Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (196. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.457.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 194195196197198
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necipdincer

    bu gün nihayet rüzgar vardı 6 m/ sn ila 8 m/sn arası esiyordu sabah geldiğimde jenaratör helikopterlemiş yavaş yavaş dönüyordu hazır rüzgarı bulmuşken 220 volt 500 watt projektörü taktım gayet güzel yandı helikopterleme testinide yapmış oldum o anda videoyada çekmeyi başardım akıllı tv de yüklenince link i yazacağım ama devri falan ölçemedim kanatlar vınlayınca korktum yaklaşmadım :)


    Baya iyi bir sonuc yavas esen ruzgarda 500W.. tebrik ederim..
    Kanatlarinizin capi kac ? Herhangi bir profile gore mi yaptiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necipdincer


    Baya iyi bir sonuc yavas esen ruzgarda 500W.. tebrik ederim..
    Kanatlarinizin capi kac ? Herhangi bir profile gore mi yaptiniz?

    tşklr serkan kanatları internetten indirdiğim bir şekle göre yaptım
    adresi http://www.windstuffnow.com/Blade-layout.pdf
    kanat 3*150 cm


    http://www.akilli.tv/video/456068/ruzgar-jenaratoru.aspx

    http://www.akilli.tv/video/456067/ruzgar-turbunu.aspx


    necipdincer,

    Helikopterleme dediginiz asiri hiz kontrol sistemini yapmis olmaniz cok kiymetli bir ozellik olmus. Artik gercek hayatta, daha uzun vadede kullanilmaya aday bir turbin uretmissiniz, tebrikler. Zannederim bu forumda bir ilk olmus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengizumur -- 29 Aralık 2009; 15:54:19 >




  • Alternator Icin Maksimum Guc Hesabi

    Wmax = ( 225 x Vr x Vr x TSR x TSR x A x A ) / ( Pi x Pi x R )

    Wmax = Maksimum Guc ( Watt )
    Vr = Ruzgar Hizi ( m/s )
    TSR = Tip Speed Ratio ( Pervanenin Uc Noktasinin Hizinin Ruzgar Hizina Orani, Hesaplamasi kolay )
    A = 1 Devir/dak Uretilen Gerilim ( Vxdak/dev )
    Pi = Pi sayisi ( 22 / 7 )
    R = Alternator Ic Direnci ( Ohm )

    Bu formulu devir sayisina gore de yapabiliriz, ancak Ruzgar hizina gore hesap cikarmak bana daha anlamli geliyor. Ornegin yaptiginiz turbinin 10m/s ruzgar hizindaki maksimum gucunu bulabiliriz.
    Tabii burda hesaplanan maksimum gucu pervanemizin saglayip saglayamacagini da ayri olarak kontrol etmek lazim.
    maksimum gucte alternator verimi %50 oldugunu da unutmamak gerekir. Yani elde ettigimiz gucun 2 mislininn pervaneden mile iletilmesi gerekiyor ( 2 mislinden biraz daha fazlasi gerekir, alternatordeki diger kayiplar icin )

    EDIT: Formulu birazcik degistirdim hata yapmisim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanc -- 29 Aralık 2009; 20:56:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bilgiler için teşekkürler sn. mastor1 ve serkanc.
    Şöyle bir açıklama daha yapayım. Yaptığım alternatörü matkap motoru ile çevirirken çıkışa önce 1 adet 12 v. 50 w. ampül bağlıyorum. Matkap hafif zorlanma ile dönüyor. Devreye 2 adet ampül bağlayıp 100 w. olunca matkap bayağı zorlanmaya başlıyor. Daha sonra 2 ampülü seri bağlayıp, matkap devrini artırınca 24 voltda 100 w. ampüller yanarken matkap motoru 50 w. lambayı yakarkenki zorlanmadan daha az zorlanıyor.

