Şimdi Ara

Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
252
Cevap
21
Favori
77.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yürüyenin değiştirilmesini unutun. Peki yürüyen sihhati, konfor kabiliyeti arttırılabilir mi evet. Anti roll bar, strut bar (kule gergisi), coil spring uygulanabileceklerden bazıları. Bunlar illa ki performans odaklı uygulama olmayabilir yol tutuşun iyileştirilmesi, konfor kazandırma performans da illa ki değişim getirir o ayrı. Tekil lastik değiştirme ve yay kesme yetersiz olur ve başka şeylere yol açabilir pek bilinmeyen bir konu.

    http://oto-park.com/haberler/gerim-gerim-gerildik/922

    Peki değer mi bu biraz araca ve satış ölçeğine bağlı bir konu. Bu dediklerimizin uygulanması pek öyle ucuz değil asıl da işçilik maliyeti yüksek. Bunu geri kazanmak da doğal olarak kolay değil. Piyasa olarak normal binek müşterisinin pek bildiği ve aradığı şeyler olmadığından bar, coil uygulanmış bir aracın müşteri kitlesi daralır illa ki değer kaybını azaltır cazip görecek kitle için ama harcamadan zararı çıkarır mı sanmıyorum, harcanan geri alınamayabilir diye düşünürüm bir sport olmayan model için. Bu ses sistemi, koltuk değişimi gibi birşey değil doğal olarak.




  • Baya teknik ve ayrıntılı yanıtlamışınız, teşekkür ederim. Yazdıklarınızdan anladığım şu:
    " zıplama kaçınılmazsa, zevkini almaya çalışın" :)
    Bana da zaten Çok mantıklı gelmiyordu sıfır araba alıp hem bi dolu para harcamak, hem orjinalliği bozup satış şansını azaltmak ama işte bir umut dedik. O vakit ben artık motoru güçlü, geniş iç hacimli diye arabayı sevip,2,3,4 sene neyse kullanıp,Sonrasında bağımsız süspansiyonlu Bi araç bakayım. Yeni a3 sedanlarda durum nasıl acaba? 3 sene sonra 3 yaşında bi a3 sedan Çok güzel olur öyleyse, tabi fiyat ne kadar düşer Allah bilir. Bu vesile ile:
    Bağımsız süspansiyonlu araç önerisi diye soraYım size, gerçi çok geçmez ben burda o başlığı da açarım Gibi duruyor:) tekrar teşekkürler ayrıntılı bilgiler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Konfor odaklı da düşünülüyorsa illa sıfır, küçük olsun mantalitesinden kurtulup eski model BMW, Mercedes'e geçilebilir. Buradan elde edilebilecek 20-30 tl lık ucuzluk farkı yakıt, bakım gibi fark ile masrafları birkaç seneden fazla rahatlıkla çıkarır. Sadece az yaksın diye yürüyen hissi tenekeden araçlara biniyor insanlar. Bahsettiğim şekilde hem adam gibi araca binmiş olur bünye hem de yukarı da saydığım gibi iyileştirme uygulamalarına değer. Bu model araçların satışında değer kazandırır. Haftada 1 de keyiflice, performans odaklı takılan zümreye dahil olabilir arzusuna, cebine göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Konfor odaklı da düşünülüyorsa illa sıfır, küçük olsun mantalitesinden kurtulup eski model BMW, Mercedes'e geçilebilir. Buradan elde edilebilecek 20-30 tl lık ucuzluk farkı yakıt, bakım gibi fark ile masrafları birkaç seneden fazla rahatlıkla çıkarır. Sadece az yaksın diye yürüyen hissi tenekeden araçlara biniyor insanlar. Bahsettiğim şekilde hem adam gibi araca binmiş olur bünye hem de yukarı da saydığım gibi iyileştirme uygulamalarına değer. Bu model araçların satışında değer kazandırır. Haftada 1 de keyiflice, performans odaklı takılan zümreye dahil olabilir arzusuna, cebine göre.

