Şimdi Ara

Rudolf diesel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tüm dizelciler babası.Dizel motoru bulmuş. kendisini tebrik ediyorum.


    1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi.






     Rudolf diesel



  • Düzeltme: Feribota bindi, bir daha inemedi.

    Adamı yok ettiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi As cos -- 31 Mayıs 2007; 1:07:27 >
  • dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel
  • Düşük devirde çalışıp fazla güç üretiyo prensip olarak güçlü çalışıyo denle bilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel



    O o zamanlarda kaldı.. O zamanlarda rudolf dizelin amacı %70 verimle motor çalıştırmaktı ancak şu anki teknoloji dahi %40 a gelemedi.... kısacası teknoloji geliştikçe bir çok şey değişiyor....
  • dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel


    Günümüz motor teknolojisi öyle gelişti ki.. Artık dizellerde benzinlilere kafa tutar hale geldi...
    Rudolf kendi motoruna inanmamış demekki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 31 Mayıs 2007; 15:03:03 >
  • Hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır, doğru ama tasarlanmayacakları anlamına gelmez. Bu yılın Le Mans 24 saat endurance yarışını dizel motorlu Audi R10 kazandı. Hem de ilk iki sırayı alarak. Hem de 24 saatte 380 tur atarak Le Mans lap rekorlarını da kırarark. Üstelik Le Mans'da dizel motorlu Audi'nin ilk yılı. Daha önce yarışmışlığı dahi yok!

    http://www.channel4.com/4car/gl/gallery/gallery/1899/1

    Üstelik bu Aurdi R10'un tek zaferi de değil. İkincisi de 12 saat Sebris yarışı:

    http://www.fastmachines.com/archives/sports_car/003567.php

    Demek ki dizeller istendiğinde hızlı olabiliyor.

    Ama dizeller verimi yüksek motorlar oldukları için öncelikli kullanımı endüstriyel uygulamalarda bulmuşlardır. Bu alanda ise güç değil, hız, dayanıklılk ve tutumluluk esastır. Dizelim tasarım tarihi de bu yüzden "verimililik ve dayanıklılık"" üzerine bina edilmiştir.

    Ama bu, istendiğinde onlardan hızlı birer koşucu çıkaraılamayacağı anlamına gelmez.

    Evet, dizelin hız konusunda bazi kalıtsal handikapları vardır ama günümüz teknolojisi ile artık bunları aşmak mümkün. Sorun teknoloji değil, maliyet.

    Dizel motor bu haliyle bile daha pahalı. Çok hızlı hale getirdiğinizde çok daha pahalı oluyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1977 Ford Granada Turnier 2.0 v6
    11 yıl önce açıldı
    Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • rudolf motoruna güveniyorduda o zamanlar turbo yoktu
  • dizel teknolojisinde baya bir gelişme var.özellikle piezzo enjektörler baya güç ve performans sağlıyor.
  • ne zaman bir diesel 7.000 devir çevirir o zaman benzinliyle kafa tutuşur unutmayın ki turbo olmadan dizel hiç bir işe yaramaz aksini söyleyin isteresniz turbo benzinli bir araca konulsa ki 1.4 TSI 170 hp kim güçlü anlaşılır sanırım amacım diesel motoru kötülemek değil ama benzinli motor ayrıdır sürüş zevki vs. diesel ayrıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel



    O o zamanlarda kaldı.. O zamanlarda rudolf dizelin amacı %70 verimle motor çalıştırmaktı ancak şu anki teknoloji dahi %40 a gelemedi.... kısacası teknoloji geliştikçe bir çok şey değişiyor....

