Şimdi Ara

RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
621
Cevap
31
Favori
462.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 tampon ve fren tesisatı dikiz aynası el freni kutusu toplamda 100 liraya aldım çıkmacıdan haberiniz olsun.
  • Epeydir foruma girmiyorum ama yakın tarihli konulara tecrübe edindiğim kadar cevap vereyim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jvats

    78 model r12 motor kaporta sıfır sayılır. Arka sinyal vs için elektrik tesisatı çalınmış aracın yan çıtaları eksik fren hidroliği yağ kaçırıyor tamponlar yok. İncik boncuk masrafı var. Masrafı ortalama ne olur kendim yapmak istiyorum birçok inciği boncuğu. Elektrik tesisatını kendim çekebilir miyim?


    Diğer işler hallolur. Elektrik tesisatına gelince arka tesisat fişlerinden mi sökülmüş yoksa kabloları mı kesilmiş? Kablolar kesikse aynı renklerinden alıp lehimler, üzerine makaron kaplarsınız. Uğraşırım derseniz kablo pabuçlarını fişlerin içinden söküp tek parça kablo çekersiniz.

    Eğer arka tesisat kablosu fişten çekilmişse satın almak şart. Binek model olmasına dikkat ediniz. Stationda plaka lambası ve geri vites lambası kabloları çok uzundur. Sigorta kutusuna yakın yerdedir fişler. Biri siyah biri beyaz olan fişleri bağlarsınız.

    Ön park lambalarının fişlerinde plastikler eridiyse elektrik bandı olsa bile sarınız. Fiş çıkıp metal tampona temas ederse tesisatın içine edebilir. Benim arabada hatalı sigorta yüzünden kablo kılıfları erimiş. Yağmur suyu kaputtan sızınca oksitlemiş. En ufak zorlamada sigorta atacağına kablo kopuyordu. Ön parklar tamamen gidince tesisatı komple elden geçirdim. Yazdığım yöntemlerin hepsini tatbik ettim. Eliniz yatkınsa yaparsınız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemcem4534

    Geçen merak edip kurcaladim. Vanayi açan tel var bisiklet fren teli gibi birşey, onu bakım yapmak lazım ya da yaglanirsa düzeleceğini tahmin ediyorum.
    O alttaki 2 Zımbırtıyi bnde bilmiyorum. Sağ tarafında yukarı ve aşağı gösteren ok var. Bilen varsa aydinlatsin bizi.


    Kalorifer musluğuna giden tel yağlamayla düzelmiyor. Ben bakımla taktım ama vereceğiniz uğraşa kıyasla yenisini almak daha cazip. Teli söküp dışarı alın. Telin dışındaki kılıfı bıçakla çizip soyun. İçerideki spirali gerip biraz açılmasını sağlayınız. Teli ileri-geri oyanatarak alıştırmayı deneyin. Telin içindeki pası ve tozu çırpınız. Çırparken telin eğilmemesine dikkat ediniz. Tel rahat hareket edince WD40 türü toz tutmayacak bir yağlayıcı kullanın. Üç sene önce yaptığımı bakımla sorunsuz kullanıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: reodentreomantik

    Arkadaşlar r12 stwde bir sorunumuz var.
    Yaz aylarında kalorifer duğmesi kapalı olmasına rağmen sıcak üflüyor ve kaput altındaki vanadan yazlık konuma almak zorunda kalıyorum bu kalorifer tuşunun altında 3 tane sağa sola giden şey var bunlar ne işe yarıyor ve ustteki sağda kalmış sola gitmiyor bunları nasıl duzeltebiliriz ?

    En üstteki kol hareket etmiyorsa tel paslanmıştır. Bir üstte tel konusunda bilgi verdim. Eğer bir altındaki yukarı ok olan kol oynamıyorsa klape kasmıştır. Onu tamir etmek için kalorifer kutusunu sökmek gerekir ki sökmeyi başaramadım. Bu yaz sökersem blog sayfama koyacağım. Yukarı ok ön cama hava verilmesini sağlar. Aşağı ok da alta hava verilmesini sağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Epeydir foruma girmiyorum ama yakın tarihli konulara tecrübe edindiğim kadar cevap vereyim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jvats

    78 model r12 motor kaporta sıfır sayılır. Arka sinyal vs için elektrik tesisatı çalınmış aracın yan çıtaları eksik fren hidroliği yağ kaçırıyor tamponlar yok. İncik boncuk masrafı var. Masrafı ortalama ne olur kendim yapmak istiyorum birçok inciği boncuğu. Elektrik tesisatını kendim çekebilir miyim?


