Şimdi Ara

Rektifiye soruları (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
222
Cevap
6
Favori
9.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Triger seti ve devirdaim orjinal logolu parçalarla değişti.

    Rektifiye soruları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 29 Aralık 2022; 15:30:13 >
  • Triger kayışını al eline üreticisi kimse bak v kayışınıda o üretiyordur
  • Bendeki katalizörü 1000-1500 arası alabileceğini söylüyor bir egzoscu. Egzosu doldurursa 2000 lira, yeni egzos 2250 lira diyor. Bendeki katalizörün fiyatı ayrı.

    Kat iptalinde ses ne kadar artar? Engellenemez mi? Yakıt ne kadar artar yüzde olarak? Kat iptaline ne dersiniz?

    Araç LPG’de kullanıldığı müddetçe motor arıza lambası hep yanar diyorlar. Önceden yanmıyordu gerçi. Bu konuyu biliyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 29 Aralık 2022; 16:42:22 >
  • Başka bir egzoscuya sordum. Egzosu orjinal parçalarla 1500’e doldururum, sizdekini de hiç erimediyse 1500e alırım eridiyse bakar ne kadar erişmişse ona göre fiyat veririm dedi.
  • Benim usta sordu bir tanıdığı egzoscuya, adam 1750-2000 arasına alırım demiş. Görmem lazım demiş. 1500’e doldurtayım ama parçayı doldurttuğım yere değil ustamın 1750-2000 veririm diyen yerine satayım diyorum.
  • Katalizörün içini egzoscuya boşalttırıp bir poşete koydurdum. Egzoscu 1500 liraya içini doldurup tekrar kaynattı. Orijinal katalizörden çıkan iç malzemesini ise pazartesi günü bir tanıdığıma uğrayacak olan bir egzoscuya 1750-2000 lira gibi bir fiyata satacağım. Bunu benden 1750’ye alacak olan adam eminim en az 3000’e satacaktır, ama yapacak bir şey yok sanırım. Diğer egzoscular daha az ücret önerdi (1000-1500 arası gibi).

    Benim egzoscuya 2 soru sordum: 1) katalizörün içini böyle doldurunca motor arıza ışığı yanar mı? 2) egzos emisyondan geçer mi (aracın LPG’li olduğunu söyledim)? Cevapları 1) kesinlikle yakmaz 2) kesinlikle geçer oldu. Benim tamircim ise LPG’li araçta arıza lambası yakar diyor. Göreceğiz.
  • Hocam içini ne ile doldurdu oraya ayikamadim
  • babapars B kullanıcısına yanıt

    Egzoscularda katalizör malzemesi oluyor, sarı renkli. Ondan taktı.


    Benim katalizörü demir bir çubukla ucundan deldi, içindeki değerli parçaları döktü. Sonra egzos parçasının ucunu kesti, oradan kendi katalizör malzemesini taktı içine. Tekrar kaynak yaptı kestiği yerden. 1500 lira ödedim, faturalı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 29 Aralık 2022; 19:50:19 >
  • Katalizör alt sondasının (oksijen sondası) bir kablosu tam kökünden kopmuş. Elektrikçi o sebeple tamir olmayacağını söyledi. Yenisi alınacak.


    Rektifiye soruları
  • Maysan arka amortisör takımı aldım. Usta yayları da kontrol edecek.
  • Triger seti ve devirdaimde orijinal logolu parça tedarik edildi ve bugün takıldı. Üretim tarihleri yeni, Haziran 2022 tarihli ikisi de. Kayışta üretim tarihinin önemli olduğunu yazanlar oldu. Trigerin her zaman set olarak değiştirilmesi gerekiyor, aynı şekilde triger kayışı ve rulman değişmişken devirdaim de değişmeli çünkü devirdaimde oluşacak problemler de kayışı koparabiliyor.

    Triger seti:

    Rektifiye soruları

    Devirdaim:

    Rektifiye soruları

    Orijinal. Servisten sipariş, PSA’nın saman rengi kutusunda.

    Rektifiye soruları

    V kayışı ustanın isteğiyle Bosch marka takıldı.

    Rektifiye soruları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 30 Aralık 2022; 1:28:28 >




  • Supap ayarları bugün yapıldı. Ustaya normalde emme 0.20 egzos 0.40 olarak ayarlanırken LPG’li araçlarda egzosun biraz daha gevşek bırakılıp 0.45 yapılabildiğinden bahsettim. Egzos subabı normalde de zaten emmeye göre daha fazla ısındığı için daha geniş ayarlanır, LPG’de ekstra ısındığından böyle bir küçük pay bırakmak, biraz daha bol bırakmak tercih edilebiliyor. Bir de LPG ile kullanımda supaplar zamanla sıkılaşıyordu diye hatırlıyorum, sanırım onun da etkisi var. Onu ustaya önerdim, kendisine bıraktım. Usta, “ayarı kaçmasın diye 0.40 sentil ile yaparım ama egzosu daha rahat olacak şekilde ayarlarım” dedi.

