Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (194. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.457.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 192193194195196
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu teori ile ilgili projeyi görsel hale getirip bir proje sayfası yapacağım. Haliyle bu bizim için bir hobi, zaman alacaktır. yine de çok kısa zamanda bitirirmeye çalışcağım.. Çok enerjiğin bulduğu gauss hesaplama sayfası gerçekten çok iyi oldu. Yine enerjisini gösterdi bize. :)) Sağolsun..

    Bu arada rotora dizili olan mıknatısların gauss olarak hesabı yapılırken rotorda aralıksız dizili oldukları farzediliyor. Biz hesabımızı yaparken aradaki boşlukları oransal olarak hesaplayıp gauss hesabından düşeceğiz. Kısaca rotorun çevresine 20 mıknatıs tam olarak sığıyor ve biz 10 mıknatıs koydu isek % 50 gausumuzu düşük hesaplayacağız. Bununla beraber tek rotor ve nuvesiz bobin hesaplamaları şu haliyle bile yapılabilir. Sorun şu olacak : Bobine nuve konulduğu zaman, ya da çift rotor mıknatıslı ya da mıknatıssız manyetik alan değerleri ne olacak. Bunları etkileyen faktörler de var. mesela çelik kalınlığı ve içindeki karbon karışım oranları. Bunları dediğim gibi st37 çeliğe göre standartlaştırabiliriz.

    Bazen okurken konuyu algılamak zor oluyor, Bu yüzden görselleştirebilirsem herkesin daha çabuk anlayabileceği ve yorum yapabileceği bir hale getirmiş olurum.

    Serkan bu gaussmeter ile ilgili dediğin parça zor bulunur bir şey midir. Bir de sanırım bu el yapımı meter dataları pcye atabiliyor, 2 rotorun arasına koyup istediğimiz devirde, en azından 50-100 frekansda çalışabilir mi. gauss akışını takip edebilir miyiz. Profesyonellerde böyle bir özellik var ki gerçekten işe yarar. Profesyonelleri beni aştı : 1000 dolar civarında... :)




  • mali bey
    bu motor bir step motor bahsettiğiniz 4 kablonun birbiri ile direnc gösteren
    uçlarını ayrı ayrı doğrultarak dc olarak birleştirin akım çekmeğe başladığınızda
    ses yapar etiketinde besleme gerilimi belirtilmişse 100v üzerinde ise yeterli bir akım
    alamayabilirsiniz.

    gausmetre için aranan HALEFECT iki ayrı çeşit olarak piyasada bulunur birisi 0-1 olarak digital
    çıkış verir diğer birisi ise 0-5 v aralığında anolog çıkış verir kullandığımız pc lerin 3 kablolu olan
    fan motorlarında 3 adet bulunur bc transistör görünümde bir parça.
    saygılar.
  • M Ali bey motor yıldız5 in söylediği gibidir ölçümlerinizi yapın, dc motorlar gibi çok hızlı dönmezler, olmazsa kolayca 4 faza çevirebiliriz kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    şimdi de 100v almak için sarım sayısını 5le çarparsak;

    6m x 5 =30m tel uzunluğumuz olacak

    20m net işe yarar tel 10m artık tel

    R= 30m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.0005 m2) = 0.0216 ohm * 30 = 0.648ohm

    100volt/0.648ohm = 154amper

    oldu mu sana 15.400w kapasiteli bir alternatör! Peki bu teoriyle bizim pratiğimizin niye bu kadar arası açık?

    aynı alternatörü 2mm ve 0.5mm çap kesitli telden yapınca ne oluyor bir de ona bakalım:

    2mm tel

    R= 30m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.001 x 0.0001 m2) = 0.162 ohm
    100volt/0.162ohm = 617amper
    61.700watt

    0.5mm tel

    R= 30m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.00025 x 0.000025 m2) = 2.59 ohm
    100volt/2.59ohm = 38amper
    3800watt

    seç beğen al...

    bir yerde yanlışlık yaptıysak da affola...


    yukarıdaki hesaplamaları yeni tesla değerine göre yeniden yaptım:

    Tesla değerini, 3mm boşluklu (vasat) bir alternatör tasarladığımızı varsayarak, 4. mm'deki 0.2537 tesla değeri olarak revize edersek; 4 katı daha fazla tele ihtiyacımız olacağı açıktır.

