Şimdi Ara

RADAR CEZASI 3KM/SA FARKA KADAR İPTAL EDİLİYOR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
109
Favori
44.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
41 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakında o kitabın icerigini değiştirirler..
  • elmaci kullanıcısına yanıt
    her ne kadar hıza karşı olsam ve hızlı gidenlerin ceza almasını istesem de,
    sizin yaptığınızı çok beğendim.
    çok takdir ettim.
    çok faydalı bir konu olmuş,
    emeğinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    her ne kadar hıza karşı olsam ve hızlı gidenlerin ceza almasını istesem de,
    sizin yaptığınızı çok beğendim.
    çok takdir ettim.
    çok faydalı bir konu olmuş,
    emeğinize sağlık.
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Mevcut sistemin güvenilirliğinden emin olamadığım için İtiraz yollarının bilinmesi oldukça faydalı.

    Ben açıkçası sınırları aşmıyorum ama 50 lik yolda da 50 ile gitmiyorum. genelde 60 ve hatta yoluna göre 70 falan. pusuya yatmış bir radar aracına da muhtemelen yakalanırım( daha hiç olmadı). 3 şeritli koca yolda 50 km lik sınırın saçma olduğuna inandığım için de itiraz ederim.

    ayrıca itiraz yönteminizi tebrik etmek isterim. Forumda işe yarar paylaşımlar gördüğüm için seviniyorum.




  • 2 defa 70 sinirli yerde bir kez 80le bir kez de 79la yemistim, keske itiraz etseymisim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Mevcut sistemin güvenilirliğinden emin olamadığım için İtiraz yollarının bilinmesi oldukça faydalı.

    Ben açıkçası sınırları aşmıyorum ama 50 lik yolda da 50 ile gitmiyorum. genelde 60 ve hatta yoluna göre 70 falan. pusuya yatmış bir radar aracına da muhtemelen yakalanırım( daha hiç olmadı). 3 şeritli koca yolda 50 km lik sınırın saçma olduğuna inandığım için de itiraz ederim.

    ayrıca itiraz yönteminizi tebrik etmek isterim. Forumda işe yarar paylaşımlar gördüğüm için seviniyorum.

    Alıntıları Göster
    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada




  • Bu kitabi nereden temin edebiliriz
    EGM trafik etüt mu ne ? İste o kitabin 7. Sayfasini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada

    Katılıyorum kesin katı kural olmalı herkes ona gore ayarlasın .

    Zaten tolerans payı var bir de ustune 3-4 km hıza bir daha tolerans gösteriliyor .

    Taviz verilmemeli bana gore
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgbayraktar

    Bu kitabi nereden temin edebiliriz
    EGM trafik etüt mu ne ? İste o kitabin 7. Sayfasini

    ilk mesajımda linki var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmaci

    quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    Dava dilekçesini ve nereye dava açtığını yazarmısın ? Bende 122 ile 172 lira ceza yemişim.

    dilekçemi özel bilgilerimi perdeleyerek veriyorum. ben de bu dilekçeyi yazarken forumdaki örneklerden faydalanmıştım. sizin de işinize yarayacağından eminim.
    saygılarımla.

