Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (75. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2004 Model 2.0 Bir Volvo S40 Almayı Düşünüyorum. Ancak Arkadaşlarım Çok Yakar Diyerek Gözümü Korkutuyor. Sizce Böyle Bir Araç Mı Almalıyım Yoksa Daha Yeni Ama Alt Segment Araçlara mı Yönelmeliyim Ford Fiesta Al Diyor Arkadaşlarımın Büyük Çoğunluğu

    Bu Arada Bütçem En Fazla 30000TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ahmet DOĞAN -- 19 Mayıs 2016; 0:44:58 >
  • Merhabalar,

    Yaklaşık 8 senedir problemsiz bindiğim aracımı satıyorum. 2001 model S40, 175.000 km de ve LPG takılmamış. Sahibinden de ilan verdim, ilan numarası 297338086. Volvo'yu bilen ve Volvo sahibi olmak isteyen birisi alırsa sevineceğim. Benim ilk arabamdı ve problemsiz bir şekilde kullandım. Saygılar.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_117151637/tm.htm


    şu konuda bi yardımcı olurmusunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogancancavuslu -- 25 Mayıs 2016; 21:54:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmet DOĞAN

    Arkadaşlar 2004 Model 2.0 Bir Volvo S40 Almayı Düşünüyorum. Ancak Arkadaşlarım Çok Yakar Diyerek Gözümü Korkutuyor. Sizce Böyle Bir Araç Mı Almalıyım Yoksa Daha Yeni Ama Alt Segment Araçlara mı Yönelmeliyim Ford Fiesta Al Diyor Arkadaşlarımın Büyük Çoğunluğu

    Bu Arada Bütçem En Fazla 30000TL

    2.0 Volvo çok yakmaz da yedek parçada biraz üzebilir. Ivır zıvır parçaları çok pahalı olabiliyor. Onun dışında 2004 model de olsa çok temiz de olsa bu kasa Volvo'ya 30 bin benim gözümde fazla.
  • Merhabalar,
    2.0T aracım için bobin ve ateşleme kablosu almayı düşünüyorum. LPG ye geçtikten sonra ara sıra teklemeler olmaya başladı. Araç şuan 170.000km de, son 10.000km dir lpg li kullanıyorum, muhtemelen bobinler hiç değişmedi.

    Bobin ve kabloların orjinalini almayı düşünüyorum. Bobin konusunda beru marka bulabildim ki orjinalden bile pahalı oluyor, o yüzden bobinler kesin orjinal olacak. Kablolar için partsforvolvoonline’da magnecor marka gördüm, kullanan bilen var mıdır mu markayı? Son olarak bobin+kablo marka, nerden alabileceğim konusunda önerileriniz varsa ona göre hareket etmek isterim.

