de farklı uygulanıyor. Hidrofobik yani suyu boncuklaştırıcı değil de hidrofilik yani suyu perde şeklinde dağıtan yapıya sahip; bu geç kirlenme açısından bir avantaj. Gördüğüm kadarıyla en fazla öne çıkan özelliği self healing dediğimiz çizikleri kendiliğinden onaran bir yapıya sahip olması. Çizilmezlik testi diyerek yanlış çevirmişler. Son yıllarda üretilen Infinity modellerinin boyası da bu özelliğe sahip. Reçine bazlı bir son katmanı var ve aracı güneşe çıkardığınızda veya ısı uyguladığınızda yüzeysel çizikler yok oluyor.
    Dünyanın önde gelen markaları ve uygulamacıları henüz bu tip ürünleri kullanmıyorlar. Daha geleneksel ve kendini yıllardır kanıtlayan seramik kaplamaları kullanıyorlar. Kendini onaran kaplamalar henüz çok yeniler. Umarım memnun kalırsınız, denemek gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @_conscript_ Hocam normalde 1500 Tl diyordu yapacak kişi fakat benim araca 350-400 TL civarı bir ücrete yapacak. Bulunduğum ilçede tek, dikkat çeken ve herkesin bildiği bir araç olduğu için bana söyledi.

    @mc pherson Hocam bilgiler için çok teşekkür ederim. Uzun süren bir işlem yavaş yavaş parça parça yapılacak dedi. Nasıl olur nasıl gider bilmiyorum. Ayın 6sında tatile çıkıyorum ağustos ayının başına kadar yaptıramam. Ağustos'a yaparsam inşallah sonucu video fotoğraf artık ne varsa foruma yüklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc pherson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exitus112

    İşlerin yüzünden uzun süredir yoktum
    Şimdi tekrar bi boya koruma teklifi geldi. Seramik kaplama olayı. Showcase araç olarak yapılacak gayet cüzzi bir miktara. Zaten üzerinde hali hazırda bir koruma var. Şu anda ortadayım görüşlerinize ihtiyacım var. İşin videolarını atayım.





    Biraz geç oldu ancak Matrix isimli ürünü ilk defa duydum. Seramik ve kristal kaplamaların üretim merkezi olan Kore veya Japonya'da isimsiz ürettirip kendi markalarını basmış olabilirler. Bu nedenle net yorum yapamıyorum. Bu ürünlerin genel uygulama yönteminden de farklı uygulanıyor. Hidrofobik yani suyu boncuklaştırıcı değil de hidrofilik yani suyu perde şeklinde dağıtan yapıya sahip; bu geç kirlenme açısından bir avantaj. Gördüğüm kadarıyla en fazla öne çıkan özelliği self healing dediğimiz çizikleri kendiliğinden onaran bir yapıya sahip olması. Çizilmezlik testi diyerek yanlış çevirmişler. Son yıllarda üretilen Infinity modellerinin boyası da bu özelliğe sahip. Reçine bazlı bir son katmanı var ve aracı güneşe çıkardığınızda veya ısı uyguladığınızda yüzeysel çizikler yok oluyor.
    Dünyanın önde gelen markaları ve uygulamacıları henüz bu tip ürünleri kullanmıyorlar. Daha geleneksel ve kendini yıllardır kanıtlayan seramik kaplamaları kullanıyorlar. Kendini onaran kaplamalar henüz çok yeniler. Umarım memnun kalırsınız, denemek gerek.

    Bence nasiol zr53 daha etkili. eğer yaptirdiysaniz hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeyyan

    Xenon Far kullanan arkadaşlar tavsiyeniz var mı ?


    xenon far, far tasını zamanla karartabiliyor. bizim far tası çok dar. kaliteli bir xenon takımı alın.
  • arkadaşlar tavisiye edeceğiniz hava, polen filtre markası varmı? Sağolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prenses1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: mc pherson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exitus112

    İşlerin yüzünden uzun süredir yoktum
    Şimdi tekrar bi boya koruma teklifi geldi. Seramik kaplama olayı. Showcase araç olarak yapılacak gayet cüzzi bir miktara. Zaten üzerinde hali hazırda bir koruma var. Şu anda ortadayım görüşlerinize ihtiyacım var. İşin videolarını atayım.