    Burada

    U P I R
    ------ ------ ------ ------
    12 v. 50 w. 4 a. 3 ohm
    12 v. 100 w. 8 a. 1.5 ohm
    24 v. 100 w. 4 a. 6 ohm.

    24 voltda daha fazla devire ihtiyaç olduğunu hesaba katmazsak direnç 6 ohm olduğu için çok daha rahat dönüyor.
    Benim mantığıma yatan durum şu oluyor.
    Bizim alternatörlerde rüzgara karşı direnç gösteren akım değilde alıcının kendi direnci.


    Iste burda devreye ic direncle sizin yukunuzun direnci olayi devreye giriyor..
    Yukunuzun direnci, eger alternatorunzun direncinden kucukse, matkabin gucunun buyuk kismi alternator icerisinde kaldigi icin ayni gucu uretirken daha fazla zorlanma oluyor...
    Yukunuzun direnci, eger alternatorunuzun direncinden buyukse verim yukseldigi icin, matkaptan gelen gucun buyuk kismi ampullere enerji olarak donusuyor ve zorlanma daha az oluyor
    Bu durumda sizin ic direnc kac onu soylerseniz tam olarak sonucu yazabiliriz.. Olcme imkaniniz var midir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Şu an ölçme imkanım yok sn.serkanc. Yarın ölçebilirim.
    Diyelimki alternatörün iç direnci 5 ohm. Şimdi benim bağladığım lambanın direnci 5' ten büyük olduğunda daha verimli olacaktır. Acaba doğrumu anladım.


    Evet yuk direnciniz 5 Ohm'dan ne kadar buyukse veriminiz o kadar artiyor.. Eger yukunuz 5 Ohm ise, o zaman da alternatorun maksimum verebilecegi gucu gorebiliyorsunuz. Yukarida yazdigim formulle bununla alakali.
    Ancak bu verim tabiki manyetik alan etkilenmesinden sonraki verim. Yildiz5 hocamin yaptigi gibi tork testiyle karsilastirma yapinca %10 ile %5 arasinda bir miktarin diger kayiplara gittigini gordum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ustura2

    Arkadaşlar konuyu ilgiyle takip ediyorum, emeğinize sağlık :)

    Alternatörle ilgili olarak;
    boşta gerilimi 100V , kısadevre akımı 10A ve iç direnci 10 ohm
    olan bir alternatörde çeşitli yükler için hesaplanmış güçler ve verim aşağıdaki tablodadır.
    İç direnç, alternatörün gücünden ziyade, verimini tayin eden bir parametredir.
    İç direnç, fiziki olarak ta alternatörünüz çıkışına seri bağlanmış bir direnç demektir ve
    çektiğiniz akım arttıkça üzerinde harcadığı (kayıp) güç artarken çıkış geriliminiz de düşer.
    Haliyle idealde iç direncin sıfır olması istenir.
    Tabloda da görüleceği üzere yük direnci, iç dirençten ne kadar büyük ise güç verimi de o oranda yüksektir.
    Yük direnci, iç dirence eşit olduğunda maksimum güç transferi olduğu doğrudur, fakat verim sadece %50 dir.

    Saygılar...


    />



    “çok güzel hareketler bunlaaar, bir dahaaa bir dahaaa”

    bu aydınlatıcı tablo için ben de teşekkür ederim ustura kardeşimize, yaraya bir neşter attı ki…
    İç direnci de hesaba katmamız gerektiği konusunda ikna oldum, bununla ilgili teorik açıklamaya, şu linkten de isteyen bakabilir.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Empedans_Uygunlu%C4%9Fu

    Bu tablo da öncelikle tamamen teorik bir tablo, yani bazılarının sandığı gibi gerçek değerler, test edilmiş veri sonuçları falan değil, keşke öyle olsaydı. Ustura kardeşimiz, bizim 100v 10a 10ohm değerlerindeki alternatörümüzün, farklı dirençlere sahip yükler tarafından aslında ne hale düştüğünü görelim diye yaptığı bir tablo bu. Gayet de iyi oldu, artık neyi nasıl yapacağımız iyice ortaya çıktı.

