Şimdi Ara

Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
0
Favori
22.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • www.renaultedc.com Açıldı...

     Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de



     Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 28 Aralık 2010; 14:12:31 >




  • Önyargı denilebilir fakat geçmiş sabıka da yok değil. Renault'un ürettiği aracların ilk versiyonunda kronik birkaç hata olur genelde. Hal böyle olunca da böyle söylemler duyuyoruz.

    EDC daha yeni fakat Renault'un dizel motoru gayet ekonomik ve sorunsuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkant_R32


    quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    Bugün otomobil sevdası programında renault mais müdürüyle söyleşi yaptılar. Adam full fluence edc li olarak makul bir fiyata satılıyor, 50 bin tl ye alabiliyorsunuz dedi. Ama siteye baktığımda 53 bin tl lik bir fiyat söz konusu. Kim o parayı verip bir fluence alır ki?


    o fiyatlara aynı segmentte Full Elagance 1.6 TDI DSG Skoda octavia var,motor ve şanzuman olarak 2 gömlek üstün fluenceden.


    Daha EDC piyasaya doğru dürüst çıkmadı, çıkanlar da daha 50.000km bile yapmamıştır. Siz DSG'nin EDC'den 2 gömlek üstün olduğunu nereden biliyorsunuz?



    Buna kısaca önyargı diyoruz.

    Arkadaş direk '' Renault, VW kalitesinde araç yapamaz '' tezini yürütmüş.






  • piyasa ve rekabet koşulları mutlaka olmalı
    diğer rekabetin olmadığı koşullarda zarar eden biz oluyoruz
    ufak sorunlar çıksa da bu şanzımanlı araçlar satılacaktır

    renault bu atağı ile mutlaka vw'yi sıkıştıracaktır
    fluence yanında normal megane II sedan devam etseydi iyi olurdu diye düşünüyorum




    fakat yıllar içinde c sınıfı araçların d sınıfı fiyatına ulaşması
    b sınıfı araçlarında c sınıfı fiyatlarına ulaşması dolar euro bazında da olsa kar marjının yüksek olduğunu düşündürüyor bana


    akaryakıt fiyat artışlarını satışları azaltacağını düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    yiğidi öldür hakkını yeme doğru.. ben Renault dan çok çektim ama güvenliğine toz kondurtmam, başka konularda millet Chery emgrandlarla falan bir tutuyor..


    +1
    nerelerdesın janjan,bayadır yoksun


    Kuzey irlanda'daydım baskan ya master icin okul bakıyoruz, iş hayatı bana göre degil(miş) =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Önyargı denilebilir fakat geçmiş sabıka da yok değil. Renault'un ürettiği aracların ilk versiyonunda kronik birkaç hata olur genelde. Hal böyle olunca da böyle söylemler duyuyoruz.

    EDC daha yeni fakat Renault'un dizel motoru gayet ekonomik ve sorunsuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkant_R32


    quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    Bugün otomobil sevdası programında renault mais müdürüyle söyleşi yaptılar. Adam full fluence edc li olarak makul bir fiyata satılıyor, 50 bin tl ye alabiliyorsunuz dedi. Ama siteye baktığımda 53 bin tl lik bir fiyat söz konusu. Kim o parayı verip bir fluence alır ki?


    o fiyatlara aynı segmentte Full Elagance 1.6 TDI DSG Skoda octavia var,motor ve şanzuman olarak 2 gömlek üstün fluenceden.


    Daha EDC piyasaya doğru dürüst çıkmadı, çıkanlar da daha 50.000km bile yapmamıştır. Siz DSG'nin EDC'den 2 gömlek üstün olduğunu nereden biliyorsunuz?



    Buna kısaca önyargı diyoruz.

    Arkadaş direk '' Renault, VW kalitesinde araç yapamaz '' tezini yürütmüş.







    DSG nin 7-8 senedir piyasada olduğunu,artılarını eksilerini çok iyi bilen biri olarak 2 gömlek üstün dedim.Siz farkında olmayabilirsiniz ama bu süre içinde şanzuman ve sistem konusunda vw çok "know-how" elde etti ve bunların ışığında yileştirmeler yapıldı.

    Dediğiniz gibi EDC daha 50.000km yapmamıştır,DSG 1.000.000 km yapmıştır ama

    Şu tarihte EDC daha yeni ,sadece şanzumanın iyi olması yetmez ,motor şanzuman uyumu soru işareti.Tercih aşamasında zayıf kalıyor.Skoda octavia full tercih edenlerin başı ağrımaz.

