Şimdi Ara

SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S (187. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.858
Cevap
94
Favori
760.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 185186187188189
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim bildiğim kadarıyla 1.4 ve 1.8 lerin amortisör&süspansiyon yapısı aynı. Tek fark 1.8 lerde 17 inch, 1.4 lerde 16 inch jant var. Lastik ebatları konforda ne kadar fark ederse o kadar fark olması lazım iki araç arasında.
    Bu yazdığımdan emin değilim ama, teknik bilgiler için danışınız : @supremum, @nrglife



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownrealmman -- 5 Ağustos 2013; 0:31:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes

    quote:

    Orijinalden alıntı: alper3333

    mergaba arkadaslar. arac alacagim ve ilk aracim olacak honda civic hb ler tasarim olarak inanilmaz hosuma gidiyor ve bu araclardan almak istiyorum. butcem 35bin lira. 1.4 otomatiklere bakiyordum ama burada bazi arkadaslar cok kotulemis. 1.4 alsam ne gibi sikintilar olur. istanbul icinde kullanicam araci. performans delisi degilim sakin bir kullaniciyim. ama kafamda soru isaretleri belirmeye basladi acaba 1.4 alirsam pisman olurmuyum diye. bir diger sikintimda 1.4 u elden cikartmak istedigimde cok zorlanirmiyim acaba. yorumlarinizi bekliyorum tesekkurler

    tam tersi, 1.4'ler daha kolay alıcı buluyor.
    yıllık vergisi yarı yarıya daha düşük olduğu ve daha az yaktığı için..

    ülkedeki herkes bu forumu okumuyor ve bu yüzden ekonomik olan daha fazla tercih ediliyor.
    1.4 yani :)

    aracı aldığımdan beri 2-3 defa otobana çıktım.
    o da uzun yol değil, kısa mesafe..
    genelde şehiriçi kullanıyorum ve performansı çok çok yeterli..
    ben ne sakin, ne de çok deli bir kullanıcıyım.
    Ama şehiriçinde bile çok seri olduğumu, uyuzluktan bir hayli uzak olduğumu söyleyebilirim


    180-190 lara çıkabilen 1.4 bana yetiyor.

    1.8 ile daha yüksek güç var ama,
    1.150 lira yıllık vergi..
    Daha sert süspansiyon (karıncaları ezsen ses geliyomuş)
    ve daha yüksek yakıt tüketimi...

    Hadi yıllık yaklaşık 1500 tl fazla masrafı geçtim.
    Sert süspansiyon beni 1 adım geriye çekiyor.
    Arabamın sessiz ve konforlu olması çok önemli benim için...

    Çünkü genelde şehiriçi kullanıyorum, performans gösterecek ortama çok nadir çıkıyorum
    Bu durumda şehirçinde sakin kullanımda bile takır tukur yol sesi, beni çekindiriyor.

    süspansiyon biraz daha yumuşak olaydı, yıllık fazladan 1.500 tl vergi ve yakıt masrafını göze alırdım sanırım.

    tesekkur ederim yorum cok isime yaradı. sanirim duymak istedigim seyler bunlardi :) ustteki uyeyede tesekkur ederim yorumu icin. sanirim tercihim 1.4 ten yana olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008 ve oncesi 1.8 lerin vergisi artik yillik toplam 668 tl.dustu anlayacagin.evet suspamsiyonumuz sert bu beni de rahatsız etmiyor degil.abimin 2011 c5 i var bu kadar rahat yumusak bi suspansiyon olamaz hayran kaliyorum. ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum
    ama performans deyince akar sular duruyo
    seviyorum arabami.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownrealmman

    Benim bildiğim kadarıyla 1.4 ve 1.8 lerin amortisör&süspansiyon yapısı aynı. Tek fark 1.8 lerde 17 inch, 1.4 lerde 16 inch jant var. Lastik ebatları konforda ne kadar fark ederse o kadar fark olması lazım iki araç arasında.
    Bu yazdığımdan emin değilim ama, teknik bilgiler için danışınız : @supremum, @nrglife

    her iki araç aynı süspansiyona sahip değil..
    bu konuda 1-2 arkadaş, geçmiş sayfalarda açıklama yapmıştı.
    kendim bizzat araştırmadım bunu, çünkü tüm yazılanlar buna gerek göstermedi.

