Şimdi Ara

Rimac ve Bugatti'nin CEO'su, Tesla Roadster'ın 1 saniyenin altında 0-100 km/h iddiasına yorum yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rimac ve Bugatti'nin CEO'su, Tesla Roadster'ın 1 saniyenin altında 0-100 km/h iddiasına yorum yaptı
    Süper otomobil üreticileri Rimac ve Bugatti'nin CEO'su Mate Rimac, Elon Musk'un yeni Tesla Roadster'ın iticilerle 1 saniyeden daha kısa sürede 0'dan 100 km/h hıza çıkacağı yönündeki iddiasına yorum yaptı.



    Tesla'nın yeni nesil Roadster'ı ilk kez 2017'de tanıtıldı. Süper otomobilin İlk olarak 2020'de gelmesi bekleniyordu ancak o zamandan bu yana her yıl ertelendi. Geçtiğimiz yıl Elon Musk, otomobilin 2024'te geleceğini söylemişti.



    Geçtiğimiz ay Musk, yeni Roadster ile ilgili bir tasarım toplantısı yaptıklarını ve Tesla Roadster için tasarım hedeflerini radikal bir şekilde artırmaya karar verdiklerini söyledi. Musk, aracın gelecek yıla ertelendiğini ancak bu yılın sonlarında güncellenmiş bir versiyonu duyuracaklarını söyledi. Musk, Roadster'ın SpaceX tarafından üretilen soğuk hava iticileri ile 0-100 km/h hıza 1 saniyenin altında ulaşacağını iddia etti.



    Rimac, elektrikli hiper otomobili Neverra ile Tesla'nın Roadster için iddia ettiği performansa benzer bir performansa ulaştığı için Roadster programını yakından takip ediyor. Tesla'nın yeni Roadster'ın prototipini tanıtmasının ardından Rimac, süper otomobilinin benzer özelliklere sahip yeni bir versiyonunu tanıttı.



    Hırvat elektrikli süper otomobil üreticisi, Porsche'nin şirkete yatırım yapması ve kurucusu ve CEO'su Mate Rimac'ın efsanevi süper otomobil üreticisi Bugatti'yi devralmasının ardından artık Tesla ile rekabet etmek için her zamankinden daha iyi bir konumda.



    Ayrıca Bkz.Rivian, Tesla Model Y'ye rakip yeni elektrikli SUV'sini tanıttı: Karşınızda Rivian R2



    Rimac, itici ekleme fikrini mantıklı bulmuyor



    Son zamanlarda Rimac'a Facebook'ta Tesla Roadster'ın 0'dan 100 km/h hıza 1 saniyenin altında çıkma iddiası soruldu. Rimac, simülasyon yaptıklarını ve bunun mümkün olabileceğini söyledi, ancak ağırlık ile ilgili sorunlara işaret etti:



    "İticilerle ulaşmak mümkün, simülasyonunu yaptık. Sorun şu ki, 2-3 saniye içinde havayı serbest bırakıyorsunuz ancak çok fazla ölü ağırlık taşımak zorunda kalıyorsunuz (tanklar, kompresörler, valfler, nozullar vb.). Fanlar için de durum aynı, sadece daha fazla tutuş sağlıyorlar, ancak 1 saniyenin altında hızlanmak için tekerleklerde 30.000 Nm gibi tork değerine ihtiyacınız var. Bu da devasa motorlara, invertörlere, vites kutularına, tahrik millerine vb. ihtiyacınız olduğu anlamına geliyor. Ayrıca, arabanın süper hafif olması gerekiyor, aksi takdirde fanlarla çok fazla ekstra bastırma kuvveti oluşturamazsınız. Çünkü lastikler, bu durumda aşırı yüklenecektir. Yine yanınızda ağırlık taşıyacaksınız. Yani iticiler gerçekten gidilecek tek yol. Ama aynı zamanda pek çok olumsuzluğu da beraberinde getiriyor."



    Görünüşe göre Rimac, süper arabalara soğuk hava iticileri yerleştirme fikrini mantıklı bulmuyor. Peki Tesla onların yanıldığını kanıtlayabilecek mi?




    Kaynak:https://electrek.co/2024/03/08/rimac-bugatti-ceo-problems-with-tesla-roadsters-under-1-sec-0-to-60-mph/







  • Ya çıksın çıkmasına da ne işe yarayacak ki? Zaten bunlar 3-4 saniye gibi ekstrem sürelerde çıkabiliyor normalde.

