Şimdi Ara

Renk Körlügü yüzünden Bekci Olamadım..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
5.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 40
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 55 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • RedRocco34 (6 mesaj) Guest-CD88C7FAD (3 mesaj) kayihani (2 mesaj) 9600_G_T (2 mesaj) 07kubi07 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (39 mesaj) Mobil (9 mesaj) Mini (5 mesaj)
  • @
23 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba saygı deger DH Ahalisi Size yasadıgım bi olayı yazmak istiyorum.


    Gectigimiz ay malumunuz İstanbul İçi 400 Bekci alımı vardı, Benim meslegim Oto yedek parca cok sükür maasım sartlarım bekciden daha iyi lakin devlet memurlugudur devlet kapısıdır diye basvurduk.


    Ön Lisans Mezunuyum


    3 Kasımda Bilecik Pomem'e cagırdılar. Evrak Teslimi ve saglık kontrolune girdim. 1.80 Boyunda, 75 Kiloda, elimde yüzümde vucudumda en ufak iz vs yok. Komisyonun karsısına Altımızda sadece don'la cıktık İşte vucudumuzda kesik mesik varmı diye baktılar tabi en ufak bişey yok.


    Daha sonra renk korlugu testi yaptılar herkese Bi kitapcık tuttular sayfalarda rakamlar okutuyorlar, spot ısıkları arkaya almıslar ön tarafa sadece gölgen yansımakta.


    Sıra bana geldi 7 8 tane sordu 1 2 tanesinde tökezledim digerlerini okudum, testi yapan kisi gözlerime bakarak senin gözlerde lensmi var dedi, dedim hayır orjinal gözlerim parmagımı takip etti dedi ettim. Daha sonra tekrar test yaptı gene aynı sekilde okudum 1 tane tökezledim 1 tane okuyamadım digerlerini okudum cizgileri takip ettim. Son 1 sayfa daha gosterdi Burda sayı yok dedim. Adım gibi eminim orda sayı yoktu cunku o sayfanın aynısını internette yapılan testlerde görmüstüm. Hayır burda 1 yazıyor renk korusun al kimligini cık dedi bana. Dedim benim Silahlı güvenlik kimligim var, ehliyetim var onları alırkende yapıldı cıkmadım dedim o zaman gozlerin bozulmustur dostum dedi cık dısarı dedi bana.


    Ben dahil 10larca kisiyi sudan sebeplerden elediler. Boydan kilodan parmaktaki kesikten, cizikten, dovmeden, tipine bakarak ve en cokta renk korlugunden elediler. 100 150 kisi girdigimiz saglık taramasından en fazla 10 15 kisiyi gecirdiler. Herkesde tabiki bi hayal kırıklıgı burukluk oldu. Yatırdıgımız 250 TL Harc parası yandı gitti.


    Simdi Arkadaslar Ben Ehliyetimi aldıgımda girdim saglam cıktım, güvenlik kimligini alırken girdim saglam cıktım, internetteki testleri yapıyorum en ufak tokezlemiyorum, askerligimi sırnakta gabarda yaptım ama bekci alımında renk koru cıktım Allahtan revamıdır bu ?


    Bana basvurdugumda bosa basvurdun o 400 kisi coktan bellidir hatta goreve bile baslamıslardır demişlerdi inanmamıstım hakikatten dogruymus.


    Simdi sacmalıgın daniskası su velevki renk korugum Ne polis olabiliyorsun ne bekci, ama okuyup SAVCI, HAKİM Olabiliyorsun bunların amiri olabiliyorsun :) Hatta dahada ileri giderek Kaymakam oLabiliyorsun. Ama bu renk korlugunden bekci bile olamıyorsun sacmalık degilmidir bu ?


    Ki kesinlikle renklere karsı bi sıkıntım yok her rengide ayırtedebiliyorum..


    Sizlerle paylasmak istedim hayaller suya düstü yedek parcaya devam :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedRocco34 -- 3 Aralık 2020; 22:27:26 >







  • Arkadaşlar sizin elenmeniz torpil olduğu anlamına gelmiyor. Tabii yetersiz olduğunuz anlamına da gelmiyor çünkü oraya 400 kisi gidiyorsa 200u geciyor onların arasindan en iyisi olman gerekiyor

    Dediklerinin doğruluğundan eminsen hadi gidip goz doktoruna test yaptırsana. Üzgünüm ama o kartlarin yarısında takilmissin en sonunda da hiç sayi yok demen zaten direkt renk korlugunu gosteriyor adam sayi olmayan şeyi sana neden göstersin bir mantığı yok. Sen göremiyor olabilir misin acaba o karttaki sayıyı? Zaten zor gözüküyor onlar ama sayı olmasa sana neden göstersin

    Renk körlüğüne saçmalık demen asıl saçmalık zaten.

