Şimdi Ara

Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir) (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: arasira Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 8 Misafir - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
252
Cevap
21
Favori
77.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84
    Aynı hızla virajlarda gövde kontrolü (gri araç multilink, lacivert torsiyon çubuğu)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)



    Resimler üzerinden hesap kitap yapmak yanlış.

    Bu iki resme dikkat edelim.

    Ön süspansiyonları aynı değil mi bu araçların. Peki neden lacivert olan öne yığılmışken gri olan neredeyse burnu kaldırmış gidiyor ???

    Tabi ki üzerine etkiyen kuvvet farkı nedeniyle.

    Kuvvet farkı neden oluşur? Hız farkı nedeniyle merkezkaç kuvvetinden (araçların virajda olduğu söyleniyor) veya fren yapılması nedeniyle aracın öne yığılmasından.

    Bunun arka süspansiyonun torsiyon olması veya bağımsız olması ile ne alakası var.

    Bariz olarak fotoğraflarda araçlar farklı kuvvetlere maruz kalmış.

    Maruz kaldığı kuvvetten dolayı önden kayma eğilimi olmasın o

    Önden kayma nerede var bu resimlerde. Önden kaymada tutunmakta olan lastik, limiti aşıldığı için tutunamaz hale gelir. Tutunamadığı için viraj dönme çapı büyür (yani viraj dışına doğru yönelir)
    Viraj çapı büyüdüğü için merkezkaç kuvveti azalır. Yani sizin dediğinizin tersine araca etkiyen kuvvet azalır.
    Bu durumun önden kayma ile ilgisi yok.

    Diğer bir detay lastikler. Lacivert olana öyle bir kuvvet geliyor ki jant neredeyse yola değecek. Gride böyle birşey yok.
    Bu da mı torsiyondan oluyor.

    Kaynak nedir, bu testi kim yapmıştır bilmiyorum ama tamamen subjektif ve taraflı bir çalışma olmuş.
    Bunu baz alıp açılan bu konu da çok yanlış yönlendirici bir konu olmuş. İki aracında farklı yükler (hız veya frenaj veya merkezkaç kuvveti) altında olduğu çok açık.

    Bağımsız arka süspansiyon yerine torsiyon kullanılmasından dolayı aracın önü virajda öyle dalmaz, lastikler de öyle ezilmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84
    Aynı hızla virajlarda gövde kontrolü (gri araç multilink, lacivert torsiyon çubuğu)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)



    Resimler üzerinden hesap kitap yapmak yanlış.

    Bu iki resme dikkat edelim.

    Ön süspansiyonları aynı değil mi bu araçların. Peki neden lacivert olan öne yığılmışken gri olan neredeyse burnu kaldırmış gidiyor ???

    Tabi ki üzerine etkiyen kuvvet farkı nedeniyle.

    Kuvvet farkı neden oluşur? Hız farkı nedeniyle merkezkaç kuvvetinden (araçların virajda olduğu söyleniyor) veya fren yapılması nedeniyle aracın öne yığılmasından.

    Bunun arka süspansiyonun torsiyon olması veya bağımsız olması ile ne alakası var.

    Bariz olarak fotoğraflarda araçlar farklı kuvvetlere maruz kalmış.

    testi yapan auto motor sport dergisi almanya.

    O resimlerde viraj içindeki zamin dalgalanmasının araca olan etkisini ölçmüşler.

    Torsiyon dalgalanmayı iyi sönümleyemediği için arkası zıplıyor ve yük öne biniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84
    Aynı hızla virajlarda gövde kontrolü (gri araç multilink, lacivert torsiyon çubuğu)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)



    Resimler üzerinden hesap kitap yapmak yanlış.

    Bu iki resme dikkat edelim.

    Ön süspansiyonları aynı değil mi bu araçların. Peki neden lacivert olan öne yığılmışken gri olan neredeyse burnu kaldırmış gidiyor ???

    Tabi ki üzerine etkiyen kuvvet farkı nedeniyle.

