Şimdi Ara

Rover alınırmı ? 2. el (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
348
Cevap
12
Favori
355.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkartal

    arkadaşlar ,rover 400is-414is-416 ve 420 modellerinin arasındaki fark nedir yazacak arkadaşa şimdiden teşekkür ederim.


    çok yazıldı, bir kez daha yazalım :

    rover modelleri 99 yılına kadar seri numarasının sonuna motor hacmi konularak üretildi. yani 200, 400, 600, 800 serilerine motor hacmi bilgisini ekleyerek;

    214 : 200 serisi 1.4 hacim
    216 : 200 serisi 1.6 hacim
    220 : 200 serisi 2.0 hacim
    414 : 400 serisi 1.4 hacim
    416 : 400 serisi 1.6 hacim
    420 : 400 serisi 2.0 hacim anlamlarına gelecek şekilde üretildi. bu modeller 620, 623, 820, 823, 827 diye devam eder gider.


    99 yılında rover'ın BMW tarafından satn alınmasıyla birlikte ise, sondaki hacim bilgisi BMW tarafından kaldırılıp aynı araçlar seri isimleriyle üretildi.

    yani;

    200 serisinde motor hacmi 1.4, 1.6, 2.0 ne olursa olsun rover200,
    400 serisinde motor hacmi 1.4, 1.6, 2.0 ne olursa olsun rover400,
    600 serisinde motor hacmi ne olursa olsun rover600 isimleriyle sürüldü piyasaya.


    zaten 1-2 yıl sonra da isimleri komple değiştirip, bir kaç makyajla

    200'leri 25,
    400'leri 45 olarak ürettiler. 600 ve 800 serisini de kaldırıp tek model 75 diye ürettiler.

    bu aralarda motorlardan bir kaçı çıktı, yelerine yeni bir kaç motor geldi filan. ama genel itibarıyla durum bu.

    özetle ;

    414,416,420 ile 400 arasında bir fark yok. aynı araba. sadece birisinde dışarıdan model ismine bakıp motorunu anlayabilirsiniz, diğerinde motor kaputunu kaldırmak gerekir anlamak için o kadar...


    sonlardaki is, iLs, gibi harf guruplarına ise hiç takılmayın. onlar güya donanım paketlerini gösteriyor ama farklı modellerde opsiyonel donanımlarla çok karışık hale geldiği için, şu harf gurubu, şundan daha donanımlıdır demek güç.

    yani is, gls'den daha alttır birinde şu vardır, diğerinde yoktur demek güç. çünkü örneğin is'de standartta sun-roof yokken opsiyonel olarak alınmışsa, gls sun-roofludur diye beklerken karşınıza sun-roof'a sahip is'de çıkabiliyor ki zaten bu harfler türkiye'ye ithal edilenlerde hepten karmaşa. o harflere takılmayın fazla.

    bu donanım meselesini araçların sahiplerinin çoğu bile bilmiyor. donanımlardan emin olmanın yolu bizzat kontrol etmek. ABS var mı yok mu bilmek istiyorsanız sormayın, kaldırın kaputu bakın motor bölümünde ABS pompası var mı yok mu? yolcu airbagi var mı diye sahibine sormayın. uzatın kafayı konsola kendiniz bakın...


    özel bir kaç modelde bu kural değişiyor tabi. örneğin 75'lerin dizellerinde CDTI ibaresi gibi...
    örneğin 200 coupelerdeki GTI, VVC, Turbo ibareleri gibi...

    ama binek modeller genel itibarıyla anlattığım gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 14 Aralık 2010; 21:59:53 >




  • Sevgili AYA cevabınız icin cok teşekkur ederim,guzel biryazı olmuş,bir sorum daha olacak,honda euro civic bir arabam vardı ve ben ondan cok memnundum ,şimdi bir rover almak istiyorum,rover'in hangi modeli honda euro civic ile aynı üretimdir.
  • rover'ın euro civic'in karşılığı olan arabası 400 serisinin otomatik versiyonudur. rover'da manuel vitesli versiyonlar rover üretimidir ancak otomatik şanzımana girince durum değişir.

