Şimdi Ara

Rotary Motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
6.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TV'de ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, geleneksel piston kavramına yeni bir boyut getiriyor. Yararları ve zararları hakkında görüşlerinizi merak ediyorum.
     Rotary Motor
     Rotary Motor



    _____________________________

    Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :





  • Dun Discovery'de Mazda RX-8'i kısaca tanıttılar. Bu motor hakkında elemanlar "yakıt verimi düşük olduğu için diğer markalar bu motoru kullanmıyor" gibilerinden biseyler söyledi.
  • FOrumda yeterli bilgi war

    Ben zamanında epey bişi yazmıştım
    _____________________________
    [drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    FOrumda yeterli bilgi war

    Ben zamanında epey bişi yazmıştım
    Bu motorlar 100 yıldır var Wankel motorlar deniyor bunlara.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Bu motorlar 100 yıldır var Wankel motorlar deniyor bunlara.

    Alıntıları Göster
    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...

    Alıntıları Göster
    sitemizden bir link vereyim...:)

    http://www.umakit.net/dos/wan.htm
    _____________________________
    ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
    ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...


    bunun üzerinde japonlar epeyce çalışıyor,onlar boşuna uğraşmazlar.yapılacak iyi bir iyileştirme bu motorları tekrar gözününe getirebilir...
    _____________________________
    ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
    ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik motora turbo montajı
    7 yıl önce açıldı
    AUDI MOTOR ÖMRÜ...
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...


    bunun üzerinde japonlar epeyce çalışıyor,onlar boşuna uğraşmazlar.yapılacak iyi bir iyileştirme bu motorları tekrar gözününe getirebilir...

    Alıntıları Göster
    Ama maliyet çok yüksek ancak spor araçlarda olur, bilmiyorum ama seramikten sonrada daha kaliteli malzeme ne bulacaklar bilmiyorum ömrü kısa oluyor...

    Senin imzandaki gibi önemli olan fiyat/peformans...

    Şimdiki motorlar gelişime açık ve ucuz...

    Sonra hibrit motorlar da yaygınlaşıyor... Wankel ölü doğmuş bir teknoloji bence...Japonlar rotary de ısrar edecekmi bilmiyorum ama bence biraz sansasyon , yenilik olsun diye , marjinallik olsun diye yapılmış bir çalışma devamı geleceğini sanmam. Zaten kalkıp mazda bunu MZ3 e koymaya kalkarsa zarar eder, hemde motor ömrü kısa olur diye düşünüyorum ...

    Ama onların kendi bu işin uzmanı mühendisleri var onlar daha iyi bilecektir diye düşünüyorum ....
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...


    bunun üzerinde japonlar epeyce çalışıyor,onlar boşuna uğraşmazlar.yapılacak iyi bir iyileştirme bu motorları tekrar gözününe getirebilir...

    Alıntıları Göster
    ilerki zamanlarda göreceğimiz bir olay olsada bu,
    bencede japonlar bu teknolojiyi ilerletirler diye düşünüyorum.
    yoksa mazda gibi bir araçta bu sistemi kullanmazlardı
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...


    bunun üzerinde japonlar epeyce çalışıyor,onlar boşuna uğraşmazlar.yapılacak iyi bir iyileştirme bu motorları tekrar gözününe getirebilir...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    ilerki zamanlarda göreceğimiz bir olay olsada bu,
    bencede japonlar bu teknolojiyi ilerletirler diye düşünüyorum.
    yoksa mazda gibi bir araçta bu sistemi kullanmazlardı
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...


    bunun üzerinde japonlar epeyce çalışıyor,onlar boşuna uğraşmazlar.yapılacak iyi bir iyileştirme bu motorları tekrar gözününe getirebilir...


    Alıntıları Göster
    yeni bir motorda ben tasarlıyacağım... yıldız tipi motordan yola çıkarak
    _____________________________
    RENAULT 21 TEAM....
    celik cantlar tozladı
    vatan 32 mekan 42:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: microchild

    yeni bir motorda ben tasarlıyacağım... yıldız tipi motordan yola çıkarak

    Alıntıları Göster
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/yildiz/1.htm
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/yildiz/2.htm
    _____________________________
    RENAULT 21 TEAM....
    celik cantlar tozladı
    vatan 32 mekan 42:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: microchild

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/yildiz/1.htm
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/yildiz/2.htm

    Alıntıları Göster
    mazda bu motoru 20 yıldır araclarında kullanıyor en buyuk dezavantajı bu motorun 100.000 km den sonra bitmesi ve motoru komple degıstırmek zorunda olmanız..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Wankel motor, Alman mucidin ismini taşıyor. Aşınmaları çok olduğundan , pahalı olduğundan günümüzde araçlarda kullanılması mantıksız...