    Ve asıl merak ettiğim 1 saniyede 100 e çıkmanın oluşturacağı G kuvveti. Tamam 8-9G gibi yüksek G kuvvetleri dahi sadece 1 saniyede bir şey yapmıyor ama merak ettim yinede.

  • Tesla için roadster ilk otomobili oldukça onemsiyorlar, Elon yapcaz dediyse o iş yapılır. 2017 dede zaten 0-100 verisi 1,1 sn. Spacex in iticiler konusunda tecrübesi hayli var, Starship gibi binlerce ton ağırlığında ki uzay gemisini tam tersi yönünde cevirebiliyor, kaldı ki roadster onlar için çocuk oyuncağı olacaktır. Ve bunu başardıklarında uzun zaman boyun roadster en hızlı 0-100 değerini koruyacaktır

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Ortalama 2.83 g değerine denk geliyor.
    Basit bir matematik hesabıyla bulabilirsiniz.
    100/3.6= 27.78 m/s eder.
    1 sn 27.78 m/s ulaşıyorsa ivme değeri de 27.78 m/s^2 olur.
    9.81 m/s^2 e bölerek g değerini bulabilirsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dugers kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, hızlanma açısından formula araçlarından bile daha yüksek g kuvveti sağlıyor yani neredeyse. Bildiğim kadarıyla formula araçları hızlanma esnası yaklaşık 2g, frenlemede 5g, köşe dönüşlerde 6g ye kadar kuvvete sebep olabiliyor. Ama onlar tabi uzun saatler sürekli bu kuvvetlere aralıklı maruz kaldıklarından çok ciddi fiziksel performans gerekiyormuş.

  • Bizim havamız söndü, herşey buraya kadardı iyi paralar kaldırdık kükürtle bu zamana kadar demiyorda gülenay dost...

    Space x roket mühendisleri tasarlıyor aracı hey yavrum hey,tesla bile değil, senden iyi biliyorlardır anlattığın hikayeleri...

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Hocam uzun saatler o hızlarda gidilecek yol ve yakıt gerekir bence 😂 o yüzden bunlar zengin oyuncakları olucak, kullananlarda bunu tecrübe ettikten sonra sık sık kullanabileceklerini sanmıyorum ki hangi otoyol da bunun kullanımına izin verilebilir 😂

    Düşünawne ara gaz yapıyosun 0-100 desin 😂😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Güzel bir kilometre taşı. Elbet pratikte bir anlam ifade etmiyor fakat Rimac'ın bahsettiği büyük kesitleri, küçültmenin yollarının aranmasının, malzeme bilimi açısından çok faydalı olabileceğine inanıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Fizik yasalarından ve kuvvet kaybından dolayı hiçbir arabanın 2 saniyenin altında 0-100 yapamayacağı hakkında bir mühendisin videosu var youtube'da bakabilirsiniz

  • Dsg kullanıyorum. 1.0 Skoda, 10 km hızla giderken 2. Vitesteydi araba geliyor yandan diye gazı kökledim, yok turbo doluyor yok 1 e geçiriyorum yok gaz kelebeği tepkisi 1 sn araç tepki vermedi bile

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Bu sadece “yapabiliyorum ve yaptım” demenin başka bir yolu. Bir gövde gösterisi. Bu projeden kar elde edebileceklerini bile sanmıyorum. Ancak herkes Tesla’yı ve Roadster’ını konuşacak eninde sonunda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Volkswagen zaten Tesla ile rekabet edemeyeceğini anladığı için Bugatti'yi Rimac'a pasladı. Şimdi ise şartlar eşitlenmiş durumda bundan sonra gelecek olan Bugatti'lerde her türlü süpriz olabilir motor, teknik, aksam, teknoloji gibi konularda Rimac dokunuşlarını görebiliriz. Tesla ise otomotiv sektöründe elektrikte devrim yaratmakla kalmadı Bugatti'yi Rimac ortaklığına sürükledi ve otomotiv sektöründeki üretim tekniklerini değiştirmeyi başardı Tesla boşuna Tesla olmadığını bir kez daha kanıtladı

  • 3 degişik Hayabusa kullandım. Sadece yazılımla 0-100, 2 sn oluyor. Tesla alsın hayabusayi, Taksin 400 HP elektrik motoru, üstüne de Tesla amblemi. Al sana 0-100 1 sn. Menzil önemli değil. Oldu mu, oldu. :))

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.