Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (119. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
554.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 117118119120121
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bende oyledir diye dusundum. Znt yi aradim eksik vida basliklarim var elinizde varmi diye sordim.sonra bana bu resmi yolladi ve kilit sistemindeki vidaya baslik vermiyor malesef dedi

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam bu turboluların temizini bulmanız lazım yoksa sizi çok yorar. Araba güzel gittiği için genelde çok hor kullanılıyor; tamirleri falan da ucuza kapansın diye idarelik yapılıyor; bir iki sene sonra da hepsi başınıza patlıyor.
    Ama temiz bir tane denk getirirseniz yaşından ötürü eskiyen aksamlar hariç ekstra bir sıkıntı çıkarma olasılığı çok azdır. Kronik sorunları zaten yok, bakımlarını aksatmaz ve biraz naz yapmaya başlayınca fazla geciktirmeden tamirini düzgün bir şekilde yaparsanız uzun yıllar sorunsuz binilecek arabalar.

    Mesela şöyle bir örnek vereyim. Bu arabanın radyatör alt hortumunun orijinal volvo markalısı 280 lira. Türk malı yan sanayisi 80 lira. Şimdi bu hortumu değiştirecek adam kâr etmek için ucuz olanını taksa, ya en ters zamanda hortum patlar ve araba hararet yapar, ya da 3-4 sene geçmeden hortumun haşatı çıkar. Ama bir kere sağlam bir masraf yapıp eli yüzü düzgün parçalar kullanırsanız arabanın o kısmına bir daha bakmanıza gerek kalmaz. Benim arabam 2001 model. Bütün su hortumları 2000 yılı üretimi. Fabrika çıkışı hortumları bu sene teker teker değiştirmeye başladım. Çünkü normalde su hortumlarının ömrü için 8-10 yıl denir. Bu arabanın hortumları 18 senedir sapasağlam duruyor(bu arada araç 280 bin km'de) . Risk almamak için bütün hortumları yine volvo marka ile değiştirdim, evet iyi bir masraf yaptım(radyatör üst hortumu hariç diğer bütün hortumlar toplamda 1070 lira tuttu), ama en az 18 sene daha soğutma sisteminde inşallah bir sıkıntı yaşamayacağım.

    Hazır hortum falan gidiyorken ilginç bir şey daha aktarayım. Benim hortumları değiştirirken kelepçeler eskimiştir belki kaçırırlar diye kelepçeleri de değiştireyim dedim ve yeni kelepçe aldım. Hortumlar falan söküldü ve arabadan çıkan kelepçelere bir baktım, inanır mısınız 18 senelik kelepçe bugün internetten aldığım en pahalı kelepçeden daha sağlam, üstelik hortumu hiç bir şekilde kesmeyen bir yapıda üretilmiş.
    Daha sonra biraz araştırdım ve bu kelepçelerin markasının (Kelepçelerin üstünde AWAB yazıyor, sanırım artık ABA olmuş) dünyanın en kaliteli hortum ekipmanlarını ürettiğini öğrendim. Peki sizce hangi ülkede üretiliyor? İsveç

    Valla hocam araştırıyorum sahibinden falan araç diri gözüküyor ama sorduklarımın hepsinde servis bakımları kaydı olan araç çok nadir olanda zaten 40 bin civari para istiyor polo hb aracımdan geçicem VW parçaları da zaten volvo kadar olmasada yine tuzlu en azından vw vereceğime volvoya para veririm. Hala araştırma içindeyim uygun bir araç bulursam ya da arabamı satılığa koyup satınca ciddi ciddi arayışa giricem :) peki birşey daha sorayım manuel vites kullanıyorum ben ankara'da oturuyorum biraz yoruyor trafikte ama yinede idare ediyor yani volvolardada otomatik vites beni üzermi sorun çıakrtma konusunda ? baktığım araçlar manuel. Ve aracın 2.el piyasası çok az yani en çok düşündüren beni bu oluyor şuanki aracıma 2 sene olacak satmaya karar verdim volvoyuda 2 sene sonunda satmam inşallah :)




  • Destny kullanıcısına yanıt
    Volvoları genellikle aldığı aracı uzun süre binenler kullanıyor. Zaten piyasasının yavaş olmasının sebebi de bu.
    Açıkçası s40 piyasasını yakından takip etmiyorum; ama 2 sene sonra satmak isterseniz piyasa fiyatından alıcı bulursunuz, bulursunuz ama biraz uzun sürer. Değer kaybına gelirsek zaten araba piyasasının her geçen gün tırmandığı bir dönemdeyiz. Fazla kayıp yaşatacağını sanmıyorum.

