Şimdi Ara

Rodaj Sırları!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
5.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçen gün motor bakarken bi break-in lafı duydum, dedim nedir bu break-in olayı, yazdım google'a bi site çıktı, okumaya başladım anladım ki rodaj demekmiş, ama site çok ilgimi çekti ve okudukça da daha da çok ilgimi çekmeye başladı.

    Site bu:www.mototuneusa.com , Break-In Secrets da bu:http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Diyor ki: Üreticilerin önerdiği şekilde düşük devirlerde rodajı geçirmek motorun verimini ve ömrünü azaltır, %2-10 arası güç kaybına neden olur, onların dediği şekilde rodajı yapmak ise piston keçelerinden gaz kaçışını azaltarak %2-10 performans artışı oluyormuş dyno testleriyle kanıtlı, hatta pistonların resimleri de var baya ilginç geldi bana, birinde daha çok gaz kaçırdığı tipinden belli.

    Bu adamın dediği rodaj tekniği şu, motorunuzu iyice ısıtın ve sonra tüm vitesleri redline dayayarak geçin, veya fazla hız yapmak istemiyorsanız keçelere yük bindirmek için gazı sonuna kadar bi açın bi kapayın, motoru olabildiğince zorlayın, bi hızlanın bi yavaşlayın. Asıl rodaj böyle olurmuş.

    Üreticiler bunu yıllardır saklamaya çalışıyolarmış çünkü ilk motoru alınca adam motora ısınmadan performans sürüşü yaparsa düşecek sonra motor kötüye çıkacak veya dava açanlarla uğraşacaklar, ayrıca bu şekilde olunca parça daha çok satmış da oluyorlar ömrü azaldığı için. Yatakların rodaja ihtiyacı olup olmadığını da anlatıyor, hiç de aşınmıyormuş micrometre ile ölçmüşler baya bi kullanımdan sonra, bi kağıdın 1/100'ü kadar inceliyormuş sadece.

    Neyse işin kısası sonuç şu: motoru aldığınızda zorlamaya kormayıp ilk aldığınızda zorlayacakmışsınız ki silindirin keçeleri iyi şekilde adapte olsun, yoksa asit içerikli gaz kaçağı artıyormuş ve güçle ömür azalıyormuş %2-10 oranları arasında.

    Zaten motorsiklet fabrikalarını ziyaret edenler orda motorun yeni üretildikten sonra 0'dan redline'a kadar sonuna kadar zorlanıp testten geçtiğini görünce şaşırmışlar, zaten foto makinesi veya ona benzer şeyler sokmak yasakmış bunun da ondan kaynaklandığını düşünüyorlar. İlk üretimden çıkmış motor redline'a dayanıyor da biz neden sonrasında az zorlayalım diyorlar, ben anlatımı samimi ve mantıklı buldum, adam deneylerle ciddi ciddi çalışmış ve ortaya farklı bir sonuç atmış. Zaten baştan adam demiş inanmayabilirsiniz, ben burda tüö offcial şeylere ters birşey söylüyorum, ingilizce bilenler ve düşünmeyi sevenler için cidden süper bi site.

    Bu konuda itirazı olan veya ne bileyim destekleyen varsa bi tartışma paylaşma ortamı da olabilir. Veya cevap atan olursa yine şükretmek lazım bazı forumlarda soruyorum kimse sallamıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 2 Eylül 2007; 18:15:45 >







  • Rodaj'da düşük devir olayı bence de saçma arabada buna motor açma deniyor motora çevirmişler rodaj olmuş bence motor son ibreyi rodaj esnasında bir kere görmeli
  • şukür bunu bilen birilerine rasladım

    kısaca bunu nasıl öğrendiğimi yazayım


    çalıştığım iş yerine yeni 2 araba alınmıştı araçlar sıfırdı opel marka birini bana verdiler diğerinide benimle aynı görevi yapan başka bir arkadaşa bende kullanım klavuzunu okudum orda diyorduki aracı istediğiniz yol şartlarınıda dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz bu motorunuzun yararına olacaktır aracı zorlamadan kullanmak performans düşüklüğüne yolaçabilir gibi bişi yazıyordu cümleyi tam olarak yazamamış olabilirim çunku üzerinden 10 yıl geçtı

    neyse bende allah ne verdiyse basdım sürekli yüksek devirlerde kullandım ani hızlanmalar da bulundum dışardan bakıldığında arabanım a..ına koydum ama tabi işin aslı öyle değil ben izin verilen sınırlarda zorladım

    aradan 2 ay ve 4000 km geçti o ana kadar herkes kendi arabasını kullanmıştı neden hatırlamıyorum o aracı kullanmam gerekti araç bendeki kadar atik değildi birgün bende arabamı o arkadaşa verdim döndüğünde gözleri yerinden çıkmış hemen geldi yanıma sen bu arabaya ne yaptın yakıtına ne koyuyorsun falan dıyordu arabam çok performanslı olmuştu .......