    Diğer işler hallolur. Elektrik tesisatına gelince arka tesisat fişlerinden mi sökülmüş yoksa kabloları mı kesilmiş? Kablolar kesikse aynı renklerinden alıp lehimler, üzerine makaron kaplarsınız. Uğraşırım derseniz kablo pabuçlarını fişlerin içinden söküp tek parça kablo çekersiniz.

    Eğer arka tesisat kablosu fişten çekilmişse satın almak şart. Binek model olmasına dikkat ediniz. Stationda plaka lambası ve geri vites lambası kabloları çok uzundur. Sigorta kutusuna yakın yerdedir fişler. Biri siyah biri beyaz olan fişleri bağlarsınız.

    Ön park lambalarının fişlerinde plastikler eridiyse elektrik bandı olsa bile sarınız. Fiş çıkıp metal tampona temas ederse tesisatın içine edebilir. Benim arabada hatalı sigorta yüzünden kablo kılıfları erimiş. Yağmur suyu kaputtan sızınca oksitlemiş. En ufak zorlamada sigorta atacağına kablo kopuyordu. Ön parklar tamamen gidince tesisatı komple elden geçirdim. Yazdığım yöntemlerin hepsini tatbik ettim. Eliniz yatkınsa yaparsınız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemcem4534

    Geçen merak edip kurcaladim. Vanayi açan tel var bisiklet fren teli gibi birşey, onu bakım yapmak lazım ya da yaglanirsa düzeleceğini tahmin ediyorum.
    O alttaki 2 Zımbırtıyi bnde bilmiyorum. Sağ tarafında yukarı ve aşağı gösteren ok var. Bilen varsa aydinlatsin bizi.


    Kalorifer musluğuna giden tel yağlamayla düzelmiyor. Ben bakımla taktım ama vereceğiniz uğraşa kıyasla yenisini almak daha cazip. Teli söküp dışarı alın. Telin dışındaki kılıfı bıçakla çizip soyun. İçerideki spirali gerip biraz açılmasını sağlayınız. Teli ileri-geri oyanatarak alıştırmayı deneyin. Telin içindeki pası ve tozu çırpınız. Çırparken telin eğilmemesine dikkat ediniz. Tel rahat hareket edince WD40 türü toz tutmayacak bir yağlayıcı kullanın. Üç sene önce yaptığımı bakımla sorunsuz kullanıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: reodentreomantik

    Arkadaşlar r12 stwde bir sorunumuz var.
    Yaz aylarında kalorifer duğmesi kapalı olmasına rağmen sıcak üflüyor ve kaput altındaki vanadan yazlık konuma almak zorunda kalıyorum bu kalorifer tuşunun altında 3 tane sağa sola giden şey var bunlar ne işe yarıyor ve ustteki sağda kalmış sola gitmiyor bunları nasıl duzeltebiliriz ?

    En üstteki kol hareket etmiyorsa tel paslanmıştır. Bir üstte tel konusunda bilgi verdim. Eğer bir altındaki yukarı ok olan kol oynamıyorsa klape kasmıştır. Onu tamir etmek için kalorifer kutusunu sökmek gerekir ki sökmeyi başaramadım. Bu yaz sökersem blog sayfama koyacağım. Yukarı ok ön cama hava verilmesini sağlar. Aşağı ok da alta hava verilmesini sağlar.

    Valla onlar rahat açılıp kapanıyorda çalışıyor mu orası muamma :D
    Bu arada r12ler sıcak üflüyor tabi öbürkü arabalar gibi çok kuvvetli olmasada bence çorum kalorifere gerek yok.
    Sadece araba rolantideyken kuvvetsiz üflüyor fanın kendine hayrı yok:D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava yönlendirme kollarının çalışmasını anlamak için iki yol var. Birincisi kalorifer peteğinin sökülmesi gereken bir durum olursa biri kolları hareket ettirirken el feneriyle gözlemek. Diğeri de göğüs ve torpido rafı sökülünce(raf kartonu eridiyse sökmeden de olur) klapenin olduğu kutuya alttan elinizi sokup üst kapağı kumanda etmek, çalışıyorsa alt kapağı da aynı şekilde test etmek. İkisi açık kaldığında ön camın buğusunu çözmekte yetersiz kalıyor.

