Şimdi Ara

Sadece Boylamasına Kanalları Olan Lastiğe Bıçakla Yanal Diş Açmak Mantıklı mı?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (5 Mobil) - 2 Masaüstü5 Mobil
92
Cevap
0
Favori
4.211
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Sadece Boylamasına Kanalları Olan Lastiğe Bıçakla Yanal Diş Açmak Mantıklı mı?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    bence o lastiklere kaplama yaptırın. desen sanıldığı gibi basit değil çünkü su tahliye yönleri ses yapmaması için açıları vs var. ama atacaksanız lastikleri atmadan önce bi yapın deneyin belki tutar.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1136 Mesaj
    Patlican vakasindan sonra bicakla dis acmak daha mantikli.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3163 Mesaj
    ben hayır diyorum
    |
    |
    _____________________________
    vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attım. vitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı
  • Binbaşı
    1005 Mesaj

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çay -- 7 Mayıs 2014; 2:04:32 >
    |
    |
    Combalac kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2097 Mesaj
    Yanlış anlama fikir berbat ama düşünmen güzel.

    Düşünmen güzel böyle böyle bizden de mucit çıkacak Avrupa'nın 70 yıl gerisinde (otomobil konusunda 130 yıl, bilgisayarda 50 yıl falan ortalama verdim) olduğumuz malum. Fark kapanmalı.

    Fikir berbat çünkü kestiğin yerden lastik zayıflayacak ve yarılmalar başlayacak.

    Umarım yanlış anlayıp kızmazsın.
    _____________________________
  • Teğmen
    159 Mesaj

    Hocam bizim yaşadığımız ilçede bu işi yapan bir lastikçi var.Adamın yaptığı işleri ve çalışmasını gördüm.Elinde küçücük bir çakıyla lastiğe desenler çiziyor.Birçok kişide lastik yaptırıyo bu şekilde.tanesini yanlış hatırlamıyorsam 30 tl gibi işçilik alıyor.
    |
    |
    Combalac kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    319 Mesaj
    Bu işlemle lastiğin yapısıyla değil şekliyle oynamış olursun,her lastik mevsimine,hava sicakligina göre ayrı bir yol tutuşu sağlar.Su tahliyesi bile çok önemlidir,aracı virajlarda,kavşaklarda tehlikeye sokmuş olursunuz.Can taşınan bir araçta böyle riskler alınmamalı...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    Yanlış anlama fikir berbat ama düşünmen güzel.

    Düşünmen güzel böyle böyle bizden de mucit çıkacak Avrupa'nın 70 yıl gerisinde (otomobil konusunda 130 yıl, bilgisayarda 50 yıl falan ortalama verdim) olduğumuz malum. Fark kapanmalı.

    Fikir berbat çünkü kestiğin yerden lastik zayıflayacak ve yarılmalar başlayacak.

    Umarım yanlış anlayıp kızmazsın.

    Yok hocam niye yanlış anlayım, hakaret olmadığı sürece her türlü eleştiriye açığım.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.

    Fizik kuralına göre, yüzey alanı azaldığı zaman, birim alana düşen basınç miktarı artar bu da lastiğin daha iyi tutunmasını sağlar. Yani diğer şartlar aynı kalmak koşuluyla dar tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutar.
    _____________________________
  • Yarbay
    2978 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.

    Fizik kuralına göre, yüzey alanı azaldığı zaman, birim alana düşen basınç miktarı artar bu da lastiğin daha iyi tutunmasını sağlar. Yani diğer şartlar aynı kalmak koşuluyla dar tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutar.

    O dedigin karli kosullar icin gecerli, normal kosullar icin ise ne kadar yumusak hamur+genis yuzey alani o kadar yol tutusu.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2013 Kia Cee'd Sportswagon Premium - Sirius Gri - Michelin Cross Climate 2012 Opel Astra J HB 1.4t man. Sport - Neptün Mavi Sava intensa UHP 2
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    İmkansız. Yüzey alanı azaldığı için daha kötü yol tutar. Lastiğin hamurunu yumuşatmanız gerek.

    Fizik kuralına göre, yüzey alanı azaldığı zaman, birim alana düşen basınç miktarı artar bu da lastiğin daha iyi tutunmasını sağlar. Yani diğer şartlar aynı kalmak koşuluyla dar tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutar.