    Çok önemli bir şey var bu tablonun bize söylediği, aradığımız sorunun cevabını veriyor aslında, kimse bu tarafına bakmadı işin. O da şu: bizim yük bağlamadan değerlerini net olarak söylediğimiz voltaj ve amperini çarparak tesbit ettiğimiz kapasite, max kapasitenin her zaman 4 katıdır! Yani 100v 10a =1000w /4 =250w. Bunu da Max güç formülünden de teyid etmek zaten mümkün:

    P = V2 * R / (r + R)2

    R yük direnci ve r iç direnç eşit olduğunda max güç transferi yapılabildiğine göre, ve devreyi her 2 direnci de hesaba katarak yapmamız gerektiğine göre, bu alternatörü mutlaka bir yüke, yani 2. bir dirence bağlayacağımıza göre, alternatörün görünen kapasitesi en az 4 katı azalacaktır. Başlangıçta hangi kapasiteyi seçerseniz seçin, bu her durumda böyledir. Öyleyse, ihtiyacımız olan gücü belirlemek için yapmamız gereken şey çok basit, 100v 10a bir yüke bağlayacaksak yapacağımız alternatörü, bu durumda 200v ve 20a değerlerinde bir alternatör tasarlamalıyız, sonuçta yük direncini de düşünürsek, bu hem voltaj hem de amper olarak yarı yarıya düşecktir, elbette iç dış dirençler eşit olduğunda. diğer durumlarda ise max. Güçten giderek sapıldığı görülecektir.

    Angorapardus, bu da senin sorduğun sorunun cevabıdır. Ben gidip 300w bir alternatör alırsam nasıl emin olacağım dedin ya… Yüksüz voltajını ölç, kısa devre amperini ölç, ikisini çarp, sonra da 4e böl… 300w çıkarsa al...

    Kendimce revize ettiğim bu tablodaki başlıkların altında, nasıl formüle edildiklerini de yazarak, ve bazı başlıklar ekleyerek, örneğin yük voltajı, Gereken Newton ve NewtonMetre gibi, düzenledim, ustura arkadaşımız darılmasın. Diğer yandan, bazı başlıkları ise çıkardım, giren güç örneğin, buna da ihtiyacımız yok çünkü, hiç girmediğimiz bir güç giren güç olmaz, sonuçta yükte harcadığımız güç neyse, bu alternatöre girmesi gereken güç de odur. Kayıp güç de giren güçe göre değil, max güce göre tabloya konulmuştur.

    Şimdi, iç direnci de hesaba katarak, ben de bu tabloya kendi değerlerimi oturtayım,

    ama önce, iç direnci küçültmek için yapabileceklerimizi yapalım;

    hızı arttırıp, aynı oranda tel uzunluğunu kısaltabiliriz,
    Yeni tel çapı 0.54 mm. Yeni hız 22m/s, bu durumda toplam (18+9) 27m tel yetecek,

    18m net tel x 22 m/s x 0.25 T = 100v

    1.320dd 22 tur/s

    iç direnç:
    R= 27m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.00027 x 0.00027 m2) = 2 ohm
    100volt/2ohm = 50amper
    100v x 50a := 5000watt =5kw

    Bu tamamen teorik verileri, (50amper, 0.54 mm çaplı telden geçer mi geçmez mi diye dertlenmeden) tabloya yerleştirirsek, durum şöyle olur:
    100v 50a = 5.000w/4 =1.250w max. kapasite


    imaj 1

    Şimdi bizim istediğimiz 100v 10a yüke uygun alternatörü belirlemek için, Tesla değerini 2 kat arttırarak, yani .5 yaparak sonuca bakalım, bu durumda, voltaj ve amper 2 kat artacaktır, 200v 100a = 20.000w/4 =5.000w max. kapasite
    imaj 2

    Aynı alternatörü 1.08mm telle yaparsak, yani çapı 2 katına çıkartırsak, iç direnç 4 kat azalacaktır. böylece amper de 4 katına çıkacaktır. Tesla yine 0.25 alınmıştır.

