Şimdi Ara

S40 ve bazı sorunları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, yakın zaman önce Benzinli Polo aracımı verip LPG'li bir S40 aldım.

    Konuya girmeden önce "Çok uzun, özet geç" demeyi düşünen arkadaşlar, cevap vermeden konuyu terk edebilirler ya da tercihen konunun sonunda sorduğum soruya atlayabilirler. Lâkin bana konuyu okuyup, anlayıp cevap verebilecek üstatlarım lazım.

    Şimdi gelelim konumuza, 2.0 Litre hacimli sanıyorum ki makyajsız kasa (140 Bg olan) 2000 model aracımın bazı sorunları var.

    Şimdi şöyle ki, bundan önceki aracım kaporta ve aksesuar anlamında biraz sıkıntılıydı. Daha doğrusu apaçi işiydi. Ancak motoru ve yürüyeni on numaraydı. En soğuklarda dahi tek marşta hiç gıygıylamadan alırdı. Her neyse, şimdiki aracım da kaporta ve mekanik olarak mükemmel durumda olmasına rağmen motoru bazı soru işaretleri bırakıyor kafamda.

    Şimdi öncelikle araç 161.000 KM'de ve bu KM orijinal. 2008 Senesinde LPG montajı yapılmış. Yani 6 yıldır LPG ile çalışan bir motor.
    Volvo'nun bu modelinin -Türkiye'de olmasa da- Fabrika çıkış LPG li araçları mevcut.
    Fakat her ne kadar LPG uyumu olsa da, LPG bu araçlar LPG ile çalışmak için tasarlanmıyor. Yani bir yerde motora zararlı olduğunu kabul etmek gerekiyor. Belki LPG ile çok yüksek kilometreler deviren taksiler var, kabul ancak LPG'nin motoru yıprattığı bir gerçek.

    Her şeyden önce benzin sıvı bir yakıtken LPG kuru bir yakıt. Dolayısı ile yakıt hattındaki lastik ve kauçuk aksam kuruma yapabiliyor (Misal ki Sübap contaları)
    Benzinin 400 derece ile çalıştığı motorda LPG 600 derece ile çalışıyor. Bu da doğal olarak bazı parçaların daha fazla yıpranmasına sebep oluyor (Misal ki daha fazla ısındığı için daha fazla genleşen ve piston içinde daha fazla sürtünen segmanlar)

    Bunun gibi bir kaç zararı var. Her neyse, şimdi gelelim aracımın sorununa.
    Araç özellikle soğukken ilk marşı gerçekten çok nazlı alıyor. Benzinde stop etsem dahi, depomda 40 litre benzin olsa dahi, çok zor marş alıyor. Hatta gazı pompalamam gerekiyor. İlk marşı aldıktan sonra da şu husus dikkati çekiyor, eğer gaz pedalı ile aracı beslemezsem stop ediyor (Bi 5-10 saniye boyunca pedalla tutmam gerekiyor, yoksa stop ediyo) ancak kısa bir süre sonra rölanti oturuyor. Burada dikkat çekici husus şu, ben gazı bırakırsam ve araç stop ederse (Devir saati tamamen düştükten ve ses kesildikten sonra) gaza basarsam da motor kendisini toparlıyor. Yani atiyorum dakikada 30-40 devir çevirirken oradan kendisini toparlıyor. Rölanti oturduktan sonra ise, en ufak bir dalgalanma ya da sarsıntı yok. Soğukken 1000 devir civarında olan rölanti araç ısındıktan sonra 600 devirlere kadar düşüyor ancak sabit.
    Motorun çekişinde ise herhangi bir problem gözlemleyemedim. Yani 2000 cc bir Volvo nasıl olmalı bilmiyorum ama, 320 ile kafa kafaya yürüyebildiğine göre çekişinde pek bir problem yok diyebiliriz sanırım? Ayrıca araçta 5 kişi varken, 1500 devirde 2. viteste vites düşürme ihtiyacı hissetmeden, gaza tepki vererek yokuş tırmandım.
    Kısaca, marş almayı başardıktan sonra canavar gibi çalışıyor diyebilirim.
    Yalnız elimde ekspertiz raporları var, araç 103 beygir verebilmiş. Ben aracı alırken biraz LPG'nin törpülemesi, biraz LPG ile 6 yıl geçirmiş olmanın yıpranması biraz da Dyno ayarsızlığına verdim bunu. Yani kabaca 37 Beygirlik (Ya da 100 KW, 136 Beygirlik motorsa, emin değilim 33 beygirlik) bir kayıp görünüyor. Ancak Dyno verisine tek başına güvenmek yerine aracı kompresyon testine sokmak lazım. Kompresyon testinde aracın nasıl bir sonuç vermesi gerekiyor? Ya da nasıl bir sonuç verirse motorun bitik olduğunu anlarız?
    Bir de, üst yağ kapağından yağ atma yapıyor (Üstten egzantrikli motorlar yapar dediler ancak Polo'mda böyle bir durum yoktu) yağ çubuğundan üfleme veya yağ atma mevcut değil (Buradan atsaydı motor bitik derdim dedi ustanın birisi) bunu da ekleyeyim, bir anlam ifade edebilir.

