Şimdi Ara

Renault Captur 1.2 EDC Yağ Eksiltme Problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
11.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault 1.2 EDC motorlar (ben Captur modelinde rastladım) fabrika çıkışından arızalı anladığım kadarıyla.
    Aracın kendi kitapçığında 1.000 KM'de 0,5 Litre yağ eksiltebileceği yazıyor.
    Ve araç gerçekten de bu maksimum değere yakın seviyelerde yağ eksiltiyor. Sıfır araç olmasına rağmen.
    1.2 Motorda 125 beygir yapıyorlar, yağ eksiltmesi normal diyenler olacaktır, hep böyle bir algı var.
    Fakat ben bunu kesinlikle kabul etmiyorum. Eksiltmeyen araçlar da var.
    Kaldı ki madem böyle kronik problemi olan bir araç üretiyorsunuz o zaman yağ kapasitesini yüksek yapın.
    Aracın 4-4,5 litre kadar bir yağ deposu bulunmakta. 1.000 KM'de yarım litre yağ eksilttiğini göz önünde bulundurduğumuzda.
    8.000 KM'de bir aracın yağı tamamen bitiyor. Motorun içinde kullanılan yağı da hesap edip kendimize emniyet payı da bırakırsak aracı yaklaşık 5.000 KM'de bir yağ tamamlatmaya götürmemiz gerekiyor.
    Aracın kitapçığında kullanılması gereken yağın özelliği yazmıyor, servise sorduğumuzda ise "lütfen yağ tamamlamak için servise getirin, dışarıdan yağ eklemeyin" diyorlar.
    Bu da demek oluyor ki 5.000 KM'de bir aracı yetkili servisine götürmemiz gerekiyor.
    20.000 Km'de bir bakımı olan aracı 4 kat daha sık servise götürmeye muhtaç bırakılıyor kullanıcısı.

    Benim kullandığım araçta ise bu yağ eksiltme miktarı daha fazlaydı (9.000 KM'de 2 defa yağ tamamlattım, 1 kere tamamen değiştirdim).
    Araca eklediğimiz yağın anormal olduğunu söylediğimizde ise bu olayı kesinlikle kabul etmediler.
    Bunun normal sınırlar içinde olduğunu söylediler.

    Aracın motorundaki bu kusurun farkında olduklarını şuralarda anladım;
    1-Aracı ASF Kartal Servisine götürdüğümüzde yağ ölçümü yapacaklarını söylediler. Yağ tamamlandı aracın KM'sini not aldık, aracı kullandık, sonra tekrar yağ tamamlandı.
    Fakat ikinci tamamlandığında araçta kalan yağ 2 Litre ölçüldü, yani 2,5 Lire yağ eksilmişti. Fakat servis rapor formunda eksilen yağ miktarına 2 Litre yazmış (2,5 yerine). Biz de evraktaki kasıtlı yapılan bu hatayı fark etmeyip imzalamış bulunduk. Yaklaşık 4.000 KM yapan araç 2,5 Litre yaktığı için normalin üstündeydi fakat servisin yaptığı oyunla 2 Litre çıktı ve sınırda kaldı.

    2-Sonra bu aldatmacanın ardından biz genel müdürlüğe şikayette bulunduk ve bizim servisimizi Mais Anadolu olarak değiştirdiler ve bundan sonra orayla görüşmemizi söylediler.
    Fakat sorunlar böyle kesilmedi. Mais Anadolu da 1.000 KM'lik test istedi. Yağ tamamladık 1.400 KM sonra aracı tekrar servise götürdük.
    Servis müdürü araca bindi KM'sine baktı. Sonra aracın yerini değiştireceğini söyleyip beni bekleme salonuna aldı.
    Beni tekrar aracın başına çağırdığında aracın yağ kapağı açılmış, yağ ölçümü yapılmış ve tekrar yağ eklemek üzereydi.
    Dereceli kaptan 700 ml yağ seviyesine getirdi ve araca ilave etti.
    Aracın yağ çubuğundan ölçümünü yaptı, çubuk çizgiye gelmemişti fakat bana bunun normal olduğunu tam çizgiye gelmemesi gerektiği söyledi (halbuki geçen sefer tam çizgideydi fotoğrafı da var).
    Sonrasında servis raporu tuttu ve beni gönderdi.
    Araçla döndüğümde şaşırdık. Daha önce 600-700 ml yağ eksilten araç bu sefer tam rakam olarak 500ml eksiltmiş gözüküyordu.
    Sonra bana aracın düz bir yerde olup olmadığını sorduklarında uyandım.
    Servis müdürü aracın arka tekerlerini platforma çıkarmış fakat ön tekerlerini yerde bırakmıştı. Araç eğimliydi ve yağ ölçümü bu sebeple ikinci seferde fazla çıktı.
    Allah'tan ben oradan ayrılırken, testin bununla bitmediğini, aracı her servise getirdiğimde eklenen yağı ölçtüreceğimi söyledim.
    Bir sonraki gidişimde (geçen hafta) araç yine 500ml üzerinde yağ eksiltiyor çıktı.
    Ki serviste çalışan arkadaş bilmiyormuş gibi yağı direkt hazneden koymaya başladı, yaklaşık 100-150 ml koymuş bulunduğunda "dur dur napıyorsun, ölçerek koyacağız" diyerek durdurdum.
    Orada fazladan koyulan 150ml'yi de ekleyelim dediğimde "yok abi orada bir iki damla gitti merak etme sen" deyip yine bildikleri rakamı yazdılar rapora.
    Buna rağmen fazla çıktı.

