Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (128. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sizin vvt egzoz tarafinda benim aracta emme tarafinda ama kasnaklar sanirsam ayni



    ben bu kasnagin bozulmasini anlamiyorum yag kaciriyorsa ya kecedendir yada oring ten bunun icin hemen kasnagin degismesi anlamsiz geliyior kaldiki ariza kodu yok vvt sinyal alamiyor yada kasnak devreye girmiyor diye

    yabanci forumda volvo calisani vvt kasnagini yag sizintisi icin hic degistirmedim kaciran kecedir diyor vvt kasnagi bozuk olunca semptom araci sersemlettigi yonunde ayrica normalden gurultulu bir ses cikartiyor sanirim

    benim sorunum sanirim kece yada oring parcaciyi aradigimda kasnagin yaninda oring cikiyormu dedim kutusuna bakti oring yaninda mevcut


    I worked at volvo and changed many vvt pullys on the S40. I changed them for rattling but have never changed one for leaking..... it will be the oil seal that is leaking.


    sente aparati olsa kendim halledecegim hem icime sinmis olur ama aparata 200 tl fiyat istiyorlar
    kasnak alacagima aparati alip kece ve oringi degistirmek sanirim daha iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 14 Kasım 2017; 21:42:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzgursu

    Şu kullandığınız obd cihazlarından bende almak istiyorum. En azından ufak tefek arıza kodlarını bulabileyim diye.
    Varmı tavsiye edeceğiniz marka model?

    V1.5 alin ne aliyorsaniz alin. V2.1 bizim araca baglaninca sadece hatalari gosteriyor.

    bendeki 2.1 versiyon cokta ucuza almistim her isimi goruyorum sadece torque haric diger programlara baglayamadim :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzgursu

    Şu kullandığınız obd cihazlarından bende almak istiyorum. En azından ufak tefek arıza kodlarını bulabileyim diye.
    Varmı tavsiye edeceğiniz marka model?

    V1.5 alin ne aliyorsaniz alin. V2.1 bizim araca baglaninca sadece hatalari gosteriyor.

    bendeki 2.1 versiyon cokta ucuza almistim her isimi goruyorum sadece torque haric diger programlara baglayamadim :(





    Her is derken deviri sicakligi vs gosteriyor mu. Eger goruyorsaniz v2.1 degildir v1.5 dir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 14 Kasım 2017; 23:41:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Antifriz değiştirmiş arkadaşlar antifriz olarak ne kullandınız? Yabancı forumlarda HOAT teknolojili olması gerektiği yazılmış. Bizim buralarda HOAT bulamadım sadece OAT var, herhalde mecbur onu kullanacağız.

    Arabadaki antifriz aslında yeni koyulalı daha 2 sene olmadı, fakat hortumlar sebebiyle sık sık sistemi boşaltıp geri koyup eksilen kısma su koyarak tamamladım. Komple boşaltmadan sadece antifriz eklemek istiyorum. Şu an antifrizin rengi kırmızı/pembe. Piyasada castrol radicool sf var, teknik belgesinde de pembe renkli olduğu yazıyor. Alüminyum uyumlu OAT teknolojiliymiş. Bunu kullanan var mıdır?
  • iyi günler arkadaşlar 2001 model s40 1.6 aracımda dün airbag ışığı yanmaya başladı sebebi ne olabilir ya da neden yanıyor olabilir.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben eski arabam için aldığım antifrizi araştırmadan volvoyada koydum. Bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. Aldığım antifriz licoil kırmızı -37 derece diyor. Linkte paylaşıyorum belki almak istersin fiyatı uygun.

    http://www.hepsiburada.com/licoil-antifiriz-3-lt-37-derece-organik-kirmizi-p-OTLCLATF0337?magaza=Arpet
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    İyi günler. Genelde kablolar koltuğun altında olduğu için koltuğu ileri geri yaptığımızda yanabiliyor. İlk buraya bakın derim. Soket filan çıkmış olabilir.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben oat koymadım benim araca. Eski usul mavi antifrizle devam ediyorum, eksilme-ekleme yok, %50 karışım. açıkçası oat a geçmeyi de düşünmüyorum. Onun yerine 2-3 yılda bir değiştireceğim antifrizi. Oat ın ömrü çok uzun, eski bir arabada aynı antifrizi uzun süre kullanmak içime sinmiyor açıkçası. Daha önce hep oat ile gelmiş olsa neyse.

    Diğer aracıma %50 karışımla castrol radicool koydum, bence shell veya radicool iş görür.

    Hocam bir de, obd den bağlanınca stft ve ltft değerlerinizi paylaşabilir misiniz? Benim ltft sürekli -100,8de, programdan mı anlayamadım, bir hata var.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    stft rölantide genelde sıfır. Vites boştayken gaza bastıkça +/- %10 arasında dolanıyor.



