Şimdi Ara

VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
7
Favori
14.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş uzun zaman sonra Canon 700D+70MM lens ile çektiğim fotoğrafları attı. Fotoğraflar çok megabayt olduğundan bir kaçını atabileceğim , ana konuya tutturuyorum
  • Araba köpek gibi gidiyor arkadaşlar. Öğrenci halimle yemeğe vereceğim parayı benzine verip gazlıyorum arada sleeper kelimesini hissettiriyor. Viraj performansı çok güzel , Facebookta jant değişikliği yapıp , kule gergisi takan arkadaşlar çok daha iyi sonuçlar almışlar.
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Tavan raylarını çıkardınız mı? Oluşturduğu ekstra yükseklik aerodinamiyi bozup performans ve yakıt tüketimine olumsuz yansıyabilir. Ayrıca sık sık üst devirleri görüyorsanız tam sentetik yağ kullanmanızı öneririm. Turbo beslemeli motorlar tam güç çalışırken silindirler ciddi sıcaklıklara maruz kalıyor, yarı sentetik yağ bu sıcaklıklara maruz kalınca özelliğini daha çabuk yitiriyor. Aynı şekilde yağ filtresini de ya orijinal volvo ya da mann/mahle gibi bir marka kullanın, diğer yan sanayiler yağ akışını kısıtlayabiliyor.

    Bizde pek bilinmez ama S40 zamanında BTCC'de yarışıyordu. Volvo 2 litre atmosferik motordan 300 beygir çıkarıp s40'a taktı. Üstelik çevreyi korumak adına katalitik konvertörü iptal etmediler
    O yarışlarda nice BMW'leri, Audi'leri üzdü s40
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Şubat 2018; 14:32:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tavan raylarını çıkardınız mı? Oluşturduğu ekstra yükseklik aerodinamiyi bozup performans ve yakıt tüketimine olumsuz yansıyabilir. Ayrıca sık sık üst devirleri görüyorsanız tam sentetik yağ kullanmanızı öneririm. Turbo beslemeli motorlar tam güç çalışırken silindirler ciddi sıcaklıklara maruz kalıyor, yarı sentetik yağ bu sıcaklıklara maruz kalınca özelliğini daha çabuk yitiriyor. Aynı şekilde yağ filtresini de ya orijinal volvo ya da mann/mahle gibi bir marka kullanın, diğer yan sanayiler yağ akışını kısıtlayabiliyor.

    Bizde pek bilinmez ama S40 zamanında BTCC'de yarışıyordu. Volvo 2 litre atmosferik motordan 300 beygir çıkarıp s40'a taktı. Üstelik çevreyi korumak adına katalitik konvertörü iptal etmediler
    O yarışlarda nice BMW'leri, Audi'leri üzdü s40
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    2 Yılda toplasanız 6.000KM yaptık araç ile ondan tavan raylarını sökmeyi hiç düşünmedim. Genel olarak çok hoşuma gidiyor, yağ Castrol kullanıyorum 10-40W Yarı sentetik diye hatırlıyorum. Çok sıkıştıran bir adam değilim ondan problem yaşamadım. Hava filtresi Volvo'nun orijinali var, 1 adette bagajda yedeği duruyor

    BTCC jantları o kadar hoş duruyor ki.. Tam bir sleeper anasını satayım , ilerleyen zamanlarda maddiyat el verirse orijinalliğini koruyarak bir kaç şey yapmak istiyorum araca ben de




  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Bu arada tampondaki ve diğer siyah plastik parçaları nasıl boyadınız? Zımpara falan yaptınız mı biraz bilgi verebilir misiniz? Benim plastikler de iyice soldu artık tekrar boyayayım diyorum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben zımpara atıp sprey boya ile boyadım. İyi zımparalayamadım diye bir iki yer attı ama sonra atması kesildi. Bir daha atmadı yani. Tekrar boyayasım var da, kaldı öyle.

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Eski boyayı sökecek kadar sert mı zımparaladınız yoksa yüzeyi aşındırıp tutunmayı sağlayacak kadar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu arada tampondaki ve diğer siyah plastik parçaları nasıl boyadınız? Zımpara falan yaptınız mı biraz bilgi verebilir misiniz? Benim plastikler de iyice soldu artık tekrar boyayayım diyorum.

    Zımpara yapmadım. Çok yakından sıkmadım , uzaktan hafif hafif sıktım. Maskelemesini çok temiz yaptım Passat'tan alışığım. Şu S40 BTCC'nin jantlarını Türkiye'de göreniniz oldu mu
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Hocam ben arabanın duruşunu gençleştirmek için 2003 sonrasında kullanılan krom çerçeveli, siyah kareli panjurlardan takmak istiyorum. Şu şekilde:
    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    Yurtdışından yaklaşık 480 liraya geliyor. Plastik bir panjur için çok para. Arada bir bakıyorum eğer Türkiye'den uygun fiyata çıkma denk getirebilirsem almayı düşünüyorum.

