Şimdi Ara

Renault 19 Europa (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
121
Cevap
2
Favori
275.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alexandraki

    merhaba
    kendime araba alacakken babam cingozluk yapip kendi arabasini bana vermeye ve kendine yeni araba almaya karar verdi.

    araba renault 19 Europa 1.6 RTE . 1998 model ama henüz 42.000 km de.

    Arabanın bu kilometrede ozellikle hangi bakimleri yapilmali? neler degismeli? enjeksiyonun lazerle temizlenmesi vb?

    Bir de bu arac cok temiz ama tavani izmir gunesinden biraz kavlamis gibi. Otomobillerin boyasini, orjinalini bozmadan parlatan adam eden yontemler var midir? istanbulda bunu nerelerde yaptirabilirim sizce?

    cevaplar icin simdiden tesekkur ederim

    Alıntıları Göster
    Güncel

    Aramada denk geldi,ben de yazayım bişeyler.Öncelikle bu arabaların yere düzgün basmamasının en büyük nedeni motor gücü ve kasaya oranla küçük kalan 175-70-13 lastikler.Evet yol tutuşu pek başarılı değil,bir kez uzun yolda kullandım,ama dediğim gibi lastikleri çok küçük,bir tek 1.6 RT ve 1.8 RTi'lerde 175-65-14 var ki taban yine aynı.Aynı ebat lastik takılı olan 2006 Getz'in de yol tutuşunu ben beğenmiyorum.185-60-14 lastik kullanılmasıyla konfordan ödün vermeden yol tutuş büyük oranda iyileşecektir,özellikle de performans lastiği kullanımında.Zaten 175-13 lastikler bu kasada baya komik duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    Güncel

    Aramada denk geldi,ben de yazayım bişeyler.Öncelikle bu arabaların yere düzgün basmamasının en büyük nedeni motor gücü ve kasaya oranla küçük kalan 175-70-13 lastikler.Evet yol tutuşu pek başarılı değil,bir kez uzun yolda kullandım,ama dediğim gibi lastikleri çok küçük,bir tek 1.6 RT ve 1.8 RTi'lerde 175-65-14 var ki taban yine aynı.Aynı ebat lastik takılı olan 2006 Getz'in de yol tutuşunu ben beğenmiyorum.185-60-14 lastik kullanılmasıyla konfordan ödün vermeden yol tutuş büyük oranda iyileşecektir,özellikle de performans lastiği kullanımında.Zaten 175-13 lastikler bu kasada baya komik duruyor.

    Alıntıları Göster
    bende 1.6 var ve kesinlikle 1.4 ten az yakıyo yaşadığım tek sorun LPG taktıktan sonra düzgün bi rolanti ayarını kimsenin yapamamış olması Bunu yardım kısmında bi başlıt açarak sordum ama pek cevap veren olmadı acaba bu sorunu yaşayan pek kimse yokmu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyli

    bende 1.6 var ve kesinlikle 1.4 ten az yakıyo yaşadığım tek sorun LPG taktıktan sonra düzgün bi rolanti ayarını kimsenin yapamamış olması Bunu yardım kısmında bi başlıt açarak sordum ama pek cevap veren olmadı acaba bu sorunu yaşayan pek kimse yokmu

    Alıntıları Göster
    bizde de 95 1.4 rn var araç 130binde,yakıt tasarufu bakımından oldukça iyi lpgde sehirlerarası 115bin şehiriçi 145bin yakıyor ama babam emekli olunca değiştirmeyi düşünüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trm97

    bizde de 95 1.4 rn var araç 130binde,yakıt tasarufu bakımından oldukça iyi lpgde sehirlerarası 115bin şehiriçi 145bin yakıyor ama babam emekli olunca değiştirmeyi düşünüyor

