Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (32. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
351.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bona

    merhaba arkadaşlar bir haftaya bir rover almayı düşünüyorum istediğim 216 si 12750 gibi bir fiyata temiz bir arac gördüm ilanlarda fakat gidip görmedim almak istediğim arac otomatik yani cvt olan, forumlarda cvt şanzımanı herkes kötülüyor sorunluğu olduğu arızalandıgı andan tamiri mümkün degil vs..
    şimdi yine aynı forumda mgrovertürk forumunda bir arkadas cvt şanzımana aft yağ koyuldugu için sorun cıkardıgı ve bunu rover fabrikasında calışmış biriyle iletişime gecerekde doğruladığını yazmış, cvt yağı arıyordu yüksek fiyattan bmw de bulmus alıcam diye yazmış sonrada konu ordan kopmuş...
    bende başka bir forumda palio speedgear kullanıcısının serviste aft yag koydugu ama bir yetkili ile görüşüp cvt ile değiştigini okudum..
    gelelim benim soruma ben 216 cvt şanzımnalıyı almak istiyorum rover 216 kullananlar ne gibi sorunlar yasadı bu şanzımalarda ve sorun yaşayanlar cvt şanzımana nasıl bir yağ secimi yaptı yada sorun yaşamayanların yağ secimi nasıl olduda sorun cıkarmadı cvtli 216 kullanan arkadaşlardan yorum bekliyorum.. ikinci secenegim 416 olucak yine otmatik aslında onu pek istemiyorum ama roverı kafama koydum cvtli 216 olmassa 416yı kesim alıcam.

    birde cvt şanzımanın cok agır yüke dayanmadığı yazıyor drag kalkış vs gibi benim hız merakım yok istanbul trafiginde amacım rahat bir sürüş ve eşiminde rahat kullanması icin bu aracı almak istiyorum istiyorum...

    200 serisinin cvt şanzımanlarındaki sorun, çevrimi yapan zincirin bozulması sorunu. bunun sebebi de kullanıma bağlı olarak ekonomik ömrünü doldurması. dolayısıyla içine AFT, CVT, ne koyarsanız koyun, isterseniz "altın suyuna batırılmış yağ" koyun, sonuç değişmeyecek. hiç bir şey sonsuz değil, ekonomik ömrünü eninde sonunda tamamlayacak. en fazla kaçınılmaz sonu biraz geciktirirsiniz ancak o son mutlaka gelecek. o şanzımandaki sorun biraz da "mini"ler için tasarlanmış olan şanzımanın hiç bir geliştirme uygulanmadan direkt rover 200 serisine uygulanması ve mini'lerin tork değerlerine optimum düzeyde dayanan şanzımanın, rover 200 serisinin yükünü mini'lerdeki gibi kaldıramaması sorunu... her aracın, şanzımanın, parçanın elbette bir ömrü var. yani diğer araçlarda bozulacak bir gün ancak şu bir istatistiki gerçek ki, 200 serisinde kullanılan CVT şanzıman emsallerine göre daha kısa ömürlü...


    400 ve 600 serisilerindeki durum ise tamamen farklı.

    * 400 ve 600 serisinin manuel versiyonlarında 400'lerde K serisi 1.4 ve 1.6 hacimli, 600 serisinde ise T serisi 2.0 ve 2.3 motorlar mevcut ve bu motorlarla birlikte kullanılan PG1 ve R65 kodlu manuel şanzımanlar sorunsuz.

    * aynı serilerin otomatik versiyonlarında ise, motor-şanzıman ikilisi, 400'lerde honda euro civic ve 600 serilerinde honda euro accord'larda kullanılan motor-şanzıman ikilisi ve bunlar da yine sorunsuz.

    özetle, daha önce de defalarca yazdığım üzere, 200 serisi otomatik alınmaz. ancak 200 serisi manuel, 400 serisi otomatik ya da manuel ve yine 600 serisi otomatik ve manuel alınır...