    1.8in daha sert olma sebebi, 140hp gücü karşılayacak yol tutuş performansı yüzünden mutlaka..

    ama az daha yumuşak olsa da, o yol tutuş tehlike yaratmazdı mantıki fikrim..

    * * *

    Alper kardeş, tercihin ne olursa olsun, hayırlısı olsun.
    Bir an önce aramıza bekliyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fotbes -- 5 Ağustos 2013; 0:48:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iraras

    2008 ve oncesi 1.8 lerin vergisi artik yillik toplam 668 tl.dustu anlayacagin.evet suspamsiyonumuz sert bu beni de rahatsız etmiyor degil.abimin 2011 c5 i var bu kadar rahat yumusak bi suspansiyon olamaz hayran kaliyorum. ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum
    ama performans deyince akar sular duruyo
    seviyorum arabami.


    ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum

    ----------------




    çok yaşa iraras, bu espriye çok güldüm
    ama evet ya, asaleti yeter civicimizin...
    nerde c5, nerde bizim canavar...

    vergi konusu evet doğru, yılbaşından itibaren bir alt dilime düşüyorsunuz.
    ama net rakam henuz belli değil,yılbaşında belli olur.
    o 668tl nin üzerine yıllık vergi zammı da eklenecek malum...


    neyse, isocum 1.8i ile izmire gelicek nasılsa...
    şu 1.8i denemek nasip olacak inş :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iraras

    2008 ve oncesi 1.8 lerin vergisi artik yillik toplam 668 tl.dustu anlayacagin.evet suspamsiyonumuz sert bu beni de rahatsız etmiyor degil.abimin 2011 c5 i var bu kadar rahat yumusak bi suspansiyon olamaz hayran kaliyorum. ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum
    ama performans deyince akar sular duruyo
    seviyorum arabami.


    1.8 lerin performasını hava fitre kiti vb. ufak şeylerle yüksetleyi düşündünüz mü? Ya da racınızda benzeri bir uygulama var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes

    quote:

    Orijinalden alıntı: iraras

    2008 ve oncesi 1.8 lerin vergisi artik yillik toplam 668 tl.dustu anlayacagin.evet suspamsiyonumuz sert bu beni de rahatsız etmiyor degil.abimin 2011 c5 i var bu kadar rahat yumusak bi suspansiyon olamaz hayran kaliyorum. ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum
    ama performans deyince akar sular duruyo
    seviyorum arabami.


    ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum

    ----------------




    çok yaşa iraras, bu espriye çok güldüm
    ama evet ya, asaleti yeter civicimizin...
    nerde c5, nerde bizim canavar...

    vergi konusu evet doğru, yılbaşından itibaren bir alt dilime düşüyorsunuz.
    ama net rakam henuz belli değil,yılbaşında belli olur.
    o 668tl nin üzerine yıllık vergi zammı da eklenecek malum...


    neyse, isocum 1.8i ile izmire gelicek nasılsa...
    şu 1.8i denemek nasip olacak inş :)

    Bööööööö

    Sen kötüle kötüle benim arabayı sonra "isocum arabasını denettirecekmişmiş miiiiş... de yok abi sana araba

    Şaka bir yanada 1.4 ü bilemem nasıldır nedir biz civicleri satınca ne alcazz ya 1.8 140'dan inip 1.6 105'e falan daha fazla para verip almam ben be... Minumum oranda 150 beygir olması gerek viraja da düzgün girmesi lazıım!!! Harbi viraj dedimde geçen çift şeritli yolda ailemle Safranboluya iftara giderken (70km mesafeli) babam alçak arabaya binemediğinden ford connectimizle gittik... Zaten her yer radar malûm 88km'yi geçemiyorsun ona fıtık oldum delirdim yaa binersin hondayla gidelim yoook arkadaş adamdaki inat..... Neyse virajlara girmeyi unuttuğumu onunla anladım ikide bir sakin gitmeme rağmen esp ışığını yaktırdım bir aydan beri hiç bir yere gitmemiştim niyetli olmam münasebetiyle babam; "mümkünse sen niyetliyken ben süreyim bir dahakine" demesin mi 30 yaşında 40 senelik sürücüyüm dediğine bak hele... Başladım arabayı kötülemeye bende o da aşağı kalır mı? Seninli neye benziyo ufacık kablumbağa gibi ben binmem ona bilmem ne... hoşuma gitti yaaa

    Lafı buraya getirebildim ya helal bana
    Mustafa abi süspansiyon aynı olabilir bunu bi araştır bakalım lastik yanaklarından sanırım bu fark!!! Netice kasa aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guneslen

    quote:

    Orijinalden alıntı: iraras

    2008 ve oncesi 1.8 lerin vergisi artik yillik toplam 668 tl.dustu anlayacagin.evet suspamsiyonumuz sert bu beni de rahatsız etmiyor degil.abimin 2011 c5 i var bu kadar rahat yumusak bi suspansiyon olamaz hayran kaliyorum. ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum
    ama performans deyince akar sular duruyo
    seviyorum arabami.