    Teşekkürler,
  • Bobinin orijinal kullanılması tavsiye edilir genellikle. Kabloda 25000 kmdir magnecor kv85 kullanıyorum ve memnunum. Bahsettiğinize benzer şekilde t4 aracımda yüksek devirlerde tekleme oluyordu ve sorun çözüldü. Ancak kablolarla birlikte bujileri de değiştirmiştim sorunu hangisi çözdü bilmiyorum. Size tavsiyem bujileri NGK iridyum ve kabloları da magnecor ile değiştirip sonuca bakmanız. Tekleme düzelmez ise bobinleri de orijinalleri ile değiştirebilirsiniz. Ngk ve magnecorun sitelerinden aracınıza uygun ürünleri bulabilirsiniz, t4 için uyumlu olanları yazabilirim ancak sizin araca uyar mı bilmiyorum. Ayrıca ngk iridyum bujiler Türkiye'de pahalı, aliexpressten yarı fiyatına alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    bujiler 10.000km önce değişti, bosch takmıştık ozaman. lpg de yoktu, normal buji taktık. buji konusunda da orjinal iyidir gibi görüş vardı forumlarda. iridyumda bir fark görebildiniz mi?
    birkaç kez 3. silindirde misfire hatası verdi, yanlış hatırlamıyorsam bizimkilerde bobinler 3 ve 4. silindirdeydi, o yüzden sorunu direk bobine yordum ben, bilmiyorum doğru mudur. kablolar elime geçince orjinal bobinleri de alıp değiştireceğim. herhalde sorun çözülecektir ozaman.
  • 10000 kmdir orijinal buji ile normal devirlerde tekleme yapmaması gerekir, verdiğiniz bilgilere göre ben de bobinlerden olabilir diyorum. Ancak bilgi olarak yine söyleyeyim iridyum ile normal bujiler arasında düşük devirlerde gaz tepkilerinin iyileşmesi gibi farklar var. Zaten buji üreticilerinin sitelerine baktığınızda bir araç için birden fazla platinyum, iridyum gibi buji ürettiklerini görürsünüz. İridyumun genellikle en performanslı olduğunu belirtirler ve fiyatı da diğerlerine göre pahalıdır. LPG bujileri de var ancak onların elektrot çapları ve aralıkları normal bujilerle aynı gibi. Ben o yüzden iridyum tercih ettim ve memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    aynen, bujiler daha 5000km deyken özellikle 1750-2000 devir arası tekleme yaptığı için buji ihtimalini eledim. ama iridyum tavsiyenizi deneyeceğim, bir 10000km daha üzerindeki bujilerle devam edip sonraki bakımda iridyum bujiye geçiş yaparım. LPG bujisi düşünmüyorum zaten. bilgi için teşekkürler.
  • yukarıda tekleme sorunlarından bahsetmiştim, son bakımda sorun kalmadı durumu güncelleyeyim. kablolar için magnecor tercih ettim, bobinler de orjinal volvo. sonuç olarak performans farkedilir derecede iyileşti, özellikle lpg de gaz tepkileri çok zayıftı, şimdi benzine yakın tepki veriyor. bobin dışındaki parçaları partsforvolvoonline’den aldım, özellikle filtre fiyatları gayet uygun, kaliteli yan sanayi fiyatına orjinal volvo filtrelerini aldım, öneririm.

    Arabadaki neredeyse tüm sorunlar çözüldü. Kafama takılan 2 konu var, lpg kiti BRC marka, yalnız yol ayarı yaptırabileceğim bir servis bulamadım. BRC kullananlar usta önerisinde bulunurlarsa sevinirim.

    Diğer konu turbo kontrol valfi ile ilgili. torque’den izlediğim kadarıyla, turbo zaten olması gereken 0,6 bar basamıyor, yaklaşık yarı verimde şuan. Ama manifold basıncı hiçbir zaman 120kpa yı geçmiyor. Buna göre de turbo basıncı biryerlerde tahliye oluyor diye yorumluyorum.Turbo kontrol valfini değiştirmeden bunu anlamanın bir yolu var mıdır? Bir de TCV şemalarında 3 hortum girişi olduğunu görüyorum, ama benimkinde 2 hortum bağlı. Metal uç açıkta duruyor, açıkçası hortum bağlanabilir bir parça olduğunu da sanmıyorum. Aşağıda resmini ekliyorum, sizce bağlantı sorunu var mıdır? Basınç sorunu TCV ile ilgili olabilir mi?

     S40 I (1995-2004)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam merhabalar;

    Magnecor kabloları bende kullanmıştım bazı teklemeleri çözmüştü ama 3000 d/dak ki anlık teklemeyi bir türlü çözemedi.Tüm ateşleme sistemini değiştirmeme rağmen bu devirdeki kesiklik hiç değişmedi.Paylaştığınız fotodaki valf tam belli olmasada TCV değil,muhtemelen EVAP valfi.TCV hava filtre kutusunun yanında bulunur ve dediğiniz gibi üç hortumla bağlanır.TCV de bir sıkıntı varsa motor ışıgı hemen yanar.

    Turbo basıncını ölçmenin en sağlıklı yolu emme manifoldundan çıkan herhangi bir lastik hortuma manometre bağlamak.En sağlıklı ölçümü burdan yapabilirsiniz.Saygılar;
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    merhabalar,
    cevap için teşekkür ederim, bir süredir foruma ve arabaya uzak kaldım, o yüzden kontrol edememiştim. Dediğiniz gibi EVAP’mış o parça, ben çok yanlış anlamışım konuyu :)hava filtresinin arkasında duruyormuş TCV, arıza lambası yanmadığı için sorun yoktur diyorum şimdilik. Hortumlarını kontrol ettim, gözle görünür bir sıkıntı yok. Turbo değişimi yaparsam değişim veya en azından tekrar kontrolünü yaptıracağım. teşekkürler,
  • bende 2000 model s40 t 2.0 var ve aşağıdaki problemleri yaşıyorum
    1 - aracın subopları yanmıştı titreme yapıyordu şimdi ilk günkü gibi titreşimsiz
    2 - ön takımdan direksiyonu sağ sol yapınca resmen bir yere sürtme sesi geliyordu demir çubuk bir yere sürtüyor gibi....halen devam ediyor yaptırmadım...ön taraftan kaza yaptık ondan sonra olduğunu düşünüyorum
    3 - sanırım bizimkininde direksiyon pompasında problem var çünkü sağ sol yapınc deli gibi ses geliyor bir uğultu mevcut veya yağ kaçırıyor olabilir...