    Eğer EDC de ,belli bir süre sonra tüm revizyonları geçirir problemleri bakımından volkwagen standardını yakalabilirse ,o şartla DSG EDC den sadece 1 gömlek üstün olabilir.

    Nedeni,önyargı vb. şeyler değil hepimizin bildiği şeylerden dolayıdır.İşçilik,kalite,teknoloji konularında kimse burda renoyla vw i karşılaştırmasın.burada reno ancak fiyat avantıjını kullanıp başa baş gidebilir.

    Vw en büyük handikapı doğuş gibi pazarlama yeteneğini en kötü şekilde kullanan bir firmayla çalışmasıdır.Zaten doğuş kendi politikası üzerinde iyileşstirmeye gitse,türkiyede vw dışında araç göremezsiniz.Ama yapmıyorlar ki bu diğer firmaların çıkarınadır,iyi kullansalar bari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etnaxy -- 30 Aralık 2010; 15:58:58 >




  • Forumdan bir arkadaş DSG ve EDC nin aynı şriket tarafından üretildiğinden bahsetmişti. Belki DSG de olan eksikler tamamlanılarak EDC çıkartılmıştır.

    Ama ben olsam EDC almam. Şimdi alıp 100 bin km yapmış arabadan sonra güvenebilirim. Tabi bu benim tercihim olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Önyargı denilebilir fakat geçmiş sabıka da yok değil. Renault'un ürettiği aracların ilk versiyonunda kronik birkaç hata olur genelde. Hal böyle olunca da böyle söylemler duyuyoruz.

    EDC daha yeni fakat Renault'un dizel motoru gayet ekonomik ve sorunsuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkant_R32


    quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    Bugün otomobil sevdası programında renault mais müdürüyle söyleşi yaptılar. Adam full fluence edc li olarak makul bir fiyata satılıyor, 50 bin tl ye alabiliyorsunuz dedi. Ama siteye baktığımda 53 bin tl lik bir fiyat söz konusu. Kim o parayı verip bir fluence alır ki?


    o fiyatlara aynı segmentte Full Elagance 1.6 TDI DSG Skoda octavia var,motor ve şanzuman olarak 2 gömlek üstün fluenceden.


    Daha EDC piyasaya doğru dürüst çıkmadı, çıkanlar da daha 50.000km bile yapmamıştır. Siz DSG'nin EDC'den 2 gömlek üstün olduğunu nereden biliyorsunuz?



    Buna kısaca önyargı diyoruz.

    Arkadaş direk '' Renault, VW kalitesinde araç yapamaz '' tezini yürütmüş.







    DSG nin 7-8 senedir piyasada olduğunu,artılarını eksilerini çok iyi bilen biri olarak 2 gömlek üstün dedim.Siz farkında olmayabilirsiniz ama bu süre içinde şanzuman ve sistem konusunda vw çok "know-how" elde etti ve bunların ışığında yileştirmeler yapıldı.

    Şu tarihte EDC daha yeni ,sadece şanzumanın iyi olması yetmez ,motor şanzuman uyumu soru işareti.Tercih aşamasında zayıf kalıyor.Skoda octavia full tercih edenlerin başı ağrımaz.

    Eğer EDC de ,belli bir süre sonra tüm revizyonları geçirir problemleri bakımından volkwagen standardını yakalabilirse ,o şartla DSG EDC den sadece 1 gömlek üstün olabilir.

    Nedeni,önyargı vb. şeyler değil hepimizin bildiği şeylerden dolayıdır.İşçilik,kalite,teknoloji konularında kimse burda renoyla vw i karşılaştırmasın.burada reno ancak fiyat avantıjını kullanıp başa baş gidebilir.

    Vw en büyük handikapı doğuş gibi pazarlama yeteneğini en kötü şekilde kullanan bir firmayla çalışmasıdır.Zaten doğuş kendi politikası üzerinde iyileşstirmeye gitse,türkiyede vw dışında araç göremezsiniz.Ama yapmıyorlar ki bu diğer firmaların çıkarınadır,iyi kullansalar bari.



    Motor ve şanzuman olarak iki gömlek üstün dediğinize göre bildiğiniz bir şeyler vardır herhalde , açıklarsanız bizde aydınlanmış oluruz.Nedir DSG'yi EDC'nin yanında iki gömlek üstün kılan.İkisinide kullanmış olduğunuza göre izlenimlerinizi aktarın bize , ileride bu tip şanzımana sahip bir otomobil almak isteyenlere de yardımcı olmuş olursunuz.