    100v 200a = 20.000w/4 =5.000w max. kapasite
    Bu durumdaki değerleri de tabloda yerine koyarsak:

    bir sonraki mesajdaki imaj

    Sonuç olarak, bu hesaplama şekli doğruysa, ki ben doğru olduğuna ikna oldum, yaptığımız alternatörün çıplak gücünün, ancak dörtte birini max güç olarak yüke aktarabiliyoruz. Bu da iç dirençle yük direnci eşit olduğunda mümkün olabiliyor.

    İtirazlarınızı bekler, gözlerinizden öperim


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 29 Aralık 2009; 22:48:10 >




  • kusura bakmayın tablolar birbirine girmiş

    son tablo da burda

    Aynı alternatörü 1.08mm telle yaparsak, yani çapı 2 katına çıkartırsak, iç direnç 4 kat azalacaktır. böylece amper de 4 katına çıkacaktır. Tesla yine 0.25 alınmıştır.

    100v 200a = 20.000w/4 =5.000w max. kapasite
    Bu durumdaki değerleri de tabloda yerine koyarsak:



     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 29 Aralık 2009; 22:46:08 >
  • bir de aynı linkte şu yazılar da dikkatimi çekti

    alıntı wiki

    Ölçü aletinin yük olarak kullanılması [değiştir]
    Elektronikte bazen osilaskop tipi ölçü aletleri yük olarak ta kullanılabilir. Empedansı bilinen bilinen yük ( 50 Ω, 75 Ω vb.) devre dışı edilerek giriş empedansı bu yüke denk bir ölçü aleti bağlanır ve dalga şekli incelenir. Şayet ölçü aleti girişi yüksek empedanslı ise, aynı işlem ölçü aletinin yüke paralel bağlanması suretiyle de yapılabilir.
    Ölçü aletlerinde empedans uygunluğu [değiştir]
    Elektrik ve elektronikte üç tür ölçü yapılabilir.
    Şayet akım ölçülüyorsa (ampermetre), ölçü aleti devreye seri olarak girmelidir. Ancak seri ölçü aletinin iç direnci devrenin eşdeğer direncini yükselterek, akımın olduğundan düşük okunması sonucunu doğurabilir. Bu sebepten, akım ölçen ölçü aletinin iç direnci çok düşük (ideal olarak 0) olmalıdır.
    Şayet gerilim ölçülüyorsa (voltmetre), ölçü aleti devreye paralel girmelidir. Ancak paralel ölçü aletinin iç direnci devrenin eşdeğer direncini düşürerek, gerilimin olduğundan düşük okunması sonucunu doğurabilir. Bu sebepten gerilim ölçen ölçü altinin iç direnci çok yüksek (ideal olarak ∞ ) olmalıdır.
    Ama bazen de, ölçü aletleri yük yerine kullanılırlar. Devrelerde yük empedansları 50 Ω, 75 Ω , 600 Ω gibi değerlere sahip olabilir. Bazı ölçü aletlerinin girişinde bu değerlere sahip empedans seçiciler vardır. Ölçü yapılırken, yük empedansına eşit bir empedans seçilmelidir. Şayet ölçü aletinin giriş empedans seçicisi yoksa, bu durumda ölçü aletine paralel bir empedans bağlanır. Aksi takdirde, ölçüm sonucu (aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi) yanlış olur.
    Ölçü aletiyle ilgili örnek [değiştir]
    Bir üretecin iç direnci 50 Ω dur. Maksimum güç transferi için yük eşdeğer direnci de 50 Ω dur. Yük girişinde 2 volt vardır. Yük yerine osiloskop gibi giriş empedans seçicisi olan bir ölçü aleti bağlanmıştır. Giriş empedansı 50 Ω ve 1 M Ω (1 000 000 Ω ) konumlarında osilaskopta şu değerler okunur:
    Giriş seçicisi 50 Ω iken okunan değer 2 volttur. Çünkü kaynak açısından, 50 Ω luk yük ile 50 Ω osilaskop arasında fark yoktur.
    Ancak osilaskop giriş seçicisi 1 M Ω olduğu zaman, devrede akan akım hemen hemen sıfırlanır ve osilaskobun iç direnci üzerinde hiç gerilim düşümü olmaz. Dolayısıyla 50 Ω konumundayken, yarısı iç direnç üzerinde düşen gerilimin tamamı osilaskop üzerinde düşer ve osilaskopta 2 volt yerine 4 volt okunur. Görüldüğü gibi, ölçü aleti yük yerine bağlandığında, ölçü aleti giriş direncini yük direncinden farklı seçmek ölçü hatasına yol açmaktadır.




