Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (127. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 125126127128129
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim aracta da titresim var motor kulagi sorunlu muhtemelen ama fiyatlari gozumu korkutuyor. Uyumlu kulak varmidir yoksa illede volvo mu alacaz. Bu arada p0011 hatasi icin kablolari cikardim temizledim tekrar taktim 2 gundur problem yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İç aks tamir olmuyor benim bildiğim kadarı ile. Değiştiriyormusun nasıl bir yol çizeceksin. Aynı şey benimde başıma gelmişti arabayı sallıyordu meret :) değiştirip kurtuldum ben. Tamirde ve sonrasında yorum ve fotoğraf bekliyoruz :)
  • Bugun bende musteriye gittigimde tesadufu sanayide bi dukkan gordum volvo yaziyor neyse isimi hallettim hemen daldim dukkana volvoya bakiyormusunuz diye bakiyoruz dedi dedim vvt kasnagi drgisecek hali ile kecesi degisecek yaglanmistir birde kayis degisecek arkadaki egzantrik tapasi degisecek 250 tl iscilik alirim dedi aradim Gökşen volvoyu abi ile artik muhabbetimiz oldu dedim Gülhan Usta taniyormusun taniyorum git git isini yapar dedi selamimida soyle dedi :)



    Parca fiyatlari

    VVT kasnagi 540 tl Aisin marka orjinal uretici znt 740 yazmis :(

    Triger kayisi ContiTech continantel 110 tl

    Kece 30 tl

    Tapa 15 tl



    Tertemiz 1000 tl



    Ama sordum vvt yi kuruyormusun diye yok senteye getirip direk takiyoruz dedi :(

    Acaba bizim vvt emme tarafinda oldugu icin mi 1cm geriye alip takmiyorlar izledigimiz videolarda egzoz tarafindaki vvt kasnagi degisimi icin 1cm geri aliyorlardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Valla emme tarafındaki vvt'nin kurulması gerekmiyor mu hiç bir bilgim yok. Bence en kesin cevabı triger değiştirmeye gelmiş başka bir S40 ile bulursunuz. VVT kasnağı ileri geri oynuyor mu ustanın bakması gerek. Tabii sizin demenizle yaparlar mı pek sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Yabancı forumda adamın biri bunu yazmış:

    If this helps anyone in the future I got the answer from a Volvo tech. He said the S40 VVT gear does not have a degree setting like the 5 Cyl VVT gears do. You simply bolt it on and match up the TDC marks on the gear teeth and upper plastic cam cover.



    4 silindir motorlarda açı ayarlaması yapılmıyor, çentikleri hizalayıp vidalıyormuşsunuz.





    Hocam sizin araba da deneme tahtasına döndü resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Znt'de meyle marka takozlar var bir bakın isterseniz. Volvo orijinal parçalarından daha ucuz oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nacker, @M_aTRa_X , hocam bildiğim kadarıyla phase 1de sorun yok da, phase 2nin şanzıman takozu orjinal dışında bulunmuyor. znt de yok, ben orjinal taktırmıştım geçen sene, 560tl idi ne yazıkki. tabii bakmak lazım hangisi daha kötü durumda diye.

    @yavuzgursu , hocam yazmıştın galiba, sağ aks komple değişmişti. Benim 2 tarafta da boşluk var, usta tamir olur dedi ama kısmet artık o sallama çok sıkıcı, gaza çok yüklenirsem yolcu koltuğunu titretiyor neredeyse. Şimdi kesildi mi o titreşim, tak sesi vs.geliyor mu? bu ara işler biraz yoğun, ilk müsait olduğum cumartesi sanayideyim, durum güncellemesi yaparım




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    ben tabii ki trigeri de değiştirdim bu sene başında
    ina triger seti, aisin vvt takıldı. ayrıca v kayışı ve gergi kütüğü de değişti. başlamışken bunları da değiştirmenizi öneririm. devirdaim değişmedi, gerek yokmuş. zaten fiyatlara bakarsanız orjinal parça yan sanayiden yaklaşık 3kat pahalı, kolay bozulmuyor demek ki (o da aisin marka).