    Macera aramaya gerek yoktu. bahsettiğiniz rahatlık zaten vardı a3'le büyük ölçüde, hem de sırf vergi tasarrufu bile (yaklaşık yılda 600 tl azdı vergisi) bakımlarına gidebilirdi. ama işte konuştuk tartıştık genelde insanlar "abi biri 2000 de yapılmış biri daha yeni" dedi. neyse olan oldu pişmanlığın faydası yok, önümüzdeki maçlara bakmamız lazım:)
    şu anda arabayı satarsam ciddi zarar ederim ama biraz binersem, sıfırı da artmış olur , (aldığımdan beri 600 tl arttı ki ben alacakken de yeni 500 tl zam yemiştii yani arabayı gözüme kestirmemden beri çok geçmeden 1000 tl den fazla arttı). zaten arabasına gözü gibi bakan tiplerdenim, makul bir fiyata satarım. bana kalsa zararı da umrumda değil, sonuçta araba benim için çok önemli, daha doğrusu arabadan aldığım keyif, şu haliyle bile gider ikinci el bahsettiğiniz tarzda arabayla takas yaparım ama can güvenliğim ciddi anlamda tehlikeye girer :) o yüzden kamuyounu yavaş yavaş hazırlamak lazım bir kaç yıla yayarak:) şimdiye kadar hep yaşlı olsun kaliteli olsun mantığı vardı, 86 mercedes 230 E, 2000 audi a3 kullandım , bu kez çuvalladık işte.

    günümüz standartlarında 45 bine ne önerebilirsin mesela?




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Bir Laguna dci, Alfa 159, daha modeli yukarı da bir Volvo S40 neden olmasın. Hatta belirli potansiyele sahip galerilerden daha özelleşmiş, yüklenmiş donanımları ile milyoner ihtiyar, kızların elinden çıkma daha düşük model ile bmw 3, 5 ve A4 quatro niye olmasın belki bir miktar rakamda yukarı çıkarak veya başlangıç masrafı planlayarak.
    Kastettiğim ölçeklerde açıkçası A3 zaten bulunmuyor. Mesela bazı nedenleri ile benim daha çok taraftarı olduğum Bmw 1, A3 e ve mevcut elinizdekinden ciddi bir fark getirmemesiyle söz konusu edilmeyebilir bile. Yürüyeni daha başarılı, sürat konforu daha ileride Türkiyenin mevcut kafa yapısında eski denen araçları yürüyeni elektronik ile desteklenip, yukarıya çıkarılmaya çalışılmış araçlara ben şahsen tercih ederim. Güvenlik, kaza dayanımı ise EU'nun belirli test ölçeklerine sınırlanamayacak kadar geniş bir konu. Daha az parçalara ayrılan bir araç yaşanan kazada daha güvenli ve ufak kazalarda daha düşük masraf olabilir. Can gitmediğinde elbet mal önemli konu olduğundan avrupanın belirli segment araçlarını derleyip toparlamak daha masraflı olabiliyor ancak 0 bir daha alt segment de bir aracı toplamak da bazen mümkünsüz olabiliyor. Bunlar sabitleri olmayan konular bizler için. Yeteri kadar hava yastığı, katlanabilir metal dayanımını da zaten sunuyorlar.
    Basitçe avrupanın daha zayıf mekanikle, küçük, yardımcı güvenlik elektronikleri ile reklam anlayışına, savurganlığına karşıyım. Bu gerekli değil demek değil satış, sunum zihniyetini sorgulama olur ancak.
    Son olarak eldekinin kıymetini bilmek bazen katlanmak lazım. :)