    bunlara rağmen dün aracıma lpg prins taktırdım daha tam ayarlanmadı 1000 km sonrasında düzene girecek ama şu andaki hesabıma göre şehir içinde 30 kuruş yakıyor bu da bu araç için süper ötesi ;)


    istanbul anadolu yakasında volvonun piiri budur dediğiniz biri varsa denemek isterim çünkü gerçekten nazik arabalar dilinden anlamak lazım herkes ustalığını yapamaz.... Ben son iki seferdi e5 acıbadem sapağındaki ustaya gidiyorum ama daha iyisi var derseniz denemek isterim

    en son bakımları 1200 tl tuttu yapılanlar şu şekilde fiyatlar normal mi sizce acıbadem sapağındaki e5 üzerindeki FİL heykelinin oradaki servise götürdüm , anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir yer varsa deneyebilirim işçilikleri güzel fiyatları Uygunsa

    Toplamda 1200 tl tuttu biraz fazla değil mi bana mı öyle geldi ?


    motor yağı 5.5 lt 135
    yağ filtresi 1 30
    tıpa ve pullar 1 10
    hava filtresi 1 40
    polen filtresi 1 45
    silecek Süpürgesi 1 50
    benzin filtresi 1 90
    antifiriz 2 25
    şanzuman yağı 4 lt 130
    stop ampul 1 adet 15
    akü mutlu 250
    işçilik 200



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darnglove -- 8 Eylül 2016; 22:37:06 >




  • darnglove D kullanıcısına yanıt
    merhabalar,
    bende aynı aracın 2003 olanı var, direksiyonla ilgili yazdığınız şikayet bende de var, ama şimdilik duymamayı tercih ediyorum :)
    sübap ile ilgili olan sıkıntınız garip geldi, çünkü lpg yeni takılmış, genelde sübap yanması lpg de fakir karışımdan oluyor diye biliyorum. bende de sübap lastikleri kaynaklı biraz yağ yakma var, ileride belki el atarız, yaklaşık ne kadar tutmuştu sübapların değişimi?

    lpgnizi güle güle kullanın, benzinden sonra gayet güzel oluyor:) ben de prins ve brc arasında kalmıştım, fiyat farkı fazla olduğu için brc ye yöneldim (vsi2 modeline kıyasla). sonuçta ufak tefek ayar sorunlarım olsa da şimdiye kadar en çok 13lt/100 km yi gördüm ki o da köprü trafiğinde.

    usta konusunda, ben maslak gençler volvoya gidiyorum, gayet memnunum, öneririm. sarf malzemeleri yurtdışından alıyorum, yazdığınızdan biraz daha pahalıya geliyor ama orjinal filtreleri alıyorum. yazdıklarınızda sadece şanzuman yağı dikkatimi çekti, benimkini değiştirirken 8lt kullanıldı, boşalt-doldur-aracı viteste çalıştır-tekrar boşalt şeklinde. ayrıca litresi de 40tl civarı castrol dextron 6 idi yanlış hatırlamıyorsam. o yüzden iyi bile tutmuş diyebilirim:)




  • Arkadaşlar merhaba,
    98 Model Volvo S40 Otomatik aracım var. Aracımda fan çalışmadığı için motor sıcaklığı 90 ile 100 derece arasında gidip geliyor. Fan klima açılınca çalışıyor, dışarıdan da denediğimizde çalışıyor. Ama normal kullanımda fan devreye girmiyor. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu? Ne yapmam gerekir? Usta ısı sensöründen kaynaklı olabileceğini söyledi ama emin olamadım.
    Bilgi sahibi olan varsa yardımcı olabilir mi?
  • manjimaru kullanıcısına yanıt
    2001 T4 Kullanıcısıyım benim araçtaki gibi ise 2 adet fan var biri sadece klima ile çalışır ama diğer fan hararet yükseldiğinde çalışması lazım.Fanı dışardan denedik çalışıyor demişsiniz o halde ustanızın söylediği gibi ısı sensörüne bakılması lazım.Bir an evvel baktırın aksi halde daha büyük sorunlara yol açabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manjimaru

