Şimdi Ara

psa-ford motor yağı çelişkisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
12.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bildiğiniz gibi aynı dizel motoru kullanan psa ve ford araçlarından psa grubu B712290 spesifikasyonunu önerirken ford ise WSS-M2C913-C-D spesifikasyonunu önermekte. psa acea c2 yi önerirken ford acea a5-b5 önermekte.

    ford benzinli araçlarına da aynı yağı önerirken partikül filtreli dizel araçlarına da aynı yağı öneriyor. yurtdışı forumlardan da gördüğüm kadarıyla da ford sahipleri de psa spesifikasyonlu yağları tercih etmekte.

    çevremde egr arızası olan dizel fordlar var 60-70bin km'lerde. acaba yağ kaynaklı sorun olabilir mi diye de düşünmeden edemedim. İlerleyen zamanlarda da partikül filtresi sorunlarına neden olabilir diye düşünmekteyim.

    çnceden mobil fe 3000 5w30 kullanan bir ford sahibi olarak bundan sonra psa spesifikasyonlu yağ kullanmaya karar verdim. total ineo ecs 5w30 ya da lubex smb La 5w30 yağ kullanacağım.







  • total ineo ecs 5w30 kullanın hocam ben citroen nemo 1.4 hdi da kullanıyorum memnunum. 10bin bakımına 1500 km kaldı yine aynı yağı alacağım.
  • Total elf aynı, hangisi ucuzsa kullanın.
  • Mobil 1 5W30 ESP kullanın en garantisi

    Hem kaliteli Hem uygun fiyata...
  • Mobil Super 3000™ XE 5W-30 kullanabilirsiniz. XE serisi düşük kül seviyesiyle dizel partikül filtresinin tıkanmasının önüne geçer. Sizin bahsettiğiniz Mobil Super 3000™ FE 5W-30 ise dizel partikül filtresi olan araçlarda kullanılmaması gerekir. Daha kaliteli yağ almak isterseniz Mobil 1 ESP Formula 5W30 alabilirsiniz ancak 10.000 kilometrede değiştirdikten sonra size artı bir fayda sağlamaz. 10.000 kilometrede bir değişim yapıp Mobil Super 3000™ XE 5W-30 kullanmak daha mantıklıdır.

    Yağ tercihinizi Mobil'den yana kullanmanızı tavsiye ederim.
  • egr nin yağ ile alakası yok ...

    Motorda yağ için en önemli parça yağ pompasıdır geri kalan hikaye...

    Turbo ,Segmanlar, egzantrik her türlü yağla yağlanırda pompa bir tıkandımı motoru kucağında alır gezersin...
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    bilip bilmeden yazmayalım. motor yağıyla gayet de ilişkilidir egr durumu.

    http://machinerylubrication.com/Read/349/egr-oil-diesel-engines
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    önerdiğin yağ ne ford ne de psa spesifikasyonları karşılıyor. yağ markasından ziyade karşıladığı spesifikasyonları önemserim.
  • Focus a mobil süper 3000 5 30 koydum adamların dediği standartı karşılıyor. Bile bile motoru bozacak yağ mı öneriyor yanı ford
  • myz1453 kullanıcısına yanıt
    ben de aynısını yaptım. ama biraz araştırma yapmanı öneririm. eğer dizel partikül filtresine sahip bir ford ise aracınız buna uyumlu yağ koymak gerekiyor bana göre. nasıl dizel partiküllü araca benzinli araçlarda da kullanılan yağ önerilebilir?

    ford dizel motoru psa motoru değil mi? neden psa farklı yağ öneriyor? ciddi bir çelişki mevcut.
  • Mobil Super 3000 XE 5W-30, başlıca araba üreticilerinin motor yağları için belirlediği en son spesifikasyonları karşılayacak şekilde geliştirilmiştir ve en son Dizel Partikül Filtrelerinin çoğu ve benzinli katalitik konvertörlerin tümüyle uyumludur.





    Diyor mobil yağ Sitesinde
  • myz1453 kullanıcısına yanıt
    yalnız ne ford'un ne psa'nın spesifikasyonlarını karşılıyor.
  • ersabr E kullanıcısına yanıt
    yolladığın şeyi açıp okudun mu ? artislik yapıyorsun burada ?
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    artistlik yapan sensin. okudum tabi.

    Diesel engine oils are now exposed to a higher level of contamination that can degrade the oil and damage engine parts. There is concern that exhaust gas recirculation can have a detrimental effect on engine durability and its effects on the oil. Oils exposed to the EGR environment show an increase in soot content, acid number (AN) and viscosity, while the engine and oil are both exposed to corrosive/acidic gases and particle buildup.
  • Acea a5/B5 ile C2 C3 gibi specler arasinda cogu kisinin yazdigi gibi LowSaps ozelligi.



    Fordlarda DPF yoksa ya da fordun kendi onay speci varsa a/b kullanilabilinir ama ben olsam.acea c2 seviyelerinde 5w30 Mobil1 ESP tercih ederim.