    Ltft bende boş gözüküyor. Obd car doctor kullanıyorum. Belki bir değer almak için o ekranın uzun süre açık kalması gerekiyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    tamamdır, sorun yok o zaman. sizde boş olan yerde bende -100,8 yazıyor ki yanlış. bir alan daha var, o da sanki stft nin kısa süreli ortalamasını alıyor.

    malum bizde lpg olduğu için önemli bu değerler. ltft gözükmediğine göre yapacak birşey yok, arıza lambası yanmadığı sürece ayar fena değil deyip geçiyoruz.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    LTFT büyük ihtimalle daha gelişmiş aygıtlarla izlenebiliyordur. Sadece bu işi yapan cihazlarla ve Volvo'nun dice cihazıyla falan.
  • phase 2 s40'ların elektrik diyagramlarını buldum. En ufak soketine kadar her şeyi tek tek gösteriyor.
    Eski teknolojili araba diye bakmamak lazım, bizim görmediğimiz devasa bir elektrik sistemi var. Daha önce paylaştığım dosyalarla beraber mediafire'a tekrar yükledim.

    Ekleme: Görünüşe göre her yıl elektrik sisteminde ufak tefek değişiklikler yapılmış. 2000-2004 arası her yılın diyagramını buldum. Linke ekledim.
    https://www.mediafire.com/folder/yf8ku31hls4ab/s40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Kasım 2017; 12:7:16 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    model yılı, bağlantı protokolu vs. bir sürü değişkeni var bu işin. obdII özelliği olup elm ile veri alınamayan araçlar da var. belki dediğiniz gibi dice ile okunabilir.

    ayrıca dokumanlar için teşekkürler, attık arşive
    dokumanın nasıl okunması gerektiği sayfasını en sona koymuşlar buarada:)
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Görünüşe göre her yıl elektrik sisteminde ufak tefek değişiklikler yapılmış. 2000-2004 arası her yılın diyagramını buldum. Mediafire linkine ekledim.
    https://www.mediafire.com/folder/yf8ku31hls4ab/s40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Kasım 2017; 12:13:15 >
  • Herkese meraba. 2001 s40 t4 üm var. Sicaklik ayar düğmesini en soğuğa (maviye) getirmeme rağmen arabada sanki kalorifer acikmiş gibi sicak oluyor. Bu bir sorun veya arizamidir yoksa normalmidir. Motor sicakligi iceriyimi isitiyor. Aracinda ayni sorunu yasayan varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senin klima kontrol üniteside benim gibi bozuk bu makyajli s40/v40 serisinde kullanilan motorola kontrol unitesi maalesef zamanla bu hataya sebeb veriyor

    araclar her ne kadar manuel klima olsada motor yonlendirme ve hava klapeleri tamamen elektronik eski tip telli degil



    caresi yok gibi birsey sifiri 4000tl civari cikma parcada ayni problem olma olasiligi yuksek

    tamiratini yapan yerler var 450 500 tl gibi bir ucret istiyorlar ama garanti veriyorlarmi bilmiyorum



    forumda cok eski sayfalarda bi arkadas icindeki 2 adet potansiyometreyi degistirerek cozum bulmustu ama onun eli yatkindi



    sunu deneyebilirsiniz fan acip havayi soguk kisma alin sicak uflerken dokunmadan stop edin 1dk sonra tekrar calistirin araci soguk uflemeye baslarsa kontrol unitesi arizasi dogrudur elektrik kesilip rekrar verilince calisiyir ama calisirken degisimlere genelde izin vermiyor



    gecmis olsun umarim daha kolay biryerden cikar ariza

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    Motor sıcaksa ve ayar düğmesi bir süredir sıcaktaysa yani hava kanalları falan ısınmışsa soğuğa aldığınız ilk anlarda sıcak üflemeye devam ediyor ama kısa sürede soğuk üflemeye başlıyor. Eğer devamlı sıcak üflüyorsa kontrol panelindeki potansiyometrede arıza olabilir. Bunun değişiminin fazla masraflı olacağını sanmıyorum eliniz yatkınsa ve lehim aletleriniz varsa siz de yapabilirsiniz. Ama sorun başka bir yerdeyse nasıl düzelir onu bilmiyorum .



    Ben bu konuyu yabancı forumlarda biraz araştırayım bulduklarımı buraya yazarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    Hocam radyoyu yerinden çıkartın(kabloları sökmenize gerek yok), kontağı ikiye çevirin ve sıcaklık ayarını getirmek istediğiniz kademeye getirin. Radyoyu çıkardığınız boşluğa baktığınızda tam karşıda aşağıdaki resimdeki motoru göreceksiniz. Eğer motorun kolunda hareketlenme varsa sorun başka bir yerdedir. Eğer hiç tepki vermiyorsa ya motorda sıkıntı var ya da klima beyninde.
     S40 I (1995-2004)
    (Resimdeki motorun klape bağlantısı sökülmüş. Motorun sol tarafındaki, öbür tarafa bakan metal çubuk, motorun kolundaki beyaz deliğe giriyor. Kaynağın tamamı burada:https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=34858)


    Son olarak da sıcaklık ayarına biraz bastırarak sağ-sol yapın ve tekrar motoru kontrol edin. Potansiyometrede temassızlık vs. varsa belki ondan kaynaklıdır. Yine tepki alamazsanız benim önerebileceğim başka bir şey maalesef yok. Bir elektrikçiye potansiyometreleri kontrol ettirirseniz ve bozuksa değiştirirseniz ucuza kapatmış olursunuz.

    En kötü ihtimalde ise yeni panel gerekebilir. Onu da ebay üzerinden gerek çıkma gerek sıfır olarak Türkiye'den çok daha ucuza alabilirsiniz. Önemli olan parça kodlarının uyması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Kasım 2017; 15:39:18 >




  • Cok tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.