Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Sağolsun @rst78 açıklamış.

    Ayrıca benim yazdığım cümle tamamen @tralles üstadın cümlesidir. Verdiğim linkin son satırında yazıyor demek ki okunmamış.

    Daha önceki mesajlarda @umutsirvan da açıklama yapmış.

    @rst78
    @umutsirvan
    @falken34

    Cok yazdım yine yazıyorum hocam. Tek basına tork hic bir anlam ifade etmiyor.

    Cok basit bir örnek verirsek.

    Bir insan iki farklı bisiklet sursun. Biri sıradan vitessiz, digeri 18 vites. Guc aynı 1 insan ama sanziman farklı

    Pedal çevirme hızımız ise motor devri. Pedala uyguladığımız f basma kuvveti ile pedalın göbeğe uzaklığı ile çarpımı ise torq.

    Enerji içeceği içmişse eğer buna da turbo diyoruz.

    Aynı guc olmasına rağmen farklı hızların oluşmasına neden olan etmenler var.

    Yakın zamanda daha basit bir anlatımla foruma konu acacagim. Tralles hocamız cok teknik anlatmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Sağolsun @rst78 açıklamış.

    Ayrıca benim yazdığım cümle tamamen @tralles üstadın cümlesidir. Verdiğim linkin son satırında yazıyor demek ki okunmamış.

    Daha önceki mesajlarda @umutsirvan da açıklama yapmış.

    @rst78
    @umutsirvan
    @falken34

    Cok yazdım yine yazıyorum hocam. Tek basına tork hic bir anlam ifade etmiyor.

    Cok basit bir örnek verirsek.

    Bir insan iki farklı bisiklet sursun. Biri sıradan vitessiz, digeri 18 vites. Guc aynı 1 insan ama sanziman farklı

    Pedal çevirme hızımız ise motor devri. Pedala uyguladığımız f basma kuvveti ile pedalın göbeğe uzaklığı ile çarpımı ise torq.

    Enerji içeceği içmişse eğer buna da turbo diyoruz.

    Aynı guc olmasına rağmen farklı hızların oluşmasına neden olan etmenler var.

    Yakın zamanda daha basit bir anlatımla foruma konu acacagim. Tralles hocamız cok teknik anlatmış.



    Valla çok iyi olur ben yeri gelince linki paylaşıyorum ama insanlar okumuyorlar, okusalarda anlaşılmazı zor geliyor.

    Net ifadeler var aslında ama dizel severlerin işine gelmiyor o kısımlarda.




  • MitsubishiLancer kullanıcısına yanıt
    Efsane değil gerçeklik payı var, 1.5 dCi 65 bg Symbol aracım, rampalarda şu andaki 1.6 100 bg benzinli Focus aracımdan daha atak idi.

    Tabii benzinliyi rampaya girmeden önce doldurup yüksek devirle girersen dizele ezilmez, ama rampa başlangıcında yapılacak kalkışlarda dizel motor üstünlüğü kaçınılmaz olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 6 Ocak 2014; 15:09:33 >
  • insideman kullanıcısına yanıt
    yazdıkları bana mantıklı geldi. mesaj sayısına bakmadım bile...

    birde dizelci tabirini hatalı kullanıyorsunuz bence. konuda açıkça herkes olayın sırrının turbo faktörü olduğunu kabul etti.
    misal ben dizelci değilim, ama "turbocuyum" kabul.
    ayrıca sadece neden sadece torktan bahs edilsinki. günümüzde torbolu ve turbosuz motorlar aynı fiaya satılmıyormu? Turbo sayesinde daha yüksek beygir ve tork elde ediliyor. Neden turbosuz motorlu araç alayım? DAha sağlam diyemi?

    iki araç kıyaslıyoruz. Ama hızlı olan turbolusayılmaz diyor atmosferikçiler. NEden? daha pahalı değilki...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli aracı 4'e alamıyor muyuz? İlla ki aynı viteste gitme zorunluluğu yoksa benzinli motorun da nefesi yüksek devirde açılıyorsa bi zahmet 4'e alın bakalım ne oluyor.

    Tüketim derseniz benzinli tabiki incir ağacıdır.
  • Yok 180 le girerim yok 7 bin devir cevirtirimci arkadaşlar. Madem öyle daha adil ve uygulaması daha kolay bir şekilde ilk hıssız olarak ve direk rampada başlasın bu iki vatandaş. Örneğin 90 veya 105 beygir bir dizel ile 100-110 beygir benzinli bir aracın testi çok rahat bir şekilde yapılabilir. Hemen herkesin aracı bu güçlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Üst viteslerde çekiş için gerekli tork sağlanamayacağından düşük viteste gitmesi gerekiyor. Düşük vites de düşük hız demek oluyor.

