Şimdi Ara

Reno 1.4 hararet sorunu, fikir ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam,
    Renault 1.4 lpg 2008 sedan,,
    2500 dv e kadar sorun yok,, 2000 dv ile zorlamadan rampa çıkarkende sorun yok, yoksa rampada 1-2 defa durakladim,

    Düz otobanda ,, 3000 dv e yaklaşinca kısa sürede hararet yükseliyor, kritik seviyeye gelmeden, kalın çizgi altındaki ince çizgi,, sağa çekiyorum, yine kısa sürede rölanti de normale düşüyor, arada hafif gaz verip su döngüsü sağlayınca dur kalk 2 dk sürmüyor.
    2000-2500 arasi hiç sorun yok,,
    Bu sorun ne ara nasıl oldu tam emin değilim,, devamlı hız yapan biri değilimki şu gün meydana çıktı, ama 1-2 ay önce yoktu,, hadi 3 ay olsun,,,
    Benzer zamanda oluşan diğer önemsiz arızalar , motor devri 800 ise, 950 de titreme.. gazı bırakınca veya basınca yok titreme,, o arada yoğun var.
    Gün içinde kullanırken, bazen açığa çıkan rölantide şık şık şık vurma sesi,, motorun içinde yağın içinde bir bilye vurur gibi örneğin. Dizellerdeki tik tik tik sesi ile benzer ses..

    Soğutma suyu tahliye edildi, antifriz konuldu, yağ azdı,, komple değişti,,, değişen bir durum olmadı,,
    Sizce ne olabilir , neleri kontrol edeyim ???
    Gezmeyi severim, bu şekilde toroslara tırman in , şehir içi yakın iller yarım günde 600 km gezdim, gece 12 den sonra hararet yapmadi hemen 90-100km hiz 3000dv de hafif yokuş tırmandim, havanin 1-2 C° daha soğuması fark etti belki,, aynısini 3200 dv olarak otobanda düz gidişte gece saat 22 gibi yaptım, hararet tepeyi gördü, canım sıkıldı bir yer tıkalı açılsın diye ,, alarm verdi araç, hemen sağa çektim, hemen kendine geldi, ilk defa uyarı ile karşılaştım, içimden dedim buraya kadarmış :-) ,,
    Diğer durumlarda alarm vermeden bekledim, bu öfke ile oldu... Çünkü daha sabah tamirciden çıktım, ümidim boşa çıktı
    Hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 13 Ocak 2019; 3:36:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bugün gündüz yağmurlu havada tam dönüşte motor stop etti, yolun kenara doğru yanaştım, Atiker tuşuna basılı tuttum, gazda çalışsın diye çalışmadı,,

    İhtimal bujilere su geldiği yönde, o telaş ile bakamadim,

    Sanki volan sensörü görmüyor gibi .. marş basma motor sesinde hiç garip ses yok,,

    Tamirciyi aradım, 500 m var yok mesafesi kurtarma dedi, 50-60 tl dedi,, abi dedim yakınsın,, neyse kalsın dedim, neyseki iş yeri servisim yakınlardan geçiyor,, arabayı bıraktım, sabah erkenden bakacağım.



    Hararet sorunu için üst kapak contası diyorlar, sabah ilk işim tamirciye üst kapağa baktırmak .. motora boşta 3500-4000 devir yaptırıyorum, hararet fazla artmiyor, şehir içi normal gez artmıyor,,, otobana çıkıp 3000 devirde düz gidince hararet yükseliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Bugün gündüz yağmurlu havada tam dönüşte motor stop etti, yolun kenara doğru yanaştım, Atiker tuşuna basılı tuttum, gazda çalışsın diye çalışmadı,,

    İhtimal bujilere su geldiği yönde, o telaş ile bakamadim,

    Sanki volan sensörü görmüyor gibi .. marş basma motor sesinde hiç garip ses yok,,

    Tamirciyi aradım, 500 m var yok mesafesi kurtarma dedi, 50-60 tl dedi,, abi dedim yakınsın,, neyse kalsın dedim, neyseki iş yeri servisim yakınlardan geçiyor,, arabayı bıraktım, sabah erkenden bakacağım.