    200 serisinde karşılaşacağınız otomatik şanzıman honda ile ilgili değildir. minilerde de kullanılan zincirli bir sistemle çalışan güvensiz, CVT bir şanzımandır. CVT (kademesiz) olması itibarıyla güzel ve konforlu bir vites kutusudur aslında, mekaniktir, şimdikiler gibi elektronik kontrollere sahip değildir ama güvensizliği şurdan kaynaklanır: kullanım sürelerinde gayet iyidirler ancak eninde sonunda arıza yaparlar ve arızaları genelde zincirlerinden kaynaklanır. tamir edilir fakat tamir edildikten sonra dikiş tutmaz. bu nedenle servisler bile genelde tamir ettikten sonra garanti vermezler. servis kapısından çıkana kadar servisin garantisindedir ancak kapıdan çıktıktan sonra ne olacağı konusunda bir şey diyemezler. otomatik 200 sahiplerinin çoğu vites kutuları arıza yaptıktan sonra otomatik vites kutusunu söküp yerine manuel vites kutusu takarak kullanmaya devam ederler ki, bu konuda bana gelen sorulara da ben aynı yöntemi tavsiye etmişimdir hep...

    ama 200 serisini bir tarafa bırakırsanız 400 ve 600 serilerinin otomatik şanzımanlı versiyonları motor ve vites kutusu tamamen hondadan alınma aksamlardır ve çok da güvenli ve konforludurlar. kolay sorun çıkarmazlar. aynı serilerin manuel versiyonları rover motor ve vites kutusu kullanırken, otomatiklerinde honda imzası görünür.

    sıkça rastlanan "rove'da honda motoru mu var" sorusunun cevabı da burda yatıyor. rover'da honda motorlu olanlar var evet, ama sadece dediğim 400 ve 600 serisinin otomatik versiyonları. bunlar dışındaki araçlar tamamen rover üretimidir (75'leri de ayrı tutuyoruz. onlarda motor seçeneklerinde, dizellerde BMW esintileri olduğunu daha önce yazmıştık).

    dolayısıyla sorunuza dönersek, daha önce kullandığınız euro civic'in karşılığı rover'da 400'ün otomatik versiyonudur. 600'ün otomatik versiyonunun karşılığı da euro accord'dur. daha önceki aracınızla ortaklık sadece orada bitmiyor. iç ve dış aksamdaki bir çok parça ile mekanik bir çok parça da yine ortaktır. (tabii rover'ın diğer modellerinde de ortak parça bolca mevcut). hatta daha da öteye gidersek, önceki aracınızın tasarımı da zaten rover'a aittir ve 400 kasası ile euro civic kasasını yanyana koyarsanız ikiz kardeş gibi olduklarını göreceksiniz.

    unutmayın, honda ve rover 90-95 yılları arasında sıkı bir ortaklık yaptılar. bu ortaklık döneminde rover, honda için karoseri üretti, honda rover için motor-şanzıman ve mekanik. bu ortaklıktan her iki taraf da büyük deneyimler ve bilgi birikimleri kazandı. rover meanik konusunda kendisini honda sayesinde geliştirdi, honda da estetik ve konfor açısından rover'dan çok şeyler kazandı. günümüzde bile bu kazanımların ekmeğini yemeye devam ediyorlar...




  • arkadaşlar, otomatik vites rover arıyorum... istanbulda dün 5 dakika farkla bir 1997 model 416 si kaçırdım. 6700 tl ye satıldı, temiz bir araçtı, bütçem 7500 maksimum. konyadayım masraflarla filan son param budur. buna uygun temiz bir aracı olan varsa telefon numaram: 0553 456 87 87.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolculord -- 18 Aralık 2010; 17:03:52 >
  • 6700 tl'ye temiz bir rover bulabileceğinize emin misiniz? ya da soruyu değiştirerek soruyorum, bu 6700'e bulduğunuz rover'ın temiz olduğuna emin misiniz? kim malının bu kadar düşmanı olabilir ki, şahinlerin, broadwaylerin bile daha yüksek fiyata gittiği bir piyasada temiz, sorunsuz, donanımlı, güvenli aracını bu fiyata versin?

    ucuz diye alın bu çürükleri sonra gelir burdan dert yanar, tavsiyelerde bulunursunuz, "rover aldım, ocağıma incir ağacı dikti, rover alınmaz, ben yandım siz yanmayın" diye. zaten tüm suç bu rover denen, araba olacak arabada, bu paraya döküntü alanlar sütten çıkmış ak kaşık...
  • eyvallah kardeşim doğrudur. ben roverdan anlayan biri değilim. fakat yukarlarda yazılanlara göre 7-10 bin arası normal bir rover alınabilecegi gibi yazılar gördüm. ee haliyle para ihtiyacı olunca insanda 500-1000 tlye kadar ikaram etmek zorunda kalıyor. herneyse eger önerebileceginiz otomatik vites bir araç varsa memnun olurum. rakamımda makul yani 7500 tl. hadi zorlayım biraz daha 8000 tl olsun.
  • bakın siz de diyorsunuz : 7 ile 10 bin arası diye... bu durumda niye 10 bin değil de 7 bin? ya da 7 binliği varken diğeri niye 10 bin?

