Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (116. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbulda arabayı kullanma şekline göre kış lastiği gerekli olmayabiliyor dediğin gibi. aslında bana lazım oluyor ara sıra, çanakkale veya Bulgaristan tarafına gitme durumları oluyor bazen. şimdiye kadar bir şekilde 2. araçla falan çözdüm, herhalde bu seneyi de öyle geçiştireceğim. ona bütçe ayırmak istemiyorum açıkçası. bu sebeple şimdilik kapak işi de askıda benim için:)

    kolon meselesinde sony den memnun olmamana şaşırdım, güçleri mi düşük kaldı acaba? bence hoparlor için orjinal aramaya gerek yok, uygun ebat ve güçte kaliteli bir takım işi çözer sanki.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ben kolondan çok anlamıyorum. Çokta eski değil bir alışveriş sitesinden aldım

    www.hepsiburada.com
    Sony XS-FB131E Kapaksız 13 cm Dual Cone Hoparlör Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/sony-xs-fb131e-kapaksiz-13-cm-dual-cone-hoparlor-p-HBV000002ATHF


    Tiz sesi az geliyor yani göğüsteki tizler olmasa kötü bir ses olacak arabada. Yeni aldıklarımı arkaya bunlarıda öne takarsam dengelenir heralde.




  • ben de pek anlamıyorum ama sony olduğu için iyidir diye yapıştırdım hemen:) Belki dediğin gibi arkalara daha güçlü birşey alıp bunları öne takınca dengelenir biraz.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam bir tane de 2.0 Manuel için isteyebilir misiniz? Ücretini göndersem size?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benimde tek ümidim o. Bakalım en kısa zamanda halletmek istiyorum.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Olur hocam, sizin araç 200 modeldi değil mi? lakin il önce aracınızda bir keşif yapmanız gerekiyor . Sırayla anlatayım.

    Bu sistem için gerekli parçaların listesi aşağıda, monte edilecek yerleri yanlarına yazdım.

    • Cruise control module – radyonun arkasında sağ üstte kenarda bantlı şekilde duran bir soket var, bunun ucuna takılıyor.

    • Cruise control vacuum pump – vakum pompası sigorta kutusunun sağ arka çaprazında, amortisor kulesinin hemen arkasında firewall(türkçesi nedir bilmiyorum ) üzerinde iki tane yan yana ufak siyah plastik var. Bunlar aslında vida yerleri, üstleri kapatılmış. Buraya monte ediliyor.

    • Airline system – Vakum pompasından pedal bölmesine giden vakum hortumları, motordaki fren tertibatının alt kısımlarında firewall üzerindeki kauçuk contalardan birisinden içeri sokuyorsunuz, pedalların oraya çıkıyor.

    • Clutch pedal switch – disconnects the system when the pedal is pressed down. Pedallara takılan switchler.

    • Brake pedal switch – disconnects the system when the pedal is pressed down. Pedallara takılan switchler.

    • Accelerator control – Gaz pedalı kontrolü, bu da CC'yi aktif ettiğinizde gaz pedalını vakum yardımıyla aşağı-yukarı hareket ettiriyor, yine pedalın üst kısmına takılıyor.

    • Mini wiring loom – connects the clutch and brake switches to the vehicles electrical system.

    • Control stalk – CC'li yeni sinyal kolu.


    Eğer arabanızda bunlar için gerekli kablo tesisatı varsa iş kolay, plug&play oluyor. Eğer yoksa işte o zaman sıkıntı. Bunu kontrol etmek için aşağıdaki resimlere bakabilirsiniz. Nereleri kontrol etmeniz gerektiğini yazdım:

    1-CC modülü. radyoyu yerinden çıkartıp arkasına eğilip bakın veya telefonu uzatarak fotoğraf çekin. Eğer resimdeki gibi bir soket varsa burada sıkıntı yok:
    1drv.ms
    Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
    https://1drv.ms/i/s!AlMXe8ybk34QiCkOJpJgsmpeFNXY
    1drv.ms
    Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
    https://1drv.ms/f/s!AlMXe8ybk34QiC3TsKMTOY0bWnbS