    O dedigin karli kosullar icin gecerli, normal kosullar icin ise ne kadar yumusak hamur+genis yuzey alani o kadar yol tutusu.

    Mermer gibi pürüzsüz olan yüzeyler hariç lastiğin gömüleceği zerreler bulunan her türlü yüzeyde geçerlidir... Böyle durumlarda temas alanı ne kadar düşerse o kadar tutuş artar.
    Örneğin elinizdeki bir iğneyi belki 5 gramlık bir yükle bile halıya sürtseniz halıya takılır, çünkü temaz yüzeyi inanılmaz azdır bu da batmasını saplanmasını sağlar. Ama mesela bir kitabın üzerine 5 gram değil 5 kilo yük bile koysanız iteklediniz mi halı yüzeyinde gider, çünkü temaz alanı çok geniştir.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1136 Mesaj

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.
    |
    |
    Combalac kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.
    _____________________________
  • Binbaşı
    1136 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.

    Özetleyecek olursam, türkiye şartlarındaki asfaltta, tüm şartlar aynı olmak koşuluyla 215 tabanlı bir lastik 255 tabanlı bir lastiğe göre çok çok bariz şekilde iyi yol tutar. Dezavantajı ne olur derseniz, çok daha hızlı aşınır, daha çabuk eskir. Çünkü taban dar olduğu için sürekli yüksek basınçta döneceği için daha çabuk aşınır.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1136 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.

    Özetleyecek olursam, türkiye şartlarındaki asfaltta, tüm şartlar aynı olmak koşuluyla 215 tabanlı bir lastik 255 tabanlı bir lastiğe göre çok çok bariz şekilde iyi yol tutar. Dezavantajı ne olur derseniz, çok daha hızlı aşınır, daha çabuk eskir. Çünkü taban dar olduğu için sürekli yüksek basınçta döneceği için daha çabuk aşınır.

    İşte bu dediğin tamamen yanlış. Yüzey alan artarsa sürtünme artar. Fizik kuralları böyle.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Aklıma kaleci Rüştü'nün falçatayla kramponlarını düzeltmesi geldi.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Verdiğin örnek yanlış olmuş. Yüzey alanı azaltırsan sürtünme azalır. Yüzey alanı azaldığı için basınç artar diyorsun ama asıl önemli olan sürtünme katsayısının azaldığını hesaba katmıyorsun.

    Yüzeyin azalmasıyla sürtünme katsayısı azalabilir ama inanılmaz şekildeki basınç artışı nesneyi yüzeye resmen gömer.

    Tabii iğne gibi neredeyse sıfır olan alanda herhalde gömer. O yüzden örnek yanlış olmuş dedim. Ama gömülemeyeceği bir yüzeyde olursa onunda sürtünmesi çok düşük olur.

    Özetleyecek olursam, türkiye şartlarındaki asfaltta, tüm şartlar aynı olmak koşuluyla 215 tabanlı bir lastik 255 tabanlı bir lastiğe göre çok çok bariz şekilde iyi yol tutar. Dezavantajı ne olur derseniz, çok daha hızlı aşınır, daha çabuk eskir. Çünkü taban dar olduğu için sürekli yüksek basınçta döneceği için daha çabuk aşınır.

    İşte bu dediğin tamamen yanlış. Yüzey alan artarsa sürtünme artar. Fizik kuralları böyle.

    Yanlis degil. Sürtünme artsa bile genis tabanli lastigin yere basan yüzeyi de büyük oldugu icin ve her birim yuzeye uygulanan basınç azalacagi icin lastik daha geç aşınır.
    Örneğim 2 tonluk bmw x5'e bisiklet tekeri takardaniz 10km gidince o lastik biter.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1136 Mesaj

    Aşınma farklı bir konu ben onun için herhangi birşey demedim. Yol tutuş, sürtünme için yazdım ben.
    |
    |
    Combalac kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2569 Mesaj
    İyiki Edisyon dan önce doğmamissiniz ampulü sen icat Ersen nazil olurdu bilmiyorum
    Duyduğum en koyu fikir



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Unutamazsın alışırsın
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
kolayoto.com
emek server
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,437
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.