    Bir de marş videosu çekmiştim egzozu gören (Egzozdan attığı dumanı görebilmek için) ancak Youtube kapandığı için yükleyemiyorum. Yardımcı olacaksa onu da gönderebilirim.

    Şimdi toparlayayım:
    LPG sistemi bu sorundaki baş rolü mü oynuyor? Aracı benzinde kullanırsam bu sorunlar azalır mı? LPG sistemini söktürmeli miyim? Kompresyon testinde nasıl bir sonuç almam gerekiyor? Nasıl bir yol izlemeliyim?

    President hocam sen Honda'cısın ama şu Volvo'cu kardeşine bir yardım elini uzatıverirsen minnettar kalırım.







  • Sondan başlayayım. Yağ eksiltme yoksa problem yok. Benim eski toyotada da kapağı açınca damla bazında dışarı atardı.

    Problemin lpgden olduğunu açıkçası düşünmüyorum. Sonuçta benzinde de yapıyormuş. Bana rölanti kontrol valfi gibi geldi.

    Kompresyon basıncı hakkında değeri birazdan verebilecek durumda olucam sanırım.
  • Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim. Yağ seviyesini henüz gözlemlemem mümkün olmadı. Henüz araç 10 gündür bende.
    Problemi şu anda LPG sağlamasa da, LPG nin uzun vadeli etkilerinden olabilir demişlerdi.
    Kompresyon basınçlarını bekliyorum.
  • Kompresyon basınçlarını malesef bulamadım fakat tahmini olarak 8-10 bar arasında çıkması makuldür. Motor çalışırken yağ kapağını açın üstten. Dışarı çok hafif bir üfleme varsa problem yok, her araç biraz yapar.

    Sabah soğukta yığılmasının belli nedenleri olur. Ya araç zengin karışım hazırlayamıyordur, ya bujinin kıvılcımı yeterli değildir ya da rölanti kontrol valfi yeterli havayı sağlayamıyordur. Sizin için bu durum sanki valften kaynaklanıyor gibi. Devri aşırı azalan her araç gaz yedikten sonra canlanabilir. Fakat devrin düşmesi aracın doğru rölanti yapamadığına işarettir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Kompresyon basınçlarını malesef bulamadım fakat tahmini olarak 8-10 bar arasında çıkması makuldür. Motor çalışırken yağ kapağını açın üstten. Dışarı çok hafif bir üfleme varsa problem yok, her araç biraz yapar.

    Sabah soğukta yığılmasının belli nedenleri olur. Ya araç zengin karışım hazırlayamıyordur, ya bujinin kıvılcımı yeterli değildir ya da rölanti kontrol valfi yeterli havayı sağlayamıyordur. Sizin için bu durum sanki valften kaynaklanıyor gibi. Devri aşırı azalan her araç gaz yedikten sonra canlanabilir. Fakat devrin düşmesi aracın doğru rölanti yapamadığına işarettir.

    Şimdi hocam üstten kapağı açınca dışarı yağ atıyor damla damla.
    Soğukta yığılıyor ama sadece 5-10 saniyeliğine. Sonra rölanti oturuyor ve bir daha kıpırdamıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Kompresyon basınçlarını malesef bulamadım fakat tahmini olarak 8-10 bar arasında çıkması makuldür. Motor çalışırken yağ kapağını açın üstten. Dışarı çok hafif bir üfleme varsa problem yok, her araç biraz yapar.

    Sabah soğukta yığılmasının belli nedenleri olur. Ya araç zengin karışım hazırlayamıyordur, ya bujinin kıvılcımı yeterli değildir ya da rölanti kontrol valfi yeterli havayı sağlayamıyordur. Sizin için bu durum sanki valften kaynaklanıyor gibi. Devri aşırı azalan her araç gaz yedikten sonra canlanabilir. Fakat devrin düşmesi aracın doğru rölanti yapamadığına işarettir.

    Şimdi hocam üstten kapağı açınca dışarı yağ atıyor damla damla.
    Soğukta yığılıyor ama sadece 5-10 saniyeliğine. Sonra rölanti oturuyor ve bir daha kıpırdamıyor.

