Şimdi Ara

RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
620
Cevap
31
Favori
463.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formosa

    Üstad sağ olasın, tamir kitabını indirdim, bu bölümü evire çevire okudum. Benzinde İstikrar yoktu, ilk denemede iki bin devirin altında kararsızlık gösteriyordu. Benzin otomatiğinden başladım işe, içinde tortular bulundu, temizleyip yerleştirdim ve işini yapar hale geldi. Depo yollarını hava pompasıyla kontrol ettim, yollar açık, lpg otomatiği sorunsuz, benzin otomatiği sorunsuz. Bugün yine benzin taşırdı. Kala kala karbüratör kalmıştı sıra ona geldi ve açtığımda vahim durumu gördüm.

    1- Şamandıram delinmiş ve içine benzin dolunca şamandıra sıvıda yükselemediği için grev yapamaz hale gelmiş.
    2 - Şamandıra bölümündeki yuvanın dibinde pas ve tortular bulunuyor.
    3- Karb. muhtelif yerlerinde toz yağ benzin karışımından oluşan tortular bulunmakta.
    4- Diyaframın altında ciddi korozyon vb.

    Ben motor olsam böyle karbüratörle çalışmam vallahi :)

     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
    Şamandıranın metal olduğunu zannediyordum. Yenisi takıldığında kitaptaki gibi ayarlanacak. Tortuları da basınçlı havayla temizlersiniz. Kitaba göre ayak pompası işe yarıyor. Tecrübem olmadığı için bilemiyorum.




  • Aynı ürünü aldığım için önemli yerlerinde aşınma görmediğimden ayarlama yapmadan taktım. Şu an sistemde fark edebildiğim sorun şu:

    Gazı kesince bir iki sallanıp devri düşürüyor, rölanti devrine kadar düşüp yeniden ani gaz verince kapışta bir tek veya iki tek gecikiyor. Düz yolda rölantide bırakınca sarsıntısız ve çok sessiz ilerliyor. Gazı yavaştan verdiğimde geçiş belirsiz ama gazı hızlı verince bir yutkunup öyle yiyor. ;) Muhtemelen rölanti ayarını düzgün yapamadım. Kitaptaki gibi yapmaya çalıştım ama ne kadar doğru yapabildiğimi bilmem.

    Rölantiyi sekiz yüze de ayarlayabiliyorum bin devire de. Yüksek devirlerde sorun yok, karbüratör dıştan bakınca yeni alınmış gibi tertemiz. LPG ile çalışırken sorun yok. Her iki yakıtta da tek marşta ateşleme. Ateşleme benzine neredeyse 600 devirde başlıyor ve yükselip 900 civarına geliyor.

    Önceki sisteme nazaran şu anki kazancım düşük devirlerde çok patırtısız sarsıntısız çalışabilmesi oldu. Yakıt sarfiyatıyla ilgili ölçüm yok henüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: formosa

    Aynı ürünü aldığım için önemli yerlerinde aşınma görmediğimden ayarlama yapmadan taktım. Şu an sistemde fark edebildiğim sorun şu:

    Gazı kesince bir iki sallanıp devri düşürüyor, rölanti devrine kadar düşüp yeniden ani gaz verince kapışta bir tek veya iki tek gecikiyor. Düz yolda rölantide bırakınca sarsıntısız ve çok sessiz ilerliyor. Gazı yavaştan verdiğimde geçiş belirsiz ama gazı hızlı verince bir yutkunup öyle yiyor. ;) Muhtemelen rölanti ayarını düzgün yapamadım. Kitaptaki gibi yapmaya çalıştım ama ne kadar doğru yapabildiğimi bilmem.

    Rölantiyi sekiz yüze de ayarlayabiliyorum bin devire de. Yüksek devirlerde sorun yok, karbüratör dıştan bakınca yeni alınmış gibi tertemiz. LPG ile çalışırken sorun yok. Her iki yakıtta da tek marşta ateşleme. Ateşleme benzine neredeyse 600 devirde başlıyor ve yükselip 900 civarına geliyor.

    Önceki sisteme nazaran şu anki kazancım düşük devirlerde çok patırtısız sarsıntısız çalışabilmesi oldu. Yakıt sarfiyatıyla ilgili ölçüm yok henüz.
    Gaz verirken veya gaz keserken titremesi karbüratörü açmadan önce de var mıydı? Kapış pompasında ayarsızlık yoksa yapmaması lazım. Rölanti ayarından olacağını zannetmem. Ateşleme sistemi bakım istiyorsa buji kabloları veya bobinde arıza olabilir.