    Alıntıları Göster
    en 1998 model Renault 19 RNE kullandım. Klasik reno. Fazla konforlu olmayan, yol tutuşu normal, bakım maliyetleri düşük. Tüplede iyi uyum sağlıyor (düz sistem tüp takılması yeterli, sıralı tüpe gerek yok). dağ, bayır gezmeyede gider. Anadoluda bu yüzden baya tutulur, buda ikinci elin bira yüksek olmasına neden oluyor. Şimdi Honda kulanıyorum. Hondayı almadan önce 19 aradım, ama 2000-2001 modellerine 13-14 bin istenince, bu kadar para verince daha iyi bir araca binerim dedim ve Honda aldım. Şimdiki aracımdan memnunum. Renault 19'larda yalnız 1600 cc olan motorlu modellerini al. Mümkünse injeksiyonlun olanları olsun(90 hp). Bu motor 2000'li yıllara kadar megane serisindede kullanıldı. 1.4 ler piyasada tutmuyor. Klimalı alırsan satışada kolay gider bunu bil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mukeya

    en 1998 model Renault 19 RNE kullandım. Klasik reno. Fazla konforlu olmayan, yol tutuşu normal, bakım maliyetleri düşük. Tüplede iyi uyum sağlıyor (düz sistem tüp takılması yeterli, sıralı tüpe gerek yok). dağ, bayır gezmeyede gider. Anadoluda bu yüzden baya tutulur, buda ikinci elin bira yüksek olmasına neden oluyor. Şimdi Honda kulanıyorum. Hondayı almadan önce 19 aradım, ama 2000-2001 modellerine 13-14 bin istenince, bu kadar para verince daha iyi bir araca binerim dedim ve Honda aldım. Şimdiki aracımdan memnunum. Renault 19'larda yalnız 1600 cc olan motorlu modellerini al. Mümkünse injeksiyonlun olanları olsun(90 hp). Bu motor 2000'li yıllara kadar megane serisindede kullanıldı. 1.4 ler piyasada tutmuyor. Klimalı alırsan satışada kolay gider bunu bil.

    Alıntıları Göster
    Evet,19'lar çok pahalı piyasada,özellikle de klimalı Alize modeli aşırı pahalı,13-14 bin lira isteyenler var o arabaya.Ama 1.8 RTi'lerin fiyatı da bir o kadar makul,105 hp gücünde full bir araba,ama motoru büyük ve piyasada az sayıda olduğu için tutulmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    En son çıkanı ve en lüksü Alize mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    En son çıkanı ve en lüksü Alize mi?


    Evet en son parti genelde alize olarak satıldı kliması abssi vardı bizim şirkette zamanında 2 tane vardı berbat yollarda ve hor kullanılmasına rağmen sorun çıkarmadı LPG işine gelince orasını bileymiycem ama enjeksiyonlu 1.6lar 8-9lt şehiriçi yakıyodu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@lken -- 6 Ekim 2007; 15:58:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    En son çıkanı ve en lüksü Alize mi?


    Evet en son parti genelde alize olarak satıldı kliması abssi vardı bizim şirkette zamanında 2 tane vardı berbat yollarda ve hor kullanılmasına rağmen sorun çıkarmadı LPG işine gelince orasını bileymiycem ama enjeksiyonlu 1.6lar 8-9lt şehiriçi yakıyodu

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NuriAbi



    Alıntıları Göster
    Hidrolik direksiyon olduğu için direksiyon kutusu keçeleri yağ kaçırıyor.Onu da tornacıda yaptırıyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami

    Hidrolik direksiyon olduğu için direksiyon kutusu keçeleri yağ kaçırıyor.Onu da tornacıda yaptırıyorsun.

    Alıntıları Göster
    2000 ModeL Reno 19 Var ßizde 1.6 Enjeksiyon Lu ArkadaşLar AmortisörLerden Şikayetçi ßen Şahsen Çok razıyım haLa orjinaLLeri Mevcut Rize Gißi ßir yerde Dağ ßayır Çıkıyorum hızda yapıyorum Hemde Çok dikkatsizde kuLLanıyorum bazen arabada Tık yok. Gayet güzeL ve kuLLanışLı ßir araßa.yakıtıda Az Şimdiki arabaLara hem kaLkışta hemde hızda meydan okuyabilir.. firen ve süspansiyonuda iyi bence ßu devirde 2. eL otoLarda Reno 19 iLk 5 e Girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FearLeSs_53 -- 27 Ağustos 2008; 4:15:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    Güncel

