DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
62
Cevap
0
Favori
127.456
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      102 Mesaj
      01 Şubat 2006 18:50:01
      Arkadaşlar,

      Clio Dizel ve Palio/Albea Multijet araç kullanan arkadaşlar, araçlarının modellerini ve en son yakıt tüketim değerlerini yazabilirse çok sevinirim.

      Şimdiden teşekkürler



      _____________________________

      Yeni Yaris'i eskisi ile karıştırmayın. Toyota'ya bakmadan dizel seçmeyin ;)
    • Yüzbaşı
      615 Mesaj
      01 Şubat 2006 19:09:44
      clio hepsinden düşük
      en az yakanı bende 2005 1.5dci var 1150 km şehirdışı gidiyor tek depo
      palio 1.3 multijetle ist.-samsun gidersin tek depoyla
      clioyu almayı düşünüyorsan hiç düşünme al derim



      _____________________________

      KulüPRenaulT
      KulüPRenaulT

      2005 Clio Sym. dci 140
      1998 Ferrari 360 Modena F1
    • Yüzbaşı
      448 Mesaj
      01 Şubat 2006 19:26:03
      quote:

      Orjinalden alıntı: no_fate

      clio hepsinden düşük
      en az yakanı bende 2005 1.5dci var 1150 km şehirdışı gidiyor tek depo
      palio 1.3 multijetle ist.-samsun gidersin tek depoyla
      clioyu almayı düşünüyorsan hiç düşünme al derim


      bası kaç paraya aldın



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      971 Mesaj
      01 Şubat 2006 21:49:02
      quote:

      Orjinalden alıntı: tyler78

      Arkadaşlar,

      Clio Dizel ve Palio/Albea Multijet araç kullanan arkadaşlar, araçlarının modellerini ve en son yakıt tüketim değerlerini yazabilirse çok sevinirim.

      Şimdiden teşekkürler

      arkadaşım imzandan anladığım kadarıyla aracının tüketiminden memnun değilsin. eğer aracından genel olarak memnunsan, tek sorun yakıt tüketimiyse, aracını satıpta hem bu piyasa şartlarında zarar etmektense, hemde üzerine dünya kadar para koymaktansa 1500 ytl ye lpg ye geçerek bu bahsi geçen arabalardan daha az yakman mümkün... kafana yatarsa 35 sayfalık lpg topicini inceleyebilirsin detaylar için...



      _____________________________

      ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...
    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      01 Şubat 2006 22:13:54
      bunların 3ünün kıyası için reno ve tofaşın sitelerine girip teknik özelliklerden bakmak en sağlıklısı olacaktır....


      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Teğmen
      144 Mesaj
      01 Şubat 2006 23:16:32
      Merhaba,

      yaa kimse 100 km'de kaç litre yakar veya km başına kaç kuruş yakıyo söylememiş..
      böyle bi depoyla 1000 km gittim durumlarını ben anlayamıyorum yaa...depoyu sonuna kadar kullandın, araba durdu mu 1150 km sonunda acaba
      ölçü nedir



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      437 Mesaj
      01 Şubat 2006 23:34:15
      benim palio mj i alalı 2 hafta falan oluyo teslim aldığımda depo boş gibi birşeydi. İlk etapta 55 ytl lik eurodiesel aldım araç şu an 447 km de yol bilgisayarı kalan yakıt ile 73 km gidilir bilgisini veriyor ben bunu 53 diye kabul ediyorum yani 447+53=500 yapıyor mevcut 447 km nin 240 km si şehir dışında maksimum 100 km hız ile yapıldı. Geri kalanı Konya şehir içi yani çok yoğun olmayan trafik.Bir de kar yağdığında eski arabamızı kullandığımdan araç bir hafta falan yattı ve bu süre zarfında da 3 defa 7-8 dk rolantide çalıştırdım.Yani şuan km de 11 kuruş yakıyor.


      _____________________________

    • Teğmen
      102 Mesaj
      02 Şubat 2006 03:20:51
      teşekkürler

      Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda



      _____________________________

      Yeni Yaris'i eskisi ile karıştırmayın. Toyota'ya bakmadan dizel seçmeyin ;)
    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      02 Şubat 2006 10:00:58
      quote:

      Orjinalden alıntı: tyler78

      teşekkürler

      Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda

      ikisinede sahip degilim ama multijet motorunu kullandım dci motoruda...forumdan ogrendıgımı yazayım sana.arac sahıpleri yanlısım varsa duzeltsınler...

      multijet sehırıcı ortalama 130-135 ykr

      dci motorda sehırıcı ortalama 115-120 ykr...
      performans olarak ıkısıde dusuk ama multıjet dci'den daha atak...dci gaza cok tepkısız kalıyor ozellıkle otoban suruslerınde...multıjette 2. vıteslerde yokusa cok yuksek devır gırmezsen cok gaz kesıyor...

      bunlar benım yorumum 2sınıde uzun sure kullanmadım...kısa kullanımlar



      _____________________________

    • Binbaşı
      1761 Mesaj
      02 Şubat 2006 10:14:18
      Şöyle düşük böyle yüksek demenin anlamı yok. Rakam verin.