  • Araç babama ait; 1992 Toros sw. Geçen yıl vizesi yapılırken paslanan benzin deposu ve benzin otomatiği değişti. Ama babam sanki yeminliymiş gibi katiyyen benzinde kullanmaz. .Bu yıl benim üniversite bitti, atanabilirsek öğretmen olacağız bakalım kısmet. Her neyse konuyu dağıtmayalım, bizim nar bahçelerinin sulama işi bendedir, yazın her hafta gidiş geliş 60 km yol yaparım, yarısı bozuk toprak yol. Geçen ay bugünlerde hazır şartlar uygun olmuşken cebimden 30 tl benzin koyup yola çıkayım dedim. Bu arada otomobil 8 yıldır bizde ve hiç benzinde çalışmamıştı. Haliyle Lpg'den benzine geçiş süreci hayli sıkıntılıydı. Kaçıncı marşta aldığını hatırlamıyorum ama baya uğraştırmıştı meret. Çalıştırmayı başardım ama bir 30 saniye kadar gaz yemedi, ayağımı gazdan çektiğimde de stop ediyordu. Tekrar çalıştırıp ayağımı gazdan çekmeden vitese attım, hareket ettim. Gaza basarken sorun yok araç gayet akıcı ilerliyor. Ama ışıklarda durduğumda yine stop ediyor. Anlayacağınız benzinde rölanti kavramı ortadan kalkıyor. Ayağımı gazdan çektiğimde de hafif silkeleme yapıyor. Karbüratör ya değişecek yada ayar lazım. Benzinde ayarlatsam bu sefer Lpg ayarı bozulacak diye korkuyorum, zaten benzinde pek sık kullanılmıyor. Bu şekilde idare etmeye karar verdim. Babam da aynı düşünüyor.





    Şimdi diyelim ki karbüratörü değiştirmeye karar verdik. Çift boğazlı SOLEX yada WEBER taktırsam ne kadar Hp artışı olur? İkinci boğazı açtırana kadar basarsam tabiki yakıtı içecektir. Tek boğazla zorlamadan gitsem galiba şimdiden farklı yakmayacaktır diye düşünüyorum.




  • Karbüratörü değiştirirseniz yedek parça sıkıntısı yaşayabilirsiniz..
    Benimkinde çift boğazlı Weber var. Rölanti dalgalanıyor fakat hiç dokunmak istemiyorum, çünkü parça konusunda sürekli gittiğim parçacılar hiç de umut verici konuşmuyorlar..
    Torosla ve TL-TSW-GTS ile ortak olan parçalar iyi kötü bulunabiliyor da, TS parçalarının temini çok zor.. Bence hiç macera aramayın..
  • djoz kullanıcısına yanıt
    Hocam yukarıda da belirttim zaten değiştirmeyi düşünmüyoruz. Hem ben hem babam uğraşacak vaktimiz yok zaten. Hani misalen değiştirirsek ne olur diye sordum. Peki çift boğazlı karbüratörün performans ve tüketim konularında getirisi ve götürüsü tam olarak nasıl oldu? Hissedilir bir performans artışı oldu mu?







    Bir husus daha var; aracın kısa farları çok zayıf aydınlatıyor, ampulleri daha yüksek voltajlı olanlarla değiştirmeyi düşünüyorum. Tavsiye ettiğiniz bir marka varsa alabilirim. Lakin bir taraftan da aracın elektrik sistemi ve sigortasına zarar verir mi diye tereddüt içerisindeyim. Son olarak fren hidroliği minimum çizgiye inmiş, bugün farkettim. Yarın fren hidroliği arayacağım depoda bir yerde olması lazım bulursam ekleyeceğim yoksa sanayi. Gitmişken de kopan ve sarkmış vaziyete gelen silecek lastiklerini değiştereceğim, malum kış geliyor Antalya da yağış alan bir bölge.





    Tüm üyelerimize saygılar.




  • Valla bizimkinde weber karbüratör fabrika çıkışı olduğu için diğerleri ile fark var mı yok mu pek bilemiyorum.. Hiç solex'li renault 12 kullanmadım..

    Far ampulü konusunda tahmininiz doğru.. 12'lerde far rölesi olmadığı için güçlü ampul yüzünden ilk olarak far açma kolunun kontakları gidecektir..
    Röleli araçlarda da bu sefer far ampul soketlerinin eridiğini duymuştum.. Yani yüksek güçlü ampuller her türlü zarar..