    * donanım değil, hemen tüm roverlarda donanım seviyeleri birbirine denk.
    * modeller değil, rover'larda modellere göre fiyatlar değişmiyor. yani compact sınıf bir 200 ile üst sınıf 600 arasında pek fiyat farkı yok.,
    * model yılı demeyin, bu fiyat aralığındaki arabalar 96-98 yılları arası zaten. arada o kadar yıl farkı yok. 99 üzeri olanlar zaten 25-45 diye gidiyor ki onlar bu fiyat aralığında değiller.
    * kullanım oranları da değil, hemen hepsi nerden baksanız 150-250 bin km aralığında. 98 modeller içinde 150 bin altı görünen arabaları kaale bile almayın. o yaştaki bir arabanın 150 bin altında olması akla mantığa ters (olmaz değil ama tek tük olması lazım. oysa ilanlara baksanız ilanların nerdeyse yarısı 110-120 bin arası görünüyor. var orda bir terslik).

    yani özetle aşağı yukarı birbirine denk arabaların 7-10 bin aralığında olmasından bahsediyoruz. o halde aradaki bu fiyat farkı niye sizce?

    ben söyleyeyim tamamen temizlik, bakım, özen ve sorunsuzluk farku bu aradaki fark başka bir şey değil. yani daha da açık ifadeyle yanımda arabamın aynısı 10 bin liraya satılığa çıkmışken benim aynı arabayı 7 bine bırakmamın kabaca 2-3 sebebi vardır

    1) param çoktur, 3-5 kuruşun hesabını yapmam. artık arabadan sıkılmışımdır, yenisini almaya niyetliyimdir, bir an önce gitsin diye 10 bin yerine 7 bine veririm, ordan gelen 7 bini peşinat yapar başka bir araba alırım.
    2) hiç hesapta olmayan ve vadesi çok kısa, dolmak üzere olan bir borç ya da harcama çıkmıştır. çok acil nakite ihtiyaç vardır. böyle bir durumda bile öncelikle bu parayı borç bulmaya çalışmışımdır. borç alıp önce bu acil ihtiyacı giderip, sonra geniş zamanda arabayı 10 bine satıp borcu ödeyip, üste para bile cebime kalsın diye düşünmüşümdür ama borç alacak yer bulamamışımdır. artık son çare vade daha da sıkışmadan 7 bine veriyorumdur arabayı.
    3) artık arabanın sorunları dur durak bilmiyordur. üstelik de bir sürü masraf ettiğim halde bir türlü çözemiyorlar lanet sorunları. zaten gittiğim ustalar da etkin ve yetkin adamlar değil. ucuz olsun diye gittik sanayinin en ücra köşelerinde kuş serisinden başka araba görmemiş adamların eline bıraktık arabayı, bizim arabayı kobay niyetine kullanıp canına okudular. artık bıktım usandım, 7 bine vemeyi bile kar sayıyorumdur. bir an önce elimden çıksın gitsin de zararın neresinden dönsem kar, hiç olmazsa daha fazla cebimden para çıkmasın. alacak adam da ne yaparsa yapsın, bana ne? ucuz aldım diye sevinecek nasılsa, biraz da masraf yapsın üzülsün, umurumda bile değildir.


    şimdi bu nedenlerden üçüncüsü olacağına ilk iki neden olamaz mı bize rastlayan 7 binlik arabada? olur tabi, niye olmasın. ama emin olun, ben de birazcık bu arabaları tanıyorsam, bildiği en net şey, 7 bine bulunacak rover'da üç numaralı nedenin ilk ikisi ile arasındaki oran farkı, burdan amerikaya yol olur.

    sonuçta durum bu. karar sizin. insanlar tercihleriyle yaşarlarmış...




