Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (412. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 410411412413414
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruiins

    Çok teşekkür ederim alakanız için
    Herkese iyi forumlar S40 2001 1.8 aracımız var araç 120.000 kmde
    Geçen hafta yolda kaldım debriyaj boşa çıktı tamirciye götürdük debriyaj alt merkezde sorun dedi ancak tamamen değişmesi gerekmez tamir takımı ile hallolur dedi parça bugün geldi ve değiştirdik.
    Sorunum şu ki vites geçişleri kusursuz olan araç daha zor geçiyor ve 3.viteste iki kez geçiriyormuş gibi cırt cırt ses geliyor
    Ve yokuşta kalkarken devir yükselmesine rağmen araç bayılıyor
    Acaba yolda kaldığım zaman şanzımana bir zarar mı geldi? Pek zorlamadım çekici çağırdım
    Ya da baskı balata mı bitmiştir veya volant dişlileri?
    Aracın vites geçişleri kusursuzdu tıkır tıkır geçiyordu şimdi zorlanıyor ve çok sinir ediyor lütfen bilen abiler, kardeşler yardımcı olursa çok sevinirim
    Ayrıca iki hafta önce ağır bir bakıma girdi araç
    Triger-devirdaim-motor kulağı-v kayışı-varyatör-arka amasörler -egzantrik ve krank keçeleri değişti kaliteli malzeme kullandık ina vb. Krank keçesi kaçırma yapmış yağ kaçırdı araba tekrar yeni keçe taktık şuan sorun yok acaba keçeden kaçan yağ baskı balataya mı zarar verdi anlamadım 2 gündür kafayı yemek üzereyim araba 0 gibiydi bu şanzıman sorunu beni çıldırma noktasına getirdi.

    Alıntıları Göster
    Debriyaj merkezindeki kusurlar vites geçişlerini zorlaştırır. Yapılan işçilik hatalı olabilir. Aynı ustaya tekrar götürüp bir baktırın isterseniz.




  • Abi peki şanzımana zarar vermiş olabilir miyim?
    Debriyaj boşa çıktı stop eder gibi tak tak yürüdü ve stop ettim sonra bir kaç kez pedalı pompaladım yerine geldi 1-2 km yürüdüm sonra komple boşa çıktı acaba şanzıman dişlileri falan zarar görmüş olabilir mi?
    Tıkır tıkır geçen vitesler daha zor ve metal sesi gibi bir sesle geçiyor
    açıkçası ustaya pek güvenmedim başka bir ustaya götürmeyi düşünüyorum
    Cevabınız için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam e36'ların uygun fiyatlısını geçtim temizini bulmak bile başlı başına bir iş. 60-70 bin çekenler var onların bile oynanmadık yeri kalmamış oluyor. Bu tip kullanıcılar 740'lara kadar ulaşmış diyebilirim, 740'larda da bir sürü sakat araç var. Ama daha 750'ye gelememişler.
    Ben böyle diyorum da daha uzuun bir süre s40'a devam. Bir ara da 4.4 v8 S80'e takmıştım. Hatta Bahçeli'den çıkma beyaz renkli bir araç var. Tabiri caizse full+full. km'si yüksek ama fiyatı uygun. Onu uzun süredir takip ediyorum. En son geçen aylarda satılığa çıktı şimdi ilanda yok. Birisi aldı herhalde veya satamadılar.
    Hayallerdeki bu araçlar artık bize haram hocam. Almak istesen bile alamazsın, hadi aldın bu sefer vergi-sigortasını yetiştiremezsin, benzin desen fiyatlar astronomik seviyede. Hadi bunları geçtim en ufak parçaya yan komşudaki adamın 6 katı para ödersin.