    Standart 55w ampullerde ise önerebileceğim bir marka yok.. Gece pek yolculuk yapmadığım için far ampullerini rastgele alıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Valla bizimkinde weber karbüratör fabrika çıkışı olduğu için diğerleri ile fark var mı yok mu pek bilemiyorum.. Hiç solex'li renault 12 kullanmadım..

    Far ampulü konusunda tahmininiz doğru.. 12'lerde far rölesi olmadığı için güçlü ampul yüzünden ilk olarak far açma kolunun kontakları gidecektir..
    Röleli araçlarda da bu sefer far ampul soketlerinin eridiğini duymuştum.. Yani yüksek güçlü ampuller her türlü zarar..

    Standart 55w ampullerde ise önerebileceğim bir marka yok.. Gece pek yolculuk yapmadığım için far ampullerini rastgele alıyorum..
    Selamın Aleyküm foruma yeni katıldım ben de yeni R12 TL aldım frenleri kendim yenilemek istiyorum arka kampana nasıl sökerim? Bir de frenlerde hava olsa kendim halledebilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TarikGncgl

    Selamın Aleyküm foruma yeni katıldım ben de yeni R12 TL aldım frenleri kendim yenilemek istiyorum arka kampana nasıl sökerim? Bir de frenlerde hava olsa kendim halledebilir miyim?

    Kampanaları sökmek için önce tekerleği sökün, ardından kampananın orta göbeğindeki kopilyayı bir kargaburun yardımıyla çıkartın..
    Kopilya oradaki iri bir somunun gevşemesini engellemek içindir.. O somunu da sökmeniz gerek..
    Altında rulman vardı diye hatırlıyorum.. Onun için de yanınızda gres bulundurmanızı öneririm..
    Dıştaki tambur çekince elinize gelmezse el freninin inik olduğundan emin olun.. Yine gelmezse birkaç çekiç darbesi vurabilirsiniz. .

    Kampananın içindekilere herhangi bir müdahalede bulunacaksanız mutlaka önceden birkaç fotoğrafını çekin..
    Neyi nereden söktüğünü unutabiliyor insan..




  • djoz kullanıcısına yanıt
    Eyvallah. Bijonlar kampanaya sabit değil mi?
  • Evet bijonlar kampananın o tambur gibi kısmına monteliler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Evet bijonlar kampananın o tambur gibi kısmına monteliler.
    Firefox tarayıcıda konuya girmek istediğimde boş sayfaya attığı için takip edemiyordum.

    Toros' un çekişi iyidir. Solex karbüratör üzmez. Weber' de çok ciddi bir fark olmaz. 98 model station varken Solex 160km/h yapmıştık. Weber takılı TS de 160km/h yapıyor. 5. vites olunca hızı artırmıyor. Motorun bağırmasını biraz azaltıyor. Yani ekonomi vitesi.

    Benzindeki arıza gaz ayarının tutmamasından olabilir. Karbüratör veya hortum bağlantıları hava sızdırmayacak şekilde değilse gaz ayarı tutmaz. Ustanız da ayar tutturması kolay olacağı için karbüratörden ayar yapar ve benzin ayarı bozulur.

    Kendi arabama müdahale etmeden önce gaz ayar vidaları tepki vermiyordu. Çekişi o kadar berbattı ki station Anadol ile mesafemi koruyamıyordum. Hortumdaki vida tam sıkılı, regülatördeki ise iyice açıktı. Hava filtresini değiştirince biraz patinaj çeker gibi oldu ama çekiş artmadı. Gevşek hortumu sıkınca vidalar tepki vermeye başladı. Ben de karbüratöre benzin için tahmini bir ayar verip gazı üzerinden ayarladım. Deposu dolu olursa rampalarda idare ediyor. Gaz bitmeye yaklaşınca rampada bayılıyor. TL kullandığım için bendeki motor daha zayıf.

    Farlara gelirsek ampul almadan önce farların içini muayene ediniz. Ampullerden yayılan ısı yukarı çıkarak far aynasını karartır. Aynalar karardığında farlar iyi aydınlatmaz. Yoksa Renault 12 ve Toros farları çok iyi aydınlatır ve ışığı iyi odaklar. Tofaş' a bindiğim zaman farları değiştirmiştim aydınlatması fark etmişti fakat camların tasarımı yüzünden orijinal farlar ışığı dağıtıyordu. Renault 12' de tek far da çift far da güzeldir.