    ANKARA 6. SULH CEZA (TRAFİK) MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE ……../………./……….
    İTİRAZ EDEN : XXXXXXXXXXXX – TC:XXXXXXXXXXX
    İTİRAZ KONUSU TUTANAĞIN TANZİM TARİHİ VE NUMARASI:08/09/2014
    SERİ:XX SIRA:XXXXXXXXX
    İTİRAZ KONUSU TUTANAĞA DAİR TEBLİGATIN TEVDİ NO: XXXXXX-XXXX-XXXXX
    TEBELLÜĞ TARİHİ: 27/10/2014
    İTİRAZ KONUSU : “T.C. Ankara Ceza İşlemleri Büro Amirliği” nin 08/09/2014 SERİ:XXSIRA:XXXXXXXX seri ve sıra numaralı Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağında yazılı 177 TL idari para cezasının iptaline karar verilmesi talebinden ibarettir.
    AÇIKLAMALAR:
    1- 17XX568 plaka numaralı, TOYOTA marka 1998 model olan şahsıma kayıtlı otomobille “Karayolları Trafik Kanunu”nun 51/2a maddesi uyarınca, gıyabımda düzenlenen ve ekte sunulan 08/09/2014 tarihli, 172 TL tutarında “Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı” tanzim olunmuş ve tarafıma 27/10/2014 tarihinde tebliğ edilmiştir. Tarafımdan 2918 sayılı KTK'nun 51. maddesinin 2. Fıkrasının ihlal edildiği iddiasıyla aynı kanunun 116. maddesi gereğince gıyabımda düzenlenmiş olan Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı fenne, usule ve yasaya aykırı olup süresi içerisinde itiraz ediyorum.
    2- Yukarıda anılan ceza tutanağında belirtilen hız sınırının tarafımdan aşıldığı iddiası gerçek dışıdır ve tutanakta belirtilen tarihte kendime ait aracımla tamamen kanunun belirlediği hız kurallarına riayet ederek seyir halindeydim.
    3- Dilekçem ekine sunduğum “KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı Ulaşım Etütleri Şubesi Müdürlüğü” yayınlarından Nisan – 2014 tarihli “KARAYOLLARINDA HIZ” kitabının 7. Sayfasında karayollarındaki hız ölçüm cihazlarının 2-3 km/sa hata payıyla ölçüm yaptıkları açıkça belirtilmektedir. Dahası her öçüm cihazının hata payı olduğu fennin gereğidir.
    4- İlgili karar tutanağında tespit edilen hızın 91-Km olduğu belirtilmektedir.
    5- Tutanakta belirtilen ihlal bölgesinde otomobiller için azami hız sınırının 82-Km/sa olduğu uyarı levhaları ile belirtilmektedir.
    6- Cezaya müstenid kanun maddesi ve ilgili yönetmelikler uyarınca 82-Km/sa hız sınırlamasının %10 dan %30 a kadar aşılması gerekmekte olup, %10 dan az veya sadece %10 aşılmasının cezai uygulamayı gerektirmediği açıkça ifade edilmektedir. Bu durumda hız sınırı ihlali mezkur noktada 82+(82/10)=90.2 Km/sa den yukarısı kabul edilmeli dir. (Karayolları Trafik Kanunu Madde-51, Karayolları Trafik Yönetmeliği Madde101: “…..Çeşitli araç cinslerine göre bu Yönetmeliğin öngörmüş olduğu azami hız sınırlarını, %10 nispetinde aştığı kontroller sırasında tespit edilen sürücülere, Karayolları Trafik Kanununun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.”
    7- Oysa 3. Maddede belirttiğim dilekçem ekindeki kitapta karayollarındaki hız ölçüm cihazlarının 2-3 Km/sa hata ile ölçüm yaptıkları belirtilmekle, 91 Km/sa ölçülen bir hızın gerçekte 88 Km/sa ila 94 Km/sa arasında herhangi bir noktada olabileceği apaçık ortadadır. Bu nedenle iddia edilen ihlalin gerçekleşmemiş olduğu kuvvetle muhtemeldir.



    SONUÇ : Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı

    a) İtirazımınn kabulü ile fenne, usule ve yasaya aykırı olarak düzenlenen “T.C. Ankara Ceza İşlemleri Büro Amirliği” nin 08/09/2014 SERİ:XX SIRA:XXXXXXX seri ve sıra numaralı Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağında yazılı 177 TL idari para cezasının iptaline,
    b) Ödediğim kısmı olan 129 TL nin aşağıda belirttiğim banka hesabına yatırılmasına
    c) Yargılama giderlerinin karşı taraf idare üzerinde bırakılmasına, karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.



