Şimdi Ara

Rome:TOTAL WAR! (Bilgiler+Sorular) (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
361
Cevap
0
Favori
60.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barsgan

    quote:

    Arkadaşlar eski mediewal'da Time limit i kaldırmanın yolu varmı burada usta çok yardım lütfen


    ben de o oyunun hastasıyım ama zaman limitinin kaldırılmasının mümkün olduğunu söyleyen birine hiç rastlamadım.
    zaten adı üstünde MEDİEVAL yani ORTAÇAĞ ....
    eee ortaçağ zaten 1453 de bittiğine göre oyunu yapanlar bunu hileyle bile uzatacak bir şey yapmamışlardır tabii.
    ne yapacaksan o tarihten önce yapman gerekiyor yani.


    total war/campmap/startpos 'a girin, bütün " txt" dosyalarındaki binler hanelerini kaldırın 1087 -----> 87 gibi oyun 87 yılından başlıyor bin yıl karımız oluyor az değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZooZ -- 11 Ekim 2004, 23:36:00 >
    _____________________________
    ps3 Konsol
    yamaha bd30 bluray player
    Yamaha ysp 4000 +Dali ikon subwoofer
    sony 52 x3500 Lcd Tv




  • arkadaşlar burada ekonomi üzerine çok tartışmalar oluyor bu nedenle size biraz yol gösterici bilgi vermek istiyorum, umarım faydalanırsınız. şehrin üzerine çift tıklayıp sağ alttaki show settlement details ikonuna bastığınızda karşınıza üç adet grafik çıkacaktır. bunlar oyunun mikro kısımları olup çoğu zaman atlanan şeylerdir. şimdi bilmeyenler için bunlar hakkında bilgi ve tüyolar vereceğim.

    ->ilk sıradaki "population growth" şehir nüfusunuzun artış hızına etki eden nedenleri gösterir. bir şehirde yapabileceğiniz yapılar şehrin belli nüfus sınırlarına ulaşması ile açıldığından nüfusu arttırmanız yararınıza olacaktır.fakat bunu yaparken bazı şeyleri (özellikle garnizonunuzun büyüklüğünü) göz önünde bulundurmanız gerekir.bunları az sonra gelir kısmında anlatacağım. grafiklerde üstteki satır arttırmanız gereken olumlu etkileri(+), alttaki satır ise azaltmanız gereken olumsuz etkileri(-) anlatır.
    üst satırdaki farming level and upgrades-tarım gelişmişlik düzeyi-,buildings-şehirdeki yapılar-,slavery-kölelik-,health-sağlık- ve taz rate bonus-vergi indirimleri- etkenleri görülür, bunlar nüfusu arttırıcı etkiler yapar.
    alt satırda ise squalor-kirlilik ve karmaşa- ikonları belirerek nüfusu azaltıcı yönde etki yaparlar.

    ->ikinci sırada ise "public order" denilen kamunun devletine bağlılığı ve kurallara uyması grafikleri bulunur. bunun düşük olması şehrinizde isyan ve bunalımlara yol açar, halkınızı bir türlü mutlu edememenize neden olur.
    üst satırdaki olumlu etkenler tax bonus-vergi indirimleri-,governors influence-yöneticinizin idareci sıfatı-,fun culture entertainment buildings-akademi forum tiyatro gibi eğlence ve kültür yapılarının varlığı-,garrison-şehirdeki asker varlığı-,law-hukuk yapıları-,population boom-nüfus patlaması-,health-sağlık- gibileridir.
    alt satırdaki olumsuz etkenler ise squalor-kirlilik ve karmaşa-,distance the capital-başkente uzaklık-,unrest-inançsızlık-,culture penalty-kültür yapılarının olmaması- gibileridir.