    revize hesap:
    şimdi de 100v almak için sarım sayısını 5x4=20 ile çarparsak;

    6m x 20 =120m tel uzunluğumuz olacak

    80m net işe yarar tel 40m artık tel (oranlarımız hep aynı 2/3 öp sarım ve 1/3 çöp sarım)

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.0005 m2) = 0.0216 ohm * 120 = 2.592ohm

    100volt/2.592ohm = 38 amper

    oldu mu sana 3.800w kapasiteli bir alternatör! Peki bu teoriyle bizim pratiğimizin niye bu kadar arası açık? (artık o kadar açık değil)

    aynı alternatörü 2mm ve 0.5mm çap kesitli telden yapınca ne oluyor bir de ona bakalım:

    2mm tel

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.001 x 0.0001 m2) = 0.162 x 4 = 0.648 ohm
    100volt/0.648ohm = 154amper
    15.400watt =15kw

    0.5mm tel

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.00025 x 0.000025 m2) = 2.59 x 4 =10.36 ohm
    100volt/10.36ohm = 10amper
    1000watt =1kw

    ****

    angorapardus,
    vallahi pardus billahi pardus
    bunu ben ayarlamadım, kısmete arayıp da bulamadığımız 1000w karşımıza çıktı!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 26 Aralık 2009; 22:25:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    Serkan bu gaussmeter ile ilgili dediğin parça zor bulunur bir şey midir. Bir de sanırım bu el yapımı meter dataları pcye atabiliyor, 2 rotorun arasına koyup istediğimiz devirde, en azından 50-100 frekansda çalışabilir mi. gauss akışını takip edebilir miyiz. Profesyonellerde böyle bir özellik var ki gerçekten işe yarar. Profesyonelleri beni aştı : 1000 dolar civarında... :)



    Selanik pasajina bakmak lazim, cok zor oldugunu sanmiyorum, DC'de akim olcumu icin de kullaniliyor. BIze analog cikis veren lazim. Mikrodenetleyici 10us 'de voltaj olcumu alir da hall-effect sensor ne kadar hizli tepki verir, o calisma prensibine bagli, ancak 100 Hz cok yuksek degil, bence yapilir, ama gene de denemektye yarar var... .. Yalniz bilgisayara anlik olarak atamazsiniz.. 1 dakika boyunca olcum yapip, olan bilgileri atabilirsiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    şimdi de 100v almak için sarım sayısını 5le çarparsak;

    6m x 5 =30m tel uzunluğumuz olacak

    20m net işe yarar tel 10m artık tel

    R= 30m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.0005 m2) = 0.0216 ohm * 30 = 0.648ohm

    100volt/0.648ohm = 154amper

    oldu mu sana 15.400w kapasiteli bir alternatör! Peki bu teoriyle bizim pratiğimizin niye bu kadar arası açık?

    aynı alternatörü 2mm ve 0.5mm çap kesitli telden yapınca ne oluyor bir de ona bakalım:

    2mm tel

    R= 30m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.001 x 0.0001 m2) = 0.162 ohm
    100volt/0.162ohm = 617amper
    61.700watt

    0.5mm tel

    R= 30m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.00025 x 0.000025 m2) = 2.59 ohm
    100volt/2.59ohm = 38amper
    3800watt

    seç beğen al...

    bir yerde yanlışlık yaptıysak da affola...


    yukarıdaki hesaplamaları yeni tesla değerine göre yeniden yaptım:

    Tesla değerini, 3mm boşluklu (vasat) bir alternatör tasarladığımızı varsayarak, 4. mm'deki 0.2537 tesla değeri olarak revize edersek; 4 katı daha fazla tele ihtiyacımız olacağı açıktır.

    revize hesap:
    şimdi de 100v almak için sarım sayısını 5x4=20 ile çarparsak;

    6m x 20 =120m tel uzunluğumuz olacak

    80m net işe yarar tel 40m artık tel (oranlarımız hep aynı 2/3 öp sarım ve 1/3 çöp sarım)

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.0005 m2) = 0.0216 ohm * 120 = 2.592ohm

    100volt/2.592ohm = 38 amper

    oldu mu sana 3.800w kapasiteli bir alternatör! Peki bu teoriyle bizim pratiğimizin niye bu kadar arası açık? (artık o kadar açık değil)

    aynı alternatörü 2mm ve 0.5mm çap kesitli telden yapınca ne oluyor bir de ona bakalım:

    2mm tel

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.001 x 0.0001 m2) = 0.162 x 4 = 0.648 ohm
    100volt/0.648ohm = 154amper
    15.400watt =15kw

    0.5mm tel

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.00025 x 0.000025 m2) = 2.59 x 4 =10.36 ohm
    100volt/10.36ohm = 10amper
    1000watt =1kw

    ****

    angorapardus,
    vallahi pardus billahi pardus
    bunu ben ayarlamadım, kısmete arayıp da bulamadığımız 1000w karşımıza çıktı!



