Şimdi Ara

Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
0
Favori
22.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zamanla tüm üreticiler çift kavramaya geçecek anlaşılan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107


    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor_1907

    100 beygirlik araçta milisaniyelik erken vites değişiklikleri gerçekten bu kadar önemlimi, aynı paraya bunlar tercih edilebilir fakat daha fazla verip aynı araç için bu şanzımanı almak bana pek mantıklı gelmiyor.


    Amac cift kavramada vites gecislerinin hissedilmemesi üzerine degil mi ?

    100 beygirlik arac sürücülerinin bu konforu yasama hakki var bence.


    Şimdi şöyle birşey var, vites geçişlerinin daha az hissedilmesi olabilir fakat o da güçle doğru orantılı. Düşünün 1000 beygirlik araç kullanıyorsunuz gazı köklediniz, güçteki 1 saliselik kesintiyi bile hissedersiniz ama 100 beygirlik klasik otomatik bir araçta sakin kullanımda vites geçişleri konforu ne kadar etkiliyor tartışılır.




  • http://drivingspirit.com/ford-powershift-versus-volkswagen-dsg/ Özetle çevirmeye çalışayım;
    Model 0-62mph (sec) Combined EU MPG CO2 g/km
    Ford Focus 2.0 TDCi, Manual 9.3 51.3 144
    Ford Focus 2.0 TDCi, Powershift 9.6 48.6 154
    Model 0-60mph (sec) Combined EU MPG CO2 g/km
    Volkswagen Golf GTI, Manual 7.2 35.3 189
    Volkswagen Golf GTI, DSG 6.9 35.8 188

    Can you spot the problem here? While Volkswagen’s DSG manages to significantly improve acceleration and slightly reduce fuel consumption and CO2 emissions over the manual gearbox, the Ford Powershift makes all of these crucial figures noticeably worse. The C02 figures are particularly bad, as the Powershift option pushes the car into the next road tax band from 2009 onwards, meaning you’ll be paying a premium every year when you renew your road tax.
    -DSG'nin CO2 emisyonu, yakıt tüketimi ve hızlanmada powershift'den daha iyi bir değer sunduğunu söylüyor..
    In terms of price Ford have the advantage, with Powershift costing £1,175 (inclusive of VAT) as an option whereas DSG costs more at £1,330. However, judging by the benefits of DSG to the driving experience I’d say it’s worth the extra £155.
    - Powershift'in 155 euro kadar daha ucuz< olduğunu söylüyor.

    For hot hatch drivers the DSG gearbox on a Golf GTI is great – flappy paddles behind the wheel mean it’s easy to use, and the improved acceleration times are obviously a big plus when it comes to bragging rights. Ford, on the other hand, don’t even offer paddles as an option, claiming that their buyers don’t want them – er, is that right? If you were buying a Focus ST with a dual-clutch system, wouldn’t you want flappy paddles? Not that you would buy an ST with Powershift, because of course it would end up slower than the manual.

    -Direksiyondaki pedallarla DSG kolayca dahaa iyi akselarasyon sunabilirken powershift'de bu pedalların olmamasının bir dezavantaj olduğunu söylüyor ( manuel kullanımla daha fazla performans elde edebilelen hızlı kullanıcılar için bu olumsuz bir durum ).. Ford'a göre müşterilerin bu yönde bir talebi olmamış?
    Sorry Ford, nice try but you need to get back to the drawing board
    - Üzgünüm Ford, iyi bir uğraş fakat daha çok çalışman gerekiyor.. : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 1 Temmuz 2010; 0:09:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Gerek Renault gerekse Ford çok geriden takip ettiler VW'i bu çift kavramalı şanzıman konusunda.

    Opel'in de yok sanırım daha duyamadık.



    Ampera ile 2012'de gelecek.
  • @terapist70;

    Aynen öyle diyor, çeviri için teşekkürler ancak alttaki yorumları da okudunuz mu

    quote:

    you are comparing a TDCI with GTI techs. maybe if you compare with tdi 140bhp golf model the diferences would be similars


    quote:

    Hi cartest, thanks for stopping by and pointing that out.