  • (AYA) arkadaşım acill yardımın gerekli derdimi şöyle özetlemeye çalışayım belki hatırlarsın ben rover 414 sahibiyim aracıma park halinde ön sol tekerlek karışımı vurdular kaportada fazla hasar yok onu hallettik yalnız araç kazada doğal olarak direksiyon kitleyince direksiyonda az bir boşluk oluşmuş birde sağa tam tur yapınca geri pek toparlama yapmıyordu o yüzden tekerleri çeviren mili ve direksiyon kutusunu söküp bakım yapmışlar sonradan nasıl olduysa araç kornası devamlı ötmeye başlamış ve ayrıyetten aracı kumandaile açtıktan sonra immo kumandasını gerek görmeden çalışıyor akü kutup başını söküp tekrar takıyorum ilk etapta kumanda anahtarın yanında olmadan çalışmıyor devamında birdaha gerek görmüyor kumandaya daha önce sanırım her çalışmada kumanda istiyordu size bu mesajı yazdığımda korna devre dışı bırakılmıştı bir gün sonra bakıma devam edecekler baakalım düzelecekmi acil yardımın gerekiyor sizlerde olmasanız bizler ne yaparız bilemiyorum şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bona

    merhaba arkadaşlar bir haftaya bir rover almayı düşünüyorum istediğim 216 si 12750 gibi bir fiyata temiz bir arac gördüm ilanlarda fakat gidip görmedim almak istediğim arac otomatik yani cvt olan, forumlarda cvt şanzımanı herkes kötülüyor sorunluğu olduğu arızalandıgı andan tamiri mümkün degil vs..
    şimdi yine aynı forumda mgrovertürk forumunda bir arkadas cvt şanzımana aft yağ koyuldugu için sorun cıkardıgı ve bunu rover fabrikasında calışmış biriyle iletişime gecerekde doğruladığını yazmış, cvt yağı arıyordu yüksek fiyattan bmw de bulmus alıcam diye yazmış sonrada konu ordan kopmuş...
    bende başka bir forumda palio speedgear kullanıcısının serviste aft yag koydugu ama bir yetkili ile görüşüp cvt ile değiştigini okudum..
    gelelim benim soruma ben 216 cvt şanzımnalıyı almak istiyorum rover 216 kullananlar ne gibi sorunlar yasadı bu şanzımalarda ve sorun yaşayanlar cvt şanzımana nasıl bir yağ secimi yaptı yada sorun yaşamayanların yağ secimi nasıl olduda sorun cıkarmadı cvtli 216 kullanan arkadaşlardan yorum bekliyorum.. ikinci secenegim 416 olucak yine otmatik aslında onu pek istemiyorum ama roverı kafama koydum cvtli 216 olmassa 416yı kesim alıcam.

    birde cvt şanzımanın cok agır yüke dayanmadığı yazıyor drag kalkış vs gibi benim hız merakım yok istanbul trafiginde amacım rahat bir sürüş ve eşiminde rahat kullanması icin bu aracı almak istiyorum istiyorum...

    ben bir aydan beri 216si otomatik kullanıcısıyım,evet aya hocamında söylediği gibi 200 serisi otomatikler biraz nazlı,arıza çıkarma ihtimalini düşürmek için,dediğiniz gibi şanzıman yağ değişimi periyodlarında aft yerine cvt yağı kullanın,tam durmadan p'ye r'ye almayın,ışıklarda n'ye alınki şanzıman çok ısınmasın,hızlı kalkış yapmayın zaten otomatik ve önden çekiş olduğu için zemin ıslaksa ve hafif yokuşsa patinaj çekebiliyor,eğimli ya da düz bi yerde durduğunuzda önce el frenini çekin sonra n'ye alın,en son ayağınızı frenden çekip p'ye alınki aracın yükü şanzımana değilde el frenine binsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    (AYA) arkadaşım acill yardımın gerekli derdimi şöyle özetlemeye çalışayım belki hatırlarsın ben rover 414 sahibiyim aracıma park halinde ön sol tekerlek karışımı vurdular kaportada fazla hasar yok onu hallettik yalnız araç kazada doğal olarak direksiyon kitleyince direksiyonda az bir boşluk oluşmuş birde sağa tam tur yapınca geri pek toparlama yapmıyordu o yüzden tekerleri çeviren mili ve direksiyon kutusunu söküp bakım yapmışlar sonradan nasıl olduysa araç kornası devamlı ötmeye başlamış ve ayrıyetten aracı kumandaile açtıktan sonra immo kumandasını gerek görmeden çalışıyor akü kutup başını söküp tekrar takıyorum ilk etapta kumanda anahtarın yanında olmadan çalışmıyor devamında birdaha gerek görmüyor kumandaya daha önce sanırım her çalışmada kumanda istiyordu size bu mesajı yazdığımda korna devre dışı bırakılmıştı bir gün sonra bakıma devam edecekler baakalım düzelecekmi acil yardımın gerekiyor sizlerde olmasanız bizler ne yaparız bilemiyorum şimdiden teşekkürler

    mesajınızdan anladığım kadarıyla, orjinal immo kumandası dururken ayrıca bir kumanda sistemi mi bağlattınız?