    Ben gecen sefer de soyledim, aku de sarj etseniz, alternatorunuze yuk de baglasaniz ayni sey.. Eger 10Ohm'luk bir alternator yapar da ondan 10 A cekerseniz, 100V'luk gerilim sargilar uzerinde olusur....
    Sizin hesapladiginiz akim degerleri kisa devre akim oluyor ki normalde sistemin 1 Ohm'un altinda olmasi gerekir sargilarin uzerinde cok fazla gerilim olusmamasi icin sargilarda..




  • Çokenerjik harbiden süpersin ( sırf bunu yazmak için edit ettim :)) , tebrik ederim.

    Şimdilik arkadaşlara bir kaç sonuç verebiliriz.

    - belirli bir güç için sarılacak telin çapı ve uzunluğu, çöp alan ve etkili alan uzunlukları bellidir. Bunlar hesaplanabilir.
    - Bu alternatörde manyetik alan hesaplanan değer olmasa bile hesap edilen hız değeri artırılarak istenilen güç her halükarda elde edilir.
    - gauss hesabında % 25 hata yaptı iseniz, hızınız % 25 artırıp durumu eşitlersiniz ki devri 400 rpm planladı iseniz 500 rpmde sonuca ulaşırsınız.
    - devrinizi düşük tutmak için gauss değerlerini yükseltmek adına rotora daha güçlü ya da daha fazla sayıda mıknatıs koyabilirsiniz.
    - Bu sonuçlar gerek motor modifiyesinde gerek ise yeni baştan alternatör yapımında kullanılabilir.
    - motor revizyonunda istediğiniz gücü almak için sarılması gereken tel artık bellidir. Ancak çap ve mıknatıs sayıları motorlar için hep handikap... Ancak motorlardaki manyetik alan etkisinin de daha iyi olabileceği gerçeği var. ( yüksek miktardaki laminasyon sayısı dışında)

    Çokenerjik bu gauss değerini referans alarak 3 faz ve sıralı bobin sistemlerini de hesap edebiliriz. İllaki tek tel kullanılacak diye bir şey yok. 2 ya da 3 sıralı tellerin bobinlerde paralel bağlantı yapılması halindeki durumları da gözden geçirebiliriz. Daha önce dediğim gibi 12-24-48 volt için bile sarım detayları çıkarılabilir. Ben ayrıntılar, proje sayfası ve hesaplama araçları için uğraşıyorum.

    Serkan bu gaussmeteri yaparsak bir çok şeyi standartlaştırabiliriz. Aslında artık elimizde referans bazı değerler olduğu için testlerle sonuca ulaşabilirim. Tabii ki gaussmeter olsa daha kolaylaşırdı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angorapardus -- 27 Aralık 2009; 16:33:44 >




  • angorapardus
    tebrike gerek yok, iyilik yapıp rüzgara savuruyorum.

    şimdi, gauss hesabı için 10 gömlek daha iyi bir site buldum:

    http://www.magnetsales.com/Design/Tools1.htm

    bu sayfada amaca göre bazı alt menüler var:

    buranın farkı, hem dikdörtgen hem daire mıknatıslar için, belirli uzaklığa ait gauss değerini vermesi. bir de n42 tipi mıknatısın gauss değerini de kendin düzeltebiliyorsun biliyorsan. 13200 gibi.

    ayrıca mıknatısın yapışık olduğu bir yumuşak demir varsa, yani diğer mıknatısla bir bağ oluşturuyorsa, o durumda gauss oranı artıyor ki, bunu da seçeneğe bağlamışlar.

    ve daha da güzeli, ayrıca karşılıklı 2 mıknatıs olduğunda, mesafeye göre aradaki gauss nedir onu da veriyor, ayrıca karşıda mıknatıs yerine metal olursa onu da veriyor!

    ve bir nokta daha, burda ortaya çıkan gauss daha öncekine göre biraz daha yüksek çıkmakta.

    hep son nokta son nokta diyoruz ama hep daha iyisi çıkıyor karşımıza...