  • merhaba arkadaşlar, mersin-adana civarında ikamet ediyorum ve rover 214 ya da 216 almayı düşünüyorum. bu arabayı alsam adana mersin civarında parça veya servis sıkıntısı yaşar mıyım. bir de ilk arabam olacak ama acemi değilim. ilk araç için uygun düşer mi acaba. 8500-9500 civarı km düşük ve temiz bi araç bulabilir miyim ki..
    teşekkürler.
  • SERVİS sorunu yaşıyacağını sanmıyorum türkiyenin her yerinde her türlü parçayı temin edebilirsin.Fakat parçacılar bulunmuyor diye resmen adamı soymaya çalışıyorlar.
    GEÇEN aracımın silgi kolunu kırdım.Yenisi için İstanbuldan hurdacılara sordumdum en ucuzu 150 dedi.Bursada baktım herkes önce yok bulmak zor dıyor sormaya gidiyor 5 dakıka sonra ne hikmetse hepside anca 1 tane buluyor.Fiyatınıda faiş söylüyorlar tabe.170-220 2 yer fiyat verdi çıkmasına.
    Derken baktım oluyacak böle bursadan esnafı tanıyan bir arkadaşı aradım geldi sağolsun.girdik parçacıya aynı silgi kolu geldi bana 60 liraya.Adam elimde olmasa bile SURİYE den 2 gunde gelir dedi bu parçalar.Yani parça sorun değil parçada pahalı değil sadece karşıdaki esnaf sorun
  • bugün 8.500 e rover 414 si aldım araba bayagı diri bindm sürdüm süspansiyon felan bayagı bayagı konfotlu babam binecek benim arabam var zaten 8000 tl ye araba baktım abi hepsi konserve kutusu doganlar bile 9000 tl hyundai accent yumurta kasalara baktım araba pert ahı gitmiş vahı kalmış açıkcası bulamadım araba sonra gözüme bu ilşti arabanın şekli iyi 4 cam otomatigi felan var hidrolik direksiyonşlu dedim onşlara binecegine buna binsin aldım gitti valla inşallah pişman olmayız
  • otomatik olarak 400 ler honda ile aynı demişsiniz,

    ben 216si almayı düşünüyorum da otomatik vites,bu aracın şanzımanı için birşey diyebilecek arkadaş varmı acaba??

    birde gerçekten önyargılı bakmayı buraktım ama arkadaşlar parça sıkıntısı yok diyorsunuz ama kaportada sıfır bulamayabilirsin diyorlar,otomatik vitesi olanlar manuele çevirmiş diyorlar ya samimi soruyorum bu parça sıkıntısı değilmidir?

    ama ilk sorum daha önemli
  • sanayi jargonunda parça demek, mekanik demektir. kaporta işi parça kısmına girmiyor bizde. bu eskiden kalma bir alışkanlık. eskiden hasar gören kaporta parçaları şimdiki gibi, hasar göreni sök, yerine yenisini tak devam et tarzından ziyade, elde çekiç, düzeltme tarzıydı. dolayısıyla eskiden kaporta için parça değişimi, parça aranması durumu yoktu.

    bugün için dediğiniz doğru, kaporta parçalarını bulamazsınız (sıfır olarak). ancak çıkma bulma ya da bir çok kısımda yama yollu düzeltme, yeniden parça yapma durumları mevcut. kaporta için sıkıntı gibi görünen bu durum camlar için yok mesela. niye? çünkü bir çok oem cam üreticisi bu araçlar için cam üretiyor halen. hatta onu geçtik, bir çok cam üreticisi, üretim katalogunda aracınız olmasa bile, götürdüğünüzde aracınızın cam kalıbını çıkarıp, düz bir camdan sizin aracınıza göre yeniden cam üretebiliyor. kaportaya dönecek olursak, zaten araca kaskolu bineceksiniz. her zaman savunduğum bir argümandır, aracınız şahin bile olsa kaskosuz binmeyin derim herkese çünkü bizim insanımız kaskoyu kaza için yaptırıyor ve kaza deyince de aklına hep çarpma geliyor. "dikkatli kullanırım çarpmam, kaskoya gerek yok" deyip işi hafife alıyor. bunun yangını, çalınması, sel ve doğal afetleri, terör olayları, yanma, yakılma vs. gibi envai çeşit senaryoyu getirmiyor. dolayısıyla zarar etmek istemeyen kişi, aracı şahin bile olsa kaskolu binmeli. kasko olduktan sonnra da kaporta parçasını dert etmeniz gerekmiyor. bırakın sigorta şirketi düşünsün parça bulunup bulunmamasını. ya parça bulsun aracınızı tamir etsin ya da perte ayırsın, paranızı versin.

