Şimdi Ara

RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
620
Cevap
31
Favori
463.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Babamda 98 model station varken aynı hızı benzinde görmüştük. Şimdi bende 77 var. Gazda 110' dan yukarı çıkmıyor. Benzinde 120' den yukarı çıkarken araba titremeye başlayınca basmadım. Tekerlerin balansı yapılmadı.

    Vitesteyken vurma tekleme var diyorsanız motor takozları veya şanzıman takozları yırtılmış olabilir. Akslar boşluk yapmış olabilir. Aks işi şakaya gelmez.
  • Omer.hulisi O kullanıcısına yanıt
    O hızda bu araçlar hiç ama hiç güvenli değil, hayatınızı riske atarsınız. Bahsettiğiniz soruna gelince, bizdeki 79 model araçta da benzer sorun oldu, platin-meksefe değişti, düzeldi. Ayağı gazdan çekilnce teklemenin yanında motor sıcak dahi olsa duruyor mu, benzinde de aynı sorunu yaşıyor musun? Gaz ayarı dışında bir sorun da olabilir.
  • Aynen öyle torosun en güvenlikli limit suratı 90 en rahat en keyifli sürüş. Teklemeye gelince. Benim gaz ayarı olduğundan emin olmam. Araba arızalı iken yaptığı sorunu viteste yapıyor. Bide usta ordan eliyle ayarları oynadığını gördüm o sebebten ötürü. Normalde giderken veya gaza yüklendiğimde değil. Sadece suratım atıyorum 40 a gelince 3. Viteste ayağımı çekince depiyor araba . Devir düştü tabi tkliyecek diyeceksiniz ama o depme o depms dğil :) aşırıya kaçmış bişey bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Omer.hulisi O kullanıcısına yanıt
    Rölantide durum ne? Bana sadece gazla alakallı gibi gelmiyor, elektrik aksamıyla da bağlantısı olabilir.
  • Rolanti harika elektrik aksamı baştan sona yeni değişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamün aleyküm arkadaşlar. 94 Torosumun LPG sistemini baştan sona yenilemek istiyorum ,süresi doldu çünkü.
    Bizim araçlara en uygun, en verimli, en ekonomik sistem/marka hangisi paylaşırsanız memnun olurum.
  • Tankın kendisinde fark olmaz. Benim eski şamandıram depodaki gazı daha iyi gösteriyordu. Şimdiki şamandıra tankın yeri değiştiği için mi parçanın tasarımından mı yanlış gösteriyor bilemiyorum. Galiba Atiker şamandıra takılı.

    Multivalflerin vazifesi belli. Benzin valfinin altında musluk, gaz valfinin altında filtre oluyor. Esas mesele ısıtıcı regülatörün seçilmesinde.

    Şu an büyük kocaman bir Tartarini kullanıyorum. Eski sahibinden geldiği halde bakım yaptırmadım. Ayarlaması fena değil. Eskiden Kartal' a binerken BRC AT90-E vardı. Onun ayarlaması çok iyi. Ayarının değiştirirdim ama hata yapsam dahi örterdi. Babamın eski arabasında da Lovato vardı. O da iyi gibiydi ama çok uzun binmeyince tavsiye edebilecek kadar fikrtimiz olmadı.
  • Tsw 12 84 model kullanıcıyım
    Aracım benzinli hep benzinde kullanıldı benzinde kullanmaya devam ediyorum
    Dört mevsim kışlık lastik kullanıyorum yazlıkları takacam martta mağlup tüketimi çok etkiliyor
    Aracına tüp takmaya kıyamıyorum fakat çok yakıyor çok
    Dayım karburatör memesi vicdanını küçültmek yüzde 30 tasarruf yapmıştı sonra aracına tüp taktı
    Araca tüp taksam yine performans düşecek
    Bende karburatör memesi vicdanını küçülterek tasarruf yapsam motora bir zararı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 16 Şubat 2017; 2:15:59 >
  • matrix506 kullanıcısına yanıt
    Evet benzinde tüketimi kayda değer miktarda. LPG takmamanızın sebebi nedir, neden kıyamıyorsunuz?
    Bizde 1.3 motor 79 model var, sanırım 15-16 yıldır bizde ve LPG'li kullanıyoruz, bizden önceki sahibi de LPG'li kullanmış, herhangi bir sıkıntı yok motorda. Motora gereken bakımı yapmazsanız, sadece benzinde kullansanız da motor biter bir gün.
    Diğer yandan, elbet benzindeki gibi performans vermiyor ama yakıt masrafı açısından cazip kalıyor LPG.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kırmızımercimek

    Evet benzinde tüketimi kayda değer miktarda. LPG takmamanızın sebebi nedir, neden kıyamıyorsunuz?
    Bizde 1.3 motor 79 model var, sanırım 15-16 yıldır bizde ve LPG'li kullanıyoruz, bizden önceki sahibi de LPG'li kullanmış, herhangi bir sıkıntı yok motorda. Motora gereken bakımı yapmazsanız, sadece benzinde kullansanız da motor biter bir gün.
    Diğer yandan, elbet benzindeki gibi performans vermiyor ama yakıt masrafı açısından cazip kalıyor LPG.

