Şimdi Ara

'AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR ' Saçmalığı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
3
Favori
9.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zeybek1982 kullanıcısına yanıt
    Aracın çabuk hızlanması da istenen birşey tabiki ama ağırlık viraj alma kabiliyetine yani yol tutuşuna doğrudan etki eder sizin anlattığınız örnek aracın süspansiyonlarıyla alakalı bir durum merkezkaç kuvvetinin formulu Fmk =m.V^2/r dir yani ağırlık arttıkça aracı yolda tutmak zorlaşır tabi artan ağırlık sürtünme kuvvetini de artıracaktır Fs=k.n araç lastiklerini ve girdikleri virajı eşit alıyorum burdan 1200 ve 1000 kg ağırlığındaki araçları hesaplarsak 1000kg lik bir aracın sınırda döneceği bir virajı 1200 kg lik bir aracın dönemeyeceğini görüyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TIME kullanıcısına yanıt
    Kendisi Ülke ve Dünya Gündemi bölümünde bilgisiyle milleti deliye çeviren birisi. Ak Troll diye hitap ediliyor zat-ı muhtereme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sasirmadim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki o zaman yolcu otobüslerini neyle açıklayacaksınız ?
    çoğu otomobillerin dahi giremediği hızlarda virajlara girip çıkıyorlar

    arkadaş mesajı değiştirmezsem saçma cevaplar gelmeye devam edecek ve boş yere sinir olacağım ,o nedenle "bazı" kelimesini ekledim ,ben anlarsınız zannetmiştim ama her detayı söylemek gerekiyormuş demek

    gerçi "çoğu" kelimesini de kabul etmeyenler çıkacaktır ama umurum olmaz
    viraj derken "geçit" gibi çok sert virajlardan bahsetmezsem yine boş laflar gelecek

    ha yok çok keskin virajlı geçitlerde de otomobillerin hepsi ,otobüslerden viraja daha hızlı giriyor ,diyen varsa lütfen benden alıntı yapmasın
    imkan olsa videolarla göstereceğim ama yok maalesef ama geçitlerdeki virajlarda benim gördüğüm nadir araçlar otobüs solluyor (siz başka alemde yaşıyorsanız bilemem)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 23 Kasım 2017; 0:34:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    peki o zaman yolcu otobüslerini neyle açıklayacaksınız ?
    otomobillerin dahi giremediği hızlarda virajlara girip çıkıyorlar

    Aks genişliği arabalarınkinden 2 kat daha fazla olduğu için yol tutuşu güzeldir otobüslerin. Ağır olduğu için değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Otobusun limitleri otomobilden yuksek diyosun



    Senin soforlugun kotu olmasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TIME kullanıcısına yanıt
    ne limiti ne diyorsun sen ya ?
    he şoförlüğüm kötü ,senin yaşından fazla araba kullanmışlığım vardır
  • unalper_ U kullanıcısına yanıt
    ama aynı zamanda yüksekliği de var ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    peki o zaman yolcu otobüslerini neyle açıklayacaksınız ?
    otomobillerin dahi giremediği hızlarda virajlara girip çıkıyorlar

    Otobüs mü otomobilden daha iyi yol tutuşa sahip. Hakikaten bunu inanarak mı yazdınız.

    Bana şöyle viraj alan bir otobüs gösterebilir misiniz?
    https://youtu.be/k2RCEqfbj64



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 22 Kasım 2017; 22:29:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Otobus senin arabayla girdigin virajlara daha hizli girebiliyorsa otomobili kullanabiliyor sayilmazsin



    70 yasinda falansin o zaman.pardon dedecim.haklisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    kardeşim bütün arabaların süper yol tutuşu mu var ?
    üst segment araçlar için demiyoruz yani ,ki onlarda bir sürü donanım var
    bu konudaki soru ne ?
    hafif araçlar ,ağır araçlardan daha iyi yol tutar ,denilmiyor mu ?
    bende diyorum madem ağır araçlar yok tutmaz o zaman yolcu otobüsleri nasıl tutuyor (çoğu arabadan hızlı virajlara girip çıkabiliyor)
    aynı şekilde üst segmentte olup aynı zamanda ağır olduğu halde virajlara hızlı girip çıkabilen ,çoğu araçtan kısa mesafe fren mesafesi olan araçlar ne oluyor o zaman ?
  • TIME kullanıcısına yanıt
    sadece laf olsun diye mesaj yazıyorsun
    zaten blok sistemi de bu yüzden var ve çok işe yarıyor
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Kirdiysam ozur dilerim hocam.