  • angorapardus
    öldürücü darbeyi de sona bıraktım

    şimdi de bağlamak için kara kara düşündüğün yük için sana bir alternatif sunayım.

    en son yaptığımız örnekteki 1000w kapasiteli alternatör, kısmete 100v ve 10a çıkmıştı ya,

    şimdi bu alteratörün çıkışına 1 ohm, 10 ohm ve 100 ohm olmak üzere, 3 farklı direnç devresi koyarsan ne olur onu söyleyeyim de sen de hesaplamalara bunu ekle.

    ne diyordu max güç teorisi, kaynağın iç direnci yükün direncine eşit olursa max güç elde edersin. bizim alternatörün iç direnci de zaten 10 ohm, bu durumda doğru hareket de 10 ohmluk bir direnç devresin koymak

    R=V/I formülünden 10 = 100 v / I ve burdan da I=10a bulunur.

    şimdi bu noktada başka bir teoriye geçiyorum: Yukarıdaki alternatörde elde ettiğimiz GÜÇ için ne kadarlık bir kuvvete (newton olarak) ihtiyaç vardır?

    teori diyor ki;
    GÜÇ
    W= VxI = 100vx10a =1000w

    bu güç için gereken KUVVET ise

    W= F (kuvvet-newton) x v (hız-m/s) formülünden = 1000w= F x 5m/s = 1000/5 = 200Newton

    bu alternatörde, 1kw güç için 200 Newtonluk bir kuvvete ihtiyacımız var

    şimdi de 1 ohm ve 100 ohm için duruma bakalım fark neymiş görelim

    1 ohm direnç devresi koyarsam:
    100v/1ohm=100a

    GÜÇ
    W=100v x 100a = 10.000w

    bu gücü yakalamak için gereken KUVVET

    W= F x v = 10.000 = F X 5= 2.000 Newton

    100ohm direnç koyarsam:
    100/100=1a

    W=100v x 1a = 100w

    gereken kuvvet de

    100 = F x 5 = 20 Newton

    şimdi dön pervanene ve ne kadar Newtonluk bir kuvvet toplaman gerektiğini bul, sonra da duruma göre direnç koy ve işini gör!

    benden bu kadar

    mutlu yıllar...




  • Siz maximum gucten bahsedip onlarca yazi yaziyorsunuz da bunlari denediniz mi ?
    Bakin hesabiniz yanlis diye 3 posttur soyluyorum ve duzeltmeye gitmeden devamli olarak bu da yeni hesap diye yazip duruyorsunuz. Once hesabinizi kontrol edin.. Eger yaptiginiz alternator 10 Ohm'luk ic dirence sahip olur da, siz buna esit miktarda bir dirence sahip yuk baglarsaniz GERILIMIN YARISI ALTERNATOR UZERINE DUSER!.. Direnclerin seri baglanmasi kurali.... Eger alternatorunuz 100V gerilim uretiyorsa ve ic direnci 10Ohmsa, Karsisina da 10Ohm direnc baglarsaniz, Yukunuzun uzerine 50V 5A duser ki, ayni sekilde alternatorunuze de 50V 5A duser... Bu durumda uretiminiz 250W olur...
    Eger diyorsaniz ki ben yaptim bu dedigim sarimda bir alternator ve 1000W uretiyorum o zaman tamam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkanc

    Siz maximum gucten bahsedip onlarca yazi yaziyorsunuz da bunlari denediniz mi ?
    Bakin hesabiniz yanlis diye 3 posttur soyluyorum ve duzeltmeye gitmeden devamli olarak bu da yeni hesap diye yazip duruyorsunuz. Once hesabinizi kontrol edin.. Eger yaptiginiz alternator 10 Ohm'luk ic dirence sahip olur da, siz buna esit miktarda bir dirence sahip yuk baglarsaniz GERILIMIN YARISI ALTERNATOR UZERINE DUSER!.. Direnclerin seri baglanmasi kurali.... Eger alternatorunuz 100V gerilim uretiyorsa ve ic direnci 10Ohmsa, Karsisina da 10Ohm direnc baglarsaniz, Yukunuzun uzerine 50V 5A duser ki, ayni sekilde alternatorunuze de 50V 5A duser... Bu durumda uretiminiz 250W olur...
    Eger diyorsaniz ki ben yaptim bu dedigim sarimda bir alternator ve 1000W uretiyorum o zaman tamam..