    Kuvvetli bir fan motoru olsa peteğin ısıtması hiç de fena değil. Özellikle şehir dışında rüzgarla birlikte gelen sıcaklık çok güzel.

    Benim arabanın kalorifer kanallarına biriken pislik yüzünden klapelerde kasma vardı. Alt taraf yarım kapanıyordu. Temizleyip elle alıştırınca düzeldi ama üst taraf tam kapatmıyor. Geçen sene sökmeyi denedim ama civatalar pislik ve pastan kaynadığı için klipsler kırılıp boşa döndü. Bir kısmı hiç dönmedi. Bu yaz hiç dokunmadım. Fabrikanın çektiği mastikler bırakmış ve tahta gibi sertleşmiş. Araba su alıyor. Önümüzdeki yaz birleşim mastiklerini kazıyıp sıfırdan çekme niyetim olduğu için mecburen sökeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Hava yönlendirme kollarının çalışmasını anlamak için iki yol var. Birincisi kalorifer peteğinin sökülmesi gereken bir durum olursa biri kolları hareket ettirirken el feneriyle gözlemek. Diğeri de göğüs ve torpido rafı sökülünce(raf kartonu eridiyse sökmeden de olur) klapenin olduğu kutuya alttan elinizi sokup üst kapağı kumanda etmek, çalışıyorsa alt kapağı da aynı şekilde test etmek. İkisi açık kaldığında ön camın buğusunu çözmekte yetersiz kalıyor.

    Kuvvetli bir fan motoru olsa peteğin ısıtması hiç de fena değil. Özellikle şehir dışında rüzgarla birlikte gelen sıcaklık çok güzel.

    Benim arabanın kalorifer kanallarına biriken pislik yüzünden klapelerde kasma vardı. Alt taraf yarım kapanıyordu. Temizleyip elle alıştırınca düzeldi ama üst taraf tam kapatmıyor. Geçen sene sökmeyi denedim ama civatalar pislik ve pastan kaynadığı için klipsler kırılıp boşa döndü. Bir kısmı hiç dönmedi. Bu yaz hiç dokunmadım. Fabrikanın çektiği mastikler bırakmış ve tahta gibi sertleşmiş. Araba su alıyor. Önümüzdeki yaz birleşim mastiklerini kazıyıp sıfırdan çekme niyetim olduğu için mecburen sökeceğim.

    Çalışıyormuş o havalandırma kolları kullanmıyordum iyi oldu öğrendiğim.
    Valla düz yolda yüzüm ve ayaklarım sıcaktan yanıyor çorum kalorifere falan gerek yok bence.
    Tek sıkıntı araç dururken üfleme olayı çok az oluyor.
  • Kendi motoruyla üfleme sorununu çözme imkanı yok maalesef. Pervane sayısının kanatçık sayısı biraz daha fazla olsa bir nebze üfleme iyileşir. Kuvvetli bir motor kullanılsa tamamen canlanır. Kuvvetli motor doğrudan orijinal tesisata takılmaz. Hem kalorifer motorunun açma anahtarını hem de yavaş kademe için kullanılan reostayı bozar. Anahtar belki ucuza temin edilebilir ama reosta biraz yüksek fiyatlı.

    Cam buğusunu çözmek için güneşlikleri indirip üflemeyi sadece üste alınız. Cam tamamen açılınca alt üflemeyi de açabilirsiniz. Düz yolda kalorifer motorunu kapatırsınız.

    Defender sahipleri bizden daha çok dertliler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Kendi motoruyla üfleme sorununu çözme imkanı yok maalesef. Pervane sayısının kanatçık sayısı biraz daha fazla olsa bir nebze üfleme iyileşir. Kuvvetli bir motor kullanılsa tamamen canlanır. Kuvvetli motor doğrudan orijinal tesisata takılmaz. Hem kalorifer motorunun açma anahtarını hem de yavaş kademe için kullanılan reostayı bozar. Anahtar belki ucuza temin edilebilir ama reosta biraz yüksek fiyatlı.