    Ek ve son olarak mevcudu değiştirme yönüyle mevsimsel daha pahalıcana lastikleri hedefleyip, sert ancak yakın uzunlukta helezon ve ciddi masrafla yumuşak amortisörlere geçmek düzlüklerde bizim yollarımızın darmadağınıklığını çok ileri bir sönümleme kazandırmaması ile birlikte, eğim ve dönüşlerde gövde salınımının azalmasıyla rahatlamış bir konfor kazandırabilir. Tabi bir bütün olarak ele almak lazım gelir parça parça yerine bir ustanın eline teslim etmek daha olumlu sonuç doğurabilir. Ama günümüzün 0 anlayışıyla bakıldığında değer mi elbet değmez :) satışda mutlaka fark oluşturur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 29 Ekim 2013; 19:03:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Bir Laguna dci, Alfa 159, daha modeli yukarı da bir Volvo S40 neden olmasın. Hatta belirli potansiyele sahip galerilerden daha özelleşmiş, yüklenmiş donanımları ile milyoner ihtiyar, kızların elinden çıkma daha düşük model ile bmw 3, 5 ve A4 quatro niye olmasın belki bir miktar rakamda yukarı çıkarak veya başlangıç masrafı planlayarak.
    Kastettiğim ölçeklerde açıkçası A3 zaten bulunmuyor. Mesela bazı nedenleri ile benim daha çok taraftarı olduğum Bmw 1, A3 e ve mevcut elinizdekinden ciddi bir fark getirmemesiyle söz konusu edilmeyebilir bile. Yürüyeni daha başarılı, sürat konforu daha ileride Türkiyenin mevcut kafa yapısında eski denen araçları yürüyeni elektronik ile desteklenip, yukarıya çıkarılmaya çalışılmış araçlara ben şahsen tercih ederim. Güvenlik, kaza dayanımı ise EU'nun belirli test ölçeklerine sınırlanamayacak kadar geniş bir konu. Daha az parçalara ayrılan bir araç yaşanan kazada daha güvenli ve ufak kazalarda daha düşük masraf olabilir. Can gitmediğinde elbet mal önemli konu olduğundan avrupanın belirli segment araçlarını derleyip toparlamak daha masraflı olabiliyor ancak 0 bir daha alt segment de bir aracı toplamak da bazen mümkünsüz olabiliyor. Bunlar sabitleri olmayan konular bizler için. Yeteri kadar hava yastığı, katlanabilir metal dayanımını da zaten sunuyorlar.
    Basitçe avrupanın daha zayıf mekanikle, küçük, yardımcı güvenlik elektronikleri ile reklam anlayışına, savurganlığına karşıyım. Bu gerekli değil demek değil satış, sunum zihniyetini sorgulama olur ancak.
    Son olarak eldekinin kıymetini bilmek bazen katlanmak lazım. :)

    Ek ve son olarak mevcudu değiştirme yönüyle mevsimsel daha pahalıcana lastikleri hedefleyip, sert ancak yakın uzunlukta helezon ve ciddi masrafla yumuşak amortisörlere geçmek düzlüklerde bizim yollarımızın darmadağınıklığını çok ileri bir sönümleme kazandırmaması ile birlikte, eğim ve dönüşlerde gövde salınımının azalmasıyla rahatlamış bir konfor kazandırabilir. Tabi bir bütün olarak ele almak lazım gelir parça parça yerine bir ustanın eline teslim etmek daha olumlu sonuç doğurabilir. Ama günümüzün 0 anlayışıyla bakıldığında değer mi elbet değmez :) satışda mutlaka fark oluşturur.

    hocam mevcudu düzeltmek hem çok pahalı olur, hem çare olmayabilir, hem de satışta can sıkar, gibi geliyor bana anladığım kadarıyla.
    Sıfır arabanın ve güçlü motorun tadını çıkarırken, bir uçtan fırsat kollamak lazım. Bi örnek vereyim: Bi fabrikanın ortağı, 93 model mercedesini satmış bikaç sene evel,Ordaki bi çalışana, abi de demiş "Ya bize olmaz mercedes", neyse sonra orda başka Bi çalışan almış. Araba 50.000 de mi neymiş, zaten şirket arabası var, amcam nerdeyse kullanmamış hiç. Lpg bile takılmamış,Hep garajda. İşte böyle bişey çıkacak, alıp evladiyelik bineceksin:) yoksa ikinci el bmw mercedes Audi felan pimi çekilmiş bomba. Ama hedef kesinlikle artık böyle bir araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 93 mercedes E 200 mü ne, 18,19 milyara satmış. Ekleme yapayım dedim, yazmayı unutmuşum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz 2002 sonralarına kaymak lazım 90'lara bakmada iş artık çok değişiyor. 2005'lerde değil 2014'leri yaşıyoruz artık. Tabi ki 2005 Renault alınacağına aynen senin dediğin gibisi olabilir. Sen zaten önceki kullandıklarını belirtmen ile bu kafaya yakın olanlardansın. Yok yok bomba felan değil sil sen onları kafandan 90'lara çok kayma yeter. Şimdinin ucuz sıfırları daha büyük bomba ama patlamak üzere değil sönmek üzere :) balon gibi. Çok komik arabalara 50-60 bin tl dan fazla para bayılıyor insanlar. Avrupalıyı yanlış anlıyorlar milyonlarca eski alman makinesi yürüyor halen yollarda.
  • Bagimsiz suspansiyon isi tam karmasa