    Aracında kışlık lastiklerin birlikte yakıt tüketimi sanarsın 2.5 motor
    Şehir içinde 24 şehir dışı 8 litre tüketiyor 4 kışlık lastiklerle
    Dediğim gibi karburatör memesini vicdanını küçültmek motora zararı olur mu?
    Aracım daha 92 binde kıyamıyorum tüp takmaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 16 Şubat 2017; 16:51:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Babamda 98 model station varken aynı hızı benzinde görmüştük. Şimdi bende 77 var. Gazda 110' dan yukarı çıkmıyor. Benzinde 120' den yukarı çıkarken araba titremeye başlayınca basmadım. Tekerlerin balansı yapılmadı.

    Vitesteyken vurma tekleme var diyorsanız motor takozları veya şanzıman takozları yırtılmış olabilir. Akslar boşluk yapmış olabilir. Aks işi şakaya gelmez.

    Balans rot aks sağlamsa sıkıntı yok
    Geçmiş gün 135 e çıktım düz yolda hiç sıkıntı yok
    Virajlarda hiç güven vermiyor slanom yapmaya hiç gelmiyor direk arka kayıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506


    quote:

    Orijinalden alıntı: kırmızımercimek

    Evet benzinde tüketimi kayda değer miktarda. LPG takmamanızın sebebi nedir, neden kıyamıyorsunuz?
    Bizde 1.3 motor 79 model var, sanırım 15-16 yıldır bizde ve LPG'li kullanıyoruz, bizden önceki sahibi de LPG'li kullanmış, herhangi bir sıkıntı yok motorda. Motora gereken bakımı yapmazsanız, sadece benzinde kullansanız da motor biter bir gün.
    Diğer yandan, elbet benzindeki gibi performans vermiyor ama yakıt masrafı açısından cazip kalıyor LPG.

    Aracında kışlık lastiklerin birlikte yakıt tüketimi sanarsın 2.5 motor
    Şehir içinde 24 şehir dışı 8 litre tüketiyor 4 kışlık lastiklerle
    Dediğim gibi karburatör memesini vicdanını küçültmek motora zararı olur mu?
    Aracım daha 92 binde kıyamıyorum tüp takmaya

    Ön takım ayarı mühim. Balans titreşimi bile arabada arıza çıkarabiliyor.

    Karbüratörümü temizleyeceğim için derinlemesine araştırma yapıyorum. Karbüratörlü otomobillerde pek kaynak bulamıyorum. Bu yüzden motorsiklet üzerine yazılmış kaynaklara da baktım. Zamanla memenin genişlediği yazıyor ama doğruluğunu bilmiyorum. Karbüratörün üzerindekiyle aynı çapta meme varsa takabilirsiniz. Benim usta eski bir arabanın memesini küçültmüş ve araba şahlanmış. Çekiş artacağı için yakıt düşebilir.

    Arabanızın marş alması iyi değilse subap ayarına da baktırınız. Yakıt borularında kaçak yoksa yakıt düşer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506


    quote:

    Orijinalden alıntı: kırmızımercimek

    Evet benzinde tüketimi kayda değer miktarda. LPG takmamanızın sebebi nedir, neden kıyamıyorsunuz?
    Bizde 1.3 motor 79 model var, sanırım 15-16 yıldır bizde ve LPG'li kullanıyoruz, bizden önceki sahibi de LPG'li kullanmış, herhangi bir sıkıntı yok motorda. Motora gereken bakımı yapmazsanız, sadece benzinde kullansanız da motor biter bir gün.
    Diğer yandan, elbet benzindeki gibi performans vermiyor ama yakıt masrafı açısından cazip kalıyor LPG.

    Aracında kışlık lastiklerin birlikte yakıt tüketimi sanarsın 2.5 motor
    Şehir içinde 24 şehir dışı 8 litre tüketiyor 4 kışlık lastiklerle
    Dediğim gibi karburatör memesini vicdanını küçültmek motora zararı olur mu?
    Aracım daha 92 binde kıyamıyorum tüp takmaya

    Ön takım ayarı mühim. Balans titreşimi bile arabada arıza çıkarabiliyor.