    ->üçüncü sırada ise "income" dediğimiz ve bizi en çok ilgilendiren gelir bölümü var. bir şehrin neden sürekli zarar girdiğini buradan anlayıp, buna karşı önlemler alabiliriz. burada üst satırda gelirimizi arttıran etkenleri, alt satırda ise gelirimizi azaltan etkenleri görebiliriz.
    üst satırdaki olumlu etkenler trade-kara ve deniz ticareti-,taxes-vergiler-,farms-tarım gelirleri-,mining-maden gelirleri-,admin-yöneticinizin kendi servetinden sağladığı gelirler- gibileridir.
    alt satırdaki olumsuz etkenler ise corruption-usulsüzlük ve skandal-,armed forces cost-ordunuzun harcamaları ve maaşları-,general and agent salaries-general ve ajan maaşları-,devastation-kalkındırma giderleri- gibileridir.

    bu açıklamalardan sonra gelelim tüyolara.
    *başta nüfusunuzu arttırıcı bir politika seçmelisiniz, bu yüzden vergiler olabildiğince en aşağı çekilmelidir. nüfusunuzu arttırıp şehirdeki geliştirmeleri yaptıktan sonra maksimum vergi düzeyine çıkabilirsiniz. halk gayet mutlu olduğu için gık bile demeyecektir.

    *yine başlangıçta tarım,maden ve yollara yatırım yapmalısınız. belli bir gelişmişlik düzeyi sağladıktan sonra ordunuza ve kültür sanat gibi aktivitelere kaynak ayırabilirsiniz. unutmayın toprağından istediği geliri elde edemeyen vatandaş tiyatro izlemeye ve ya gladyatörleri seyretmeye gitmez, vergisini de tam vermez, sürekli huzursuzluk çıkarır.

    *özellikle denize kıyısı olan yerlerde limanlara ve pazar yapılarına önem vererek deniz ticaretinin gelişmesini sağlayabilirsiniz. elbette önceden diplomatınızı yollayarak karşı ülke ile trade rights granted anlaşması yapmanız gereklidir. tabi bu ülke ile savaşa girmek tüm ticaret gelirlerinizi yokedeceğinden dost geçinmeniz de gerekir. girit,kıbrıs,palma,rodos gibi adalar gerçekten çok iyi deniz ticareti yapıyor belirteyim.

    *ülkeniz büyüdükçe olabildiğince merkezi bir yeri başkent olarak seçmek hem giderleri azaltır hem halkı mutlu eder hem de nüfus artışını olumlu etkiler.bunun için şehre çift tıklayıp show settlement details butonuna ve ordanda sol alttaki set this city faction capital butonuna tıklamanız yeterlidir.

    *giderlere baktığınızda en büyük kısmın ordunuzun maaşlarına ayrıldığını görürsünüz. başta bu kısım küçükken sonradan koskocaman olmasının nedeni ordunuzun maaşının bulunduğu şehrin nüfusuna oranlanarak belirlenmesidir. sanıyorum ki ekonomiden dert yanan arkadaşların en büyük derdi budur. bunu bir örnekle açıklayacağım.
    a şehri 5000 nüfusludur ve garnizonu diyelim ki 1000 kişidir.
    b şehri 40000 nüfusludur ve garnizonu diyelim ki yine 1000 kişidir.
    bu örnekte b şehrindeki askerler a şehrindekilerin tam 8 katı fazla maaş almaktadır,çünkü bulundukları şehrin nüfusu a şehrinin 8 katıdır. bu paradoksun önüne geçmenin yolları şunlar:
    -küçük şehirlerde büyük, büyük şehirlerde küçük ordu bulundurmak.
    -asker üretirken recruitment cost'u düşük olanları seçmek.(sağ tıklayarak görülebilir)
    -100 tane işe yaramaz köylü üreteceğimize 1 tane atlı süvari üretmek.
    -çok asker bulundurduğumuz şehirlerde managament'i yüksek yöneticiler bulundurup giderleri azaltmasını sağlamak.

    sırf savaş yapmayıp bu bilgiler ışığında biraz ülkenizin minor sorunları ile yakından ilgilenirseniz sürekli kâr eden şehirleriniz olduğunu göreceksiniz. aklınıza takılanları bana sorabilirsiniz. yardım etmeye çalışırım.
    _____________________________
    Siz de haklısınız lakin ben daha haklıyım.