  • dsg nin edc den 2 gömlek veya 1 gömlek üsütn olduğunu kesinlikle kabul etmem. dsg yi uzun süre kullandım edc yi ise test ettim.

    Teknik olarak kesinlikle ilk kalkışta freni bırakınca yürüme özelliği ile edc yi dsg den bir gömlek üstün yapıyor. Sonrasında vites geçişleri zaten ikisindede hissedilmiyor. kickdowna aynı tepkiyi veriyorlar. 2 vites birden küçükltmek aynı mil üzerinde olduğundan biraz geçikme yaşanıyor.

    siz elle tutulur bir fark belirtirseniz anlayalım şu gömlek olayını...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Forumdan bir arkadaş DSG ve EDC nin aynı şriket tarafından üretildiğinden bahsetmişti. Belki DSG de olan eksikler tamamlanılarak EDC çıkartılmıştır.

    Ama ben olsam EDC almam. Şimdi alıp 100 bin km yapmış arabadan sonra güvenebilirim. Tabi bu benim tercihim olur.


    bunu demek istemiştim;

    2 Gömlek : Pratik Testi olmamış,güvenmek için zamana ihtiyacı olan ,DCi motor ile yarı otomatik ilk kombinasyonu.Bu tarihte DSG ye rakip bile olamaz.

    DSG de çok büyük ptoblemler olmuştur,azalmıştır ama hala devam etmektedir,forumları takip ederseniz görürsünüz, reno şu an vw DSG nin ilk acemiliğini yaşayacak, neyle karşılaşacağını bile bilmiyor,servise gelen araçlardan zamanla tecrübe edinecek.

    Somut birşeyler söyleyin demişssiniz,sorunda orda somut bir şey yok.Siz bana EDC nin sürüş konforundan bahsetmişsiniz,çok güzel,bende test ettim,harika.Ama yüksek Risk;Bu dediklerimi EDC li reno alan ve 3000 km den sonra şanzumanı eline alan biri daha iyi anlayacaktır.

    Bu sebeplerden ötürü,yaklaşık fiyatta olan EDC Fluence yerine DSG Skoda octavia tercih edilmelidir.EDC nin durumu 2011 sonuda belli olur.O zaman yine tartışırız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    Bugün otomobil sevdası programında renault mais müdürüyle söyleşi yaptılar. Adam full fluence edc li olarak makul bir fiyata satılıyor, 50 bin tl ye alabiliyorsunuz dedi. Ama siteye baktığımda 53 bin tl lik bir fiyat söz konusu. Kim o parayı verip bir fluence alır ki?


    o fiyatlara aynı segmentte Full Elagance 1.6 TDI DSG Skoda octavia var,motor ve şanzuman olarak 2 gömlek üstün fluenceden.

    evet 2 değil 10-15 gömlek üstün
    **************************
    alıntıdır:
    2010 model passat marka aracın içler acısı hali
    Öncelikle herkese iyi günler,
    2010 model 1.4 TSI Comfortline Dsg sanzuman aracımız vardır. Son 3-4 aydır araç birden fazla sorun çıkarmaya başlamıştır. Öncelikli olarak artık eskisi gibi sessiz değil , resmen su motoru gibi çalışmaya başlamıştır. Daha önce içeriye hiç ses almayan araç şimdi tüm sesi içeriye vermekte ve insanın kulağını yolda acayip derecede rahatsız etmektedir.Bunlar daha hiçbirşeydir.
    1 ay önce aracın kavrama takımında sorun olmuştur ve arac kalkerken resmen sallanarak kalkıyordu. Servis bu arızayı fark edemedi ve bizim ısrarlarımız sonrası fark etti. Düşünün o derece bir arızaymış ki istanbul dan teknik ekipden yardım istendi. Aynı arıza şu an yine tekrarladı. Ayrıca bagaj kaplaması sarkma yaptı ve garantiden değiştirildi.
    Bizim esas canımızı sıkan olay, aracın içerisinde meydana gelen soyulmalar, kopmalar ve kırılmalardır.
    Aracımızın içerisinde bulunan tüm aydınlatmalar yolda düşerken ırılmış ve düşmüştür. Sol taraf klima peteği yeri kırılmıştır.Yine kemer takma yerinin tokaları kırılmıştır. Konsolda soyulma ve kopmalar meydana gelmeye başlamıştır. Garanti bunların hepsini değiştirmeyi kabul ediyor fakat sol taraf klima yeri ile konsolun göğüs kısmını kabul etmiyor. Neden mi? Pahalı oldukları için.
    Bahane olarak da oto yıkama da sürülen kimyasallar diyorlar. Arkadaşlar şimdi sizlere sormak isterim tüm konsola sürülen kimyasal neden sadece birleşme noktasına etki yapsın ki?(Kimyasal asla sürülmemiştir)
    Bunu servise sorduğumda cevap bulamadıkları için, her parçanın zayıf bir noktası vardır diyorlar. Ayrıca tavan sarkmaya ve soyulmaya başlamıştır. Bununda değişimini garanti kapsamında kabul etmişlerdir.
    Ben şimdi bu parçaları değiştirtirsem toplam 7 parça değişmiş olacak garantiden. Ve gerçekten aracın iç mekanizmasından verim alamıyoruz. Her yeni birgün biryerleri dökülüp kırılmaya başlıyor. Tüketici haklarına göre bir yılda 4 ten fazla garanti kapsamında parça değişimi olduğu için aracın misli ile değiştirilmesini talep edebilir miyiz?
    Aracın resimleinin linklerini ekledim , isterseniz bakabilirsiniz.
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0062.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0066.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0072.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0074.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0079.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0081.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0084.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0086.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0088.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0094.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0101.jpg
    Şimdiden teşekkür eder, iyi günler dilerim....
    **************************************
    orjinal link
    http://www.hukuki.net/showthread.php?82283-2010-model-passat-marka-aracın-içler-acısı-hali