    2001'e kadar olan modellerin otomatiği 4 ileri, 2001 ve sonrasında 5 ileridir. İkisi de japon firması olan aisin-warner tarafından üretilmiştir. Eğer kasıtlı olarak kötü davranılmadıysa (harekte ederken P'ye almak gibi) durup dururken sorun çıkaracak şanzıman değillerdir. Tabii bunların da 60-80 bin km civarında yağının değiştirilmesi öneriliyor. Eğer şanzıman yağını düzenli değiştirmiş birini de bulursanız hiç sıkıntı çıkarmaz. Mesela benim araç 2001 otomatik, önceki sahibi şanzıman yağını değiştirdi mi bilmiyorum ama bir buçuk sene önce ben değiştirmiştim. Şu an 277 bin km de ve hiç bir sıkıntı yok.

    Bir de bu şanzımanların kendi radyatörü var. Soğutma suyu radyatörünün önünde, içinde otomatik şanzımanın yağının dolaştığı radyatör var, bu sayede aşırı ısınma gibi şeyler de kolay kolay gerçekleşmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 27 Ekim 2017; 17:56:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    arkadaşlar anahtar mevzusunu konuşmuştuk bi kaç sayfa önce .

    acaba şu alttaki ürünü alsak uyumlu olur mu ki?

    Volvo s40 anahtar

    İki butonlu olanını 2001 model aracıma alıexpresten aldım kumanda ve ımmobılızer yeri tam olarak uyumlu ancak sizin gösterdiğiniz anahtara da dikkat edersenız anahtarın kanalı ortada. Benim aracımın kanalları ise yanda bu yüzden aynı siteden haricen tek anahtar alıp uçlarını kestirip kaynattırdım şu an şu şekilde kullanıyorum



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aldığım anahtar ise hu56r blade olarak geçiyor. Dikkat ederseniz kanalları yanda. Aşağıdaki anahtarı almıştım. Bunu aracımın anahtarına göre cektırdıkten sonra kestirip diğerıne kaynattırdım ancak kaynağını herkes yapmıyor.



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karareis

    Aldığım anahtar ise hu56r blade olarak geçiyor. Dikkat ederseniz kanalları yanda. Aşağıdaki anahtarı almıştım. Bunu aracımın anahtarına göre cektırdıkten sonra kestirip diğerıne kaynattırdım ancak kaynağını herkes yapmıyor.



     S40 I (1995-2004)

    Cok tesekkurler bilgi icin hic dikkat etmemistim bizim anahtarlarda kanal yanda bunlarda ortada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • herkese iyi haftasonları, hepimizin Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun.

    geçenlerde rölanti yüksek galiba diyordum. ama arıza lambası yanmadığı için önemsememiştim. dün elm takılı, yakıt trimlerini izlerken aklıma geldi, arıza lambası yok ama bir kontrol edeyim dedim, bakın ne çıktı :) gerçekten zeki arabalar :D biraz daha kullanayım, bakımda göreceğiz neymiş derdi..

    "rölanti kontrol sistemi, devir beklenenden yüksek"

     S40 I (1995-2004)




  • ben belim ELM cihazini Torque haric hic bi programda calistiramadim :(

    sizdede boyle bi durum soz konusumu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Kodu arattığımda olası sebepler bunlar çıktı:
    A vacuum leak
    Leaking air intake after the throttle body
    EGR valve leaking vacuum
    A faulty positive crankcase ventilation (PCV) valve
    Damaged/failed/dirty throttle body
    Failed EVAP system
    Failed IAC (idle air controller) or faulty IAC circuit

    Bence öncelikle hava sızıntısı var mı onu kontrol edin. Boğaz kelebeğinin üstünde 2 tane ufak hortum var, onlardan birisi (benzin basınç regülatörüne giden) zamanla parçalanabiliyor.
    Bir de EVAP solenoidinden yine boğaz kelebeğine giden bir hortum var. MOtora karşıdan baktığınızda radyatörün sağ üstünde alttan ve yandan hortum bağlanan, kablolu ufak 4-5 cm'lik bir parça var. Bunun motora giden hortumu da zamanla hava kaçırabiliyor.
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Ben OBD Car Doctor Free diye bir uygulama kullanıyorum şu an. Eğer ELM orijinal değil Çin çakmasıysa bazı uygulamalar uyarı veriyor bu gerçek elm çipi değil diye. Uygulamanın ayarlarına girip "farklı çip olduğunu biliyorum, çalışmasına izin veriyorum" tarzı bir seçeneği aktif etmeniz gerekiyor.
  • Herkese iyi haftasonları araç hakkında bir kaç sorum olacaktı yine:

    1.'si orijinal radyosu yerine farklı bir şey takan oldu mu? Kablosuz bir şekilde bağlanıyorum şu Transmitter sayesinde fakat aklımda eski aracımdan kalan Pioneer hoparlörleri takmak var. Güzel bir MP3-AUX player ile de hoş olucak diye düşünüyorum.

