Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (125. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kaputu acinca sag tarafta on kam milinin ucunda demir kapakli bir sensor



    wd 40 ile bi bakim yapin bence olmazsa gecmis olsun bubarabanin ucuz parcasi olmadigi icin :)



    aisin renault'a vvt kasnagi yapiyor fiyat 300_350 arasi

    aisin volvo'ya vvt kasnagi yapiyor fiyat 800-1000 arasi



    belki kalite farki vardir diyecegim ama icim el vermiyor ayni kasnak :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    aynen o malzemeler iste ustalar hunharca girisip yirtip atiyorlar o yuzden dedim



    actirmayin oralari diye yok daha iyisini yaparim derseniz amenna

    yapanlar var gordum cok saglam el becerisi ve iscilikle cati yalitim malzemesi kullanarak yapmislar

    sonucta o kapilarin icinden su geciyor o yalitim olmazsa pandizotun arka kisminin islanmasi zamanla curume ve koku yapmasi onlenemez

    Daha iyisini yapamam hic elim yatkin degil.cam tuslarini tamir ettigim gun aradan gormustum hatta sasirdiim sag kapiyida soktum orda da var mi diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parca hakkinda detayli bilginiz var mi iki ayri urun cikiyor bunlardan hangisi?

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Kırmızı daire için aldığım kam mili pozisyon sensörü. 1 tane vida tutuyor.

    Mavi ok ile gösterdiğim yönde, motor ile şanzımanın birleştiği kısımda, tam volant'ın hizasında, kalorifer su hortumunun dibinde krank pozisyon sensörü var. O da bir tane vidayla tutturuluyor. Şekli kam pozisyonuna çok benzer. Belki birisine lazım olur.
     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Kasım 2017; 23:15:40 >
  • ikinci resimdeki yuvarlak metal kapak dedigim kam mili ucuna tapa gibi takiliyor 2 vida tutuyor degisimi basit



    ama kablo ve soket kontrolunu yapin nacker'ın dedigi gibi kolay bozulan birsey degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Daha iyi bir resim buldum:
     S40 I (1995-2004)

    Sizin işiniz sensörün hemen yanındaki vidayla. Sizin attığınız alttaki resim sanırım sadece muhafaza görevi görüyor. Kırılmadıkça sorun olmaz.

    Kam sensörü bu:http://www.zntyedekparca.com/s40-v40-eksantrik-okuyucu-sensoru-9202117--pmu5407
    Eğer alacaksanız almadan önce tekrar bir teyit ettirin.

    Kablo ve soketi kontrol etmek isterseniz aşağıdaki resimde işaretlediğim plastik muhafazayı sola ve kendinize doğru çekerek çıkartın. Altında 3-4 tane soket var. 3 kablolu olan kam mili, 2 taneli olan krank mili sensörü. Soketleri çıkartıp korozyon falan var mı kontrol edersiniz.
     S40 I (1995-2004)




  • Valla cok sagolun yarin ilk isim balata spreyiyle dalmak olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    yanlış hatırlamıyorsam bende conta çıkmamıştı, sonradan da conta kullanmadık.

    şu önemli, termostat kapağı (housing denen zımbırtı) zamanla ısınıp soğumaktan yüzey şeklini koruyamıyor. housing i açıp, termostat değiştirip direkt kaparsanız sızıntı ihtimali yüksek olur. söktükten sonra yüzeyini düz olana kadar zımparalamanızı öneririm.

    *benim araçta 102de fan açılıyor, 94e gelince duruyor. yazın klima açıksa, trafikte fan sürekli çalışıyor, 93 derecede sabit duruyor.
  • contasiz nasil taktinizki disari sizdirmasa bile sogukken radyatore su verir biraz biraz



    urun bu sekilde satiliyor





     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    housingi kapatırken sanki conta yoktu diye hatırlıyorum. termostat bu şekilde geliyorsa, bende de çıkmıştır kesin, orjinal volvo almıştım çünkü.

    sıvı conta kullanılmadığını hatırlıyorum, ama lastik contayı bilemedim şimdi. yanlış hatırlıyor olabilirim, 2 sene oldu değiştireli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 8 Kasım 2017; 15:44:53 >
  • Akşamüstü far camını temizleyeyim dedim. Tamponu biraz gevşetip bir kaç cm aşağıya kaydırdım. Hemen 4 vida ile çıkıverdi, camı çıkardım ve karbonatlı sıcak su ve sirkeli camsil kullanarak temizledim. İstediğim gibi olmadı ama eskisine nazaran daha temiz duruyor. Herhalde artık cam değişim zamanı gelmiş. Gerçi krom kaplamalı kısım da yer yer dökülmeye başlamış. Yeni far daha mantıklı olur.