    Cam buğusunu çözmek için güneşlikleri indirip üflemeyi sadece üste alınız. Cam tamamen açılınca alt üflemeyi de açabilirsiniz. Düz yolda kalorifer motorunu kapatırsınız.

    Defender sahipleri bizden daha çok dertliler.

    Buğu sorunu yaşamıyoruz yolda giderken üfleme yeterli oluyor :)
    Şimdi kaloriferi açıp kapama kolunu yapmam lazım dışarıdan açıp kapamak zor oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalorifer musluğu rahat hareket ediyorsa başındaki teli çıkarıp içeriden kolu oynatmayı deneyiniz. Tel paslıysa kol hareket etmez veya çok zorlanır. Tel boştayken kol rahat oynuyorsa muslukta sıkıntı vardır.

    Teli ister değişim için ister bakım için sökmek zorunda kalırsanız göğsü sökmeden müdahale etmeniz çok zor. Çinliler gibi ufak ve kıvrak elleriniz varsa sökmeden yapabilirsiniz. Ellerin Çinliler gibi ufak olmasa da teli göğsün arkasından sökmeye çalıştım. Azmedince sökülüyor ama pek de kolay olmuyor.

    Bence kış boyunca kaputu açıp muslukla oynamak yerine yönlendirme kollarını kapatıp açmayı da düşünebilirsiniz. Klapeler kapandığında pis kokuları içeri almaz. İyi bir havada gerekli bakımı yaparsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Kalorifer musluğu rahat hareket ediyorsa başındaki teli çıkarıp içeriden kolu oynatmayı deneyiniz. Tel paslıysa kol hareket etmez veya çok zorlanır. Tel boştayken kol rahat oynuyorsa muslukta sıkıntı vardır.

    Teli ister değişim için ister bakım için sökmek zorunda kalırsanız göğsü sökmeden müdahale etmeniz çok zor. Çinliler gibi ufak ve kıvrak elleriniz varsa sökmeden yapabilirsiniz. Ellerin Çinliler gibi ufak olmasa da teli göğsün arkasından sökmeye çalıştım. Azmedince sökülüyor ama pek de kolay olmuyor.

    Bence kış boyunca kaputu açıp muslukla oynamak yerine yönlendirme kollarını kapatıp açmayı da düşünebilirsiniz. Klapeler kapandığında pis kokuları içeri almaz. İyi bir havada gerekli bakımı yaparsınız.

    Hava yonlendirmeleri kapatıncada tamamen ufleme durmuyor.
    Sorun telde büyük ihtimal çünkü musluk rahatça açılıp kapanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman kesin teldedir. Göğsü sökmeden teli sökmek istiyorsanız arkayı görebilmek için el feneri ve ayna kullanmanızı tavsiye ederim.

    Kalorifer musluğunda spiralin boğazını tutan klipsi görmüşsünüzdür. Onun benzeri kumanda kolunun arkasında da vardır. En üstteki olduğu için önce o klipsi bulup boşa çıkarmalısınız. Sonra da teli havaya kaldırarak telin ucunun kol üzerindeki delikten çıkmasını sağlayınız.

    Spiralin dışında lastik halka vardır. Motor bölmesine açılan saca giydirilmiştir. Onunla beraber çıkarmak zorunda kalırsanız yerine takarken zorlanırsınız.