    hesabım yanlışsa sen düzelt ki doğrusunu görelim.

    ben teorinin olaya yaklaşımını ortaya koymaya çalışıyorum, deneme şansım olsa denemesini de elbette yapmak isterim. yukarıda hespladığım değerleri, teori öyle dediği için yerli yerine koydum, kendi kafamdan teori icad etmedim.

    ya teori böyle demiyor aslı şudur diyerek gereken parametreleri de koyarak doğru sonuca ulaşacaksın, biz de aslında haa teori şöyleymiş demek ki diyerek olayı anlamaya çalışacağız, ya da teori burda yanlış yapmış doğrusunda şunu da hesaba katmak gerekir diyeceksin, ben ikisine de varım!

    şimdi senin söylediğin şeye yani dirençlerin seri bağlanması benzetmesine dönersem, benim de karşı bir argümanım var, şöyle:

    teoriyi okuduğum yerde böyle bir parametreden bahsetmiyor. %100 emin olarak söylemiyorum ama, alternatörün içindeki direnç, çıkıştaki direnç gibi hesaba katılırsa bence doğru olmaz, nedeni de şu: voltajı nerde ölçüyorsun? çıkışta. kaç volt? 100 volt. bu voltaj, zaten o direnç aşıldıktan sonraki voltaj, bunu bir daha geriye neden yürütmemiz gerektiğini anlamadım.

    şimdi, alternatör çıkışında 10 ohm luk başka bir dirence 100v uygulayabiliyorsan, o dirençten sonra 10a ve o direncin üzerinde de yine 100v vardır. ama bir şartla! eğer 200newtonluk bir kuvvetle alternatörünü çevirebiliyorsan! eğer 100n kuvvetiyle çevrirmeye kalkarsan kasar. 300n ile çevririsen de yağ gibi akar gider, ama bu durumda da max güce ulaşamamış olursun.

    şimdi bunu deneyerek nasıl yapabilirsin bilmiyorum, denediğin araçların doğru olduğundan nasıl emin olacaksın? bunu önce teorik olarak ortaya koymak gerek. dediklerimin ışığında hala ilk söylediğin gibi düşünüyorsan, başka yorumları beklemek zorundayız demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 27 Aralık 2009; 21:34:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    hesabım yanlışsa sen düzelt ki doğrusunu görelim.

    ben teorinin olaya yaklaşımını ortaya koymaya çalışıyorum, deneme şansım olsa denemesini de elbette yapmak isterim. yukarıda hespladığım değerleri, teori öyle dediği için yerli yerine koydum, kendi kafamdan teori icad etmedim.

    ya teori böyle demiyor aslı şudur diyerek gereken parametreleri de koyarak doğru sonuca ulaşacaksın, biz de aslında haa teori şöyleymiş demek ki diyerek olayı anlamaya çalışacağız, ya da teori burda yanlış yapmış doğrusunda şunu da hesaba katmak gerekir diyeceksin, ben ikisine de varım!

    şimdi senin söylediğin şeye yani dirençlerin seri bağlanması benzetmesine dönersem, benim de karşı bir argümanım var, şöyle:

    teoriyi okuduğum yerde böyle bir parametreden bahsetmiyor. %100 emin olarak söylemiyorum ama, alternatörün içindeki direnç, çıkıştaki direnç gibi hesaba katılırsa bence doğru olmaz, nedeni de şu: voltajı nerde ölçüyorsun? çıkışta. kaç volt? 100 volt. bu voltaj, zaten o direnç aşıldıktan sonraki voltaj, bunu bir daha geriye neden yürütmemiz gerektiğini anlamadım.

    şimdi, alternatör çıkışında 10 ohm luk başka bir dirence 100v uygulayabiliyorsan, o dirençten sonra 10a ve o direncin üzerinde de yine 100v vardır. ama bir şartla! eğer 200newtonluk bir kuvvetle alternatörünü çevirebiliyorsan! eğer 100n kuvvetiyle çevrirmeye kalkarsan kasar.