  • Orjinalden alıntı: rezilvezir

    Orjinalden alıntı: composer

    ya bu rome total war'da doğu ülkelerini seçince kaval ve davulla bir oyun havası çalıyor ki, oyunu bırakıp halay çekmemek elde değil.aklıma takıldı söyliyim dedim.


    haha koptum ya
    aynen ben hatta yan komşudan geliyor sanıyodum gittim yan duvarı dinledim (çünkü bu tarz müzikler dinliyo adam 60 yasında)
    sonra bi baktımki benim hoparlörden geliyomus hemen kıstım kimse görmeden
    _____________________________
  • o dediğiniz şekilde capmap startpost early dosyasına girdim minor ları major yaptım.
    ama olmadı yine denedim
    hatta ülkeler listesindede minor olan aragonu major ülkeleri listesine de taşıdım ama
    bir çok kez denememe rağmen yine olmadı. bu ülkeler oyunun başlangıç aşamasındaki
    seçilenler listesinde yok.
    oyunun başında ülke seçimi aşamasını açtığımda
    bu yeni major yaptığım ülkeler seçilebilenler arasında olmuyor....
    neden böyle oluyor. daha önce oyunda oynayıp saveler falan kaydettim de o yüzden mi
    şimdi bu major yaptıklarımı seçilebilenler arasına almıyor.
    baştan başlarkenmi yapmam gerekirdi bu değişikliği. ........
    yoksa startposttaki tüm txt dosyalarında bunları major yapmam mı gerekiyordu.
    yoksa major yapılan ülkeyi seçmenin ve bu ülkeyle başlamanın yolu başka türlümü.
    ayrıca asi bölgesi olan mesela isveç i minor yada major türü bir ülke yapabilirmiyim.
    onlar tek bölge tek millet ama mesela
    doğu avrupada 3 bölgede kumanlar var. bunları tek bir ülke olarak minor yada
    major yapabilirmiyim.
    yada ülkelerin halklarını değiştebilirmiyim. mesela türkler 4 değilde 5 bölgeyle başlasa.
    yada kumanlar 3 değilde 6 bölgede yaşayan bir halk olsa.
    bunları yapabilmek mümkün mü.
    bu major yapma işi tam olarak nasıl oluyor yalnızca o dosyadaki minorları major a
    çevirmek yeterlimi. bu iş bu kadar kolay mı.
    ya asiler "rebel" bölgeleri bunlarıda minor yada major ülkesi yapmak mümkün mü.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rezilvezir

    bu açıklamalardan sonra gelelim tüyolara.
    *başta nüfusunuzu arttırıcı bir politika seçmelisiniz, bu yüzden vergiler olabildiğince en aşağı çekilmelidir. nüfusunuzu arttırıp şehirdeki geliştirmeleri yaptıktan sonra maksimum vergi düzeyine çıkabilirsiniz. halk gayet mutlu olduğu için gık bile demeyecektir.



    dostum başlangıçta zaten kıt kanaat bir paramız var, zor geçiniyoruz..
    nufüs artsın diye bi de vergileri aşağı çektik mi gelirler iyice azalıyor,
    bu durumda eldeki parayla gelişmelere başlayınca kasa eksiye düşüyor..

    ben vergileri otomatiğe bağlıyorum, ne zaman baksam en yüksek düzeyde, ben onu kısarsam ölürüm walla
    _____________________________
    iNSaNLaRı iNaNDıKLaRı ŞeYLeRDeN VaZGeÇiRMEK, BiRŞeYe iNaNDıRMaKTaN DaHa ZoRDuR..ernest renan




  • Ingilizce bilen arkadaslara
    www.twcenter.com
    adresini tavsiye ediyorum. Download kisminda isinize yarayacak bircok dosya var: Savaslardaki zaman kisitlamasini kaldirmak, roma disinda tum diger milletlerle oyunu oynayabilmek vb....
  • Bendede oyun cok hizli calisiyor ama mouse cok yavas.Su an yamayi indirdim belki yarari olur.
    _____________________________
    Rota Ajans
    İşyerinizin Tanıtımı İçin Gereken Hersey...
  • kasayı bir türlü eksilerden kurtaramadım..
    TR ekonomisinden beter oldu, bu gidişle IMF'den borç alacam galiba

    "Rome Total War trainer" diye bir patch çıkmış, para sorununu çözüyormuş
    _____________________________
    iNSaNLaRı iNaNDıKLaRı ŞeYLeRDeN VaZGeÇiRMEK, BiRŞeYe iNaNDıRMaKTaN DaHa ZoRDuR..ernest renan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antique

    kasayı bir türlü eksilerden kurtaramadım..
    TR ekonomisinden beter oldu, bu gidişle IMF'den borç alacam galiba