    Ben kullandim hic sorun olmadi diyende var
    Ben kullandim bariz fark var diyende

    Bunu vw sahiplerine degil seat skoda sahiplerine sormak lazim bence

    Vw sahipleri ne olsa sorun yok diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yuh,

    O kadar parayı bu dingildek süspansiyonamı veriyorsunuz ?

    Şahin dingilinin, önden çekişli araçlar için olanı. Yuh kere yuh... Doblonun binek modellerinde bile bağımsız süspansiyon var.

    Gerçi adam da haklı, o kadar marka yapmış. Şimdi dibine kadar yerleştirmez ise olmaz tabiii...

    bu Benim uçan tenekedeki süspansiyon sistemi...

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)


    Mercedes teki

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)




  • konuyu hortlatmak istemezdim ama dayanamadım hortlatıyorum

    bu vw nin maliyeti düşürmek için yaptığına anlam veremiyorum saçmalık bence zaten dünyanın parasını kazanıyorlar. bizde 73 vosvos var 4 teker de bağımsız süspansiyona sahip. o yıllarda bu teknolojiyi kullanan marka şimdi ise bünyesinde en çok rağbet gören araçta maliyetten kaçmak için torsiyon kullanıyor. istanbulda vosvosla girdiğim virajlara torsiyon sistemli araçla girmem giremem cesaret edemem.

    sene olmuş 2013 o kadar teknolojileriyle övünen markalar hala torsiyon kullanmakta ısrar ediyor ve maliyeti düşürmelerine rağmen fiyatlar almış başını gitmiş. yetmezmiş gibi milletin de bu arabaları taparcasına övmelerini anlayamıyorum. 0 km bir fluance için 50 ila 70 bin tl arası bir fiyat ödüyorsun ama karşılık olarak ne alıyorsun? yürüyen aksamı 99 araçlarıyla benzer olan teknolojik donanımlarla süslenmiş yerli üretim bir araç için değmez. maliyet düşürmek için torsiyona geçilmesini hiç bir şekilde savunmam zira lancer yıllardır bağımsız süspansiyonla üretiliyor ve ona rağmen fiyat olarak uygun denilebilecek rakamlara sahip. 2007 lancer ile 130 kms hızla virajda savruldum ve ben o arabayla takla atmadıysam şayet bunu bağımsız arka süspansiyonlara borçluyum ki araçta esp olmamasına rağmen. o kadar verilen paranın karşılığı bu değil sonuna kadar bağımsız süspansiyon sisteminden yanayım.

    (edit: yazım yanlışı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !!!V8 POWER!!! -- 12 Ocak 2014; 21:48:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Güzel paylaşım.
    Bugün aurisin bağımsız ve yarı bağımsız versiyonlarını pes peşe test ettim fark bariz hissediliyor.

    burdaki resmlerede bile arabaların hızlarının farklı oldugu bariz; zaminden torsiyon denilen arabanın hıznın daha fazla oldugu görülüyor
  • Bir kaç şey söylemeden edemedim hemen gerilmeyin kızgınım biraz.
    Yol tutuş torsiyon çubuğu bağımsız süspansiyon nedir ne işe yarar?? Bizim kadar takıntılı bir millet daha olamaz.
    85-90 model serçe de senin o hızlı dönüyorum dediğin virajı 0.8-0.9G lik merkezcil ivme ile dönebilir (max %10 hız farkı ile) yeterki aynı lastik ve asfalt olsun. 40-50 kat fiyat ve teknoloji farkı var yol tutuş arasında da aynı farkı beklemek düz mantığın sonucu olabilir ancak. Fizik kuralları evrendeki tüm maddeler için değişmez.
    Araç virajda iken statik sürtünme kuvveti sayesinde yolda kalır. hızı artırıp kayma başladığında dinamik sürtünme denilen sürtünme kuvveti aracı yavaşlatmaya çalışır (statik sürtünme ve dinamik sürtünme arasında yaklaşık %10 luk fark vardır. Bu farktır ki abs li bir aracın durma mesafesi abs siz bir aracın durma mesafesinden kısadır) Tüm bu elektronik sistemler ESP ASR ABS vs aracı kayma sınırından uzak tutmayı amaçlar. Statik sürtünme kuvveti ile Sizin tabirinizle yolda kalmanızı sağlar. istediğinizde esp yi kapatir aracı zorlarsınız arkadan kaymayı kontra ile toplarsınız ama önden kayarsa yavaşlayana kadar kontrol edemezsiniz