    Kusura bakmayın çok uzun uzun anlattım.
    Aracı almayı düşünen veya çevresine tavsiye niteliğinde merak edenlere bilgi olarak yazıyorum bunları.
    Firmaya aracın iadesi için başvuruda bulunduk, süreç devam ediyor. Muhtemelen yakında hukuki sürece gireceğiz.


    Bu arada Renault'un diğer çapsızlıklarından örnek vereyim;
    1-Aracı yağ eksiltmeyen veya daha az yağ eksilten bir modelle değiştirelim diye teklif ettik. Bize 57.000 TL'ye sattıkları aracı 46.000 TL'ye alabileceklerini söylediler.
    Sanki biz keyfi değiştiriyormuşuz, araç hatalı değilmiş gibi ikinci el fiyatı teklif ettikleri yetmiyor, bir de "ölücü" diye tabir edilen fiyata alıyorlar.
    Aynı araç sahibinden.com'da 50-55 arasına satılıyor (alan olur olmaz o ayrı, yaklaşık satış değeri o).
    2-Bu sırada aracın 20.000 bakımı geldi. Servise götürmek için 500 KM opsiyon olduğunu söylediler.
    Fakat aynı zamanda 10 günden önceye randevu veremeyiz, servis dolu dediler.
    Ben de doğal olarak "peki ne yapacağız, 10 günde 500km'yi geçeriz, araca binmeyelim mi?" diye tepki verdiğimde ise gelen cevap aynen şu şekildeydi "İster binin ister binmeyin orası beni ilgilendirmez"


    Benim niyetim markayı tamamen kötülemek değil, Renault'un sağlam araç ürettiğini, dizel motorlarının iyi olduğunu duyduk da güvendik zaten.
    Fakat piyasaya çıkardıkları hatalı motorların arkasında durmamaları bunun örtbas etmek için binbir çabayla kandırmaca içinde bulunmaları da bir o kadar absürt.



    Son bir diğer konu ise;
    Aracın kitapçığına 1.000 KM'de 500 ML yağ eksiltebilir yazmaları üreticiyi nasıl koruyor anlamıyorum.
    Aracın internet sitesindeki detaylarında, broşüründe, satış öncesindeki hiç bir evrağında yağ eksiltme ile ilgili bir ibare yok.
    Satış elemanlarına bizzat sorduk, satış elemanlarının bundan haberi yok.
    Ben aracı alırken yağ eksilttiğini bilmeden, bu hatayı kabul etmeden almış bulunuyorum.
    Kitapçığına yazdılar diye ben bunu kabul etmek zorunda mıyım?
    Aracın üreticisi aracı satsa sonra da kitapçığa "Araç bazen çalışmayabilir, bozulabilir" yazsa mesela bu garanti kapsamındaki bir araç için onları korur mu?
    Bilinen bir hatayı kitapçığa yazmanın, satış sonrasında müşteriye bunu açıklamanın ne anlamı var?







