Şimdi Ara

Renault 19 Europa (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
2
Favori
275.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • demek benim yukarda verdiğim model beymen club. sorduğum adam da bole bişey demişti ama anlamamıştım . demek beymen club demiş.
  • beymen cLub Ların o kendine has yeşiL rengine hastaydım bi araLar
    bence çok iyi bi seçim oLur
  • En son çıkanı ve en lüksü Alize mi?
  • Aslında o konuda bir tutarlılık söz konusu değil. Alize'lerin airbagsiz olanı da var.Alize'lerde tek ortak özellik klima ve 1.6 litre enjeksiyonlu motordur.

    RTE donanımda ise yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve direksiyondan kumandalı radyo teyp & alaşım jantlar (klima & airbag zaten var) bir ara standart olarak sunulmuştu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exposure -- 19 Ocak 2006 10:47:50 >
  • arkadaşım bizdede 2001 model rte alize var ve daha 27binde çok fazla kullanmıyoruz fakat çok güzel ve sorunsuz bır araba az yakıyor ve tam bır uzun yol arabası ole göze batan olumsuz yonlerıde yok sadece bıras baş mesafesı az ama normalde genıs ferah bır arac tavsıye ederım..ve muhakak enjeksıyonlu modellerden almanı tavsıye ederım..artık karbıratorlu sıstem tarıhe karısıcak ve enjeksıyonlu muhakkakı karbıratorluye göre daha az yakar.tavsıye ederım
  • bence imkanın varsa uzerine biraz ekleyip eski kasa megane lardan alırsan ilerde daha rahat edersin(ikinci el acısından)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PNR05


    quote:

    Orjinalden alıntı: seyitahmet32

    Renault 19 araçların kronik hastalıkları
    1-karbüratörlü olan motorların( 1.4 ve 1.6 olanlar) ilk çalışam esnasında jikle kullanmadan çalışmaması.
    2-Motorun ısınasıya kadar teklemesi ( karbüratörlü modeller)
    3-İçeriye motor sesi almasıdır.
    NOt: Renault 19 kullanıcısı


    aynen başka bi sorunumuz yoktu



    3 yıl karbüratörlü 1.6 kullandım. Yukarıdaki bilgilere ilave yakıt tüketiminin fazlalığını ekleyebilirim. (Bu motorlar yanlış bilmiyorsam arjantin üretimi, tıpkı fairway'deki gibi bu nedenle biraz problemli olduğunu biliyorum.) Aynı model amca oğlunda vardı sıfır almışlardı. Araba canavar gibiydi 80 değiş 100 beygir gibiydi. Otomobil biraz da şans meselesi. Bu modelin erken üretimden kalktığını, hala üretilse broadway gibi çok müşteri bulacağını düşünüyorum. Sümbül'den bin kat iyidir :) Sonuç olarak ben enjeksiyonlusunu tercih ederdim.




  • 5 yıl boyunca renault 19 europa 1.6e RNE kullandım.sıfır almıştım. bu aracın pek artısı yok diyebilirim. bu arabayı aldığım zamanlar bir miktar daha fazla para vererek yine sıfır toyota corolla 1.6 XEİ veya GLİ alabiliyordum. hala corolla'yı tercih etmediğim için kendime kızıyorum. bu araçla 80.000 km yol yaptım. kesinlikle çok dikkat etmeme rağmen iki kez arka amortisör, bir kez ön amortisör değiştirmek zorunda kaldım. amortisörleri çok kalitesiz. bu araçların en büyük kronik rahatsızlığı frenlemelerde, vites değiştirmelerde debriyaja bastığın zaman stop etmesiydi. bu arızayı iki yetkili servis çok uğraşmalarına rağmen çözememişti. daha sonra biraz araştırdığımda aynı arızanın diğer araçların çoğunda olduğunu gördüm. yol tutuşu ise berbattı. özellikle rüzgarlı havalarda ve virajlarda çok kötüydü. fren mesafesi ise çok uzundu. özellikle sürücü koltuğunun kumaşı ve içindeki süngeri çok adi idi. koltuklar çok fena bozuldu, yırtıldı, süngerleri ortaya çıktı. direksiyon simidinin kaplaması tamamen soyuldu. hatırlayamadığım kadar başka sebeplerle yetkili ve özel servislere gittim. bu araçtan sonra corolla 2001 model vvt-i aldım. yaklaşık 60.000 km'de onunla yaptım. sadece yol tutuş olarak memnun kalmadım. bu aracı tanıdık birine sattım.arada kullanıyorum. bu araç şu anda 155.000 km'de daha yeni gibi. hiçbir yerinde yıpranma bozulma görmedim, tıkırtı duymadım. hala orijinal baskı balata, amortisörler ve arka fren balatası var. ön takım hiç sorun çıkarmadı.egzosu yepyeni duruyor. ben 19'da iki defa ekzos değiştirmiştim.