    Biraz geç oldu ancak Matrix isimli ürünü ilk defa duydum. Seramik ve kristal kaplamaların üretim merkezi olan Kore veya Japonya'da isimsiz ürettirip kendi markalarını basmış olabilirler. Bu nedenle net yorum yapamıyorum. Bu ürünlerin genel uygulama yönteminden de farklı uygulanıyor. Hidrofobik yani suyu boncuklaştırıcı değil de hidrofilik yani suyu perde şeklinde dağıtan yapıya sahip; bu geç kirlenme açısından bir avantaj. Gördüğüm kadarıyla en fazla öne çıkan özelliği self healing dediğimiz çizikleri kendiliğinden onaran bir yapıya sahip olması. Çizilmezlik testi diyerek yanlış çevirmişler. Son yıllarda üretilen Infinity modellerinin boyası da bu özelliğe sahip. Reçine bazlı bir son katmanı var ve aracı güneşe çıkardığınızda veya ısı uyguladığınızda yüzeysel çizikler yok oluyor.
    Dünyanın önde gelen markaları ve uygulamacıları henüz bu tip ürünleri kullanmıyorlar. Daha geleneksel ve kendini yıllardır kanıtlayan seramik kaplamaları kullanıyorlar. Kendini onaran kaplamalar henüz çok yeniler. Umarım memnun kalırsınız, denemek gerek.

    Bence nasiol zr53 daha etkili. eğer yaptirdiysaniz hayırlı olsun

    ZR53 amatör kullanıma uygun gibi gözükse de hata kaldırmayan bir üründür. Uygulama esnasında eğer su görürse anında donup kalıyor ve çözümü de zımpara ve polisaj. Su nereden gelecek demeyin, trim aralarında kalan sular uygulama esnasında sızıyor ve beze bulaşabiliyor. Basınçlı hava tutsanız bile su geliyor. Tek çözüm aracı kağalı bir nekabda 1 gece bekletip öyle uygulamak. Kalıcılığı da 8ay civarlarında. Şimdiye kadar 5 araca uyguladım bu üründen, hep aynı süreler dayandı. Eskiden fiyatı çok uygundu ve performansına göre makuldu. Ancak şu an o fiyatlara dünyaca iyi bilinen markaların ürünlerinden satınalabilirsiniz. Hem uygulanmaları çok kolay hem de en kötüsünün dayanımı bile 1 seneden fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeyyan

    Xenon Far kullanan arkadaşlar tavsiyeniz var mı ?


    Bizim araçlarda xenon kitler far camını içerden sarartıyor. Sararma genelde zararlı UV güneş ışınları nedeniyle dışardan olur ancak xenon kitler aynı etkiyi içerden de yapıyor. OEM kalitesindeki halojen ve xenon ampullerde UV filtreli cam bulunur. Bu camlar far camının sararmasını önler. Fakat xenon kitlerin ampullerinde UV filtre yok malesef. Ben de bu nedenle xenon kit kullanmıyorum. MTech'in GE marka ampullere sahip bir kiti var ancak fiyatı 800TL civarlarında. O paraya bi-xenon dönüşümü yapılabilir. Aydınlatmayı kuvvetlendirmek isterseniz Philips Xtreme Vision +%100 ampuller var. Ben 1.5 senedir kullanıyorum ve oldukça memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mc pherson -- 2 Temmuz 2015; 13:48:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese iyi forumlar tesaduf eski konuya bi bakayim dedim ki baktim konu yine xenon a donmus. :)

    Simdi xenon takmak isteyen takili olan herkes yazdiklarimi dikkatli okusun:)

    Xenon takinca Civic hb in far tasina ucuz adi xenon takinca kararma olur yada olmaz demek cok ezbere bi laf.

    Xenon ampulunun bir gaz salimi vardir bu gaz ucuz dandik xenonlarda daha fazla olabilir ama bu gaz far tasini karartmaya da bilir.

    Ama mutlaka philips photon veya pahali xenon setleri alinmali denemez. Cunku ucuz yada pahali hepsi mutlaka far camini icten beyazlatir. Ancak kullanilmis yada ilk gaz salimini far disinda yapmissa xenon ampulu far camini icten yakmaz.

    Civic hb de oldukca ince bi far vernigi var hem ic hem dis. Her arabada bu far vernigi xenondan yada gunesten renk atiyor yada bozuluyor.

    Cozum basit.

    Far acilip ic dis zimpara gorup vernigini uzerinden alip boyacida akrilik vernik attiricaksiniz.
    Sifirdan bir farki kalmayacak.
    Ve ne xenon ampulu koyarsaniz koyun icten yada distan yakamayacak.

    Bir de normalde xenon ampulunun uzunlugu bellidir. Ama bazi markalarda daha kisa xenon ampulu kullanilir bu da civic hb lerin far tasina camina daha zararsiz ve isigi yere goge daha az dagitma sebebi.

    Ornegin , mogton xenon seti yada ampulu normal xenon ampullerinden daha kisaydi.

    Biz eskiden yurt disindan bunu H7R olarak getirtmistik.