    Kuvvet farkı neden oluşur? Hız farkı nedeniyle merkezkaç kuvvetinden (araçların virajda olduğu söyleniyor) veya fren yapılması nedeniyle aracın öne yığılmasından.

    Bunun arka süspansiyonun torsiyon olması veya bağımsız olması ile ne alakası var.

    Bariz olarak fotoğraflarda araçlar farklı kuvvetlere maruz kalmış.

    testi yapan auto motor sport dergisi almanya.

    O resimlerde viraj içindeki zamin dalgalanmasının araca olan etkisini ölçmüşler.

    Torsiyon dalgalanmayı iyi sönümleyemediği için arkası zıplıyor ve yük öne biniyor.



    O halde fotoğrafı aynı yerde çekecekler. Gri araç çok geride.




  • Torsiyon çubuğu kullanılmasının tek bir sebebi var o da maliyet. Yol tutuşu esp ile fln toparlamaya çalışıyorlar.

    İki araçla da keskin ve sıkıntılı bir viraja hızlı bir şekilde girin bakalım. Virajdayken esp ışığına dikkatlice bakmayı da ihtimal etmeyin.

    İkisi de çıkar virajdan ama...
  • Bagimsiz suspansiyon mu torsiyon cubugu mu nasil anliyacagiz brosurlerde boyle yazmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaymak asfaltta her iki süspansiyon sisteminin farkı çok belli olma, bizim yollar gibi hafif off-road statüsünde yollarda fark belirgin, ben yol tutuş için değil ( farkı anlamam herhalde) konfor için ( bunu anlarım ) tam bağımsız süspansiyonu tercih ederim
  • Focustaki suspansiyon ayarlari cok iyiydi, zip zip ziplamiyordu ve yoltutusu da superdi..
    Ama gel gor ki civic es de arkada oturanlar basketbol topu muamelesi goruyor bir de vasat yol tutus vardi.. ayar cok onemli..

    Torsiyon konusunda ise ünlü jetta fotografini bekliyorum benim aracda torsiyonlu ama b sinifi oldugu ve kazik suspansiyondan dolayi goze batmiyor pek..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi eşeklik ettik torsiyon çubuklu araba aldık (leon 1.4 tsi). önceki 2000a3 bağımsız süspansiyondu. bu kadar fark edeceğini asla düşünemezdim. daha doğrusu süspansiyon konusunda bi sıkıntım olmadığı için fazla araştırma gereği de duymamıştım.
    Sıfır araba aldık şu anda değiştirme işi sakat duyuror, peki mevcut durumda bişeyler yapılabilir? arabayı iyileştirmek için? neler yapılabilir yapılabiliyorsa? ya da yapılabiliyorsa bile yapılacak harcama değiştirmekten daha mı pahalıya gelir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    Bagimsiz suspansiyon mu torsiyon cubugu mu nasil anliyacagiz brosurlerde boyle yazmiyor

    Beygir gücüne bakarak anlaşılır. 120 bg altı torsiyon çubuğu, üstü bağımsız süspansiyon
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    her güzel şeyin yanında getirdiği dezavantajlar vardır.. bu multilinkinde torsiyondan daha dayanıksız olduguda ortadadır. en azından basit yapısıyla torsiyon cubugu daha cok guven veriyor.. unutmayın basitlik yanında sorunsuzluguda getirir.. tıpkı japon araçlarında oldugu gibi....

    yani japonlar basit parçalar kullanıp sorunsuzluğu elde ediyor

    rica etsem bunu açıklarmısınız?
  • Aradaki fark belli olmayacak kadar küçükse VW niye 1.4tsi ve üstünde bağımsız süspansiyon kullanıyor diye sormazlar mı adama? 1.4tsi 122hp olan araçlar pist aracı da haberimiz mi yok, yoksa?

