Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (413. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 411412413414415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karareis

    Hocam ön amortisör takozlarını tanesi 170 tlye Lemförder aldım. 110 liraya YTT ETS gibi yerli üretimler vardı ama ustam onları getirirsen takmam bir seneye varmaz tekrar değiştirirsin dediğinden almadım. Arka amortisör takozlarını ise 355 tlye orijinal aldım, arkaların yerli ya da ithal muadili yoktu. Dört amortisör takozu da bozuk çıktı, içlerinde kauçuk gibi bir madde var ve onlar aşınmış boşluk yapmış. Değişimi de olumlu yönde çok fark etti. Önlerde amortisör miline dikkat etmiştim kaçıklık gibi bir durum yoktu tam ortada duruyordu, sizin takozlar daha fazla aşınmış olabilir mi acaba?
    Bu arada 2001 ve 2003 makyajı arasında arka amortisör takozu farkı varmış. Ustam 2003 2004 takozu al, 2001 olanlar ses yapıyor demişti ve öyle yaptım.
    Yalıtımla ilgili bahsettiğiniz uygulamalar eminim işe yarayacaktır ki siz uygulayıp yazmıştınız buraya. Benim bu konuda daha fazla dikkatimi çeken ön direklerden ve yakın yerlerinden 100 kmden sonra gelen rüzgar sesi. Bunun da önüne geçmek pek mümkün değil gibi. Geçenlerde 250 km kadar bozuk ve düzgün yolda egea 1.6 dizel kullandım yalıtımda araba çok iyiydi, alt tarftan, davlumbazlardan, ön direklerden ve tavandan ses gelmiyor. Zaten incelemelerde de bu konuda övgü almış bir araba. Tabi ki bizim araçlar 20 yıllık teknoloji bu kadar fark çok normal. Arabaya binmeyi düşündüğümden en azından alttan gelen sesleri kesmek için zamanım olduğunda bahsettiğiniz yerlere yalıtım yapmayı düşünüyorum.
    Aa benim arka amortisör takozları değişmedi, onlar da bozuk olabilir. Önümüzdeki maaş onları da alayım, bir değiştireyim hepsini. Ondan sonra araba ip gibi giderse daha da satmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    hangisine yanayım bilemedim hocam, iki özel araç, ayıptır yani
    Hadi M olmayan araca M armasını kanıkasdık artık da, arkadaş bindiğin araba 740, buna M5 arması yapıştıracak kadar cahilsen, o araba neden senin altında? Ya da M5 arması yapıştıracak kadar ne yaşadın? Oturup ağlayasım geldi.

    Daha 3-4 gün önce de bir tane 740 geçti yanımdan, ön farlar mavi yeşil çaka çaka geziyordu. V8 homurtusuna üzüldüm resmen.
  • fatixnet F kullanıcısına yanıt
    Düzeltme : Dün fan hızını ayarladığımız düğmeyi söktüm, ve arasından elektonik Devrelere Sıkan Temizleme Spreylerinden sıktım. 10 kere sağa sola çevirdim. 0 konumunda artık fan açmıyor. Diğer kademelerde olması gereken gibi. O spreyin fiyatı 20 TL - Yağsız

    Pot bozuk değilse bu işinize yarayacaktır. Bu arada o potlar : Piher marka web sitesinden baktığımda ömürlerinin 100 000 çevirilme olduğunu gördüm. yani çok büyük rakamlar bunlar. ömürlük diyebiliriz. :)
  • Gücüm yettiğince binmeye çalışacağım bu arabaya :)
    +90(216) 432 00 00
    Bu Bosch trnin numarası hocam buradan ürünü söyleyip bu parçayı bulamadığınızı söylediğinizde sizi en yakın ana bayiye yönlendireceklerdir. Ben Ankara'dan almıştım yakın olduğu için siz İstanbul'dan bakabilirsiniz. Volvo kodunu söylediğinizde bulamıyorlar Bosch kodu: 0258006381
    Almadan önce parçayı arabanın üstünden ya da skandix.de den şase no ile kontrol edebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gücüm yettiğince binmeye çalışacağım bu arabaya :)
    +90(216) 432 00 00
    Bu Bosch trnin numarası hocam buradan ürünü söyleyip bu parçayı bulamadığınızı söylediğinizde sizi en yakın ana bayiye yönlendireceklerdir. Ben Ankara'dan almıştım yakın olduğu için siz İstanbul'dan bakabilirsiniz. Volvo kodunu söylediğinizde bulamıyorlar Bosch kodu: 0258006381
    Almadan önce parçayı arabanın üstünden ya da skandix.de den şase no ile kontrol edebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabada ön tampon harici sökülen takılan hiç bir yer yok hocam, bugün unuttum bakamadım ama süngerler duruyordur sanırım yerinde :) ara sıra başka arabalara bindiğimde onların sessizliği dikkatimi çekiyor ama bir şekilde egea golf7 gibi hem yeni hem de sessizliği ile ünlü arabalara denk gelmemden dolayı arabamı eleştiriyorum sanırım başka eleştirdiğim yer olmuyor zaten. Yine de dediğim gibi uygun zaman mekan bulursam dediğiniz yalıtım önerilerini dikkate alacağım.
    Takozlarda Lemförderden siz de memnun kalırsınız umarım ben tecrübeme göre tavsiye edebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Jantlar güzel olmuş hocam baya baya yakışmış. Hayırlı uğurlu olsun.
    O tarafa giderken yazsan bir iki trim parçası sordursak sana olur mu ;) ortadaki ikili ızgaranın çerçevesi kırık bende gördükçe kafama takılıyor. Çıkmacılar 400 istiyor . :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eloq

