Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (76. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın. Bu araçları çok seviyorum bende bir tane almak üzereyim 2.0t 2000 model 146bin km de. Araca lpg takılmamış ama ben takmak zorundayım 50-60 kuruş yakıyomuş çünkü. Siz tavsiye edermisiniz ilk izlenimlerinizi yazmışsınız fakat biraz daha kullanınca nedir memnunmusunuz? Lpg nin negatif etkileri nelerdir? Birde aracı ne kadara aldınız(çok özelse cvp vermeyin meraktan soruyorum:)
    Tekrardan kazasız sürüşler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdoman

    Aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın. Bu araçları çok seviyorum bende bir tane almak üzereyim 2.0t 2000 model 146bin km de. Araca lpg takılmamış ama ben takmak zorundayım 50-60 kuruş yakıyomuş çünkü. Siz tavsiye edermisiniz ilk izlenimlerinizi yazmışsınız fakat biraz daha kullanınca nedir memnunmusunuz? Lpg nin negatif etkileri nelerdir? Birde aracı ne kadara aldınız(çok özelse cvp vermeyin meraktan soruyorum:)
    Tekrardan kazasız sürüşler

    Araç 5TL Benzin fiyatlarıyla yakıyor 6 litre civarı , ki sıkıştırmayınca aldığımız değerler. LPG elbette performansı düşürücektir ama en son olarak Atiker Sıral OBDII Süper 4 silindir GOLD , lpg kitinde karar kıldım. Fiyat olarak uygun , enjektörleri de ucuz çünkü Aracı akrabadan aldık sayılır , tanıdıktı. Üstündeki lastiklerin, bir kaç parçanın garantisi devam ediyor.




  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ediyorum yorumunuz için. Peki genel olarak 17 yaşında bir araba için ne diyorsunuz? Yakması harici sürüş deneyimi falan nedir eksileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdoman

    Teşekkür ediyorum yorumunuz için. Peki genel olarak 17 yaşında bir araba için ne diyorsunuz? Yakması harici sürüş deneyimi falan nedir eksileri

    Ben babam adına değil, kendi adıma konuşayım. Motosiklet kullanıcıyısım , virajlar benim için çok ayrı ona göre yorumlayacağım. Bu araba bu kadar keyifli ki , virajlarda girdiği çizgiyi koruması falan beni mest ediyor. Otomatik şanzımanı gaza fazla basınca kickdown görevini başarılı şekilde yapıyor. Ben sürüş olarak hiçbir eksisini görmedim , babam Passat'ın daha rahat olduğunu söylüyor fakat bana göre Volvo hem viraj , hem konfora yönelik bir amortisör kullanmış. İnsanı güvende hissettiriyor.


     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smyrn3. -- 29 Kasım 2016; 23:46:30 >




  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Maaşalah resimler falan çok güzel. Bende de daha önce 1.4tsi 2009 model passat vardı. 3.20d bmw opel astra toyota corolla e60 5.20 vectra araçlarım oldu. Aralarındaki en rahat araba passattı. Baba haklı olabilir. Ama bu volvo çok içimde kaldı. Çok temiz bulunca almak istiyorum. Ama işte özellikle otomatik şanzımanı korkutuyo yarın sorun çıkarır mı diye. Motorsiklet candır ama Allah korusun dikkat etmek lazım. Kazasız belasız günleriniz olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    erdoman E kullanıcısına yanıt
    @Smyrn3. Hocam hayırlı olsun. Eğer trafikli yerlerde kullanıyorsanız yaklaşık 60-80 bin km arasında şanzıman yağını değiştirmeyi ihmal etmeyin. Ağırlıklı olarak uzun yol yapıyorsanız 100 bin km uygundur. Bir de sorum olacak, aracı nerede kullanıyorsunuz? Ben de 25tl'ye bir fm transmitter aldım lakin istanbul'da araya devamlı farklı kanallar giriyor. Temiz bir ses alamıyorum.

    @erdoman Bu araçların şanzımanı japon aisin marka tam otomatik şanzımandır. Yağ bakımları aksatılmadığı ve şanzımana zarar verecek hareketler(çok yavaş da olsanız hareket halinde P'ye veya R'ye almak gibi) uzun km'ler sıkıntı çıkarmadan kullanabilirsiniz.