    ben immonun çalışması ile ilgili genel bilgi vereyim en iyisi ;

    bizim araçların immo kodu, kumanda üzerinden çalışır. yani kapatma komutu verdiğinizde immo devreye girer ve açma komutu verdiğinizde, kumanda kendini tanıtıcı immo kodunu da beraberinde gönderir. aracı kumanda ile kapatırsanız immoyu devreden çıkarmak için yine kumanda ile açmak zorundasınız. yoksa başka herhangi bir yöntemle yapacağınız açma işlemi mutlaka izinsiz giriş olarak algılanır ve alarm moduna düşer. alarm moduna düşen araçta da korna sürekli olarak çalar.

    siz de kornanızın sürekli çaldığını söylüyorsunuz. yine anladığım kadarıyla, orjinal immo kumandanızla açtığınızda alarm devre dışı kalıyor ancak bir şekilde yeniden devreye giriyor olmalı ki, kornanız çalıyor.


    önereceğim şey, kapı switchlerinizi, bagaj switchinizi, motor kaputu altındaki switchinizi kontrol edin. özellikle kaza sırasında kaput altındaki switch yerinden oynamışsa bu durumu yaşıyor olabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    (AYA) arkadaşım acill yardımın gerekli derdimi şöyle özetlemeye çalışayım belki hatırlarsın ben rover 414 sahibiyim aracıma park halinde ön sol tekerlek karışımı vurdular kaportada fazla hasar yok onu hallettik yalnız araç kazada doğal olarak direksiyon kitleyince direksiyonda az bir boşluk oluşmuş birde sağa tam tur yapınca geri pek toparlama yapmıyordu o yüzden tekerleri çeviren mili ve direksiyon kutusunu söküp bakım yapmışlar sonradan nasıl olduysa araç kornası devamlı ötmeye başlamış ve ayrıyetten aracı kumandaile açtıktan sonra immo kumandasını gerek görmeden çalışıyor akü kutup başını söküp tekrar takıyorum ilk etapta kumanda anahtarın yanında olmadan çalışmıyor devamında birdaha gerek görmüyor kumandaya daha önce sanırım her çalışmada kumanda istiyordu size bu mesajı yazdığımda korna devre dışı bırakılmıştı bir gün sonra bakıma devam edecekler baakalım düzelecekmi acil yardımın gerekiyor sizlerde olmasanız bizler ne yaparız bilemiyorum şimdiden teşekkürler

    mesajınızdan anladığım kadarıyla, orjinal immo kumandası dururken ayrıca bir kumanda sistemi mi bağlattınız?

    ben immonun çalışması ile ilgili genel bilgi vereyim en iyisi ;

    bizim araçların immo kodu, kumanda üzerinden çalışır. yani kapatma komutu verdiğinizde immo devreye girer ve açma komutu verdiğinizde, kumanda kendini tanıtıcı immo kodunu da beraberinde gönderir. aracı kumanda ile kapatırsanız immoyu devreden çıkarmak için yine kumanda ile açmak zorundasınız. yoksa başka herhangi bir yöntemle yapacağınız açma işlemi mutlaka izinsiz giriş olarak algılanır ve alarm moduna düşer. alarm moduna düşen araçta da korna sürekli olarak çalar.

    siz de kornanızın sürekli çaldığını söylüyorsunuz. yine anladığım kadarıyla, orjinal immo kumandanızla açtığınızda alarm devre dışı kalıyor ancak bir şekilde yeniden devreye giriyor olmalı ki, kornanız çalıyor.