    Jantlar güzel olmuş hocam baya baya yakışmış. Hayırlı uğurlu olsun.
    O tarafa giderken yazsan bir iki trim parçası sordursak sana olur mu ;) ortadaki ikili ızgaranın çerçevesi kırık bende gördükçe kafama takılıyor. Çıkmacılar 400 istiyor . :(
    Sırf bu cikmacilarin ve parcacilarin tutumu yüzünden Volva dan başka arac aldım

    Benim stopları 600 TL ye ilana koydum anında aldılar birde teşekkür ile dua ettiler
    Cikmacilarda tanesine 650 istiyorlar sırf Volvo diye yazıktır günahtır
    Dış dikiz aynasında 700 TL diyorlar sadece 1 tanesine

    2 gün önce E46 ya elektrikli katlanır ayna takımı aldım orjinal 250 TL ye

    Bu kadar uçurum olmaz ama bizim milletimiz maalesef :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Facebook'ta mı paylaştın hocam stopları. Bir yerde gördüm sanki. Aynen tanesine 650 istiyorlar birde içinin mikelanjı felan atmış. Düzgün değil yani. Volvo diyince millet tuhaflaşıyor. Volvoya binen parasını düşünmez hesabımı yapıyorlar nedir. Piyasası tuhaf, ustası tuhaf, çıkmacısı tuhaf, yedek parçacısı, herşeyi tuhaf.. Şurada bir yıldır yazılanlardan kendi payıma baya birşey aldım . Servise götürecekkende parça alacakkende ona göre yol haritam oluyor. Değilse şimdiye 2 katı ödemiştim sanırım herşeye..
    Hazırdakini satar mıyım bilmiyorum ama. Eski model bir araç alacaksam o volvo olmayacak ona kanaat getirdim ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bizim araçta yolcu ön airbagi nasıl görebiliriz. Sürücü tarafı, direksiyon, yan perdeler emniyet kemerleri hepsine baktım dirençde yok patlamada. Yolcu tarafının torpidoda gözle görülür kaplama hatası yok. ama yinede o airbagi merak ediyorum. torpido içinde üstte duran tabla gibi şeyi sökmüştüm arkasını göremedim ordan.
    Ne zaman Tarcanlar videosu izlesem arabadan bi kıllanıyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klima panelini ve radyoyu söküp aradan ışık tutarak hava yastığının bir kısmını ve soketini görebilirsiniz. Zaten hava yastığı soketleri rengarenk oluyor hemen belli eder kendini. Onun dışında hoparlörün kapağını ve hoparlörü çıkartıp oradan bakmayı deneyebilirsiniz(gözükür mü tam emin değilim). Aşağıdan bakılarak görülebileceğini sanmıyorum arada görüşü engelleyen klima elemanları falan var.

    Ha bir diğer yol da göğsü komple indirirseniz alabildiğine görüş alanınız olur. Veya arabayı sağ önden bir yere vurun. Patlarsa yerinde olduğuna kesin emin oluruz.
    Şaka bir yana bütün yastıklar ve kemerler sağlamsa, şase uçlarında da sıkıntı yoksa yolcu yastığı da sağlamdır bence. Zaten eğer patlamışsa, göğüs kaplamasını dikkatlice inceleyince kendini mutlaka belli eder diye düşünüyorum.
    Hatta yolcu kemer gergisi sağlamsa hava yastığının açılmış olma ihtimali de yok. İkisi birlikte çalışıyor çünkü.