    Arkadaşlar merhaba,
    98 Model Volvo S40 Otomatik aracım var. Aracımda fan çalışmadığı için motor sıcaklığı 90 ile 100 derece arasında gidip geliyor. Fan klima açılınca çalışıyor, dışarıdan da denediğimizde çalışıyor. Ama normal kullanımda fan devreye girmiyor. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu? Ne yapmam gerekir? Usta ısı sensöründen kaynaklı olabileceğini söyledi ama emin olamadım.
    Bilgi sahibi olan varsa yardımcı olabilir mi?

    Turbolu S40'larda iki fan olur yukarıda arkadaşın dediği gibi, atmosferik olanlarda klima ve soğutma suyu için aynı fan görev yapar.
    Sizin ısı sensörünüzde sorun yok gibi gözüküyor ama denemekten zarar gelmez. Fan müşiri ile ısı müşiri aynı şey mi bilemiyorum ama varsa hariçten bir fan müşiri denemek lazım.
    Eğer İstanbul'da iseniz denemek için elimde boşta ısı müşiri var.




  • Merhaba Volvodaşlar ,benim bir sorum olacaktı..Aracım Volvo s40 2001 model atiker tüplü.Geçen gün aracımla seyir halindeyken tüp bitti uyarısı geldi arkasından aracım benzin yemedi ve durdu.Sol şeritte kaldığım için aracı bir an önce çalıştırmak için 7-8 kere çalıştırmaya çalıştım ,3-4 kere de tüpün butonuna basılı tutarak denedim ama olmadı..Arkasından aracı uygun bir yere çektik.5 lt benzin alıp depoya koydum,bu sefer marş basmadı akü bittiğinden dolayı sanırım..Birbaşka araçtan takviye yaparak aracı çalıştırdık , yarım saat falan araç seyir halinde çalıştı,arkasından aracı park ettim ,bir 45 dk sonra tekrar çalıştırdım ve sorunsuz çalıştı ,evime geldim..Ertesi gün sabah ise araç ilk başta marş aldı ama benzin yemedi daha sonra ise marş basmaz oldu , bu yüzden aküyü değiştirdik.Araç marşa basmaya başladı ama bu sefer de benzin yemedi..Akücü kendi aracının da aynı arızayı verdiğini benzin pompasının gittiğini söyledi..Neyse yeni bir şehirde olduğum için pek usta falan bilmiyorum , kendi ustasının numarasını verdi..Yarın arabayı çekici ile götürücem ama kafamda tabii soru işaretleri var benzin pompası gitti ise neden başka araçtan takviye yaptıktan sonra aracım rahatça çalıştı arkasından 45 dk sonra tekrar çalıştırdığımda sorunsuz çalıştı ? Size aracımın arızası nedir ,benzer sorun yaşayan arkadaşlar var mı ? Şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi outlandertr -- 23 Ekim 2016; 22:05:35 >




  • Yeniden üretilse alınıp binilecek araç!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ZAMANINDA KONU AÇMIŞTIM , S40 Alarak bende aranıza katılmış bulunmaktayım şuan :https://forum.donanimhaber.com/m_117259880//tm.htm#121558788


    Volvo S40 2.0T Alınmıştır (132.000'de ilk sahibinden tanıdık bir doktordan aldık.) Araç otomatik , Lpg' yok. 1998 Model fakat 2000 Trafiğe çıkışlı , en dolu donanımlı araç. Şuana kadar servis bakımının olması ve 1000 KM önce tüm ağır bakımlarının yapılması da denk geldi.
    İnceleme olarak : Araçta LPG olmaması, hem avantaj hem dezavantaj. Motorun yorulmaması, kaliteli ve uyumlu bir LPG takma avantajımız var. Fakat 7 Litre civarı yakıyor 100km'de Benzin fiyatlarıyla biraz üzebilir.