    önereceğim şey, kapı switchlerinizi, bagaj switchinizi, motor kaputu altındaki switchinizi kontrol edin. özellikle kaza sırasında kaput altındaki switch yerinden oynamışsa bu durumu yaşıyor olabilirsiniz.

    aya arkadaşım aracımda kaza ve sonrasında herhangi bir immo arızası olmadı taki ön direksiyon kutusu ve tekerleri çeviren kollarda arıza sebebiyle sapma tesbit edip sökene kadar usta ön direksiyon kolları ve kutusunu birlikte çıkarmış ayrıca direksiyon alt kolunuda yamılma varmı diye söktü herhalde daha sonra toplayıp takmaya çalışırken heralde bir arızamı verdiler nedir aracımda harici kumanda yok yani orijinal immolu simdi korna devre dışı geziyoruz ayrıca srs ışığıda eskisi gibi kontağı açtığımda yanıp sönmüyor hiç yanmıyor göstergekerdeki alarm lambası bazı hiç yanmıyor (kapıyı açtığımda devamlı yanardı)ara sıra çok nadir yanıyor ama kumanda kapıları kitleyip açıyor ozaman alarm lambası sadece kapıları açma kapamalarda görevini yapıyor çalıştırdıktan sonra bir daha çoğunlukla hiç yanmıyor çok serek yanıyor switcleri kontrol edicem ama srs ışıgı niye devre dışı kaldı acaba bir yerden yanlışlıkla bir kablomu kopardılar kaput switchi nerde bilmiyorum verdiğin bilgiler için teşekkürler ayrıca bulunduğum ilçede böyle bir arızaya bakacak usta yok nasıl bir ustaya göstermem gerekiyor ben (bursa) nın bir ilçesinde yaşıyorum saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    (AYA) arkadaşım acill yardımın gerekli derdimi şöyle özetlemeye çalışayım belki hatırlarsın ben rover 414 sahibiyim aracıma park halinde ön sol tekerlek karışımı vurdular kaportada fazla hasar yok onu hallettik yalnız araç kazada doğal olarak direksiyon kitleyince direksiyonda az bir boşluk oluşmuş birde sağa tam tur yapınca geri pek toparlama yapmıyordu o yüzden tekerleri çeviren mili ve direksiyon kutusunu söküp bakım yapmışlar sonradan nasıl olduysa araç kornası devamlı ötmeye başlamış ve ayrıyetten aracı kumandaile açtıktan sonra immo kumandasını gerek görmeden çalışıyor akü kutup başını söküp tekrar takıyorum ilk etapta kumanda anahtarın yanında olmadan çalışmıyor devamında birdaha gerek görmüyor kumandaya daha önce sanırım her çalışmada kumanda istiyordu size bu mesajı yazdığımda korna devre dışı bırakılmıştı bir gün sonra bakıma devam edecekler baakalım düzelecekmi acil yardımın gerekiyor sizlerde olmasanız bizler ne yaparız bilemiyorum şimdiden teşekkürler

    mesajınızdan anladığım kadarıyla, orjinal immo kumandası dururken ayrıca bir kumanda sistemi mi bağlattınız?

    ben immonun çalışması ile ilgili genel bilgi vereyim en iyisi ;

    bizim araçların immo kodu, kumanda üzerinden çalışır. yani kapatma komutu verdiğinizde immo devreye girer ve açma komutu verdiğinizde, kumanda kendini tanıtıcı immo kodunu da beraberinde gönderir. aracı kumanda ile kapatırsanız immoyu devreden çıkarmak için yine kumanda ile açmak zorundasınız. yoksa başka herhangi bir yöntemle yapacağınız açma işlemi mutlaka izinsiz giriş olarak algılanır ve alarm moduna düşer. alarm moduna düşen araçta da korna sürekli olarak çalar.

    siz de kornanızın sürekli çaldığını söylüyorsunuz. yine anladığım kadarıyla, orjinal immo kumandanızla açtığınızda alarm devre dışı kalıyor ancak bir şekilde yeniden devreye giriyor olmalı ki, kornanız çalıyor.