    1.8 lerin performasını hava fitre kiti vb. ufak şeylerle yüksetleyi düşündünüz mü? Ya da racınızda benzeri bir uygulama var mı?

    K&N 57i filtre kiti kullanıyorum. Performans olarak K&N kendi sitesinde 6-7hp arası kazanç vaadinde bulunmuş ama o kadar fark olacağını sanmıyorum.
    Yurt dışında throttle body spacer kullanıyorlar. Bazı kullanıcılar çok iyi bulurken bazıları gereksiz görüyor.
    Headers, katalizör iptali, eksoz vs. 155Hp civarı rahatlıkla alınır. Kapak taşlama throttle body taşlama, yazılım ile 170-175hp alınır.
    Civic için yapılabilecek hemen her şeyi yapmışımdır herhalde forumda yeni olduğunuz için görmemiş olabilirsiniz. İsterseniz göz gezdirin.
    http://forum.donanimhaber.com/m_59981135/tm.htm

    1.4 ve 1.8 araçların süspaniyonları ve yürür aksamı farklı. 1.4 konfor konusunda daha iyidir. Arada ne kadar fark vardır?
    Onu bende bilmiyorum...


    Yukarıdaki videolara açıklık getirelim.
    I-shift otomatikte dip gazda 6000 deviri geçince üzerindeki programa göre vites atar. Bu bazen 6200 olur bazen 6600...
    Eğer manuelde ise mutlaka 6800 devire kadar çevirir ve 6800'de vites atar.
    Videolarda yazılım atılırken kesici devri 7000 küsürlere ayarlanabiliyor. Yine I-shift yazılımına müdahale edilip vites değiştirme devirleri üzerinde oynanabiliyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • tetete37 kullanıcısına yanıt


    alemsin yaw


    babacın da harbi inatmış ama ha... ya bir defa binse civice, gözü gönlü açılacak

    süspansiyonla ilgili ilk detaylı bilgiyi geçmiş sayfalarda ufuk acar yazmıştı.
    ufuk veya kadir'den resmi bir açıklama bekleyelim öyleyse...

    sen hele gel izmire..
    eğer arada çok az sertlik farkı varsa, geçicem nen 1.8e




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: guneslen

    quote:

    Orijinalden alıntı: iraras

    2008 ve oncesi 1.8 lerin vergisi artik yillik toplam 668 tl.dustu anlayacagin.evet suspamsiyonumuz sert bu beni de rahatsız etmiyor degil.abimin 2011 c5 i var bu kadar rahat yumusak bi suspansiyon olamaz hayran kaliyorum. ayni cukurlara ben girince arka tekeri orada biraktim mi acaba deyip dikizden kontrol ediyorum
    ama performans deyince akar sular duruyo
    seviyorum arabami.


    1.8 lerin performasını hava fitre kiti vb. ufak şeylerle yüksetleyi düşündünüz mü? Ya da racınızda benzeri bir uygulama var mı?

    K&N 57i filtre kiti kullanıyorum. Performans olarak K&N kendi sitesinde 6-7hp arası kazanç vaadinde bulunmuş ama o kadar fark olacağını sanmıyorum.
    Yurt dışında throttle body spacer kullanıyorlar. Bazı kullanıcılar çok iyi bulurken bazıları gereksiz görüyor.
    Headers, katalizör iptali, eksoz vs. 155Hp civarı rahatlıkla alınır. Kapak taşlama throttle body taşlama, yazılım ile 170-175hp alınır.
    Civic için yapılabilecek hemen her şeyi yapmışımdır herhalde forumda yeni olduğunuz için görmemiş olabilirsiniz. İsterseniz göz gezdirin.
    http://forum.donanimhaber.com/m_59981135/tm.htm

    1.4 ve 1.8 araçların süspaniyonları ve yürür aksamı farklı. 1.4 konfor konusunda daha iyidir. Arada ne kadar fark vardır?
    Onu bende bilmiyorum...