    "Rome Total War trainer" diye bir patch çıkmış, para sorununu çözüyormuş


    bana ekonomiyi düşürme patch i olması lazım
    _____________________________
    Core 2 Duo 6750 | ASUS P5B | 2 GB DDR 2 | TA210 | ZyXEL P-661HW | sparkle 8800 GTS 320 mb | 19"Samsung 920n | SB AUDIGY 2 ZS | Megaworks THX 550 5.1

    ..:: ๑ scarface ๑ ::..
    ..:: TAKLİTLER ASILLARINI YÜCELTİR ::..
  • Mouse sorununa cozum bulan yok mu?
    _____________________________
    Rota Ajans
    İşyerinizin Tanıtımı İçin Gereken Hersey...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dexoy

    Mouse sorununa cozum bulan yok mu?



    bende sorun olsaydı çözerdik de oyunda hiç bir sorun yok bende
    _____________________________
    Core 2 Duo 6750 | ASUS P5B | 2 GB DDR 2 | TA210 | ZyXEL P-661HW | sparkle 8800 GTS 320 mb | 19"Samsung 920n | SB AUDIGY 2 ZS | Megaworks THX 550 5.1

    ..:: ๑ scarface ๑ ::..
    ..:: TAKLİTLER ASILLARINI YÜCELTİR ::..
  • Sende sorun olmadigi icin forumlari pek takip etmemissin.Mk'da ve burada mouse sorunu oldugunu yazan arklar var.Bu sorunda Fx5200de oluyor.
    _____________________________
    Rota Ajans
    İşyerinizin Tanıtımı İçin Gereken Hersey...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dexoy

    Sende sorun olmadigi icin forumlari pek takip etmemissin.Mk'da ve burada mouse sorunu oldugunu yazan arklar var.Bu sorunda Fx5200de oluyor.


    doğrudur...
    _____________________________
    Core 2 Duo 6750 | ASUS P5B | 2 GB DDR 2 | TA210 | ZyXEL P-661HW | sparkle 8800 GTS 320 mb | 19"Samsung 920n | SB AUDIGY 2 ZS | Megaworks THX 550 5.1

    ..:: ๑ scarface ๑ ::..
    ..:: TAKLİTLER ASILLARINI YÜCELTİR ::..
  • Çok kötü bir sorun aynen dediğin gibi ama fx den değilde tahminim sorun bende ram dan kaynaklanıyor olabilir.256 ram var bende.
    _____________________________
    Türkçe ASP,ASP.net Arşiviniz
    http://www.asprehberi.net
  • BENDE HİÇ BİR SORUN YOK 512MB RAM
    _____________________________
  • Selam teğmenim
    Age Of Empires 3 hakkında bir bilginiz var mı??
    _____________________________
    Yusuf BAGCI

    7210 aldım diye övünme A1018 var diye dövünme hepimiz aynı yerden geldik aynı yere gideceğiz.
  • Selam teğmenim
    Age Of Empires 3 hakkında bir bilginiz var mı? Çıkacak deniyordu ne oldu?
    Ben Yozgat'tayım buraya oyunlar çok geç geliyor.
    _____________________________
    Yusuf BAGCI

    7210 aldım diye övünme A1018 var diye dövünme hepimiz aynı yerden geldik aynı yere gideceğiz.
  • age of empires 3 çıkış tarihi 23 kasım 2004
    _____________________________
  • Arkadaşlar bi konuda tavsiyelerinizi istiyorum Bu britons lar beni mahvediyor.Chariot larını geçemiyorum pretorian cavalry kullanmama rağmen.Onları nası fazla adam kaybetmeden yenebilirim.
    _____________________________
    Türkçe ASP,ASP.net Arşiviniz
    http://www.asprehberi.net
  • bende de fx5200 var ama hiçbir sorun olmuyor.üstte denildiği gibi ram yetersizliğinden kasılıyor olabilir.
    _____________________________
    Siz de haklısınız lakin ben daha haklıyım.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.