    önereceğim şey, kapı switchlerinizi, bagaj switchinizi, motor kaputu altındaki switchinizi kontrol edin. özellikle kaza sırasında kaput altındaki switch yerinden oynamışsa bu durumu yaşıyor olabilirsiniz.

    aya arkadaşım aracımda kaza ve sonrasında herhangi bir immo arızası olmadı taki ön direksiyon kutusu ve tekerleri çeviren kollarda arıza sebebiyle sapma tesbit edip sökene kadar usta ön direksiyon kolları ve kutusunu birlikte çıkarmış ayrıca direksiyon alt kolunuda yamılma varmı diye söktü herhalde daha sonra toplayıp takmaya çalışırken heralde bir arızamı verdiler nedir aracımda harici kumanda yok yani orijinal immolu simdi korna devre dışı geziyoruz ayrıca srs ışığıda eskisi gibi kontağı açtığımda yanıp sönmüyor hiç yanmıyor göstergekerdeki alarm lambası bazı hiç yanmıyor (kapıyı açtığımda devamlı yanardı)ara sıra çok nadir yanıyor ama kumanda kapıları kitleyip açıyor ozaman alarm lambası sadece kapıları açma kapamalarda görevini yapıyor çalıştırdıktan sonra bir daha çoğunlukla hiç yanmıyor çok serek yanıyor switcleri kontrol edicem ama srs ışıgı niye devre dışı kaldı acaba bir yerden yanlışlıkla bir kablomu kopardılar kaput switchi nerde bilmiyorum verdiğin bilgiler için teşekkürler ayrıca bulunduğum ilçede böyle bir arızaya bakacak usta yok nasıl bir ustaya göstermem gerekiyor ben (bursa) nın bir ilçesinde yaşıyorum saygılar

    anlattıklarınıza bakılırsa, araçta elektriksel bir değil bir kaç sorun olmuş gibi. bunu tamirat sırasında mı yaptılar, yoksa başka bir neden mi var doğrusu anlayamadım. bursa'ya yolunuz düşerse bursa'da rover'dan anlayan bir elektrikçiye göstermenizde fayda var. daha da güzeli keşke ankara'ya yolunuz düşse de tüm sorunlar bir seferde halledilip çıksa.

    SRS ışığının hiç yanmaması ile ilgili, direksiyon altındaki sigorta tablosunu bir kontrol ediverin bakalım orada atık sigorta var mı?




  • aya arkadaşımbir elektrikçi kardeşimize gösterdim direksiyon hava yastığının ve kornanın bağlı olduğu yastığın altındaki yuvarlak kutunun içinde serit mi ne varmış direksiyon kutusunu söktükten sonra direksiyon belirli bir tarafa boşa döndüğü zaman o şeridi koparmışlar oyüzden srs lambası ve korna arızası meydana geliyormuş bende çıkmasını sipariş ettim onu takacak usta bakalım sonuç ne olacak ilginize çok çok teşekkür ederim duruma göre yine yazarım sağlıcakla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşımbir elektrikçi kardeşimize gösterdim direksiyon hava yastığının ve kornanın bağlı olduğu yastığın altındaki yuvarlak kutunun içinde serit mi ne varmış direksiyon kutusunu söktükten sonra direksiyon belirli bir tarafa boşa döndüğü zaman o şeridi koparmışlar oyüzden srs lambası ve korna arızası meydana geliyormuş bende çıkmasını sipariş ettim onu takacak usta bakalım sonuç ne olacak ilginize çok çok teşekkür ederim duruma göre yine yazarım sağlıcakla

    direksiyon SRS makarasından bahsediyorsunuz. o parçanın işi, korna ve hava yastığı bağlantılarını direksiyon göbeğinden dışarıya taşımaktır. ancak onda oluşacak herhangi bir kopukluk durumunda sizdeki gibi SRS lambalarının yanmaması değil tam tersine temas olmadığında arıza durumunu göstermek için hiç sönmeden sürekli yanma durumu olur. bununla birlikte oradaki kopma durumunda kornanının sürekli çalması değil, tam tersine butonlara bastığınızda temas devresi tamamlanmayacağı için hiç çalmaması durumu oluşur.