    Bu konuda haklısın biz kullandığımız yakıtın benzinin mesala bize sağlıya bileceği enerjinin şuanakadar yapılan motorlarda en fazla %25 ini enerjiye çevirebiliyoruz dizellerde bu oran %30 küsürlere kadar çıkıyo buda önemli bir sorun motor teknolojisinin daha çok ilerlemesi lazım




  • Evet, yalnız dizel motorların termal verimi %40 civarlarına geldi. Benzinli motorlar da %28 sınırına dayandı. hatta bazı dizeller %42 civarında. Dizelin tutumlu olmasının sebebi de bu zaten. Ama bu anlamda gelecek dizellerde de değil. elektrik motorlarında. Onların verimi %90'lara kadar çıkıyor. Günümüzde en verimli motor elektrik motorudur ama elektrik enerjisi elde etme yöntemleri verimsiz olduğu için mecburen o da elektrik üretim teknolojisinin verimine eşitleniyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: PRODRİVER


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel



    O o zamanlarda kaldı.. O zamanlarda rudolf dizelin amacı %70 verimle motor çalıştırmaktı ancak şu anki teknoloji dahi %40 a gelemedi.... kısacası teknoloji geliştikçe bir çok şey değişiyor....

    Bu konuda haklısın biz kullandığımız yakıtın benzinin mesala bize sağlıya bileceği enerjinin şuanakadar yapılan motorlarda en fazla %25 ini enerjiye çevirebiliyoruz dizellerde bu oran %30 küsürlere kadar çıkıyo buda önemli bir sorun motor teknolojisinin daha çok ilerlemesi lazım




  • o yarisi hizli oldugu icin degil , yakit alma molasini daha az verdigi icin kazandi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır, doğru ama tasarlanmayacakları anlamına gelmez. Bu yılın Le Mans 24 saat endurance yarışını dizel motorlu Audi R10 kazandı. Hem de ilk iki sırayı alarak. Hem de 24 saatte 380 tur atarak Le Mans lap rekorlarını da kırarark. Üstelik Le Mans'da dizel motorlu Audi'nin ilk yılı. Daha önce yarışmışlığı dahi yok!

    http://www.channel4.com/4car/gl/gallery/gallery/1899/1

    Üstelik bu Aurdi R10'un tek zaferi de değil. İkincisi de 12 saat Sebris yarışı:

    http://www.fastmachines.com/archives/sports_car/003567.php

    Demek ki dizeller istendiğinde hızlı olabiliyor.

    Ama dizeller verimi yüksek motorlar oldukları için öncelikli kullanımı endüstriyel uygulamalarda bulmuşlardır. Bu alanda ise güç değil, hız, dayanıklılk ve tutumluluk esastır. Dizelim tasarım tarihi de bu yüzden "verimililik ve dayanıklılık"" üzerine bina edilmiştir.

    Ama bu, istendiğinde onlardan hızlı birer koşucu çıkaraılamayacağı anlamına gelmez.

    Evet, dizelin hız konusunda bazi kalıtsal handikapları vardır ama günümüz teknolojisi ile artık bunları aşmak mümkün. Sorun teknoloji değil, maliyet.

    Dizel motor bu haliyle bile daha pahalı. Çok hızlı hale getirdiğinizde çok daha pahalı oluyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel






  • Dizeller benzinlilere yarışabilecek kapasitede değillerdir ..
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    o yarisi hizli oldugu icin degil , yakit alma molasini daha az verdigi icin kazandi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır, doğru ama tasarlanmayacakları anlamına gelmez. Bu yılın Le Mans 24 saat endurance yarışını dizel motorlu Audi R10 kazandı. Hem de ilk iki sırayı alarak. Hem de 24 saatte 380 tur atarak Le Mans lap rekorlarını da kırarark. Üstelik Le Mans'da dizel motorlu Audi'nin ilk yılı. Daha önce yarışmışlığı dahi yok!

    http://www.channel4.com/4car/gl/gallery/gallery/1899/1

    Üstelik bu Aurdi R10'un tek zaferi de değil. İkincisi de 12 saat Sebris yarışı:

    http://www.fastmachines.com/archives/sports_car/003567.php

    Demek ki dizeller istendiğinde hızlı olabiliyor.

    Ama dizeller verimi yüksek motorlar oldukları için öncelikli kullanımı endüstriyel uygulamalarda bulmuşlardır. Bu alanda ise güç değil, hız, dayanıklılk ve tutumluluk esastır. Dizelim tasarım tarihi de bu yüzden "verimililik ve dayanıklılık"" üzerine bina edilmiştir.

    Ama bu, istendiğinde onlardan hızlı birer koşucu çıkaraılamayacağı anlamına gelmez.

