Şimdi Ara

Sadece Boylamasına Kanalları Olan Lastiğe Bıçakla Yanal Diş Açmak Mantıklı mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
5.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence o lastiklere kaplama yaptırın. desen sanıldığı gibi basit değil çünkü su tahliye yönleri ses yapmaması için açıları vs var. ama atacaksanız lastikleri atmadan önce bi yapın deneyin belki tutar.
  • Patlican vakasindan sonra bicakla dis acmak daha mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben hayır diyorum
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 38DS315 -- 7 Mayıs 2014; 2:04:32 >
  • Yanlış anlama fikir berbat ama düşünmen güzel.

    Düşünmen güzel böyle böyle bizden de mucit çıkacak Avrupa'nın 70 yıl gerisinde (otomobil konusunda 130 yıl, bilgisayarda 50 yıl falan ortalama verdim) olduğumuz malum. Fark kapanmalı.

    Fikir berbat çünkü kestiğin yerden lastik zayıflayacak ve yarılmalar başlayacak.

    Umarım yanlış anlayıp kızmazsın.
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim yaşadığımız ilçede bu işi yapan bir lastikçi var.Adamın yaptığı işleri ve çalışmasını gördüm.Elinde küçücük bir çakıyla lastiğe desenler çiziyor.Birçok kişide lastik yaptırıyo bu şekilde.tanesini yanlış hatırlamıyorsam 30 tl gibi işçilik alıyor.
  • Bu işlemle lastiğin yapısıyla değil şekliyle oynamış olursun,her lastik mevsimine,hava sicakligina göre ayrı bir yol tutuşu sağlar.Su tahliyesi bile çok önemlidir,aracı virajlarda,kavşaklarda tehlikeye sokmuş olursunuz.Can taşınan bir araçta böyle riskler alınmamalı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    Yanlış anlama fikir berbat ama düşünmen güzel.

    Düşünmen güzel böyle böyle bizden de mucit çıkacak Avrupa'nın 70 yıl gerisinde (otomobil konusunda 130 yıl, bilgisayarda 50 yıl falan ortalama verdim) olduğumuz malum. Fark kapanmalı.

    Fikir berbat çünkü kestiğin yerden lastik zayıflayacak ve yarılmalar başlayacak.

    Umarım yanlış anlayıp kızmazsın.

    Yok hocam niye yanlış anlayım, hakaret olmadığı sürece her türlü eleştiriye açığım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.

    Fizik kuralına göre, yüzey alanı azaldığı zaman, birim alana düşen basınç miktarı artar bu da lastiğin daha iyi tutunmasını sağlar. Yani diğer şartlar aynı kalmak koşuluyla dar tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.

    Fizik kuralına göre, yüzey alanı azaldığı zaman, birim alana düşen basınç miktarı artar bu da lastiğin daha iyi tutunmasını sağlar. Yani diğer şartlar aynı kalmak koşuluyla dar tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutar.

    O dedigin karli kosullar icin gecerli, normal kosullar icin ise ne kadar yumusak hamur+genis yuzey alani o kadar yol tutusu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.

    Fizik kuralına göre, yüzey alanı azaldığı zaman, birim alana düşen basınç miktarı artar bu da lastiğin daha iyi tutunmasını sağlar. Yani diğer şartlar aynı kalmak koşuluyla dar tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutar.

    O dedigin karli kosullar icin gecerli, normal kosullar icin ise ne kadar yumusak hamur+genis yuzey alani o kadar yol tutusu.

    Mermer gibi pürüzsüz olan yüzeyler hariç lastiğin gömüleceği zerreler bulunan her türlü yüzeyde geçerlidir... Böyle durumlarda temas alanı ne kadar düşerse o kadar tutuş artar.
    Örneğin elinizdeki bir iğneyi belki 5 gramlık bir yükle bile halıya sürtseniz halıya takılır, çünkü temaz yüzeyi inanılmaz azdır bu da batmasını saplanmasını sağlar. Ama mesela bir kitabın üzerine 5 gram değil 5 kilo yük bile koysanız iteklediniz mi halı yüzeyinde gider, çünkü temaz alanı çok geniştir.




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.

    Özetleyecek olursam, türkiye şartlarındaki asfaltta, tüm şartlar aynı olmak koşuluyla 215 tabanlı bir lastik 255 tabanlı bir lastiğe göre çok çok bariz şekilde iyi yol tutar. Dezavantajı ne olur derseniz, çok daha hızlı aşınır, daha çabuk eskir. Çünkü taban dar olduğu için sürekli yüksek basınçta döneceği için daha çabuk aşınır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.

    Özetleyecek olursam, türkiye şartlarındaki asfaltta, tüm şartlar aynı olmak koşuluyla 215 tabanlı bir lastik 255 tabanlı bir lastiğe göre çok çok bariz şekilde iyi yol tutar. Dezavantajı ne olur derseniz, çok daha hızlı aşınır, daha çabuk eskir. Çünkü taban dar olduğu için sürekli yüksek basınçta döneceği için daha çabuk aşınır.

    İşte bu dediğin tamamen yanlış. Yüzey alan artarsa sürtünme artar. Fizik kuralları böyle.




  • Aklıma kaleci Rüştü'nün falçatayla kramponlarını düzeltmesi geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.

    Özetleyecek olursam, türkiye şartlarındaki asfaltta, tüm şartlar aynı olmak koşuluyla 215 tabanlı bir lastik 255 tabanlı bir lastiğe göre çok çok bariz şekilde iyi yol tutar. Dezavantajı ne olur derseniz, çok daha hızlı aşınır, daha çabuk eskir. Çünkü taban dar olduğu için sürekli yüksek basınçta döneceği için daha çabuk aşınır.

    İşte bu dediğin tamamen yanlış. Yüzey alan artarsa sürtünme artar. Fizik kuralları böyle.

    Yanlis degil. Sürtünme artsa bile genis tabanli lastigin yere basan yüzeyi de büyük oldugu icin ve her birim yuzeye uygulanan basınç azalacagi icin lastik daha geç aşınır.
    Örneğim 2 tonluk bmw x5'e bisiklet tekeri takardaniz 10km gidince o lastik biter.




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Aşınma farklı bir konu ben onun için herhangi birşey demedim. Yol tutuş, sürtünme için yazdım ben.
  • İyiki Edisyon dan önce doğmamissiniz ampulü sen icat Ersen nazil olurdu bilmiyorum
    Duyduğum en koyu fikir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.