    yine de siparişiniz olan parça gelsin takın bakalım neler değişecek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşımbir elektrikçi kardeşimize gösterdim direksiyon hava yastığının ve kornanın bağlı olduğu yastığın altındaki yuvarlak kutunun içinde serit mi ne varmış direksiyon kutusunu söktükten sonra direksiyon belirli bir tarafa boşa döndüğü zaman o şeridi koparmışlar oyüzden srs lambası ve korna arızası meydana geliyormuş bende çıkmasını sipariş ettim onu takacak usta bakalım sonuç ne olacak ilginize çok çok teşekkür ederim duruma göre yine yazarım sağlıcakla

    direksiyon SRS makarasından bahsediyorsunuz. o parçanın işi, korna ve hava yastığı bağlantılarını direksiyon göbeğinden dışarıya taşımaktır. ancak onda oluşacak herhangi bir kopukluk durumunda sizdeki gibi SRS lambalarının yanmaması değil tam tersine temas olmadığında arıza durumunu göstermek için hiç sönmeden sürekli yanma durumu olur. bununla birlikte oradaki kopma durumunda kornanının sürekli çalması değil, tam tersine butonlara bastığınızda temas devresi tamamlanmayacağı için hiç çalmaması durumu oluşur.

    yine de siparişiniz olan parça gelsin takın bakalım neler değişecek...

    aya arkadaşım söylediğim gibi srs makarasını değiştirdik ve kornanın ötmeside normale döndü direksiyon üzerindeki srs lambasıda eskiden olduğu gibi kontağı açınca üç beş sanıye yanıyor ve sonra sönüyor bende kontağa basıp çalıştırıyorum yani sadece srs makarasını değiştirdik sorun kalmadı yardımların için teşekkürler yazışmak üzere grşş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşımbir elektrikçi kardeşimize gösterdim direksiyon hava yastığının ve kornanın bağlı olduğu yastığın altındaki yuvarlak kutunun içinde serit mi ne varmış direksiyon kutusunu söktükten sonra direksiyon belirli bir tarafa boşa döndüğü zaman o şeridi koparmışlar oyüzden srs lambası ve korna arızası meydana geliyormuş bende çıkmasını sipariş ettim onu takacak usta bakalım sonuç ne olacak ilginize çok çok teşekkür ederim duruma göre yine yazarım sağlıcakla

    direksiyon SRS makarasından bahsediyorsunuz. o parçanın işi, korna ve hava yastığı bağlantılarını direksiyon göbeğinden dışarıya taşımaktır. ancak onda oluşacak herhangi bir kopukluk durumunda sizdeki gibi SRS lambalarının yanmaması değil tam tersine temas olmadığında arıza durumunu göstermek için hiç sönmeden sürekli yanma durumu olur. bununla birlikte oradaki kopma durumunda kornanının sürekli çalması değil, tam tersine butonlara bastığınızda temas devresi tamamlanmayacağı için hiç çalmaması durumu oluşur.

    yine de siparişiniz olan parça gelsin takın bakalım neler değişecek...

    aya arkadaşım söylediğim gibi srs makarasını değiştirdik ve kornanın ötmeside normale döndü direksiyon üzerindeki srs lambasıda eskiden olduğu gibi kontağı açınca üç beş sanıye yanıyor ve sonra sönüyor bende kontağa basıp çalıştırıyorum yani sadece srs makarasını değiştirdik sorun kalmadı yardımların için teşekkürler yazışmak üzere grşş

    ilginç... geçmiş olsun. görüşmek üzere...




  • ARKADAŞLAR MRB. ROVER 25 VAR BENDE. ARABAMIN TERMOSTATINDA ARIZA VAR GALİBA SICAK HAVA VERMİYOR VE HARARET MÜŞÜRÜ YÜKSELMİYOR. YARIN İZMİRE GİDECEĞİM. BU KONUDA İZMİRDEN USTA TAVSİYE EDECEK VAR MI. YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
  • aya arkadaşım aracım lpg li olduğu içinmi bilemiyorum biraz yağ eksiltiyor yani 10000 km de 1 litre gibi bu yüzden HEPSİ BURADA.COM sitesinde (DYNAMIC KOTE 100) diye bir marka katkı yağını inceledim reklam videosunu seyrettim ayrıca kullanıp yorum yazanlarda çok memnun alıp kullanmak istiyorum acaba bizim rover 414 motoruna bir zarar verirmi veya faydası olurmu katkı yağının içeriği sadece tam sentetik başka hammadde yok demek istiyolar ben 10v40 yağ kullandım aracıma bu konuda bir bilginiz varmı zarar vermesinden korluyorum bu konuda bilgin varsa paylaşırmısın benimle görüşmek üzere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşım aracım lpg li olduğu içinmi bilemiyorum biraz yağ eksiltiyor yani 10000 km de 1 litre gibi bu yüzden HEPSİ BURADA.COM sitesinde (DYNAMIC KOTE 100) diye bir marka katkı yağını inceledim reklam videosunu seyrettim ayrıca kullanıp yorum yazanlarda çok memnun alıp kullanmak istiyorum acaba bizim rover 414 motoruna bir zarar verirmi veya faydası olurmu katkı yağının içeriği sadece tam sentetik başka hammadde yok demek istiyolar ben 10v40 yağ kullandım aracıma bu konuda bir bilginiz varmı zarar vermesinden korluyorum bu konuda bilgin varsa paylaşırmısın benimle görüşmek üzere