  • Çok geçmiş olsun Reno turbo benzinli motor işinde sınıfta kaldı demekki.Yaptıkları da çık büyük terbiyesizlik.Umarım süreç lehinize işler ve sorunlu aracınızdan kurtulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enoman kullanıcısına yanıt
    teşekkürler. umarım hukuki sürece kalmadan hatalarını telafi yoluna giderler.
    yoksa ben 3-4 sene bu iş için uğraşmaya hazırım açıkçası.
    işim bunu takip etmeye müsait.

    amacım başkaları bu tuzağa düşmesin.
    herkes dava peşinde koşacak zaman/enerji/duruma sahip olmayabiliyor.
    ve maalesef aracı kabulleniyorlar.

    sürekli yağ koyarım ne olacak diye düşünmemek lazım.
    belli ki araç yağ eksiltiyorsa aracın motorunda sızdırmazlık problemi var.
    yoksa buharlaşan yağın kartere dönmesi gerekir.
  • Geçmiş olsun. Vw tsı motordan çok çekti bu yağ yakma meselesinde şimdi de sıra Renault'da.

    Geçen Günlerde 1.2 turbo clioyu teste aldım ve motordan genel anlamda memnun kalmadım.

    Şu anda alınabilecek bir thp var bir ecoboost. Tsı de toparladı artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Geçmiş olsun. Vw tsı motordan çok çekti bu yağ yakma meselesinde şimdi de sıra Renault'da.

    Geçen Günlerde 1.2 turbo clioyu teste aldım ve motordan genel anlamda memnun kalmadım.

    Şu anda alınabilecek bir thp var bir ecoboost. Tsı de toparladı artık.

    Evet vw tsi ile ilgili aynı problemleri duydum, düzeltmişler midir bilemiyorum.
    Renault bunu deneme amaçlı mı yaptı ne oldu bilmiyorum ama hiç kendilerine yakışmayan bir sonuç çıktı.
    Dediğim gibi en kötü tarafı da arkasında durmamaları, telafi etmemeleri.

    ecoboost ile ilgili biraz daha bekliyorum şahsen, yakında kullanım deneyimleri daha detaylı halde piyasaya yayılır.

    şuan için japon'dan gitme taraftarıyım :)
  • vw'de de devam ediyor yağ eksiltme problemi. Renault gene 1000 km'de 500 cc demiş. Vw de 1 litre normal yazılı.

    Bakım kitapçığına bile yazılmış olması bunun her zaman problem olmayacağı manasında. Vw konularında motor rodaj sonrası yağ tüketimi azalıyor genelde. Problem olan araçlarda azalmıyor.

    Bunun sebebi bence rodajdaki kullanım ile ilgili veya kullanılan güzergah olabilir.

    Esas problem yağ yakma konusunun satarken bilgi verilmemesi. Turbo araçlar tahminime göre soğukken zorlanınca yağ yakıyor turbodan. Araç çalışınca yağ basıncı tam oluşmadan hemen hareket etmek veya motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmak sebep olabilir.

    Bence firmalar bu değerleri verirken ilk 5000 km bu şekilde yağ yakabilir ama devamında yakarsa problem var demeli. Yoksa araç 20000 km de bir bakıma giriyorsa, bakıma kadar 20x0,5 litreden 10 litre yağ yaksa yakıt alırken yağ almak da gerekir. Bu da kabul edilemez.

    Sürücülere bilgisiz satış danışmanları rodaj eskide kaldı derse olacağı bu sonuçta. Araç yağ yakıyor mu desen ilk defa duymuş muamelesi yapar. Ama kitapçıkta rodaja uyun der. Tüm gün galeride oturup insan bir sefer bile sattığı aracın kullanma kılavuzunu okumaz mı hiç?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    vw'de de devam ediyor yağ eksiltme problemi. Renault gene 1000 km'de 500 cc demiş. Vw de 1 litre normal yazılı.

    Bakım kitapçığına bile yazılmış olması bunun her zaman problem olmayacağı manasında. Vw konularında motor rodaj sonrası yağ tüketimi azalıyor genelde. Problem olan araçlarda azalmıyor.

    Bunun sebebi bence rodajdaki kullanım ile ilgili veya kullanılan güzergah olabilir.

    Esas problem yağ yakma konusunun satarken bilgi verilmemesi. Turbo araçlar tahminime göre soğukken zorlanınca yağ yakıyor turbodan. Araç çalışınca yağ basıncı tam oluşmadan hemen hareket etmek veya motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmak sebep olabilir.

    Bence firmalar bu değerleri verirken ilk 5000 km bu şekilde yağ yakabilir ama devamında yakarsa problem var demeli. Yoksa araç 20000 km de bir bakıma giriyorsa, bakıma kadar 20x0,5 litreden 10 litre yağ yaksa yakıt alırken yağ almak da gerekir. Bu da kabul edilemez.

