Şimdi Ara

Otomatik Vites Kavrama Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
23.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamda çözemediğim bir sorun var.2001 model otomatik vites seat leon signo sahibiyim.Bugune kadar türlü türlü otomatik vites araba kullandım hiçbirinde böyle bir problem ile karşılaşmadım.

    İlk çalıştırmada ve harekette bir problem yok fakat bir 5 10 km yol yaptıktan sonra araba vites küçülttüğü zaman (özellikle tam gaz verdiğimde) araba 2500 devirdeyse normalde mesela 3500e çıkar fakat bizimki önce bir 4500-5000 görüyor ve sonra normal haline eçiyor.Eğer uzun yoldaysam bu iş o kadar ilerliyorki tam gaz verdiğimde önce 6500 görüyor sonra normal hale geçiyor.Bu işide yapmayı en çok 3 ve 4. vitesler arasında yapmayı seviyor.Normaldede bir yüksek devirden takip etme problemi var yani 2000 devirde ilerleyecekseniz o hızda 2300 devirde fln ilerliyorum.Servis ne yapsada bu olaya çözüm bulamadı baydımki ne baydım.Bi yerdede alıştım ona göre gazı ayarlıyorum fakat yinede bu rahatsız ediyor.

    Bunun en büyük eksisi şu.Kışın 100 kmde 14 litre yazında 12 litre yakıyor.(Çok sakin süren bir insan değilim.)Motor o yılların audi ve golflede kullanılan 1.6 8v.'lık motor bu motorun çok yakması herkesin şikayeti zaten ama yinede bnmki bir parça fazla yakıyor.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Kavrama Problemi: Nedenleri ve Çözümleri

    Otomatik şanzımanlı araçlarda, otomatik şanzıman kavrama arızası yaygın bir sorundur. Bu sorun, aracın vites değiştirirken kaymasına, sarsılmasına veya geri kaçırma yapmasına neden olabilir.

    Otomatik Vites Kavrama Sorunu Nedenleri:

    • Aşırı Isınma: Aşırı yük altında uzun süre araba kullanmak, kavramayı aşırı ısıtabilir ve hasara neden olabilir.
    • Kavrama Aşınması: Normal kullanımda bile kavrama zamanla aşınabilir.
    • Kavrama Sıvısı Kirliliği: Kirli veya düşük kavrama sıvısı, kavramanın düzgün çalışmasını engelleyebilir.
    • Elektriksel Sorunlar: Otomatik şanzımanın elektriksel bileşenlerindeki sorunlar, kavrama arızasına neden olabilir.

    Otomatik Vites Kavrama Arızası Belirtileri:

    • Vites değiştirirken kayma veya sarsılma
    • Geç kavrama
    • Düşük hızlarda titreme
    • Geri kaçırma sorunu
    • Gösterge panelinde arıza lambası yanması

    Otomatik Vites Kavrama Sorunu Çözümleri:

    • Kavrama Sıvısı Değişimi: Kirli veya düşük kavrama sıvısını düzenli olarak değiştirmek, kavramanın düzgün çalışmasını sağlar.
    • Kavrama Ayarı: Aşınmış bir kavrama doğru şekilde ayarlanarak ömrü uzatılabilir.
    • Hasarlı Bileşenlerin Değiştirilmesi: Kavrama diski, baskı plakası veya volan gibi hasarlı bileşenlerin değiştirilmesi gerekir.
    • Elektriksel Onarım: Elektriksel sorunlar, yetkili bir tamirci tarafından teşhis edilip onarılmalıdır.

    Otomatik vites kavrama sorunu yaşarsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunları ve maliyetleri önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şanzıman yağı tamamen boşaltılıp şanzıman filtresiyle beraber değişti mi? Ayrıca Yeni yağ kullanım klavuzunda belirtilen değerlerden olmalı...
  • Bu dediğiniz olay ilk süphelendikleri şeydi değişti hiçbirşey fayda etmedi.Yazılım güncellendi fayda etmedi.Şanzıman indi kontrol edildi sorun yok dendi.
  • bizim vectrada kaçırma problemi vardı. mesela geri vitese takıp ilerlemek istediğimizde 4000 devire kadar basardık bir şey olmazdı sonra birden fırlardı. kaza yaptık onun yüzünden otoparkta. yetkili servis çözüm bulamadı, keçeler, bilezikler değişti.


    sonra özel servise götürük, otomatik vitesin devrelerinin olduğu yerde Z şeklindeki telin ucu yanmış, teli değiştirince düzeldi.