    Xxxxxxx xxxxxx
    Xxxxxxxxxxxxx
    İsim-imza







    Adres ……... : XXXX XXXX XXXXXX XXXXXX
    XXXXX XXXXX – ANKARA
    Tel…………..: 505.XXX XX XX
    e-mail ………: xxxxxxxx@gmail.com
    Banka Hesabım: Akbank, TRxx.xxxx.xxxx.xxxx.xxxx.xxxx.xx



    EKLER :
    1- Trafik idari para cezası karar tutanağı
    2- KGYS trafik ihlal tespit formu
    3- Trafik idari para cezası tespit tutanağı tebligat mazbatalı zarfı
    4- Trafik idari para cezası ödeme makbuzu
    5- KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı
    Ulaşım Etütleri Şubesi Müdürlüğü’ce hazırlanan Nisan-2014 basımı “Karayollarında Hız” kitabı.
    6- Ruhsat fotokopisi
    7- ehliyet ve nüfüs cüzdanı fotokopisi

    Allah razı olsun,haksız yere ceza yazilmasinin önüne geçtiğiniz ve bunu paylaşıp bizleri bilgilendirdiginiz icin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada

    Katılıyorum kesin katı kural olmalı herkes ona gore ayarlasın .

    Zaten tolerans payı var bir de ustune 3-4 km hıza bir daha tolerans gösteriliyor .

    Taviz verilmemeli bana gore

    zaten tolerans olmasının sebebi de o değil mi?

    mantık baştan bozuk zaten, 82 diye hız sınırı dünyanın neresinde görülmüş? Hangi aracın kadranında 82 çizgisi var?

    iyice saçmalıklar ülkesi olduk...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada

    Katılıyorum kesin katı kural olmalı herkes ona gore ayarlasın .

    Zaten tolerans payı var bir de ustune 3-4 km hıza bir daha tolerans gösteriliyor .

    Taviz verilmemeli bana gore

    kanun ve kuralların faydalı yönleri felsefi, sosyolojik veya etik olarak değerlendirilebilir. ama uygulama hukuk usulü mantığını barındırmalıdır. mesela usulsüz ev araması ile bulunan delil apaçık bile olsa mahkemece kabul edilmez. bu "usül" meselesi hukukta başlı başına bir bilim dalıdır. usül olmaz ise hukuk ortadan kalkar. herkes kendi mantığı ile hukuku uygulamaya kalkar. kanun maddesinin faydaları değil suç ve ceza konusundaki tanımlamalarıdır bağlayıcı olan. hukukta ana kurallardan biridir "kanunsuz suç ve ceza olmaz". burada %10 bir tolerans değildir. çünkü toleranslar uygulayıcıya verilmiş inisiyatiften ibarettir. mesela iyi hal indirimi bir toleranstır ve hakim bunu kullanıp kullanmamakta özgürdür. %10 aşıma ceza uygulanamayacağı ise bir tolerans değil kati hükümdür. hiçbir polis çıkıp da "ben sana bu %10' u uygulamıyorum" diyemez. benim bahsettiğim 3km/sa fark ise ölçüm cihazına ait bir hata payıdır ki bilimsel gerçeklere de uygundur. dünyada kullanılan bütün ölçüm yöntemleri istisnasız olarak hata payına sahiptir. ve üreticilerin bu payları mutlaka cihaz etiketinde belirtme zorunluluğu vardır. ayrıca her türlü ölçü aletinin belli sürelerde kalibre edilmesi kanuni zorunluluktur.
    saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmaci

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada

    Katılıyorum kesin katı kural olmalı herkes ona gore ayarlasın .

    Zaten tolerans payı var bir de ustune 3-4 km hıza bir daha tolerans gösteriliyor .

    Taviz verilmemeli bana gore

    kanun ve kuralların faydalı yönleri felsefi, sosyolojik veya etik olarak değerlendirilebilir. ama uygulama hukuk usulü mantığını barındırmalıdır. mesela usulsüz ev araması ile bulunan delil apaçık bile olsa mahkemece kabul edilmez. bu "usül" meselesi hukukta başlı başına bir bilim dalıdır. usül olmaz ise hukuk ortadan kalkar. herkes kendi mantığı ile hukuku uygulamaya kalkar. kanun maddesinin faydaları değil suç ve ceza konusundaki tanımlamalarıdır bağlayıcı olan. hukukta ana kurallardan biridir "kanunsuz suç ve ceza olmaz". burada %10 bir tolerans değildir. çünkü toleranslar uygulayıcıya verilmiş inisiyatiften ibarettir. mesela iyi hal indirimi bir toleranstır ve hakim bunu kullanıp kullanmamakta özgürdür. %10 aşıma ceza uygulanamayacağı ise bir tolerans değil kati hükümdür. hiçbir polis çıkıp da "ben sana bu %10' u uygulamıyorum" diyemez. benim bahsettiğim 3km/sa fark ise ölçüm cihazına ait bir hata payıdır ki bilimsel gerçeklere de uygundur. dünyada kullanılan bütün ölçüm yöntemleri istisnasız olarak hata payına sahiptir. ve üreticilerin bu payları mutlaka cihaz etiketinde belirtme zorunluluğu vardır. ayrıca her türlü ölçü aletinin belli sürelerde kalibre edilmesi kanuni zorunluluktur.
    saygılarımla.