    Şimdi aklıma geldi, torpidodaki rafı söktüğünüzde sol tarafta metalin üstündeki vidalar hava yastığını tutan vidaların bir kısmı. Eğer vidalar temizse daha önce kurcalanmamış demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Eylül 2019; 19:2:34 >




  • Hocam ebay'i özellikle co.uk olan siteyi takip edin derim bu tür parçalar için. Şimdi bir ilan buldum ama kargo ücretini belirtmemiş. Genelde bu tür ufak eşyalarda kargo 10-12 gbp falan oluyor. Eğer uygun fiyatlı ve kargo ücreti belli ve size lazım olan bir ürüne denk gelirseniz alın derim. Bizim parçacılardan kat kat iyidir bunlar. Bizimkiler alırken öldürüyor, satarken de 3x 4x itelemeye çalışıyorlar.
    Bundan 3 sene önce falan ebay'den orjinal çıkma MAF sensörü buldum ben. O dönem de bir arıza ile uğraşıyordum öylesine satın aldım gitti. Kendisi 20 dolardı, kargosu şusu busu derken totalde 120 lira mı ne vermiştim o zaman, şaka gibi. O zamanlar bile çıkmacılarda 300-400'den aşağı bulmak mümkün değildi.

    Yalnız şimdi aklıma geldi bu klima panellerinin sağ/sol direksiyon yönü ayrı oluyorsa bize uymayabilir. İngilteredeki çıkmalar sağ direksiyonlu oluyor hep. Ondan emin olmak lazım.https://www.ebay.com/itm/VOLVO-S40-V40-01-04-CENTRE-CONSOLE-AIR-VENTS-30613951/202288560214



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Eylül 2019; 20:33:14 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Torpidonun göğüs döşemesinde hiç oynama yok gözüküyor. çok dikkatli baktım oralara. Zannetmiyorum patlak olacağını ama işte video izleyince insan şüpheye kapılıyor. Kendi kendimi işkillendiriyorum :)

    Aradığım parça tamda o işte ama Türkiye'ye postalama gözükmüyor listede. Kıbrıs ve Türk adaları diyor :( ebaydan kovalayacağım artık . 2 yeri kırıktı solda epoksi ile yapıştırdım oda kötü gözüküyor. sağ tarafıda inceden çatlamış. Klima panel ışığı, dörtlü flaşörün ışığı felan uğraşırken baya zarar vermişim. Elimin ayarı yok ki :o
    Ha bu arada o her bölümü aynı sağ sol farkı yok diye hatırlıyorum. Parçayı görünce farkettim. Aynısı gibi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 12 Eylül 2019; 20:51:11 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tekrar baktım da fotolarda parça kodunun yanında RH diyor yani sağ direksiyon. Çok bariz olmasa da açılarında biraz farklılık olabilir hocam. Bizim torpido biraz şoföre doğru dönük ya oradan kaynaklı sanırım.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Olabilir rh ı bende gördüm. Zaten kargo yok. Düşerse bir yerden alırım artık.çıkmacılara 400-500 vermeyi istemiyorum. 7-8 ay önce servise sordum volcara 1300 liraydı. Kırık mırık bişey olmaz dedim o an. :d

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu arada geçen rötüş boyası aldım. Daha önce forumdan birisinden almıştım renk koduyla ama rengi çok koyu idi. Dokundurduğum yerlerde hemen sırıtıyordu. Şimdi n11'den birisinden aldım bu daha iyi gibi. Hadi rengini geçtim de, aldım elime fırçayı şöyle boyanın attığı yerlere dokundurayım dedim, bitmiyor arkadaş. Uzaktan hiç farkında değilim ama arabanın istisnasız her tarafı vasat durumda. Büyük kısmı pasta-cila ile geçer belki ama geçmeyecek yerler çoğunlukta.

    Artık pes ettim, sadece pas yürümesini önlemek için boyaya müdahale edeceğim. Onun dışında tek çözüm arabayı komple boyatmak. Bütün kusurlar düzeltilir, tertemiz boya atılır çiçek gibi olur araba.
    Eğer böyle bir şey yaparsam renk değiştirmeyi düşünüyorum. Artık sıkıldım bu renkten. S40'larda yok ama C70'lerin lansman rengi kum sarısına bayılıyorum. Yabancı bir grupta birisi boyatmış, çok güzel duruyor.
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    Tabii böyle bir şeyi 1.8 motora yapmak son derece mantıksız. Eğer bu motoru bitirirsem 2.0'a geçerim belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Eylül 2019; 22:10:16 >




