Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (77. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Katalizatör orjinal olmalı demişsiniz, malum bunlar da çift o2 sensörlü. kat iptali veya universal ürün kullanılarak çözüm üretilemiyor mu? orjinali baya pahalıdır diye tahmin ediyorum, alternatif çözümler sonuç vermiyor mu?
  • Katalizör iptal edildiğinde belirttiğiniz gibi çift sensör olduğundan arıza ışığı yanıyor ve alt devirde çekiş zayıflıyor, yüksek devirlerde artıyor. Yakıt tüketimi de artıyor. Universal katalizörleri çok araştırmıştım arıza ışığının yanmayacağının garantisini verememişlerdi 3 sene önce. Değerler istenen şekilde olmuyor demek ki. Şu an durum nedir bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Bende de S40 2001 1.8 otomatik volvo mevcut. Yaklaşık 6 yıldır bende. Çocuklar oynarken sunroof'un ön çıtasını kırdılar. Sadece bu parçayı değiştirebilir miyim. Bir kaç yere sordum komple değiştirmek gerekiyor dediler. Ben de bir çıta için komple değiştirmek istemiyorum. Öneriniz var mıdır?
  • merhabalar,
    geçen gün arabayı park ederken dörtlüleri açmıştım, ama sonra bir türlü kapatamadım:) kaç kere basmama rağmen devreden çıkaramadım, tuşa biraz basılı tutunca yanmıyor ama bırakınca aynen devam. saçma sapan bir arıza, tabi arabayı öyle bırakamayacağım için en kolay yol sigortasını çıkardım. şimdi sinyaller de çalışmıyor haliyle.
    daha önce başına gelen var mı, nasıl çözdünüz? komple düğme pahalı gibi gözüküyor, bir de sökülmesi de çok kolay olmayacak sanırım. daha önce yaşayan varsa bilgi verebilirse sevinirim, nasıl çözdünüz, çıkma parça vb.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    merhabalar,
    geçen gün arabayı park ederken dörtlüleri açmıştım, ama sonra bir türlü kapatamadım:) kaç kere basmama rağmen devreden çıkaramadım, tuşa biraz basılı tutunca yanmıyor ama bırakınca aynen devam. saçma sapan bir arıza, tabi arabayı öyle bırakamayacağım için en kolay yol sigortasını çıkardım. şimdi sinyaller de çalışmıyor haliyle.
    daha önce başına gelen var mı, nasıl çözdünüz? komple düğme pahalı gibi gözüküyor, bir de sökülmesi de çok kolay olmayacak sanırım. daha önce yaşayan varsa bilgi verebilirse sevinirim, nasıl çözdünüz, çıkma parça vb.

    Ben düğmeyi değiştirmiştim. Zor sönüyordu dörtlüler.

    Çıkma bakın isterseniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    teşekkürler bilgi için. birkaç yeri aradım ellerinde yoktu, bir tanesi "elimde çok temiz var, yepyeni, 200e bırakırım" dedi. zaten sıfırı 160tl deyince "biz senle anlaşamayız" dedi kapattı. ne insanlar var..

    bu arada biraz sertçe yukarı doğru basınca söndü, şimdilik idare etsin bakalım, tekrarlarsa ilk fırsatta sıfırı ile değiştireceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    teşekkürler bilgi için. birkaç yeri aradım ellerinde yoktu, bir tanesi "elimde çok temiz var, yepyeni, 200e bırakırım" dedi. zaten sıfırı 160tl deyince "biz senle anlaşamayız" dedi kapattı. ne insanlar var..

    bu arada biraz sertçe yukarı doğru basınca söndü, şimdilik idare etsin bakalım, tekrarlarsa ilk fırsatta sıfırı ile değiştireceğim.

    Hocam ben sıfırı 125 lira iken Gürcistan'a gittiğimde 50 liraya falan mal etmiştim. Tabii dolar 1.80 TL falandı o zamanlar. Eğer oralarda tanıdık falan varsa bir sordurun isterseniz.
  • Dostlar merhaba.
    Uzun zamandır forumda sayfanızı ve değerli yorumlarınızı takip ediyorum.
    Nihayet beni de yoldan çıkartıp Volvo sahibi yaptınız :)
    2001 Model S40 1.8 otomatik bir araç aldım. Ufak tefek sıkıntılar harici temiz bir araç.
    İlk kez Volvo sahibiyim.
    Acemi bir Volvocu olarak ilk günler için tavsiyelerinizi rica ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorenzer

    Dostlar merhaba.
    Uzun zamandır forumda sayfanızı ve değerli yorumlarınızı takip ediyorum.
    Nihayet beni de yoldan çıkartıp Volvo sahibi yaptınız :)
    2001 Model S40 1.8 otomatik bir araç aldım. Ufak tefek sıkıntılar harici temiz bir araç.
    İlk kez Volvo sahibiyim.
    Acemi bir Volvocu olarak ilk günler için tavsiyelerinizi rica ediyorum.