    O jantlarda kullanılan lastiklerin ebatı kaç acaba? Piste uygun boyutlarda ise bizim buralarda kullanabileceğinizi pek sanmıyorum

    Ayrıca attığım resimde görünen tamponun altındaki (karlık mı diyorlar, alt spoiler mı diyorlar) plastik ek parçasını satan bir yer gördünüz mü? O da ayrı bir hava katıyor araca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Şubat 2018; 21:38:58 >




  • Selamlar dostum. Bende S40 almayı düşünüyorum. Hangi modelini tavsiye edersiniz ? Alirsam LPG taktirmayi düşünüyorum. Performans olarak nasıl ? Bı arkadaş 1.4 dizel 301 ile aynı performansta falan diyor güç olarak. Bana pek inandırıcı gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşınız güldürdü. 1.4 Dizel 301 ile 160 ile giderken arabanın götü başı ayrı oynuyor olucak. Viraj performansı , güvenliği , genel olarak bloğu 301 denen teneke ile kıyaslanamaz

    Motosiklet kullanıcısıyım , arkadaşın R25 ile kalktık. R25'de 250CC'lerin güzel uzayanlarından ama yetişemedi. Performans olarak düzgün bir T4 bulursanız çok güzel şakalar yapabilirsiniz. LPG ile yüksek devir çevirmek pek önerilen bir şey değil fakat Volvo gerçekten gaddar araba. LPG'yi Eylül gibi ben de taktırmayı planlıyorum adam akıllı LPG , düzgün bir araba ile piyasayı baya üzersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Smyrn3.

    Arkadaşınız güldürdü. 1.4 Dizel 301 ile 160 ile giderken arabanın götü başı ayrı oynuyor olucak. Viraj performansı , güvenliği , genel olarak bloğu 301 denen teneke ile kıyaslanamaz

    Motosiklet kullanıcısıyım , arkadaşın R25 ile kalktık. R25'de 250CC'lerin güzel uzayanlarından ama yetişemedi. Performans olarak düzgün bir T4 bulursanız çok güzel şakalar yapabilirsiniz. LPG ile yüksek devir çevirmek pek önerilen bir şey değil fakat Volvo gerçekten gaddar araba. LPG'yi Eylül gibi ben de taktırmayı planlıyorum adam akıllı LPG , düzgün bir araba ile piyasayı baya üzersiniz


    Hocam düzgünlerinin piyasası nedir ? Malum siteye baktım çok uçuk geldi fiyatlar. Sizce eli yüzü temiz kaç para eder ve kaç model alinmalidir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu araba dedemden kalma gibi görünmese iyi ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pokezoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: Smyrn3.

    Arkadaşınız güldürdü. 1.4 Dizel 301 ile 160 ile giderken arabanın götü başı ayrı oynuyor olucak. Viraj performansı , güvenliği , genel olarak bloğu 301 denen teneke ile kıyaslanamaz

    Motosiklet kullanıcısıyım , arkadaşın R25 ile kalktık. R25'de 250CC'lerin güzel uzayanlarından ama yetişemedi. Performans olarak düzgün bir T4 bulursanız çok güzel şakalar yapabilirsiniz. LPG ile yüksek devir çevirmek pek önerilen bir şey değil fakat Volvo gerçekten gaddar araba. LPG'yi Eylül gibi ben de taktırmayı planlıyorum adam akıllı LPG , düzgün bir araba ile piyasayı baya üzersiniz


    Hocam düzgünlerinin piyasası nedir ? Malum siteye baktım çok uçuk geldi fiyatlar. Sizce eli yüzü temiz kaç para eder ve kaç model alinmalidir ?

    Adam akıllı bir piyasası yok, düzgünler genelde sahibinden.com'a düşmeden satılıyor. Bizim arabayı isteyen çok arkadaşım var, alıcısı hazır yani.

    25.000TL civarı 1.8 düşük km'lere verilebilir. İçi deri , LPG , harika bir otomatik ve sağlamlık, güvenlik sistemi. Motoru Mitsubishi ürettiğinden parçaları çok uygun ve bir çok araçta da kullanıldığından dolayı rahatlıkla bulunuyor.

    2.0T'ların bana göre üst limiti yok yani 70.000KM'de T4 görsem temiz 40.000TL bile acımadan veririm. Çünkü sağlam bir blok , konfor , yol tutuşu için verilen paraya acımıyorum. Keza 1.5 Symboller o fiyatta

    Genel olarak 27.000TL civarına temiz 1.8 falan bulacağınıza eminim. Toroslara 14.000TL çekilen bu piyasada hakkıdır

    (Parça fiyatları gözünüzü korkutmasın, bakımları yaptırdınız mı kolay kolay tık diyen parçası yok. BMW-Mercedes fiyatlarından uygun)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Insigniaa

    Bu araba dedemden kalma gibi görünmese iyi ya

    Vallahi hocam, bana göre agresif bir duruşu var. 17' Jantlar+ Yaylar ile çok daha sportif bir hava kazandırılabiliyor. T4 Rüzgarlığı ile de çok hoş duruyor. Biraz Sleeper biraz aile arabası

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR

    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR




  • Aracı üniversiteye giderken aktif günlük kullanıyorum şu aralar 4 yılda toplam 16.000KM yaptık.