    Sıfır Goodyear Efficient lastikler var , kaliteli lastik + ağır araba ve mühendislik harikası bir şasi ile yol tutuşu çok mükemmel. Virajlardan önce sol şeritte adam kalmıyor.
    Otomatik vites çok daha başarılı , tepkileri , hızlanmaları , Sport modu .İleride sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum.

    Deri koltuklar , sırt ayarlaması ile harika konfor sunuyor.
    Yalıtım olarak yol sesi almıyor denebilir fakat 2 Litrelik motorun homurdaması oluyor , radyoyu açmazsanız ve biraz dikkat ederseniz duyabiliyorsunuz. Radyosu da başarılı fakat Aux girişi vs. olmadığından şuanlık Radyoda çekim kalitesine bağlı olarak, kaliteyi tam dinleyemiyorsunuz.

    Araçta bir sürü güvenlik önlemi var , virajlarda emniyet kemerinin kendini kitlemesi insanı güvende hissettiriyor.
    Fotoğraflarını yükleyeceğim daha sonra fakat düşük km'de bulursanız keyfi bambaşka

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    Sol şeritten giderken , selektör vermeden insanlar sağ şerite atıyor kendini. Kimseyi de taciz ederek kullanmıyoruz, ona rağmen.

    Benzinliklerde dururken; D Segmenti araç sahipleri falan gelip soru soruyorlar. Satılık mı , memnun musunuz gibisinden. Gerçekten çok rahat , çok güçlü bir araba verilen parayı her türlü hakkediyor.

    Araç için yapılacaklar ve yapılanlar olarak liste hazırladım;

    Araç geldiğinde , kozmetik olarak leş gibiydi. Boyanın üstünde katman çamur olmuştu. 3-4 Defa Yıkandı, orjinal boyaya ulaşıldı.

    -Belco Cila kullandım ve memnun kaldım. 3-4 defa , her tarafa cila çekildi. Araç parıl parıl parlıyor, kapı aralarına dahi cila çektik. (Kendi evinizde , kendiniz yapın. Maliyeti sadece malzeme parası oluyor ve içinize siniyor.)

    -Aracın içine süpürge tuttuk , paspasları yıkadık. Sildik temizledik, sonra deri koruyucu ve besleyici spreyler ile temizledik. Hem güzel kokuyor , hem parlıyor. Hemde sağlıklı tutuyor deriyi.

    -1000KM önce yağ değişimi olmuş ama uzun süre bekleyen yağ , işlevini kaybediyor. Yarı sentetik Castrol yağ koyduk.

    -Kaporta dükkanı olan yakın arkadaşıma gösterdim aracı , tamamen orjinal olduğunu söyledi. Zaten her yerinde "Volvo" yazıyor orjinal parçaların.

    -Müzik sistemi genel olarak iyi , Hi-Fi diye tabir edilenler ile aynı seviyede diyebilirim. Araç içinde dağılımı çok güzel, radyoyu açınca da arabanın anteninin çıkması bana göre çok hava katıyor. (Aracınız koyu renkliyse , krom. Açık renkliyse , mat siyah anten.)

    - AUX girişi , Flashbellek vs. takmak için orjinalliğini bozmam gerekiyordu. Bende internetten çakmaklığa takılan "G7" Bluetooth cihazı aldım. Radyo frekansı olarak ayarlıyorsunuz. Daha deneyemedim , Pazar akşamı bakacağım. Fakat böylelikle istediğim şarkıyı dinleyebileceğim , orjinalliği de bozmayacağım. Eski araçlar için düşünülebilir.

    Yakıt olarak 5-6 Litre yakıyor şehirler arası ve çok basılmadığında. Aklımda OBII Portuna bağlanabilen "AKILLI LPG"'lerden taktırmak var. Marka olarakda Prins, Zavolli ve BRC var. Zavolli fiyat olarak uygun , onu düşünüyorum . (AKILLI LPG'LER ARACIN BEYNİ İLE HABERLEŞİP ONA GÖRE YAKIT VE HAVA KARIŞIMI AYARLIYOR , BÖYLELİKLE DE PERFORMANSTAN ÇOK ÖDÜN VERMİYORSUNUZ.)

    Genel olarak memnunum. Benzin fiyatları maalesef çok pahalı olduğundan da hakkını veremiyoruz aracın.




  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.