    Torsiyon Çubuklu Golfün yol tutuşu X modelden iyi demek de garip olmuş, farklı bir modelle kıyaslama yaparsanız torsiyona kadar 150 tane faktör girer işin içine. Torsiyonlu Golf'ün yol tutuşu ve konforu bağımsız süspansiyonlu Golf ile aynı diyebiliyormunuz?
  • benim leon 140 hp ve torsiyonlu, maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR


    Torsiyon Çubuklu Golfün yol tutuşu X modelden iyi demek de garip olmuş, farklı bir modelle kıyaslama yaparsanız torsiyona kadar 150 tane faktör girer işin içine. Torsiyonlu Golf'ün yol tutuşu ve konforu bağımsız süspansiyonlu Golf ile aynı diyebiliyormunuz?

    Golf7'nin 1.4 bağımsız süspansiyonlusunu kullanmadım..Muhtemelen aracım 1.2 Golf'ten daha konforlu ve muhtelemen de daha iyi yol tutuyordur?..Ama Golf6'yı kullandım ve yol tutuşta aracım, Golf6'dan belirgin olarak daha iyi, daha güven verici..Size katılıyorum, yol tutuşta bir çok parametre var..bağımsız süspansiyon bunlardan sadece biri..
    "VW, 1.4'lerde neden bağımsız kullanıyor , çok mu performanslı" sorusuna benim cevabım farklı olacak..Bence VW ( C sıınıfı ve altı ) tüm modellerinde torsiyona geçmeyi düşünüyor..Ve bu şekilde, tükettici tepkisini görmek için yumuşak bir geçiş yapıyor..Eğer torsiyonlu Golf'ler tepki çekmezse bağımsız tamamen rafa kalkacak diye düşünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 27 Ekim 2013; 16:55:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR


    Torsiyon Çubuklu Golfün yol tutuşu X modelden iyi demek de garip olmuş, farklı bir modelle kıyaslama yaparsanız torsiyona kadar 150 tane faktör girer işin içine. Torsiyonlu Golf'ün yol tutuşu ve konforu bağımsız süspansiyonlu Golf ile aynı diyebiliyormunuz?

    Golf7'nin 1.4 bağımsız süspansiyonlusunu kullanmadım..Muhtemelen aracım 1.2 Golf'ten daha konforlu ve muhtelemen de daha iyi yol tutuyordur?..Ama Golf6'yı kullandım ve yol tutuşta aracım, Golf6'dan belirgin olarak daha iyi, daha güven verici..Size katılıyorum, yol tutuşta bir çok parametre var..bağımsız süspansiyon bunlardan sadece biri..
    "VW, 1.4'lerde neden bağımsız kullanıyor , çok mu performanslı" sorusuna benim cevabım farklı olacak..Bence VW ( C sıınıfı ve altı ) tüm modellerinde torsiyona geçmeyi düşünüyor..Ve bu şekilde, tükettici tepkisini görmek için yumuşak bir geçiş yapıyor..Eğer torsiyonlu Golf'ler tepki çekmezse bağımsız tamamen rafa kalkacak diye düşünüyorum..

    yol tutuştan önce konfor önemli normal vatandaş için. çok az kişi 170 le viraja gireyim der ama hemen herkes sakin bir yolculuk ister. o kadar para verip zıp zıp zıplamak resmen rezalet..arkadaş bari opsiyon yap, bağımsız süspansiyon için 3000 tl fark koy. neymiş "sınıfında bir ilk, full led farlar" vay vay vay. bi kere sınıfında bir ilk değil çünkü şahinler yıllar önce full artı full led fara geçti. hem de sadece farlarda değil, arabaların kapı altlarından tavanlarına kadar. bana , bana faydası olacak şey lazım. hiç aklıma bile gelmedi acaba bu opsiyonu alsam mı diye. ama torsiyon işi hiç olmamış. 14 yaşınaki a3 üme neden aşık olduğumu şimdi daha iyi anladım..bileydim satar mıydım hiç...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR


    Torsiyon Çubuklu Golfün yol tutuşu X modelden iyi demek de garip olmuş, farklı bir modelle kıyaslama yaparsanız torsiyona kadar 150 tane faktör girer işin içine. Torsiyonlu Golf'ün yol tutuşu ve konforu bağımsız süspansiyonlu Golf ile aynı diyebiliyormunuz?