  • Eğer LPG olucaksa kabrülatörlü 1.6 veya 1.4 alın.Çünkü sorun çıkarmaz LPG' nin motora ne kadar gaz verdiğini ayarlarsın.Ama enjeksiyonlu modellerde yok...O yüzden KABRÜLATÖRLÜ 1.4 VEYA 1.6 RNA tercih ederim.Ama seçim senin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    5 yıl boyunca renault 19 europa 1.6e RNE kullandım.sıfır almıştım. bu aracın pek artısı yok diyebilirim. bu arabayı aldığım zamanlar bir miktar daha fazla para vererek yine sıfır toyota corolla 1.6 XEİ veya GLİ alabiliyordum. hala corolla'yı tercih etmediğim için kendime kızıyorum. bu araçla 80.000 km yol yaptım. kesinlikle çok dikkat etmeme rağmen iki kez arka amortisör, bir kez ön amortisör değiştirmek zorunda kaldım. amortisörleri çok kalitesiz. bu araçların en büyük kronik rahatsızlığı frenlemelerde, vites değiştirmelerde debriyaja bastığın zaman stop etmesiydi. bu arızayı iki yetkili servis çok uğraşmalarına rağmen çözememişti. daha sonra biraz araştırdığımda aynı arızanın diğer araçların çoğunda olduğunu gördüm. yol tutuşu ise berbattı. özellikle rüzgarlı havalarda ve virajlarda çok kötüydü. fren mesafesi ise çok uzundu. özellikle sürücü koltuğunun kumaşı ve içindeki süngeri çok adi idi. koltuklar çok fena bozuldu, yırtıldı, süngerleri ortaya çıktı. direksiyon simidinin kaplaması tamamen soyuldu. hatırlayamadığım kadar başka sebeplerle yetkili ve özel servislere gittim. bu araçtan sonra corolla 2001 model vvt-i aldım. yaklaşık 60.000 km'de onunla yaptım. sadece yol tutuş olarak memnun kalmadım. bu aracı tanıdık birine sattım.arada kullanıyorum. bu araç şu anda 155.000 km'de daha yeni gibi. hiçbir yerinde yıpranma bozulma görmedim, tıkırtı duymadım. hala orijinal baskı balata, amortisörler ve arka fren balatası var. ön takım hiç sorun çıkarmadı.egzosu yepyeni duruyor. ben 19'da iki defa ekzos değiştirmiştim.

    iyi günler arkadaşlar...bende de 2000 model 1.6 rte alize var...6 yıldır kullanıyorum...servislerini hep aldığım yer olan izmir-bornovada mais a.ş de yaptıdım.genel olarak temiz bir araç.genişlik iyi..aractan memnun olmamıza karşılık ve arkadaşımın dediği gibi titiz kullanmaıza karşılık hem ön hem de arka amoisörleri değiştirdim.önce önler gitti sonra arkalar.(40.000 de ön gitti) Bunun dışında ön takım tamamen değişti.Nedeni içeriye aldığı ve direksiyona vuran sesler.Bu problemler dışında motor olarak hiçbir problem yaşamadım..arka ve orta ekzos 1 er defa değişti.5. yılda arka, u yıl orta ekzos değiştirdim.Ama genel olarak kullanmaktan zevk aldığım bir araç.Özellikle yol tutuş konusunda....paylaşmak istedim...saygılar...