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Forumdan bir arkadaş DSG ve EDC nin aynı şriket tarafından üretildiğinden bahsetmişti. Belki DSG de olan eksikler tamamlanılarak EDC çıkartılmıştır.

    Ama ben olsam EDC almam. Şimdi alıp 100 bin km yapmış arabadan sonra güvenebilirim. Tabi bu benim tercihim olur.


    bunu demek istemiştim;

    2 Gömlek : Pratik Testi olmamış,güvenmek için zamana ihtiyacı olan ,DCi motor ile yarı otomatik ilk kombinasyonu.Bu tarihte DSG ye rakip bile olamaz.

    DSG de çok büyük ptoblemler olmuştur,azalmıştır ama hala devam etmektedir,forumları takip ederseniz görürsünüz, reno şu an vw DSG nin ilk acemiliğini yaşayacak, neyle karşılaşacağını bile bilmiyor,servise gelen araçlardan zamanla tecrübe edinecek.

    Somut birşeyler söyleyin demişssiniz,sorunda orda somut bir şey yok.Siz bana EDC nin sürüş konforundan bahsetmişsiniz,çok güzel,bende test ettim,harika.Ama yüksek Risk;Bu dediklerimi EDC li reno alan ve 3000 km den sonra şanzumanı eline alan biri daha iyi anlayacaktır.

    Bu sebeplerden ötürü,yaklaşık fiyatta olan EDC Fluence yerine DSG Skoda octavia tercih edilmelidir.EDC nin durumu 2011 sonuda belli olur.O zaman yine tartışırız.

    EDC yeni bir sistem değil Getrag tarafından üretiliyor
    ve bu firma tarafından üretilen çift kavramalı sistemi kullanan bazı araçlar:BMW m3,BMW Z4,Ferrari california,mercedes SLS AMG....vs..vs
    *********************
    GetragGetrag has developed a complete range of DCT[20] transaxles, including 7DCL750, a seven-speed transaxle for mid-engine longitudinal applications, capable of taking more than 750 N·m (553 ft·lbf).[21] Getrag will be providing its DCT in its first commercial applications, for the Dodge Journey and Volvo S40 and V50, from mid-2008.[22] Getrag has the 6DCT250 dry DCT under development, for use in front wheel drive transverse applications, and uses electro-mechanical actuation, rather than electro-hydraulic.[23]

    In the 2nd quarter of 2008, Getrag had signed an agreement with Chrysler to supply its PowerShift DTCs for use in American markets.[4] However, due to the global economic downturn, this was subsequently cancelled.[4][24][25]

    Getrag is also working with Bosch to develop a DCT for use in hybrid vehicles.[4][26]

    Getrag dual clutch transmissions are used in the BMW M3,[27] BMW Z4 Sdrive35i,[28] Ferrari California,[29] Ferrari 458 Italia,[30] Mercedes-Benz SLS AMG[31] and Mitsubishi Lancer Evolution X Ford and Renault vehicles.[32]
    ****************************
    orjinal link:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission#Getrag




  • Şimdi için rahatladı işte getrag hem bmw ye hem megana aynı şanzumanı koyuyormuş.Koşun Renoya...