    Sert süspansiyonla yumuşak süspansiyon arasındaki fark esneme sırasında ortaya çıkar. Sert süspansiyon çabuk tepki verip yola dönüşü hızlı yapar.Yumuşak süspansiyon yayalanma tabir edilen salınımları yapar ve bu sırada viraj içindeyseniz eğer yolu bırakma olasılığı vardır. Düz yolda ilerlerken de yüksek hızlarda esnemeler tedirgin eder yan rüzgarlar aracı sarsar özellikle büyük araç ları sollarken hissedesiniz.
    Sıkıntı bunlar değildir ama virajın içinde süspansiyonun esnemesi yaylanma sorun çıkartır. Fakat bu sertlik sürat yapabilecek kabiliyetteki araçlar için artırılırken yavaş araçlar için yumuşak tutulur.

    Focus 2 nin o kadar sert ki süspansiyonu araç yolda ne kadar diş pürüz varsa direksiyona hissettiriyor bununla birlikte direksiyon hareketlerinin yola aktarım süresi çok kısa bunun sebebi de sert süspansinyon. Direksiyonu kırdığında araç önce bir yana yatmakla meşgul olmuyor bu bazı insanların hoşuna gidiyor bunu yoltutuş falan sanıyorlar. Alakası yok.
    Sayfalar dolusu yoltututuş tartışmaları bağımsız süspansiyon fotografları kafayı sıyırmış insanlarla dolu forumlar.
    Çok merak ediyorsan bir ivme sensörü alır çeşili araçlarla (aynı lastikler olma koşulu ile) virajda zorlarsın hiç birinde de 0.9G geçemediğini görüsün. Farklı lastiklele bile %15 lik fark oluşmayacağına 1k tl basarım.
    Hatta merak edenler için Akıllı telefonuna Accelerometer sensor ü martketten yükleyip deneyin işinizi görecektir. Türevi çok uygulama da var başkasıda olur.
    Bu yol tutuşu efsaneleri artık sıktı artık. fordda farkında ki f3 ler yumuşadı.
    Bunu başka başlıkta az önce yazmıştım ama asıl yeri burasıymış kendinize gelin artık yahu:) takılmayın şu süspansiyon mevzusuna çoğunlukla tercih meselesi aşırı agresif kullanım tarzı olmayanlar için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 1 Nisan 2014; 17:23:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basarank

    Bir kaç şey söylemeden edemedim hemen gerilmeyin kızgınım biraz.
    Yol tutuş torsiyon çubuğu bağımsız süspansiyon nedir ne işe yarar?? Bizim kadar takıntılı bir millet daha olamaz.
    85-90 model serçe de senin o hızlı dönüyorum dediğin virajı 0.8-0.9G lik merkezcil ivme ile dönebilir (max %10 hız farkı ile) yeterki aynı lastik ve asfalt olsun. 40-50 kat fiyat ve teknoloji farkı var yol tutuş arasında da aynı farkı beklemek düz mantığın sonucu olabilir ancak. Fizik kuralları evrendeki tüm maddeler için değişmez.
    Araç virajda iken statik sürtünme kuvveti sayesinde yolda kalır. hızı artırıp kayma başladığında dinamik sürtünme denilen sürtünme kuvveti aracı yavaşlatmaya çalışır (statik sürtünme ve dinamik sürtünme arasında yaklaşık %10 luk fark vardır. Bu farktır ki abs li bir aracın durma mesafesi abs siz bir aracın durma mesafesinden kısadır) Tüm bu elektronik sistemler ESP ASR ABS vs aracı kayma sınırından uzak tutmayı amaçlar. Statik sürtünme kuvveti ile Sizin tabirinizle yolda kalmanızı sağlar. istediğinizde esp yi kapatir aracı zorlarsınız arkadan kaymayı kontra ile toplarsınız ama önden kayarsa yavaşlayana kadar kontrol edemezsiniz