  • Merhaba..
    Bir dönem renault 19 alize'yi bende askerdeyken kullandım..
    komutan aracıydı.her türlü bakımı eksiksiz yapılıyordu.

    eksileri ve artıları: virajlarda kötü bir araç..sola doğru girdiim virajlarda ön konsolda duran selpak kutusuyla beraber güneye doğru yolculua çıkardık..sağa doğru olanlardada tam tersi..amortisör patlaması benim başıma gelmedi.. çok dikkat ederdim bendeyken bişey olmasın diye..ama benden sonraki arkadaşta servise girdi diye hatırlıyorum. hız yapınca araba yere tam yatmıyor bu bana pek güven vermemişti açıkçası

    koltukları rahattı koltuk kılıfları kaliteli bişeydi..direksiyondan teybi kumanda edebiliyodum..motoru ii çalışıyodu (bildiim kadarıyla tek noktadan enjeksiyonlu!!) ama içeriye biraz fazla ses alıyodu gibi. freni pamuk gibiydi arabanın durması için frene hafif bi dokunuş yeterliydi.direksiyonu tam kırdıımda motoru titretiyodu..daha sonra bi arkadaş direksiyonu sonuna kadar çevirmemem gerektiini ve eğer beni ti'ye almadıysa adını hatırlamadıım bişeyin patlayabileceini söylemişti :)

    tavsiye olayı: yüzde 60 olarak tavsiye ederim..
    ama toyota corolla gli modelini sorsanız ona yüzde 80 derim..çünkü eski patronumun aracıydı kısa bi dönem kullanmıştım ve çok ii çok hoşuma giden bir arabaydı..

    yedek parça fiyatları hakkında bir bilgim yok..heralde reno 19'un yedek parçası toyota corolla' dan daha ucuzdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir01 -- 12 Şubat 2007; 17:53:48 >




  • 97 model renault 19 Rn 1.4 karbiratörlü modelini 9 yıl boyunca kullandık.150 bin km yaptık. gecen yıl sorun cıkardığı için değil daha lüx konforlu ve güvenli bir arac (renault scenic II)almak için sattm. 9 yıl boyunca hiç bir sorun çkarmadı. bi kere yolda bırakmışlığı yoktur. tabi periyodik bakımları aksatmadım.
    R-19 kötü özellikleri
    soğuk havalarda motoru çalıştırmak zor oluyor gercekten. 1. vitese zor geçiordu. (bu normal)
    amörtüsörler yumuşak olduğu için sert girilen virajlarda araç yatma eğilimi gösteriyor Ama amörtisör yaumuşak olmasıda konfor sağlıyor.3 bin devir civarların da motor sesi çok duyuluyor.direksiyonu oldukaça yumuşak olması şehir içinde kolaylık sağlasada yüksek hızda sertleşmemesi sorun yaratabilir. Fakat o dönemde ki ve o sınıfta ki araçlarda bu özelik zaten yoktu. Bir de son zamanlar da 1. vitese geçmekte zorlanıyordu. Yokuşlarda bayıldığı oluyoru fakat abartlcak kadar da değil di. (1.6 sı yeterli çekişi gösterir ztn)bir de arka koltuk başlıklarının olmaması.
    iyi özellikleri.
    Bence sınıfında ii tasarıma sahip. Ben sedan modeline sahiptim. Otomobilin oranları cok ii bence. motor kaputu ve bagaj ksmı dengeli bir biçimde tasarlanmış. (bknz tempra kötü örnek) arka tasarımı çok hoşuma gider hala . ön de ksılmış farların arasında belirgin bir ızgara göstermeden fırlayan renault amblemi güzel bir tasarım örneği bence. Tabi tasarım subjektif bir değer olduğu için beğenmeyenlerde vardır tabi ki :)
    iç mekan yeterli ferahlık sunuyor. özellikle hem ön hem de arka diz mesafeleri yeteliydi. otomobilin görüş açısı iyidi. oturuş pozisyonu iidi. döşemeler bence kaliteli idi. 9 yıl boyunca hiç bir söküğü olmadı
    koltukları rahattı gerçekten.bagaj haçmi de tatmin edici büyüklükte. amörtisörleri yumuşak olduğu için bozuk yollar da konforu bozmuyor. Bu araç oldukça ekonomik. tabi yaş ilerledikce benzin tüketimi de artıyor. Ama yine de ekonomik. canlı bir motora sahip. ilk 3 viteste yeterli ataklıyor sağlıyor. sollamalarda iice emniyete allmadan yapmamak lazım :) benim aracım iki farklı iklim gördü. karsal iklimi ve izmirin nemli ılman iklimini geçirmiş bir araç olmasına rağmen kaportada bunla ilgili pas gibi bir sorunla karşlaşmadım. Ancak soğuk bir iklimde yaşıyorsanız motorun geç ısındığı ve ısıtmasının uzun sürdüğünü söyleybilirim. klimalı modeli nasıldır bilmiyom.
    şimdilik aklıma gelen özellikler bunlar. bunun dışında yine aynı 97 98 model opel astralarda ii bir tercih olabilir. onlarda hosuma giderdi benim




