Bildirim
S40 I (1995-2004) (150. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü,
3 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
küllükteki ışık güzel olmuş ben orayı sökmek zahmetli diye bulaşmadım. -
Evet izlemiştim o videoyu, efsane video o ya.
Bir de yakıtı, arabayı ve hız sınırını vb düşünmeden T4 ile gazlayabilmek müthiş olurdu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
T4 harika makine gerçekten. Boş yoldabir motorun arabadan kaçamaması araba için çok iyi tabi virajlara girdiği hız polisin gerçekten yüksek. Yol tutuş efsane. KAldırımlardan filan atlıyor tam filmlik. O dağ başınada ambulansın 10 dk.da gelmesi başka bir güzellik. Alkışlamak lazım adamlardaki sistemi. İnsan özeniyor :) -
Kullandığımdan övmek gibi olmasın ama güzel arabadır t4
Yakıt konusu çözüldü sonunda 30-35 kuruş gibi bir şey yakıyor gazda.
Yağ kaçırmıyor, su kaçırmıyor daha ne isterim yürüyende
Döşemeleri ve gösterge panelini değiştirip yüzyıllarca binmeyi planlıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
35 krş iyimiş. ben 2.0t ile İstanbulda 40 krş yakıyorum. Lpg bakımı geldi biraz fazla yakıyor galiba :)
Uzun yıllar binersiniz inşallah. Benimde gösterge ışığından biri bir yanıyor bir yanmıyor saçma şekilde temazsızlıkmı vardır nedir bilemedim. -
Bence İstanbul için 40 kuruş fena değil, LPG fiyatı da ortada artık para bakımından az yakan araba kalmadı neredeyse.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok güzel bir resim.
-
Hocam viraj dönerken lastiklerin aldığı o hali görünce içim ürperiyor resmen Arabanın içinde giderken insanın aklına gelince bir değişik oluyor.
Bu arada s40'ların basın kitapçıklarında "passive rear steering"den bahsediliyor. Sanırım araba belli bir açı kadar yatınca/yanal kuvvet iyice arttığında arka tekerler de hafiften dönüyor, yaptığım araştırmalarda böyle tarif edilmiş. Söylenenlere göre araba tam arkayı bırakacak gibi hissettirirken gerekli yanal kuvvet aşıldığında bir anda tekrar yola oturuyormuş.
Açıkçası arabaya fazla limitlerde viraj döndürmedim ama bir iki sefer sert dönüş yaparken bahsedilen hissi yaşadım, tam arka taraf salmaya başlayacakken bir anda arabanın burnu viraj içine itiliyor. Bu gerçekleşince ilk başta şaşırdım niye viraj başından beri böyle yapmadı, alt takımlarda boşluk falan mı var diye, sebebi buymuş
Bir de bizim motorlar soğuk ve nemli havalarda karter içine su terlemesiyle de meşhurmuşGeçen gün yağı kontrol ettim bir anda dondum kaldım çubuk komple süt renginde. Öyle hiç de terleme gibi durmuyordu. Sonra internete biraz bakındım sürekli kısa mesafe kullanınca PCV sistemi yağdaki buharı tamamen temizleyemiyormuş. Bu sebeple arada bir en azından bir 15-20 km sürmek lazım.
Çubuğu 2-3 kere çekip temizleyince sonunda normal yağ göstermeye başladı.
-
Hocam şu anki kışlık lastiklerim kötü, bir de arabayı kullanacak pek yerim yok. O yüzden yol tutuşun tadını unuttum. Amortisörleri yeni değiştirdiğim zamanlarda arabanın altında da yazlık lastikler varken bi viraja şöyle 90 ile girdikten sonra direksiyonu şöyle sağlamca içeri verdim. Araba resmen rayda gider gibi içeri aldı kendisini. Orada beni benden aldı.
Ondan öncesinde bitik amortisörlerle (Amortisörler bitikmiş, değiştirirken durumun vahametini anladım) bile araba güvensizlik yaşatmıyordu.
Arkadan dönme muhabbetini de, rot ayarı yaptırırken usta arkadan ayar civatalarını kurcaladıkça tekerleğin döndüğünü gördüm. Salıncağın aracın arkasına (traverse değil de öne doğru giden) kolun içinde bildiğiniz kulak vardı. Motor kulağı gibi. Aslında arka salıncaklar da değişse fena olmaz ama diyorum rahat dur.
PCV kısmına gelince, benim PCV muhtemelen ölümüne tıkalıdır. Bir ara fırsat bulsam, işin ehli bir yerde temizletmek istiyorum da.. aslında 3500 km sonra yağ bakımı var, o zamana yaptırayım diye düşünüyorum.
-
Eğer yağ çubuğunu çekince duman atma yoksa, parmağınızı deliğe getirince hafiften vakumu hissediyorsanız acelesi yok bence.