    Golf7'nin 1.4 bağımsız süspansiyonlusunu kullanmadım..Muhtemelen aracım 1.2 Golf'ten daha konforlu ve muhtelemen de daha iyi yol tutuyordur?..Ama Golf6'yı kullandım ve yol tutuşta aracım, Golf6'dan belirgin olarak daha iyi, daha güven verici..Size katılıyorum, yol tutuşta bir çok parametre var..bağımsız süspansiyon bunlardan sadece biri..
    "VW, 1.4'lerde neden bağımsız kullanıyor , çok mu performanslı" sorusuna benim cevabım farklı olacak..Bence VW ( C sıınıfı ve altı ) tüm modellerinde torsiyona geçmeyi düşünüyor..Ve bu şekilde, tükettici tepkisini görmek için yumuşak bir geçiş yapıyor..Eğer torsiyonlu Golf'ler tepki çekmezse bağımsız tamamen rafa kalkacak diye düşünüyorum..

    yol tutuştan önce konfor önemli normal vatandaş için. çok az kişi 170 le viraja gireyim der ama hemen herkes sakin bir yolculuk ister. o kadar para verip zıp zıp zıplamak resmen rezalet..arkadaş bari opsiyon yap, bağımsız süspansiyon için 3000 tl fark koy. neymiş "sınıfında bir ilk, full led farlar" vay vay vay. bi kere sınıfında bir ilk değil çünkü şahinler yıllar önce full artı full led fara geçti. hem de sadece farlarda değil, arabaların kapı altlarından tavanlarına kadar. bana , bana faydası olacak şey lazım. hiç aklıma bile gelmedi acaba bu opsiyonu alsam mı diye. ama torsiyon işi hiç olmamış. 14 yaşınaki a3 üme neden aşık olduğumu şimdi daha iyi anladım..bileydim satar mıydım hiç...

    çok sıkıntı yok ise
    şirkettir iş ile alakalıdır vs.
    8-10 yaşındaki çoğu araç bugünkü sıfırlardan çok daha mantıklı
    gerek konudaki gibi nedenler , gerek aşırı pahalı fiyatlar
    mevcut arabaların kıymetini bilmek gerekli
    kullandığım 7 yaşında araç ayarında sıfır araç almak için 60-70 bini gözden çıkarmak gerekli
    7 yaşındaki arabayı satayım desen 25-28 arası eder etmez
    otomotiv sektörü bu ara sapıtmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR


    Torsiyon Çubuklu Golfün yol tutuşu X modelden iyi demek de garip olmuş, farklı bir modelle kıyaslama yaparsanız torsiyona kadar 150 tane faktör girer işin içine. Torsiyonlu Golf'ün yol tutuşu ve konforu bağımsız süspansiyonlu Golf ile aynı diyebiliyormunuz?

    Golf7'nin 1.4 bağımsız süspansiyonlusunu kullanmadım..Muhtemelen aracım 1.2 Golf'ten daha konforlu ve muhtelemen de daha iyi yol tutuyordur?..Ama Golf6'yı kullandım ve yol tutuşta aracım, Golf6'dan belirgin olarak daha iyi, daha güven verici..Size katılıyorum, yol tutuşta bir çok parametre var..bağımsız süspansiyon bunlardan sadece biri..
    "VW, 1.4'lerde neden bağımsız kullanıyor , çok mu performanslı" sorusuna benim cevabım farklı olacak..Bence VW ( C sıınıfı ve altı ) tüm modellerinde torsiyona geçmeyi düşünüyor..Ve bu şekilde, tükettici tepkisini görmek için yumuşak bir geçiş yapıyor..Eğer torsiyonlu Golf'ler tepki çekmezse bağımsız tamamen rafa kalkacak diye düşünüyorum..