    Makyajlı kasa almanız iyi olmuş. 1.8 motor yeterlidir. Ufak tefek sıkıntılar nedir? Yardımcı olabileceğimiz bir şey varsa diye soruyorum. İstanbul Anadolu'da iseniz usta tavsiyesi de yapabilirim.
  • Merhabalar bende aranıza 10 gün önce katıldım. 1998 2.0 s40 sahibi oldum ilk aracım. İşlerim dolayısıyla 3 günde anca başlıktaki tüm mesajları okudum malum araç hakkında çok bilgi bulunmuyor. Öncelikle verdikleri bilgilerden dolayı herkese teşekkür ederim. Aracım milano marka tüplü orjinal 168 binde sadece sol far ve kaput değişmişti aldığımda. Yalnız far aydınlatmaları sıkıntılı olduğu için komple farları değiştirdim 500 tl tuttu ayrıca triger vakti de gelmiş değişmemişti onu da komple kayışları değiştirdim. Şu an çalışmayan bir kaç hoparlör ve arkadan arasıra gelen değişik sesler haricinde bir sıkıntım yok. Bir de oksijen ile ilgili olan ışık ve arasıra yanan servis ışığı sıkıntısı bende de var. Ankarada yaşıyorum tecrübe sahibi arkadaşlardan ricam ankarada aracımla ilgili bir sıkıntı olduğunda götürebileceğim kazıklama düşüncesinde olmayan bir usta var mı bildiğiniz özelden de yazabilirsiniz. Bilen birisine aracı komple gösterip başka yapılması gereken birşey varsa büyük masraflara yol açmadan çözme taraftarıyım.

    Edit: yakıt konusunda da lpgyi shellden alıyorum sadece ortalama 41 lt ile 340-350 km şehir içi sakin kullanımda gidiyor. Şu an litre fiyatı 2,74 ile 2,91 arasında km de de 0,33-0,35 krş yakıyor. Uzun yolu da yakında deneyip yazarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06eskiya -- 1 Mart 2017; 20:19:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lorenzer L kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle volvoyu kesinlikle volvo üzerine uzmanlaşmamış bir servise bırakmayın. Aracı aldığınızda verdiğinizden daha bozuk olma ihtimali var

    Aracın yaşından dolayı bütün vakum hortumlarının kontrol edilmesi, otomatik şanzımanın daha önce yağı değişmemişse ve yağ kahverengi veya siyah renkte ise yahut yanık kokuyorsa yağının değiştirilmesi gerekir.

    Bununla beraber bu araçta karter havalandırma olarak geçen PCV, depodaki benzinin buharını da yakmayı sağlayan EVAP, değişken valf zamanlaması yani VVT gibi eğer sıkıntı çıkarırsa çok saçma sapan sorunlara yol açabilecek sistemler bulunuyor. Eğer motorun üzerindeki plastik kapakları sökecek tork anahtarınız varsa yukarıda yazdıklarımın hepsini kontrol etmekte yardımcı olabilirim.

    Aklıma gelen bir kaç husus daha:
    Radyatör alt hortumunun kelepçesi eğer paslanmaz çelik olanlardan değilse değiştirilmesi gerekir.
    Motor çalışırken yağ doldurma kapağını çevirin ama çıkarmayın. Kapağı bıraktığınızda motorun kapağı çekmesi gerekir, eğer yukarıya itmeye çalışıyorsa pcv sisteminin elden geçmesi lazım.
    Aşağıdaki resimde kırmızıyla işaretlediğim hortumun durumunu kontrol edin. Eğer çatlamış kurumuş vs. ise uzun yolda belirli bir km yaptıktan sonra (ben 1.5 sene boyunca tek seferde 200km gittiğim her seferinde bundan dolayı muzdarip oldum. Bu boruyu fark edene kadar arabanın bakılmadık yeri kalmadı.) araç gaz yemez durduğunuzda da stop eder. Motor soğuyunca tekrar çalışır
     S40 I (1995-2004)


    Kısacası araçta genel olarak çıkabilecek sorunlar bellidir, ya yukarıda yazdığım sistemlerde ya da sensörlerde sıkıntı çıkar. Mekanik aksamı kolay kolay sıkıntı çıkarmaz.