    "yetkili serviste aracım güvende" HADİİ LEEENNN

    bir şey bildikleri yok tek bildikleri "abi bu parçanın değişmesi lazım, tamir olmaz 5000ytl"
  • aracınızda tork convertor varsa sanki bana sorun ondaymış gibi geldi , debriyaj balatasının görevini genelde bu parça üstlenir.Hiç tork konvertörüne baktırdınız mı?
  • Öyle bir parça olup olmadığını bilmiyorum fakat diğer sefer servise gittiğimde bunuda söyleyeceğim...
  • Tekrar selam,

    Ankara'da şanzıman yaptırdığım özel servise aynı şikayetle bir bmw gelmişti şanzıman yapılması gerekli ileride masraf daha da artar demişlerdi. (Tabii şanzıman indirmeyede bahane) Eğer şanzıman yaptırmayı düşünüyorsanız kesinlikle özel servislerden güvenilir bir tanesine gitmenizi öneririm.

    Hangi şehirdesiniz, arabanız kaç kilometrede ? Ayrıca ccaparliye katılıyorum yetkili servisler özellikle otomatik şanzıman ile ilgili yeterli bilgiye sahip değiller...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    9 ay önce açıldı
    Otomatik şanzıman arızası
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • "Şanzıman yaptırma" denince aslına bakarsanız içim cız ediyor.Önceki arabam 2000 astrada 2 defa şanzıman dağıttım birisi şanzıman+diferansiyel (sert kullanımdan) ve sırf bunun için oto. vites araba aldım debriyajdan uzak kalmak için.Biliyorumki şanzıman tamir gördümü yada dişli vs değiştimi o araba bir daha düzen tutmuyor.eğer problem gerçekten şanzıman kısmındaysa ve büyükse bu arabayı hemen satarım.

    İstanbulda Göztepede yaşıyorum.Orjinal servisleri dışında hiçbir tanıdığım yok.Yardım ederseniz çok sevinirim...

    Özel servislerde herkes kurt olmuş kim kimi avlıo belli değil o taraflara gitmeye cesaretimde pek yok!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmet273 -- 26 Temmuz 2007; 12:26:14 >
  • tork konvertorü aracın vites geçişlerinde ve devirin yumuşak geçişlerinde en önemli görevi görrür, yağsız kalması dmek devirde anormallikler yapar araç geç hızlanır.İsterseniz daha detaylı bilgi verebilirim.Ancak yeni nesil araçlarda alternatif şanzıman sistemleri çıkıyor , ben de işin ucunu kaçırdım.ASncak sizin araçta bu parça varsa bence sorun buradadır.





     Otomatik Vites Kavrama Problemi


     Otomatik Vites Kavrama Problemi




  • Tork konvertörü klasik sistemli bütün otomatik şanzımanlarda bulunmaktadır. Problem tork konvertöründen de olabileceği gibi sanırım sizin probleminiz araç vites küçültürken şanzımanın kaçırma yapması ve motor devrinin yükselip daha sonra kavramayı geç sağlıyormuş gibi olması. Bu durum vites geçişlerinde oluyorsa şanzıman arızası gibi görünüyor. Bir başka durum da şanzımanın vites geçişlerini kontrol eden gaz telinde arıza olması. Gaz pedalına ne kadar bastığınızı şanzımana bildiren bir mekanizma olmalı ve bu genellikle telli olan mekanizma da ayarsızlık ve veya bozulma olmuş olabilir. Ben Ankara'da yaşadığım için sadece burada bir tane güvenilebilecek özel servis biliyorum. Şaşmaz'da Aydoğmuş otomatik şanzıman (İnternette sayfası vardı sanırım.) Onada tavsiye üzerine gitmiştim ve sizin de söylediğiniz gibi bu özel servislere ne kadar güvenilebilir ki? Bu durumda belki istanbulda otomatik şanzımancı tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir...