    Savcı hakim kaymakam ile kolluk kuvvetinin yaptığı işler tamamen farklı. Birinin işi kalemle kağıtla ofiste (savcı da sahaya çıkıyor ama takdir edersiniz ki polisle bekciyle ayni değil) digerinin işi direkt sahada. Renk körlüğü istememeleri gayet olağan bir durum düşündüğünüz zaman. Asıl kabul etseler o zaman sıkıntı asıl. Yani verdiğin örnekte mantığa ters bir durum yok. Polisin bekçinin gözü iyi görmeli.

    Oraya giden coğu kisi eleniyor demissin doğru çünkü genelde kontenjanin 10 kati kadar adam cagrilir. Başta işte dememin sebebi bu belki de yetersiz degilsin ama bu meslegi hak ettiğin anlamina gelmiyor. Yeterliler içinden de en iyilerinden olman gerekiyor.

    Girsen iyi iş olacaktı ki o kadar da emek vermişsin istemişsin, giremeyince "alt tarafı" olmuş.

    Bir kişi de bir şeyden elendikten sonra desin ki kardesim yetersizdim yapamadim başaramadim elendim diye delikanlı gibi kabul etme erdemi göstersin ama yok. Kesin torpil vardır. Askeriyeden elenir torpil baska seyden elenir torpil ama kendisine hic bakmaz. Kimse kusura bakmasin da bu kafada olanlar çok bir şey başaramaz.

    Böyle çamur atarak hakkıyla mesleğe giren helal ekmek parası kazanan kişilerin de vebaline giriyorsunuz günahını aliyorsunuz bunu hiç düşünmediniz mi?

    Torpilli adamin bekcilikte işi ne? O torpilliler zaten her ay atmden maaşını çekip keyfine bakiyor çalışmalarına gerek yok. Çalışanlar da kaymak pozisyonlarda çalışıyor.

    Üzüntünüzü öfkenizi anlıyorum ama sizin vesilenizle herkese diyorum ayiptir. Tek taraflı dusunmeyin olaylari.
  • referansın varmıydı, yoksa boşuna yorulmuşsun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cem

    referansın varmıydı, yoksa boşuna yorulmuşsun.

    Arkamızda maalesef kollayacak, torpil yapacak kimse yoktu..

  • ahpartiiiii gençlik kollarına kayıt olduktan sonra gitmen gerekirdi.


     

  • Gemçlik kollarına üye olsaydın orada 1 olduğunu görebilirdin oysaki

  • Bu zamana kadar hiç bir siyasi partiye üye olmadım, İşimde olmadı. Ama dediklerinizde haklısınız Ak parti rozeti takıp gitmem gerekiyormus.

  • Arkadaşlar sizin elenmeniz torpil olduğu anlamına gelmiyor. Tabii yetersiz olduğunuz anlamına da gelmiyor çünkü oraya 400 kisi gidiyorsa 200u geciyor onların arasindan en iyisi olman gerekiyor

    Dediklerinin doğruluğundan eminsen hadi gidip goz doktoruna test yaptırsana. Üzgünüm ama o kartlarin yarısında takilmissin en sonunda da hiç sayi yok demen zaten direkt renk korlugunu gosteriyor adam sayi olmayan şeyi sana neden göstersin bir mantığı yok. Sen göremiyor olabilir misin acaba o karttaki sayıyı? Zaten zor gözüküyor onlar ama sayı olmasa sana neden göstersin

    Renk körlüğüne saçmalık demen asıl saçmalık zaten.

    Savcı hakim kaymakam ile kolluk kuvvetinin yaptığı işler tamamen farklı. Birinin işi kalemle kağıtla ofiste (savcı da sahaya çıkıyor ama takdir edersiniz ki polisle bekciyle ayni değil) digerinin işi direkt sahada. Renk körlüğü istememeleri gayet olağan bir durum düşündüğünüz zaman. Asıl kabul etseler o zaman sıkıntı asıl. Yani verdiğin örnekte mantığa ters bir durum yok. Polisin bekçinin gözü iyi görmeli.

    Oraya giden coğu kisi eleniyor demissin doğru çünkü genelde kontenjanin 10 kati kadar adam cagrilir. Başta işte dememin sebebi bu belki de yetersiz degilsin ama bu meslegi hak ettiğin anlamina gelmiyor. Yeterliler içinden de en iyilerinden olman gerekiyor.

    Girsen iyi iş olacaktı ki o kadar da emek vermişsin istemişsin, giremeyince "alt tarafı" olmuş.