    2-Pedal switch kabloları. Bunun için pedalların üstündeki, direksiyionun altındaki geniş gözlü plastik parçayı sökmek gerekiyor. Üstte 3 tane, sol altta plastik kapağın içinde 1 tane vida var. Bunları söküp hafif sola ve yukarıya doğru çekerek çıkartabilirsiniz. Tamamen sökmenize gerek yok çünkü aradan lazım olan şeyi görebiliyoruz. İlk resimdeki beyaz kabloya CC'yi pedala basılınca iptal eden switch bağlanıyor. Benim araç otomatik olduğu için bir tane soket var, manüellerde iki tane, veya daha geniş bir tane olması lazım.
    Ekleme: Resimde fren pedalının üzerinde sarı soketli fren müşürünü görüyorsunuz. Dikkat ederseniz bağlandığı metal parçanın sağ tarafına doğru takılmış. Yani müşürün sol tarafında biraz metal parçası var. Bu olayın olması önemliymiş zira bu şekilde olmazsa sağdan direksiyonlu araçtan sökülen yeni müşürü bizim soldan direksiyonlulara oturtabilmek için bir kaç yeri esnetip, müşürün plastiğini biraz bilemek gerekiyormuş. Benim resimdeki şekilde olursa sağ/sol fark etmeden kolayca takılabiliyormuş.
    1drv.ms
    Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
    https://1drv.ms/i/s!AlMXe8ybk34QiCti1FPgzjF1Haxy
    1drv.ms
    Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
    https://1drv.ms/i/s!AlMXe8ybk34QiCxsAboQv9FSVdwU


    3-Ve vakum pompasının kablosu, bunu benim araçta bulamadım ama ersin310'un attığı resim var, bu kablonun da sigorta kutusunun altında olması gerek. 3 pinli bir soket.
     S40 I (1995-2004)


    Eğer bunların hepsi aracınızda mevcutsa yeni parçaları takmaktan başka yapılacak bir şey yok. CC'yi aktif ettiğinizde uzunları yaktığınızda yanan lambanın yakınlarında "CRUISE" yazısı yanıyor.

    @ersin310 Hocam eğer montajı kendiniz yaparsanız (ki görece kolay bir iş, iki tane tornavida ile her şeyi takabiliyorsunuz) çok daha iyi olur. Hatta aracın ikinci el değerini de artırır, çünkü CC'li s40 Türkiye'de çok ender bulunuyor. Hatta ben hiç görmedim. Kafadan 1000 lira eklersiniz

    Alex'in profili bu:
    www.volvoforums.org.uk
    Volvo Owners Club Forum
    https://www.volvoforums.org.uk/member.php?u=61081

    Mail adresini PM'den gönderiyorum.

    Bu da detaylı kurulumu anlatan asıl konu:
    www.volvoforums.org.uk
    S40 V40: - How to install cruise control - Volvo Owners Club Forum
    https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=143638



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Ekim 2017; 18:20:14 >




  • Teşekkürler hocam yarın bir keşif yaparım artık. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Pedalların olduğu kısma ekleme yaptım buraya da yazayım:

    Ekleme: Resimde fren pedalının üzerinde sarı soketli fren müşürünü görüyorsunuz. Dikkat ederseniz bağlandığı metal parçanın sağ tarafına doğru takılmış. Yani müşürün sol tarafında biraz metal parçası var. Bu olayın olması önemliymiş zira bu şekilde olmazsa sağdan direksiyonlu araçtan sökülen yeni müşürü bizim soldan direksiyonlulara oturtabilmek için bir kaç yeri esnetip, müşürün plastiğini biraz bilemek gerekiyormuş. Benim resimdeki şekilde olursa sağ/sol fark etmeden kolayca takılabiliyormuş.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    mail adresi için teşekkür ederim, şimdi yazacağım ben de, bir turbo sorayım bakalım arada foruma takılırım ama hiç farketmemişim böyle bir kaynak olduğunu

    ayrıca çok detaylı anlatmışsınız, sonradan bu işe girişecek olursa süper rehber olmuş.