    Araç manual’inden:
    Rektifiye soruları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 30 Aralık 2022; 7:33:28 >




  • Usta yağ dolum kapağının contasının eridiğini, o kısmın ahşaplaştığını söyledi. Çıkmacıdan temiz orijinal buldum, ustanın onayıyla onu aldım.
  • Tüm tesisat ve hortumlar gözden geçirildi. Gereken onarım ve değişim yapıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 29 Aralık 2022; 20:32:28 >
  • Bugün içimden katalizörü iptal etmek geçti, kendi ustama sorduğumda o da yapabileceğimizi söyledi, ama yapmadım. Sanayide bazıları kat iptali sonucunda performansta ciddi iyileşme olacağından bahsetti, o kadar fark olur mu bilmiyorum. Bana biraz abartı gibi geldi. Hatırladığım kadarıyla alt devirlerde güç biraz azalırken yüksek devirlerde biraz artıyordu.

    Bazısı yakıt tüketimini biraz arttıracağından, bazısı da aracın daha rahat hızlanacağı için daha az gaza basıldığından bir fark olmayacağını söyledi.

    Bazıları egzos sesinin artacağını söyledi, hem onu istemedim, hem de 1.5 sene sonra muayenede tekrar bununla uğraşmak istemediğim için orijinal egzos katalizörün içini doldurttum. Bir de motoru yeni yaptırdığım için motor arıza lambasının bu sebepten ötürü yanmasını istemedim, yanıltıcı olabilirdi.

    Bugün sanayide konuştuğum bir kişi (egzoscu değil) araba aldığında katalizörü iyi durumda olsa da olmasa da ilk yaptığı işin katalizörü iptal ettirmek olduğunu söyledi. Hem performans artışı için hem de ses için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 1 Ocak 2023; 13:36:3 >




  • Bugün aracı almaya gideceğim. KDV farkını ödeyip fatura almak veya almamak konusunda başlattığım başlığı paylaşıyorum:

    https://forum.donanimhaber.com/motor-rektifiye-sonrasi-fatura-almali-mi--154751738-4

    Bunun hakkında fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.
  • Gelişmeleri bekliyoruz
  • Arkadaşlar merhabalar,


    2012 model Citroen C4 1.6 e-hdi MCP şanzımanlı bir aracım var. Geçenlerde conta yaktı ve motor rektefiyeye gitti. Her parça orijinal olarak değişti. Motor yapıldıktan sonra aracım 1. ve 2. viteste daha çok hissediliyor 2.000 devirdeyken ayağımı gazdan çektiğimde öne yığılma yapıyor. Çok sert bi şekilde yapıyor hatta. 2 kez fren yapıp bırakıyormuş gibi hissediyorum resmen. Daha öncesinde hiç böyle bi sıkıntı yoktu.


    Bu mevzuyu sanayide motoru yapan elemanlara götürdüğümde ise 'Citroen Peugeot grubu araçlar bu silkelemeyi yapıyor. Gayet normal.' şeklinde bi geri dönüş aldım. Ancak söylediğim gibi conta yakmadan önce aracın motorunu dağıtmadan önce hiç bir sıkıntısı yoktu. Gayet de severek kullanıyordum. Bu mevzu hakkında bilgisi olan, MCP şanzımandan anlayan usta tanıdığı olan var mı acaba? Özellikle Antalya civarı olursa çok iyi olur.


    İyi forumlar diliyorum.





  • ismaildeniz İ kullanıcısına yanıt
    Şanzımanın senkronize edilmesi lazım. Her usta beceremez. Servise gitmenizde fayda var.
  • ismaildeniz İ kullanıcısına yanıt

    rektefiye malesef başa bela. 3 kere aracımı rektefiye yaptırdım:


    -ilki arkadaşımın servisindeydi, hiç sorun yaşamadım

    -ikincisi güya tanıkla gittiğimiz yerdi, arabayı sattırdı, illallah dedirttirdi. malesef çok üzdü. adam doğal güderi temizleme bezim vardı, gitmiş onu bile kullanmış yağ içinde bırakmış, boğasım geldi. sizin ordan burdan aldığınız doğal güderiler leş gibi kokar, bunu derici müşterim vermişti bana, mis gibi kokuyordu, yumuşacıktı.hala sinir olurum hatırladıkça

    -üçüncüsü garantiden stilo aracım daha 30.000'de rektefiyeye girdi. aracı aldıktan sonra viteste ve direksiyonda bir titreme başladı, eskiden yoktu. servis normal diye geçiştirdi. satana kadar düzelmedi malesef.


    rektefiyeyi yetkili serviste yaptırmak daha pahalıya gelir ama şöyle bir artısı var; konuyu açan arkadaş söylemiş, parçada sorun çıkarsa tekrar işçilik alırım demiş usta. yetkili serviste böyle birşey yaşamazsın. yetkili servisler de her ne kadar genelde aracı direk rektefiyeciye gönderiyor olsa da öyle çakallıklar olmaz. ama pahalıdır işte.


    bundan sonraki görüşüm rektefiyeye ihtiyacı olursa herhangi bir aracımın direk satarım. hiç uğraşamam. geçmişte çok canım sıkıldı, tekrar sıkamam. zaten yüzbini devirdim mi en geç bay bay, araç değiştiririm. bu yaştan sonra artık kaldıramam böyle şeyler. çok yıpratıyor.





  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.