    Yağlar biraz pahali olabilir ama HTHS degeri yuksek ve dusuk kullenmesi ile daha yuksek viskozite indexi olani tercih edin.





    Mobil 1 ESP Formula 5W-30

    SAE Sınıfı 5W-30

    Viskozite, cSt, (ASTM D445)

    @ 40°C 72.8

    @ 100°C 12.1

    Viskozite İndeksi 164

    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, (ASTM D874) 0.6

    HTHS Viskozite, mPa•s @ 150°C, (ASTM D4683) 3.58

    Akma Noktası, °C, (ASTM D97) -45

    Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) 254

    Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052) 0.850





    Total ineo ecs

    Viscosity grade - 5W30

    Sulphated ash content % 0.69

    Phosphorus content ppm 800

    Sulphur content % weight 0.25

    Density at 15°C kg/m3 853.6

    Viscosity at 40°C mm²/s 63.48

    Viscosity at 100°C mm²/s 10.60

    Viscosity index - 157

    Cleveland flashpoint: °C 234

    Flow point °C -36

    * The characteristics given above are obtained with a standard tolerance threshold during production and may not be considered specificatio




  • Arkadaşlar bu konuyu 6 ay önce bende çok araştırdım. 2012 Ford Focus III 1.6 TDCİ 115 PS Titanium kullanıyorum. Aracın 2. sahibiyim ve yeni bakım yaptırdım. Motor yağı olarak kullanma kılavuzunda belirtilen WSS-M2C 913-C/D spesifikasyonunu karşılayan Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A5 kullandım. Benden önceki sahibi de aracın tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırmış ve yine WSS-M2C 913-C/D spesifikasyonunu karşılayan FMY 5W-30 yağ kullanmış. Aracım şuanda 52.500 Km'de ve DPF ile ilgili en ufak bir sorun ile karşılaşmadım. Ayrıca aracı yoğun olarak şehir içinde kullanmaktayım. PSA grubu ile Ford'un ortak geliştirdiği bu motor aynı motor olmasına rağmen birbirlerinin birebir de aynısı değildir. Yazılımları ve DPF rejenerasyon yazılımları birbirinden farklıdır. Ek olarak Ford DPF rejeneresyonu için ek bir Adblue gibi zenginleştirilmiş yakıt karışımı sıvısına ihtiyaç duymazken PSA grubu HDI motorlarda bu sıvı vardır. Oldukça da pahallı bir sıvıdır. Dolayısıyla Ford rejenerasyonu yakıt ile yapmakta olup rejerasyon sistemine güvenmektedir. Rejenarasyon için aracınızı minimum 20 Dk. 3.000d/d 3. viteste sürüş yapabilirsiniz. Yani araç üreticisi WSS-M2C 913-C/D spesifikasyonunu öneriyorsa bunu gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Zira Castrol Edge veya mobil 1 gibi fiyakalı yağlar WSS-M2C 913-C/D spesifikasyonunu karşılamıyor. Ek olarak bu yağları kullanarak DPF'nin ömrünü isteseniz de anlamlı bir şekilde uzatamazsınız. Çünkü yakıt kalitesi ve sürüş şekli de DPF'nin ömrünü direkt etkiler. Benim konuyu araştırmış biri olarak naçizane tavsiyelerim:
    *Yağ değişim zamanlarına uyun (15.000Km),
    *Arada 20-30 dakika devirli kullanıp DPF'yi temizleyin,
    *Yağ seviye kontrollerini düzenli yapın,
    *WSS-M2C 913-C/D spesifikasyonunu karşılayan istediğiniz yağı da kullanın. Örnek: (Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A5, Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 ve Opet Fullmax 5W-30 (http://opetoil.com.tr/tr/urun-detayi/fullmaxs5w_30)
    *Bu linki inceleyin.
    (https://www. focusclub tr.com/topic/781-ford-motor-ya%C4%9Flar%C4%B1-ve-tavsiyesi-listesi-focus-1-focus-2-focus-3/#comment-21635) Adres linkini adres satırına kopyaladıktan sonra adresin başındaki boşlukları sildiğiniz de link açılacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 24 Nisan 2017; 15:6:36 >




  • bunlar tamamen ticari. Mobil 1 esp 5w30 kaç yıldır piyasada daha geçen sene dexos 2 onayı aldı. Demem o yağ kaç senedir aynı değişmedi ama onayı yeni aldı. Pek takılmayın buna.
  • aracim 2015 model 1.6 dizel ford focus vala yag konusunda kafam karisdi bayag yag fiyatlarida ucmus bayag bi Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A5, Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 bunlardan birini kullansam yeterlimi yoksa esp li olan yagmi tercih etmeliyim.
  • Tobey T kullanıcısına yanıt
    sizin araç 1.6 dizel için Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 tam uyumlu oluyor. fiyatı da uygun.
    yeni 1.5 tdci motorlar için kılavuzda önerilen yağ türkiyede yok. mecbur 5-30 a5/b5 denilen yağdan koyuluyor. sıkıntı orda
  • C3 1.4e-hdi euro5te kullandigim, total ineo ecs 5w30; C2 onaylı



    psa-ford motor yağı çelişkisi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.