    Mazda yüksek dayanımlı seramik mühendislik malzemeleri kullanarak aşınmaya karşı bir önlem almış bu da yüksek maliyet demek. Motor gene de kısa ömürlü...

    Yani bu motor önümüzdeki yıllarda yaygınlaşacak sanmayın, zaten yeni bir şey değil...Normal araçlarda kullanılmayacak...

    dostum dün discovryde vardı rx-8 ve dayanıksız söylentileri doğru değil dedi değilde zaten...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    mazda bu motoru 20 yıldır araclarında kullanıyor en buyuk dezavantajı bu motorun 100.000 km den sonra bitmesi ve motoru komple degıstırmek zorunda olmanız..

    Alıntıları Göster
    aşağıdaki adresten nasıl çalıştığı izlenebilir.

    http://www.keveney.com/Wankel.html
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klonajinsky

    aşağıdaki adresten nasıl çalıştığı izlenebilir.

    http://www.keveney.com/Wankel.html

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu motor dayanıksız değil hatta dün rx-8 discoveryde test edildi ve motor dayanıksız söylentileri tamamen yalandır dedi zaten yalan
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obt

    arkadaşlar bu motor dayanıksız değil hatta dün rx-8 discoveryde test edildi ve motor dayanıksız söylentileri tamamen yalandır dedi zaten yalan

    Alıntıları Göster
    Evet arkadaşlar bu motorlar dayanıksız değil. Hatta bazı modifiye firmaları bu motorlardan korkunç güçler elde ediyor.Örnek: Amerika ve Japonya.
    Şuan teknolojide acı bir gerçek var en verimli ve en sağlam motorları japonlar yapıyor.
    Hibrid olayına gelince yine avrupa ve amerikaya gol attılar lexus hibrid jeep satışa sunuldu. Egsoz emisyon değerleri mükemmele yakın
    _____________________________
    turboxr3




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obt

    arkadaşlar bu motor dayanıksız değil hatta dün rx-8 discoveryde test edildi ve motor dayanıksız söylentileri tamamen yalandır dedi zaten yalan

    Alıntıları Göster
    Avantajları:
    1- İçten yanmalı - patlamalı motorlar arsında en yüksek güç / ağırlık oranına sahiptir.
    2- Supap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretilebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebilirler.
    3- Pistonun her devrinde üç ateşleme yapabildiklerinden güçleri yüksektir.
    4- Sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşüktür.

    Dezavantajları:
    1- Piston ve silindir diğer motor türlerine göre zor şartlara (yüksek sıcaklık ve basınç) çok daha fazla maruz kaldığından aşınmaları daha hızlı olur.
    2- Yapıları iki zamanlı motorlara göre daha karmaşık olduğundan küçük araçlara uygulanmaları pek pratik ve ekonomik değildir.
    3- Aşınma problemi o kadar büyüktür ki, belki uygulanabilirliklerinin önündeki en büyük engeldir.


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/wankel1.htm

    Wankel motorlar iyi güzel gider...Her motorun olduğu gibi bu motorlarında bir ömrü vardır ve normal bir silindirli motor bittiğinde bir şekilde rektifiye edilerek eski haline geri döner (Dönermi?)
    Fakat dediğin motor bittiği zaman serviste yüzüne gülerler ve yeni motor siparişi verelimmi derler......Çünkü motor komple değişmektedir ( yenisi yurt dışından gelir) ve arızalarda vs ülkemizde anlayan usta az olduğu için çok fazla sıkıntı çektirmektedir......ayrıca rx lerdekı 1.3 luk motorlar normal silindirli motorlarda 2500 cc lere eşittir 1.3 diyee yanılmayın

    Mazda'nın 1300cc dediği motorun gerçek hacmi 3900cc'dir. Normal dört zamanlı motorlarla karşılaştırmak isterseniz de 2500cc olarak değerlendirebilirsiniz.
    Ve aslında Wankel motoru hızlı değil yavaş bir motordur! Motorun şaft hızı 9000rpmdeyken aslında içindeki üçgen rotor 3000rpmde dönmektedir.
    Aynı güçteki bir 4 zamanlı motordan daha çok benzin harcar, yanma verimi düşüktür. Çok yağ harcar tabi ki.
    Ama yine aynı güçteki normal bir motordan çok daha küçük ve hafiftir; aslında bundan başka önemli bir avantajı da yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 10 Şubat 2006 16:58:48 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Avantajları:
    1- İçten yanmalı - patlamalı motorlar arsında en yüksek güç / ağırlık oranına sahiptir.
    2- Supap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretilebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebilirler.
    3- Pistonun her devrinde üç ateşleme yapabildiklerinden güçleri yüksektir.
    4- Sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşüktür.