  • gaz telinde arıza olduğunu sanmam.Çünkü bunda bir ayarsızlık varsa ya devir olarak erken vites atar ya da geç atar.Forumu açan arkadaş önce devirde yükselme olduğunu sonra düşme olduğunu belirtmiş .Tamemen yağ basıncıyla alakalı ,ne neden oluyorsa basınç düşmesine bu bulunmalı.Genelde yağ azalınca olur ancak bunlara bakıldı deniyor benim ilk aklıma tork convertörü geldi bu da şanzıman yağı ile çalışır çünkü.
  • Hocam, senin arızan anladım kadarı ile vitesin devir dolduktan sonra atmaması yani geç atması.Kesin ve kesin arızanın sebebi şanzumanın üzerindeki elektro vanaların bağlı olduğu şanzuman beyninde veya elektro vanalarda.Beynin pistonları vardır , onlardan bir hatta ikisi takılıyor.Araya metal çapağı veya mikronik bir yabancı malzeme kaçmış olabilir.Yapacağın şey söktürüp temizletip alıştırman.Bunu yaptıktan sonra arıza tekrarlarsa demekki çapak (veya pislik) piston yuvalarında kalıcı deformasyon yapmış demektir.O parçada çok ama çok pahalıdır.Yapacağın şey aynı otomatik vitesi kullanan araçtan bir tane bulup beyni transfer yapman ve denemen(Baştan o kadar para verip sıfır alma).Eğer arıza geçerse beyinden olduğu kesinleşir.Bundan sonrada ya sıfır beyin alırsın ya sağlam ve iade şartlı çıkma bakarsın hurdacıdan.Bu arada elektro vanalarıda aynı yöntemle kontrol edebilirsin.Umarı yardımcı olmuşumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DIGIL -- 28 Temmuz 2007; 1:26:42 >
  • Arkadaşlar 96 model mondeo var otomatik vites aracım 2000 devirde çalışıyor vites atarken 4000 5000 devirde sert bir şekilde atıyo ama aracın ne geri kacırması var nede. Vites atarken ses yapması sorun tork konvettöründemidir ankarada tamircisi var bilginize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onrplr

    Arkadaşlar 96 model mondeo var otomatik vites aracım 2000 devirde çalışıyor vites atarken 4000 5000 devirde sert bir şekilde atıyo ama aracın ne geri kacırması var nede. Vites atarken ses yapması sorun tork konvettöründemidir ankarada tamircisi var bilginize

    Türbinler değişecek.
  • Ortalama ne kadar tutar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onrplr

    Ortalama ne kadar tutar...

    1500 civarı diye tahmin ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarı arıza lambası kullanıcısına yanıt
    selamın aleyküm arkadaşlar aklınız varsa 2000 bin den aşşaya fort almayın otomatik hiç almayın şanzıman yağsız kaldığı için tas kırmış dişliler hasarlı toplam 2300 tl maliyeti oldu aracın motoru ve şanzımanı yapıldı toplam 5 bin tl masrafı cıktı bu arada herkez için teşekkür ederim aklınızda bulunsun kartal oto sanayide doğan usta var ford otomatik şanzımancı hertürlü yardımcı oluyor ...
  • Ilk sorum

    Onrplr isimli arkadaşa

    Ankara da otomatik şanzıman ustası olarak kimi tavsiye edersiniz ?

    2. Soru genel

    Benim sorunumde su 97 clio 1 tam otomatik var. Tam gaz yapınca devir yükseltip vites düşürmesi gerekirken yapmiyor. Hep 3200 de vitesi büyütüyor. Bu da rampa da sorun yaratıyor. Bu gaz teli meselesi ise normal bi usta bi teli ayarlayabilir mi ? Ya da benim.sorunum neden olabilir ne öneriyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.