    genelde tüm araçlar yağ eksiltir. yaş ilerledikçe bu eksiltme daha da artar. dolayısıyla bizim araçlarımız da doğal olarak yağ eksiltirler.

    bu eksilme, çoğunlukla yüksek ısıdan dolayı buharlaşma sonucu ya yağ kapağından ya da keçelerden terleme sonucu atılabileceği gibi (hele de bizim gibi hararetli motorlarda), yaş ilerledikçe yıpranan subap keçelerinden ve/veya segmanlardan dolayı yanma odalarına sızıp yağ yakma yoluyla da oluşabilir.

    terlemeleri motor bloğundaki ek yerlerinden (keçe ve conta olan yerler) görebilirsiniz. yağ yakmayı ise biraz ilerlemiş bir yağ yakma durumu varsa eksozdan görürsünüz.

    yağ yakma subap keçelerinden kaynaklı ise, belli bir süre durmuş motoru ilk çalıştırdığınızda eksozdan mavi duman çıkışı görülüp sonra kesilir. bazen düşük ve normal devirlerde bir şey görülmezken yüksek devirlere çıkınca yine mavi duman görülebilir.

    sizin araca gelince, 10bin km'de 1 litrelik bir eksilme çok fazla ve ciddi bir eksilme değil. bende eksilme oranı daha yüksek. yapılacak şey, belli sürelerde kontrol edip, eksileni tamamlamak olmalı. kullanılacak katkılar konusuna gelince, bir zararı olacağını düşünmüyorum ancak faydası da olup olmayacağı konusunda hiç bir zaman emin olamıyoruz. yani herhangi bir katkıyı kullananlar, zararını görmez ama "faydasını gördünüz mü" diye sorsanız, "evet gördüm" dienlerin tamamı bu faydayı sadece psikolojik olarak görürler.

    benim de bir kaç katkı denemem olmuştu, bor power, energy release gibi. "faydasını gördüm mü" diye bana sorarsan, ben diğerleri gibi "o kadar para verdik elbette bir faydası olmuştur" diye önce kendimi sonra soranları ikna etmeye çalışmaktansa, objektif davranıp "bir değişiklik hissetmedim" diye cevaplarım.

    dolayısıyla katkı alıp kullanmak isterseniz sizin tercihinize kalmış ama benim tavsiyemi isterseniz, "paranızı boşa harcamayın. ona ayıracağınız parayla aracınıza başka bir şey alın" derim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 18 Ocak 2012; 0:05:23 >




  • Yavuz abinin kıymetini bilin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulut-161

    aya arkadaşım aracım lpg li olduğu içinmi bilemiyorum biraz yağ eksiltiyor yani 10000 km de 1 litre gibi bu yüzden HEPSİ BURADA.COM sitesinde (DYNAMIC KOTE 100) diye bir marka katkı yağını inceledim reklam videosunu seyrettim ayrıca kullanıp yorum yazanlarda çok memnun alıp kullanmak istiyorum acaba bizim rover 414 motoruna bir zarar verirmi veya faydası olurmu katkı yağının içeriği sadece tam sentetik başka hammadde yok demek istiyolar ben 10v40 yağ kullandım aracıma bu konuda bir bilginiz varmı zarar vermesinden korluyorum bu konuda bilgin varsa paylaşırmısın benimle görüşmek üzere

    genelde tüm araçlar yağ eksiltir. yaş ilerledikçe bu eksiltme daha da artar. dolayısıyla bizim araçlarımız da doğal olarak yağ eksiltirler.