    Sürücülere bilgisiz satış danışmanları rodaj eskide kaldı derse olacağı bu sonuçta. Araç yağ yakıyor mu desen ilk defa duymuş muamelesi yapar. Ama kitapçıkta rodaja uyun der. Tüm gün galeride oturup insan bir sefer bile sattığı aracın kullanma kılavuzunu okumaz mı hiç?

    Aracın rodajı yaklaşık ne kadardır bilmiyorum fakat araç şuan 20.000'i geçti yağ eksiltme problemi devam etmekte.
    Dediklerinize tamamen katılıyorum zaten Renault'a anlatmak istediğim de tam olarak bu iki konuydu;

    1-Bu servis tarafında bilinen bir durum ise satış elemanlarına çok kısa bir sirküler yayınlanarak neden bilgisi verilmiyor. Neden müşteriden gizleniyor bu?
    Bunun problem olarak sayılıp sayılmaması size göre değişkenlik gösterebilir fakat müşterinize bunu önceden sunup onun taktirine bırakmanız lazım.

    2-5.000 KM'de bir yağ tamamlatmaya götürmem gereken bir aracı neden almak ister bir insan? Bu yağ eklemenin de ısrarla serviste yapılması gerektiği söyleniyor.
    Hadi ben şuan istanbul'da oturuyorum. ya anadolu'da ücra bir yerde kullanacak olsaydım? her 5.000 km'de bir aracı servisi için şehre mi götürecektim?
    Bir araç 5.000 km'de bir servise ihtiyaç duyarsa bu otomobilin doğasına aykırı olmaz mı?

    Bu soruları sorduğum zaman cevap veremiyor, kem küm ediyorlar.
    İşte "Biz genel merkezin bize verdiği bilgiler doğrultusunda" bık bık bık konuşuyorlar.
    Kendilerinin o an yapabileceği bir şey yok sonuçta, şube olarak aracı iade kabul etme yetkileri yok.
    Fakat Genel Merkeze bu problemden dolayı müşterilerin genelinin memnuniyetsiz olduğu ve çözülmesi gerektiği konusunda baskı yapabilirler.
    Konu bazlı değil genel bir çözüm arayışı gerekiyor doğrusu.

    Ben en son servise gittiğimde aracınızı 5.000km'de bir servise götürmek ister misiniz diye sorduğumda, servis şefi bana hak verdiğini belirtti "fakat taktir edersiniz ki ben de bir kuruma bağlıyım" dedi açık açık.
    Elinden geleni yapacağını ve genel müdürlükte konun takipte olduğunu söyledi. araç bir sonraki bakıma geldiğinde durum iyice netleşecek diyor.
    Bakalım bekliyoruz şuan mecbur.




  • Yağ yakma probleminiz devam ediyormu hukuki süreç başlattınızmı?? Bendeki araçlara aynı problem mevcut hatta serviste kayıt bile açmıyorlar kayıt açarsak para talep ediyorlar. Çok can sıkıcı bi durum bende hukuki bir sürece girmek istiyorum saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 35rome35 -- 11 Nisan 2016; 12:14:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno alayında problem var ama soyle bır durum varmı Turbolu arabalar sonucunda her 7500 km. de yag bakımı ısterler maleseff..20.000 km de bırmı sokuyor Reno perıyodık bakıma aracı ?
  • Merhaba aynı konu şuan bende de var. 2015 model clio 1,2 edc sport tourer. Araç 27000 km olmasına rağmen 20bin bakımı hariç tam 4 kere 2 lt yağ eklediler.En son 15/12/2016 tarihinde servise götürdüğümde fabrikadan gelen yazılım olduğunu ve bu yazılımı aracın beynine yükleyeceklerini söylediler. Yazılımdan sonra düzelecek dediler. Yazılımdan sonra aracın motorundan çık çık sesleri gelmeye başladı ve yağ ölçümünü kendim yaptığımda yağın çok fazla olduğunu gördüm. Ertesi gün servise tekrar gittim durumu anlattığımda yağın normal düzeyde ve sesin normal olduğunu söylediler. Yazılım aracın performansını arttırdığı için bu ses gelir dediler. Müşteri hizmetleri şikayet ettim ve şimdi sonuç bekliyorum. Gerekirse dava açarım zaten abim avukat. Sizden ricam siz nasıl bir yol izlediniz. Ve sizin durumunuz nasıl sonuçlandı.
  • Arkadaşlar merhaba,
    Kusura bakmayın uzun süredir konuyla ilgilenemedim.
    Son durum şöyle gelişti.