    Castrol 10-40W Magnatec ve Bosch yağ filtresi ile 2 kez değişim yapıldı.

    Araç geç marş alıyordu, kronik benzin geri dönüş valfi sorunu onu yaptırdım.

    Az kullanıyoruz diye 2 kez akü bitirdik, gittim yine sıfır akü aldım.

    Radyoya AUX Bağlantısı yaptım kasetle , Aux ucuna da BT modülü takıp çakmaklıktan şarj alıyorum. Gayet keyifli, güzel oldu. Ses kalitesinde düşme var, orijinal radyoya AUX yaptırmanın yolları var ama zamanım maalesef olmadı.

    2 Numara Amerikan cam filmi çektirdim, çok güzel oldu çok yakıştı gerçekten.


    LPG Taktırdım. Atiker Grand OBDII modeli. Bobinler , bujiler ve buji kabloları da değişti. Arıza ışığı yakmadı, sıfır sorun. 4700 Devir sonrası benzine otomatik geçiyor. Çok keyifli, az yakıtla çok km, iyi performans oldu




  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    S40 konusuna da bekleriz hocam son derece aktif.https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-477



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Nisan 2020; 17:14:22 >
  • T4 Rüzgarlığını orijnal facebook üzerinden buldum, boyatacağız, montajını yapacağız. O zaman geriye bir T4 Jantlarım kalacak, onu da alırsam çook uzun süre bu araç ile beraber olacağımıza eminim.


    Plakalarım 22 yıllık, eh bi tık yorgunlar. APP Plaka alabilirim, plaka aydınlatmalarını da beyaza çevirmeyi planlıyorum. Siyah cam filmini yazın yapmıştım zaten, sonra ön koltuklar biraz tamir ve bakım görüp boyanacak. Kaporta da ufak tefek çizik ve vuruklar var ( biri gelip tekme atmış, ne diyeyim ). O işleri de uygun maddiyat ve zaman bulursam yapmayı planlıyorum hayırlısıyla

  • https://www.youtube.com/watch?v=SU1iSzR8WAQ


    Rüzgarlığı taktırdım :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smyrn3. -- 6 Şubat 2021; 0:57:30 >
  • Bir süredir arabayla uğraşmaktan yorulmuştum ama tüm işleri hallettim ve şu an rutin bakım dışında uğraşacağım bir şey kalmadı.

    1) LPG'de tekleme sorunum vardı ve benzin enjektörüm hata veriyordu.

    Tüm enjektörler söküldü, temizlendi ve kalibre edildi. Sorun lpg tesisatından çıktı. LPG tesisatı garantiden değişti, lpg beyin değişti fakat arabam benzinde aşırı seriyken, lpg'de tekleme sorunlarım devam etti.

    LPG tesisatından yaşadığım mağduriyetten dolayı, lpg servisim Atiker Grand OBD II sistemindeki enjektörleri, Landirenzo markanın

    2OHM'luk yüksek püskürtme hızına uygun enjektörler ile değiştirdi. AFR ayarını da yaptılar ve çok cüzzi bir rakam ödedim. Şu an araç benzinde de, lpg'de de uçak ve çok keyifli.

    Benzin enjektörlerim de bu vesileyle temizlenmiş oldu.

    2) Benzin göstergem sorunluydu. Şamandıra takılı kalmış, benzin pompasını söküp temizledim bu vesileyle. Yerine oturtunca sorun çözülmüş oldu.

    3) Aracımda su eksiltme vardı. Hortum dirseğinden kaçırıyormuş, hortum ile dirsek VOLIZ'de değişti.

    4) Yedek su depomda kılcal çizik gibi su sızdırma vardı. Yenisini VOLCAR'dan sipariş ettim haftaiçi değişecek.

    5) Benzin diyafram parçam enjektör sökülürken kırılmıştı. VOLCAR'dan orijinali sıfır geldi takıldı.

    Bir çoğu ufak tefek gelse de, sorunsuz yola çıkabilmek ve keyifle kullanabilmek için önemli şeyler. Orijinal üründen bazı noktalarda şaşmamak gerekiyor.



    Yedek su depom geldi. Magnetti Marelli marka İtalyan üreticisine ait. Yağ Castrol Magnatec değil, Motul X-Fire kullanacağım. Bakalım memnun kalacak mıyım?


    Araç güncel 156.000 km'de 3. yağ değişimini yaşayacak benimle her 10.000km'de bir filtre ile yağ değişimini gerçekleştirdim.


    Hava filtresi 2.'yi değişiyor.



    VOLVO S40 2.0 TURBO 1998 OTOMATİK, KIYASLAMALAR, ALINMA MACERASI, BAKIMLAR




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.