    Yazımda da belirttiğim gibi "Motor-şanzuman uyumu" kritik nokta.Ayrıca gtragdan alınan mal olduğu gibi araçlara konulmuyor,bazı değişiklikler,modifikasyonlar uyguklanıyor bu şanzumanlara.Yani BMW ve Renonun nun şanzumanlarını söküp masaya koysak aynı mal çıkmayacaktır.

    Çoğu araçda süspansiyon,sac,akslar,egzoz sistemi,hatta motor aynı taşeron firmalaradan temin edilebilir ancak parçaların birbiriyle uyumları farklı olur.


    Bilgisayardan örnek verelim,bir ekran kartı her anakart ile aynı performansı aynı problemsizliği sergilemez.Ramleri seçerken anakartımız destekliyormu,uyumlu çalışıyormu diye kontrol ederiz.

    O sebeple bu sisteme bir bütün haliyle bakılır,biraz zaman tanımakta fayda var.




  • Bence Reno Türk tüketicisine değer verdiğini göstermiştir böyle bir kombinasyonu ülkemize getirerek..

    Bu kombinasyonun ne kadar başarılı olacağı ve vereceği konfor ve güvenlik ise zamanla anlaşılacaktır..

    Ama sayfanın üstlerinde sınıfının en az yakan aracı, şanzımanı ibaresi bence yanlıştır.. (yalan demek istiyorum ama kabalaşmak istemiyorum)

    Sebebi ise daha önce bilboardlarda gördüğümüz Clio'nun sınıfının en az yakan aracı olması reklamları ile ilgili..

    O reklamda bahsedilen testin nasıl yapıldığını biliyordum.. İTÜ'de çalışan araştırma görevlilerinin yaptığı bir testti..

    Bodrum-İstanbul gidiş dönüş yapılmıştı.. Saatte 60 km hızla camlar ve klima kapalı bir şekilde yapılanve sollamanın yasak olduğu bir seyahatti.. Ve o bilboardlarda yazan değer elde edilmişti.. (Reno'nun şartıydı bu kullanım şekli)

    Eğer bu testide öyle yaptılarsa itibar etmemek lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TriNeO -- 30 Aralık 2010; 18:20:29 >




  • ESP'yi de standart yapsalar ya kodugumun Fransizlari
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    ESP'yi de standart yapsalar ya kodugumun Fransizlari

    +1905
  • edc ile standart olması lazım. bütün modellerde standart olması lazım derseniz. cruze harici d sınıfı altın da başka araçta esp nin standart olduğunu sanmıyorum. bmw mercedes hariç. (ki onlarda da standart diye bişi yok. bedelini verior distribütörler ekletiyor. türkiye paketi şeklinde)
  • FLUENCE modeli için test sürüşüne gitmiştik. Dizel 110bg ve EDC şanzımana sahip bir test aracıyla test sürüşüne çıktık. Şanzıman gerçekten başarılıydı. Kararsız kalmıyor düzgün kararlar veriyordu. Kesinlikle vites değiştirirken bir sarsıntı,ses vs hissetmiyorsunuz. Sakin kullanımda vites değiştiğini bile anlamıyorsunuz. Yokuşta geri kaçırma gibi bir durum söz konusu yok. Gaza sonuna kadar bastığınızda gecikmeden vites küçültüyor. Kısacası gayet başarılı
  • arkadaşlar fluence ın otomatik vitesi hakkında bir bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi
  • Bu vitesin benzer manuel çift kavramalı versiyonunu Mitsubishi Evo X te kullanıyorlar.
    Ondada aynen 1.3.5 ve 2.4.6 kavrama ayrımı var. Bu vitesler anlık hız kaybını önlüyorlar ve bence cok guzeller... Tabi yakıt tuketımı asla bu kadar az değil xD



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antizero -- 2 Ocak 2011; 16:09:25 >
  • Lancer'da da standart


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    edc ile standart olması lazım. bütün modellerde standart olması lazım derseniz. cruze harici d sınıfı altın da başka araçta esp nin standart olduğunu sanmıyorum. bmw mercedes hariç. (ki onlarda da standart diye bişi yok. bedelini verior distribütörler ekletiyor. türkiye paketi şeklinde)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.