    -----------------------------------

    TL için hayırlı olsun diyeyim. Fren havası alma işi zordur. Ustaya yaptırdığım halde birkaç gün havasını atıncaya kadar yumuşak pedalla gezdim. Soğutma suyunu değiştirip havasını almakta zorlansanız bile uğraşabilirsiniz. Fren için aynı şeyi söyleyemem. Zaten kampanadaki fren merkezini değiştirmeyecekseniz hava alma ihtiyacı olmaz.

    Tadilat görmediyse arka frenleri değiştirmek eskilerde daha kolaydır. Kurma mekanizmasını sıfırlama ihtiyacı yoktur. Parçaları monte ederken balataların arkasına gerilen iki tane demirin yerine tam oturduğundan emin olunuz. İlkbaharda sol tekerdeki demirler çıktı ve kampanaya sürttü. Gres kapağı yeni olunca sökemedim ve sanayiye gittim.

    Bijonlarla alakalı aklıma gelmişken yazayım. Bizde Starex minibüs var. Lastik değişiminde çoğu zaman bijon saplamaları yalama olur. Yenisini takmak çok basitmiş. Tekeri söküp kampanayı çekince içerisi meydanda. Sağlamaları akise monte etmişler. Balata değişimini de kolaylaştırmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 5 Ekim 2016; 10:26:13 >




  • Eyvallah bilgilendirme için :)
  • Kolay gelsin abiler bende dededen kalma 79 r12 var ankaradayım subab ayarı yaptirabilecegim bir yer tavsiye edebilir misiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfato

    Kolay gelsin abiler bende dededen kalma 79 r12 var ankaradayım subab ayarı yaptirabilecegim bir yer tavsiye edebilir misiniz
    ARACIM 84 MODEL
    86 MODELE kadar OLAN ARAÇLARDA 155 R13
    86 ÜRETİM SONRASINDA 165 R13
    renault tsw12

    165 r13
    http://www.hepsiburada....kazH0SFg4srVBoCrunw_wcB

    155 r13
    http://www.hepsiburada....fIxvy-yBFJOphoC0Qnw_wcB

    bugün sipariş vermem lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stepspeeddd -- 17 Ekim 2016; 17:33:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Firefox tarayıcıda konuya girmek istediğimde boş sayfaya attığı için takip edemiyordum.

    Toros' un çekişi iyidir. Solex karbüratör üzmez. Weber' de çok ciddi bir fark olmaz. 98 model station varken Solex 160km/h yapmıştık. Weber takılı TS de 160km/h yapıyor. 5. vites olunca hızı artırmıyor. Motorun bağırmasını biraz azaltıyor. Yani ekonomi vitesi.

    Benzindeki arıza gaz ayarının tutmamasından olabilir. Karbüratör veya hortum bağlantıları hava sızdırmayacak şekilde değilse gaz ayarı tutmaz. Ustanız da ayar tutturması kolay olacağı için karbüratörden ayar yapar ve benzin ayarı bozulur.

    Kendi arabama müdahale etmeden önce gaz ayar vidaları tepki vermiyordu. Çekişi o kadar berbattı ki station Anadol ile mesafemi koruyamıyordum. Hortumdaki vida tam sıkılı, regülatördeki ise iyice açıktı. Hava filtresini değiştirince biraz patinaj çeker gibi oldu ama çekiş artmadı. Gevşek hortumu sıkınca vidalar tepki vermeye başladı. Ben de karbüratöre benzin için tahmini bir ayar verip gazı üzerinden ayarladım. Deposu dolu olursa rampalarda idare ediyor. Gaz bitmeye yaklaşınca rampada bayılıyor. TL kullandığım için bendeki motor daha zayıf.

    Farlara gelirsek ampul almadan önce farların içini muayene ediniz. Ampullerden yayılan ısı yukarı çıkarak far aynasını karartır. Aynalar karardığında farlar iyi aydınlatmaz. Yoksa Renault 12 ve Toros farları çok iyi aydınlatır ve ışığı iyi odaklar. Tofaş' a bindiğim zaman farları değiştirmiştim aydınlatması fark etmişti fakat camların tasarımı yüzünden orijinal farlar ışığı dağıtıyordu. Renault 12' de tek far da çift far da güzeldir.