    Sert süspansiyonla yumuşak süspansiyon arasındaki fark esneme sırasında ortaya çıkar. Sert süspansiyon çabuk tepki verip yola dönüşü hızlı yapar.Yumuşak süspansiyon yayalanma tabir edilen salınımları yapar ve bu sırada viraj içindeyseniz eğer yolu bırakma olasılığı vardır. Düz yolda ilerlerken de yüksek hızlarda esnemeler tedirgin eder yan rüzgarlar aracı sarsar özellikle büyük araç ları sollarken hissedesiniz.
    Sıkıntı bunlar değildir ama virajın içinde süspansiyonun esnemesi yaylanma sorun çıkartır. Fakat bu sertlik sürat yapabilecek kabiliyetteki araçlar için artırılırken yavaş araçlar için yumuşak tutulur.

    Focus 2 nin o kadar sert ki süspansiyonu araç yolda ne kadar diş pürüz varsa direksiyona hissettiriyor bununla birlikte direksiyon hareketlerinin yola aktarım süresi çok kısa bunun sebebi de sert süspansinyon. Direksiyonu kırdığında araç önce bir yana yatmakla meşgul olmuyor bu bazı insanların hoşuna gidiyor bunu yoltutuş falan sanıyorlar. Alakası yok.
    Sayfalar dolusu yoltututuş tartışmaları bağımsız süspansiyon fotografları kafayı sıyırmış insanlarla dolu forumlar.
    Çok merak ediyorsan bir ivme sensörü alır çeşili araçlarla (aynı lastikler olma koşulu ile) virajda zorlarsın hiç birinde de 0.9G geçemediğini görüsün. Farklı lastiklele bile %15 lik fark oluşmayacağına 1k tl basarım.
    Hatta merak edenler için Akıllı telefonuna Accelerometer sensor ü martketten yükleyip deneyin işinizi görecektir. Türevi çok uygulama da var başkasıda olur.
    Bu yol tutuşu efsaneleri artık sıktı artık. fordda farkında ki f3 ler yumuşadı.
    Bunu başka başlıkta az önce yazmıştım ama asıl yeri burasıymış kendinize gelin artık yahu:) takılmayın şu süspansiyon mevzusuna çoğunlukla tercih meselesi aşırı agresif kullanım tarzı olmayanlar için.

    O kadarcık fark yeri gelir hayat kurtarır. Sert bir manevra yapmak zorunda kaldığını veya bozuk zeminde sert bir fren yapmak zorunda kaldığını düşün. Ayrıca bir hız tümseğinden bir bağımsız süspansiyonlu araçla geçin bir de bağımsız olanla. Gelin burada farkı söyleyin. Öyle çok ufak bir fark değil maalesef.




  • Hayat mayat kurtaracak fark yoktur lastigini doğru seçersen sıkıntı olmaz çok sert olmamakla birlikte esp spin atmanı, abs de direksiyonu klitlemeni engeller.
    Aksi halde tayyip bile kurtaramaz seni. Hele ki mucurlu yolda yada 140-150 km/h ve sonrası sert hareketlerde bulunmamanı tavsiye ederim.
    ESP ASR EBD ABS vs. tüm bu sistemler aracı statik sürtünme sınırlarında tutmaya çalışırlar.
    Çünkü statik sürtünme, dinamik sürtünmeden (yüzeylerin birbiri üzerinde kayması durumu) %10 daha büyüktür. Bu sistemler kayma başladığı anda çok hızlı tepki verir hem kaymayı ve spini engellemek için tekerleklere müdahale eder
    böylece dinamik sürtünmeye hiç bulaşmadan daha büyük olan statik sürtünme ile hem yolda kalır hemde fren mesafesini kısaltıp manevra da yapabilirsin. Ama aralarındaki fark lastik-asfalt ikilisinde %10 civarında bunu bil.