    Dezavantajları:
    1- Piston ve silindir diğer motor türlerine göre zor şartlara (yüksek sıcaklık ve basınç) çok daha fazla maruz kaldığından aşınmaları daha hızlı olur.
    2- Yapıları iki zamanlı motorlara göre daha karmaşık olduğundan küçük araçlara uygulanmaları pek pratik ve ekonomik değildir.
    3- Aşınma problemi o kadar büyüktür ki, belki uygulanabilirliklerinin önündeki en büyük engeldir.


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/wankel1.htm

    Wankel motorlar iyi güzel gider...Her motorun olduğu gibi bu motorlarında bir ömrü vardır ve normal bir silindirli motor bittiğinde bir şekilde rektifiye edilerek eski haline geri döner (Dönermi?)
    Fakat dediğin motor bittiği zaman serviste yüzüne gülerler ve yeni motor siparişi verelimmi derler......Çünkü motor komple değişmektedir ( yenisi yurt dışından gelir) ve arızalarda vs ülkemizde anlayan usta az olduğu için çok fazla sıkıntı çektirmektedir......ayrıca rx lerdekı 1.3 luk motorlar normal silindirli motorlarda 2500 cc lere eşittir 1.3 diyee yanılmayın

    Mazda'nın 1300cc dediği motorun gerçek hacmi 3900cc'dir. Normal dört zamanlı motorlarla karşılaştırmak isterseniz de 2500cc olarak değerlendirebilirsiniz.
    Ve aslında Wankel motoru hızlı değil yavaş bir motordur! Motorun şaft hızı 9000rpmdeyken aslında içindeki üçgen rotor 3000rpmde dönmektedir.
    Aynı güçteki bir 4 zamanlı motordan daha çok benzin harcar, yanma verimi düşüktür. Çok yağ harcar tabi ki.
    Ama yine aynı güçteki normal bir motordan çok daha küçük ve hafiftir; aslında bundan başka önemli bir avantajı da yoktur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Avantajları:
    1- İçten yanmalı - patlamalı motorlar arsında en yüksek güç / ağırlık oranına sahiptir.
    2- Supap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretilebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebilirler.
    3- Pistonun her devrinde üç ateşleme yapabildiklerinden güçleri yüksektir.
    4- Sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşüktür.

    Dezavantajları:
    1- Piston ve silindir diğer motor türlerine göre zor şartlara (yüksek sıcaklık ve basınç) çok daha fazla maruz kaldığından aşınmaları daha hızlı olur.
    2- Yapıları iki zamanlı motorlara göre daha karmaşık olduğundan küçük araçlara uygulanmaları pek pratik ve ekonomik değildir.
    3- Aşınma problemi o kadar büyüktür ki, belki uygulanabilirliklerinin önündeki en büyük engeldir.


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/wankel1.htm

    Wankel motorlar iyi güzel gider...Her motorun olduğu gibi bu motorlarında bir ömrü vardır ve normal bir silindirli motor bittiğinde bir şekilde rektifiye edilerek eski haline geri döner (Dönermi?)
    Fakat dediğin motor bittiği zaman serviste yüzüne gülerler ve yeni motor siparişi verelimmi derler......Çünkü motor komple değişmektedir ( yenisi yurt dışından gelir) ve arızalarda vs ülkemizde anlayan usta az olduğu için çok fazla sıkıntı çektirmektedir......ayrıca rx lerdekı 1.3 luk motorlar normal silindirli motorlarda 2500 cc lere eşittir 1.3 diyee yanılmayın

    Mazda'nın 1300cc dediği motorun gerçek hacmi 3900cc'dir. Normal dört zamanlı motorlarla karşılaştırmak isterseniz de 2500cc olarak değerlendirebilirsiniz.
    Ve aslında Wankel motoru hızlı değil yavaş bir motordur! Motorun şaft hızı 9000rpmdeyken aslında içindeki üçgen rotor 3000rpmde dönmektedir.
    Aynı güçteki bir 4 zamanlı motordan daha çok benzin harcar, yanma verimi düşüktür. Çok yağ harcar tabi ki.
    Ama yine aynı güçteki normal bir motordan çok daha küçük ve hafiftir; aslında bundan başka önemli bir avantajı da yoktur.




    su alttaki 2 paragraf senin yorumun mu yoksa onuda biyerden aldın mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: klonajinsky

    aşağıdaki adresten nasıl çalıştığı izlenebilir.

    http://www.keveney.com/Wankel.html

    Alıntıları Göster
    ++


    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky

    aşağıdaki adresten nasıl çalıştığı izlenebilir.

    http://www.keveney.com/Wankel.html
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulmonty

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Avantajları:
    1- İçten yanmalı - patlamalı motorlar arsında en yüksek güç / ağırlık oranına sahiptir.
    2- Supap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretilebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebilirler.
    3- Pistonun her devrinde üç ateşleme yapabildiklerinden güçleri yüksektir.
    4- Sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşüktür.