    Ayrıca bu şanzımanların aracın radyatörüne bağlı bir soğutma sistemi vardır. Eğer bu sistemin bağlantı noktaları bir şekilde hasar almışsa şanzıman yağının eksilmesine yol açabilir. Arada bir motor yağını kontrol ederken şanzıman yağını da kontrol edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo_

    @Smyrn3. Hocam hayırlı olsun. Eğer trafikli yerlerde kullanıyorsanız yaklaşık 60-80 bin km arasında şanzıman yağını değiştirmeyi ihmal etmeyin. Ağırlıklı olarak uzun yol yapıyorsanız 100 bin km uygundur. Bir de sorum olacak, aracı nerede kullanıyorsunuz? Ben de 25tl'ye bir fm transmitter aldım lakin istanbul'da araya devamlı farklı kanallar giriyor. Temiz bir ses alamıyorum.

    @erdoman Bu araçların şanzımanı japon aisin marka tam otomatik şanzımandır. Yağ bakımları aksatılmadığı ve şanzımana zarar verecek hareketler(çok yavaş da olsanız hareket halinde P'ye veya R'ye almak gibi) uzun km'ler sıkıntı çıkarmadan kullanabilirsiniz.

    Ayrıca bu şanzımanların aracın radyatörüne bağlı bir soğutma sistemi vardır. Eğer bu sistemin bağlantı noktaları bir şekilde hasar almışsa şanzıman yağının eksilmesine yol açabilir. Arada bir motor yağını kontrol ederken şanzıman yağını da kontrol edin.

    İzmir'de kullanıyorum hocam, öyle bir frekans ayarlayın ki kullanılması nadir yada yayın yapılması az olsun.




  • volvo_ V kullanıcısına yanıt
    Volvonun 2.0 turbo motoru kendisinin mi Renaultun motorumudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar,
    aracım S40 olmakla birlikte buradan tüm 4-5 silindirli volvo moduler motorlu araç sahiplerine sormak istiyorum. daha önceden PCV kontrolü ile ilgili sorularım olmuştu, gelen bilgilere istinaden bendeki PCV sorunlu, yağ dolum kapağında vakum olması gerekirken benim araçta üfleme var. PCV yenileme için emme manifoldu sökülmesi gerektiğinden o iş üzerinde fazla durmadım, her zaman gittiğim volvo ustası da acele etmeye gerek olmadığını söyleyince ertelemiş oldum.

    yakın zamanda vvt kasnağı, v kayışı ve triger değişimi düşünüyordum, v kayışına şöyle bir göz atarken hem krank tarafından hem de egzantriklerin olduğu kapak arkasından yağ sızıntıları olduğunu gördüm. vvt de sızıntı olunca nasıl olduğunu az çok biliyorum, bendeki biraz daha fazla, ayrıca sadece vvt değil krank civarında da sızıntı var.

    yurtdışı forumlarda yağ tutucu tıkanınca motor içi pozitif basınç oluşacağından egzantrik veya krank keçelerinden yağ atar denmiş sürekli. ayrıca volvo amerika bakım bülteninde turbo motorluların 105.000 milde sistemin kontrol edilip gerekirse değişmesi gerektiği yazılmış.

    S40 ve S60'ların çoğu 200.000km yi geçmiştir eminim, sizlerde durum nasıl, böyle bir sorunla karşılaştınız mı? tecrübelerinizi paylaşabilirseniz sevirim.




  • erdoman E kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın foruma yeni girebildim.

    Bu linkteki bütün motorlar volvo'nun kendi ürettiği motorlardır:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam aracımda geçtiğimiz mart ayında pcv kaynaklı özellikle rölantide devir dalgalanması sorunu yaşıyordum. Araç çalışırken yağ kontrol çubuğunu yerinden çıkarınca da devirde oynama oluyordu. Evet yabancı forumlarda okuduklarınız doğru. Bu sistem tıkanırsa ısınan yağın çıkardığı buhar tahliye olamıyor ve motor içerisinde basınç oluşturuyor. Sonrasında en dayanıksız yerlerden de patlama yapıyor (En yaygını egzantrik kasnaklarından yağ sızıntısı). İnternette pcv sistemi bakımsız kaldığında ne olduğuna dair bir video izlemiştim. Sistemin bazı parçalarını kesip açıyorlar, içi boş olması gereken hortumlar vs. çamurlaşmış yağ ile tamamen dolmuş. Yani anlayacağınız önem verilmesi gereken bir sistem. Ayrıca fazla yakıt tüketimine ve yağ eksilmesine sebep oluyor.