    Kazasiz belasiz surusler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cevaplayan arkadaÅŸlara teÅŸekkürler. Peki sonuç olarak takıyor muyuz xenon kullanan arkadaÅŸlar marka model soylebilir mi. Herkes yıpranmadan söz etmiÅŸ. Peki ne kadarlık bir kullanımda bu yıpranma olucak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xenon benim arabada aldigimda vardi. Sag fari iceriden hafif yakmis. Soktum attim, osram nightbreaker ile devam ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk_acar

    Herkese iyi forumlar tesaduf eski konuya bi bakayim dedim ki baktim konu yine xenon a donmus. :)

    Simdi xenon takmak isteyen takili olan herkes yazdiklarimi dikkatli okusun:)

    Xenon takinca Civic hb in far tasina ucuz adi xenon takinca kararma olur yada olmaz demek cok ezbere bi laf.

    Xenon ampulunun bir gaz salimi vardir bu gaz ucuz dandik xenonlarda daha fazla olabilir ama bu gaz far tasini karartmaya da bilir.

    Ama mutlaka philips photon veya pahali xenon setleri alinmali denemez. Cunku ucuz yada pahali hepsi mutlaka far camini icten beyazlatir. Ancak kullanilmis yada ilk gaz salimini far disinda yapmissa xenon ampulu far camini icten yakmaz.

    Civic hb de oldukca ince bi far vernigi var hem ic hem dis. Her arabada bu far vernigi xenondan yada gunesten renk atiyor yada bozuluyor.

    Cozum basit.

    Far acilip ic dis zimpara gorup vernigini uzerinden alip boyacida akrilik vernik attiricaksiniz.
    Sifirdan bir farki kalmayacak.
    Ve ne xenon ampulu koyarsaniz koyun icten yada distan yakamayacak.

    Bir de normalde xenon ampulunun uzunlugu bellidir. Ama bazi markalarda daha kisa xenon ampulu kullanilir bu da civic hb lerin far tasina camina daha zararsiz ve isigi yere goge daha az dagitma sebebi.

    Ornegin , mogton xenon seti yada ampulu normal xenon ampullerinden daha kisaydi.

    Biz eskiden yurt disindan bunu H7R olarak getirtmistik.

    Kazasiz belasiz surusler.

    Malesef verdiğiniz bilgilerin bir çoğunun yanlış olduğunu belirtmek zorundayım. Ben 2008'den beridir yüzlerce far temizledim ve halen daha asıl işim olmasa da hobi amaçlı uğraşmaktayım. Forumlarda bu işi detaylıca anlatan dökümanlar yayınladım ve hiçbir forumda da ezbere konuşmadım.
    2004 yılında aracıma xenon taktırıp hiçbir problem ve deformasyon yaşamadan 2009'a kadar kullandım (Civic ES7). Diğer yandan bire bir aynı Texon marka bu xenon kit bizim araçlarımızın farlarında deformasyona sebep olmaktadır. Bunun tek ama tek nedeni xenon ampullerin camlarının UV kaplamalı olmayışındandır. Bunu üreticiler de söylemekteler, internette araştırma yapılırsa daha detaylı bilgi bulunabilir. Hangi farda hangi problem olur bunu bilmek gerekiyor. FK/FN kasa civic'lerde ışığın far camından geçtiği alan çok çok küçük yani ışık yoğunluğu diğer araçlara göre yüksek ve bu küçük far hacmi ile de birleşince farların içerden sararması kaçınılmaz oluyor. Xenon ampul gazından olsaydı bu hemen ilk anda olurdu, zaman içinde olmazdı. Zaten farlar her açıp kapadığınızda hava almaktalar, bu gaz eğer varsa birkaç kullanımda çıkar gider. Far sararması tamamen yüksek ısı ve aşındırıcı UV ışınlarından kaynaklanan bir olaydır.
    Bir başka yanlış bilgi de far camının dışında vernik bulunurken içinde vernik bulunmaz. Bu vernik far camlarına sadece dışardan uygulanmaktadır. Neredeyse tüm farlarda bu böyledir.
    Akrilik vernik olayına gelince tavsiye olarak verdiğiniz bu çözüm geçici bir çözüm olup bu vernik ilerde dökülme yapmaktadır. Dökülen vernik nedeni ile bana gelen 10'dan fazla takım far temizledim. OEM üreticiler de farlara akrilik bazlı bir vernik uygulamaktalar ancak bu vernik polikarbon far camının yapısı ile uyumlu bir vernik olup farklıdır. Eğer far camına içerden/dışardan uzun süre kalıcı bir ürün kullanılacaksa bu işe en uygunu seramik veya kristal cam bazlı nano plastik korumalardır. Gyeon Trim, Gtechniq C4, Crystal Concept Trim vb...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mc pherson -- 3 Temmuz 2015; 21:53:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • :) dogrudur. gaz salimi yada uv neden olan seyin cozumu olmadigi icin cok umursadigim birsey olmadi.

    Yazimda gaz salimi yerine uv sebebi ile duzeltilse yine ayni kapiya cikacak.