    @nacker'in yazdığı gibi açı ayarlaması yapılmıyor, direkt takılıyor. benim değişmeden önceki halinde nasıl yağ attığını görebilirsiniz. üstten bakınca anlaşılıyor zaten de kapağı açınca hepten yağ olmuştu heryer.

     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 14 Kasım 2017; 8:2:1 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet ben komple sağ aksı değiştirmiştim. Şimdi sallama ve ses yok. Tabii ben orjinalini alıp takamadığım için, malumunuz fiyatı çok pahalı; dış kafasındaki dişler tam oturmamış ve tornada halletmiştik orasını. Tekerleği sağa çevirdiğimde tık tık diye ufak bir ses geliyor bazen ama takmıyorum o kadarını kafama artık :)

    Fotoları bekliyoruz. Merak ediyorum çünkü ben arabanın başında duramıyorum. İşten izin almak bizde maalesef sorun oluyor. Tamirciye arabayı bırakıp geliyorum, o da sanırım çok iyi olmuyor ama başka çarem yok. Hala iyi bir usta bulamadım.
  • orjinal aksları çok pahalı gerçekten, olacak gibi değil. bakalım, umarım tamirle çıkabiliriz işin içinden. sallama ve vurma yoksa tamam ozaman, orjinalin parasını düşününce tıkırtıya razıyız

    ben de izin hakkımı bu iş kullanmıyorum genelde, bu tür büyük işler olunca cumartesi gidiyorum. aslında benim ustaya güven problemim yok, bırakabilirim ama aracın durumunu görmek istediğim için başında duruyorum. bir de maddi boyutu var tabi, gönül isterki bırak ustaya, "ne varsa değiştir" demek ama olmuyor maalesef
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Valla bırakmak sorun değilde burada o kadar tuhaf şeyler okudum ki arabanın çalışan parçasını başka araba ile değiştirmeler filan gözüm korkuyor açıkçası. Babamın ustasına bırakıyorum sorun değil ancak adamda Volvo'dan pek anlamıyor. 2 kere bıraktım yağ kaçıyor biyerden bul yapalım diye bulamadı. Güzel biyer bulabilsem yaptırıcam ama bu arabanın motorundan anlayan usta az maalesef.

    Orjinal aksları servis piyasadan ucuza satıyor bilginize. Ama parayı peşin ödüyorsunuz parçayı yurtdışından getiriyorlar, ellerinde yok. Takma içinde 250 lira istemişlerdi benden. 2150 de aks için istemişlerdi.
    Benim avunduğum taraf taktığımız aks orjinal olmasada İsveç malı sonuçta iyidir diyorum. Şimdilik bir sorun yok inş tekrar etmez.

    Darısı başına :)
  • sağolasın, umarım çözeriz de rahat rahat binerim artık:) büyük konuşmayayım ama orjinal aksı almak durumunda olsam, fiyatından düşer arabayı satarım heralde

    ben de kaç yıllık ustama ufak tefek şeyler dışında götürmüyorum arabayı. tamam ferrari değil sonuçta ama bu arabalara has küçük kronik şeyler olabiliyor ve volvocu olmayanların bulması bazen imkansız oluyor.

    aslında uyarsa şöyle birşey de yapabiliriz, bir cumartesi ben zaten gideceğim, maslakta görüşürüz, hem benim araba yapılır hem seninkini bir gösteririz fikir olur, hem de sohbet muhabbet
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ben cumartesileri 1'e kadar çalışıyorum maalesef. 1 den sonra olabilir ama o vakitte senin arabanın tamiri için yetersiz olur. Buluşmak isterim ama, görüşür muhabbet yaparız.