    You are absolutely right. The Mk5 TDI 140 with DSG suffers from decreased economy (from 51mpg to 47) and increased emissions (145g/km up to 159). However, performance is identical at 9.0 seconds to 60mph and 125mph top speed.

    That certainly does negate some of my argument, for which I will have the researcher flogged (oh, hang on, that was me). On the other hand Ford haven’t adressed the performance deficit so commonly associated with automatic transmissions, something Volkswagen did achieve with the DSG. It will be interesting to see how the Mk6 Golf compares with the new 7-speed DSG when it becomes available.

    Ford should have included paddles, even if it is a gimmick to appeal to the boy racers. Missing them out just seems a bit cheap. And when are we going to see Powershift on some petrol engines?


    Yani DSG de dizel motorda benzer sonuçlar doğuruyor, hızlanmada gerileme olmamış ancak yakıt tüketiminde ve emisyon değerinde artış olmuş.

    Demek ki powershift'i birde turbo benzinli motor üzerinde görmek lazım ancak performans konusunda bence de DSG çok çok az da olsa iyi olacak powershiftten.




  • google el atmamışmıydı dns olayina 8.8.8.8 girip açılıyodu her site.



    bi tablo vardi 8-10 tane üretici geliştiriyor çift kavramalı debriyajı hatta komple ağırlıkları max dayanabildiği tork falanda vardi. dsg başlığında.
  • Hepsi dsg'yi ele alıp yapıyor bunları inş düzgün çalışan ucuz bir sistem olurda milletimizi rahata kavuşturur dsg farkı en son 8 bin civarındaydı hatırladığım kadarıyla daha ucuz ve sorunsuz olur inş reno patlama yapar öyle olursa gerçekten çift kavrama çok farklı bir keyif
  • İngilterede satış fiyatı manuele göre 1400 euro pahalı.8000 gibi bir fark olmayacağı belli ama 2800 tl'de olmaz .
  • DSG ile ilgili okuduğum bazı şikayetler ve DSG şanzımanın fiyatı gözümü korkutmuştu.
    Bakalım bunda fiyat farkı nasıl olacak?
    Bir de değişimi yerine tamiri yapılabilecekse ve bu işlem nispeten ucuz olacaksa süper olur.
    Benim gibi pimpirikli kullanıcılarınsa en azından 3-4 sene bekleyip gelişmeleri görmeleri daha mantıklı olacak gibi
  • İngiltere fiyatlarından yola çıkarsak 3000-3500 TL gibi bir fiyatı olur(megane 3) ki bu da gayet mantıklı bir rakam aslında,
    ayrıca bu fiyata aerodinamik iyileştirmeler ve 110'a çıkarılmış motor gücü dahil.

    tabii sorunsuzluk için pek yorum yapabilecek bir zaman yok şimdilik,
    yıllardır kullanılan ve geliştirilen DSG 'de bile bu kadar sorun çıkarken yeni doğmuş EDC bebeğin sorunsuz olması zor
  • Nette bir bilgi bulamadım ama bu vites Nissan grubunda da kullanılcak mı?
    Nissan 'ın kendi çift kavramalı şanzımanı var gerçi ama düşük modellerde beraber kullanılabilir mi?
    Mesela qashqai'de 1,5 dizel otomatik süper olur
  • bazı arkadaşlar "geç kaldı renault" falan demişlerde o kadar a geç değil bence arabalar satıldığı sürece asla çok geç olmaz
  • Duratorq;
    Evet yorumlarda bir miktar haklılık payı var..Fakat VW'nin Golf ve Passat modellerine de baktığımızda dizel DSG'lerin manuellerden daha iyi değerler sunduğunu görüyoruz..
    DSG'nin 7 ileri olması tüketim rakamlarında daha iddalı olmasını sağlıyor ( bildiğim kadarıyla powershift 6 ileri)..Performans farkı ise aslında günlük kullanımda çok hissedilir gibi durmuyor..Şahsen DSG'den daha sorunsuz ve sorunları daha makul fiyata giderilebilir olacaksa, powershift veya EDC'yi tercih ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 1 Temmuz 2010; 12:36:00 >
  • bundan sonra ki aracımda allah nasip ederse çift kavramalı şanzımanı tercih edeceğim.