    -----------------------------------

    TL için hayırlı olsun diyeyim. Fren havası alma işi zordur. Ustaya yaptırdığım halde birkaç gün havasını atıncaya kadar yumuşak pedalla gezdim. Soğutma suyunu değiştirip havasını almakta zorlansanız bile uğraşabilirsiniz. Fren için aynı şeyi söyleyemem. Zaten kampanadaki fren merkezini değiştirmeyecekseniz hava alma ihtiyacı olmaz.

    Tadilat görmediyse arka frenleri değiştirmek eskilerde daha kolaydır. Kurma mekanizmasını sıfırlama ihtiyacı yoktur. Parçaları monte ederken balataların arkasına gerilen iki tane demirin yerine tam oturduğundan emin olunuz. İlkbaharda sol tekerdeki demirler çıktı ve kampanaya sürttü. Gres kapağı yeni olunca sökemedim ve sanayiye gittim.

    Bijonlarla alakalı aklıma gelmişken yazayım. Bizde Starex minibüs var. Lastik değişiminde çoğu zaman bijon saplamaları yalama olur. Yenisini takmak çok basitmiş. Tekeri söküp kampanayı çekince içerisi meydanda. Sağlamaları akise monte etmişler. Balata değişimini de kolaylaştırmış.


    bende karbüratör ayarını bir türlü tutturamadım

    size sorum olacak
    ARACIM 84 MODEL
    86 MODELE kadar OLAN ARAÇLARDA 155 R13
    86 ÜRETİM SONRASINDA 165 R13
    renault tsw12

    165 r13
    http://www.hepsiburada....kazH0SFg4srVBoCrunw_wcB

    155 r13
    http://www.hepsiburada....fIxvy-yBFJOphoC0Qnw_wcB


    hangi lastiği alsam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stepspeeddd -- 17 Ekim 2016; 17:36:47 >




  • Slm arkadaslar yeni katildim araniza toros kullanicilari olarak tecrubelerinizden faydalanmak isterim.uzun yillardir kullaniyorum arada bi kac farkli aracim oldu ama simdi yine toros aldim.aracim 95 model orj.52 km deyken aldim bu yazin almanci halaoglumdan.araba full orjinal kirmizi sedan.solma boya vs.hic bise yok

     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜherkese hayirli geceler.
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanmelih -- 15 Kasım 2016; 0:48:27 >




  • orhanmelih O kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullanın; temiz, bakımlı araçmış.
  • Tesekkurler kirmizimercimek
  • Selamün aleyküm .. Aranızda yeniyim 8 aydır 97 model 110 bin km de orj. tsw ye biniyorum. Çok memnunum. Surat olarak en son yaptığımıda koydum fakat pek güven vermiyor bu suratlarda sanki kanatlanıyorsunuz :) Benim başımdan 8 aydır tek kafamı ağrıtan bir olay geçti .. bilgilendirmek isterim tekleme sorunu yaşayanlar varsa : Konya dan Antalyaya gitmek üzere çıktığımda 100 km sonra felan araba rampadayken 3. viteste bir tekleme başıma gelmişti. önemsemedim pis gazdır dedim. 4 5 ay bu sorun devam etti ama ara sıra yaptığı için pisliği daha atmamıştır diye yoğunlaşmadım. sonraları iyice arttırdı hem benzin hem gazda yapıyor bu arada . en son şehir dışından gelirken sürekli teklemeye başladı ama hiç kesmiyor ve stop ettiğinde çok zor çalışıyor. rampadan salıp suratlıyken vurduruyorum gene çalışmıyor neyse garajda 2 ay yattı çekerek sanayiye götürdük. çünkü bir stop etti pir etti bidaha çalışmadı. Sorunu hep lpg beyninde aradım. AMA SORUN BOBİNİN ESKİME SEBEBİYMİŞ. Bobin akımı yanlış verip disbiritörün kafasını çatlatmış ve içindeki contayı kopartmış. BOBİN DİSBİRİTÖR VE PLATİNLE İŞİ HALLETTİM. düzeldi . şuan sadece vitesteyken gazdan ayağımı çekince bi tekleme vurma yapıyor. oda usta gaz ayarını oynamıştı belliki biryerleri yanlış yapmış önemli değil. en iyi gaz ayarcısını tanıyorum konya da aynı sorunu yaşayanlar varsa buralara bir baktırsınlar. Yardımcı olduysam ne mutlu iyi günler...

     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ

     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.