    Bir kişi de bir şeyden elendikten sonra desin ki kardesim yetersizdim yapamadim başaramadim elendim diye delikanlı gibi kabul etme erdemi göstersin ama yok. Kesin torpil vardır. Askeriyeden elenir torpil baska seyden elenir torpil ama kendisine hic bakmaz. Kimse kusura bakmasin da bu kafada olanlar çok bir şey başaramaz.

    Böyle çamur atarak hakkıyla mesleğe giren helal ekmek parası kazanan kişilerin de vebaline giriyorsunuz günahını aliyorsunuz bunu hiç düşünmediniz mi?

    Torpilli adamin bekcilikte işi ne? O torpilliler zaten her ay atmden maaşını çekip keyfine bakiyor çalışmalarına gerek yok. Çalışanlar da kaymak pozisyonlarda çalışıyor.

    Üzüntünüzü öfkenizi anlıyorum ama sizin vesilenizle herkese diyorum ayiptir. Tek taraflı dusunmeyin olaylari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CD88C7FAD -- 3 Aralık 2020; 22:15:16 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rahat ol. Sağlam olsaydın da alınmazdın.

    Ama renk körlüğünden almamaları uygun olmuş. Yoksa kırmızı ceketliyi yakala dediklerinde sıkıntı çıkmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakın ne yazdım oraya göz doktoru tarafından zaten muayene oldum güvenlik kimligimi alırken, Direk Heyete girdim hatta. Orda Cıkardı cıksaydı.


    Hayır tüm herseyi okudum suan bile netten yapıyorum 1 tane bile yanlısım yok, Ayrıca 7 8 tane gosterdi 1 tanesinde tokezleyerek okudum 1 tanede okuyamadım digerlerini okudum adam bana gözlerinde lensmi var dedi Cünkü renk koru olsam hiç birini okuyamazdım ama ben yuzde 80 i okumusum dogrumuyum ?


    Kimseye camur attıgımda yok benim Görünen köy klavuz istemez aslında.


    Bana herkes vallahi basvururken demişti bosa paran gidecek almazlar elerler diye Ulan hadi ben renk koruyum ya arkadas benle birlikte saglıga giren 150 kisiden 70 80 tanesi renk korlugunden elendi hepsimi renk koru ? Bütün renk korleri bi arayamı toplandık ?


    Ayrıca renk ayırt edememe gibi sorunum problemim kesinlikle yok. O Son gosterdigi karttaki testi internette gordugumu soyledim aradım taradım buldum hatta videosunuda paylasayım bunun aynısını sordu


    2.33 dekinin ayısını sordu 1 mi yazıyor orda bak bakalım ?


    Ayrıca 1.25 e kadar gozu bozuk olanlar geciyor renk korleri gecemiyor bunun mantıgı nedir ?


    Onuda gectim sahası masa basısı yok bu işin Bekci olamıyorsun ama Savcı oluyorsun diyorum daha ne diyim daha nasıl acıklanır bu durum ?






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedRocco34 -- 3 Aralık 2020; 22:24:1 >




  • Benim biraderi doktor çalışmasında sakınca yoktur diye raporuna not düştüğü halde küçücuk guatr yuzunden elediler. Sınav mülakat hepsinden geçmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Bakın ne yazdım oraya göz doktoru tarafından zaten muayene oldum güvenlik kimligimi alırken, Direk Heyete girdim hatta. Orda Cıkardı cıksaydı.


    Hayır tüm herseyi okudum suan bile netten yapıyorum 1 tane bile yanlısım yok, Ayrıca 7 8 tane gosterdi 1 tanesinde tokezleyerek okudum 1 tanede okuyamadım digerlerini okudum adam bana gözlerinde lensmi var dedi Cünkü renk koru olsam hiç birini okuyamazdım ama ben yuzde 80 i okumusum dogrumuyum ?


    Kimseye camur attıgımda yok benim Görünen köy klavuz istemez aslında.


    Bana herkes vallahi basvururken demişti bosa paran gidecek almazlar elerler diye Ulan hadi ben renk koruyum ya arkadas benle birlikte saglıga giren 150 kisiden 70 80 tanesi renk korlugunden elendi hepsimi renk koru ? Bütün renk korleri bi arayamı toplandık ?


    Ayrıca renk ayırt edememe gibi sorunum problemim kesinlikle yok. O Son gosterdigi karttaki testi internette gordugumu soyledim aradım taradım buldum hatta videosunuda paylasayım bunun aynısını sordu


    2.33 dekinin ayısını sordu 1 mi yazıyor orda bak bakalım ?


    Ayrıca 1.25 e kadar gozu bozuk olanlar geciyor renk korleri gecemiyor bunun mantıgı nedir ?