    İyi aksamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobillerin dahi giremediği viraja otobüs giriyor demişsin. Ben yanıt verince şimdi sorunu değiştirmişsin. Yazdığın üzerinden mi konuşacağız yoksa her seferinde başka soruyla mı geleceksin?



    Otobüs birçok otomobilden iyi yol tutuyor demişsin. 3 tekerli otomobillerden iyi yol tutuyor olabilir.



    Biz ne yazdık burda sayfalarca. Okuma zahmetine bile girmeden yazmışsın. Biz bütün değişkenler aynı olduğunda hafif araç daha iyi yol tutacaktır dedik.



    Pahalı araç ile ucuz araç arasında mühendislik, ve malzeme kalitesi farkı var. Sen aynı mühendisliği ve malzemeyi b segmentinde kullanırsan F segmentinden çok öte yol tutar. Fiesta b segmenti olmasına rağmen çok iyi yol tutan bir araç...



    Soru sormadan önce şu konuda kim ne yazmış biraz oku. Aynı sorulara tekrar tekrar cevap vermeyelim...

    Lütfen hayatında 3-5 araba kullanmış bireyler yol tutuş kıyası yapmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 22 Kasım 2017; 22:52:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Sen hangi arabayla viraja dalıp viraj hızı ölçüp de otobüsle kıyasladın? Trabant mı diyecem trabant bile en sağlam tutan otobüsten iyi yol tutar belki. Otobüsle viraja girip de, o dev kütlenin kendisini üzerindeki mühendislikle o süspansiyonla öyle çevirmesi hoşunuza gidiyor, elde çay arabadan bile iyi yol tutuyo humahoyim muhabbeti çeviriyonuz heralde aranızda.

    Üst segmentteki araç derken neyle neyi kıyaslıyorsun, örneğin 520i ile Yaris'i mi? İki araba o kadar alakasızken birini diğerinden üstün yapabilecek şeyin ağırlık olmayabileceği, aktarma sistemi, lastikler, süspansiyon, aerodinami vs gibi niteliklerin rol oynayabileceği gelmiyor mu aklına?

    Ağır araçlar yol tutmaz diye bişey yok, ağır araçlarda çok iyi yol tutabilir. Ancak üzerinde sağlam geliştirme yapılması, daha çok uğraşılması daha çok para harcanması gereklidir. Lüks ve yüksek fiyatlara satılan araçların çoğu da oldukça pahalı ve ağır olduğu için otomotikman üzerlerine özen gösterilmiş oluyor zaten. Anlayacağın şekilde anlatırsak 520i daha ağır olduğu için değil, daha kaliteli olduğu için Yaris'ten iyi yol tutuyor. BMW'nin bütün koltukları, kaplamaları, yalıtımı, klimayı, konsolu herşeyi söker 1700kg'den 1350'ye çekersen çevikliğin, yol tutuşun nasıl canavar gibi iyileştiğini görürsün, tabi o hafifliğe uygun süspansiyon ayarı ile. Nordschleife'ye giren E36 E46 BMW'leri, günlük turlar atan yarışan araçları sürücüye puştluk olsun diye soyup soğana çevirmiyorlar, daha iyi yol tutsun, daha iyi hızlansın ve dursun diye hafifletiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 22 Kasım 2017; 22:56:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Sen hangi arabayla viraja dalıp viraj hızı ölçüp de otobüsle kıyasladın? Trabant mı diyecem trabant bile en sağlam tutan otobüsten iyi yol tutar belki. Otobüsle viraja girip de, o dev kütlenin kendisini üzerindeki mühendislikle o süspansiyonla öyle çevirmesi hoşunuza gidiyor, elde çay arabadan bile iyi yol tutuyo humahoyim muhabbeti çeviriyonuz heralde aranızda.

    Üst segmentteki araç derken neyle neyi kıyaslıyorsun, örneğin 520i ile Yaris'i mi? İki araba o kadar alakasızken birini diğerinden üstün yapabilecek şeyin ağırlık olmayabileceği, aktarma sistemi, lastikler, süspansiyon, aerodinami vs gibi niteliklerin rol oynayabileceği gelmiyor mu aklına?