    Tamam dogru diyorsunuz elektronik alet sonucta hata payı elbet olacaktır ama zaten 50 km hız sınırı var ve hata payı ile 55 oldu diyelim . E siz bir de cihazdan hata payı var diyorsunuz 60 oldu . Boyle boyle millet bunun seyini çıkarır ki yorumlarda da gorduk .

    Hız sınırı 50 ise 50 yi ayarlayip gidin veya 120 ise CC yi 120 yapın . Hem 127 yi geçip hem hata payı aramak etik degil .

    Zaten 82 hız sınırı sacma bunların düzeltilmesi lazım ve herkese uygulanması lazım . Ben burada size laf atmıyorum yanlis anlamayın 82 %10 90 yapar cihazın hata payı da 2-3 km olsa doğrudur ama dedigim gibi 50 olan yerde 60-65 ile geçip itiraz etmek sacma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 16 Aralık 2014; 10:42:43 >




  • elmaci kullanıcısına yanıt
    2013'te uzun yolda 123 km/h ile ceza yemiştim radardan. zamanaşımı derler mi ben de itiraz etsem?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kahlenberg68

    2013'te uzun yolda 123 km/h ile ceza yemiştim radardan. zamanaşımı derler mi ben de itiraz etsem?

    maalesef olmaz, itiraz süresi 15 gün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmaci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kahlenberg68

    2013'te uzun yolda 123 km/h ile ceza yemiştim radardan. zamanaşımı derler mi ben de itiraz etsem?

    maalesef olmaz, itiraz süresi 15 gün.

    Ben şöyle bir ilave yapayim; araçlarımizin hız göstergeleri de hatali gösteriyor..soyle ki;100 ile giderken gerçekte 3 ila 6 km saat arasi hata oluyor ve ibrede 100 olan hızınız gerçekte 94-97 km arasi oluyor..ibredeki yanılma her araçta kucuk farklılıklar gösteriyor..
  • elmaci kullanıcısına yanıt
    hocam buna itiraz ederken sizinkinin sonuç kağıdını göstermemiz gerekir mi. Yani emsal karar teşkil etmesi için daha iyi olmaz mı acaba? sonra red yemeyelim mahkemeden :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: levent005

    hocam buna itiraz ederken sizinkinin sonuç kağıdını göstermemiz gerekir mi. Yani emsal karar teşkil etmesi için daha iyi olmaz mı acaba? sonra red yemeyelim mahkemeden :)

    bence gerekmez. ben itiraz ederken emsal göstermedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada

    Kesinlikle aynı fikirdeyim, kararı veren hakim hız cezası mı yedi acaba mahkemeden önce :)

    Sınırı 50 olan yerde zaten yanılma payı diye 55'den sonra ceza kesiliyor, bu karar ile iki kez yanılma payı veriliyor, ilginç, mantığını çözemedim.
  • elmaci kullanıcısına yanıt
    eyvallah, güzel konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada

    Kesinlikle aynı fikirdeyim, kararı veren hakim hız cezası mı yedi acaba mahkemeden önce :)

    Sınırı 50 olan yerde zaten yanılma payı diye 55'den sonra ceza kesiliyor, bu karar ile iki kez yanılma payı veriliyor, ilginç, mantığını çözemedim.

    hakim ve savcılara ceza kesilemiyor, plakaya kesilenler sonradan iptal ettiriliyor




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.