    ben bu mevzudan 2 yıl sonra motosiklet aldım sıfır orda da motoru zorlamayın 50 km hızı geçmeyın falancı devrı geçmeyın bı dolu öneri vardı tabi ben buda 4 zamanlı motor o da bu tek sılındır o 4 sılındırdı arada ne fark varkı oyle yapayım ben takmadım klavuzdaki öretileri ve onda da allah ne verdıyse bastım yuksek devirlerde vitesden düşene kadar zorladım ve motorum gerçektende süper hızlanan bir makına oldu 30000 km de sattım ki o km ye kadar hiz sorun çıkarmamıştı ben sadece yağını filtresini değiştirdim ve en kötü hava koşullaruında bile üzerinden inmedim satın alan arkadaşda aldıktan birkaçay sonra benı bulup buna ne yaptın diğerlerinden daha hızlı gidiyor ve bırsuru ovgu sozu soyledi

    o gunler üzerinden cok zaman geçti arabalarım motorlarım oldu ve hepsınde de aynısını yaptım hepsıde performans manyağı durumunda şu anda altımda ikinci el aldığım motor var ve üzerindeki motorun hakkını veremıyor çunku rodaj zamanında klavuza uyulmuş yakında satıp sıfırını alacağım rodajını yapmadığım ilk motorum ve sanırım son olacak




  • Şimdi daha da bi içime sindi, alıp allah ne verdiyse basıcam ben de
  • Bizim motor rodajın yarısında,coştururum bundan sonra.Ama redlinedan korkuyorum ben piston fırlayacak diye.Ahmet bilirsin sen ramzeyi.Redlineda adamın yağlarını buhara dönüştürür heralde
  • Eheh ben en fazla 8000rpm falan yaptırdım ona çünkü kilo vermek istemiyorum zaten az yağım var

    Rodajın yarısı demiyo bu sitede, ne kadar erken o kadar iyiymiş, yani aldığın anda km sayacı sıfır iken motoru çalıştırıp güzelce ısıtacaksın, sonra da artık redline'a yakın vites değişeceksin.

    Bu arada ben yine kafayı yiyorum kime sorduysam ayrı birşey söylüyor yabancı sitelerde soruyorum 450'dense 250 senn kilona daha iyi diyolar, kimisi 125cc 2t al hepsinden iyidir diyor, soruyorum asfaltta sürücem motor ömrü nası etkilenir falan diye msn'den birisi 250cc 4t'yi bozarsın diyor neden diye sorunca msn'den çıkıyor... Napacağımı şaşırdım ya




  • 250 lik hafif ama asfaltta az gider oda.Aslında 450 lik tam sana göre.Eğer bana ağır geliyo dersen 250 lik alırsın ama işte oda asfaltta bozuyo işte.

    2t yaramaz sana ya.Hem uğraşıyon,bakım ister...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Akıl sır ermez kimisine.
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • motorların fabrika çıkış yağı normalinden incedir buna rodaj yağı denir 1000 km olunca bakıma götürürsün normal yağını koyarlar içine bu ince yağ ile motoru zorlarsan aşınmanın en alası olur
  • Adam da öyle demiş, asla ilk başta sentetik kullanmayın diyor, rodaj yağı varken motoru iyice ısıtıp sonra dibine kadar bastırın, yağı da sık sık değişin, en iyi rodaj tekniği budur diyor..
  • yavzi ince yağ daha kalitelidir kalın yağla aynı özelliklere sahip olup heryere nufuz etmesi ve emiliminin kolay olması bakımından incedir ve butun araçlar ilk 1000 kmd yağ eksiltir nedenide yağ butun keçeler tarafından emilir ve şişer böylece sızdırmazlık maksimum seviyede olur


    başlangıç motoru olarak sen en iyisi 150 cc ile başla biraz bin sonra 250 yaparsın ardından 500 veya 600 tarzına ve kesene göre bir motor alırsın ama ilk motorun muhakkak hafif ve zayıf bir motor olmalı bunun boyunla kilonla ilgidi yok
  • Yok ya benim 600'le falan işim yok ben motocross yapıcam Başlangıç için Kawasaki KX125 alıyorum bi arkadaştan, 40hp@11500rpm , 90kg , yani baya güzel
  • güzel seçim
    quote:

    Orjinalden alıntı: sahinoz31

    Yok ya benim 600'le falan işim yok ben motocross yapıcam Başlangıç için Kawasaki KX125 alıyorum bi arkadaştan, 40hp@11500rpm , 90kg , yani baya güzel
  • selam arkadaslar yenı bır kawasakı nınja 250 r almayı dusunuyorum yenı baslamak ıcın nasıl bır makınadır 185 boyunda 98 kg agırlıgındayım bu motor cıft sılındır 33 bg gucunde yenı baslıyan bırı ıcın uygunmudur bılgılendırırsenız sevınırım
  • motorunuzu iyice ısıtın ve sonra tüm vitesleri redline dayayarak geçin,

    burda redline tam olarak ne demek ?

    ısıtma derken tam olarak ne kast edilir ?

    yani boşta çalışması ise kaç dakika gibi..
  • Rodaj yağı ve normal yağ olayını anlamadım.İlk motoru aldığımızda napalım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.