  • arkadaşlar bizde de 2000 model 1.6 enjeksiyonlu (alize) var. yaklaşık iki yıldan beri kullanıyoruz.biz ikinci sahibiyiz.araçtan şu ana kadar pek bi şikayetimiz olmadı.72000 de ön amortissörler değişti (zaten europalrın genel sorunu).ön amortisörler gazlı olduğu için virajlarda çok yatıyor.bunun dışında bi eksi yönü yok. 195 km hızı gördük.hani derler ya köpek gibi gidiyo.aynen öyle çekiş muhteşem.yakıtı az (Km 190 ykr)orta sınıf için mükemmel bi araç.
  • Arkadaşlar Bende Renault 19 Europa 1.6 RNE'a Kullanıcısıyım. 1998 Model. Üçüncü sahibiyim 90 km aldım. km 120 binde 30 bin km bindim bu arabaya. Ön ve Arka Amatösörleri değiştirdim. Malum bizim burda yollar patates tarlası gibi. Çok çabuk yıpranıyor amotösörler. Arabadan memnunum. Hiç bir sorun yok. beni yolda bırakmadı. Araç enjeksiyonlu ve benzinli. Satmayı düşünüyorum. Niye derseniz benzine verecek param kalmadı artık. Ama gerçekten çok güzel araba. Özellikle fren sistemi çok harika. Ben 180 vurdum. halada 180 vurduğuma korkuyorum çünkü traktörün altına giriyorduk. Son anda kurtardık. Virajlarda ve rüzgarlı havalarda fazla hız yaptığın zaman savuruyor. Şimdik dizel bir araba almak istiyorum Wolkswagen Caddy.
  • 2000 model r19 1.4 rna vardı bizde.sıfır almıştık arabayı.aldıktan 4-5 ay sonra lovato marka tüp taktırmıştık.2 sene önce sattık.yukarıdaki yorumları okudum da acaba biz mi çok iyi araba kullanıyoruz yoksa o arkadaşlar mı kötü kullanıyor anlamadım.arabayı sattığımızda 125 bin kmdeydi.ne amortisör değiştirdik,ne viteslere zor geçiyordu.sadece ve sadece sabahları zor çalışıyordu.o da bütün karbüratörlü renolarda olan bi hastalık.onun dışında kesinlike bizi üzmedi.yetkili servisede hiç gitmedik.tanıdık tamirci var.her zaman ona götürdük arabayı.ben askere gidince babam sattı arabayı.bbabama çok kızdım.benim göz bebeğimdi o araba.hastasıydım diyebilirim..gerçi sattığı adam bizim mahallede oturuyor.görüyorum bazen arabayı.hala ilk günkü gibi..alan kişi de bizim gibi titiz herhalde.yani kısacası biz çok çok memnunduk.param olsun tekrar alacam bi tane..
  • Corolla tercihi daha isabetli olur kanaatindeyim.
  • bizde çok uzun zamandır var r19 95 model karbrıtörlü rt şuan 195.000 lpg li de herhalde hala deli gibi kullanıoruz çok ta zorlarız açıkçası
    ne motor yağına bakıoruz ne bakım yaptırıyoruz araba hala katır gibi nasıl gidio anlamıorum motorda çok ii durumda
    ben ençok seri oluşunu seviyorum 3. viteste bile patenaj çekebilen bi araba (tabi benzinde) ama şu ön amartisörler iyi değil virajlarda çok yatıyo sabahları vitesler zor geçio hareket halinde 1. vitese zor geçio bide lpg den herhalde rolanti bazen çok düşük ısınınca yüksek motor ısınmadan basınca gaz pek yemio ama ısınınca motor ii ısınana kadar pek zorlamamak gerekio
    otoyolda 165-170 yapıo lpg le ama 150 den sonra tüple pek hızlanmak kola değil 170 e çıkınca araba yerden kesilio ve güven verici gitmio açıkçası zaten yerden fazla yüksek gibi gelio insana açkçası 160 bu arabanın güvenli sürati (zaten birazda balance yapılmasılazım bizimkine herhalde) şehir içi için ii bi araba arka koltuklar çok rahat gelmio bana ama katlanaraktan bagajla birleşiyo o hoş zaten bagaj hacmide gayet ii sayılır
    şu enjeksionlular tek noktalı olduğundan karbratörlüsüyle pek fark etmiyo diyodu tamircim
    seri oluşu ucuz sayılır oluşu bide satışı 2. elde kolay olması ii bence
    en iyi olanları rna k motor diolardı
    birde alırken 1.6 almak lazım 1.4 e göre 1.6 daha az yakıormuş daha ii diyorlardı