      Ben Punto'yla ş.içi 5.5~6 yakıyorum. 90 ve 120 sabit hızda fabrika verisini yakıyor.



      _____________________________

      Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
      Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.
    • Yüzbaşı
      571 Mesaj
      02 Şubat 2006 12:44:57
      palio 1.3 multijet
      şehiriçi 100 km 6 - 6.5 arası deişio tam şahiriçi dur kalk istanbulda.sabah 10 km gidiorum akşam aynı yolu dönüorum
      şehirdışında denemedim
      500 km gittiğinde mazot alıyorum 30 lt alıyo
      benim müdürün clio var 65 bg oda aynı yakıyo aşağı yukarı



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      571 Mesaj
      02 Şubat 2006 12:47:03
      ha bide devirine dikkat edip ekoomik kullanmaya kalkarsam 5.5 e kadar düşüo.
      ama sıkılıo insan öle sürmekten
      yani 100 km de 6 - 6.5 şehiriçi basarak gidiorum
      devrine dikkat edersem dediim 1800 3000 arası kullanırsam genelde 2000 devirle sürersem azalıo



      _____________________________

    • Yarbay
      6474 Mesaj
      02 Şubat 2006 12:50:37
      valal bende doblo alıcam multijetli merakla bekliorum arkadaşların yprumunu


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      615 Mesaj
      02 Şubat 2006 13:41:47
      quote:

      Orjinalden alıntı: frreedom

      Merhaba,

      yaa kimse 100 km'de kaç litre yakar veya km başına kaç kuruş yakıyo söylememiş..
      böyle bi depoyla 1000 km gittim durumlarını ben anlayamıyorum yaa...depoyu sonuna kadar kullandın, araba durdu mu 1150 km sonunda acaba
      ölçü nedir


      araba 1150 km sonunda durmadı zaten benim tek depoyla gittiğim mesafe 1050 km kadar
      ayrıca yakıt tüketimi birazda şöförle alakalı ama en az yakan araç clio symbol bunu kabul edin
      clio symbollerde depo hacmi 55 lt şehirdışı yakıt tüketimi 100 km de 5,2 lt
      bu durumda 1150 km gidebiliyor demektir bu araç tek depoyla



      _____________________________

      KulüPRenaulT
      KulüPRenaulT

      2005 Clio Sym. dci 140
      1998 Ferrari 360 Modena F1
    • Yüzbaşı
      615 Mesaj
      02 Şubat 2006 13:45:05
      quote:

      Orjinalden alıntı: mknsm



      Alıntıları Göster


      ikisinede sahip degilim ama multijet motorunu kullandım dci motoruda...forumdan ogrendıgımı yazayım sana.arac sahıpleri yanlısım varsa duzeltsınler...

      multijet sehırıcı ortalama 130-135 ykr

      dci motorda sehırıcı ortalama 115-120 ykr...
      performans olarak ıkısıde dusuk ama multıjet dci'den daha atak...dci gaza cok tepkısız kalıyor ozellıkle otoban suruslerınde...multıjette 2. vıteslerde yokusa cok yuksek devır gırmezsen cok gaz kesıyor...

      bunlar benım yorumum 2sınıde uzun sure kullanmadım...kısa kullanımlar


      hocam ben palio multijeti 3-4 ay kadar kullandım
      7 aydır dci clio kullanıyorum
      sana şunu söyleyeyim dci multijetten daha seri otobanda daha çok zevk veriyor gaz da kesmiyor
      dci de 2. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda multijet ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim tıkanıyordu ben dci diyorum ama 80bg olacak en az



      _____________________________

      KulüPRenaulT
      KulüPRenaulT

      2005 Clio Sym. dci 140
      1998 Ferrari 360 Modena F1
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      02 Şubat 2006 14:05:51
      quote:

      Orjinalden alıntı: no_fate



      Alıntıları Göster



      hocam ben palio multijeti 3-4 ay kadar kullandım
      7 aydır dci clio kullanıyorum
      sana şunu söyleyeyim dci multijetten daha seri otobanda daha çok zevk veriyor gaz da kesmiyor
      dci de 2. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda multijet ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim tıkanıyordu ben dci diyorum ama 80bg olacak en az



      Arkadaşım çok subjektif konuşmuşsun

      multijet i sadece sen kullanmadın biz de denedik turbo yu açtığı zaman koltuğa yapıştırıyor sen 2500 devir de gazı kapat bakalım.4000 e kadar kesintisiz torkla yürüyor.

