Şimdi Ara

Rot balans sonucuna yorum yapabilecek varmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar arabamı almadan önceki sahibinin götürdüğü usta mahluku rotilleri sağ sol ters taktığından aracın tekerinin biri ileride biri geride idi ve beni bunu bilmediğimden şaseciye gönderiyolardı. Servis farkedip düzeltti Allahtan son rotbalans sonucu ekte rotbalansçı değerler gayet iyi dedi ama birde foruma sormak istedim


     Rot balans sonucuna yorum yapabilecek varmı?


    Buda önceki konum önceki değerler burada yer alıyor.
    http://forum.donanimhaber.com/m_90907146/f_/key_rot%252Bbalans//tm.htm#91053185



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZoomStar -- 13 Mayıs 2014; 14:57:30 >







  • Hocam o Polo'sunun tekerlerinin biri ileride biri geride olan siz miydiniz?
  • Biri ilerde birisi geride nasıl oluyor yav

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun km gidildi ise lastikleri yemiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -)KraL(- kullanıcısına yanıt
    1-2 derece ileri de yada geride oluyor.
  • Valla benmiyim bilmiyorum ama bende ondanmışım zaten ben değilsemde
  • clio 1.2 16 v C kullanıcısına yanıt
    kasterer bozuktu içten dıştan yemişti düzelttirdim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    balans ayarı hakkında ?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yokmu gerçekten anlayan yorumlayacak biri
  • Hocam merhabalar hayırlı akşamlar,öncelikle bir konu hakkında sizi bilgilendirmek istiyorum bazı araçlarda araçların alt bareleri yani salıncakları yan sanayi takıldığı takdirde kaster ayarını yani tekerleğin ileri geri ayarını bozduğuna şahit oldum,muhtemelen sizinde sorununuz bundan kaynaklanıyordu kısaca anlatmam gerekirse kağıtta bahsedilen Toe in ve out araç tekerinin bakış açısıdır kapalı ve açık olur kamber ise tekerleğin tam düz durma ayarıdır aşağıdan ve yukarıdan kaster ise ileri geri ayarıdır kağıtta verilere göz attım iki tekerin kaster ayarı eşitlenmiş görünüyor,ayrıca kağıtta kaster ayarının kırmızı göstermesi makinanın belirlediği standart ayarın biraz dışında olmasından kaynaklanıyor eğer aracınızda çekme veya dalma şikayeti yoksa aracınıza rahatlıkla binebilirsiniz.




  • Rotbalans sonucu nasıl birsey çozemedim. Kan tahlili mi bu, rot balansçıya gidilir, arabayi yapar verir. Sonucu kusursuz olmasi lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öner.. kullanıcısına yanıt
    Hocam değerli mesajınız için teşekkürler kamber ve kaster açılarını toe açılarını bu sorun nedeniyle baya öğrendim. Konunun altında eski konum var oradaki değerlere bakarmısınız oradaki tolerans deüerlerine göre aslında tam oturmuş kasterler fakat yeni ölçümde aynı kasa arabanın başka motoru seçilmişti oyüzden değerler tutmamış şimdi herlşey güzel fakat arabanın direksiyonu bırakıyorum sola doğru giderken sağa yöneliyo tekrar rotbalans herşey ok ama sağa çekiyor çok az bişey belkide tekerlerden kaster ayarının bozukluğu çekme veya dalma yaparmı?
  • çapraz kamber yazıyor sanırım onda biraz bozukluk var diğerleri sorun değil lastikleri ön arka yaptı mı?
  • Emre.-. kullanıcısına yanıt
    Evet daha önce yaptırmıştım ve sanırım bilmiyorum sağa çekmede bundan sonra başladı gibi.
  • Öner.. kullanıcısına yanıt
    Hocam rotbalans aletinin tolerans değerleri değilde. Harnes kitabından fabrika verilerini buldum. Aşağıdaki değerlere göre benim araba tamamdır değilmi?

    Front wheels (ön tekerlekler)
    Toe-in 0°±10'
    Camber -25' ± 20'
    Castor +1°20' ± 30'
    Maximum side-to-side difference:
    Camber 20'
    Castor 30'
    Track angle difference at lock of 20° left and right -1°05' ± 30'
    Rear wheels
    Camber -1°40'±20'
    Maximum side-to-side difference 20'
    Total track (at specified camber) +20'±10'
    Maximum allowable deviation 20'
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Hocam rotbalans aletinin tolerans değerleri değilde. Harnes kitabından fabrika verilerini buldum. Aşağıdaki değerlere göre benim araba tamamdır değilmi?

    Front wheels (ön tekerlekler)
    Toe-in 0°±10'
    Camber -25' ± 20'
    Castor +1°20' ± 30'
    Maximum side-to-side difference:
    Camber 20'
    Castor 30'
    Track angle difference at lock of 20° left and right -1°05' ± 30'
    Rear wheels
    Camber -1°40'±20'
    Maximum side-to-side difference 20'
    Total track (at specified camber) +20'±10'
    Maximum allowable deviation 20'

    Hocam açıkcası araçta şikayetinde yoksa hiçbir sıkıntı gözükmüyor cihaz milimetrik kayma az olduğunda okey veriyor yani ufak ayrıntılar kafana takılmasın,kaster ayarı dediğin gibi olsa emin ol yolda arabanı tutamazdın bir tarafa direk kaçardı.




  • Hocam sorunun hallolmuştur umarım , bende sistemin sorunun çok merak ettim açıkcası. Ben genelde rot balansçıların kaster ölçümlerine pek güvenmem ama( arka arkaya iki rotçuda ölçtürdüm farklı çıktı) aracının toplama problemi yoksa sıkıntı yoktur kasterinde . Çokta görmek istedim açıkcası arabanı ilginç bir vaka:) Sana zahmet değiştirdiği parçanın fotosunu ,ve ön süspansiyonun fotosunu gönderebilirmisin ancak öyle anlayabilirim:)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.