    umarım faydalı olmuştur




  • arkadaşım bende kullandım bu arabayı.
    geçen yıl elimizden çıkardık.8 sene bindik
    tabiri caiz ise eşşek gibi de arabayı kullandık.
    yerine göre dağ yoluna çıktık yerine göre bagajını kapasitesinin önünde doldurup kıçını yere sürtüre sürttüre kullandık.
    bu arabayı alacaksan 1,6 enjeksyonlu 90 beygirlik megane motorlularından al.
    karbüratörlü motorları çok yakıyor dediğim motorlusunu tercih edersen lpg bile taktırma gereği duymazsın özellikle de uzun yollarda.

    bu arabanın belkide bizimkisine özgüydü egsoz manifoldu sorunu vardı.
    araba neredeyse her 50 binde egsoz manifoldunu çatlatıyordu.
    büsküvi gibi kırılmış bir manifold ile karşılaşıyorduk ama hiç de orjinal manifolt takmadık üstüne hep yan sanayisini kullandık.

    gazlı amartisörleri gayet konfora yöneliktir.yol tutuşu fena değildir ama virajlarda yatar.
    kendi dönemi içinde üretilen arabalar arasında iyilerdendir.

    eğer kafana yatıyorsa kesinlikle al derim.tavsiye ederim.
    motor ile ilgili manifold harici hiç bir sorun yaşamadık.

    taş gibi arabadır ufak tefek tıkırtıları kafana takmıyorsan,bence sana uyar.

    ayrıca 90 lık motor 940 kg arabayı çok güzel kaldırıyor.
    karbüratörlü 1,4 falan alırsa performans olarak tatmin etmeyebilir.

    satarken de hele anadoluda yaşıyorsan çok rahat elinden çıkarabileceğin bir araçtır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codexhoo -- 18 Haziran 2007; 17:46:58 >




  • benim ilk arabamdı yakıtta ii ama parçası çok pahalı
  • merhaba
    kendime araba alacakken babam cingozluk yapip kendi arabasini bana vermeye ve kendine yeni araba almaya karar verdi.

    araba renault 19 Europa 1.6 RTE . 1998 model ama henüz 42.000 km de.

    Arabanın bu kilometrede ozellikle hangi bakimleri yapilmali? neler degismeli? enjeksiyonun lazerle temizlenmesi vb?

    Bir de bu arac cok temiz ama tavani izmir gunesinden biraz kavlamis gibi. Otomobillerin boyasini, orjinalini bozmadan parlatan adam eden yontemler var midir? istanbulda bunu nerelerde yaptirabilirim sizce?

    cevaplar icin simdiden tesekkur ederim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.