    hem ben yeni araç alana kadar daha sorunsuz hale gelir, yani önümüzdeki on yıl içinde
  • son yıllarda düşüşteydi renault ama bu atakla gene açık ara lider olurlar acaba bu şanzımanı türküyedede üretirlermi büyük gurur olur valla
  • güzel bir haber

    özellikle otomatik vites talebi yoğunlaştı son 5 yılda artarakta devam edecektir.

    scenic 1.5 dci baya ilgi görür (en başta ben)
  • Mercedes ten önce geçti en azından(bildiğim kadarıyla) merso hala bazı modellerde düz 5 ileri otomatik şansıman kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasilgibi

    Mercedes ten önce geçti en azından(bildiğim kadarıyla) merso hala bazı modellerde düz 5 ileri otomatik şansıman kullanıyor.


    mercedes in 7G-TRONİC ' ini bilmiyorsun herhalde hocam.
  • megane coupe 1.4 tce ile çok satar bu şanzıman
  • Ben bu çift kavramalı EDC otomatik şanzıman olayına baya bir sıcak bakıyorum. Satış temsilcimi arayıp sordum ne zaman geliyor diye, Kasım gibi önce Fluence, 2011 ilkbaharında da Megane'lara gelir dedi.

    Bu şanzımanlar normal tiptroniklere göre çok daha hızlı (290ms) ve kesintisiz vites değiştiriyor. Gerçi VW'nin 8 milisaniyelik DSG'sini düşünürsek o kadar da hızlı değil ama sonuçta debriyajdı, devirdi, vitesti uğraşmıyorsun, sadece gaza basıyorsun ve keyfine bakıyorsun. Ortalama bir sürücü 500ms ile 1sn arası hızda değiştiriyor. Yine de düşünsenize sakin sakin gezerken bile 290 milisaniyede ve tam zamanında değişen vitesler. Valla aracım çok yeni ama uygun bir fırsat bulursam satıp EDC'ye geçebilirim ki bu arada 110 beygir olacak kendisi.

    Geçenlerde bir DSG'den fena makas yemiştim ve o zaman özellikle dizel araçlarda bu DSG'nin ne kadar fark ettiğini görmüştüm. Ben daha 1 vites atamadan eleman 5 araba fark atmıştı. Torku kesmeden vites değiştirği için turbonun da gecikmesini yaşamadan çok verimli şekilde hızlanıyorsun. Bence mükemmel bir olay.

    Bu arada EDC kuru tip. Bunun sebebi ıslak tiplere göre daha ekonomik olması. Ayrıca 250nm'ye kadar kuru, 250nm'den yüksek torklu motorlar için ıslak tip kullanılıyormuş. İkinci nesil 7 ileri DSG'lerde de ıslak tipten kuru tipe geçilmiş olması da EDC'de kuru sistemin tercih edilmiş olmasını destekler nitelikte. Aynı şekilde Fiat'ın gelecek DDC şanzımanı da kuru.

    Bir not daha EDC ünlü Getrag firması tarafından yapılıyor. Bu firma Ferrari, BMW, Mercedes, chrysler, ford, dodge, mitsubishi ve Volvo gibi markaların şanzımanlarını BOSCH ile birlikte geliştiren firma. Bence bu EDC hayalleri süsleyebilecek bir otomatik şanzıman :)

    Araştırdıkça neler çıkıyor:

    1- Getrag'ın %50'si Ford'unmuş!
    2- Megane'da 6DCT250 isimli şanzıman kullanılıyor ve bilin bakalım aynı şanzıman hangi araçlarda olacak? Cevap Fiesta ve yenilenecek olan Focus'ta!
    3- 2008 Kriz döneminde Getrag Amerika (alt şirketi), Chrysler yüzünden iflas etmiş, sonra toparlanmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gbesen -- 9 Eylül 2010; 3:02:16 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.