    Evet, dizelin hız konusunda bazi kalıtsal handikapları vardır ama günümüz teknolojisi ile artık bunları aşmak mümkün. Sorun teknoloji değil, maliyet.

    Dizel motor bu haliyle bile daha pahalı. Çok hızlı hale getirdiğinizde çok daha pahalı oluyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel








  • Yakıtı eşitleseler de kazanacaktı. Yakıtı daha geç alması sadece Le Mans pist rekorunu açık ara kırmasına yol açtı. Nedeni ise aşağıda. Biri Audi R10 dizel, diğeri Saleen S7R. ikisi de aynı pistte yarıştı - 2007 Le Mans

    AUDI R10 FORD SALEEN S7R
    Motor Tipi: Turbo-Dizel 5.5 l Benzinli 7 l.
    Motor Gücü: 650 HP 600 HP
    Tork: 812 Nm 646 NM
    Ağırlık: 935 kg 1150 kg

    Daha az pit stop yapmasa ne farkeder. Hangi aracın kazanacağı baştan belli.

    Bir de Peugeot'un 2008 için hazırladığı araca bakın:
    http://www.peugeot-sport.com/EN/endurance/peugeot908.htm

    PEUGEOT 908
    Motor Tipi: Turbo-Dizel 5.5 l
    Motor Gücü: 700 HP
    Tork: 1200 Nm
    Ağırlık: 925 kg

    Dizeller Turbo, benzinliler doğal emişli olduğu sürece Le Mans'ta benzinlilerin şansı yok. Ha, benzinlileri de türbo yaparsanız daha fazla beygir güxü elde edersiniz ama bu kez de o motoru 24 saat boyunca sorunsuz olarak son devir çalıştırmak imkansız değildir belki ama çok çok zordur.

    Sonuçta yukarıda ki araçlar aynı sayıda pite girseler dahi Le mans'ı kazanırlar çünkü mevcut Le Mans kurallarıyla beygir gücü ve ağırlık avantajları var.

    Zaten o yüzden Porsche başta olmak üzere benzinli motor üreticileri kurallar değişsin diye şarlamaya başladılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: PRODRİVER

    Dizeller benzinlilere yarışabilecek kapasitede değillerdir ..
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    o yarisi hizli oldugu icin degil , yakit alma molasini daha az verdigi icin kazandi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır, doğru ama tasarlanmayacakları anlamına gelmez. Bu yılın Le Mans 24 saat endurance yarışını dizel motorlu Audi R10 kazandı. Hem de ilk iki sırayı alarak. Hem de 24 saatte 380 tur atarak Le Mans lap rekorlarını da kırarark. Üstelik Le Mans'da dizel motorlu Audi'nin ilk yılı. Daha önce yarışmışlığı dahi yok!

    http://www.channel4.com/4car/gl/gallery/gallery/1899/1

    Üstelik bu Aurdi R10'un tek zaferi de değil. İkincisi de 12 saat Sebris yarışı:

    http://www.fastmachines.com/archives/sports_car/003567.php

    Demek ki dizeller istendiğinde hızlı olabiliyor.

    Ama dizeller verimi yüksek motorlar oldukları için öncelikli kullanımı endüstriyel uygulamalarda bulmuşlardır. Bu alanda ise güç değil, hız, dayanıklılk ve tutumluluk esastır. Dizelim tasarım tarihi de bu yüzden "verimililik ve dayanıklılık"" üzerine bina edilmiştir.

    Ama bu, istendiğinde onlardan hızlı birer koşucu çıkaraılamayacağı anlamına gelmez.

    Evet, dizelin hız konusunda bazi kalıtsal handikapları vardır ama günümüz teknolojisi ile artık bunları aşmak mümkün. Sorun teknoloji değil, maliyet.

    Dizel motor bu haliyle bile daha pahalı. Çok hızlı hale getirdiğinizde çok daha pahalı oluyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    dizel motorlar katiyetle hızlı olamazlar, zaten hızlı olmaları için tasarlanmamışlardır.

    rudolph diesel









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 31 Mayıs 2007; 17:24:26 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.