Bir de temizletme değil de komple değiştirmenizi öneririm. Çünkü senelerce sıcağa maruz kalmış hortumlar var, resmen taş gibi oluyorlar. Hadi diyelim sökme-takma sırasında bir şey olmadı, ileride kendi kendine çatlarsa tekrar aynı işçiliği (emme manifoldu sökülecek) vermek kötü olur.
Bir de bu PCV oil trap denilen eleman yıllara ve motorlara göre değişmiş. Mesela benim arabadaki atmosferik S60/v70 parçası diye gözüküyor
Bu sebeple kullanılacak parçaları doğru seçecek bir yere gitmek önemli. Benim pcv sistemini değiştiren usta oil trap'ten manifolda giden U şeklindeki hortumu bulamamış yerine düz su hortumunu büküp takmıştı. Sonra bu hortum bükülme yerinden yarılıp bayağı bir sorun çıkardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Muhtemelen tıkalı bende. Yine de denerim ama.
Bu arada bende yağ kapağını çıkarınca direkt kam milini görebiliyorum, orada ufak bir filtre gibi bir şey olması gerekmiyor mu? Benim arabadaki mi yalan edilmiş yoksa?
Şöyle maddiyatı biraz toplayayım, o ara kilometre de 230 bine gelir, yağ bakımı ile birikte hallolur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 14 Ocak 2018; 16:43:45 > -
Bende de gözüküyor hocam. Arada koruma kapağı falan bildiğim bileli yok. -
bu ara pek giremedim forum'a
hocam bende o sekilde bir ses yok blow off tarzi :) ama bende cd changer secili iken ve ses acikken ancak her hangi bir ses kaynagi bagli degilken aurdinonun attigi sinyal sesi geliyor tik tik tik diye birde test ettim radyo ve cd den sesi ceyrek acarken cd changer a gecince ses kaynaginin sesi son ses olmasina ragmen teyp in sesini bayagi aciyorum sesi biraz derinden aliyor :(
bluetooth apatlrati gelsin soketten direk tek parca ses kablo cekecegim özellikle ses icin uretilmis kablo aldim
ama suan sistem orjinalmis gibi calisiyor :)
kullugun ampulu iyi olmus orta konsolu sokmek zor geliyor bi ara bende degisecegim o ampulu
bu arada benim yag kaoydugum kapagin altinda metal koruma var tost makinasi yuzeyi gibi tirtikli bir kapak yagi dokuncede kapagin kenarindan kulbutor icine akiyor oradan geri yag cikmasi cok cok zor kapali internete baktim ama foto bulamadim :(
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 14 Ocak 2018; 23:13:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Muhtemelen tıkalı bende. Yine de denerim ama.
Bu arada bende yağ kapağını çıkarınca direkt kam milini görebiliyorum, orada ufak bir filtre gibi bir şey olması gerekmiyor mu? Benim arabadaki mi yalan edilmiş yoksa?
Şöyle maddiyatı biraz toplayayım, o ara kilometre de 230 bine gelir, yağ bakımı ile birikte hallolur.
benim aracın yağ kapağında koruma var hiçbirşey göremiyorum sadece 3 - 4 çizgilik yer açık yağ ordan akıyor içeriye. lordmayrosta aynı şeyden bahsetmiş. -
-
O filtre olmadan motor çalışırken yağ kapağını açarsanız etrafa yağ atıyor. -
o resimdeki yağ ne hale gelmiş öyle :(
tahinli pekmez kıvamnında -
Büyük ihtimalle bizimkilerde de vardı ama yağ koyarken akışı yavaşlatıyorsa sabırsız ustalar çıkarıp atmış olabilir.
Tek özelliği de kapak açıkken içeriye bir şey düşmesini ve içerden yağ sıçramasını engellemek herhalde. Sonuçta her gün kapağı açmadığımıza göre sorun değil.
@LordMayros Aynen resmi görür görmez ürperdim bir an. Herhalde sağlam bir hararet yapıp contayı güzelcene yakmış veya yağ soğutucu yağa su karıştırıyor. Her halükarda kötü bir durum. Sorun yağ soğutucuda (görece basit ve ucuz) bile olsa, yağın içerisine giren suyun verdiği zarar başlı başlına ayrı bir sıkıntı. -
Çıkardıktan sonra bile yerine tak değil mi? Volvo sonuçta her parçası pahalı.
İçine bir şey düşmesi gerçekten zor bir ihtimal ama, düşerse de komple üst kapağı çıkarmak gerekir.
Bu arada kelepçeleri kontrol ettim, üst kelepçeler AWAB, alttakilere bakmadım ama onlar da orijinaldir. Radyatörü değiştirirken ustamın onları çöpe atıp başka kelepçe takmadığına şükür ediyorum şu anda.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X