    bu eksilme, çoğunlukla yüksek ısıdan dolayı buharlaşma sonucu ya yağ kapağından ya da keçelerden terleme sonucu atılabileceği gibi (hele de bizim gibi hararetli motorlarda), yaş ilerledikçe yıpranan subap keçelerinden ve/veya segmanlardan dolayı yanma odalarına sızıp yağ yakma yoluyla da oluşabilir.

    terlemeleri motor bloğundaki ek yerlerinden (keçe ve conta olan yerler) görebilirsiniz. yağ yakmayı ise biraz ilerlemiş bir yağ yakma durumu varsa eksozdan görürsünüz.

    yağ yakma subap keçelerinden kaynaklı ise, belli bir süre durmuş motoru ilk çalıştırdığınızda eksozdan mavi duman çıkışı görülüp sonra kesilir. bazen düşük ve normal devirlerde bir şey görülmezken yüksek devirlere çıkınca yine mavi duman görülebilir.

    sizin araca gelince, 10bin km'de 1 litrelik bir eksilme çok fazla ve ciddi bir eksilme değil. bende eksilme oranı daha yüksek. yapılacak şey, belli sürelerde kontrol edip, eksileni tamamlamak olmalı. kullanılacak katkılar konusuna gelince, bir zararı olacağını düşünmüyorum ancak faydası da olup olmayacağı konusunda hiç bir zaman emin olamıyoruz. yani herhangi bir katkıyı kullananlar, zararını görmez ama "faydasını gördünüz mü" diye sorsanız, "evet gördüm" dienlerin tamamı bu faydayı sadece psikolojik olarak görürler.

    benim de bir kaç katkı denemem olmuştu, bor power, energy release gibi. "faydasını gördüm mü" diye bana sorarsan, ben diğerleri gibi "o kadar para verdik elbette bir faydası olmuştur" diye önce kendimi sonra soranları ikna etmeye çalışmaktansa, objektif davranıp "bir değişiklik hissetmedim" diye cevaplarım.

    dolayısıyla katkı alıp kullanmak isterseniz sizin tercihinize kalmış ama benim tavsiyemi isterseniz, "paranızı boşa harcamayın. ona ayıracağınız parayla aracınıza başka bir şey alın" derim...

    aya arkadaşım verdiğin bilgiler ile beni nasıl rahatlattığını bilemessin aracım çok yağ yakıyor ne yapmam gerek diye düşünüp duruyordum katkı yağına gelince senin verdiğin tavsiyelere uyarak koymayı düşünmüyorum rover konusunda senin bilgi ve tecrübelerine güvenim sonsuz bizlere zaman ayırıp yardımcı olduğun için teşekkürler grşş




  • arkadaşlar rover 216 coupe benzin 1998 model 205 bin km yapmış 9.000 bin tl ye anlaştık araçta bulunan Özellikler:

    -camlar filmli

    -Sunroof

    -abs asr

    -Elektrikli aynalar

    -İmbolizer

    -Sürücü ve yolcu hava yastığı

    -merkezi kilit
    muayne 2013 marta kadar.motor hiç işlem görmemiş..6 ay önce ön takım komple yenilenmiş alıp almamakta kararsızım fikrinizi paylaşırsanız sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan dibek

    arkadaşlar rover 216 coupe benzin 1998 model 205 bin km yapmış 9.000 bin tl ye anlaştık araçta bulunan Özellikler:

    -camlar filmli

    -Sunroof

    -abs asr

    -Elektrikli aynalar

    -İmbolizer

    -Sürücü ve yolcu hava yastığı

    -merkezi kilit
    muayne 2013 marta kadar.motor hiç işlem görmemiş..6 ay önce ön takım komple yenilenmiş alıp almamakta kararsızım fikrinizi paylaşırsanız sevinirim..

    Alınır bi problemi yoksa tabiki resimlerini görebilirsek daha iyi yardımcı oluruz
  • yorumlarınızı bekliyorum almalı mıyım?



  • araç önden kazalı
  • ne diyosun almamalıyım bel altı boya olduğunu öğrendim bu yaştaki araç için normal sayılabilir..
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.