    Damla damla yağ atar. Onda o kadar problem yok. Sonuçta hemen aşağıda dönen yağlı bir egzantrik mili var. Zaten motor bloğu ile yanma sıcaklığı arasındaki en büyük farkın oluştuğu an ilk andır. En zengin karışım, en açık valf aralığı en başta olmalıdır. Motor bunu sağlayamayınca boğulabilir.




  • Yani hocam korktuğum, sandığım kadar büyük bir sorun yok mu diyorsunuz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yani hocam korktuğum, sandığım kadar büyük bir sorun yok mu diyorsunuz?

    Bana göre büyük bir sorun yok. Kompresyonda problem olsaydı çekiş düşerdi, araç müthiş yakmaya başlar. Bujiler problemli desem ilk marşta düzensizlik yapar fakat sonrasında da yapar. Bence gaz kelebeği ve rölanti kontrol valfini kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yani hocam korktuğum, sandığım kadar büyük bir sorun yok mu diyorsunuz?

    Bana göre büyük bir sorun yok. Kompresyonda problem olsaydı çekiş düşerdi, araç müthiş yakmaya başlar. Bujiler problemli desem ilk marşta düzensizlik yapar fakat sonrasında da yapar. Bence gaz kelebeği ve rölanti kontrol valfini kontrol ettirin.

    Hocam işte Dyno'da 103 Beygir vermesi beni düşündürdü.
    Ustanın karşısına çıkınca iki kelime bilgi olsun aklımda, tutup basit bir şeyden dolayı bana motor açtırtmasın diye soruyorum.




  • Hocam Bende 7 Ay Önce 2008 Otomatik ( Benzin/LPG ) S60'ı İhityaçtan Dolayı Sattım.Aracım Çok Seriydi ve Çok Güçlüydü Gerçekten Ama Bazen Boğulmalar ve Sabahları Çalıştırmada Baya Sıkıntı Çekiyordum 2-3 hafta Gaza Basa Basa Çalıştırıyordum Daha Sonra Tamamen Gitti.Ankara Ostim Girişindeki Volvo'ya Götürdüm ve Sıralı Sistemi Değiştirdiler Sorun Kesildi.Fakat Bu Araçlar Ne Kadarda Olursa Olsun LPG'de Boğulma Yapıyor , Uzun Yolda Fazlada Yaksa Benzin'e Alıyordum ve Keyifli Bir Şekilde Gidiyordum.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Aracındaki motorun aksamlarını ezbere bilmiyorum ama eğer aracın Honda olsaydı o soruna sebep olacak şey nedir söyleyeyim. Muhtemelen sendeki durum da aynıdır. Gaz kelebeğinin üstünde otomatik jikle var muhtemelen senin motorda da var. Ufak bir aparat. Sorun onda. Rolanti valfin çalışıyor ama otomatik jiklen çalışmıyor buda bahsettiğin soruna neden oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yani hocam korktuğum, sandığım kadar büyük bir sorun yok mu diyorsunuz?

    Bana göre büyük bir sorun yok. Kompresyonda problem olsaydı çekiş düşerdi, araç müthiş yakmaya başlar. Bujiler problemli desem ilk marşta düzensizlik yapar fakat sonrasında da yapar. Bence gaz kelebeği ve rölanti kontrol valfini kontrol ettirin.

    Hocam işte Dyno'da 103 Beygir vermesi beni düşündürdü.
    Ustanın karşısına çıkınca iki kelime bilgi olsun aklımda, tutup basit bir şeyden dolayı bana motor açtırtmasın diye soruyorum.

    Türkiyedeki dyno lara pek güven olmuyor. Daha güçlü çıkan araç bile gördüm. En doğru karşılaştırma yakıtla olur. Eğer aracınız standartlarına oranla fazla yakıyorsa zaten problem vardır.




  • Peki hocam aracı sürekli benzinde kullansak rahatlar mı araç?

    President hocam, ilgin için teşekkürler, ben Honda'cı olduğunu bile bile bilgine güvenerek çağırdım seni. Sonuçta hepsi aynı mantıkla çalışıyor. Çok teşekkür ederim ona da baktırayım.