      doblo yu bile yürütüyor bırak palio yu

      tıkanma falan anca ırak mazotu kullnırsan olur

      ödülü alan multijet dci değil.senin bunu kabul etmen lazım

      burda konu 65 lik clio ile 70 lik albea ise aynı yakarlar ama albea performansta götürür.üstelik senelik vergisi nerdeyse yarısı

      80 lik dci ye rakip 90 lık multijet albea da yok malesef yeni punto da var

      multijet inbüyük tork avantajı var.teknik veri kopyalamaya grek yok sanırım

      Bizim yollarda en az yakan multijet dir

      http://arabam.milliyet....=6&rowid=497&yil=2003/10
      Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.5 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      615 Mesaj
      02 Şubat 2006 14:09:14
      arkadaşım benim kullabdığım palioya bp den başka bi yerden mazot almıyordum
      bu arada benim görüşlerim tamamen bana aittir yani başkaları kabul etmek zorunda değildir ayrıca dci
      modifiye etmeye daha yatkındır multijetten
      li ben cliomla birçok palio albeyı tokatladım



      _____________________________

      KulüPRenaulT
      KulüPRenaulT

      2005 Clio Sym. dci 140
      1998 Ferrari 360 Modena F1
    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      02 Şubat 2006 14:34:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: no_fate



      Alıntıları Göster



      hocam ben palio multijeti 3-4 ay kadar kullandım
      7 aydır dci clio kullanıyorum
      sana şunu söyleyeyim dci multijetten daha seri otobanda daha çok zevk veriyor gaz da kesmiyor
      dci de 2. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda multijet ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim tıkanıyordu ben dci diyorum ama 80bg olacak en az


      ben bu yorumu 65 hplik dci motor için yaptım 80lıi olanı kullanmadım...80lik soz konusu olursa bence dci fiatı gecer...multijetide cok yabana atma.motor teknolojisi olarak dci dan cok daha ılerı bır sevıyede egzost da atık yakıt hıc bırakmıyor artı triger denen olay yok omurluk zıncır var...uzun vadede multijet daha mantıklı derım.aradakı yakıt farkıda oyle onemsenecek bır sevıye degıl bence...arkadasın multıjet dobloda 1.2.3. vıtes gercekten cok serı...tabı tıcarı bır araca gore bırde bunu albeada dusun artık...tabı karoser kasa olarak reno yu fiata tercıh ederım kesınlıkle



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      02 Şubat 2006 14:35:25
      quote:

      Orjinalden alıntı: no_fate

      arkadaşım benim kullabdığım palioya bp den başka bi yerden mazot almıyordum
      bu arada benim görüşlerim tamamen bana aittir yani başkaları kabul etmek zorunda değildir ayrıca dci
      modifiye etmeye daha yatkındır multijetten
      li ben cliomla birçok palio albeyı tokatladım


      Bak canım önemli olan senin görüşün falan değil zaten.

      benim görüşüm falan da yok.

      ben sana autoshow un yaptığı bütün testlerden çıkan sonucu verdim.

      bu bir görüş değil sonuç .

      multijet e ödülü de ben vermedim .

      mazotu bp den alman birşey değiştirmez

      eurodiesel almışsan multijet tıkanmaz.

      diyorum ya palio yu geç doblo multijet yürüyor.çok kullandım doblo yu


      palio yu kullanan da çok vatandaş var.

      ben de 1.2 16 v palio vardı.çok bmw ye selektör çaktığımı bilirim.

      ama bunlar züğürt tesellisi

      65 lik clio ile albea multijet falan tokatlamışsan bu ancak trafik ya da pilotaj la ilgili olur

      yoksa sen de biliyorsun ki multijet i yakalayamazsın.

      ama 80 lik dersen 70 lik albea yı geçebilirsin .



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      02 Şubat 2006 14:44:34
      quote:

      Orjinalden alıntı: Akincl



      Alıntıları Göster



      Bak canım önemli olan senin görüşün falan değil zaten.

      benim görüşüm falan da yok.

      ben sana autoshow un yaptığı bütün testlerden çıkan sonucu verdim.

      bu bir görüş değil sonuç .

      multijet e ödülü de ben vermedim .

      mazotu bp den alman birşey değiştirmez

      eurodiesel almışsan multijet tıkanmaz.

      diyorum ya palio yu geç doblo multijet yürüyor.çok kullandım doblo yu


      palio yu kullanan da çok vatandaş var.

      ben de 1.2 16 v palio vardı.çok bmw ye selektör çaktığımı bilirim.

      ama bunlar züğürt tesellisi

      65 lik clio ile albea multijet falan tokatlamışsan bu ancak trafik ya da pilotaj la ilgili olur

      yoksa sen de biliyorsun ki multijet i yakalayamazsın.

      ama 80 lik dersen 70 lik albea yı geçebilirsin .




      Akıncl arkadasım multijette diger dusuk beygırlı cogu dızel motorlardakı gıbı yuksek hızlarla gırmezsen yokusa bayılıyor...



      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.