    Yukarıdaki videolara açıklık getirelim.
    I-shift otomatikte dip gazda 6000 deviri geçince üzerindeki programa göre vites atar. Bu bazen 6200 olur bazen 6600...
    Eğer manuelde ise mutlaka 6800 devire kadar çevirir ve 6800'de vites atar.
    Videolarda yazılım atılırken kesici devri 7000 küsürlere ayarlanabiliyor. Yine I-shift yazılımına müdahale edilip vites değiştirme devirleri üzerinde oynanabiliyor.

    ben yazarken gerekli açıklama yapılmış bile :)

    arada ne kadar sertlik farkı var?

    bunu iso ile birebir deneme şansımız olacak..
    burada inşallah detaylı şekilde paylaşırız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fotbes -- 5 Ağustos 2013; 1:23:33 >




  • supremum kullanıcısına yanıt
    bu arada civic konunu ilk defa gördüm.
    ilk sayfaya bi göz attım, maşşallah...
    yavaş yavaş okuyacağım, çok emekler vermişsin belli...
    emeklerine sağlık, helal olsun diyorum bu azime..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes

    ben yazarken gerekli açıklama yapılmış bile :)

    arada ne kadar sertlik farkı var?

    bunu iso ile birebir deneme şansımız olacak..
    burada inşallah detaylı şekilde paylaşırız

    Ciddi fark olacağını sanmıyorum ama senin kalın yanaklı lastik avantajında var. Hani bir VW CC kullanıcısı olsan 1.8 çok sert gelebilir. Sonuçta aynı kasa iki araç mutlaka hissedilir ama atla deve değildir diyorum.
    Düşün ben birde yay taktım. 3cm kadar daha alçaldık bu halde bile şuan sıkıntı yaşamıyorum.




  • supremum kullanıcısına yanıt
    bu kadar yatırım, emek, modifiye vs..
    hiç düşündün mü, aracının değeri bugün itibarıyla kaç tl eder?

    yani mesela bugün satacak olsaydın, dip fiyatın ne olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes

    ben yazarken gerekli açıklama yapılmış bile :)

    arada ne kadar sertlik farkı var?

    bunu iso ile birebir deneme şansımız olacak..
    burada inşallah detaylı şekilde paylaşırız

    Ciddi fark olacağını sanmıyorum ama senin kalın yanaklı lastik avantajında var. Hani bir VW CC kullanıcısı olsan 1.8 çok sert gelebilir. Sonuçta aynı kasa iki araç mutlaka hissedilir ama atla deve değildir diyorum.
    Düşün ben birde yay taktım. 3cm kadar daha alçaldık bu halde bile şuan sıkıntı yaşamıyorum.

    Topu atmışsınız yine kaşla göz arasında...hemen örnek cc

    Bu arada bugün akşamüstü 5 gibi çıkardım arabayı bi yıkarttırayım dedim, gittim tanıdık yıkamacıya al malzemeleri bunlarla yıka... Her neyse yıkandı parlatıldı silindi bismillah bastım marşa 'check in system' birde solda far imlerinin yanında sarı renkli motor arızası gibi birşey... Eyvaaaah!!! .oku yedin ismail dedim sonra seni aradım herzaman ki gibi açmadın neyse baktım gidiyor araba devam dedim pide aldım yarım saat mahsus bekledim düzelme yok iftar ettim misafirden ötürü çıkamadım, saat 22:30 gibi indim aşağı düzelmiş benimi sınıyon oğlum dedim yaaaa kalacaksan kal yolda mı bayırda mı??? Yine düştü bugün gözümden değiştirmiyom lastiğini falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tetete37 kullanıcısına yanıt
    senin bu ikinci oluyor sanırım. baskı balata yolun sonuna mı geliyor ki?
    bir kalibre ettirsen diyorum
  • supremum kullanıcısına yanıt
    bu arada kadir'in HB UYGULAMALARIM konusunu okurken, ilk sayfalarda kadir'in arabaya dadanan kedi şöyle yakalanmış
    çok koptum buna

    kedi baya rahatına düşkünmüş, o nasıl yaydırmak öyle yahu


    buyrun foto:





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fotbes -- 5 Ağustos 2013; 2:03:11 >