    Evet kullandigim sahibi oldugum vti. Vtec2 ve fk2 araclarin icinde xenondan sebep sadece fk2 nin fari ic bolgeden beyazlandi ve xenonlu cogu fk fn de bunu gordum.

    Sattigim fk2 ye uyguladigim porselen vernikti ancak bulunabilirliginin zorlugu sebebi ile akrilik vernik kullanilabilir alternatiftir.

    Sizin pul pul dokulen verniginiz sprey kutularda satilan urunlerden olsa serek. 2 yildir dokulmeyen ve rengini kaybetmeyen uygulamalarim mevcut. Ozel bir sey de degil boyacida yapirilabilir kaliteli bi vernik kullanilsin kafi.

    Sozunu ettiginiz nano vs urunleri kullanmadim. Birsey diyemem.

    3 parca zimpara ve kaportaciya 20lira ya attirilacak vernik baska bi masrafi yok bunun. Takidiksa kaportaci ona para da almaz.

    :) isteyen istedigi uygulamayi yapabilir.

    A bu arada 3yil once ic dis porselen vernik attigim fk2 farlari hala cayir cayir xenonla 2 takim eskitti:) kararma atma vs yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk_acar -- 3 Temmuz 2015; 22:13:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk_acar

    :) dogrudur. gaz salimi yada uv neden olan seyin cozumu olmadigi icin cok umursadigim birsey olmadi.

    Yazimda gaz salimi yerine uv sebebi ile duzeltilse yine ayni kapiya cikacak.

    Evet kullandigim sahibi oldugum vti. Vtec2 ve fk2 araclarin icinde xenondan sebep sadece fk2 nin fari ic bolgeden beyazlandi ve xenonlu cogu fk fn de bunu gordum.

    Sattigim fk2 ye uyguladigim porselen vernikti ancak bulunabilirliginin zorlugu sebebi ile akrilik vernik kullanilabilir alternatiftir.

    Sizin pul pul dokulen verniginiz sprey kutularda satilan urunlerden olsa serek. 2 yildir dokulmeyen ve rengini kaybetmeyen uygulamalarim mevcut. Ozel bir sey de degil boyacida yapirilabilir kaliteli bi vernik kullanilsin kafi.

    Sozunu ettiginiz nano vs urunleri kullanmadim. Birsey diyemem.

    3 parca zimpara ve kaportaciya 20lira ya attirilacak vernik baska bi masrafi yok bunun. Takidiksa kaportaci ona para da almaz.

    :) isteyen istedigi uygulamayi yapabilir.

    A bu arada 3yil once ic dis porselen vernik attigim fk2 farlari hala cayir cayir xenonla 2 takim eskitti:) kararma atma vs yok.

    Bilgiler için teşekkürler. Belki verniğin spesifik marka ve modelini paylaşırsanız uygulama yapacaklar için daha faydalı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kullandigim eski fk2 aracima mercedesden porselen vernik almistim acikta az miktarda kullanim icin bulamamistim. Bunu ben zor bulduysam kolay kolay kimse bulamayacaktir. Oyuzden hic lafini etmedim bunun.

    Ancak sprey kutuda kullanim disinda ve kaportaya attigi vernigi bile soyulan kaportacilarin vernik kalitesi disinda cesitli urunler kullanilabilinir. Benim volvo c30 aracima attigim 2k mesela.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar, iş güç derken foruma girmeyeli baya olmuştu, neyse mevzuya geleyim;
    Aracımın kapı kolunun dışa bakan gümüş gri kısmı koptu (örnek resim üzerinde gösterdim), servis bu parçaya 300 tl civarı istiyor (parça sadece dış parça olarak gelmiyormuş, bir bütün olarak geliyormuş). Başına bu olay gelen var mı? Varsa servis dışında daha ucuza çözüm bulabilen varsa paylaşabilir mi? Altü üstü bir kapı koluna 300 tl mi verilir yav :s

     SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S


    Bir de ek olarak; müzik dinlemek için usb ara kablo bulabilen var mı? Servis sağolsun ona da 200 liraya yakın bir fiyat istiyordu en son.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert1980 -- 4 Temmuz 2015; 13:00:07 >




  • Arakdaşlar merhabalar,
    size bi sorum olucak, bayramda aracımla uzun yola çıkıcam bugün yarın gelen bi bakım yaptırayım diyorum.
    sizce yetkili serviste mi yoksa ozel serviste mi yaptırmalıyım bakımlarını. ikiler honda karşıda avrupa yakasında var mı ikiler honda gibi yer?
  • mert1980 M kullanıcısına yanıt
    Var hocam 10 liraya çözdüm ben, sanayide bi kaportacıya gidin siyah slikonla yapıştırsınlar taş gibi olur tek sorun bi daha yerinden çıkmaz gerekte yok zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 648649650651652
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.