    2.'si koltuk ısıtma düğmeleri nerede 2.0T' larda var diye biliyorum. Sahibinden de insanlar, 1998 Yılındaki modellere de var diye yazıp koyuyorlar

    3.'sü tampondaki Amerikan parklardan biri yanmıyor. İçindeki ampül değişiyor mu komple mi değişmesi lazım? Sisler normalde yanarken, durduk yere sağ sis yanmamaya başladı. Ayarı falan var mıdır? Garajdan bile çıkmadı, ertesi gün bir baktım yanmıyor sağ sis




  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    1- LordMayros 15-20 sayfa önce yazmıştı (link:https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-90 ). Arabasına hu-603 takmıştı. Teybin rayları oturuyor ama etrafındaki plastiği biraz tıraşlamıştı.

    2- Klima kontrolünün orada veya (arabanız 2001 öncesi ise) cam açma tuşlarının orada koltuk simgeli bir düğme yoksa koltuk ısıtma yoktur. S$('lar Türkiyeye geldiğinde donanım paketleri sabit olarak gelmemiş. İstediğiniz her donanımı teker teker eklettiriyorsunuz. Yani koltuk ısıtmalı, DSA'lı, hatta CC'li 1.6 bile varken DSA hariç bomboş t4 de olabiliyor. Tabii bütün güvenlik donanımları hepsinde standart, volvo o konuda taviz vermemiş.

    Eğer ısıtmalı koltuk yoksa hatırladığım kadarıyla 2001 öncesi kasalarda sonradan takmak kolay, en zor kısmı koltuğun içindeki ısıtıcı pad'leri bulmak. Bulunması zor olduğundan genelde direk koltuğu değiştiriyorlar, hem koltuk yenileniyor hem ısıtma geliyor. En azından yurtdışında böyle yapıyorlar.

    3- 2001 öncesinde Amerikan parkların ampülü değiştirilemiyor diye biliyorum. Komple değiştirmek gerekiyor. 2001 ve sonrasında ampül değiştirilebiliyor.
    Sis farının ampülü patlamış olabilir.




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    ben aynı elmyi hem torque da, hem de scanmasterda kullanıyorum. belki onu deneyebilirsiniz. scanmaster daha ayrıntılı veri çıkartıyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim, ben de baktım bu olası sebeplere. yazdığınız hortumlara bir bakacağım, hiçbiri yenilenmedi, o yüzden vakum kaçağı olabilir.

    benim aklıma gelen pcv açıkçası, aldığımdan beri aklım onda, şimdi fiziksel belirtiler de göstermeye başladı bence. usa kataloğunda 100k milde temizlenmeli/değiştirilmeli yazıyordu. galiba vakti geldi, biraz daha kullanayım anlaşılır.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    2001 öncesinde de Amerikan parkları söküp, arkadaki macunu matkapla delip oraya ampul koyup üstüne tekrar macun kapatan ustalar var. İş görüyor.
  • bende scanmaster istiyorum ama hic birini baglayamadim bluetooth ile baglaniyirum ama protokol kisminda kaliyor

    ucuz a almistim muhtemelen klondur sadece torque de calisiyor

    real dash kullanmak istiyorum ama bakalim olmadi orjinal alacagiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Ayarlardan protokolü manuel seçebilme seçeneği varsa ISO 14230-4kwp (5 baud init) seçip tekrar deneyin.
  • Bende 2 adet odb cihaz var .

    Biri v1.5

    Biri v2.1



    2.1 olan sadece arizaya bakabiliyor digeriyle herseyi kontrol edebiliyorum.



    İso 9141 secin hizlica baglanir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • xperia z2 var evde bos duruyor onu arabaya koyacagim tavsiye ederim



    dock station i var oradan sarj oluyor sarj problemini oradan cozuyirsun aux tan da sesi verdinmi super birde data hatti google yada yandex icin



     S40 I (1995-2004)

    Bu arada real dash'ta sweden gosterge var V40 hayalet gosterge tavsiye ederim


     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 29 Ekim 2017; 21:36:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracın sol arka camı açılıyordu kapanmıyordu tuşta arıza var diye söktüm plastik parçanın ayağı kırılmış neyle düzeltebilirim ? üzerine sıcak silikon döktüm aynı şekilde yaptım atıyor aklıma başkada birşey gelmedi parça fotoğraflarını atayım belki yapan vardır yardımcı olur.



     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)




  • 
Sayfa: önceki 117118119120121
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.