    Benzinli araçların çoğu 2. vites 90 km yaparken 4. viteste son hıza yakın yükselir. Düşük vites düşük hız demek değildir. 4. viteste devir çevirirek 200 bandına çıkmanız gayet mümkün.

    Kısacası devir çevirmek isteyen param var benzinim var diyen hiç bir atmosferik rampada dizele ezilmez. Aksine 5-10 beygirlik gücüyle bir süre sonra yanından çay kahve içerek geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalnalga30 -- 6 Ocak 2014; 16:52:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    @Mashrapa dan alıntıdır...


    Tork bir şey değil. Torku unutun gibi kavramlar bence çok yanlış. Torku yüksek olan güçlü motor, beygiri yüksek olan ise hızlı motordur. Dünyaca ünlü Cummins dizelleri maksimum 300 hp civarı güç üretirken, motor torkları 2000 nm'ye yakındır. Bu motorlar çeşitli pick-uplara takılıyor ve bu araçlar tren bile çekebiliyor. Tork motorun gücü HP ise o motorun iş yapma hızıdır. Eğer tork önemli değil derseniz, aynı pick-upa 700 hp'lik 250 nm tork üreten hızlı bir Wankel koyup tren çekmeyi deneyebilirsiniz. Tren yerinden kıpırdamayacaktır.
    Ayrıca, torku yüksek olan motorlar uygun bir şekilde ayarlandığında torku düşük fakat hp gücü yüksek araçlardan daha hızlı olurlar. Sürekli yüksek tork üretilen devir bandına adapte iyi bir şanzıman(aktarma sistemi) aracı süratli yapmaya yeterlidir. Çok yüksek olan tork, şanzıman etkisiyle yüksek hıza dönüştürülür. LeMans 24 yarışlarında Audi'nin TDI ları 600 hp güç üretmesine rağmen, 800 veya 900 hp gücündeki araçları hiç zorlanmadan geçebilmektedir. Çünkü motor torkları 500-600 nm civarında olan bu benzinli araçlara karşı Audi'nin torku 1000 nm'dir. Aynı olay WTCC yarışlarında SEAT Leon TDI lerdede görülür. Motor güçleri 262 hp 450 nm olan TDI lar, 291 hp 240 nm tork üreten BMW leri geçip daha hızlı olmuşlar ve iki yıl üst üste şampiyonluk kazanmışlardır.
    Yani TORK ta HP de motor için önemli kavramlardır. Torkun yüksek olması ağır işlerde, Hp nin yüksek olması hız gerektiren işlerde tercih edilir. Fakat araya kara kedi gibi giren bir şanzıman bütün dengeleri alt üst edebilir! Aman dikkat diyorum...İyi forumlar.

    tork birşey değil torku unutun diyen adamın 1 mesajını bile okumam daha...Birde yazdıgına ek olarak lemans audi örneğini vermişsin , o olayda şuda var pistte virajlarda ani hız kesimlerinde (devir düşümlerinde) torku yüksek olan herzaman daha çabuk hızlanır.Bunuda unutmamak gerek.




  • Devian kullanıcısına yanıt
    dostum zahmet edip iki kelimede yerine cümleyi bari okusaydın...tork bir şey değil. Torku unutun gibi kavramlar bence çok yanlış.

    mesajda torkun önemli olduğunu anlatığını, ve mesajı benim yazmadığımı anlardın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 6 Ocak 2014; 17:15:40 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    dostum zahmet edip iki kelimede yerine cümleyi bari okusaydın...tork bir şey değil. Torku unutun gibi kavramlar bence çok yanlış.

    mesajda torkun önemli olduğunu anlatığını, ve mesajı benim yazmadığımı anlardın.

    rahat ol dostum sana veya alıntı yaptıgın kişiye yazmadım zaten.Orjinalinde kimin yazdıgını da biliyorum ben ona hitaben yazdım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    yazdıkları bana mantıklı geldi. mesaj sayısına bakmadım bile...

    birde dizelci tabirini hatalı kullanıyorsunuz bence. konuda açıkça herkes olayın sırrının turbo faktörü olduğunu kabul etti.
    misal ben dizelci değilim, ama "turbocuyum" kabul.
    ayrıca sadece neden sadece torktan bahs edilsinki. günümüzde torbolu ve turbosuz motorlar aynı fiaya satılmıyormu? Turbo sayesinde daha yüksek beygir ve tork elde ediliyor. Neden turbosuz motorlu araç alayım? DAha sağlam diyemi?

    iki araç kıyaslıyoruz. Ama hızlı olan turbolusayılmaz diyor atmosferikçiler. NEden? daha pahalı değilki...