    Ağır araçlar yol tutmaz diye bişey yok, ağır araçlarda çok iyi yol tutabilir. Ancak üzerinde sağlam geliştirme yapılması, daha çok uğraşılması daha çok para harcanması gereklidir. Lüks ve yüksek fiyatlara satılan araçların çoğu da oldukça pahalı ve ağır olduğu için otomotikman üzerlerine özen gösterilmiş oluyor zaten. Anlayacağın şekilde anlatırsak 520i daha ağır olduğu için değil, daha kaliteli olduğu için Yaris'ten iyi yol tutuyor. BMW'nin bütün koltukları, kaplamaları, yalıtımı, klimayı, konsolu herşeyi söker 1700kg'den 1350'ye çekersen çevikliğin, yol tutuşun nasıl canavar gibi iyileştiğini görürsün, tabi o hafifliğe uygun süspansiyon ayarı ile. Nordschleife'ye giren E36 E46 BMW'leri, günlük turlar atan yarışan araçları sürücüye puştluk olsun diye soyup soğana çevirmiyorlar, daha iyi yol tutsun, daha iyi hızlansın ve dursun diye hafifletiyorlar.



    Çok yaşa. Seviye git gide aşağıya çekiliyor. Ticari araçlar daha iyi yol tutar dediler şimdi otobüs dediler, sırada kamyon daha iyi yol tutar diyecek biri var galiba. Ya bizdeki göz göz değil ya biz akıl yoksunuyuz ya da başka birşey var... Bazen acaba kasıtlı mı yazıyor bu arkadaşlar diyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    aynı mühendisliği ve malzemeyi b sınıfı araca koyabiliyorsan konuşmaya devam edelim
    yoksa boş muhabbet oluyor

    yahu aynı malzemeyi ufacık araca nasıl koyacaksın ?
    b sınıfı arabaya f sınıfı arabanın lastiklerin koy ,bakalım aynı oluyor mu ?

    üç beş araba kullanmış dediğin adam 30 küsür yıldır araba kullanıyor ,şimdi araştırsam bana bunu söyleyen şahıs en fazla 5 yıldır araba kullanıyordur

    neyse size de güle güle
    blok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    aynı mühendisliği ve malzemeyi b sınıfı araca koyabiliyorsan konuşmaya devam edelim
    yoksa boş muhabbet oluyor

    yahu aynı malzemeyi ufacık araca nasıl koyacaksın ?
    b sınıfı arabaya f sınıfı arabanın lastiklerin koy ,bakalım aynı oluyor mu ?

    üç beş araba kullanmış dediğin adam 30 küsür yıldır araba kullanıyor ,şimdi araştırsam bana bunu söyleyen şahıs en fazla 5 yıldır araba kullanıyordur

    neyse size de güle güle
    blok

    Al işte... Şimdi de kalitenin ölçütü boyutlar oldu...



    Büyük ve ağır olan herşey çok kalitelidir haklısın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    bir dediğin diğerini tutmuyor ?
    hem mühendislik nedeniyle otobüsler diyorsun ,sonrasında başka taraflara kayıyorsun
    sonrasında yine benim dediğime gelip ,üst segment ağır araçlar yok tutar diyorsun ?

    ağır araçlar yol tutar mı ,tutmaz mı bir karar ver önce ?
    sanki ömrümüzde ne otobüs gördük ,ne de araba

    302 zamanında dahi çoğu arabadan daha iyi viraj performansı vardı otobüslerin

    neyse cevabını ver ondan sonra seni de arkadaşların yanına alalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    bir dediğin diğerini tutmuyor ?
    hem mühendislik nedeniyle otobüsler diyorsun ,sonrasında başka taraflara kayıyorsun
    sonrasında yine benim dediğime gelip ,üst segment ağır araçlar yok tutar diyorsun ?

    ağır araçlar yol tutar mı ,tutmaz mı bir karar ver önce ?
    sanki ömrümüzde ne otobüs gördük ,ne de araba

    302 zamanında dahi çoğu arabadan daha iyi viraj performansı vardı otobüslerin

    neyse cevabını ver ondan sonra seni de arkadaşların yanına alalım

    Bir iddiada bulunuyorsun, ispat et diyoruz. Başka soru soruyorsun. Bana bütün otomobillerden iyi viraj dönen bir otobüs göstersene. Gösteremiyorsan dediğin çürümüştür...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.