    Aramada denk geldi,ben de yazayım bişeyler.Öncelikle bu arabaların yere düzgün basmamasının en büyük nedeni motor gücü ve kasaya oranla küçük kalan 175-70-13 lastikler.Evet yol tutuşu pek başarılı değil,bir kez uzun yolda kullandım,ama dediğim gibi lastikleri çok küçük,bir tek 1.6 RT ve 1.8 RTi'lerde 175-65-14 var ki taban yine aynı.Aynı ebat lastik takılı olan 2006 Getz'in de yol tutuşunu ben beğenmiyorum.185-60-14 lastik kullanılmasıyla konfordan ödün vermeden yol tutuş büyük oranda iyileşecektir,özellikle de performans lastiği kullanımında.Zaten 175-13 lastikler bu kasada baya komik duruyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    Güncel

    Aramada denk geldi,ben de yazayım bişeyler.Öncelikle bu arabaların yere düzgün basmamasının en büyük nedeni motor gücü ve kasaya oranla küçük kalan 175-70-13 lastikler.Evet yol tutuşu pek başarılı değil,bir kez uzun yolda kullandım,ama dediğim gibi lastikleri çok küçük,bir tek 1.6 RT ve 1.8 RTi'lerde 175-65-14 var ki taban yine aynı.Aynı ebat lastik takılı olan 2006 Getz'in de yol tutuşunu ben beğenmiyorum.185-60-14 lastik kullanılmasıyla konfordan ödün vermeden yol tutuş büyük oranda iyileşecektir,özellikle de performans lastiği kullanımında.Zaten 175-13 lastikler bu kasada baya komik duruyor.

    yere düzgün basmıyor demiş çoğu kişi ama bizde de r19 var lastikler dunlop 1.4 motor var.Kalkışlıar bence mükemmel r19'larda.Yerli yabancı araba diyebiliriz ve 1997 model olmasına rağmen lüks,şimdiki arabalarla kıyaslamak aptallık olur.Alayına r19




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayberk228

    quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    Güncel

    Aramada denk geldi,ben de yazayım bişeyler.Öncelikle bu arabaların yere düzgün basmamasının en büyük nedeni motor gücü ve kasaya oranla küçük kalan 175-70-13 lastikler.Evet yol tutuşu pek başarılı değil,bir kez uzun yolda kullandım,ama dediğim gibi lastikleri çok küçük,bir tek 1.6 RT ve 1.8 RTi'lerde 175-65-14 var ki taban yine aynı.Aynı ebat lastik takılı olan 2006 Getz'in de yol tutuşunu ben beğenmiyorum.185-60-14 lastik kullanılmasıyla konfordan ödün vermeden yol tutuş büyük oranda iyileşecektir,özellikle de performans lastiği kullanımında.Zaten 175-13 lastikler bu kasada baya komik duruyor.

    yere düzgün basmıyor demiş çoğu kişi ama bizde de r19 var lastikler dunlop 1.4 motor var.Kalkışlıar bence mükemmel r19'larda.Yerli yabancı araba diyebiliriz ve 1997 model olmasına rağmen lüks,şimdiki arabalarla kıyaslamak aptallık olur.Alayına r19

    Alıntıları Göster
    bizdede r19 var araba çok güzel bir tek sorunu arada bir tıkanıklık yapıyodu oda penzin pompasındanmış yaptırdık başka bir sorunu yok gerçekten renault un en sorunsuz arabalarından biri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kral_98

    bizdede r19 var araba çok güzel bir tek sorunu arada bir tıkanıklık yapıyodu oda penzin pompasındanmış yaptırdık başka bir sorunu yok gerçekten renault un en sorunsuz arabalarından biri

    Alıntıları Göster
    11-12 sene kadar önce,kırmızı bir Renault 19'un kullanıldığı takip mesafesi,şehirlerarası yollarda hız vs. konuları ele alan "Trafik Canavarı Olmayın" temalı filmler yayınlanırdı..

    Aracı kullanan şoför, 90km/h ile giderken birden frene basar; araç kızakladıkça kızaklar, bizde abs'nin adeta bir nimet olduğunu abs'siz aracın panik frene verdiği tepkiler üzerinden anlamış olurduk.