  • bir başka gün :







    ve daha sonra kedi kadir'in arabayı terkedip başka bir markayla flört ederken objektiflere yakalanmış :D
    artık kesin eminim, siyaha zaafı var kedilerin :)))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fotbes -- 5 Ağustos 2013; 2:08:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes

    senin bu ikinci oluyor sanırım. baskı balata yolun sonuna mı geliyor ki?
    bir kalibre ettirsen diyorum

    Hiç niyetim yok 37.000km'deki arabaya masraf etmeye... Ekstra 3-4.000 TL fazla para verdim ben bunu alırken...
    Ayarım saptı yaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tetete37


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: fotbes

    ben yazarken gerekli açıklama yapılmış bile :)

    arada ne kadar sertlik farkı var?

    bunu iso ile birebir deneme şansımız olacak..
    burada inşallah detaylı şekilde paylaşırız

    Ciddi fark olacağını sanmıyorum ama senin kalın yanaklı lastik avantajında var. Hani bir VW CC kullanıcısı olsan 1.8 çok sert gelebilir. Sonuçta aynı kasa iki araç mutlaka hissedilir ama atla deve değildir diyorum.
    Düşün ben birde yay taktım. 3cm kadar daha alçaldık bu halde bile şuan sıkıntı yaşamıyorum.

    Topu atmışsınız yine kaşla göz arasında...hemen örnek cc

    Bu arada bugün akşamüstü 5 gibi çıkardım arabayı bi yıkarttırayım dedim, gittim tanıdık yıkamacıya al malzemeleri bunlarla yıka... Her neyse yıkandı parlatıldı silindi bismillah bastım marşa 'check in system' birde solda far imlerinin yanında sarı renkli motor arızası gibi birşey... Eyvaaaah!!! .oku yedin ismail dedim sonra seni aradım herzaman ki gibi açmadın neyse baktım gidiyor araba devam dedim pide aldım yarım saat mahsus bekledim düzelme yok iftar ettim misafirden ötürü çıkamadım, saat 22:30 gibi indim aşağı düzelmiş benimi sınıyon oğlum dedim yaaaa kalacaksan kal yolda mı bayırda mı??? Yine düştü bugün gözümden değiştirmiyom lastiğini falan

    Yaz tatili girince telefonla irtibatımı kesiyorum ben. Bugün akşama kadar aşağılardaydım. Telefon evde şarjda kalmış. Kamera işleri ile uğraştım ve nihayet montajı bitirdim.
    Kamerayı denerken al boşa al geri vitese vs. araç çalışmadığı için fren davul gibi şişmiş. Marşa bastım bi baktım aynı sende yanan lamba sanırım aşağı yukarı aynı saatlerde bende de yandı. Durdurdum aracı tekrar çalıştırdım söndü.
    Tek debriyaj ve çift debriyajlı tüm otomatik vites araçlarda özelllikle sıkıştırıp araç zorlanırsa bu lamba uyarı amaçlı bi sakin ol tarzında yanar. Bende ve sende neden olmuştur bilmiyorum. Yanması direkt olarak baskının bittiğine işaret değildir. Şöyle ki baskısı yeni değişmiş aracı ver bana yarım saatte yaktırırım o lambayı...
    Kötüye yormamak lazım...

    quote:

    bu kadar yatırım, emek, modifiye vs..
    hiç düşündün mü, aracının değeri bugün itibarıyla kaç tl eder?

    yani mesela bugün satacak olsaydın, dip fiyatın ne olurdu

    Yaptığıım her şeyi kendi zevkim için yaptım. Her uygulamadan sonra farklı bir keyifle bindim araca. Dediğin gibi az buz şeyler değil. Maddi kısmı bir tarafa şuan parayı basıp yapıcam desen en az 1 ay bin tane iş kovalamak lazım.
    Fİyat konusunda hiç bir fikrim yok. Sen kaç veriyon de bakalım!




  • Yok ki 50-100 km de bi servisimiz... En yakın Ankara 300km!!! Hayır birgün de beklenecek ooOoooO... Niyetim kötüleşti bi baskı balata yüzünden mi? -Evet

    Garaja koyarken frenle yanaştırıken tıııııııırrrtt diye ses geliyo birde!!! Biraz gaza yüklenince ses yok! Vites geçiş sesleri zaten malum... Tak tuk cırt curt hele hele geri viteste kusura kalmayınn malesef durum bu!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 185186187188189
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.