    Eğer torx anahtarınız veya yeterli boyutta alyanınız varsa motor kapağının üzerindeki 8 adet vidayı sökerek kapağı kaldırın. Trigeri koruyan muhafazayı da önündeki ve arkasındaki klipslerden kurtararak yukarı doğru çıkartın. Zaten egzantrik kasnaklarını ve vvt solenoidini görürsünüz. Eğer bu bölgede yağ varsa ya yağ dolum kapağından ya solenoidden ya da kasnakların keçelerinden yağ kaçırıyordur. Burası çok önemli çünkü eğer bu yağ kaçırma tamir edilmezse zamanla trigeri de yağlamaya başlıyor. Eğer triger diş atlar veya koparsa sonuçları çok daha vahim olacaktır. Eğer kapakları sökebilirseniz hazır açmışken buji kablolarını da çıkartıp buji yuvalarını kontrol edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvo_ -- 6 Aralık 2017; 23:48:50 >




  • volvo_ V kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkürler. sanayiye gidecek vakit bulamadığım için ustama telefondan sordum, yine pcv konusuna ikna edemedim:) şimdilik vvt ve triger değişimiyle devam edeceğim gibi duruyor.

    siz nasıl çözmüştünüz pcv işini, sadece yağ tutucu mu değişti, yoksa hortumlar vs. komple yenilediniz mi?

    sorun her ne kadar pcv gibi gözükse de bizim usta da önermediği için pek kurcalamak istemiyorum aslında. emme manifoldu ve üstündeki bir sürü parça sökülmesi gerekiyor diye biliyorum. geçen sene lpg takılırken bizim motorlara pipo uyduğu için neredeyse hiçbirşey sökülmedi, sadece enjektörler çıkarılıp geri takıldı, kablolar da soketli olduğu için hiçbirşey kesilmedi. lpg de bile bu kadar basit montaj olmuşken pcv için o parçaların hepsini sökmek gözümde büyüyor.

    evap için de teşekkürler, aklımda bulunsun. şimdiye kadar yüksek maliyetli bir sürü kronik sorunu çözdüm, umarım bir süre böyle ilginç sorunlar çıkarmaz:) (benzin basınç regulatörü, orjinal bobinler, fren vakum valfi, vites konum sensörü, ect sensörü vb)




  • Arkadaşlar selamlar. Aranıza yeni katıldım ve bir konuda ciddi anlamda fikrinize ihtiyacım var. 1998-2003 arası volvo s40 1.9t yada 2.0t otomobil almayı düşünüyoruz. Babam bu arabaya tabiri caiz ise bayılıyor. Ben de gönlü olsun diye almak istiyorum. Lakin belirttiğim model yılları arasındaki araçların km değerleri haliyle yüksek oluyor. Klişe olarak belirli markalar için söylenen "x marka ise ve temizse km'sine bakma" tabiri volvo için geçerli midir? Özellikle volvo kullanıcısı arkadaşlar da cevaplarsa çok makbule geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayacly

    Arkadaşlar selamlar. Aranıza yeni katıldım ve bir konuda ciddi anlamda fikrinize ihtiyacım var. 1998-2003 arası volvo s40 1.9t yada 2.0t otomobil almayı düşünüyoruz. Babam bu arabaya tabiri caiz ise bayılıyor. Ben de gönlü olsun diye almak istiyorum. Lakin belirttiğim model yılları arasındaki araçların km değerleri haliyle yüksek oluyor. Klişe olarak belirli markalar için söylenen "x marka ise ve temizse km'sine bakma" tabiri volvo için geçerli midir? Özellikle volvo kullanıcısı arkadaşlar da cevaplarsa çok makbule geçer.