    Bazı Renault 19 modellerinin teknik özellikleri:

    RENAULT 19 1,6 RT
    Motor:4 silindir

    Motor hacmi :1565cc 8V

    Eksantrik: Blokta tek eksantrikli

    Besleme :Karbüratör

    Maksimum Güç :80 HP / 5500 d/d

    Maksimum Tork :122 Nm / 3500 d/d

    Maksimum Hız :180 km/h

    Hızlanma 0-100km/s :12,60 sn

    Ağırlık :945 kg

    Aktarma :Önden

    Frenler ( ön / arka ) :Disk / Kampana

    Şanzıman :Manuel

    1. Vites :3,727

    2. Vites :2,047

    3. Vites :1,321

    4. Vites :0,966

    5. Vites :0,795

    Lastikler :175/70/13

    Gövde Tipi :Sedan


    RENAULT 19 Europa 1,6e

    Motor :4 silindir

    Motor hacmi 1598cc 8V

    Eksantrik :Üstten tek eksantrikli

    Besleme :Püskürtme

    Maksimum Güç :90 HP / 5000 d/d

    Maksimum Tork :140 Nm / 4000 d/d

    Maksimum Hız :185 km/h

    Hızlanma 0-100km/s :12,20 sn

    Ağırlık :950 kg

    Aktarma :Önden

    Frenler ( ön / arka ) :Disk / Kampana

    Şanzıman :Manuel

    1. Vites :3,72

    2. Vites :2,05

    3. Vites :1,32

    4. Vites :0,96

    5. Vites :0,795

    Lastikler :175/70/13

    Gövde Tipi :Hatchback




  • bende halen renault 19 alize (2001) lpg li var benim tavsiyem alma derim aracım 78 binde şu an lpg malesef sıralı olmuyor tek noktadan enjk.lu onun için karadüzen olmak zorunda yakıtı çok konfor yok klima ve enjeksiyon merkezi kilit ön camlar otomatik tabi bu konfor sayılırsa araç hiç yumuşak değil sert bir araç yol tutuş zayıf kalkışta çok çabuk patanaja düşüyor yüksek hıza çıkamıyor uzun yolda insanı yoruyor parça meganlardan pahalı orta kasalar için geçerli tabiki uzun boylular için diz mesafesi az eropayla eş zamanlı 1995 model renault 21 concordem vardı araç fazlalığından dolayı sattım 2.0 motor olmasına rağmen 19 dan az yakıyordu çok kaçıyordu sattığıma pişmanım şu an
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaistlinMajera

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bizde de şuan 2000 Model R19 Alize Rte modeli var.Klimalı,enjeksiyonlu 1.6 90 bg motor,ön camlar otomatik,sürücü koltuğu yükseklik ayarı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thekurufasulye -- 4 Nisan 2010; 14:28:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thekurufasulye

    Bizde de şuan 2000 Model R19 Alize Rte modeli var.Klimalı,enjeksiyonlu 1.6 90 bg motor,ön camlar otomatik,sürücü koltuğu yükseklik ayarı var.

    Alıntıları Göster
    1.4 lerden uzak duracaksın 1.6 sı alınabilir 1.4 çok yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    Bu aracı yedek parça ve yakıt bakımından tavsiye edermisiniz. LPG de takılacak.
    Ve bildiğiniz diğer + ve - leri.
    Yorumlar için teşekkür ediorum şimdiden...



    Başlık 2006 yılında açılmış ve konu nerden tekrar hortladı bilmiyorum bu arabayı yaklaşık 2 yıl kullandım konfor fena değil benim europalarda sevmediğim yanları
    1- Ekzost sorunu, monifold sorunu var ( çatlatıyor)
    2- Kapı kilitleri çok sorunlu kaç defa tamir ettirdiğimi hatırlamıyorum bile ... uzaktan kumanda ile kullandım yine bozuldu
    3- 120km/h hızdan sonra rüzgardan özellikle yan rüzgarlardan çok etkileniyor stabil yol alamıyorsun
    4- Altı diğer yerli arabalara göre (kuş serisi doğan,şahin,tempra..vs) bir hayli yere yakın
    5- Parçası biraz pahalı
    6- vites geçişleri soğuktan çok etkileniyor, özellikle 1.vitese tam durmadan ya da durmaya yakın bir hıza gelmeden geçmiyor bir de vites geçişleri kemikli (renaultların birçok modelinde durum aynı)


    İyi Yönleri;