    BMW'nin en iyi tasarımları 90'larda çıkan modeller bence. 2000'lerin yarısından sonra çıkan modelleri gerek tiplerinden, gerek malum kullanıcı kitlesinden dolayı bir türlü sevemiyorum. Hatta itici bile geliyor diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Eylül 2019; 23:17:56 >




  • Ruiins R kullanıcısına yanıt
    Hocam aramızda manuel kullanıcı sayısı az o yüzden bu konularda pek tecrübemiz yok. Öncelikle şunu sorayım, sizin araçtaki şanzıman renault mu volvo mu? Bunu anlamak için vites topuzunda geri vitese bakın, 5'in altında mı? 1'in solunda mı? 1'in solundaysa renault'dan alınma şanzıman vardır. Eğer böyleyse bir renault ustası da yardımcı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam aramızda manuel kullanıcı sayısı az o yüzden bu konularda pek tecrübemiz yok. Öncelikle şunu sorayım, sizin araçtaki şanzıman renault mu volvo mu? Bunu anlamak için vites topuzunda geri vitese bakın, 5'in altında mı? 1'in solunda mı? 1'in solundaysa renault'dan alınma şanzıman vardır. Eğer böyleyse bir renault ustası da yardımcı olabilir.
    Evet bahsettiğiniz gibi damaklı 1 solu Laguna şanzımanıyla aynı sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ruiins R kullanıcısına yanıt
    O zaman şanzımanın kodu JC5-227 olması lazım. Renault ustaları da anlar büyük ihtimalle.
    Bu arada çok bir tecrübem yok ama bozulan tek kısım debriyaj merkezi ise, şanzımanın kendisinin zarar göreceğini sanmıyorum.
  • Ruiins R kullanıcısına yanıt
    merhaba, şanzımanda sorun yok bence, bir şekilde debriyajda sorun olmalı. ama vites geçişleri sıkıntılıysa şanzımana zarar verebilirsiniz, debriyaj ayırmıyorsa o cırt sesleri gelip senkromeçler zarar görebilir. bence de önce bir debriyaj işine baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    O zaman şanzımanın kodu JC5-227 olması lazım. Renault ustaları da anlar büyük ihtimalle.
    Bu arada çok bir tecrübem yok ama bozulan tek kısım debriyaj merkezi ise, şanzımanın kendisinin zarar göreceğini sanmıyorum.
    Çok sağolun yardımınız için birde şunu söylemek istiyorum
    Rahat duramadım ve aracı 3 4 5. Viteslerde kaldırmayı denedim balata kaçırıyor mu diye araç stop etmiyor yürüyor çok saçma bi hareketti şanzımana bi zararı olabilir mi acaba ?
    İki gündür arabadan inmedim iyice evham oldum tık sesi gelse bu nedir nerden geliyor diye kafaya takıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet hocam araba 100 bine geldi artık yakında km fotoğrafını paylaşırım. Haliyle kmye ve daha çok yaşa bağlı olarak parçaları değiştirmek gerekiyor. Bakım-işçilik hariç iki bin liranın üzerinde parça ve klima paneline para verdim bu yaz ama değdi.

    Sizin oksijen sensörü ile benimki ile aynı olması lazım bosch 30616821. Mootorun arka tarafına bakıldığında bu kod görülüyor zaten. Parçacıların hepsini aradım sordum ama bu parçayı bulamadım. Bosch Türkiyeyi aradım, ilk olarak parça üretimde mi ona baktılar ve beni bir ana bayiye yönlendirdiler. Ana bayi şahısa satış yapmıyor ama parçacılarda bulamadığımı söyleyince gönderdiler. Yani şu an bulunması kolay olmayan bir parça ve belki üretimden de kalkacak. Durumunuz el veriyorsa ve arabayı kullanmayı düşünüyorsanız bir adet stoklamanız iyi olabilir.

    Yağda bahsettiğiniz ayrımı bilmiyordum bir dahaki değişime inceleyip dikkate alırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    merhaba, şanzımanda sorun yok bence, bir şekilde debriyajda sorun olmalı. ama vites geçişleri sıkıntılıysa şanzımana zarar verebilirsiniz, debriyaj ayırmıyorsa o cırt sesleri gelip senkromeçler zarar görebilir. bence de önce bir debriyaj işine baktırın.
    Çok teşekkürler yardımınız için en kısa sürede götüreceğim baskı balata bilyalar set olarak değiştirmem gerekir değil mi?
    Önereceğiniz marka var mı acaba? Ben valeo ya da Luk düşündüm ama birde işçilik ne kadar tutar ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruiins

    Çok sağolun yardımınız için birde şunu söylemek istiyorum
    Rahat duramadım ve aracı 3 4 5. Viteslerde kaldırmayı denedim balata kaçırıyor mu diye araç stop etmiyor yürüyor çok saçma bi hareketti şanzımana bi zararı olabilir mi acaba ?
    İki gündür arabadan inmedim iyice evham oldum tık sesi gelse bu nedir nerden geliyor diye kafaya takıyorum

    Alıntıları Göster
    Debriyaj merkezi tam ayırmadığı gibi tam kavratmıyor da olabilir. Yani balatanız hala iyiyken o balatayı volana basamıyor olabilir.
    O yüzden fazla zorlamadan tekrar debriyaj merkezine baktırın derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Debriyaj merkezi tam ayırmadığı gibi tam kavratmıyor da olabilir. Yani balatanız hala iyiyken o balatayı volana basamıyor olabilir.
    O yüzden fazla zorlamadan tekrar debriyaj merkezine baktırın derim.

    Alıntıları Göster
    Çok sağolun en kısa sürede götüreceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    eğer 740a kadar uzandılarsa yazık olmuş hocam. bmw zevklidir, iyidir ama benim için e36, e46 ve e39 ile kalbimde sonrası his, tasarım ve özellikle kullanıcı kitlesi olarak bana hitap etmiyor. o halde pusuya yatacaksanız 750 den devam

    v8 volvo muhtemelen en masraflı seçenek olur, teknik olarak yamaha desteği falan harika ama türkiye gerçekleri ne yazıkki

    mazda mx5, toyota gt86 gibi çeşitli keyif makineleri (ki bunlar avrupa için bedava) benim de aklımda kaldı ama ne yazıkki. muhtemelen bundan sonra da öyle olacak. o yüzden s40larımıza onca yatırım yapıyoruz ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    eğer 740a kadar uzandılarsa yazık olmuş hocam. bmw zevklidir, iyidir ama benim için e36, e46 ve e39 ile kalbimde sonrası his, tasarım ve özellikle kullanıcı kitlesi olarak bana hitap etmiyor. o halde pusuya yatacaksanız 750 den devam

    v8 volvo muhtemelen en masraflı seçenek olur, teknik olarak yamaha desteği falan harika ama türkiye gerçekleri ne yazıkki

    mazda mx5, toyota gt86 gibi çeşitli keyif makineleri (ki bunlar avrupa için bedava) benim de aklımda kaldı ama ne yazıkki. muhtemelen bundan sonra da öyle olacak. o yüzden s40larımıza onca yatırım yapıyoruz ya
    Hocam M5 arması yapıştırılmış 740 gördü bu gözler. Görmez olaydı.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam ön amortisör takozlarını tanesi 170 tlye Lemförder aldım. 110 liraya YTT ETS gibi yerli üretimler vardı ama ustam onları getirirsen takmam bir seneye varmaz tekrar değiştirirsin dediğinden almadım. Arka amortisör takozlarını ise 355 tlye orijinal aldım, arkaların yerli ya da ithal muadili yoktu. Dört amortisör takozu da bozuk çıktı, içlerinde kauçuk gibi bir madde var ve onlar aşınmış boşluk yapmış. Değişimi de olumlu yönde çok fark etti. Önlerde amortisör miline dikkat etmiştim kaçıklık gibi bir durum yoktu tam ortada duruyordu, sizin takozlar daha fazla aşınmış olabilir mi acaba?
    Bu arada 2001 ve 2003 makyajı arasında arka amortisör takozu farkı varmış. Ustam 2003 2004 takozu al, 2001 olanlar ses yapıyor demişti ve öyle yaptım.
    Yalıtımla ilgili bahsettiğiniz uygulamalar eminim işe yarayacaktır ki siz uygulayıp yazmıştınız buraya. Benim bu konuda daha fazla dikkatimi çeken ön direklerden ve yakın yerlerinden 100 kmden sonra gelen rüzgar sesi. Bunun da önüne geçmek pek mümkün değil gibi. Geçenlerde 250 km kadar bozuk ve düzgün yolda egea 1.6 dizel kullandım yalıtımda araba çok iyiydi, alt tarftan, davlumbazlardan, ön direklerden ve tavandan ses gelmiyor. Zaten incelemelerde de bu konuda övgü almış bir araba. Tabi ki bizim araçlar 20 yıllık teknoloji bu kadar fark çok normal. Arabaya binmeyi düşündüğümden en azından alttan gelen sesleri kesmek için zamanım olduğunda bahsettiğiniz yerlere yalıtım yapmayı düşünüyorum.