    Gerekli bakımlar zamanında yapılmışsa KM'ye pek bakmayın. Zaten 15-16 yaşında bir arabada KM'lerin düşük olmasını pek beklemeyin. Ama T4'ün temizi pek yok gibi. Onun dışında on numara arabadır bana göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayacly

    Arkadaşlar selamlar. Aranıza yeni katıldım ve bir konuda ciddi anlamda fikrinize ihtiyacım var. 1998-2003 arası volvo s40 1.9t yada 2.0t otomobil almayı düşünüyoruz. Babam bu arabaya tabiri caiz ise bayılıyor. Ben de gönlü olsun diye almak istiyorum. Lakin belirttiğim model yılları arasındaki araçların km değerleri haliyle yüksek oluyor. Klişe olarak belirli markalar için söylenen "x marka ise ve temizse km'sine bakma" tabiri volvo için geçerli midir? Özellikle volvo kullanıcısı arkadaşlar da cevaplarsa çok makbule geçer.

    Gerekli bakımlar zamanında yapılmışsa KM'ye pek bakmayın. Zaten 15-16 yaşında bir arabada KM'lerin düşük olmasını pek beklemeyin. Ama T4'ün temizi pek yok gibi. Onun dışında on numara arabadır bana göre.

    cevabınız için teşekkür ederim. T4'ün temizi pek yok derken kronik bir problemden mi bahsediyorsunuz yoksa hırpalanmasından mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayacly


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayacly

    Arkadaşlar selamlar. Aranıza yeni katıldım ve bir konuda ciddi anlamda fikrinize ihtiyacım var. 1998-2003 arası volvo s40 1.9t yada 2.0t otomobil almayı düşünüyoruz. Babam bu arabaya tabiri caiz ise bayılıyor. Ben de gönlü olsun diye almak istiyorum. Lakin belirttiğim model yılları arasındaki araçların km değerleri haliyle yüksek oluyor. Klişe olarak belirli markalar için söylenen "x marka ise ve temizse km'sine bakma" tabiri volvo için geçerli midir? Özellikle volvo kullanıcısı arkadaşlar da cevaplarsa çok makbule geçer.

    Gerekli bakımlar zamanında yapılmışsa KM'ye pek bakmayın. Zaten 15-16 yaşında bir arabada KM'lerin düşük olmasını pek beklemeyin. Ama T4'ün temizi pek yok gibi. Onun dışında on numara arabadır bana göre.

    cevabınız için teşekkür ederim. T4'ün temizi pek yok derken kronik bir problemden mi bahsediyorsunuz yoksa hırpalanmasından mı?

    200 beygir bir makine, ister istemez hırpalanıyor. Yoksa kronik olarak farklı bir sorunu yok.




  • İki s40 t4 üm oldu ilkini bir usta hatası yüzünden sattım ikinciyi düşük kmde aldım halen kullanıyorum. Kronik bir sorunu yoktur ancak oldukça hassas bir motoru var, bakımsızlığa gelmez. Km olayına gelince şu şartları taşıyan t4 alınabilir:
    - bakımlarının zamanında yapıldığı kanıtlanabilen
    - motoru açılmamış, işlem görmemiş olan (bir çok usta bu motoru toplayamaz, çok güvenilir bir volvo ustasında yapılmışsa olabilir)
    - trigeri zamanında değişmiş olan
    - motorun çalışmasında en ufak bir pürüz olmayan, sabah ilk çalışmada tekleme vuruntu gürültü yapmayan. Bir çok belirtiyi soğuk ilk çalışmada gösterir.
    -motorunda en küçük bir yağ kaçağı olmayan
    - elektronik parçalarında, sensörlerinde arıza bulunmayan, motor arıza ve DSA ışığı sürekli yanık olmayan. Lpgden dolayı yanıyor derlerse o kit o araca uyumlu değil demektir veya daha büyük bir sorunu gizlemeye çalışıyorlardır.
    - katalizörü sökülmemiş, sökülmüşse orijinali ile değiştirilmiş olan (pahalıdır kendileri)
    - turbo basıncı normal olan ve herhangi bir hava kaçağı bulunmayan
    - radyatörlerinde hasar bulunmayan ve kliması çalışan
    - yağ, su eksiltmeyen (lpgli ise biraz eksiltmesi normal)
    - lastik ölçüleri 205/50/16 dır ancak daha ucuz olduğu için 205/55/16 takarlar. Arkaya birden fazla kişi bindiğinde çamurluğa sürter.
    - yürüyen ve kaportada her arabada geçerli olanlar bu araç için de geçerlidir. Süspansiyonları serttir amortisörler biraz erken gider. Bozuk yerlerde lok lok ses geliyorsa amortisörlerin değişimi gelmiştir.
    - otomatik vites ise geçişlerde sarsıntı, vuruntu, kararsızlık oluyorsa şanzıman arızalı demektir.