  • Ah be ağzını yediğimin tavuğu :) Sen bu kadar hesaba kafa yoracağına 1 tane naca profilden kanat yapsan şimdi Enercon olurdun .......

    Şİmdi nasıl alternatör planı yapacağımızı biliyoruz, hatta yapmışsın, aslında serkan uyandırmıştı bizi, hakkını yemeyelim kardeşimizin.. Dar kafamla :) son 3 sayfadan anladığım şey şu : maksimum güç eşit direnç değerinde olur ki bu aslında alternatörün de en verimli olduğu andır. Bunu alternatöre kısa devre yaptırmak şeklinde ölçmek bence pek mantıklı değil, işin içine çok daha farklı şeyler giriyor. Bir kere tehlikeli herkesin yapabileceği ve her aletle yapılabilecek şey de değil. Sadece voltajı ölçüp dirençten amperi ölçemez miyiz acaba :?? E sonra da çarpar dörde böleriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    Ah be ağzını yediğimin tavuğu :) Sen bu kadar hesaba kafa yoracağına 1 tane naca profilden kanat yapsan şimdi Enercon olurdun .......

    Şİmdi nasıl alternatör planı yapacağımızı biliyoruz, hatta yapmışsın, aslında serkan uyandırmıştı bizi, hakkını yemeyelim kardeşimizin.. Dar kafamla :) son 3 sayfadan anladığım şey şu : maksimum güç eşit direnç değerinde olur ki bu aslında alternatörün de en verimli olduğu andır. Bunu alternatöre kısa devre yaptırmak şeklinde ölçmek bence pek mantıklı değil, işin içine çok daha farklı şeyler giriyor. Bir kere tehlikeli herkesin yapabileceği ve her aletle yapılabilecek şey de değil. Sadece voltajı ölçüp dirençten amperi ölçemez miyiz acaba :?? E sonra da çarpar dörde böleriz.



    Sagolun angorapardus. Burda yanildiginiz bir nokta var, maksimum gucte %50 verimli. En verimli oldugu an, yukun ic dirence gore cok buyuk oldugu nokta, ancak burda da maksimum guc dusuyor. O nedenle bu grafige gore en optimum noktayi da dusunmek gerekiyor. Gucumuz maksimum guce yakin olsun, ama mile aktarilan gucten de yeterince yararlanalim..

    Burda mavi cizgi verimi, kirmizi olan ise maksimum gucun egrisi. X ekseni Yuk direncinin, ic dirence oranini, y ekseni de % olarak verim ve maksimum gucu veriyor.

     Rüzgar türbünü yapıyorum


    Maksimum guc teorisindeki sayfadan aldim.


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanc -- 29 Aralık 2009; 23:49:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    Ah be ağzını yediğimin tavuğu :) Sen bu kadar hesaba kafa yoracağına 1 tane naca profilden kanat yapsan şimdi Enercon olurdun .......