    Onuda gectim sahası masa basısı yok bu işin Bekci olamıyorsun ama Savcı oluyorsun diyorum daha ne diyim daha nasıl acıklanır bu durum ?



    Kimliği almanızın üstünden ne kadar geçti?

    Bir de o testlerin derecesi oluyor zor olanı oluyor kolay olanı oluyor tek tip değil hepsi

    İtiraz hakkıniz yok muydu acaba

    Renk koruyle miyopi farklı şeyler.

    Bir de statuye gore.degil bu yapacaginiz ise göre. Ona bakarsan renk körü olarak bakan da olursun cb de olursun vali de buyukelci de akademisyen de ama mesela subay olamazsin. Statuye gore ilerlemiyor bazı meslekler özel şeyler istiyor.

    İyi bir insana benziyorsunuz hocam ama tamam yazdiktan sonra iyice farkina vardim o sulu göz tiplerden değilsiniz. Umarım daha iyi işleri kazanirsiniz. Gerçekten uzuldugumu soyleyeyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bana çok saçma geliyor adam renk körü ehliyet vermiyorlar yada memur yapmıyorlar vs vs. kolunda dövme olanı uzman asker yapmıyorlar halbuki ecnebi memleketlerde bunlar o mesleği yapmana engel değil. Sadece o işi aksatacak birimde sizi görevlendirmiyorlar vs vs

  • Ya benim aklımın ermedigi konu su


    gercekten vucudumun herhangi bi yerinde yara faca cizik olsa anlarım, Boyum kısa olsa kilom fazla olsa anlarım, hadi gözüm bozuk olsa anlarım zaten bunlardan elensem dillendirmem hatta hiç girmezdim mülakata.


    Lakin Silahlı kimligim var 2012 de aldıgım 6 tane doktor huzurunde Heyete girdik 6 7 saat sürdü muayene. simdiki gibi özel hastaneden yarım saatte alınmıyordu rapor detaylı yapıyorlardı orda yaptıkları istihare testinin aynısını yaptılar hastanedede, 2009 Da ehliyet aldım ordada yapmıslardı.


    Bu renk korlugu dogustan gelen bişey tedavisi yok ve sonradanda olacak bişey degil. :) Bana kısmı renk korusun dedi herifcioglu.


    Adam özellikle gözlerime baktı renk korlugu lensleri var onlardan takmısmıyım diye sorduda lensmi diye cunku oda biliyor renk koru olsam hiç okuyamam yada 10 tanesinden 8 tane yanlıs okurum 2 dogru okurum bende tam tersi oldu kısaca bahane arıyorlar reis kendimizi kandırmanın anlamı yok :) Anlamadıgım bisey daha koskoca teskilatta bilmem kac bin kisi var hiçmi aralarında renk koru yok :) Yani boyle bişey olamaz.


    Son olarak dediginiz gibi bu ülkede renk koru cumhurbaskanı bile olur. Bakın işte mantıksızlık silsilesi burdan baslıyor En alt güvenlik görevlisi bekci olamıyorsunuz ama Üst düzey bi yargı memuru olabiliyorsunuz. Ozaman kökten 2 cozum var ya devlet memurlarının statü meslek ne olursa olsun tek tip renk koru olmayacak sekilde alıncak yada renk korlugu engelini kaldıracak :)


    Kadet kısmet bu işler yapcak bişey yok meslegimi yapmaya devam.





  • ne alaka renk körü varsa eger astsubay vs de olamıyon

  • Torpilin yokmuş. Senin gibi torpilsizlere bahane bulup elemişler işte. Başka kadroya başvurmuş olsan mülakat notuna düşük verir yine elerlerdi.

  • 9600_G_T kullanıcısına yanıt

    Ya arkadas burda ben velevki renk koruyum diyorum ki renk koru kesinlikle degilim diger yerlerde cıkmadım burda cıkardılar diyorum konu bu burda. Neden burda cıkardılar ?


    Renk koru olsam zaten hiç basvurmazdım. Takılı kalmayın bekci olamıyorsunuz savcı oluyorsunuz lafıma.


    Cevap belli aslında siyasi partiye üye olmadıgım için.


    Keske olsaydım ne diyim.

  • Asker,polis,bekçi alımlarına çok fazla başvuru oldu.Bu yüzden geçen sene son anda pomem parkurunu zorlaştırmışlardı.Bu kadar insanı bir şekilde elemeleri lazım.O yüzden ilk hatanı yaptığında bahaneyi bulup elemişlerdir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Arkamızda maalesef kollayacak, torpil yapacak kimse yoktu..



    Alıntıları Göster

    malesef dediğin için hak ediyorsun müstehak sana imkanın olsa torpil kovalayacaksın demekki

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.