    Aktif olarak iş için de kullandığımız bir araç olduğu için, servis git gel süreçleri bizi çok yordu.
    İleriye yönelik attığımız her 1-2 adımdan sonra bizimle ilgilenen kişiler hatta servisler değiştirildi ve tüm sürece tekrar başlatılmak zorunda kaldık.
    En son büyük ilerleme gösterdiğimiz (Servis müdürünün konuyu sözlü olarak kabul ettiği) servis olan Mais Anadolu (Maltepe E5 üstündeki) satılmış.
    Görüştüğümüz avukat bize şansımızın çok çok yüksek olduğunu fakat sürecin de bir o kadar uzun olacağını söyledi.
    Açıkçası daha yoğun servis süreçlerine, bilirkişi raporlarına vs ayıracak zamanımız olmadığına karar verdik.
    Aracı aldığımız Ranult ASF (Kartal) ile görüşüp ne yapabileceklerini sorduk.
    Tekrar takas önerildi.
    Biraz zarar ettik açıkçası fakat bu kadar süreçte arabayı kullanmış olduğumuz için bunu göz ardı edebiliriz dedik.
    ASF de (piyasadan araştırdığımız kadarıyla) bize cidden sıra dışı bir fiyat verdi, mağduriyetimizi göz önünde bulundurarak.

    1.5 EDC motora geçiş yaptık. Şuana kadar en ufak bir sıkıntısı yok. Umarım böyle devam eder.




  • Slm kardeşim benimde aynı problem vardı hukuki süreç başlattım..hatta 2 kere fransaya bile mesaj yazdım hiç ses seda olmadı.başka kişiler varmıdır acaba bizim gibi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı problemi daha ufak miktarlarda ben de yaşadım ama yetkili servisteki arkadaşlar bunun bir hata olduğu kısmına kesinlikle karşı çıkıyorlar.
    genel olan algı bunun bir hata veya kronik bir eksiklik olduğu yönünde ama aracın üretimi esnasında ön görülen ve kullanım kılavuzunda eklenen bir ayrıntı olarak bakıyorum ben olaya zaten diğer seçenek de bunu kabul etmeyip aracı satmak olacaktır.

    fakat biraz daha samimi bir tartışma içerisinde 1.2 cclik bir motordan 120 beygir almak için bir şekilde zaten bir yerinden bunu çıkarmanın zorunlu olabileceği konusu açıldı.
    yani demem o ki, o yüksek sıkıştırmaya sekmanların bir nebze yağ yakmasını normal olarak karşılıyorlar.
    1.5 litrelik yağ değişimine kdv dahil 94 lira fiyat veriyorlar.
    araçtan memnunsanız bu yağı 5 Litresi 118 TL olacak şekilde tedarik edeibliyorsunuz.
    yağ ekleme işlemi de zaten oldukça basit. bence alıp kendi başınıza da ekleme yapabilirsiniz.

    bir diğer husus da turbolu araçlarda bu yağ eksiltme mevzusu sanırım bir süre daha sürüp gidecek.
    eskiden olsa atmosferik motorda böyle bir eksiltme yapılsa panik olurdu ama turbo araçta bence içinizi rahat tutun.
    olayın bir pazarlama hilesi olduğu konusuna ise kesinlikle katılıyorum.

    ayrıca, Renault'un müşteri ile olan iletişimini de 10 üzerinden 2 falan diyorum.
    yani aracı sattıktan sonra müşteri temsilcisini arayıp bilgi isteseniz dönüş yapmıyorlar.
    sosyal medya üzerinden mesaj atıyorsunuz aynı vurdum duymazlık devam ediyor.
    bu markayı kullanmamın tek nedeni genel Renault Türkiye'nin aksine, ilgili bir yetkili servisinin evime çok yakın olması.
    telefonla arayınca 10 dakika içerisinde gel diyorlar. hem detaylı bilgi istediğimde veriyorlar hem de gittiğimde alakaları da güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angelizer -- 18 Temmuz 2018; 16:27:54 >




  • Aynı aracın 2017 yeni kasası var bende yağ eksiltme sorununu yaşamadım 2 senedir sık sık da kontrol ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba neden yağ yakar, aracın yağ eksiltmemesi hatta 10 binde 1 litre ekiltmesi lazım normal değil

    turbo motorlar neden böyle alt tarafı turbo,turbo yağı vakumluyabilir dikkat edin
  • 2018 model 1.2 edc’li Captur’um var. 6250 km oldu yağ eksiltme sorunu yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.