    Şİmdi nasıl alternatör planı yapacağımızı biliyoruz, hatta yapmışsın, aslında serkan uyandırmıştı bizi, hakkını yemeyelim kardeşimizin.. Dar kafamla :) son 3 sayfadan anladığım şey şu : maksimum güç eşit direnç değerinde olur ki bu aslında alternatörün de en verimli olduğu andır. Bunu alternatöre kısa devre yaptırmak şeklinde ölçmek bence pek mantıklı değil, işin içine çok daha farklı şeyler giriyor. Bir kere tehlikeli herkesin yapabileceği ve her aletle yapılabilecek şey de değil. Sadece voltajı ölçüp dirençten amperi ölçemez miyiz acaba :?? E sonra da çarpar dörde böleriz.



    voltajı biliyorsan, tel uzunluğunu ve kalınlığını da biliyorsan, ki bilmen gerekir, zaten amper ortaya çıkar, direnç ortaya çıkar,

    şimdi örneğin 15v 10a akü doldurmak için en iyi seçenek, 30v 20a çıplak gücü olan bir tasarım yapmak.

    şimdi akünün iç direnci normalde küçüktür diye biliyorum, ama bu üreteç pozisyonundaki iç direnci, oysa şarj ederken bu mereti 15v 10a şarj edebiliyorsak, şarj-iç-direnci diyeyim artık, 1.5ohm olur ki bu durumda alternatörün de 30v 20a olması demek, max güçte 15v 10a vermesi demektir.

    sonuç: önce git yükünün iç direncini öğren, sonra gel, alternatöründe de aynı direnci tuttur, yükteki değerilerin 2 katına göre voltaj ve amper olacak şekilde hesap yap.




  • Serkan bizim için verim gücümüzün en doruk noktasına ulaşılan andır. Eğer daha farklı yüklerde güç düşüyor da verim artıyor ise bu verimi kanatlarla beraber düşünmek ve bir hesap yapmak artık forumun profesyonel işler yapacağı anlamına gelir ... Hayırlısı, o da olur inşallah...

    çokenerjik bence formullerde sıkıntı kalmadı. Bir daha tekrar etmek gerekirse :. alternatörü boşa al çevir voltajı ölç, iç direncini biliyor isen amperi hesapla ve amperle voltajı çarp, 4e böl... Çıkan sonuç maksimum alternatör gücünüz....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    Serkan bizim için verim gücümüzün en doruk noktasına ulaşılan andır. Eğer daha farklı yüklerde güç düşüyor da verim artıyor ise bu verimi kanatlarla beraber düşünmek ve bir hesap yapmak artık forumun profesyonel işler yapacağı anlamına gelir ... Hayırlısı, o da olur inşallah...

    çokenerjik bence formullerde sıkıntı kalmadı. Bir daha tekrar etmek gerekirse :. alternatörü boşa al çevir voltajı ölç, iç direncini biliyor isen amperi hesapla ve amperle voltajı çarp, 4e böl... Çıkan sonuç maksimum alternatör gücünüz....




    yani büyük konuşmayalım ama şimdilik hesaplardan çıkan bu,

    benim kafamı kurcalayan şey, eğer %50 verimle çalışıyorsa, max güç, yani biz 1000w çıplak güçte alternatör yapıp, iç dış dirençleri eşitleyip, 500w güç harcayıp ancak 250w güç yüke aktarabiliyorsak en fazla, bu durumda 250w da bir yere gidiyor demektir ki bu bize ısı vs olarak geri dönecektir.


    bunu başka kaynaklardan da araştıracağım, 500w mekanik enerji gir 250w elektrik enerjisi al, buraya biraz daha çalışmak lazım




  • Necip bey ,

    Tellerin maksimum amper taşıma sınırı 30 C DERECE için hesap edilmiştir. Bobin ısısı bu dereceden sonra gücün düşmesine sebep olacaktır. Alternatörü belli devirlerde 10-15 sn kalacak şekilde test edersek voltajın düşmeye başladığı nokta ısının 30 derecenin üstüne çıkmaya başladığı nokta olacaktır. Tabii ki bobini bir ısı ölçer ile ölçebilirseniz, 30 derece ısı maksimum güç ısısıdır. Isı katsayısı ile beraber yapmaya başladığım hesaplama aracında ısı etkilerini de görebileceksiniz. Yalnız ben fazla enerjik değilim. Biraz beklemeniz gerekecek...Benim için manyetik alan etkileri şu an çok daha araştırılması gereken bir durum ... Bir çok bilgiye ulaştık. Ancak sorularımız da var.