    Bazen arabayı satasım geliyor, aklımın bir köşesinde var. Satayım dizel bişey alayım diyorum. Hem işe gider gelirim, böyle metroya talim zor oluyor.
  • benim bu sefer mevzu büyük olduğu için erken giderim ki yetişsin. denk geliriz elbet biyerlerde, arada ofis dışında oluyorum, ayarlarız bir şekilde.

    araçta lpg yok muydu? dizel kadar olmasa da tasarruflu sayılır lpg ile. çok kısa mesafe olmazsa lpg kurtarıyor baya.
    ayrıca işe tek vesait metro ile gitme lüksü varsa sanki daha mantıklı istanbulda
  • Takmak için 250 lira çok istemişler hocam. Özel bir alet falan gerekmiyor, aksın yoluna çıkan vidaları sökmek yeterli oluyor. Ben aks körüğünü değiştirmeye gittiğimde sadece gerekli tarafı krikoyla kaldırıp, tekerleği ve aksın yoluna çıkan vidaları söküp çıkardı. Sökme-takma toplamda 15 dk. anca sürmüştür. Körük değişimi dahil 100 lira işçilik vermiştim.

    Hatta şöyle bir durum da var, yurtdışında aksları 100-200 dolara alabiliyorlar. Olur da aksın körüğü yırtılırsa aksı atıp doğrudan yeni aks ile değiştiriyorlar. Çünkü körüğü değiştirmek komple aksı söküp takmaktan çok daha meşakkatli bir iş.

    Bu arada ZNT'de proparts sweden marka akslar 700-850 lira arasında bulunuyor. Ama bütün motor tiplerinin ve üretim yıllarının sağ/sol çifti yok gördüğüm kadarıyla. Eğer sizinkisi varsa orijinal aksa 2000 lira bayılmaktan çok daha mantıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Kasım 2017; 15:32:44 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    2 km yürüme artı 3 metro diyelim :) Lpg o kadar zamlandıki dizele yakınlaşır yanı kalmadı hesabıma göre. 12-13 lt lpg yaksak neredeyse 40 krş yapıyor. E bunun benzinide var bide. Benim aylık yakıt masrafım 500 lira oldu. O yüzden döndüm metroya bende. Rahatlıktan tasarruf ettim :)

    Ben gün içinde dışarıya çıkmayı bırakın bu aralar masamdan ayrılamıyorum. Ancak Cumartesi günü iş çıkışı bir buluşma olabilir benim için. Elbet buluşur tanışır görüşürüz gibime geliyor. Geç olsun güç olmasın. Siz arabayı iyice yaptırında kalkış yapacağız daha :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 14 Kasım 2017; 15:33:34 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Fiyat araştırması yaparken servise sorduğumda o şekilde fiyat vermişlerdi. Ama aks piyasadan 150 lira gibi daha ucuzdu. Servisten alsam garanti olsun diye biraz fazla verip orada taktırırdım açıkçası.
    Yurt düşünda bizim arabalar çok satıldığı ve arabada ucuz olduğu için direk değişim yapıyorlar. Bizim burdakiler tam yamyam. E bişey bulunamadığında herzaman değerli oluyor.
    Bende dediğiniz gibi znt den proparts almıştım. Hatta benim aksı 2 tane getirmişler ben son kalanını almıştım. Değişimden 2 ay önce sorduğumda yok getirmiyoruz demişlerdi hatta. Şansa bulup aldım. İşimi gördü tavsiye ederim.
  • Geçen gün DashCommand isimli obd uygulamasını denedim. Motorun ürettiği beygir ve torku anlık olarak gösterebiliyor. Ne kadar doğru ölçüyor bilmiyorum ama benim araba 92 km/h ile (tabii bu gerçek hız değeri, kadran daha fazla gösteriyor) seyrederken 2400 devirde 12hp ve 35 nm tork üretiyormuş. Bu hızda gitmek için gaz pedalına %13 basıyormuşum.

    136km/h ile giderken 3500 devirde 29hp ve 59nm tork üretiliyor. Gaz pedalına %26 basıyormuşum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Şu kullandığınız obd cihazlarından bende almak istiyorum. En azından ufak tefek arıza kodlarını bulabileyim diye.
    Varmı tavsiye edeceğiniz marka model?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzgursu

    Şu kullandığınız obd cihazlarından bende almak istiyorum. En azından ufak tefek arıza kodlarını bulabileyim diye.
    Varmı tavsiye edeceğiniz marka model?

    V1.5 alin ne aliyorsaniz alin. V2.1 bizim araca baglaninca sadece hatalari gosteriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 125126127128129
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.