    1- Yakıtı çok ekonomik enjeksiyonlu motor hakikaten çok az yakıyor hatta günümüzdeki birçok 1.6 motordan dahi daha az yakıyor diyebilirim
    2- parçaları imal yılına göre kaliteli ve sağlam
    3- ikinci el durumu iyidir.
    4- Seri bir araba şimdilik aklıma gelenler bunlar




  • arkdaşlar yeni bir renault 19 aldım 98 model RNE aracı anakradan aldım ve güneş yanıgı var bagajda ve kaputta boya kalkması var eteklerde de ufak tefek çizik var bende boyatmısken komple boyatayım dıyorum tavan hariç . ortalama oalrak bir fiyat ne akdar olur daha once boyatan var mı dikkat etmem gerek şeyler neler biraz bilgi verebilir misiz acaba ? teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurcan samet oguzes

    arkdaşlar yeni bir renault 19 aldım 98 model RNE aracı anakradan aldım ve güneş yanıgı var bagajda ve kaputta boya kalkması var eteklerde de ufak tefek çizik var bende boyatmısken komple boyatayım dıyorum tavan hariç . ortalama oalrak bir fiyat ne akdar olur daha once boyatan var mı dikkat etmem gerek şeyler neler biraz bilgi verebilir misiz acaba ? teşekkürler..

    eğer uzun süre binmeyi düşünüyorsanız boyatın yoksa çok zarar edersiniz boyatmadan önce bol bol fotoğraflarını çekin ve bir dosyaya koyun satarken gösterirsiniz ayrıca boyacıyı iyi araştırın 3-5 kuruş ucuz olacak diye berbat bir boyacının ellerine bırakmayın aracı son olarak fırın boya yaptırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurcan samet oguzes

    arkdaşlar yeni bir renault 19 aldım 98 model RNE aracı anakradan aldım ve güneş yanıgı var bagajda ve kaputta boya kalkması var eteklerde de ufak tefek çizik var bende boyatmısken komple boyatayım dıyorum tavan hariç . ortalama oalrak bir fiyat ne akdar olur daha once boyatan var mı dikkat etmem gerek şeyler neler biraz bilgi verebilir misiz acaba ? teşekkürler..

    eğer uzun süre binmeyi düşünüyorsanız boyatın yoksa çok zarar edersiniz boyatmadan önce bol bol fotoğraflarını çekin ve bir dosyaya koyun satarken gösterirsiniz ayrıca boyacıyı iyi araştırın 3-5 kuruş ucuz olacak diye berbat bir boyacının ellerine bırakmayın aracı son olarak fırın boya yaptırın

    Alıntıları Göster
    teşekkürler ederım hocam. bırkac yerden fıyat aldım ama arasında bayagı fark var 400 tl dıyende var 800 dıyende 1000 tl de var fahiş fiyat ısteyen de var 2000 tl gıbı . ama ismini veremeyegım bır otomobıl markasının servısınde calısan bır kaporta ustası tanıdıgmız 800 tl ye hallederız dedi sanırım onu yaptırıcam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurcan samet oguzes

    teşekkürler ederım hocam. bırkac yerden fıyat aldım ama arasında bayagı fark var 400 tl dıyende var 800 dıyende 1000 tl de var fahiş fiyat ısteyen de var 2000 tl gıbı . ama ismini veremeyegım bır otomobıl markasının servısınde calısan bır kaporta ustası tanıdıgmız 800 tl ye hallederız dedi sanırım onu yaptırıcam

    Alıntıları Göster
    bende 1989 model olandan var, europa olmayan henüz 1.7 orjinal fransız :)

    arkadaşların dediği gibi,

    1. jikle olmadan soğuk havalarda çalışmıyor

    2. parçası pahalı, üretimi durdu çünkü

    3. 1 ve geri vites geçişlerinde gacur gucur sesleri yok mu, genel rahatsızlığıymış bu.

    4. 120den sonra araba savrulacak gibi oluyor, yere yapışmıyor yani

    5. motorum orjinal olduğundan hiç üzmedi beni

    KISACA GÜNÜMÜZ ŞARTLARINA BAKILIRSA TOFAŞ DOĞAN ŞAHİN VEYA BROADVAY ALINACAĞINA BUNU AL Kİ TERFİ EDESİN, JAPON VEYA ALMAN ARABALARI DAHA TATMİNKAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.