    Beni yanlış anlıyorsun.

    Turboya düşmanlığım yok atmosferik deliside değilim.

    Şurda birkaç sene sonra atmo araç kalmayacak zaten.

    Anlatmak istediğimiz beygiri fazla olan geçer atmo olmuş turbo olmuş dizel olmuş önemi yok. Yeterki devir çevirsin.
    Fındık multijetlerle 120 hp civic geçebileceğini zannederler var konuda.

    Turbo dizel güzeldir alt devirde gücünü verir. Ekonomik de olur performanslı da bu konuda Fransızların 110luk Hdinı çok beğeniyorum.

    Üstelik 2000 Civic, Golf parasına bu araçlar.
    Vay be piyasaya bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    1.6 mivec ASX 3. vites ile çok rahat dizel QQ geçiliyor rampada

    Şaka mı bu? 1.6 benzinli ASX ile rampada 1.6 dci Qashqai'yi rampada nasıl geçiyorsunuz?

    Sizin 1590 cc aracınız ile geçtiğiniz 1461 cc'lik dci'dır. Aracınız ile emsal silindir hacmine sahip dizel 1598 cc'lik Qashqai'yi geçme gibi bir durum söz konusu olamaz.

    Hangisi bilmiyorum açıkçası ama araç benim değil bir abimindi ayrıca ASX'in vites oranları çok uzun 2. vites ile 110 km hızla gidebilirsiniz ve gerçekten dizelleri aratmıyor o an




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Otomatik manuel bilmem ben tokatladığıma bakarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım atmosfer basıncının arabanın gidişine etkisi nedir açabilirmisin?
    O yokuşta hakikaten acaba arava bozuldumu dedim birkaç defa :)
  • benzer araclarda dizel her hertürlü koyuyo arkadaslar rampada bircok kez denenmiştir. Vitesi kücültün diyosunuzda kücülte kücülte 2. Vitese kadar düşüyorum gene gitmiyor abana abana gene gitmiyor.oysa dizelde kasmiyosun bile. Ztn dizelin bi bu huyunu seviyorum m

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size bir örnek vereyim.
    Bende 1050 kg 1.3 benzinli mmt yaris, arkadaşımda 2.5 dizel düz hilux var. 2 ton değildir ama yakındır. Gümüşsuyu ndan taksim e çıkan yokuşta bana yetişemedi.

    Bu arada gaza esirgemeden basarım zaten en fazla 7.5 lt/100 km tüketim oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki 70-80 bg güçle traktörler uçak çekiyor , hadi atayizler bunuda açıklayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu forumda 65 beygırlık dızel symboluyle, 1.6 benzınlı 110 beygır peugeot 206 ile kapışıp gectiğini iddia edeni bile gördüm (bu arada symbol 0-100 16 sanıye )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Harun -- 6 Ocak 2014; 20:20:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    peki 70-80 bg güçle traktörler uçak çekiyor , hadi atayizler bunuda açıklayın

    Traktörün şanzımanında bitiyor olay
  • Olay devir çevirebilmeye bağlı tamamen.

    Yokuş yukarı çıkarken araçlar max devir bandına yaklaşmada zorluk çekerler.Yani benzinli atmosferik bir aracın max güüne ulaşması zorlaştıkça daha düşük devirlerde turbonun yardımıyla yüksek güç verebilen motor avantajlı olmaktadır.

    Kabaca Beygir gücü=Tork x devir dir.

    Yokuş yukarı çıkarken eğer benzinli araç vites düşürüp optimum devri yakalayabilirse dizellik bir durum kalmaz.

    Tekrar ediyorum.Olay tamamen araçların maksimum gücüne ulaşabilme kabiliyeti,becerisi veya yetisiyle alakalıdır.

    Benzinlinin dezavantajı tamamen bir üst vitese geçmek zorunda kalıp devir kaybı yaşadığı anda max gücünden uzak kalacağı için turbolu motora göre geride kalacaktır.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.