    Senin bahsettiğin torsiyon çubuğu-bağımsız süspansiyon arasında fizisel yol tutuş olarak fark rakam ile ''0'' yazı ile ''sıfır'' evet yanlış okumadın SIFIR.
    Telefonlarda gayet hassas ivme sensörleri mevcut. Eğer ona güvenmiyorsan piyasada da endüstriyel kalibrasyon cihazları satan yerler var bosch hatta %.001 hata payı garanti ediyor
    gir viraja kaç G ile ile çıkabildiğe bak 0.9G bak 0.91 demiyorum 0.9G aşabilecek C sınıfı araç yok. F1 de 4-4.5G ulaşılıyor ama onlar 1300-1500 kg kuvvet yere basma alıyorlar bu kuvveti rüzgar üretiyor. Araçlarda 500-600 kg.
    Ve bu araçlarda çekiş kontrol, abs, esp ve bilimum sistem yasak. Onları statik sürtünme sürtünme sınırında tutacak şey pilotların kabiliyetleri.
    Sizin araçlarla ilgisi yok; lastik asfalt arası sürtünme kuvveti (mekanik yoltutuş) ile hareket eden araçlar benzer sonuçlar alması kaçınılmazdır.
    Sadece sert süspansiyonun yumuşaktan farkı salınımı daha az yapması ve olası merkezkaç (viraj) kuvvetine karşı hazırlıksız yakalanma ihtimalini azaltması.
    Başka bir tabirle Merkez kaç kuvvetine karşı sizi yolda tutan statik sürtünme kuvvetini hazır kıta olarak yanında daha istikarlı şekilde bulundurur.
    Sert-yumuşak mevzusu budur.
    Sert seven sert alır yumuşak seven yumuşak takılmayın bu konulara bu kadar. Üreticiler 50-60 yıllık bilgi birikimini en zeki mühendislerle bir araya getirip en doğru tasarımı yapacaklarından emin olabilirsininiz.
    Dert etmeyiin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 10 Nisan 2014; 15:21:43 >




  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    ya c4 kardeş illa birşey bulacaksın önce hızları farklı demişsin teorini çürütünce yok gri araç geride demişsin. Ya koskaca dergi ki herzaman vw öven bir dergi yalan yada yanlış yapacakta sen bilgisayar başından doğrusuna karar vereceksin. Güldürme bizi ya eğer torsiyon çok güvenli yada konforlu olsa kimse daha pahalı multilink kullanmaz. naptın torsiyon golf aldında kendi egonu mu tatmin ediyorsun?
  • Hayat mı kurtarıyoruz?

    O halde bağımsız olmayan süspansiyonun (ön ve arka) avantajlarına da bakalım (3:20'den sonrası, 4:39 ve 5:40'dan sonrası).

  • Bir sorum var beyler; Golf6nın tamamında bağımsız süspansiyon mu kullanıldı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uniqlo

    Bir sorum var beyler; Golf6nın tamamında bağımsız süspansiyon mu kullanıldı?



    -Güç kalkanları devreye alındı mı?
    -He alındı alındı.. Şuna bak hala da üşenmiyorsun ya. Ayıp yaa..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 2 Nisan 2014; 10:13:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AntiFANBOY

    ya c4 kardeş illa birşey bulacaksın önce hızları farklı demişsin teorini çürütünce yok gri araç geride demişsin. Ya koskaca dergi ki herzaman vw öven bir dergi yalan yada yanlış yapacakta sen bilgisayar başından doğrusuna karar vereceksin. Güldürme bizi ya eğer torsiyon çok güvenli yada konforlu olsa kimse daha pahalı multilink kullanmaz. naptın torsiyon golf aldında kendi egonu mu tatmin ediyorsun?


    Benim söylediklerimde çelişen bir durum yok. Torsiyon - Bağımsız mukayesesi de yapmadım. Fotoğrafa göre yorum yapılacak ise iki araç aynı nokta olmalı. Bu kadar basit.
    Yukarıda yazdıklarımı tekrar etmeyeyim. Okuyup anlamaya çalışırsan bir zahmet, yazdığın şeyin sakilliğini kendin de anlayacaksın zaten.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.