    Aslında elektrikçi ustalarımızın devre tamamlanmadığı durumda akım da olmayacağı için gücün hesaplanmasında voltaj ve akım hesabımızı nasıl değerlendirdiklerini merak ediyorum.

    Çokenerjik aslında rüzgar türbinlerinde verim bir kaç çeşit. Kanadın verimliliği en önemli unsur. Diğer taraftan alternatörün mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirirken verimi diğer bir unsur. Yine yüke göre alternatör ile yükteki voltaj ve akım dağılımı verimliliği başka bir faktör. Kanadı en sona bırakırsak alternatörün miline verilen gücün alternatör tarafından elektriksel güce çevrilmesi noktası asıl verimlilik ayağı. Bunu maksimum güç noktasında mı kullanacağız yoksa diğer bir yük verimlilik noktasında mı kullanacağız.. Aslında maksimum güç noktasında alternatör dizaynı hep bi risk. Neden. ipin üzerinde yürüyen cambaz gibisin. Her an dengen bozulursa yere düşebilirsin. Çünkü bu noktadan sonra artık dramatik kayıplar başlıyor. Bu duruma şöyle bir çözüm bulunabilir. Isı katsayısını kullanarak 20 dereceler için dizayn yapılabilir, ya da zaten 30 derece yeter denilebilir. Ya da serkanın çıkardığı verimlilik eğrisini kesiştiği nokta hedef alınabilir. Ancak bu durumda mekanik-elektrik çevrim verimliliği hesap edilmelidir. Buna da ayrıca çalışmak lazım ... :)))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angorapardus -- 30 Aralık 2009; 16:01:37 >




  • angorapardus

    max güç tablosu ile ilgili başka bir noktayı daha yakaladım, bunu da akü doldurmak için tasarladığım bir alternatör değerleri üzerinden yine tabloya koyacağım.

    daha önce çıkarttığım giriş gücünü geri koyuyorum, hem max güce göre hem de giriş gücüne göre 2 verim sütunu olacak, N ve Nm sütunlarını da girişte harcadığımız güce göre yeniden formüle ettim.

    bu konuyu araştırırken, max güç transferinin aslında devrelerde kullanıldığını okudum, anladığım kadarıyla büyük çaplı aktarımlarda max verim max güçten daha önemli, çünkü türbine giren 1000w güç 500w olarak kaynağa ulaşırsa, ciddi kayıplar sözkonusu olur.

    yapmaya çalıştığım şey 2 hedefi de gözeterek, yani istediğim zaman max gücü (%50 verimi), istediğim zaman da örneğin %80 verimi anahtarlayabileceğim bir yapı. bunu anahtarlamak zor olursa, %80 verimle çalışmanın parametrelerini ortaya koymak şimdilik yeterlidir.

    isteyen %50 kaybı göze alır ve max güce yönelik tasarım yapar, isteyen de direkt %80 verimle çalışmak üzere bir tasarımla yola çıkar...

    biraz zaman alacak ve ortaya çıktığında da sormak istediğim bazı hususlar olacak ama önce bu konuyu halletmemiz şart, çünkü zurnanın zırt dediği yer burası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 30 Aralık 2009; 19:19:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necipdincer

    şimdi yeni bir alt sarıyorum mıknatıslar 50*25*10 12*2 =24 adet olacak bobin 3 faz herfazda 3 bobin her bobinde 1,20*2 *75 spir olacak bu alt yıldız noktası yapmadım her iki baştanda uçları dışarı taşıdım dışarda 6 uç var bittiğinde yıldız ve üçgen olarak deneye bilmek için yaptım bunu..
    geldik soruya fazlar kendi içinde 0,45 ohm gösteriyor yıldız bağladığımda 0,80 ohm gösteriyor hadi hesaplayalım kaç devirde kaç volt alırım ve kaç watt verir bu altarnatör..