    kaporta parçası bulunmamasını, parça bulunmuyor diye adlandıracaksanız unutmayın, 50-60 model arabalar bile halen yollarda geziyor. onların kaporta parçaları da her köşebaşında satılmıyor sonuçta...

    gelelim sorduğunuz araca ve şanzıman durumuna. 200 serisinin otomatik şanzımanlarındaki durum bir "parça bulunmaması" durumu değil. bu şanzımanlar zincirli bir cvt şanzıman ve sorun tahriki sağlayan zincirin zaman içinde ömrünü bitirmesi, yenilendikten sonra ise ilk günkü gibi verimli olmaması. yani bozulunca tamir edilemiyor değil, tamir ediliyor ancak randımanlı olmuyor. bu şanzıman bozulunca bir çok otomatik şanzımanı düze çeviriyorlar, doğrudur ancak unutmayın ki, tamir ettirip kullanmaya devam edenler de var. onalr tamir ettirirken hiç de parça sıkıntısı yaşamıyorlar.

    sizin alacağınız otomatiğe gelirsek, ben tavsiye etmem. manuel şanzıman alın ya da ille otomatik olsun diyorsanız 400 serisi bakın. ama yine de karar sizin. 200'ün otomatiği alınıp binilmez mi? pekala alınır, çok da güzel binilir. sebep ve sonuçlarını bilecek olduktan sonra sorun yok...




  • bende proton,daewoo ve rover gibi ülkemizde tutulmamış araçlara hasta oluyorum hem ucuz hem konforlu arabaları var param olsa bunlardan birini alacağım inşallah
  • Yedek parça fiyatları gayet uygun mekanikte, araştırıp alırsanız uyguna bulabilirsiniz. Rover 1.4, 1.6, 1.8, 1.8 vvc ve 2.0 turbo silindir kapakları var elimde ihtiyacı olan varsa özel mesaj atabilir yardımcı olurum.
  • Herkese merhaba,
    Öncelikle konunun güncel olmasına ve bilgili ağızlardan yorumlar olmasına çok sevindim.Bayadır siteye uğramıyordum ancak kısmet bir araba konusunda donanımhaber e tekrar yolum düşecekmiş :).Ben de aracımı değiştirip fiyatları ve donanımı itibariyle Rover'lar ile ilgilenmeye başladım.Kafamda herkeste olan sorular bellirdi tabi parça vb. ancak özellikle kullanıcılarının bu konudaki yorumları biraz içime su serpti.Görünürde bir 420i ile yola çıktım ancak pek içime sinmedi gördüğüm araç açıkçası.Bugün yeni bir arayış için baktığımda yine bir rover ile karşılaştım ki aslında içime sinen daha oturaklı ve daha güçlü olan bu 620ti modeliydi.Turbolar hakkında gözümü korkutan yorumlar da var tabi forumda.Bu modeller Honda bazlı değilmiş sizlerden okuduğum kadarıyla.Çok uzatmadan ilanın linkini vereyim ve bilgili arkadaşlardan bir yorum rica edeyim.
    sahibinden linki

    Araç bu.Fiyatını yorumlardan hariç tutalım takas söz konusu çünkü.Turbo lpg ile sıkıntı yaratır mı örneğin ?Honda ile nesi uyar nesi uymaz? Proserin bu araçlar hakkında yetkin olduğu söylenmiş.Geçerliliğini koruyor mu ? Klas rover diye bir firma daha buldum tecrübesi olan var mı ? Ve aklınıza bu model ve belki bu arabayla ilgili birşey gelirse paylaşırsanız sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler.




  • Arkadaşım 3 yıl kadar Ankara'da Rover kullanmış birisi olarak alırken temiz bir araç bulursanız geri kalan servis bakımları konusunda bir sorun yaşamayacağınıza garanti verebilirim.Düşündüğünüz 620 Ti'ların honda ile ortak kullanılan parçası yoktur,iyi bir sistem tercih ettiğiniz takdirde LPG'de turbo ile sorun çıkarmayacaktır.Servis olarakta bahsettiğiniz her iki serviside denemiş birisi olarak Klas Rover'ı tercih edin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavu_srkn

    Arkadaşım 3 yıl kadar Ankara'da Rover kullanmış birisi olarak alırken temiz bir araç bulursanız geri kalan servis bakımları konusunda bir sorun yaşamayacağınıza garanti verebilirim.Düşündüğünüz 620 Ti'ların honda ile ortak kullanılan parçası yoktur,iyi bir sistem tercih ettiğiniz takdirde LPG'de turbo ile sorun çıkarmayacaktır.Servis olarakta bahsettiğiniz her iki serviside denemiş birisi olarak Klas Rover'ı tercih edin derim.


    komutan nerelere gittin sen ankara'ları bırakıp yahu?