    Benim deneyimlerim sonucu bunlara dikkat edilmeli, yine de şu an hatırlayamadıklarım olabilir. Bir t4 alacak olsam A dan Z ye inceler ve bir sorun bulursam almazdım. Toplaması gerçekten güç, yorucu ve masraflı.
    2001 ve sonrasını tavsiye ederim önceki modellerden farklı, bu farklar konunun ilk sayfasında mevcut.
    Temiz t4 çok az var kullanıcıları da düşük fiyata satmak istemiyor çünkü yerine o paralara alabileceği -performanstan vazgeçmezse- daha iyi bir araba yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karareis


    İki s40 t4 üm oldu ilkini bir usta hatası yüzünden sattım ikinciyi düşük kmde aldım halen kullanıyorum. Kronik bir sorunu yoktur ancak oldukça hassas bir motoru var, bakımsızlığa gelmez. Km olayına gelince şu şartları taşıyan t4 alınabilir:
    - bakımlarının zamanında yapıldığı kanıtlanabilen
    - motoru açılmamış, işlem görmemiş olan (bir çok usta bu motoru toplayamaz, çok güvenilir bir volvo ustasında yapılmışsa olabilir)
    - trigeri zamanında değişmiş olan
    - motorun çalışmasında en ufak bir pürüz olmayan, sabah ilk çalışmada tekleme vuruntu gürültü yapmayan. Bir çok belirtiyi soğuk ilk çalışmada gösterir.
    -motorunda en küçük bir yağ kaçağı olmayan
    - elektronik parçalarında, sensörlerinde arıza bulunmayan, motor arıza ve DSA ışığı sürekli yanık olmayan. Lpgden dolayı yanıyor derlerse o kit o araca uyumlu değil demektir veya daha büyük bir sorunu gizlemeye çalışıyorlardır.
    - katalizörü sökülmemiş, sökülmüşse orijinali ile değiştirilmiş olan (pahalıdır kendileri)
    - turbo basıncı normal olan ve herhangi bir hava kaçağı bulunmayan
    - radyatörlerinde hasar bulunmayan ve kliması çalışan
    - yağ, su eksiltmeyen (lpgli ise biraz eksiltmesi normal)
    - lastik ölçüleri 205/50/16 dır ancak daha ucuz olduğu için 205/55/16 takarlar. Arkaya birden fazla kişi bindiğinde çamurluğa sürter.
    - yürüyen ve kaportada her arabada geçerli olanlar bu araç için de geçerlidir. Süspansiyonları serttir amortisörler biraz erken gider. Bozuk yerlerde lok lok ses geliyorsa amortisörlerin değişimi gelmiştir.
    - otomatik vites ise geçişlerde sarsıntı, vuruntu, kararsızlık oluyorsa şanzıman arızalı demektir.

    Benim deneyimlerim sonucu bunlara dikkat edilmeli, yine de şu an hatırlayamadıklarım olabilir. Bir t4 alacak olsam A dan Z ye inceler ve bir sorun bulursam almazdım. Toplaması gerçekten güç, yorucu ve masraflı.
    2001 ve sonrasını tavsiye ederim önceki modellerden farklı, bu farklar konunun ilk sayfasında mevcut.
    Temiz t4 çok az var kullanıcıları da düşük fiyata satmak istemiyor çünkü yerine o paralara alabileceği -performanstan vazgeçmezse- daha iyi bir araba yok.


    dostum imkansız gibi birşeyi tarif ediyorsun :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Maalesef. Bu aracı 150 bin kmdir kullanıyorum bunları deneyimledim. Belki biraz da şansa ihtiyaç vardır. 2.0t lere de bakabilirsiniz düşük basınç turboya sahip olduğu için daha az hassas olduğu söyleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.