    Hava yönlendiriciler tamamen kapalı olduğu halde içeri az da olsa hava geliyorsa kapakların üzerindeki fitiller erimiştir. Son üretimi 15 yıl öncesine dayanan bir otomobilde o kadar olur.
  • Bİzimde 2008 de aldığımız Toros var 2. sahibinden. Araba Çok temizdi gerçekten. Kolon güzel müzik sistemi koymuş falan adam. O zaman daha toros modası vardı tabi. Vişne çürüğü de rengi vardı. Boyasından ötürü 99 sanıyolardı ama 92 modeldi. Arabayı sokmadığımız yer kalmadı baya hor kullandık rutin bakımlarını yaptık. sene 2016 artık araba iyi bir bakım istemeye başladı. Eskisi gibi 3 le rampları lpgde çıkamıyorum. Gazda teklemesi de var. Boya da istiyor çürümeler boya kırılmaları da başladı. Lakin alacak durum bi türlü olmadı başka şeylere para harcamaktan. Aslında dedim babama geçen sene şunu okutturalım 6-7 ye de !.9 tdi cordoba varıd 2001 model Sw olmadı işte kaldı elimizde. Milletde toros kalmadı biz torosa biniyoruz. öncedcen takmazdım da yaş 22 arabaya benden büyük illa ki güzel bir şey istiyorsun. Bmyle jettayla az kapışmadım baya tehlikeli şeylere kalkıştım güvenirdim frenine falan. !30a kadar zorladım viraj geldi zor aldım biraz düşürüp hızı falan. Ama kara düzen işte zaten ufacık motoru var. O zamanlar 7 bine almıştık iyi paraydı. Üstüne biraz para konup avrupa sw araç alınırdı ama işte gel de babamam anlat tutulan da tututlan araba. Zaten yakında mesleğe başlarım ben de alırım kendime araba onun değiştirecek hali yok. 323 mazda 1.8 veya 1.9tdi 2001 seat toledo düşünüyorum bakalım 2 sneey nolur.
  • Merhaba arkadaşlar bende 95 model toros sw var. Araçta ufak tefek sorunlar çıkmaya başladı. 80 90 ile giderken debriyaja bastığımda ya da boşa attığımda araç stop ediyor. Bunun nedeni nedir? Bir de iç aydınlatmalar ve farlarda voltaj düşüklüğü oluyor yani ışıkların şiddeti azalıp artıyor bunu yeni fark ettim ve çok rahatsız edici bir şey. Bu sorunların nedeni ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim çünkü bulunduğum ilçedeki ustalara güvenmiyorum yaşadığım bir kaç olaydan sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flame1990

    Merhaba arkadaşlar bende 95 model toros sw var. Araçta ufak tefek sorunlar çıkmaya başladı. 80 90 ile giderken debriyaja bastığımda ya da boşa attığımda araç stop ediyor. Bunun nedeni nedir? Bir de iç aydınlatmalar ve farlarda voltaj düşüklüğü oluyor yani ışıkların şiddeti azalıp artıyor bunu yeni fark ettim ve çok rahatsız edici bir şey. Bu sorunların nedeni ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim çünkü bulunduğum ilçedeki ustalara güvenmiyorum yaşadığım bir kaç olaydan sonra.

    Arabanın hareket halinde stop etmesi hava-yakıt karışımının bozulmasından kaynaklanıyor. Büyük ihtimalle hava filtresinin haricinde bir yerden karbüratöre hava giriyordur. LPG yoksa karbüratörü temizletme bahanesiyle açtırsanız contaları, vs. değişirse düzelir.

    LPG varsa gaz hortumu gevşemiş olabilir. Mikser varsa o gevşemiş olabilir. Mikser yokda hortum doğrudan giriyorsa orada bir sızıntı vardır. En başta yazdığım gibi karbüratör contaları ve takozları yıprandığı için hava alıyordur. Son olarak karbüratör vidaları gevşemiş olabilir. Ustalara güvenmiyorsanız bu işin geçici çözümü hava filtresinin ağzını yarım kapatacak şekilde koli bandıyla kapatmaktır. İsterseniz bantla deneyiniz. Stop etmeyi kesecektir.

    Farların cılızlaşması boşa attığınızda mı oluyor? Sürekli mi oluyor? Genelleme yaparsam akü zayıf olabilir. Konjektör arızalı olabilir. Alternatörde sıkıntı olabilir. Bunları değiştirmeden önce kablolara ve bağlantılarına bakmak lazım. Oksitlenme veya temassızlık varsa parçalar sağlam olsa dahi sorun çıkar.
  • flame1990 F kullanıcısına yanıt
    Bir üst mesajda arkadaş gayet güzel çözümlemelerde bulunmuş.

    Bunlara ek olarak benimde aklıma gelen ihtimaller; rolantide de dengesizlik varsa sibop ayarı yapılması gerekebilir. Bende de 99 model toros var ve aynı sorunlar vardı. Yazın bu işlemi yaptırdım.Bir nebze düzeldi. Bu tamir için motorun soğuması gerekiyor, ona göre yaptırırsınız. İnternetten okuduğum kadarıyla karbüratörlü araçlarda ortalama 40-50 bin km.lerde bir yapılması gerekiyor.