    yol tutuştan önce konfor önemli normal vatandaş için. çok az kişi 170 le viraja gireyim der ama hemen herkes sakin bir yolculuk ister. o kadar para verip zıp zıp zıplamak resmen rezalet..arkadaş bari opsiyon yap, bağımsız süspansiyon için 3000 tl fark koy. neymiş "sınıfında bir ilk, full led farlar" vay vay vay. bi kere sınıfında bir ilk değil çünkü şahinler yıllar önce full artı full led fara geçti. hem de sadece farlarda değil, arabaların kapı altlarından tavanlarına kadar. bana , bana faydası olacak şey lazım. hiç aklıma bile gelmedi acaba bu opsiyonu alsam mı diye. ama torsiyon işi hiç olmamış. 14 yaşınaki a3 üme neden aşık olduğumu şimdi daha iyi anladım..bileydim satar mıydım hiç...

    çok sıkıntı yok ise
    şirkettir iş ile alakalıdır vs.
    8-10 yaşındaki çoğu araç bugünkü sıfırlardan çok daha mantıklı
    gerek konudaki gibi nedenler , gerek aşırı pahalı fiyatlar
    mevcut arabaların kıymetini bilmek gerekli
    kullandığım 7 yaşında araç ayarında sıfır araç almak için 60-70 bini gözden çıkarmak gerekli
    7 yaşındaki arabayı satayım desen 25-28 arası eder etmez
    otomotiv sektörü bu ara sapıtmış

    aynen öyle ya. 20 ye a3 ü satıp 47,350 ye leon aldım, 2,buçuk kar para verdim, faydam kaç kat arttı, ciddi anlamda tartışılır...donanımı performansı tamam ama kalite konfor...tartışılmaz bile.




  • intiharı düşünüyorum beyler

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Leon'un konforsuzluğu sadece torsiyon ile alakalı değil..Süspansiyon ayarları daha sportif ayarlanmış..Ben Golf'ün konforundan memnunum diyebilirim..
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Vatandaşa önce yol tutuş meselesinin sadece bir performans konusu olmadığını iyi anlatmak lazım. Yol tutuş denilince birçok kişi 100 üzeri viraj hızlarını aklına getiriyor. Konforu yıllar yılı belli, bilinir lüks yada değil modellerin yol tutuşun getirisi olduğunu ifade etmek lazım ki illa pahalı bir uygulama seçeneği değildir adaptif/aktif amortisör kullanılmasa da olur. Arz talep ilişkisi önemli bir nokta. 40-80 viraj hızlarında da konfor iyi bir yol tutuş başlıklı yürüyen uygulaması ile mümkün olur. Günümüz standardı olan önden motor ile doğal olarak ağırlık dengesinin öne doğru olduğu, önden çeker araçlar arkada daha iyi bir çözüm ile gelmek zorundalar konfordan maksat sürüş rahatlığı ve default performans noktasında. Ön taraf bir şekilde işi görebiliyor.
    Farklı süspansiyon tiplerini opsiyon olarak sunmak epey zorlayıcı bir iş maliyetleri daha fazla katlayıcı olabilir. En ucuz seçenekler zaten torsiyon, ucuz amostisör, lastik vs ile gelirler illa ki ancak hemen ardında vatandaşın başka seçenekleri de olmalı günümüzde bu neredeyse kalmadı bu da insanlara bağlı tabi ki.




  • terapist70 T kullanıcısına yanıt
    etkisi vardır ama kıyas yaptığım eski kasa a3'ün süspansiyonlar da sertti,yeni kasayla daha konforlu hale geldi deniyordu. Ama onda top gibi sekmemiştim hiç.
    Sordum ama cevap gelmedi, buna başlık açarım belki, bu durumu düzeltme İmkanı var mıdır? Arabayı değiştirmeden? Ve de maliyeti arabayı değişTireceğim zaman edeceğim zararı geçer mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.