    aslında haklısınız, cc li araç neredeyse hiç yok, ve bizimkiler tüm altyapısı hazır halde geliyormuş meğer. 200-300tl gibi bir rakama halletmek bedava sayılır. belki ben de düşünebilirim, ama şuan için beklesin biraz. sıra sizde, sizin araç bir cc'lensin belki ben de katılırım sonra

    buarada aklıma takıldı, günümüz ccleri elektronik gaz kelebeği olduğu için gaz pedalına basmıyor sanıyorum. bu sebeple vites ve yol durumu ne olursa olsun ayarlanmış hızı yakalıyor. bizim araçlarda eğer sadece gaz pedalına basacaksa rampalarda hız bir miktar düşer diye tahmin ediyorum, yani sadece bizim manuel yaptığımız gibi hızı kontrol edecek, doğru mu anladım acaba?




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Mantıken telli arabada gaza basmak ile elektronik kelebekli araçların gaza basması aynı şey, boğaz kelebeği biraz daha açılıyor. Tek fark birinin yazılımsal diğerinin mekanik çalışması.
    Sonuçta bizim aracın CC'sinin de beyni var, anlık olarak aracın hızını vs. gözetliyor. Hız zaten 1 km/h bile düşse gaz vermesi gerektiğini bilir.
    ELektronik CC'lerde otomatik olan araçlarda vitesi kendisi küçültebiliyor mu bilmiyorum, bizimkilerde denemek lazım, gerekirse yokuşu görünce vitesi 4'e çekmek veya atıyorum hız 100'e sabitliyse yokuş öncesi 120'ye çıkarmak, yokuşta hız kaybını azaltır. Ama zaten CC'nin asıl amacı ekonomi yapmak, bugün biz düzde 100 ile giderken yokuşta 80'e düşünce yine 100 ile gidebilmek için daha çok basıyoruz.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    cc beyni hıza göre gaz kelebeği açısını sürekli ayarlıyorsa sorun yok, ozaman bir fark kalmıyor elektronik/telli kelebek arasında. Sadece gaz pedalı sürekli hareket etmiş olacak ben acaba gaz pedalını sadece sabit mi tutuyor diye düşünmüştüm.

    cc stratejisi her araçta farklı oluyor ama genelde otomatikler vites değiştiriyor, bence bizimki de değiştirir. Hatta bazı manuel vitesli tırlarda, debriyaja basıp vites küçültüp büyültseniz bile devrede kalıyor.

    cc nin amacı konfor ve ekonomi ama hızı sürekli sabit tutmak istemesi yüzünden her zaman ekonomi olamıyor. Bol rampalı yollarda dikkatli bir sürücü cc den daha az tüketim yaptırıyor. Sizin örnekten gidersek, yaklaşık 100’le seyahat etmek istiyorsunuz diyelim. Ekonomik kullanmak için rampa girişinde 120 civarına çıkıp, rampanın tepe noktasına yaklaşırken hızın 80e kadar düşmesine izin vermek gerekiyor (rakamlar tamamen örnek). İşte cc böyle yapmadığı için fazla yakabiliyor, rampa uzunsa hızı sürekli 100de tutmak için yerine göre tam gaz yapabiliyor. Ha ne olur, yüzde 7 yerine 7,5-8 yakarsınız, ne kadar önemli olduğu tartışılır




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Böyle durumlarda gaza kendiniz basarsınız, CC anlık olarak devredışı kalır. Yokuş bitince de tekrar aktif edersiniz. Veya + - butonlarıyla ramp öncesi hızı 120'ye sabitler rampayı çıktıkça 80'e kadar düşürürsünüz.