    Hesaba kimse yanasmadi :) 1,20x2 dediginiz 2 ne icin acaba ? Bir de miknatislarin gucu nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necipdincer

    şimdi yeni bir alt sarıyorum mıknatıslar 50*25*10 12*2 =24 adet olacak bobin 3 faz herfazda 3 bobin her bobinde 1,20*2 *75 spir olacak bu alt yıldız noktası yapmadım her iki baştanda uçları dışarı taşıdım dışarda 6 uç var bittiğinde yıldız ve üçgen olarak deneye bilmek için yaptım bunu..
    geldik soruya fazlar kendi içinde 0,45 ohm gösteriyor yıldız bağladığımda 0,80 ohm gösteriyor hadi hesaplayalım kaç devirde kaç volt alırım ve kaç watt verir bu altarnatör..


    DEmiştim serkandan başka cesaret eden olmadımı desemm :)) şak şaka


    herkes bildiği gibi hesaplasın yazsın. bu alt testini devir kontrollü olarak devri veren motorun çektiği amper ile birlikte not ederek yazacağım herkesin bildiklerini test etme şansı var buyrun.....


    hatta eğer deneme sırasında özellikle istediğiniz bir şey varsa onuda yazın imkanım var ise kesinlikle onuda yaparım..


    sanırım flanş tipi bir alternatör yapıyorsun

    voltajı hesaplayabilmek için birkaç veri daha lazım:

    1-mıknatısın orta noktasından merkeze olan uzaklığı (alternatörün yarıçapı yani)
    2-hangi devirde çalıştırmak istiyorsun ya da hangi aralıkta (300dd ve 600dd için örneğin)
    3-dışarıda 6 uç var dedin ama çift 6 uç değil mi? (1.2 mm den 2li sarılmış 3 bobin)
    4-mıknatısların, sarım koluna olan mesafesi, mm olarak (teslayı hesaplamk için gerekli)




  • Necip bey alternatörü çevireceğiniz motorun çektiği akımın verim hesabında çok önemi yok. motorun kayıpları muhtemelen bir bilinmezdir. Eğer motorun verimini biliyor iseniz durum farklı.. Önemli olan motorun milindeki gücü bilmek. Bu konu ile ilgili yıldız5in yaptığı bir kaç sayfa önceki konuya ve test yöntemine dikkat ediniz. En iyi ve en basit yöntem o gibi... Eğer hafta başına kadar beklerseniz ve teorimizin ilk kurbanı olmak isterseniz :)) sizin alternatörün planlamasını yeni hesaplama aracı ile yapabiliriz, gibi görünüyorr.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necipdincer


    4: polyester kalıbı 18 mm olarak döktüm toplamdada 3 mm boşluk verirsem mıknatıstan mıknatısa 21 mm olur aradakiboşluk


    flanş değil bu o zaman, silindirik. yani içerde bobinler var, dışarda da mıknatıslar, arada 1.5mm boşluk var. doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik


    quote:

    Orijinalden alıntı: necipdincer


    4: polyester kalıbı 18 mm olarak döktüm toplamdada 3 mm boşluk verirsem mıknatıstan mıknatısa 21 mm olur aradakiboşluk


    flanş değil bu o zaman, silindirik. yani içerde bobinler var, dışarda da mıknatıslar, arada 1.5mm boşluk var. doğru mudur?


    ya pardon pardon

    karşılıklı imiş mıknatısların şimdi anladım
  • 
Sayfa: önceki 194195196197198
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.