    Bahsettiğiniz ufak tefek sıkıntıları yazarsanız belki yardımcı olabilirim.

    Eğer eliniz tornavida tutuyorsa çoğu sensör ve borunun değişimini kendiniz yapabilir böylece volvonun pahalı parçalarına verdiğiniz paradan sonra işçiliği beleşe getirebilirsiniz. (Malum devir tasarruf devri)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvo_ -- 21 Nisan 2017; 22:26:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo_

    Hocam öncelikle volvoyu kesinlikle volvo üzerine uzmanlaşmamış bir servise bırakmayın. Aracı aldığınızda verdiğinizden daha bozuk olma ihtimali var

    Aracın yaşından dolayı bütün vakum hortumlarının kontrol edilmesi, otomatik şanzımanın daha önce yağı değişmemişse ve yağ kahverengi veya siyah renkte ise yahut yanık kokuyorsa yağının değiştirilmesi gerekir.

    Bununla beraber bu araçta karter havalandırma olarak geçen PCV, depodaki benzinin buharını da yakmayı sağlayan EVAP, değişken valf zamanlaması yani VVT gibi eğer sıkıntı çıkarırsa çok saçma sapan sorunlara yol açabilecek sistemler bulunuyor. Eğer motorun üzerindeki plastik kapakları sökecek tork anahtarınız varsa yukarıda yazdıklarımın hepsini kontrol etmekte yardımcı olabilirim.

    Aklıma gelen bir kaç husus daha:
    Radyatör alt hortumunun kelepçesi eğer paslanmaz çelik olanlardan değilse değiştirilmesi gerekir.
    Motor çalışırken yağ doldurma kapağını çevirin ama çıkarmayın. Kapağı bıraktığınızda motorun kapağı çekmesi gerekir, eğer yukarıya itmeye çalışıyorsa pcv sisteminin elden geçmesi lazım.
    Aşağıdaki resimde kırmızıyla işaretlediğim hortumun durumunu kontrol edin. Eğer çatlamış kurumuş vs. ise uzun yolda belirli bir km yaptıktan sonra (ben 1.5 sene boyunca tek seferde 200km gittiğim her seferinde bundan dolayı muzdarip oldum. Bu boruyu fark edene kadar arabanın bakılmadık yeri kalmadı.) araç gaz yemez durduğunuzda da stop eder. Motor soğuyunca tekrar çalışır
     S40 I (1995-2004)


    Kısacası araçta genel olarak çıkabilecek sorunlar bellidir, ya yukarıda yazdığım sistemlerde ya da sensörlerde sıkıntı çıkar. Mekanik aksamı kolay kolay sıkıntı çıkarmaz.

    Bahsettiğiniz ufak tefek sıkıntıları yazarsanız belki yardımcı olabilirim.

    Eğer eliniz tornavida tutuyorsa çoğu sensör ve vakum borusu değişimini kendiniz yapabilir böylece volvonun pahalı parçalarına verdiğiniz paradan sonra işçiliği beleşe getirebilirsiniz. (Malum devir tasarruf devri)

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim :) şanzımanında ve motorunda bir sıkıntı olmadığını şanzuman yağının da sık değişmesinin iyi olmadığını söylediler yağın durumu da iyiymiş dediğine göre ustanın. Dediğiniz kontrolleri eşimden geldiğince denemeye çalışcam. Çekişinde bir sıkıntı yok şu an için oksijen lambasının yanmasıda sanırım gaz ayarını yaptırırken çekişi kötü olmasın diye ayarı yüksek yaptırdım ondandır diye düşünüyorum. Şu an için en büyük problemim yazlık lastikleri yok arabanın almışkrn jant lastik alayım diyorum lastik ölçülerini ne önerirsiniz ve ortalama jant lastik olarak alsam kaça mal olur. Orjinal jantları olması taraftarıyım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bildiğim kadarıyla 1.8 motorda Türkiyede standart olarak 185/65 R15 lastikler kullanılıyor 15 inç jant üzerinde(Benim araçta öyle). Aracın turbolu modellerindeki lastiklerin ölçüsü daha farklı. Jant+lastiğin maliyeti aldığınız lastiğe bağlı.