    Aslında parayı basıp mercekli olanlardan almak lazım
    Siyah:http://www.zntyedekparca.com/far-seti-projektorlu-siyah-s40-v40-takim-fiyatidir-pmu3276
    krom:http://www.zntyedekparca.com/s40-v40-far-seti-projektorlu-krom-pmu3673




  • ben olsam o paralari hic bu farlara vermezdim yan sanayi farlarin hazin sonu

    -sararma

    -buğu yapma

    -su alma



    illaki bunlari yasarainiz birde kablo tadilati gerekiyorsa uzak dursun herseyin orjinali güzel ben aydinlatmasini begeniyorum bizim farlarin



    dün yenibosna koctasta yanima bi t4 yanasti tertemiz dikkatimi cekti koltuk derileri felan cok temizdi dayanamadim sordum abi satiyormusun diye manyakmiyim ben dedi ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Yan sanayi farlara 1600 lira verilmez hocam haklısınız.

    O kadar temiz arabayı ben olsam tabii satmak istemem. Satıp aynı kalitede yeni bir araç almak istese en az 2 katı kadar daha üstüne eklemesi gerekecek Bunu geçtim, güzel arabalar, mecbur kalmadıkça satmak istemem açıkçası
  • 1 aydir araba yatiyordu gece hastane isi olunca volvo ile gideyim sirketin arabasi yeri iyitdi cikartmadim



    opetten gaz aldim 57,86 tl lik gaz aldi

    odyometre 132km/h te idi



    birbirine bolunce 0,43 krs gibi bir tutar cikti cok degilmi ben cok sasirdim



    omega formuna uyeyim hergun takip ederim orayi 2,5 v6 otomatik vitesle ve omega gibi agir bir araba ile 0,45krs deger sehir icinde buluyirlar benim araba 1,8 lt ve manuel bu deger yuksek neden fazla yakarki :( sentesi duzgun atesleme yeni calismasi sorunsuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Ortalama 12.9 litre lpg yakmış hocam. %10 azaltsak 11.6 litre benzin yapıyor.

    Havalar geceleri bayağı soğuyor, bunun bir etkisi olabilir. Eğer dur-kalk trafikde gittiyseniz 10 litreleri geçmesi normal. Ama 132 km boyunca dur kalk olacağını sanmıyorum bu durumda 8-9 litra yakması gerekirdi. Bu da 28-30 kuruş falan yapıyor.

    Bunların dışında arabanın bir aydır yatması bir şeyleri bozmuş olabilir mi desem, aklıma gelen tek şey akünün bitip ECU'nun sıfırlanıp bütün fuel trimlerini unutması olabilir. Ki bu da olmamış.
    Benim 1.8 otomatik yoğun trafikte bir süre seyredince 12 litreleri bulabiliyor. Benzine vurunca 67 kuruş çıkıyor. Yine şehir içi ama yoğun olmayan trafikte 9-9,5 litreye dolaşabiliyorum. Bu da yaklaşık 50 kuruş yapıyor.

    Bu arada odometre 132km/h diyordu demişsiniz. /h olduğundan emin misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Kasım 2017; 12:35:46 >
  • 132km nin cogu sehirici istnbul trafigi 1 ay once bakirkoye gitmistim pazar gunu gitmez olaydim cok trafik vardi



    o zaman degerler bir nebze normal cikiyor gibi :(



    ayni araba bir depo gaz ile istanbul ankara otobaninda 360km yol gitti gozlerime inanamamistim



    odometre /h değil elbette o nereden cikti ise :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    360 km'lik yolda ortalama hızınız kaçtı hocam? Ve tankınız kaç lt lpg alıyor?

    Benzin ile LPG'yi kıyaslamaya çalışıyorum da
  • 30lt LPG aliyor hocam bayramda 75tl ile doluyordu



    ortalama 120km/h ile gitmistim ama benim oralamam bu yol bilgisayari 70km/h anca verir rampasi yavaslamasi vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    8.3 lt lpg yakmış. Benzinde 7.45 lt falan yapıyor.

    20 kuruş yakmışsınız çok güzel bir değer . Dizeller bile bu kadar düşemiyor

    Ben tem'de 150 km boyunca 80-90 ile giderek (gişe geçiş saatlerinden hesaplayınca ortalama 79 km/h çıkıyor) 5.5 litre yaktım. Benzini 5,29'dan almıştım, hesaplayınca 29 kuruş yapıyor. Bu arabada en düşük bu kadar yaktırabildim. 60-70 ile gidilse daha az yakacağını sanmıyorum, çünkü bir alt vitese düşecek yine aynı deviri çevirecek.

    Bu arada en son viteste 3000 devirde kadranınız kaç km gösteriyor? Manuellerin oranları daha kısa diye biliyorum, benim otomatik 125 km/h civarını gösteriyor.
  • 5.vites 3000dd'da 110km/h diye aklimda kalmis yanlis hatirlamiyirsam öyle idi demekki sehirici kullanmamak gerekiyor uzun yol yapacagiz yaylana yaylana :)

    Bende aksine vites araliginin uzun olmasindan sikayetciyim peerfonmasi begenmememin bir diger etkenide bu aralik bayagi uzun 6000 dd ye hic getiremedim bile :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 11 Kasım 2017; 16:43:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.