    şimdi bunu deneyerek nasıl yapabilirsin bilmiyorum, denediğin araçların doğru olduğundan nasıl emin olacaksın? bunu önce teorik olarak ortaya koymak gerek. dediklerimin ışığında hala ilk söylediğin gibi düşünüyorsan, başka yorumları beklemek zorundayız demektir.



    Hesabinizi yukarida duzelttim gordunuz, gorelim demenize gerek yok. Sizin uzmanlik alaniniz nedir ?
    Teori size sadece 1m/s hizda 1 Tesla gucunde manyetik alanda 1m'de 1V uretir diyor, onun direncini hesaba katma demiyor... Alternatorun cikisindan direk olarak 100V okumanizin nedeni, tellerin uzerine dusen gerilimi olcmenizdir.. Hatta kisa devre olarak akimi olcseniz 10A'de bulmaniz normaldir... Ancak ucuna yuk baglarsaniz isler degisir.. Orda olculen deger telleri asip gelen gerilim degildir.. Gerilim iki nokta arasindaki potansiyel farkidir... Miknatislarin telleri induklemesi ile potansiyel fark olusur ve elektron hareketi olur, elektron akisi da akimi olusturur...
    Seri bagli direnc kurali burda gecerlidir ve bagladiginiz yukun direnci ile tellerin direnci AKIMI belirler.. Teldeki akimla yukteki akim aynidir, ama gerilimler ikisi arasinda direnclerine gore paylasilir.




  • sakin ol arkadaşım, benim burda anlatmaya çalıştığım teorinin sana bir zararı olmaz, sen kendi bildiğini bunlara ekle bir sonuca var, hatta istersen tamamen kendi bildiğine göre git, kime ne...

    velev ki dediğin doğru, o zaman 2mm telle sararsın sen de alternatörünü, zaten onun da hesabını yapmıştık:

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.001 x 0.001 m2) = 0.162 x 4 = 0.648 ohm
    100volt/0.648ohm = 154amper
    15.400watt =15kw

    alternatörün içinde olup bitene de bir itirazın varsa, onu da belirt tabii...

    yalnız, itirazın yoksa, gördüğün gibi bu alternatör epey güçlü oldu. farketmez, fazla mal göz çıkarmaz, şimdi yine çıkışta 10 ohm bir direnç bağlarız, iç direnç de 0.648 ohm idi, toplamda ne farkettiğinin ince hesabını da sen yap artık, sonuçta gönlüne göre olmuştur herhalde...
  • bir de atlamışım kusura bakma

    uzmanlık alanım : boş gezenin boş kalfalığını yapmak!
  • Serkan, güzel gidiyoruz.

    O zaman 1000 wattlık bir alternatörün tarifini yapalım. Eğer tarifin içine yükü koymamız gerekiyor ise bu yük ne olmalı ? Yük neden bu kadar önemli ? Devre tamamlandığında ne olur ? Yükün direnci ile alternatör iç direncini toplamalı mıyız, hesabı ona göre mi yapalım. Bu durumda şunu da sormam lazım : Kullanım ya da test amacı ile yük ve direnç az ya da çok olursa karşımıza çıkan sonuç nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    sakin ol arkadaşım, benim burda anlatmaya çalıştığım teorinin sana bir zararı olmaz, sen kendi bildiğini bunlara ekle bir sonuca var, hatta istersen tamamen kendi bildiğine göre git, kime ne...

    velev ki dediğin doğru, o zaman 2mm telle sararsın sen de alternatörünü, zaten onun da hesabını yapmıştık:

    R= 120m / 5.9 x 10üst7x (3.14 x 0.001 x 0.001 m2) = 0.162 x 4 = 0.648 ohm
    100volt/0.648ohm = 154amper
    15.400watt =15kw

    alternatörün içinde olup bitene de bir itirazın varsa, onu da belirt tabii...

    yalnız, itirazın yoksa, gördüğün gibi bu alternatör epey güçlü oldu. farketmez, fazla mal göz çıkarmaz, şimdi yine çıkışta 10 ohm bir direnç bağlarız, iç direnç de 0.648 ohm idi, toplamda ne farkettiğinin ince hesabını da sen yap artık, sonuçta gönlüne göre olmuştur herhalde...