    Hocam hele bir dur bakalım bunları CC kurulduktan sonra deneye deneye öğreniriz. Bu arada benim sigorta kutusunun içini kontrol ettim ama orada da yok. Yani sonuç olarak bende her şey yerinde ama o pompanın tesisatı çekilmemiş. Artık Alex o tesisatı da söküp öyle gönderecek. Sökmesi çok uğraştırıyormuş, volvo o 3 tane kabloyu motor bölümünü komple dolandırmış. Ama geri takmak kolaymış, sonuçta 3 tane kablo bağlanacak.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    ahaha, haklısın hocam, hele bir parçaların gelsin de

    tesisat işi can sıkıcı olmuş, keşke o da olsaydı. nerden nereye gidiyormuş bu tesisat? yani diyeceğim o ki sağlam volvo elektrikçileri var, belki çok basit şekilde yeni kablo ile hat çekilebilir. en azından fikir alınabilir.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Nereden nereye gittiğini ben de bilmiyorum. Tek bildiğim bütün tesisatı dolaşan uzun bir kablo olduğu. Yani volvo tasarım hatası yapmış. CC modülü ile vakum pompası arasında maks. 1-1.5 metre kablo kullanılarak tesisat yapılabilecekken her tarafı dolandırmışlar. Bakın eğer arabanızda hiç bir altyapı yoksa resimdeki çoğu şeyi takmanız gerekiyor ve bayağı karışık ve zor bir iş. Kırmızı ile işaretlediğim benim kayıp pompanın kablosu. Ben sadece onu takacağım, bu durumda 3 tane kabloyu bağlamak yeterli oluyor.

     S40 I (1995-2004)

    Her şey bir yana bu adam bu CC sistemini 45 birim paraya bana verebiliyor, ben bunun için kenid paramdan 200 birim veriyorum

    Yeni hat çekme işi de aklıma yattı açıkçası, bunun için hangi kablo nereye bağlanıyor bunu kesin bilmek gerekli. Ben biraz daha araştırayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Ekim 2017; 10:37:15 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hazır tesisat yoksa çok karışıkmış, hatta hiç girmemek daha mantıklı. Volvo muhtemelen sağlamcı davranarak tesisatı ayırmamış, hepsini aynı yerden dolandırmış. O kabloyu bulursanız veya yaptırırsanız iş çözülecek anlaşılan.

    Para birimi işine kesinlikle katılıyorum. Daha da kötüsü, Alex’in sökeceği arabalar bizde olduğu gibi kazalı değil, ömrü dolduğu için hurdaya bırakılan arabalardır, hatta komple arabanın değeri 200 birim bile olabilir.. yazık, ne diyeyim..
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Avrupa veya Amerikada insanların çoğu, motorun kapak contası gümlediğinde arabayı hurdaya çıkarıyor. Onu tamir için vereceğim paraya gider sağlam bir tane alırım diyor. Biz de ise bu kapakçılar, rektifiyeciler resmen ayrı bir iş kolu oluşturmuş
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam siz bir yapın, öğrenin, ben taktırma işini de size yaptırayım nasıl olur? Ücreti mukabilinde?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam ben başarılı bir şekilde montajı yapıp çalıştırabilirsem sizinkini de yaparım ama kendim bir aksilik yaşar veya çalıştıramazsam sizin arabaya hiç bulaşmam önceden söyleyeyim Elektrik aksamda arıza çıkarırsak sonra uğraş dur



    Benim araca uygun parçaların çıkması bu gidişle bir kaç ayı bulacak, zamanı gelince size haber veririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben de henüz arabanın başına inemedim daha, yarın öbür gün inersem bakacağım dediğiniz yerlere.
  • Antifriz zamanı geliyor yavaş yavaş. Radyatördeki suyu nasıl boşaltacağım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.