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    sizin araç koleksiyonluk hocam sıkılmayın hiç, masrafını yapın devam edin

    yalnız sensör işi kafamı karıştırdı şimdi. elbet başıma gelecek, şimdiden önlemini alsam iyi olur. ben bizim sensörleri ntk sanıyordum. boschta nereyeyi arayayım tam olarak? en azından stok bilgisi alırım.

    bu arada mobil esp ve motul xclean çok kaliteli yağlar, bakım aralığını geciktirmiyorsanız çok sorun olmaz, teknik veri olarak xcessten biraz geriler.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    hangisine yanayım bilemedim hocam, iki özel araç, ayıptır yani
  • bunların otomatik vitesinden uzak durun bide 2003 2004leri çok fazla elektirik elektronik sorun vriyor
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Ses algısı kişiden kişiye değişir ama benim araçta 130 hatta 140'a kadar çok rahatsız eden bir rüzgar sesi duymuyorum. Veya ben alıştım artık normal geliyor. 100-105'de falan daha yeni yeni belirginleşmeye başlıyor. Bende sunroof yok ve ön camım orjinal. Bu ikisi de bir fark yaratabilir.
    Ayrıca çamurluk ile gövde arasındaki boşluğu kapatan bir sünger var bu araçlarda. Aklıma ilk olarak acaba daha önce çamurluk söküldüyse yerine geri konmamış olabilir mi sorusu geldi. Kapıyı açıp menteşelerin oradan içeri bakarsanız görebilirsiniz. Hem çamurluğa hem de gövdeye sıkı sıkı temas ediyor olması lazım.
    Aynı şekilde aynaların kapıya temas ettiği kısım da sünger kaplı. Eğer aynaların bağlantısında biraz gevşeklik varsa sünger yerine tam basamıyor olabilir.
    Son ihtimal de kapı ayarları. Benim araçta sol arka kapının ayarı bozulmuştu mesela. Rüzgarlı havalarda araba dururken bile bırakın sesi, rüzgarın kendisi olduğu gibi içeri giriyordu. Ayardan sonra bir problem kalmadı.

    Eğer buralarda(ve fitillerin kendisinde) bir sorun yoksa, zaten mevcut en iyi seviyededir şu an. Son çare olarak kapı içleri(panelin arka yüzeyi) ve A sütunu ilave sünger ile desteklenebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Eylül 2019; 0:20:59 >




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bu arada takozlarda ben de lemförder düşünüyordum, üstüne bu yorum iyi oldu. Sizin araçta kaçıklık olmamasına rağmen bu farkı hissettiyseniz benimkiler miadını çoktan doldurmuş demektir. Çünkü bir taraf öne öbür taraf arkaya doğru bir miktar kaymış vaziyette. Kayma olduğuna göre kauçuk da fazlasıyla aşınmıştır doğal olarak.
    Arka takozlar da değişmiş demek makyajda. Bu bilgi için de teşekkürler, bendeki bakım kayıtlarına göre arabanın önceki sahibi arka takozları 2012'de 190 bin km'de iken değiştirmiş. Üstünden 7 sene ve neredeyse 120 bin km geçmiş. Onlar da artık ömürlerini tamamlamış olabilir.

    @ersin310 atmosferiklerin sensörünün parça kodu farklı hocam. Atmosferiklerin orjinali NTK ondan kesin eminim. Çünkü benim araçtan çıkanın üzerinde alt alta Volvo, NTK ve Made in Japan yazıyordu. Turbolularınki de Bosch olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Eylül 2019; 0:37:27 >




  • 
Sayfa: önceki 410411412413414
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.