    Bunun dışında bujilerde sorunda olabilir.Bende ara sıra tekleme de yapıyordu. Geçen hafta buji,buji kabloları, platin ve meksefe setini komple yeniledim. Güzel bir işçilikle de rolantiyi ayarlattım. Şu an maşallahı var gayet memnunum. Boşa atınca stop etme falanda kalmadı. Soğuk havalarda da daha rahat çalışıyor artık. Çalıştıktan bir dakika sonra jigleyi indirsemde stop etmiyor.

    Uzun farları yakınca rolantide düşüklük az da olsa hala var. Akü durumumda iyi aslında. Genelde eski tip araçların çoğunda denk geldiğim için fazla üstünde durmuyorum artık bu sorunun. Tabi aracı stop ettirecek aşamadaysa yine genel bi rolanti dengesizliği olduğu kanaatindeyim.
  • Uzun farları yaktığınızda tek farlılarda 65x2=130W çeker. Bu da arka parklar da dahil 150W/12V=12.5A eder. Çift farlılarda kısa lambalar da aynı anda yandığı için 260W/12V=21.5A civarı eder. Üzerinde 45A alternatör vardır. Çektiği yükten dolayı rölanti biraz düşebilir. Elektriği hiç kullanmasanız bile alternatör motordan yer. Araba rölantideyken alternatörün kablosunu çıkarırsanız araba bağırmaya başlar.

    Daha önce başıma geldi fakat tecrübem olmadığı için akü bitip şarj kesmeye başlayınca gece farları söndürüp eve varabilmiştim.
  • Benim 94 Torosumun kronik su eksiltme sorunu var ve bir türlü çözemedim.
    Borulara, ek yerlerine, oraya buraya aklıma gelen her yere bakıyorum bir kaçak göremiyorum. Motor yağı da temiz.
    Geriye başka bakılacak bir yer kalmıyor. sizce bu su eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir LPG sisteminden mi acaba.
    Tahmini bir ayda yarım litre kadar su koyuyorum, bu oran yazın daha da artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Benim 94 Torosumun kronik su eksiltme sorunu var ve bir türlü çözemedim.
    Borulara, ek yerlerine, oraya buraya aklıma gelen her yere bakıyorum bir kaçak göremiyorum. Motor yağı da temiz.
    Geriye başka bakılacak bir yer kalmıyor. sizce bu su eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir LPG sisteminden mi acaba.
    Tahmini bir ayda yarım litre kadar su koyuyorum, bu oran yazın daha da artıyor.

    O kadar normal bence bizim araçtada eksilme oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reodentreomantik


    quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Benim 94 Torosumun kronik su eksiltme sorunu var ve bir türlü çözemedim.
    Borulara, ek yerlerine, oraya buraya aklıma gelen her yere bakıyorum bir kaçak göremiyorum. Motor yağı da temiz.
    Geriye başka bakılacak bir yer kalmıyor. sizce bu su eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir LPG sisteminden mi acaba.
    Tahmini bir ayda yarım litre kadar su koyuyorum, bu oran yazın daha da artıyor.

    O kadar normal bence bizim araçtada eksilme oluyor.

    Bu araç 8 senedir bende, en son 2 sene öncesine kada böyle bir sorunu yoktu. Motorun her şeyi tamamsa eksiltme yapmaması lazım normalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    quote:

    Orijinalden alıntı: reodentreomantik


    quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Benim 94 Torosumun kronik su eksiltme sorunu var ve bir türlü çözemedim.
    Borulara, ek yerlerine, oraya buraya aklıma gelen her yere bakıyorum bir kaçak göremiyorum. Motor yağı da temiz.
    Geriye başka bakılacak bir yer kalmıyor. sizce bu su eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir LPG sisteminden mi acaba.
    Tahmini bir ayda yarım litre kadar su koyuyorum, bu oran yazın daha da artıyor.

    O kadar normal bence bizim araçtada eksilme oluyor.

    Bu araç 8 senedir bende, en son 2 sene öncesine kada böyle bir sorunu yoktu. Motorun her şeyi tamamsa eksiltme yapmaması lazım normalde.

    Hmm bizimki de eksiltiyo diyorlardı bir arada ne kadar eksiltiyor onu bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olayı çok iyi anlatmışsınız en yakın zamanda sağlam bir ustaya gidip söyledikleriniz doğrultusunda baktıracağım bayağı can sıkıcı bir durum inşallah sorunumu çözebilirler. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.