    Dezavantajları:
    1- Piston ve silindir diğer motor türlerine göre zor şartlara (yüksek sıcaklık ve basınç) çok daha fazla maruz kaldığından aşınmaları daha hızlı olur.
    2- Yapıları iki zamanlı motorlara göre daha karmaşık olduğundan küçük araçlara uygulanmaları pek pratik ve ekonomik değildir.
    3- Aşınma problemi o kadar büyüktür ki, belki uygulanabilirliklerinin önündeki en büyük engeldir.


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/wankel1.htm

    Wankel motorlar iyi güzel gider...Her motorun olduğu gibi bu motorlarında bir ömrü vardır ve normal bir silindirli motor bittiğinde bir şekilde rektifiye edilerek eski haline geri döner (Dönermi?)
    Fakat dediğin motor bittiği zaman serviste yüzüne gülerler ve yeni motor siparişi verelimmi derler......Çünkü motor komple değişmektedir ( yenisi yurt dışından gelir) ve arızalarda vs ülkemizde anlayan usta az olduğu için çok fazla sıkıntı çektirmektedir......ayrıca rx lerdekı 1.3 luk motorlar normal silindirli motorlarda 2500 cc lere eşittir 1.3 diyee yanılmayın

    Mazda'nın 1300cc dediği motorun gerçek hacmi 3900cc'dir. Normal dört zamanlı motorlarla karşılaştırmak isterseniz de 2500cc olarak değerlendirebilirsiniz.
    Ve aslında Wankel motoru hızlı değil yavaş bir motordur! Motorun şaft hızı 9000rpmdeyken aslında içindeki üçgen rotor 3000rpmde dönmektedir.
    Aynı güçteki bir 4 zamanlı motordan daha çok benzin harcar, yanma verimi düşüktür. Çok yağ harcar tabi ki.
    Ama yine aynı güçteki normal bir motordan çok daha küçük ve hafiftir; aslında bundan başka önemli bir avantajı da yoktur.




    su alttaki 2 paragraf senin yorumun mu yoksa onuda biyerden aldın mı ?

    Alıntıları Göster
    Genel olarak bilgilerden toplama..Alıntı yani .. Kaynak belirtemiyorum onla ilgili en son kaynak belirttigimde şutlamışlardı forumdan beni


    quote:

    Orjinalden alıntı: fulmonty

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Avantajları:
    1- İçten yanmalı - patlamalı motorlar arsında en yüksek güç / ağırlık oranına sahiptir.
    2- Supap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretilebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebilirler.
    3- Pistonun her devrinde üç ateşleme yapabildiklerinden güçleri yüksektir.
    4- Sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşüktür.

    Dezavantajları:
    1- Piston ve silindir diğer motor türlerine göre zor şartlara (yüksek sıcaklık ve basınç) çok daha fazla maruz kaldığından aşınmaları daha hızlı olur.
    2- Yapıları iki zamanlı motorlara göre daha karmaşık olduğundan küçük araçlara uygulanmaları pek pratik ve ekonomik değildir.
    3- Aşınma problemi o kadar büyüktür ki, belki uygulanabilirliklerinin önündeki en büyük engeldir.


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/wankel1.htm

    Wankel motorlar iyi güzel gider...Her motorun olduğu gibi bu motorlarında bir ömrü vardır ve normal bir silindirli motor bittiğinde bir şekilde rektifiye edilerek eski haline geri döner (Dönermi?)
    Fakat dediğin motor bittiği zaman serviste yüzüne gülerler ve yeni motor siparişi verelimmi derler......Çünkü motor komple değişmektedir ( yenisi yurt dışından gelir) ve arızalarda vs ülkemizde anlayan usta az olduğu için çok fazla sıkıntı çektirmektedir......ayrıca rx lerdekı 1.3 luk motorlar normal silindirli motorlarda 2500 cc lere eşittir 1.3 diyee yanılmayın

    Mazda'nın 1300cc dediği motorun gerçek hacmi 3900cc'dir. Normal dört zamanlı motorlarla karşılaştırmak isterseniz de 2500cc olarak değerlendirebilirsiniz.
    Ve aslında Wankel motoru hızlı değil yavaş bir motordur! Motorun şaft hızı 9000rpmdeyken aslında içindeki üçgen rotor 3000rpmde dönmektedir.
    Aynı güçteki bir 4 zamanlı motordan daha çok benzin harcar, yanma verimi düşüktür. Çok yağ harcar tabi ki.
    Ama yine aynı güçteki normal bir motordan çok daha küçük ve hafiftir; aslında bundan başka önemli bir avantajı da yoktur.




    su alttaki 2 paragraf senin yorumun mu yoksa onuda biyerden aldın mı ?

    _____________________________




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.