  • 2.0 ı baya istiyorsunuz siz hocam. Benim aracında heryerinde çizikler var kapılarda hafif ezikler vs. Tavan kenarında ufak bir göçük var. Komple boyatayım diyorum 3 den başlıyor. O maliyete 2 yıl arabayı yürütürüm diyorum. Benim gözüm 2.0t de. 1.8 i bu performansla sürebiliyorsam 2.0t çok iyi olur bana ;) renkte iyi duruyor aslında ama yapacakları dıştan boyamak. İçeriler yine kırmızı duracak gördükçe canınız sıkılacak..
    Pasta cila farz oldu
     S40 I (1995-2004). Tatilde arabayı son döneceğim gün çok toz oldu diye benzincide yıkattım. Üzerine attığı köpük hep iz yaptı. Arabanın son hali. Bu da benim ek depoyu değiştikten sonra video atmış usta. Orada belli oluyor. Özel foto çekmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bayağı leke kalmış hocam. Artık sabun yerine ne katıyorlarsa köpüğün içine...Böyle şeylerden korktuğum için ya kendim yıkarım ya da bildiğim yerlere götürürüm. Ama yolda izde mecbur kalınca yapacak bir şey kalmıyor maalesef.
    2.0 olayı şöyle. 1.8 motora gittiği yere kadar binerim(zaten 310 binde, belirgin bir arızası olmasa da sonuçta insan yapımı makine, ömrü az çok belli). Motor cortladığında 4-5 bin harcayıp 1.8'i tamir ettirmek yerine çıkma veya duruma göre sandık 2.0 atmosferik alır onu takarım. Zaten her şeyi bire bir aynı. Hem arabanın gücü artmış olur, daha keyifli hale gelir. Yakıtın da çok fark edeceğini sanmıyorum. Turbo motor takmayı da düşündüm ama astarı yüzünden pahalıya geliyor çünkü egzozdan motor kablo tesisatına kadar her şeyin değişmesi gerekiyor. Onlar da bi motor parası.
    Araba hakkında bu kadar uzun vadeli plan kurma sebebim de aslında satmaya değmeyecek bir araç olması. Çünkü alış fiyatım çok uygun bir rakam idi. Bugüne kadar yaptığım bütün masrafları bile üstüne katsak, çıkan parayla temiz bir s40 alınamıyor şu an.
    Arabayı tutmak istiyorum ama bir yandan da biraz sıkıcı gelmeye başladı malum 6 sene, araba 12 yaşındaydı artık dayandı 20'ye. Zaten anlaşılmıştır. kule gergisi, viraj demiri, daha genis lastik falan derken arabayla ufak ufak oynayıp karakterini değiştirmeye uğraşıyorum elimden geldiğince.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Eylül 2019; 1:14:50 >




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, bir sorayım bakalım. Bakım zamanına denk getirip onu da değiştiririm belki. Sürüşte bu kadar fark oluyorsa değiştirmeye değer.

    @ayanibrahim, teşekkürler hocam sağolun. Ben o tarafa gittiğimde hurdalığa bir adım atabilsem ne bulursam alacağım da henüz firsat olmadı bir tek dönüşte gümrük sıkıntısı var, ona da bakacağız artık. Bu sefer şans eseri 4 jant+lastik sınırdan geçti ama her zaman olmaz o iş. Yine de tampon vs. dev parçalar olmadığı sürece sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Bu arada bir arkadaşım ciddi ciddi işi gücü bıraktı, bu parça işleriyle uğraşmaya başladı. Eğer bir aksilik olmazsa ileride istediğimiz parçayı getirtebilir olacağız diye umuyorum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben benzinci köpüğünü tamamen bıraktım artık. Çok kirlenirse gidip sadece su sıkıyorum 2 tur, artık çıktığı kadar. Uğraşasım varsa da sudan sonra bezle siliyorum, bez leş gibi oluyor ama en azından o köpüğün izleriyle uğraşmıyorum.

    Yaz başında sonax ın uzun isimli bir cilasından uygulamıştım. Parlamayı geçiyorum, arabanın kir tutma olayı bile azaldı. Sadece su tutunca bile baya temiz oluyordu, o ciladan ayda bir veya 2 ayda bir uygulamak baya iyi olur aslında.

    Araba boyatmak fikir olarak bana da çok rahatlatıcı geliyor, şöyle tertemiz Çiçek gibi. Ama arabanın 1 ay sanayide yatacağını, komple zımpara sonrası içinin leş gibi olacağını, kırılacak trim/klipsleri vs. düşününce başıma ağrı giriyor yine de birgün komple boya gerekirse çok düşünmem boyatırım. Bu süreci 1-2 yıl içinde nivada tecrübe edeceğim gibi duruyor. Klasik niva hastalığı olarak boyası azcık kalkmaya görsün, pas anında yürüyor. Rötüş falan da çare olmuyor, mecbur özellikle camlar/trimler sökülüp eğer kurtarırsa dıştan komple boyanması gerekecek.

    Motor işine gelirsek sizin durumda turbo pek mantıklı değil tabi. Ama güzel bir egzoz, emme sistemi, belki dereceli eksantrıkle güzel bir 2.0 motora geçiş yapılabilir. Aslında stroker ihtimali olsa o daha mantıklı. Şöyle 1,8 görünümlü 2,3-2,5 fena olurdu




  • 
Sayfa: önceki 411412413414415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.