    Akünün sol tarafından aşağı bakarsanız sarı renkli şanzıman yağını kontrol etmek için yağ çubuğu var. Yan tarafındaki klipse bastırıp çubuğu çekerek yağın rengine bakabilirsiniz. Yağ kırmızıya yakın ve yanık kokmuyor olmalı. Eğer koyu kahverengileşmişse değiştirilmesi taraftarıyım. Zaten aracı sık sık trafikte kullanıyorsanız 60 bin kmde, trafiksiz rahat yollarda kullanıyorsanız 80-100 binde değişmesi tavsiye ediliyor.

    LPG konusunda fazla bilgim yok o konuda yardım edemeyeceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvo_ -- 1 Mart 2017; 22:47:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo_

    Bildiğim kadarıyla 1.8 motorda Türkiyede standart olarak 185/65 R15 lastikler kullanılıyor 15 inç jant üzerinde(Benim araçta öyle). Aracın turbolu modellerindeki lastiklerin ölçüsü daha farklı. Jant+lastiğin maliyeti aldığınız lastiğe bağlı.

    Akünün sol tarafından aşağı bakarsanız sarı renkli şanzıman yağını kontrol etmek için yağ çubuğu var. Yan tarafındaki klipse bastırıp çubuğu çekerek yağın rengine bakabilirsiniz. Yağ kırmızıya yakın ve yanık kokmuyor olmalı. Eğer koyu kahverengileşmişse değiştirilmesi taraftarıyım. Zaten aracı sık sık trafikte kullanıyorsanız 60 bin kmde, trafiksiz rahat yollarda kullanıyorsanız 80-100 binde değişmesi tavsiye ediliyor.

    LPG konusunda fazla bilgim yok o konuda yardım edemeyeceğim

    Dikkat edeceğim teşekkür ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rica ederim
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Öncelikle teşekkür ediyorum.

    1.8 performansı kalkıştı oldukça yavaş geldi.

    Bunun bir çözümü varmı acaba.

    Diğer konu ise ön göğüs üzerine peluş yapıştırıldığı için deforme olmuş.

    Göğüsü değiştirmek veya kapatmak istiyorum.

    Ne önerirsiniz acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorenzer

    Öncelikle teşekkür ediyorum.

    1.8 performansı kalkıştı oldukça yavaş geldi.

    Bunun bir çözümü varmı acaba.

    Diğer konu ise ön göğüs üzerine peluş yapıştırıldığı için deforme olmuş.

    Göğüsü değiştirmek veya kapatmak istiyorum.

    Ne önerirsiniz acaba

    Hocam 2 husustan bahsedeceğim, birincisi otomatik şanzıman performansı törpülüyor. 1.6 otomatik hiç tavsiye edilmezken 1.8 anca kotarıyor. Ayrıca lastikleriniz kötü durumdaysa bu da etkiliyor. Ben 16' eski kışlık lastikleri (Bayat lastik) arabanın altından çıkarıp 15' Petlas jantla petlas yazlık lastikleri taktığımda 2.0 manuel arabanın bile cidden etkilendiğini hissettim. Araç daha bir atik oldu. O yüzden performansınızda yaşadığınız sıkıntı bundan olabilir.

    Göğüs için açıkçası çıkma göğüs bakabilirim ama göğüs sökme takma işçiliği bu arabada çok. Yine de isterseniz bakayım.




  • lorenzer L kullanıcısına yanıt
    Aracın yıllık bakımı en son ne zaman yapıldı? Bakımsızlık performans düşüşüne sebep olabilir. Tam otomaitk şanzıman bu aracın 0-100'ünü yaklaşık 1 saniye etkiliyor, araç da ağır olduğundan
    kalkışın yavaş olması normal. Bu arada gaza ne kadar basarak kalkış yaptığınız da önemli, 2000 sonrası modellerde vvt olduğundan belirli bir devirden sonra araç biraz daha performanslı hale geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvo_ -- 8 Mart 2017; 19:2:27 >
  • lorenzer L kullanıcısına yanıt
    lastik ebatlarınızın doğru olduğundan emin olun derim. bazı ebatlar fazla satılmadığı için pahalı olabiliyor, bu sebeple daha ucuz diye bir büyük ebat takan çok oluyor. motor güçlü dahi olsa gidişi çok etkileniyor.
  • Arkadaşlar internette 2003 2004 model t4 motor bi s40 bulamadım. Varsa t4 2003 2004 model aracı olan bana yazsın lütfen.

    Bide 2001 model s40 a 2003 model s40 kadranı takılabilir mi?

    Soketleri uyumlumu yada oturacağı yuvalar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.