    Karbüratörümü temizleyeceğim için derinlemesine araştırma yapıyorum. Karbüratörlü otomobillerde pek kaynak bulamıyorum. Bu yüzden motorsiklet üzerine yazılmış kaynaklara da baktım. Zamanla memenin genişlediği yazıyor ama doğruluğunu bilmiyorum. Karbüratörün üzerindekiyle aynı çapta meme varsa takabilirsiniz. Benim usta eski bir arabanın memesini küçültmüş ve araba şahlanmış. Çekiş artacağı için yakıt düşebilir.

    Arabanızın marş alması iyi değilse subap ayarına da baktırınız. Yakıt borularında kaçak yoksa yakıt düşer.

    Meme büyütüldüğünde tüketim artmaz mı?Dayım ts12 karburatör memesini küçültülmüştü tüketim yüzde 30 düşmüştü performansa düşüyor
    Aracına tüp taktığında meme küçüldüğü zamanki performansı aynı da
    Hatta dedim o zaman neden aracına tüp taktırdınki memeyi küçültmek aynı performansı alıyorsun dedim
    Benim araçta;
    Karburatör hiç değişmedi
    Subab ayarı hiç yapılmadı
    Benzin otomatiğe hiç değişmedi
    Tekerlek bilyaları hiç değişmedi
    33 yıllık araç daha aklıma gelmeyen hiç değişmeyen parçaları var maşallah diyeyim
    Karburatör temizlenmeye rağmen en son 15 yıl önce temizlenmiş temizledim geçen sene tüketim aynı zaman zaman gaz yemiyor araç
    Karburatörü bir ayarttıramadım gitti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 16 Şubat 2017; 21:3:51 >




  • Subap ayarında bozulma iki şekildedir. Boşluk artarsa dizel motoru gibi ses yapar. Boşluk kalmayıp sıkarsa subaplar kapanmayacağı için çekişten düşer. Sabahları çalışmakta zorlanır. Babam o zamanlar 130 bin kilometre kadar ayarsız gezmişti. Araba iyice bitince ayara girdi ve düzeldi.

    Karbüratör memesi rastgele seçilmez. Fabrikanın verdiği ölçü bellidir. Çok büyürse yakıt artar. Biraz küçüldüğünde araba canlanabilir ama çok küçülürse o da olmaz. Rölanti için harcanan benzin memeden geçerken havayla karıştırıldığı için meme çapı değişmesi beklediğiniz neticeyi vermeyebilir.

    92 bine kadar hiç ayar yapılmadıysa ilk önce subap ayarını aradan çıkarınız. Sonra platin ve avans ayarını yaptırınız. Yakıt düşmezse karbüratörle o zaman uğraşırsınız.
  • Maşallah eskiler at arabası der ya şeytan kulağına kurşun. 1 senedir aksler arızalı binerim şehir dışı tam 10 bin km yol yaptım şükür daha tık yok. . Kolay kolay arıza vermiyor toroslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, ateşleme bobini olarak ne kullanıyorsunuz, üzerindeki orijinal parçayı mı yoksa sonradan değiştirdiniz mi?
    Önerebileceğiniz marka var mıdır? Yerli üretim olarak MAKO gördüm, bunun dışında Bosch ve Beru marka da gözüme çarptı ithal olarak.
  • Benim torosun ön tarafından 1 aydır aşırı derecede uğultu sesi geliyordu. Geçenlerde tamirciye götürdüm ön tekerlek rulmanı bozuktur dediler değiştirttim. Bu bendeki 5 ci toros ilk defa böyle bir olayla karşılaştım.
  • Ateşleme bobini olarak MAKO iyidir. İtalyan arabalarındaki Magnetti Marelli parçalarını da imal eder. Bulgar malı bobin takmışlar. Ne zaman takıldığını, ne kadar idare edeceğini bilmiyorum. İthal markaların hissî bir farkı olabilir ama elle tutulur bir farkı yok. Voltaj deseniz platin kumandalı ateşlemede 30 bin volta çıkamazsınız. Hudut bellidir.
  • Konuya 1 aydan fazladır kimse mesaj atmamış biraz canlansın o zaman.

    Benim 94 sedan Torosu en sonunda satmaya niyetlendim, piyasayı bilmediğim için aklımdan geçen ilk rakam 10 bin tl. civarı bir şeydi.

    Bir kaç gündür sahibinden com sitesini takip ediyorum. Piyasa ne alemde diye bakınırken bir de baktım ki piyasa resmen uçmuş. Benim emsal araçtan daha düşük, yıpranmış olanlarına bile 15 ile 18 bin fiyat asılıyorlar. Bu arabalar bu rakamları hak ediyor mu Allah aşkına?
  • surfcasting S kullanıcısına yanıt
    Aslında hak etmiyor ancak son dönemde sıfır araçlardaki fiyat artışı sebebiyle tüm ikinci el araçlarda bile fiyatlar bariz şekilde arttı maalesef.
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.