    Sakinlik acisindan bir problemim yok. Uzmanlik alaninizi sormustum ama cevap vermediniz...
    2mm'lik telden 154 Amper gecer diyorsunuz..? Bakin burda teoriyi yazip, elinizde olan bir alternatorden hesap yapmaniz mantikli, ama havada ucusan sayilarin mantigi yoktur.
    Bir de "ince hesabini" buyrun siz yapin, ben 154A'i 2mm'lik telden geciremem...




  • Çokenerjik sen de iyi gidiyorsun.
    Şu verdiğin site harbiden nefesleri kesti. Ben bir kaç gün ordayım :)) Bu arada serkanı da dinlesek iyi olur. En sonunda iş senin 200 newtona varacak onu biliyorum da alternatör ile yükü bir türlü ilişkilendiremedik. Bu işi su örneği ile anlatsak hepimiz daha iyi anlayacağız. Mesela 10 tonluk suyu 10 metre yukarıya çıkarmışız. bu bir alternatör. 10 metre 10 cm borudan suyu aşağı akıtmayı planlıyoruz. Boru kablo ve direncimiz, 10 tonluk suyun yaptığı basınç gerilim (voltaj) akan su da amper... Bu borunun 10 metreden sonraki ağzını küçültürsek ne olur, kapatırsak ne olur, büyütürsek ne olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    Çokenerjik sen de iyi gidiyorsun.
    Şu verdiğin site harbiden nefesleri kesti. Ben bir kaç gün ordayım :)) Bu arada serkanı da dinlesek iyi olur. En sonunda iş senin 200 newtona varacak onu biliyorum da alternatör ile yükü bir türlü ilişkilendiremedik. Bu işi su örneği ile anlatsak hepimiz daha iyi anlayacağız. Mesela 10 tonluk suyu 10 metre yukarıya çıkarmışız. bu bir alternatör. 10 metre 10 cm borudan suyu aşağı akıtmayı planlıyoruz. Boru kablo ve direncimiz, 10 tonluk suyun yaptığı basınç gerilim (voltaj) akan su da amper... Bu borunun 10 metreden sonraki ağzını küçültürsek ne olur, kapatırsak ne olur, büyütürsek ne olur.


    Alternator ile yukun iliskendirmesini onceden yaptik?
  • Yukunuzun uzerine 50V 5A duser ki, ayni sekilde alternatorunuze de 50V 5A duser... Bu durumda uretiminiz 250W olur...( serkanc)

    Serkan yukarıdaki değerlerde bir azlık var, bizim alternatör senin de dediğin gibi 50v 5 amper ve 250 watt değerde. ancak halen kapasitesi 100 volt 10 ampere çıkabilir, newtonu artırsak biraz.... Buradan iyi bir sonuç çıkarabiliriz : İşte karşısına aynı omajda yük konulunca bizim alternatör 250 watt oldu. Ama boşta 1 kw idi. Demek ki i yükün direncine göre farklı farklı alternatör güçleri hesap edilebilliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angorapardus -- 27 Aralık 2009; 23:18:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    Yukunuzun uzerine 50V 5A duser ki, ayni sekilde alternatorunuze de 50V 5A duser... Bu durumda uretiminiz 250W olur...( serkanc)

    Serkan yukarıdaki değerlerde bir azlık var, bizim alternatör senin de dediğin gibi 50v 5 amper ve 250 watt değerde. ancak halen kapasitesi 100 volt 10 ampere çıkabilir, newtonu artırsak biraz.... Buradan iyi bir sonuç çıkarabiliriz : İşte karşısına aynı omajda yük konulunca bizim alternatör 250 watt oldu. Ama boşta 1 kw idi. Demek ki i yükün direncine göre farklı farklı alternatör güçleri hesap edilebilliyor.


    O degerde bir yanlislik yok, hesabini yaptiginiz alternatore gore cikan sonuc o. Direk olarak bu alternatorden yararlanamazsiniz, sonucta aku sarjinda kullanmaniz gerekir ve 10ohm'luk bir sarim kullanirsaniz 100V gibi bir deger alternator uzerinde kalir 10A'le aku sarj ederseniz... Bakin bosta olan bir alternator sadece POTANSIYEL farki yaratir, tabi siz bunu olcuyorsaniz da olcum aletinizden bir akim da gecer cok ufak da olsa..




  • 
Sayfa: önceki 192193194195196
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.