    Hararet sorunu için üst kapak contası diyorlar, sabah ilk işim tamirciye üst kapağa baktırmak .. motora boşta 3500-4000 devir yaptırıyorum, hararet fazla artmiyor, şehir içi normal gez artmıyor,,, otobana çıkıp 3000 devirde düz gidince hararet yükseliyor
    fan açıyor mu araç? veya devirdaim bileşenlerine baktınız mı hiç?




  • oguz298 kullanıcısına yanıt
    Fanda sorun yok,, Devirdaime bakmadik, fakat hararet yükselmeye başladığında, kenara yanaşıp rölanti de hemen kendine geliyor, rölanti de gaza basıp bırakınca hararet ibresi düşüyor, demekki devir daim oluyor suyu çeviriyor motor soğuyor yani,,, kaputu açınca herşey saat gibi .....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yak o arabayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Yakarsam elimde hiç birşey olmaz,, hem masraf edip hem gezmek garip bir durum,, bu ay gezmeyecem diyorum, dediğim halde 1 günde 600km yapmışim,

    2 ay önce motor yağı fazla konmuştu, Kızıldağ a çıkarken hararet yükseliyor diye kenara çektim, arkadaş dedi motor çevresi yağ dedi , bende fazla yağ koydular atmıştir dedim,,,, eğer conta işi ise beni 1000 km yi aşkın öyle gezdim sakin sakin ,,,

    Baharda elden çıkaracağım, off road alacam, reno ile tam gezemiyorum dağ bayır,, iyi tırmanıyor ama ,,, arkadaşıma bu yol nereye gidiyor acaba dediğimde,, bu araba oraya gidermi diyor ,,, benim o yolda gözüm kalıyor, napim arkadaş, dağ tepe en manzaralı doğal yollar patika olanı...

    Antalya'ya giderken, adamlar tünel yapmış, tünele girdim çıktım, U dönüşü yaptım, sahil yoluna girdim, meğerse yol kapalı imiş, trafiğin kapalı iş makinelerinin çalıştığı, bir tarafım uçurum diğer tarafım yüksek ve bana doğru yukardan eğimli falez ,,, dar yol, kamyonlar trafik yok diye geliyor karşımdan,, korna çalarak bitirdim o yolu, pişman değilim,, Hayırlı günler,,, yarın araba tamirciye giderse durumu bildiririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracın başına gittim, tik diye çalıştı,,,, yakındaki tamirciye uğradım,, hararet ile ilgili baktı,, fan dönüyor fakat soğuk üflüyordu, termostat açmıyor dedi, termostati söktü paslı kahverengi gibi olmuş,, dün orda kalma sebebim ise krank volan okuyucu sensör, tamircidede çalışmadi,, bakıyor şu anda ,,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Termostat değişti hararet sorunum düzeldi,,

    Adam dedi kış günü olduğu için böyle, yaz günü olsa hararet yapar kalirdin dedi,,,

    Arabanın stop etmesi ise krank volan müşürü kablosu ek yeri zayıfladığı için adam lehim yaptı, bu sorunda düzeldi ,, usta ve eleman çoktu orda, malzeme 70-80 tl,,, işçilik 100 tl,, abi dedim termostati ben aldım,, tekrar etti 100 tl diye,, 90 çıktı,, tamam dedi,,, geri vites fren pati atarak ordan uzaklaştım,, ama ordaki diğer adam komple işin beyni ,,, ve içerde her gün 6-7 araç eksik olmaz,

    Hayırlı günler , kaza olmasın yolunuz açık olsun ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devirdaim pompasını ve termostati kontrol edin. Bir de antifriz yarı yarıya saf su ile karıştırıp ekleyin. Motorun üst kapağında yağ atma falan var mı kontrol edin. Ayrıca motorun içine koyulan yağ miktarı en üst çizgiyi geçmesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bursagsli B kullanıcısına yanıt
    Sorunum termostattanmış,, güncel yorumu yukarı yazdım, teşekkürler yorum için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.