  • Rover 216si 98 aracimin rölantisinde zaman zaman tuhaflik oluyor. Bostayken Rolanti yaklasik 1700-2000 devir. Ancak cogu zaman da olmasi gerektigi gibi 1000 devirde kaliyor.
    Rolanti yuksekken tamirciye götürdüm. 'jikle takilmistir. saat 5'te gel bakariz' dedi. Arabaya bindim calistirdim rolanti normale döndü.
    Ayrica yuksek devirden inerken 2000 devirde bir sure takili kaliyor. Daha sonra devir düsüyor.
    Problem neden kaynaklanabilir. Bu durum Yakit sarfiyatini ne kadar arttirir? Aya hocam cevaplarsan sevinirim.
  • Arkadaşlar,
    rover 75 lerde hangi motorlar 6 silindirli.2000 model rover 75 lacağım.Motor olarak 20 yazıyor.Teknik detaylarda ise motor V6 yani 6 silindir oluyormuş.Yakıt 12 litre yazıyor.Acaba 75 lerin 4 silindirli olanı varmı?Varsa motor kapağında ne yazıyor.V6 mtor 12 litre benzin yakıyorsa lpg de kaç litre (krş) yakar.Aydınlatırsanız memnun olurum.Almamı tavsiye edermisiniz.Ayrıca temiz daha modelli 75 satılık olursa haber verirseniz sevindirirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Rover 216si 98 aracimin rölantisinde zaman zaman tuhaflik oluyor. Bostayken Rolanti yaklasik 1700-2000 devir. Ancak cogu zaman da olmasi gerektigi gibi 1000 devirde kaliyor.
    Rolanti yuksekken tamirciye götürdüm. 'jikle takilmistir. saat 5'te gel bakariz' dedi. Arabaya bindim calistirdim rolanti normale döndü.
    Ayrica yuksek devirden inerken 2000 devirde bir sure takili kaliyor. Daha sonra devir düsüyor.
    Problem neden kaynaklanabilir. Bu durum Yakit sarfiyatini ne kadar arttirir? Aya hocam cevaplarsan sevinirim.


    araç boştayken gaz verip devir yükseltip, sonra birden gaz keserseniz, devir önce 1500-2000'ler seviyesine düşer, orada yarım saniye-1 saniye gibi kalıp sonra normal rölanti devrine iner. bu kısa süreli takılma, dediğim sürelerde ve boşta iken, yüksek devirden birden gaz kesme ile oluyorsa normal bir durumdur.

    ama bunun dışındaki devir takılmalarının, yüksek devirlerde takılı kalmaların, rölantide tutunamayıp stop etmelerin tamamının sebebi asıl adı IACV-idle air control valve olan ve sanayide rölanti motoru, stepper motor, rölanti stepper'ı gibi adlarla anılan, rölanti motorudur.

    bu motor rölanti durumunda tamamen kapalı durumda olan gaz kelebeğinden dolayı, rölanti hava beslemesi yapılamayacak olan motorun, rölanti yolunu açık tutarak rölantide ihtiyaç duyulduğu kadar havayı geçiren bir çeşit step motordur. araç soğukken yüksek devirde çalışmasını, ısınınca normale dönmesini sağlayan ve otomatik jikle denilen fonksiyon da bu motor ile yapılır.

    bu motor tüm elektronik enjeksiyonlu araçlarda vardır ve uzun km'ler sonra sorun çıkarabilir. rover'larda karter havalandırması emme manifoldundan geçirildiği için, yağ buharından dolayı daha kısa zamanda kirlenebiliyor.

    rölanti takılması yaşıyorsanız, bu motoru söküp, mazot dolu bir kaba daldırıp, çalkalayarak güzel bir şekilde yıkayın. (başka bir kimyasal kullanmayın, en iyi temizleyici motorindir). sonra kurumasını bekleyip yerine takın. (bu işlemi aslında en geç yılda bir yapmak lazım). düzelirse ne ala, düzelmezse o zaman iç yapısında fiziksel bir hasardan şüphelenilebilir ve değişmesi gerekir.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.