    Aracımın yakıtı da daha ölçme fırsatım olmadı ama, 90 TL'lik gaz + 50 TL'lik benzin aldım. Benzini ne kadar harcadım bilmiyorum ama 100 km uzun yol 180 km şehir içi yaptım. Anormal gelmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 29 Mart 2014; 12:54:05 >
  • öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip eylesin 4 yıldır 2003 volvo s40 1.6 147 binde eski kasa sahibiyim bu güne kadar gaza basarak arabayı hiç çalıstırmadım tek marsta problemsiz alıyor bi ara sadece kacırma yapıyordu marsa basarken mars dinamosunun kömürleri bittiginden miş onu hallettim rölanti dalgalanması varsa gaz kelebegini güzelce wd40 tarzı yaglayıcı temizleyicilerle temizlemeniz gerekiyor muhtemelen hiç temizlenmemiştir kompresyon testine gelirsek ben yaptırdım ama hiç bişey anlamadım 2 silindir 90 degeri verdi 2 silnidr 100 dü yanlıs hatırlamıyorsam ama 4 ustaya yag cubugu ve egzos dumanı kontrolleriyle yani klasik yöntemle motor kontrolü yaptırdıgımda motoru süper dendi 2006 yapımı lpg sistemi var üstünde 8 yıldır yani uzun yol degerleri cok iyi 22-23 kurus ortalama sehir içi agresif kullandıgım için 35 kurustan asagı yakmıyor 10 bin km de bir yarım litreden biraz fazla yag eksiltme oluyor lpg den dolayı normal dediler castrol 10\40 kullanıyorum atesleme sistemini bi elektrikçiye göstermenizi tavsiye ederim ve gaz kelebegini temizletmenizi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çağlar2323

    öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip eylesin 4 yıldır 2003 volvo s40 1.6 147 binde eski kasa sahibiyim bu güne kadar gaza basarak arabayı hiç çalıstırmadım tek marsta problemsiz alıyor bi ara sadece kacırma yapıyordu marsa basarken mars dinamosunun kömürleri bittiginden miş onu hallettim rölanti dalgalanması varsa gaz kelebegini güzelce wd40 tarzı yaglayıcı temizleyicilerle temizlemeniz gerekiyor muhtemelen hiç temizlenmemiştir kompresyon testine gelirsek ben yaptırdım ama hiç bişey anlamadım 2 silindir 90 degeri verdi 2 silnidr 100 dü yanlıs hatırlamıyorsam ama 4 ustaya yag cubugu ve egzos dumanı kontrolleriyle yani klasik yöntemle motor kontrolü yaptırdıgımda motoru süper dendi 2006 yapımı lpg sistemi var üstünde 8 yıldır yani uzun yol degerleri cok iyi 22-23 kurus ortalama sehir içi agresif kullandıgım için 35 kurustan asagı yakmıyor 10 bin km de bir yarım litreden biraz fazla yag eksiltme oluyor lpg den dolayı normal dediler castrol 10\40 kullanıyorum atesleme sistemini bi elektrikçiye göstermenizi tavsiye ederim ve gaz kelebegini temizletmenizi

    Herhangi bir elektrikçi anlar mı yoksa illa Volvo'dan anlayan birisine mi baktırmalıyım?

    İyi dilekleriniz ve ilginiz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 29 Mart 2014; 15:23:58 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    iyi bi elektrikçi olsun yeter cünkü sadece mars dinamosuna ve buji buji kablosuna bakacak benim gittigim elektrikçi dedi marsa bas bastım dedi kacırma var mars dinamosundandır bıraktım komple kömürlerini degişti 60 tl gitti hiç bi sorun yok suanda yardımcı olabildiysem ne mutlu bana volvo degerli arabadır türkiyede degeri kıymeti bilinmesede ufak tefek sorunları kafaya takmayın uzun yıllar binin gezin milletin dediklerinide aldırmayın parcası pahalı kimse anlamaz bu marka tanınmamıs sat gitsin falan filan hiç aldırmayın ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çağlar2323

    iyi bi elektrikçi olsun yeter cünkü sadece mars dinamosuna ve buji buji kablosuna bakacak benim gittigim elektrikçi dedi marsa bas bastım dedi kacırma var mars dinamosundandır bıraktım komple kömürlerini degişti 60 tl gitti hiç bi sorun yok suanda yardımcı olabildiysem ne mutlu bana volvo degerli arabadır türkiyede degeri kıymeti bilinmesede ufak tefek sorunları kafaya takmayın uzun yıllar binin gezin milletin dediklerinide aldırmayın parcası pahalı kimse anlamaz bu marka tanınmamıs sat gitsin falan filan hiç aldırmayın ;)

    Hocam aracımı seviyorum evet, aracı üzen bir insan da değilim. Marşı kolayca alsın, araba çürüyene kadar binerim.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    kesin emin olmamakla beraber mars dinamosundan yada buji buji kablosundan diye tahmin ediyorum tanıdık elektrikçi veya tanıdıgınız birinin aracaılıgıyla iyi bi elektrikçiye giderseniz sadece sesinden bile anlar :)
  • Hocam hele bi maaşı alalım da ondan sonra gidicem bakalım. Teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.